/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
MAZHL2005 432226 2010. január 23. 00:12
Válasz erre
USS Iowa July 1984
USS Iowa July 1984

Üdv
Simi 432225 2010. január 22. 14:42
Válasz erre
Kedve Gábor Barátom!
Veled nem vitatkozom, különösen úgy, hogy nem ismerem az alább említett maratást. Csak pl feltünt, hogy a nehéz-légvédelem kupolái milyen percízen vannak feljavítva; ehhez speciel a 350-esekhez sincs sok minden meg a maratásokban (igazából csak a zárófedelek). És akkor még nem beszéltem a nyitott hangárról, a szuper kis Arado-król, amiről megint csak nem hiszem, hogy a martásból lett olyan, amilyen. Szépek a p.tornyon és a kéményen levő kapaszkodósorok is - szerintem, az se maratás. És még sok kis apró részlet...
Szerintem a kit+feljavítók kb 25 e Ft-ott tehetnek ki együtt.
Sebi 432224 2010. január 22. 13:31
Válasz erre
Kedves Barátom !

Sajnos egy kissé ellent kell mondanom. Ez az egész nagyrészt maratással van feljavítva. A Tom's Modelworks-nek van egy Scharnhorst/Gneisenau című készlete amit anno pont a Heller maketthez adott ki. Ami szinte biztos, hogy nem maratás, az néhány kapaszkodó és cső, valamint az ablakok vízvetői. Amennyire látom ő inkább a felépítményhez nyúlt hozzá itt-ott.
De hogy őszinte legyek szerintem részletkérdés miből mennyit használt. Lehet akármilyen fantasztikus maratása, ha nem tudja rendesen feltenni és kombinálni a saját építéssel. Itt pedig úgy tűnik jól sikerült. Az összhatás nagyon jó lett. Nekem tetszik ez a dioráma.
Simi 432223 2010. január 21. 16:13
Válasz erre
Nyugodtan állíthatom: nagyobbrészt NEM maratással van feljavítva az a Scharnhorst. Ahhoz pedig nem kell sok pénz pl a húzottszálhoz, a rézdróthoz, az alulemezhez, meg a sztirolhoz stb.
sanyi 432222 2010. január 21. 15:19
Válasz erre
Érdemes lenne megkérdezni hogy ezt a maratás és feljavítás dolgot mennyiből hozta ki. Szerintem itthon kevesen engedhetnék meg maguknak. Szóval nem csak ügyesség kell hozzá hanem - mint sok minden máshoz is - pénz. Az már más hogy még ha lenne, akkor sem költenék egy makettre ennyi pénzt...
hobbista 432221 2010. január 21. 14:06
Válasz erre
Ez nekem is feltűnt. Talán azért van ez így, mert mi, szegényebb országból valók, megpróbáljuk még értékesebbé tenni azt, ami-lehet számunkra horribilis összegért-megadatott.
Simi 432220 2010. január 21. 13:02
Válasz erre
EDE!
Örülök, hogy nem bántódtál meg azon, amit írtam. Én látom, hogy milyen sokat dolgoztál vele, de a hajó még így is olyan, amilyen. Ezt a Matchbox készeletet igazából - szerintem - arra szánták, hogy gyerekek 1 óra alatt összerakják és közben csendben legyenek. Hasonló szinten talán 10.000. -ből egy kerül feljavításra.
Heller Scharnhorst: azért nem ír róla Fran Romero egy sort se, mert ha belekzd, akkor egy regényt kellett volna írnia. Nyilván egy rendkívül ügyes és találékony ember. Le a kalappal előtte! Kíváncsi lennék, hogy hol él (Latin-Amerika?). Érdekes, hogy a jóléti nyugati országokban viszonylag sokan építenek hajót, de hijával az ügyességnek, találékonyságnak és szellemességnek: a legtöbben csak a maratást tudják összehozni úgy-ahogy a kittel (ld Peter van Buren és társai)...
epi85 432219 2010. január 21. 12:13
Válasz erre
Hali!

Szeretném megköszönni mindenkinek aki segített!
EDE 432218 2010. január 21. 10:42
Válasz erre
SImi!

Ez a dioráma hihetetlen! Az Arado 96-osok a fickó ujján szenzációsak, de legjob a gőzmozdony! Az egész eszméletlen munka lehetett. Kár, hogy nem ír semmit a munkáról!

Ezt a két Illustrioust érdemes összehasonlítani!

www.modelshipgallery.com/gallery/cv/hms/illustrious-400-ps/ps-index.html
www.steelnavy.com/HellerIllustriousLC.htm
EDE 432217 2010. január 21. 10:34
Válasz erre
SImi!

Remekül eltaláltad az érzéseimet! Nem kell "megkövezned"! :) Bár mivel én láttam milyen volt az eredeti, meg vagyok elégedve a végeredménnyel. Rengeteg dolog hiányzik róla, de mint mondtad, szegénykém többet tényleg nem érdemel.
A felépítményeket nézve kihajítottam volna, de valahogy a hajó formája megkapott, és megsajnáltam. Meg akkor még, amikor elkezdtem, időmilliomos voltam, és nem adtam volna 7000 Ft-ot egy Tamiyáért.
Először úgy voltam, hogy minden maszek lesz rajta, még korlátot is gyártottam. Ez a karámkerítéshez hasonló látható az első kémény jobb oldalánál. A többi az Eduard lábas korlátja, amit baromi nehéz felszerelni, ezért még valahonnan szerznem kéne "lábatlan" korlátot, aminek az alja is végigfut, vagy hogy mondjam.
hobbista 432216 2010. január 21. 10:05
Válasz erre
Szerintem is a Heller hajók-enyhén kifejezve-gyengécskék, de alapnak nagyon jók. Az már a makettezőn múlik, fantáziáját,kézügyességét, türelmét és nem utolsó sorban pénztárcáját bevetve mit hoz ki belőle.
Simi 432215 2010. január 21. 09:09
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-400-fr/fr-index.html
Épp tegnap szidtam meg a Heller kiteket. Erre ma egy Fran Romero nevű ember feltett egy nagyon szép diorámát egy Heller Scharnhorst-al a középpontban. Döbbenetesen jó! Sok mindent persze kicserélt, vagy nagyon alaposan feljavított. Szívhatott rendesen, de nagyon ütős lett.
hobbista 432214 2010. január 21. 09:03
Válasz erre
Ja, ja, ott a szó. Én most egy 1/700-as Wisconsint művelek, Trumpeter kiadásban. Sajnos képekkel még nem tudok szolgálni. A kit minőségével meg vagyok elégedve.
lucky 432213 2010. január 21. 07:41
Válasz erre
Arról nem beszélve, h a kiszolgáló személyzetnek ( pl szakácsok) volt második "állásuk" is
hobbista 432212 2010. január 21. 01:08
Válasz erre
És ilyenkor valszeg ebédszünet is volt. Nehezen tudom elképzelni, hogy a legénység egyik fele kollektívan eszik, míg a másik fele keményen lövöldöz.
Simi 432211 2010. január 20. 23:34
Válasz erre
Ha jól emlékszem, egyszer Csatahajós barátunkkal éppen erről a témáról beszélgettünk jóegynéhányan Móváron. Ákos szerint azonban a kilengés mértéke nem volt túl nagy. Tehát a konyhán biztosan észrevették az össztüzet, de nem borult ki a krumplileves. A tányérok az ebédlőben biztosan jobban megsínylették. A csatahajóknál fontos kritérium volt az oldalstabilitás, különben nem lehetett volna pontosan tüzelni.
hobbista 432210 2010. január 20. 23:28
Válasz erre
Nem tudom miért, nekem a hajószakácsról Steven Segal jut eszembe.
hobbista 432209 2010. január 20. 23:23
Válasz erre
Gondolom a szakács ilyenkor direkt nem főzött, hanem felvett egy fülvédőt, és leszaladt a hajó legaljába.
Simi 432208 2010. január 20. 22:38
Válasz erre
EDE!
Én is valamikor így kezdtem: vettem egy helleres Bismarckot, és amikor szembesültem a megannyi hibával elhatároztam, hogy csakazértis feljavítom tisztességesen. Aztán jött a Yamato és letettem róla. Szóval ami már eredendően nem jó, azt kár tovább vakarni: sohasem lesz igazán szép. Állítom, ha ebből a kitből világversenyt hirdetnének, valószínűleg az első 3-ban lennél. Csak az a baj, hogy ezt te magad se igazán respektálod, mert pl. ránézel egy fotóra és máris flusztrálódsz.
Azt javaslom tehát neked, hogy szerezz be egy normális kitet (ahol viszonylag méret és alakhűek a dolgok, mert az a lényeg) és azzal dolgozz: egészen más lesz a közérzeted is.
Különben egészen szép dolgokat műveltél vele, de sajnos nem érdemli meg. Ugyanezzel az erőfeszítéssel egy jobb készletből sokkal többet tudtál volna kihozni.
Remélem, nem bántottalak meg... Ha igen, akkor "megkövezlek" (valaki egyszer néhány éve így irta nekem és akkor nagyon megtetszett; természetesen a "megkövetlek" szót helyettesíti).
Laci 432207 2010. január 20. 22:19
Válasz erre
Simi!
Sajnos jól láttod az itthoni dolgokat!
Üdv!
Laci 432206 2010. január 20. 22:18
Válasz erre
Epi85!
A Balti csíkozás nekem is tetszik,majd én is olyanra akarom festeni.Pontosabban 1941 május5,mikor is Hitler megtekintette a hajót.A festésben inkább Simi tudna segíteni,mert Ő már csinált egy párat.
Üdv!
Sennás 432205 2010. január 20. 21:35
Válasz erre
Nem tudom annyira jó súlyközép pontja hogy nem billen meg az ellenkező oldalra?A szakács nyakába borúlt a krumpli leves biztos.
vlevi 432204 2010. január 20. 21:27
Válasz erre
Állítólag nem sok levegő maradt ilyenkor a hajó környékén a 9darab löveg szó szerint elszívott minden levegőt a környékről.
BBalázs 432202 2010. január 20. 21:00
Válasz erre
Sennás!
Engem a harmadik kép fogott meg, eddig ilyet max biciklivel és mocival készítettem, de azt hiszem van ebben is fantázia!
EDE 432201 2010. január 20. 20:01
Válasz erre
Indi1
Indi1
Indi1
Indi1
Indi3
Indi3
Indi4
Indi4
Indi5
Indi5

Urak!

Feltöltök néhány képet brutto 10 éve készülő Indianapoliszomról.
Született: 2000
Anyja neve: Matchbox
Fizettem érte 1100 Ft-ot

Újjászületés kezdete, és folytatása: 2003, 2007, 2009
Kész lesz: remélem 2010

Ekkor sem lesz tökéletes, kísérleti modellnek szántam, mire megyek a trancsírozással, majd feljavítással. A hátsó felépítmény szilánkvédő palánkjait ledaráltam, majd újraépítettem(az eredeti 1 mm széles volt, ez a valőságban 70 centi lenne, még a Yamato is megirigyelné övpáncélnak.
Szívószálak, damil, rézdrót, meg az Eduard Enterprise fotomaratásból lopott alkatrészek kerültek rá. Ja a böszme, csatahajóágyúnak beilló 40 mm-s Boforsokat, meg a 20mm Oerlikonokat is próbáltam megszépíteni.
Sebi 432200 2010. január 20. 18:48
Válasz erre
1
1
2
2

Szia !

Hát ha ennyire tetszik, akkor engedd meg, hogy kissé nagyobban is megmutassam.
Ehhez három szín kell: Fehér, humbrol 183 és humbrol 67.
epi85 432199 2010. január 20. 18:02
Válasz erre
Vagy ha mégis mosolyogtak akkor az nem önszántukból tették.Mondjuk úgy a lökéshullám görbét rakott a szájukra. :) Bár őszintén szólva én sem nagyon tartózkodtam volna a közelben.
Sennás 432198 2010. január 20. 17:04
Válasz erre
Szia Levi!Igen brutállis,beálsz a lökéshullámba beálítja a séródat az biztos.Elméletileg volt egy olyan film amin talán az Iowa-n a 2.lövegtoronyba történt valami robbanás na ott bent nemigen mosolygott senki.
vlevi 432197 2010. január 20. 16:56
Válasz erre
missouri_large
missouri_large

Nekem a második képről van egy "felülnézeti" ábrám. Azon nagyon brutális.
hobbista 432196 2010. január 20. 15:12
Válasz erre
OK. Időközben lett egy. Fáziskésésben vagyok, mert közben videoklippeket nézek/hallgatok a Youtube-on.
Sennás 432195 2010. január 20. 15:09
Válasz erre
Ez nem nyelvtan óra!Most öltözök megyek a USA-ba neked fényképezni.Na csá. ... Ja Sapka-sál!
hobbista 432194 2010. január 20. 15:06
Válasz erre
Nagyszerűek a képek, de a helyesírásod csapnivaló! A Wisconsinról mutass új képet, ha tudsz!
Sennás 432193 2010. január 20. 14:56
Válasz erre
Sennás 432192 2010. január 20. 14:47
Válasz erre
161147P114250
161147P114250
IOWA01
IOWA01
IOWA02
IOWA02
IOWA04
IOWA04
IOWA05
IOWA05
IOWA09
IOWA09
IOWA11
IOWA11

CSABI!Pörögjél fel mert le vagy maradva!
Sennás 432191 2010. január 20. 14:27
Válasz erre
Valaki egyszer találóan azt írta a "Google a legjobb barátom" {hát nekem nem de hasznos} hát igy.Csak sok türelem meg a "varázsszó".
hobbista 432190 2010. január 20. 14:17
Válasz erre
Igen. Szépek egytől egyig...de honnan szerzel ilyen képeket?
Sennás 432189 2010. január 20. 14:06
Válasz erre
0000008520
0000008520
0000008721
0000008721
Tirpitz vs Girl
Tirpitz vs Girl

Szia Hobbista!remélem figyelsz.Pár kép majd mentsd el.Yamato minimum ilyen méretben.2.képhez nemigen kell kommentár hát a 3.-hoz meg főleg monddjad Livinek ez hozzá tartozik a makettezéshez.
Simi 432188 2010. január 20. 09:48
Válasz erre
Gonzo!
A beszerzés egyik módja a "kannibalizálás", vagyis szétbontasz pl egy rossz PC tápot, vagy vmi hasonlót és a benne talált drótokat leméred és már is van mondjuk pár száz méter 0.3-as rédrótod. 3-4 ilyen elektromos kütyü szétszedése után szinte miden használható méretben lesz drótod. És ez csak időbe kerül.
A másik beszerzési forrás, ha elmész egy villanymotor tekercselőhöz és veszel tőle néhány száz Ft-ért a kívánt méreteket.
Simi 432187 2010. január 20. 09:40
Válasz erre
Én anno úgy oldottam meg a balti csíkok festését, hogy magukat a csíkokat (a fehéret és a feketét is külön-külön) maszkolószalaggal imitáltam először. Így oldalról is le tudtam ellenőrizni, hogy jó lesz-e. Aztán a maszkolószalagokat is körbemaszkoltam és aztán az imitációt leszedve festettem fel. Különösen a parancsnoki torony festése nehéz. Jobb is, ha a szintek összeragasztása előtt festi le az ember.
Sszabi 432186 2010. január 20. 08:30
Válasz erre
Szia!
Szerintem csak simán ki kell a csíkok mentén maszkolni, ami itt nem tűnik elsőre olyan nehéznek, mert a kamuflázs egyenesekből áll. Ecsettel oldható meg a festés szerintem, de mire kimaszkolod az egészet... bár az eredmény kárpótol majd szerintem.
www.bismarck-class.dk/tirpitz/tirpitz_menu.html
Itt van több séma is a festéséhez, és szerintem elég pontos is az oldal(ha már ismered akkor bocsi nem szóltam). Ha tévedek a többiek majd kijavítanak.
epi85 432185 2010. január 20. 07:42
Válasz erre
Szia Laci!

Kösz a felvilágosítást,jó h így most már tudom a színek pontos neveit.Ezek után már hozzá tudom keresni a megfelelő számozású festékeket.Én a pirosra csak azért mondtam h piros mert ahhoz hasonlít.Bár nekem nem színekkel van a gondom hanem inkább a festéssel.Mármint a felépítmények festésével,annak kivitelezésével.Hogyan tudnám úgy maszkolni h az frankó legyen.Nekem mondjuk az Norvég parti festése tetszik.(remélem nem mondtam hülyeséget)Remélem tudjátok mire gondolok így kora reggel. :)

Valami ilyesmire gondoltam:
www.lancastermuseum.ca/photos/p_tirpitz2.jpg
Laci 432184 2010. január 20. 07:29
Válasz erre
Epi85!
Az orr és tat álca:grafitszürke pontosabban.Vigyázz,mert nem egyforma a két oldali kamuflázs sem!
Üdv!
Gonzo 432183 2010. január 20. 06:40
Válasz erre
Köszi Simi!

Már csak annyi kérdésem lenne, hogy mi a beszerzési forrása: valami elektromos kütyüt kell szétberhelni hozzá, vagy lehet kapni "tekercsben". És ha igen merre lehet megvenni.

Köszi: Gonzo
Simi 432182 2010. január 19. 23:46
Válasz erre
Sajnos, ahogy Sszabi is írta, szinte nincs olyan alkatrész, ami jó lenne a Hellereken. Én eddig egy olasz egyént láttam neten (neve nem jut eszembe), aki sorozatban ezeket a Heller hajókat építi (egész elfogadható szinten) - de nyilván mazochista az illető.
Simi 432181 2010. január 19. 23:41
Válasz erre
Lacikám!
Nagyon bánatos vagyok. Kár, hogy ennyire globalizálódni vagy kénytelen (mert itthon nyilván nem úgy mennek a dolgok...).
Laci 432180 2010. január 19. 23:29
Válasz erre
Simi!
Hät mit is mondjak.Legutobbi hirek szerint is csak märcius vegen megyek haza,mert sikerült kicsikarnom 2 hetet.Utäna viszont menni kell spanyol utän finnbe.Szoval eleg szükös az idöm,de ha lehet azon leszek,hogy lefessem a Bismarckot.Mondjuk az enyem kesöbb lesz kesz,mint a tied.

Epi85!
Na most szeretnelek felvilägositani a Bismarck szineivel kapcsolatban.
Vizvonal alatt: vörös barna
Vizvonal:antracitszürke
Hajotest:közepszürke
älca festes orr-tat:sötetszürke
Vizälca:feher
felepitmeny:ezüstszürke
Balti festes-csik:fekete-feher
Ha tudok segiteni szolj!
Üdv mindenkit!
Sszabi 432179 2010. január 19. 22:04
Válasz erre
Üdv!

A hajótest deformáció ismerős bár én ezt az airfix Hood-jánál tapasztaltam ezt. Ezt a makettet senkinek nem ajánlom aki az 1941-es állapotában kívánja elkészíteni a hajót.(bár ha valaki szereti az önkínzó munkákat...) Semmi sem jó rajta, a felépítmény borzalmas, na meg vastag minden és nem alakhű sok alkatrész. Én pont emiatt próbálom meg az elkészülte utáni állapotban megörökíteni, de ez se túl egyszerű... Így viszont sok mindent nem kell ráraknom, amit csak maratásból tudtam volna megoldani (pl. légvédelmi fegyverzet)
Mondjuk most félreraktam, majd ha több erőm lesz akkor nekiállok ismét :P

Jó építkezést mindenkinek!
epi85 432178 2010. január 19. 21:47
Válasz erre
Ja majd teszek fel róla néhány képet ha eljutok odáig időben,hogy ti is lássátok a kis púpot.
epi85 432177 2010. január 19. 21:45
Válasz erre
No igen Simi,nem éppen a legjobb makett amit láttam ez az airfix heller kombináció.Amikor kibontottam már ott kezdődtek a problémák h megnéztem a hajótestet.Az egyik fele "kissé" eldeformálodott.Az még hagyján hogy nem egyenes az alján ahol ragasztani kell mert van benne egy kis ív.Hanem ami az alján van.Ott van egy nagy púp.És még nem is néztem át a többi alkatrészt mert még elég messze vagyok tőle,meg sajna kevés időm van most vele foglalkoznom.De végeredménybe most jelenleg ott tartok h össze van ragasztva a hajótest két fel kemény kittelés és csiszolás után.Bár a púpot így sem tudtam rendesen eltüntetni,de sztem képtelenség is lenne.Most le van festve az alja ahol pirosnak kell lennie.Ezután jön a fekete vízvonal aztán a szürke.Mondjuk valószínű h a Tirpitzet választom majd.Vannak gyönyörű festései,de nem vagyok benne biztos h megtudom csinálni hiszen még soha nem csináltam álca festést.Bár a hajótest azt még megtudnám de a felépítmények.Pf...Na szép estét!
Simi 432176 2010. január 19. 13:51
Válasz erre
Gonzo!
Mindkét piros drót természetesen rézdrót, méghozzá 0.2-es a vastagabbik, a vékonyabbikat (az antennán) pedig csak saccolni tudom: olyan 0.06 mm-es lehet. Ez a piros valami egy szigetelőanyag, amivel bevonják a drótot. Le lehet égetni (persze csak gyorsan, nehogy meglágyuljon az anyag), de akkor vékonyabb lesz. Márpedig nekem a vastagság fontos. Jó csipesz kell hozzá és akkor könnyen kezelhető. Én mindig pillanatragasztóval rögzítem. Magát a pill.rag. -t is 0.2 es dróttal veszem fel (én pengeszárba fogatom be), mert ha túl sok az anyag, sokára is szárad meg és nagyon ormótlan lesz a ragasztási pont.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.