/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Laci 433954 2010. december 30. 12:54
Válasz erre
Tudod arra gondoltam,hogy ha már a hajó szépen ki van dolgozva,megy például kiállításra,vagy versenyre,-de szép,de szép,nézzük már meg a belsejét!Miii?Hát ez ronda belül!
Akkor adjunk már a belsőre is,ne egy össze-vissza kuszaság legyen benne.De akkor NYÁK nélkül is megoldjuk ezt az általam feltételezett problémát.
Kösz a segítséget!
Üdv!
lucky 433953 2010. december 30. 11:45
Válasz erre
Nyák? Minek?
Aksi csatlakozó - vezeték - kapcsoló - ellenállat - vezeték - LED - vezeték aksi csatlakozó.
Ha cserélni kell akkor a vezetékek maradnak, az ellenállat kiforraszt.De valószínűbb a LED fog kimenni, úgy 10 ezer óra után...
Laci 433952 2010. december 30. 10:46
Válasz erre
Nekem jó!Meg persze amúgy sem tudom ezeknek a vészvillogóknak az ütemét,de majd mp-s ütem szerintem belefér.Most már csak azon filózok,hogy tegyek e bele NYÁK-ot,hogy az esetleges hiba után cserélhető lehessen.
Üdv!
lucky 433951 2010. december 30. 09:46
Válasz erre
Miért ne lenne jó.:) Ha neked megfelel ez az ütem.
Laci 433950 2010. december 29. 16:47
Válasz erre
Lucky!
Köszi a segítséged a trimmerrel kapcsolatban,viszont nem tudtak ilyet adni,de helyette egy 1K-s ellenállást adtak.Gondolom ez is jó hozzá.A villogó LED pedig 57db/perc ütemmel dolgozik.
Üdv!
lucky 433949 2010. december 29. 08:01
Válasz erre
A trimmer olyan potméter amit beállításhoz használnak.Egyszer belövik a helyes értéket azután nem nyúlnak hozzá.
A potméter folyamatos szabályozásra szolgál ( pl hangszóró hangerő szabályozás).

A kötésük ugyanolyan. Az egyik vég kivezetését össze kell kötni a középső kivezetéssel.Ez lesz az egyik pont. A másik a maradék.

www.hestore.hu/prod_10021036.html Ennél a típusnál a középsőt az egyik szélsővel kell összekötni, a maradék a második pont.
www.hestore.hu/prod_10021081.html
Ennél a fajtánál meg a magányost kell a párosok közül az egyikre kötni.
Ennek a típusnak van olyan változata is ami 90°-kal el van fordítva (egy lapos korong aljából nyúlnak ki az érintkezők).
www.hestore.hu/prod_10021066.html
Laci 433948 2010. december 28. 23:26
Válasz erre
Lucky!
Ez a potméter,meg a trimmer nem éppen az én asztalom.Úgyhogy veszek majd egy ilyet holnap,csak írd meg,hogy szerinted melyiket ajánlanád jobban.De úgyis a Te segítséged fogom kérni a későbbiek folyamán!
Köszi!
Üdv!
lucky 433947 2010. december 28. 21:23
Válasz erre
Laci!
A villogó lednél a villogási ütem a tápfeszültségtől függ. Ha jól tudom az alacsonyabb feszültségen lassabban, a magasabbon gyorsabban villog.
Adatlap nélkül csak találgatok,.14-15 volt fölé nem kell menni, mert akkor tönkremegy, de ez nálad nem áll fenn.
Ha még nem ruháztál be akkor egy 1 kilo ohmos potmétert v trimmert javasolok. Ezzel be tudod lőni a villogási ütemet.
Laci 433946 2010. december 28. 10:19
Válasz erre
Ugyan már!Csak segítséget adok nektek,hogy hogyan nézett ki,hogy Ti is szépen ki tudjátok dolgozni.:)
Sszabi 433945 2010. december 28. 08:34
Válasz erre
Ahogy elnézem a saját 1/350-es Bismarckomat el se kezdem, hát esélyünk sincs Laci precízsége ellen :)
Laci 433944 2010. december 28. 00:11
Válasz erre
SImi!
Köszi!A munka előrehaladtával jönnek elő érdekes ötletek.
Üdv!
Simi 433943 2010. december 27. 23:26
Válasz erre
Ez egyszerűen őrület! Még vészvillogó is lesz a Bismarck-on! Remélem, Vrauko nem tud róla, mert ki fog akadni... (ld főoldal Scharnhorst építés hozzászólásai)
lucky 433942 2010. december 27. 20:26
Válasz erre
Laci 433941 2010. december 27. 20:13
Válasz erre
Vészlámpa
Vészlámpa

Lucky!
Ez egy igen kis okos táblázat!Köszi ismét a segítséged!
A feltett kép a LED-ről,a védőráccsal.Ez majd a fő hangárba megy,és ez az alátét fogatja egyenesbe a fő árbocot.
Ha odáig eljutok,akkor arról is teszek fel képet.
Üdv!
lucky 433940 2010. december 27. 18:17
Válasz erre
Igen így van.
Segítségül egy internetes kalkulátor. Előnye, h a szabványos sorhoz illeszti a számolt értéket.A lednek számolhatsz 10 mA-t

www.bsselektronika.hu/index.php
Laci 433939 2010. december 27. 17:45
Válasz erre
De igen az!Tehát ha jól értem,akkor nyugodtan köthetem az aksiról a "+" illetve "-" ágat.Viszont a "+" ága közé tegyek egy ellenállást.A penel,amit küldtél,az már foglalt.
Köszi!
Üdv!
lucky 433938 2010. december 27. 12:12
Válasz erre
Nem villogó ledet találtál?
Mert ha igen akkor ezt is úgy kell kötni mint a rendeset.A táp pozitív vége ill a led pozitív vége közé egy min 1 kiloohmos ellenállást kell tenni.
A panel amit küldtem ha jól emlékszem, tudja ezt.
Laci 433937 2010. december 27. 10:42
Válasz erre
Lucky!
Segítségedet kérném ismételten!Találtam egy LED izzót,amiben valami kütyü van beleépítve,így villog és nem folyamatosan világít.Ez nem is lenne baj,lévén,hogy piros színű,ezért úgy döntöttem,hogy beépítem a fő hangárba,mint valami riasztó jelzőt.Viszont hova tudnám én ezt bekötni,vagy hova kössem,hogy 3V feszültséget kapjon állandóan.De mindezt úgy,hogy a főkapcsolóval természetesn le lehessen kapcsolni.Itt a 3V a lényeg!
Köszi és üdv!
lucky 433936 2010. december 27. 08:41
Válasz erre
Tamás!
Festék ügyben:
A nyomda nem biztos, h az eredeti árnyalatokkal dolgozott.Ezzel én az ORP Krakoviaknál szembesültem, amikor is az eredeti WEM-es színek max köszönő viszonyban voltak a papír színeivel.
Ha az egészet átfestem akkor egy csomó részlet elveszik. Ha nem használom a WEM színeit akkor meg kevergethetek...
TAMAS78 433935 2010. december 26. 19:03
Válasz erre
Lucky!

A lézervágott korláttól azt hiszem a sérülékenysége fog visszatartani, azért a réz valamivel stabilabb.

Ami a ragasztót illeti, a fotómaratások ragasztását már volt alkalmam valamennyire kiismerni, a papír esetében pedig több más típus kipróbálása után én is a Palma Fa Expressznél kötöttem ki. A váznál is ezt használom. Jópár éve hobbiasztaloskodom is, mikor időm engedi, így ezt a ragasztót már régen jól ismerem.

A festési technikádat majd részleteiben is szereném megismerni, mikor eljutok odáig!

Tamás
TAMAS78 433934 2010. december 26. 18:47
Válasz erre
Szia, Laci!

Ájult csodálattal figyelem az épülő Bismarckodat, úgyhogy szerintem nem csak festékügyben fogom a segítségedet kérni. Előre is köszönöm!

Tamás
Laci 433933 2010. december 26. 17:50
Válasz erre
Tamás78!
Én is hagy szóljak hozzá egy kicsit!9-12 hónap.Szinte mejdhogy nem kevés is.Sok tényező befolyásolja a munka előrehaladtát.Függ a szabadidőtől,a kidolgozás mértékétől,és nem utolsó sorban az anyag készlettől is.
Én például sokáig nem bíram építeni (1:100),mert nem volt fúró,esetleg festék,vagy éppen réz.6 éve építem és volt hogy egész nyáron rendületlenül éjt-napallá téve nyomtam.Eddig a hajótest 90%-a és a felépítmény hátsó részének 60%-a van kész,illetve egy repülő.
Had kérdezzem,hogy festék ügyben mennyire vagy pontos (értek itt az eredeti szín alapján)?Ebben sokat tudok segíteni!
Üdv!
zaran 433932 2010. december 26. 17:48
Válasz erre
Le a kalappal az ön-Jézuskáktól :)
Látom a következő évben is sok izgalom lesz :D Én még mindig rézhuzalomat vadászom mert tudom, hogy van itthon valahol XD
Amúgy meg egy új projektbe kezdtem. 12 évesen építettem egy Scharnhorstot. Nos ebből adódóan a kivitelezése is olyan. Sok benne a hézeg, a festése rémes, illetve az árbócai sokszor voltak eltörve. Gondoltam mivel 12 évesen karácsonyra kaptam, a 10. évfordulója alkalmából szárazdokkba teszem és felújítom :) Majd készítek jó képeket és megmutatom a hajókat :)
PoW és Scharnhorst. :)
lucky 433931 2010. december 26. 14:10
Válasz erre
Ostromolj nyugodtan,akár itt, akár magánban. Elérhetőségem ott van az adatlapon.
Festés:
Átfestheted, de egyes rajzolatok el fognak tűnni.
A papírmakett egyik sajátossága az, h néhány részletet nyomtatva jelenít meg.Ez persze nem zárja ki pl a kisebb ablakok kivágását és utólagos üvegezését.
Ami gondot fog okozni a pontos árnyalat eltalálása.Szinte biztos, h kevergetni kell, ráadásul a nyomtatott szín éltérő struktúrájú mint a festett.
Én inkább az élfestést szeretem, mert ott nem annyira feltűnő az eltérés.
A kivitelnél több rétegben festek A húzás nem az élre keresztben, hanem hosszában történik.A papír eléggé szomjas,de egy idő után telítődik.

Korlátnak a lézer vágott is tökéletes, és lehet olcsóbb is.De a döntés a tiéd.
Ragasztónak a un PVA ragacsokat tudom ajánlani, ezek átlátszóra száradnak.( pl Palma fa express).A fém részekhez mindenképp pill ragacs kell.Tapasztalatom szerint a folyékony típusokat beissza a papír, ami ettől kemény lesz ( ez csiszolásnál jól jöhet).A géles típus inkább odaragad.
A váznál is jó a pill ragacs, de jobb a Technokol rapid.A piros az igazi.
Tömítésre lehet használni a Neoflexet.Ezt viszont mindenképp festeni kell és ez látszódni fog.

Nekem az O'Brien 9 hónap volt. Csónakosnak a POW szintén.
Az ORP Krakowiak még mindig nincs kész, de az utóbbi időben nem foglalkoztam vele.
TAMAS78 433930 2010. december 26. 13:46
Válasz erre
Szia, lucky!

Ha már így felfedted magad, akkor ne lepődj meg azon, ha elkezdelek ostromolni a kérdéseimmel! :) Előre is köszönök minden segítséget.

Korlátból a rezet fogom választani, azzal már dolgoztam, csak még nem térképeztem fel, honnan-kitől rendelve úszom meg a legkisebb költséggel.

Még sosem láttam kész papír-páncéloshajót élőben, fényképek alapján meg nem tudom teljes bizonyossággal eldönteni, hogy a gyári nyomtatott külső az én ízlésem szerint elég élethűen fog-e kinézni, vagy a végén én magam fessem-e le az egészet? Pláne, hogy kétségeim vannak, hogy mindent el tudok-e készíteni megfelelő illeszkedéssel, ragasztónyomok és egyéb hibák nélkül? Az apróbb alkatrészek jelentős részét úgyis egyéb maratásból vagy saját gyártásból akarom megvalósítani, ezeket úgyis festenem kell. A papíralkatrészeknél természetesen tervezem az élfestést, sok minden más mellett ennek a technikája is érdekelne.

9-12 hónap? Egy önbizalomteli időmilliomosnak! :) Nekem lehet, hogy kétszer ennyi lesz.

Johnie!

Ennél már valóban meg kell gondolni az elhelyezést, de sok helyem van, csak a megfelelő vitrint kell majd legyártani.

Tamás
lucky 433927 2010. december 26. 11:54
Válasz erre
Szia Drusza!
Ne sz.rj be a papírtól.Tudod azt utána szokták használni..:))
Amire figyelj az a pontos vágás,ill illesztés.Csak akkor ragassz, ha már tökéletesen illeszkedik a kérdéses rész.
A bordázat után a fedélzetet rakd fel majd jöhet a burkolás.
A törzs burkolásánál én a két vége felől szoktam haladni. Így ha elcsúszok akkor a középső széles részen könnyebb javítani.
Az illesztés tovább tart mint a ragasztás. Ahogy néztem van lézer vágott bordád.Ezzel gyorsan lehet haladni. Be lehet szerezni eléggé sokféle kiegészítőt, rézből és kartonból is.Ami viszont nagyon sokat segít az a korlát! akár lézer vágott akár réz.
Itt is igaz, ha vmit saját kútfőből jobban meg tudsz csinálni mint ami a készletben van akkor rajta!
Ha gondolod az éleket lehet festeni, de fehéren is lehet hagyni. Ami viszont nem jön be az az élek feketével ( grafittal) kihúzása.Kissé 3D-s képregény fíligje lesz, sztem.

Egy ilyen GPM kb 9-12 hónap úgy készülj.
TAMAS78 433926 2010. december 26. 11:09
Válasz erre
Épp most kezdődött egy film a National Geographic-on arról, hogy vajon "a Fritz X megváltoztathatta volna-e a háború menetét?" Mindjárt agyhúgygörcsöt kapok!
TAMAS78 433925 2010. december 26. 08:51
Válasz erre
Szia, SImi!

Sok saját gyártású alkatrész van már mögöttem, úgyhogy az a része a dolognak nem túl ijesztő. A papír, mint anyag az, ami számomra még alig ismert terület. A szabásmintát úgy értettem, hogy még az sem dőlt el, valójában milyen százalékban fog papírból készülni a hajóm, fontolgatom azt is, hogy sok területen sztirollemezt használok majd, és ehhez használom szabásmintának a papírt. De mindez menet közben dől majd el.

Tamás
Laci 433924 2010. december 26. 01:28
Válasz erre
Marceau
Marceau

Üdv mindenkinek!
Ha már ez lett a fő téma,akkor én is beszámolok!
Én a Heller 1:400-s Marceau hajóját kaptam!
Üdv!
Sebi 433923 2010. december 25. 23:13
Válasz erre
001
001

Sziasztok !

Nálam is járt az ön-Jézuska :) Nagyon izgultam mit fog hozni :D
SImi 433922 2010. december 25. 22:46
Válasz erre
Tamás!
Nem rossz ötlet a szabásminta! Ha be vagy "sz.va", először azon próbáld ki. Biztos vagyok benne, hogy mindig van újabb és újabb lehetőség pl a hibák kijavítására és a fejlődésre. Tehát sose kell feladni. (Amikor a 350-es Yamato-mat építettem elveszítettem egy kis műanyag "szart"; sokáig kerestem, aztán tökre bepánikoltam, hogy most mi lesz. Aztán elkezdtem gonolkodni. Végül rájöttem, hogy két darab dótból legalább olyat tudok készíteni néhány perc alatt, mint ami elvesztett... ma már csak nevetek akkori magamon.)
Szerintem a papírt illetően lucky (Lukács Tamás) tud neked sokat segíteni; a Bismarck-ot illetően pedig Laci (Hatvani László) tud infókkal szogálni.
TAMAS78 433921 2010. december 25. 18:32
Válasz erre
Köszi, SImi, átadom neki. :)

Az a négyes lövegtorony nekem is azonnal szemet szúrt, márhogy mit keres ez itt? Ez már az ötödik papírmakett, amit megveszek, de igazából még mindig be vagyok sz..va kicsit a papírtól, úgy istenigazából még egyikbe sem mertem beletenni a szikémet. Viszont most szentül elhatároztam, hogy összeszedem a bátorságomat, különben garantáltan sosem lesz belőlük semmi.

Amúgy meg úgyis azt tervezem, hogy a papírt sokfelé csak szabásmintának fogom használni. Igazából menet közben fog teljesen kikristályosodni a viszonyom a papíralkatrészekhez.

Az itteni csatahajósok közül vannak valakinek komolyabb tapasztalatai a papírral, akit nyaggathatnék a kérdéseimmel? (Tudom, hogy van Méd of pépör topik is, de nem bánnám, ha itt is akadna 1-2 tapasztalt és segítőkész kolléga.)

Köszönettel:
Tamás
SImi 433920 2010. december 25. 16:03
Válasz erre
Szia!
Ez igen! Dicséret az "ön-Jézuská"-nak! Bízok benn, hogy szép hajó lesz. Tetszik a lövegcsöves zacsin a KGV-s torony, fölötte pedig a filces felirat: "Bismarck".
TAMAS78 433919 2010. december 25. 13:11
Válasz erre
DSCF6892
DSCF6892

Hadd dicsekedjek el vele, nekem mit hozott az ön-Jézuska. :)
zaran 433918 2010. december 24. 23:42
Válasz erre
Hölgyeim (ha vannak) és Uraim.
Megtsziteltetés számomra ilyen nagyszerű emberekkel egy azon hobby-nak hódolni. Ez okán kívánok mindenkinek nagyon Boldog Karácsonyt és Sikereken, no meg persze Csatahajókban Gazdag Új Évet!
BBalázs 433917 2010. december 24. 14:29
Válasz erre
Boldog Karácsonyt kívánok, és jövőre egy hajós összeröffenést... talán Stefánián!
sulyid 433916 2010. december 24. 13:36
Válasz erre
Boldog karácsonyt mindenkinek!
EDE 433915 2010. december 24. 11:08
Válasz erre
Én is mindenkinek Boldog Krácsonyt kívánok meg egy kis szabadidôt ûzni a hobbit!

És igyatok sok Cher-t!
Gonzo 433914 2010. december 24. 09:41
Válasz erre
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek.

Ezt gondolom már ezerszer láttátok, de jobbat sajnos nem találtam. A művésznő lenge öltözéke nem igazán megfelelő az ünnepekhez, de a díszlet úgy gondolom szintén megérdemel egy kis figyelmet.

www.youtube.com/watch

Gonzo
dcsabesz 433913 2010. december 24. 00:18
Válasz erre
Uraim!

Jó estét, szép napot!
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
Sebi 433912 2010. december 23. 22:11
Válasz erre
Uraim !

Az elkövetkező pár napban nem tudom mennyire leszek netközelben. Ezért kívánok én is Boldog Karácsonyt !
hatvani laci 433911 2010. december 23. 20:21
Válasz erre
Üdv hajósok!
Én is csatlakoznék Hajókovács barátunkhoz,és engedjétek meg,hogy én is meghitt szeretet teljes békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!
Laci 433910 2010. december 23. 01:52
Válasz erre
Köszi!Igyekszem ha időm engedi!
Üdv!
BBalázs 433909 2010. december 22. 21:46
Válasz erre
Lacikám fasza!
Várom, hogy majd készen is láthassam a Bismarckot, irígylem a kitartásod!
Hajókovács 433908 2010. december 22. 21:19
Válasz erre
LEITHA_karacsony_01
LEITHA_karacsony_01

Tisztelt Hajósnép!

A TIT Hajózástörténeti egyesület minden tagja nevében kivánok mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket.

Bicskei János
Laci 433907 2010. december 22. 00:04
Válasz erre
Bismarck merülési mélységmérő 001
Bismarck merülési...
Bismarck merülési mélységmérő 005
Bismarck merülési...

Üdv emberek!
Újabb fejlemény volt a mai nap a Bismarckon.Nemrég fedeztem fel,hogy a test közepén illetve a hajócsiga vonalában is van merülési skála.Ezt utólag csináltam most meg,addig,míg el nem felejtem.
Üdv!
Gonzo 433906 2010. december 21. 16:45
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Tényleg szép munka PVB-től: ha megnézitek a Scharnhorst egymásra dobált mentőtutajait itt a hátsó ütegfedélzeten szépen rendbe vannak pakolgatva. Bár ha jól gondolom a maratás lépcsőfokait vízszintesbe ki szokás hajtani... Tulajdonképpen korlátokkal védett csúzdák vannak a hajón. Hiába vidám nép a francia!

Egyébként a hajó tényleg szép, idén volt is egy példány Magyaróváron a lengyeleknél, nem mertem megvenni: méretéből adódóan nem tudtam volna elrejteni az asszony előtt, másrészt jelenleg nagyon kevésnek érzem magam egy csatahajóhoz.
Pedig a Trumpeter oldalát nézegetve egybe öntött az egész hajótest, semmi ragasztás + tömítés!
csatahajós 433905 2010. december 21. 16:18
Válasz erre
Érdekes módon itt meg a rozsdázást vitte kicsit túlzásba, amit amúgy nem szokott (lehet máskor nem marad rá ideje :D...), de egyébként alles zusammen tényleg elég jól sikerült darab.
Laci 433904 2010. december 21. 15:09
Válasz erre
SImi!
Lényegében nem éppen a fegyverzetre irányul a figyelmem,hanem épp az adott helyre eső fegyverzetet.Úgy értem,hogy most éppen a 3. radar állását csináltam legutóbb,és azon a helyen mindent meg akarok csinálni,ami rajta van,hogy később ne kelljen vele foglalkozni,csak összerakni a többi részével.Amúgy természetesen magam fogom megcsinálni a csöveket.
Üdv!
Simi 433903 2010. december 21. 09:34
Válasz erre
Laci!
A csöveket is te fogod legyártani? És mostantól a fegyverzetre fogsz fókuszálni?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.