/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
SImi 432783 2010. március 25. 10:13
Válasz erre
Szia!
A hajómodellek csavarját is bronzból készítik? Lehet. De itt az eredeti kérdésben a színről volt szó, nem az anyagról - és én elsősorban erre szerettem volna válaszolni ill. segíteni. A Mutsu-képet is ebből a célból tettem ide, nem pedig azért, hogy bebizonyítsam, hogy sárgarézből készült.
Kalóz 432782 2010. március 25. 09:44
Válasz erre
Szia! Simi!
A Mutsu hajócsavarja egyértelműen Bronz, kicsit csiszolással feldíszítve.
A makettek színezése nem mindig pontos.
Azt6 hiszem az egész téma abból indult, hogy az egyik helyen így adják meg, a másik helyen meg amúgy.
A hajócsavarokat egyébként öntik, és utána különböző forgácsoló eljárásokkal(marás, köszörülés stb) adják meg a végső alakját, profilját stb.
Már bocsi, de szakmámból adódóan van némi tapasztalatom hajócsavar ügyekben.
Kalóz, a nyugdíjas hajómérnök.
Essex 432781 2010. március 25. 09:38
Válasz erre
"Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni"

Szerintem mindegyik bronz, réz vagy arany színűnek mutatja, de nem emlékszek olyanra, hogy pl. piros lenne. Legföljebb az fordul elő, hogy egy oldalnézeti ill. átfogó ábrán nincs külön megjelölve más színnel. A külön ábrán szerintem mindig jelölik.
SImi 432780 2010. március 25. 09:10
Válasz erre
Laci!
Szerintem Hajókovács barátunk biztosan tud segíteni neked ez ügyben. Különben úgy tudom, hogy esztergálással, marással szokták a hajócsavart elkészíteni.
Laci 432779 2010. március 25. 07:56
Válasz erre
Simi!
Köszi a fárasztó kutatásodat,valamint a segítségedet ezügyben.Tegnap én is még utánajártam a propellerrel kapcsolatban,és a Bismarck csavarjait is bronz színűeknek írja-mutatja.Viszont a másik problémám az,hogy nem tudom,hogy a fenébe csináljam meg a hajócsavarokat,ugyanis még önteni,sem öntöttem soha formát,és esztergálni sem tudok.Annak örülnék ha valaki tudna nekem ebben segíteni...

Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni.
Üdv!
Essex 432778 2010. március 24. 23:22
Válasz erre
Ja, tényleg. :-))) A munkahelyen épp hogy csak átrohantam a képeken. Pedig az orr rész igen csak feltűnő...
SImi 432777 2010. március 24. 20:59
Válasz erre
Ez volt a Mutsu csatahajó propellere. 

A Nagato és a Mutsu voltak a legnagyobb csatahajók a Yamato és a Musashi után.
Ez volt a Mutsu...
Ez a legendás 1/10-es Yamato...
Ez a legendás 1/10-...

Laci!
Nem akarlak befolyásolni a réz szín tekintetében, de itt van néhány "elgondolkodtató" fotó. Az a furcsa propeller a Mutsu csatahajó erdeti csavarja volt. Ma a kurei Yamato múzeum előtt van kiállítva teljes életnagyságban. A másik képen a múzeumban található híres 1/10 -es Yamato modell látható. A csavarok színe is talán kivehető... A döntés a tied, de nézz körül komoly modellek területén is.
Laci 432776 2010. március 24. 20:48
Válasz erre
Simi,Kalóz!
Köszönöm a gyors válaszotokat!Simi válasza egyértelművé tette,hogy sárgaréz színűek,és ezt biztos forrásból tudja.Kalóz válasza viszontfelvilágosított arról,hogy melyik vízhez melyik alapanyag passzol.Tehát ha jól értem az édesvíz nem eszi annyira,mint a sós víz a fémet,ezért is inkább bronzból csinálják a tengeri utakra tervezett hajókat.Tudomásom szerint a bronz ötveözetet egyáltalán nem eszi a sós víz.Tehát mint írta Kalóz,a szín így egyértelmű.
KÖSZÖNÖM!
Üdv!
EDE 432775 2010. március 24. 20:45
Válasz erre
Essex!

A Monterey az igen, de ez a Sangamon!

Szerintem a cikk szerkesztője összekeverte a CVL-26-ot, a CVE-26-al.
Az egyik könnyűhordozó, a másik kísérő. De gondolom ezt neked nem kell ecsetelnem. :)
Igen feltűnő a négy kémény hiánya, meg a tömpe orr!
Sebi 432774 2010. március 24. 19:09
Válasz erre
Szia !

Nekem lenne egy tippem. A bronzhoz keverj egy kis feketét. Az szerintem le fogja tompítani a csillogást.
Essex 432773 2010. március 24. 16:29
Válasz erre
Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de azért írták Independence-osztályúnak, mert az. :)

www.navsource.org/archives/02/26.htm

Nekem meg az a furcsa, hogy miért nem kék a fedélzet?
uzsee 432772 2010. március 24. 14:36
Válasz erre
Tényleg nem rossz. Csak furcsa nekem megszokni, hogy a kísérő hordozók parancsnoki tornya ilyen kicsi (bár ennél már csak a japánok torony nélküli Hosho-ja furcsább) .
Kalóz 432771 2010. március 24. 14:29
Válasz erre
A hajócsavarok általában bronzból készülnek, kevés kivételtől eltekintve belvizeken használnak acélöntvényeket vagy alumíniumot, sporthajóknál rozsdamentes csavarokat is.
Azt hiszem, mindegyik anyag színe egyértelmű.
Kalóz
EDE 432770 2010. március 24. 14:26
Válasz erre
Csak azt nem értem, hogy miért írják azt, hogy Independence osztályú?
EDE 432769 2010. március 24. 14:04
Válasz erre
Ez a modell volt, azt hiszem, de azon az oldalon az egész építési projekt fotókkal volt dokumentálva.
Nem rossz, mi!
SImi 432768 2010. március 24. 13:16
Válasz erre
Lacikám!
Én nem tudom konkrétan milyen színű volt a Bismarck hajócsavarja. Csak azt tudom, hogy eddig minden valamire való hajón - legyen az japán, amerikai, vagy brit stb hajómodell - sárgaréz színű volt a csavar. Így én is mindig ilyenre festem. A csavartengelyt mindig a test színére fújom, mert megboldogult Katona Miklós (több tengerészeti témájú könyv írója) és Szimon Miklós (ő hosszújáratú tengerészkapitány volt) barátaim azt mondták, hogy azt olyanra kell, és hogy ők olyat még nem láttak más színben.
uzsee 432767 2010. március 24. 12:39
Válasz erre
EDE 432766 2010. március 24. 11:59
Válasz erre
Essex!

Szerintem kár volt!
Sose lehet tudni, mikor lesz az ember időmilliomos! :)
Ez a "csónak" alig több, mint 1m lenne! Nem is olyan vészes.
Bár ekkora munkához szerintem csapat kéne!
Tavaly belinkelte valaki az osztrákok Sangamonját. Azt láttad?
Essex 432765 2010. március 24. 11:47
Válasz erre
Laci 432764 2010. március 24. 10:56
Válasz erre
08_bs_rudders_propellers_1940
08_bs_rudders_propel...
Bundesarchiv_Bild_193-30-5-34A%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_19...

Lucky!
Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?Sőt ami igazán felháborító,hogy mégcsak semmiféle kiindulópont sincs,senki nem foglalkozik vele (kivéve azt a pár embert,aki megépítette),hogy legalább mi hajósok,nemutolsósorban MAGYAROK büszkék lehessünk rá.

Simi!
Van egy kis gondom a Bismarck hajócsigáival kapcsolatban.Szinte minden ember bronz színűre festi.Van ahol feketének festik -szerintem fekete kizárva-,láttam szürkének is.Viszont a bronz elvileg fényes,és még a bundesarchiv fekete-fehér eredeti képein sem éppen fénylőek.Kérdésem szerinted milyen lehet akkor?Köszi!
Üdv!
uzsee 432763 2010. március 24. 10:34
Válasz erre
Az nem ilyen 50th Anniversary-s Academy-Minicraft volt?
Essex 432762 2010. március 24. 10:02
Válasz erre
Én is álmodoztam annak idején 1:144-ben építeni a Gambier Bay-t, erről van Anatomy könyv. Volt már hozzá egy Academy Avenger-em is, de aztán eladtam a repcsit. Nem kellett volna? :-)))
lucky 432761 2010. március 24. 08:50
Válasz erre
Hajókovács 432760 2010. március 24. 08:21
Válasz erre
Szia Laci!

Mint a 77OO ss. hsz. ben is irtam a "Neszmélyi Hajó Skanzen" ben lessz az othona, de több alkalommal Budapesten is megjelenik különféle rendezvényeken.

Üdv János
Laci 432759 2010. március 24. 08:11
Válasz erre
Szia Jani!
A nemjóját...Ez nem semmi!Ha kész lesz,mikor és hol lehet majd ezt pontosan megnézni?
Üdv!
Hajókovács 432758 2010. március 24. 07:33
Válasz erre
DSCF3145
DSCF3145

Azaz itt
Hajókovács 432757 2010. március 24. 07:30
Válasz erre
SImi!
Itt talán be látni a toronyba.
Hajókovács 432756 2010. március 24. 07:27
Válasz erre
SImi!

Az a kormányállás, ami nem forog együtt a toronnyal , hanem egyhelyben marad.
Ha benézel a torony belsejébe, látszik az az oszlopszerű talpazat ami tartja a kormányállást és ez körül forog a torony.

Keri!

Ahogyan a dolgog haladnak, május közepére készen lesz az acélszerkezeti munka és akkor kerül vissza Neszmélybe a Szent Ilona öbölbe és ott folytatódik a munka .
Ahol mindenkit szeretettel várunk egy egy kellemesen és hasznosan átdolgozott hétvégékre. Természetesen szállást a lakóhajón biztositunk.

Üdv. János
Keri 432755 2010. március 24. 05:52
Válasz erre
Szia Jani!
Ez nagyszerű,nem gondoltam volna,hogy megvalósítják záros időn belül.Mikor érkezik vissza az alapítványhoz?
Keri
SImi 432754 2010. március 23. 22:53
Válasz erre
A lövegtorony tetején az a henger a tűzvezetőpont?
Hajókovács 432753 2010. március 23. 20:51
Válasz erre
DSCF3155

Lajta Monitor löveg torony be emelése.
DSCF3155

Kedves Barátaim!

Örömmel jelenthetem , hogy be emelték a Lajta Monitor löveg tornyát a hajótestbe.
Laci 432752 2010. március 23. 20:08
Válasz erre
Sebi!
Semmi gond,csak már majdnem megijedtem,hogy én néztem el valamit!Viszont nem tudomén sem,miért írták ezüstszürkének...
Üdv!
Sebi 432751 2010. március 23. 20:02
Válasz erre
Szia !

Nem, nem hazudnak. Az én forrásaimban is ezek a színek vannak. Akkor az ezüstszürke egy fordítási hiba lehetett.
uzsee 432750 2010. március 23. 19:36
Válasz erre
Valahogy éreztem, hogy sok macera is lesz majd a konvertben. WEM-nek van készlete a hangárhoz, gépekhez meg magához a hajóhoz, de a felszállófedélzetre nincs. Ez meg csak az egyik álmom. Legfeljebb a másikat valósítom meg az Admiral Hipper és a Prinz Eugen képében :))
EDE 432749 2010. március 23. 19:11
Válasz erre
uzsee!

A Trumpi Hornettel valami bűzlik. A felszálló fedélzet nem hasonlít az eredetire. Nem tudom, adtak e már ki hozzá valami javító szettet.
Ugyanakkor azt tudni kell, hogy a Hornet hivatalosan nem is Yorktown osztályú. A háború előszelére vették elő újra a terveket, és kissé módosították, mivel a vadonás új Essexek gyártására tovább tartott átállni.
Mivel több kisebb-nagyobb módosítás volt a Yorktownhoz képest, a konvert nem is olyan egyszerű. Főleg, ha megfigyeljük, hogy az Ent-ot folyton módosították, pl. 43 októberére a tornyot erősen átépítették, erősítették a torpedóvédelmét, meg megrakták 40-es Bofforsokkal.
Láttam a neten 2 ilyen konvertet. Az egyi 42-es midway-i, és ha jól emlékszem a Tom's Modelworks átépítő szettjét használta.
A másik egy kései, 44-es állapot, ahol a tornyot nagyon szépen átépítették, de balga módon lehagyták a fedélzet oldalán lévő 40-es Bofforsokat, melyek pilonjai pedig elég jellegzetessé teszik hajót ebben a korban.
A Trumpi Hornet felszálló fedélzete sajnos az Enterprise-éra sem hasonlít rendesen, a pontos modellhez át kell építeni azt is.
Gondolom ezek után már rájöttél, hogy nekem is megfordult a fejemben ez a terv.
Egyelőre marhára örülök, ha egyáltalán sikerül hozzákezdeni a Franklinhez.
Még egy - már bocs az ömlengésért - álmodozni mindig érdemes, hátha egy valóra válik.
Nekem ez: 1/144-ben vagy 72-ben egy II vh-s hordozó. Egy osztrák csapat megépítette 72-ben a USS Sangamont. 144-ben nehezebb repcsiket szerezni, de nem is lesz a hajó 2m hosszú- -bár ez nem mindenkit zavar.
uzsee 432748 2010. március 23. 17:12
Válasz erre
Ahogy mondod :)) Újabban én is szemezgetek a Trumpeter 1/350es Hornetjével, de érdekes módon a Yorktown osztályból az Enterprise-t valamiért kihagyták a sorból... Pedig az jobban érdekelne. De ha majd eléggé kiürült a fiókom akkor beruházok majd egy Hornet --> Enterprise konvertbe.
EDE 432747 2010. március 23. 14:32
Válasz erre
uzsee!

Igen, olvastam. De a neten is van bőven info.
Amúgy végülis mindegy, hogy melyik Essex, a fő szempont, hogy Corsaire is legyen rajta.
Szerintem több géptípussal érdekesebb.
uzsee 432746 2010. március 23. 14:15
Válasz erre
Nincs mit :)) Ja és csak most jutott eszembe, de lehet már olvastad. Munkatársam megvette az e havi Aranysast és van benne egy cikk a Franklin 1945 Március 19-ikei megtámadásáról. Bár én még nem olvastam el...
SImi 432745 2010. március 23. 09:44
Válasz erre
Ez egy elborzasztóan bonyolult, de nagyon szép hajó!
EDE 432744 2010. március 23. 09:36
Válasz erre
uzsee!

Köszi!Így bátrab leszek.
Laci 432743 2010. március 23. 08:03
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönjük a felvilágosítást mindenki nevében!Ezért jó ez a csapat,mert mindenki tud valamit,és ha ezeket összerakjuk kialakul a kép.
Köszi még egyszer!
Üdv!
Sszabi 432742 2010. március 23. 07:46
Válasz erre
nemtudom ki hogy van/lesz vele de nekem nagyon tetszett:
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/nagato-350-jhl/jhl-index.html
Laci 432741 2010. március 23. 07:44
Válasz erre
Bismarck apróságok
Bismarck apróságok

Sebi!
Na most nem kavarsz bele a dolgokba,sőt csak erősíted bennem azt,hogy minél biztosabb legyek a színekkel kapcsolatban.Így most megint utánanéztem a Bismarck festésével kapcsolatban,de meg kellett nyugtatnom magam,mert egy német könyv szerint is ez a festés volt rajta.(Kép mellékelve!)
Lefordítva annyit jelentene:
"A világítás,szellőzők és hullámtörő az előírás szerint a test vonala fölött világos szürke (RAL 7001) színű,közben minden kikötőbak és horgony a RAL 7000-rel lett fújva."
Ha ők hazudnak,akkor bocsi érte!
Üdv!
Hajókovács 432740 2010. március 23. 07:12
Válasz erre
Szia Laci!

Azok az apróságok magnézium ötvözet tömbök vas lemezre sajtolva és igy egy konzolon keresztül felhegesztve a külhélyra.
Azt a célt szolgálják , főleg a nem festett és mozgó, forgó alkatrészeknél, hogy a tenger sós vize és a fém alkatrészek között ne lépjen fel potenciál különbbség igy ne keletkezzen elektrókémiai reakció.Ilyen kis fém lapok szoktak lenni a hajó orránál és a tatnál is , persze csak a vizvonal alatt.
SImi 432739 2010. március 22. 22:22
Válasz erre
Laci!
Be kell lássam, Bismarck-ügyileg sokkal felkészültebb vagy, mint én. Jók lettek a kormánylapátok is azokkal az "izék"-kel. Csak így tovább, ezzel a lendülettel!
Sebi 432738 2010. március 22. 22:14
Válasz erre
Szia Laci !

Nem akarok bekeverni, de amennyire tudom, a német hajók festése a háború előtt és a korai években sötétszürke törzs és világosszürke felépítmény volt. Ezt dunkelgrau 51-nek és hellgrau 50-nek hívták és kb. úgy nézhettek ki ahogy a 7814-es hozzászólásodban mutattad a képen. Középszürkét csak 1942-től használtak. Ezüstszürke gyakorlatilag nem volt.
uzsee 432737 2010. március 22. 21:58
Válasz erre
EDE jól jártok vele ha onnan rendeltek. Nekem eddig csak jó tapasztalatom van velük :))
Laci 432736 2010. március 22. 21:19
Válasz erre
Bismarck apróságok 001
Bismarck apróságok...
Bismarck apróságok 002
Bismarck apróságok...

Simi!
Mint ahogy Sszabi is írta,valóban a test és a felépítmény nem egy színű.Az első Bismarck makettem (Revell 1:400) színösszeállítása szerint a vízvonal,tat-orr álca fekete,vagy a test és felépítmény egérszürke.Holott nem kis utánajárás és eredeti (német) források szerint,a vízvonal antracit,a tat-orr,grafit,a test közép,és a felépítmény ezüst szürke.Arról nem is beszélve,hogy a fedélzet nem krémszínű,hanem,mint tudjuk tikkfa.Gondolhatod milyet néztem én is mikor kiderült,hogy töke van a menyasszonynak.Szóval ezek a színek mind az eredeti szín alapján lettek kikavartatva.A fotó sem az eredeti színt adja vissza,ugyanis ott a test elég kékes árnyalatú,viszont a különbség látható szerintem.

Egy másik téma.A mai nap lemeóztam a festést,és bizony találtam rajta utólagos javítani valót.Ahol ugye a szórópisztoly nem fér oda,ott bizony az ecset a főnök.Fehérrel lefestettem a kormánylapáton,valamint a tengelybölcső tartón levő lapokat.Ezek fogalmam sincs mi célt szolgának,úgyhogy ne is kérdezd mik ezek!
Üdv!
Sszabi 432735 2010. március 22. 21:06
Válasz erre
BismarckPhoto
BismarckPhoto

ezen a képen is jól elkülöníthető sztem a két szín közti külnbség
Sszabi 432734 2010. március 22. 20:52
Válasz erre
A dőlésszöggel itt most az a probléma, hogy a hajó orra itt szinte függőleges sztem, mint a lövegtornyok vagy a felépítmény bal oldala (amit ér a nap), persze ez nem feltétlen mérvadó, de én is azt láttam több fórumon és oldalon is, hogy a test és a felépítmények színe nem egyezett meg.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.