/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
BBalázs 434256 2011. március 21. 19:13
Válasz erre
Laci!
A Szolnoki versenyről lekéstem úgy látom, pedig szívesen lementem volna :S. Szerintem a Bismarckod minőségét a "hűba+" hozzászólások és az itteni elismerő szavak sokkal inkább jellemzik, mint a zsűri véleménye. Anélkül, hogy bántanék számomra ismeretlen embereket, azt kijelenthetem: nem értik munkád lényegét.
Egy embernek ilyet létrehonzni, gyakorlatilag ÉLETMŰ. A végeredmény tökéletes lesz, addig meg ezer buktató vár rád és hajódra.
Én már nem döbbenek meg a képeket látva, tudom hogy ez a hajó "100x kissebb lesz az eredetinél". És itt a lényeg: valóban csak a méret nem stimmel, minden más igen.
Én csak kitartást és sok-sok szabadidőt kívánok neked a munkához.
zs180 434255 2011. március 21. 18:48
Válasz erre
Kedves Zaran!
köszönöm, szerintem is elég jól sikerült eddig, bár Jim Baumann szerint kicsit vastag a korlát. Lehet, hogy a fotón annak látszik, de ha életben látnád, nem tartanád annak. Mnidenesetre ajánlott egy trükköt, hogy még vékonyabbnak látsszon. A vízszintes szálak alsó felét sötétebb színnel árnyékolva vékonyabbat mutat. Az a baj, hogy már túl sok minden van a hajón, hogy ezt maradéktalanul megvalósítsam, de jó tipp!
Laci 434254 2011. március 21. 18:38
Válasz erre
jelző lámpa középen
jelző lámpa közé...
jelző lámpa fölül
jelző lámpa fölü...
jelző lámpa sötétben
jelző lámpa söté...
vész lámpa

éppen sikerült elkapni
vész lámpa

Üdv hajósok!
A mai nap a a főárboc jelzőfényei illetve a főhangár vészvilágítása került kidolgozás alá.Készítettem egy video felvételt is a vészvillogóról de sajnos azt itt nem lehet feltölteni.
Zaran!
Nem is igazán érdekel a véleményük,mert úgyis viszem versenyre ha tetszik neki ha nem.A végeredmény úgy is magáért beszél majd.Minél több darabja épül fel annál szebb nekem is.
Jó csemegézést!:)
Üdv!
Ja és köszi Lucky!Úgy is érted mire írtam!
zaran 434253 2011. március 21. 14:46
Válasz erre
Kedves Laci
Eddig is csodáltam a munkádat, de most látva a Kapitányi szállást még inkább lenyűgöztél.
Amit említettél azok az ostobák szerintem semmit nem értenek hozzá. Nem érdemes velük foglalkoznod. A Bismarckod lenyűgöző. Ne vegyék el a kedvedet. Majd kárpótol a kész hölgyemény :)

Kedves zs180
Fantasztikus mennyire jól néz ki a hajó. Ha nem tudnám, hogy 1/700-ban készíted azt hihetné az ember a részletességet és a kivitelezést látva, hogy nagyobb. Észbontó.

Egy szó mint száz, le a kalappal uraim. Izgatottan várom, mikor számoltok be újabb haladásaitokról :)
Hajókovács 434252 2011. március 21. 11:22
Válasz erre
Üdv Minden Hadihajósnak!

Elnézést , hogy csak most kapcsolódom be a témába , de mentségemre szóljon ,hogy ezidáig Neszmélyen dolgoztam a Lajta monitoron a szokásos 1:1 modellezésben.
Szóval: Laci Barátunk a Szolnoki versenyen az" épités alatt" kategóriában inditotta a hajóját, jórészt harcjárművek és repülők között. A kategóriát zsürizők között nem volt hajós, de itt névszerint is megszólitanám őket: Szász Róbert,Tóth Gábor,Havril István.A verseny szabályai szerint , vasárnap délelött mód lett volna a zsüri tagjaival konzultálni az általuk hozott döntések ügyében, ez akkor nem történt meg.Legközelebb a Mosonmagyaróvári versenyen találkozom a nevezettekel, akkor feltétlen kikérem a véleményüket.Személy szerint Én is megdöbbentem amikor megtudtam, hogy a zsüri nem tartotta értékelhetőnek a munkát.Megjegyzem, amikor Ők ezt a munkát zsürizték, ott voltunk töllük 2 méterre a hajó kategóriát zsürizendő, ha akartak volna segitséget kérni, meg tehették volna.
Laci 434251 2011. március 20. 21:31
Válasz erre
kapitányi szállás

főárboccal
kapitányi szállás
kapitányi szállás

elosztókkal
kapitányi szállás
kapitányi szállás

csap
kapitányi szállás
kapitányi szállás
kapitányi szállás
kapitányi szállás

főhangárajtó-belül a működő villogó vészlámpával
kapitányi szállás
kapitányi szállás

oldalról
kapitányi szállás
kapitányi szállás

nyitható ajtóval
kapitányi szállás
kapitányi szállás

ajtó behajtva
kapitányi szállás

Üdv mindenkinek!
Köszönöm a pozitív visszajelzéseket!
Simi!
Ez a Top 5 kicsit mellbe vágott!Ez nagy kitüntetés volt Tőled!Hozzáteszem,te is szóltál ha valami probléma volt a kidolgozással kapcsolatban,és nem alaptalanul.De nem úgy voltál vele,hogy "á mi ez?jól van lépjünk tovább..."Hajókovács barátunk is ugyanazt a példát hozta fel (igaz ő is ledöbbent rendesen a hír hallatán),mint Te a repülőkkel!Különben meg nem, adom fel,viszem továbbra is a versenyre a hajót!

Sanyi!
Ez a minősíthetetlen kissé engem is kiakasztott.Mivel te is foglalkoztál rézzel,így tudod milyen is az.

Zs180!
Ilyen hozzászólásokat öröm olvasni!Köszi!Azért Te sem panaszkodhatsz!Le a kalappal!

Lucky!
Mikor a versenyen hallgattam a rengeteg "érdekes" (hú b+) reakcióidat,az elárult mindent!

Végezetül annyit fűznék még hozzá,hogy a hajót lényegében nem versenyre szántam építeni,de Ti nélkületek mindezt nem sikerült volna ilyen szintre hozni!Köszönöm Nektek!
Üdv!
lucky 434250 2011. március 20. 19:21
Válasz erre
Laci!
Ne csak azt nézd mit mondnak, hanem azt is ki mondja!
A hajódról a véleményemet meg tudod.:))
zs180 434249 2011. március 20. 19:15
Válasz erre
csónakbakokkal 1
csónakbakokkal 1
csónakbakokkal 2
csónakbakokkal 2
csónakokkal 1
csónakokkal 1
csónakokkal 2
csónakokkal 2
csónakokkal 3
csónakokkal 3
csónakokkal 4
csónakokkal 4
csónakokkal 5
csónakokkal 5
csónakokkal 6
csónakokkal 6

Üdv!
Megint haladtam annyit, hogy érdemes volt készítenem néhány képet: az első kettőt szobában, csónakok nélkül, a többit a szabadban, hat csónakkal (a tizenegyből). Hiányzik még tehát a többi csónak, a csónakdaruk kötélzete, az árbocok kötélzete, a kémények merevítőkötelei, a ponyvatartó póznák, a lobogó, vagy 60 ember, na meg a víz. Lehet, hogy mielőtt kilógatok a hajó oldala mellé négy csónakot, megcsinálom a vizet addig, amíg a hajó kell hozzá, nehogy sérüljön valami.

Laci, ne keseredj el, amit csinálsz, egyedülálló. Én még nem láttam ennyire részletesen kidolgozott hajómodellt.

P.Gy.
sanyi 434248 2011. március 20. 17:03
Válasz erre
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben.
A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:)
sanyi 434247 2011. március 20. 17:02
Válasz erre
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben.
A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:)
EDE 434246 2011. március 20. 15:17
Válasz erre
Laci!

Ez a kapitányi állás így lefestve marha jól néz ki a fotón!

Sszabi!

Szerintem is előbb próbálkozzál a kis szörnyeteggel, csak ha sikerül kihozni belőle valami jót, akkor költs maratásra.
SImi 434245 2011. március 19. 23:16
Válasz erre
Lacikám!
Ne keseregj néhány laikus, hozzá nem értő ember véleményén! Tudod, ők 1/48-as repülőkhőz, meg hasonló méretarányú harcjárművekhez vannak hozzászokva. Fogalmuk nincs sem a hajókról, sem a rézlemezekből való építkezésről; kb mintha én szólnék hozzá a magfizikához. Sok hajót láttam már és nem is szoktam nagyon véka alá rejteni a véleménymet (Vrauko szerint "savazni" szoktam; szóval nem kenyerem a hízelgés) de a Te Bismarck-od tényleg egy nagyon klassz építés! Szerintem világ szinten a Bismarck kategóriában (ez nagyon nagy szó! mert biztos, hogy a Bismarck-ból építették a legtöbb modell/makettet a "földgollyón" /zalaiasan/) a top 5-ben bent vagy! ÜDV!
Laci 434244 2011. március 19. 21:12
Válasz erre
kapitányi szállás

lemaszkolva a fedélzet
kapitányi szállás
kapitányi szállás

belül festve
kapitányi szállás
kapitányi szállás

lefestve és maszkolás nélkül
kapitányi szállás
kapitányi szállás

így már szebben kiadja a részleteket.(a szolnoki versenyen beneveztem,és nem kapott semmit,mert állítólag vastag a festés,és minősíthetetlen a kidolgozás)
kapitányi szállás
kapitányi szállás

mentőövvel
kapitányi szállás
én

Festésre felkészülve!
én

Üdv mindenkinek!
Simi!Elsősorban neked céloznám ezt a pár képet.Kész van a festés (az egyik képen leírtam a zsűri véleményét).Azért még egy kis csinosítgatás még hátra van.
Üdv!
Sszabi 434243 2011. március 19. 15:14
Válasz erre
Üdv!

Azt a két nagy átalakítást tudtam én is, de ezek az ajtók 1920 előtt is hol ott vannak, hol eltűnnek. Nekem a nyitott tetszik jobban, így ezt rögzítem majd.
Az árboc kérdésében is igazatok van, kb. 5 perc alatt rájöttem én is, de mivel egy maratásért nem szeretnék fiztni annyi postát, ezért még gyűjtök, kellene tőlük több hajómra is réz, majd hátha szól valaki, hogy rendel és betársulok.
Addig is a hajótestet, meg a felépítmények többi részével ügyködök, nameg szegény Tegetthoff-ot is be kéne fejezni...
Sebi 434242 2011. március 18. 22:07
Válasz erre
Szia !

Lacinál van a két pont. Egy kicsit alakítottak a hajón. Méghozzá amennyire tudom kétszer. Először 1920-ban. Ekkor a legfeltűnőbb változás az volt, hogy kivették az első és hátsó kazamatákból a lövegeket. Aztán '36-ban jött a nagyobb. Ekkor már a felépítményt is átalakították és a kazamatákból egy fedélzettel feljebb rakták a lövegeket.
Ha javasolhatok valamit, akkor a rácsárbóc maratásra szánd rá a pénzt. Hidd el, szebb lesz mint a drótos verzió.
EDE 434241 2011. március 18. 21:07
Válasz erre
Sszabi!

Hogy SImit idézzem, "meg kell kövezzelek"! Figyelmen kívül hagytam, hogy az eredeti állapotban akarod megépíteni az Arizonát. Így viszont Essexnek kell igazat adnom, azt a szép és drága makettet kár lenne széttrancsírozni.
Persze a Revell lövegtornyira szükséged lesz, pedig azok is elég kiábrándítóak.
A rácsos árbocon régebben én is elgondolkodtam. Gondoltam arra, hogy csak a vázát kéne megépíteni, aztán ráhúzni valami megfelelő rácsozatú rugalmas hálót.
Én úgy tudom, a másodlagos tüzérség a fedélzet alatt volt eredetileg. Az állásokat lenyitható lemezek védték, és csak akkor nyitották le, ha lövöldözésre került sor. Ha erős volt a hullámzás, be-be csaptak a tarajok, így később egy szinttel feljebb pakolták a lövegeket jellegzetes idomú felépítményekbe. Így ezeket sem kell felhasználnod. De asszem ez jól látszik Sebi ábráján.
Laci 434240 2011. március 18. 17:24
Válasz erre
Én csak arra tudok tippelni,hogy átalakították a későbbiekben.Ez majdnem minden hajónál megjátsszák,hogy alakítgatják a hajót.
Sszabi 434239 2011. március 18. 13:05
Válasz erre
Emden
Emden

Elnézést ez lemaradt, ezekre a kis ajtókra gondolok.
Sszabi 434238 2011. március 18. 13:01
Válasz erre
kazamata Pennsylvania
kazamata...
fitting out

Lövegek teljesen csupaszon...
fitting out
Arizona3 

...itt pedig teljesen eltakarva, de mivel?
Arizona3

Uraim!

Nos egyetértve Essex kollégával, a dragon makett vásárlását elvetem (a dobozbontás alapján olyan szép lenne, hogy kár lenne valóban eldobni a felépítményt).
A revell hajóteste ugyan nem tökéletes, de a fotók és pár rajz alapján ez korrigálható (igazából a legrosszabb a hajó tatrésze, a kialakítása teljesen rossznak tűnik).
A kazamaták kivágása nem tűnik komolyabb feladatnak. Viszont azt nem értem, hogy az ágyúk hol fedetlenül, hol pedig fedetten láthatóak 1916-20 közötti képeken. Gondolok itt pl.: az SMS Emden lövegeit eltakaró kis ajtókra. A mellékelt képeken viszont csak egy helyen találtam ezeknek nyomát, a többi esetben akkor hova tették ezeket?Én nem látom csak, vagy tényleg nincsenek is ott?
Essex 434237 2011. március 18. 10:21
Válasz erre
Azt tudom, hogy q***va szar a kit, de az eredeti állapothoz szinte csak a hajótest marad meg a lövegtornyok. Ha ezek formailag elfogadhatók akkor esetleg érdemes lehet foglalkozni vele. Ha veszel egy Dragon kitet, akkor a 10ezer Forintból kidobsz mondjuk 6-7ezret. Szóval azt kéne megvizslatni, hogy a test mennyire roz vagy elfogadható, mert emlékeim szerint alapvetően a felépítmények voltak borzalmasak, na meg az apró alkatrészek, amiket úgysem használna fel.
SImi 434236 2011. március 17. 23:55
Válasz erre
A kutyafájját! ez igazán egy mutatós darab! Írigylem a kapitányt s a tengernagyot... Érthető, hogy még nem rakod össze fixen. Nem úgy, mint az egyszeri makettező, aki a full összeépítés után maszkolgatta le és fújta le a Bismarck-ot csíkostúl, mindenestül. Nem tudom, miért jó az valakinek, hogy jól megszivatja magát?
SImi 434235 2011. március 17. 23:48
Válasz erre
Szia!
Ha csak egy ezres körül lenne a rácsos árboc, ne is gondolkodj rajta, hogy te azt drótból megépíted; soha nem lesz olyan szabályos, mint a maratás. És még szívhatsz is, mint a torkos borz... de akkor meg el kell gondolkodni azon, hogy egy semmit érő kitbe ezt érdemes-e beépíteni? Akkor inkább a javasolt jobbikban érdemes gondolkodni. Többe kerül? Ez igaz, de ha rá szánod az idődet és szépen, precízen építed, nem fogsz vele hamar végezni. Tegyük fel, hogy 10 ezer Ft -ba kerül az össz költség és egy évig építed; havi 800 Ft -ot legalább nem hülyeségekre költ el az ember...
Laci 434234 2011. március 17. 22:54
Válasz erre
kapitányi szállás
kapitányi szállás

Simi!
Kész lett a fedélzet is a hátsó felépítménynek a kapitány,illetve a tengernagy lakosztályán.Holnap elvileg ha minden igaz festve lesz ez a rész,de még nem áll szándékomban össze szerelni a kész darabokat.Ugyanis a balti csíkokat így könnyebb felfesteni,mint összerakott állapotban.
Üdv!
Sszabi 434233 2011. március 17. 21:18
Válasz erre
Szervusz!

Ezt is köszönöm! Nos a kazamatákat szerintem nem lesz nehéz elhelyezni, persze majd kiderül ha elkezdtem...
Tom's modelworks-nél láttam ezt a fajta rácsos árbocot 1/700-ban is, először megkísérlem valami módon lemásolni, mondjuk drótszálakból, de ha ez nem jön be akkor lehet, hogy onnan beszerzek majd egyet, úgy néztem egy ezres körül lenne az is.
Sebi 434232 2011. március 17. 21:14
Válasz erre
új-1
új-1

Szia !

Szeretném figyelmedbe ajánlani a mellékelt rajzot. Azt hiszem ezen is látszik pár különbség. Igaz, hogy felső rajz sem teljesen az építéskori állapotot mutatja, de úgy gondolom segíthet egy kicsit. Ha szeretnéd átépíteni a hajót, akkor főleg a kazamaták elhelyezkedésére figyelj.
Sszabi 434231 2011. március 17. 20:13
Válasz erre
Szervusz!
Hát teszek egy próbakört, aztán majd látom h kidobom e...
Köszi a linket megnézem mit találok!
EDE 434230 2011. március 17. 20:10
Válasz erre
Sszabi!

Ez sajnos nekem is megvan. Egyszerűen nem éri meg a fáradtságot, annyira pocsék makett.
Sajnálom, hogy azt kell mondjam, inkább szerezd be a Dragon kitjét.

Ha mégse, itt szétnézhetsz:

www.filestube.com/look_for.html
Sszabi 434229 2011. március 17. 19:39
Válasz erre
Üdv az Uraknak!

Némi segítségre lenne szükségem. Van nekem egy régi revell Arizonám, a 720-as, és mivel a felépítménye elég rossz minőségű+le is amortizálódott, úgy gondoltam átalakítom az egészet olyan állapotúra, ahogyan megépült.A hajótesttel nincs is olyan sok gondom eddig, de a felépítménye...

Több órán keresztül dúrtam a netet, kerestem a képeket (amiből van pár hasznos is) de egyetlen rajzot sem találtam, legalább egy felül vagy oldalnézetit.

Ha tudna valaki olyan oldalt, ahol ezt meglelem, vagy könyvet esetleg ahol némi támpontot kapnék, akkor legyen szíves szóljon!
EDE 434228 2011. március 16. 19:42
Válasz erre
Csatahajós!

Ezt jól kiszúrtad! Nagyon gáz. Pedig tényleg nagyon látványos makett.
Nekem inkább az tűnt fel, hogy az SBD-kről hiányzanak a pilótafülke üvegek. Azt írja, nem tudta elválasztani az egybeöntött átlátszó műanyagöntvényekről. Akkor miért nem vett Trumpetert, vagy miért nem húzott fóliából?
Laci 434227 2011. március 16. 15:16
Válasz erre
Simi!
Ezzel a kocsival úgy mentem,mint még soha.Biztos,hogy gyorshajtásért nem fogott volna meg a rendőr.
Úgy terveztem,hogy amíg nincs kész a rézből az első felépítmény,addig a fa lesz a látványos rész.

Időközben elfogyott a szegecsnek való anyag és nem futotta ki a remélt darabszámot.Így félbe kellett hagynom ezt a tevékenységemet.Addig legalábbis csinálom a fedélzetet.Gyufaszálból...
Üdv!
SImi 434226 2011. március 16. 14:43
Válasz erre
Azért az a kötélzet nem kis munka lesz! Biztos, hogy "rohadtul" fel fogja dobni a Zentát. A PoW kötélzete szerintem nem különösebben bonyolult; remélem, jól fog sikerülni.
SImi 434225 2011. március 16. 14:39
Válasz erre
Szia!
Azért te bátor ember vagy, hogy így szállítod egy furgon platóján a hajódat...
Ha szabad javasolnom, akkor az új felépítményt és a tornyokat hagyd a végére és csak a végén váltsd ki a fából készült dolgokat. Így már jóval előbb gyönyörködhetünk a hajóban.
zs180 434224 2011. március 16. 14:34
Válasz erre
Szia Badgo!

Most nem haladtam annyit, hogy érdemes lett volna képeket készítenem. Talán majd a hétvégén. Igen részletes kötélzetet szeretnék készíteni, remélem sikerül a vitorlásokéhoz hasonló csarnakköteleket hágószálakkal együtt kellő finomsággal kivitelezni.

Üdv

P.Gy.
Badgo 434223 2011. március 16. 13:20
Válasz erre
Szia Zs180!

Újabb képek? :) Kötélzet lesz?

üdv
csatahajós 434222 2011. március 16. 13:17
Válasz erre
Na PvB újabb gyöngyszeme, azt hiszem ez most kellőleg látványos baki, de legalább magával konzisztens:

www.modelshipgallery.com/gallery/cv/cvl-22/350-pvb/pvb-index.html

Sikerült neki az összes behajtott szárnyú TBF szárnyvégét fordítva, ha úgy tetszik fejjel lefelé felragasztania...no comment :)
Laci 434221 2011. március 14. 15:00
Válasz erre
makettverseny Szolnok
makettverseny...
makettverseny Szolnok
makettverseny...

Simi!
Az az igazság,hogy ha a tatfelépítmény kész lesz,akkor az első felépítményt illetve ami eddig fából elkészült (tornyok,kémény stb.),mindet újraépítem rézből.Ennek az az oka,hogy a rezet jobban ki lehet dolgozni,mint a fát.(Szerintem.)Azért szerintem a 2 évnél több lesz ez a játék!

A másik amit írni szerettem volna,hogy a természet kegyes volt hozzánk és megajándékozott 2 szép napsütéses nappal.A mai nap nálunk legalábbis esett az eső,és ez már csak azért is jó,mert ha a hétvégén esett volna,akkor nem ment volna a hajó a versenyre.
Üdv!
Simi 434220 2011. március 14. 13:59
Válasz erre
Laci!
Ezek szerint nem is állsz olyan rosszul, ha hamarosan végzel a hátsó felépítménnyel is, hiszen az első már kész, akár a fő tornyok, meg a test is. ha jól sejtem, akkor vissza van a kémény, meg a sok "apróság": csónakok, daruk, kisebb ágyúk stb. Lehet, hogy 2 éven belűl végezni fogsz.
Simi 434219 2011. március 14. 13:52
Válasz erre
Valóban, Kostas Katseas és An Chu is épít szép 1/700-as hajókat. (Én különösen az elsőt kedvelem.) De ők az apróbb részelteket már nem olyan finoman dolgozzák ki, pl a kötélzet is vaskosabb, mint Gyuri hajóin. Sőt - szerintem - a plusz részletekért nem is küzdenek túl sokat. Érzésem szerint a módszerük a következő: a (jó minőségű!) kitet hibátlanúl összehozzák a maratással, ezt szépen lefestik/koszolják, végül egy látványos vizet rittyentenek köré. Szerintem Gyuri sokkal többet tesz meg a finom, apró részletekért, ennyivel biztosan előttük áll. Persze azért le a kalappal a fent nevezett urak előtt is.
És Csatahajós barátunknak is teljesen igaza van...
zaran 434218 2011. március 14. 11:11
Válasz erre
Azt is vegyük figyelembe, hogy akiknek nincs olyan sok lehetőségük makett boltokba járni, azok nehezen jutnak hozzá.
Én Győri vagyok. Vagy rendelek, vagy azt rakom össze amiket az itteni boltokban találok. Természetesen 1:600-as méretben eddig a 23 évem alatt egyszer sem láttam :S
zs180 434217 2011. március 14. 10:52
Válasz erre
Lehet, de ennek az a fő oka, hogy nem nagyon építenek Airfix hajókat a zemberek...
Pedig milyen szépségek fognak elkészülni nálam! (ha elkészülnek) pl.: Howe, Nelson, Belfast, H-osztályú és Tribal osztályú romboló, stb.
P.Gy.
csatahajós 434216 2011. március 13. 21:50
Válasz erre
És ezen felül (700-asok mezőnye) van még egy kategória, ahol a Pék Doktor egymaga áll a trónon, ez pedig az Airfix 600-asok :), szerintem ott nem ér a közelébe senki sem.
Laci 434215 2011. március 13. 19:20
Válasz erre
makettverseny Szolnok

nagy kedvencem...
makettverseny...
makettverseny Szolnok

1. helyezett.Ez a hajó nálam vitte a pálmát!
makettverseny...

Simi!
Kb. 2 hónap és a teljes hátsó felépítmény kész!Ha a 9294-s hozzászólást nézzük,akkor az a jövőhéten kész lesz.Utána az alatta lévő szint fog gyártás alá kerülni.Mikor sz is meglesz,akkor (persze festés után) összerakom a hátsó felépítményt,és az kész lesz.A lyukasztót majd feladod,ha időd engedi.Még annyi "tartalék" van,hogy ezt a hangár részt kiadja.
Mellékesen csak neked Simi előzetesként annyit,hogy nagyon sajnálom,hogy nem tudtunk találkozni és "szakmai" szemmel,megtekinteni a hajót!De csak egyenlőre ennyit.A többi...

Tulajdonképp nagyon jól éreztük magunkat,és örülök,hogy ismét elvihettem a hajót.

Zs180!
Nagyon jól néz ki a hajód!Miért lenne unalmas?Én például csak örülök,hogy láthatok egy-két képet is.
Üdv!
zs180 434214 2011. március 13. 15:55
Válasz erre
Z alakul 5
Z alakul 5
Z alakul 6
Z alakul 6
Z alakul 7
Z alakul 7

Újabb képek, remélem, nem válik unalmassá...
Most már fent van a teljes fegyverzet.
P.Gy.
Simi 434213 2011. március 13. 14:10
Válasz erre
Szia!
Ez a hátsó felépítmény nem sokára kész! Nagyon szép és részletes. Én azért csak félnék a kisebbségnek megmutatni, mert felénk pl a traktorban is csak a vasat látják... Mi lesz a következő? Ja, és még tartozok neked a lyukasztóval is!
Laci 434212 2011. március 11. 20:38
Válasz erre
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény

Üdv mindenkinek!
Mivel hétfőtől péntekig vidéken melózok,ezért nem vagyok net közelben sem.Viszont viszem magammal a kis motyómat a hajó alkatrészével együtt és munka után csinálgatom.
Ennyire jutottam idáig.
A munkahelyen nagyon sokan megcsodálták,köztük (érdekes mód) dolgozó kisebbség is,és ők is nagyot néztek,hogy a réz nem csak arra jó,hogy leadjuk,hanem építeni is lehet belőle.Én erre azt mondtam,hogy "nektek úgy,nekünk így kincs!"
Sajnos annyira nem tudtam elhaladni,hogy le is bírjam festeni.Ez azzal jár,hogy a főárbocot és egyéb dolgokat nem tudom rögzíteni rajta,így azt csak félkész állapotban tudom eljuttatni a versenyre.
Üdv!
zs180 434211 2011. március 11. 15:16
Válasz erre
szia!
Következik a létrák, csónaktartó bakok felrakása, a híd tetjére korlát és szerelvények, elöl a mellvédre egysoros korlát, utána egy réteg matt lakk, majd csónakok, maradék fegyverzet, legénység, napvédő ponyvatartó rudak (kb. 90 db.), majd kötélzet, végül a víz. Tehát van még tennivaló. Egyébként kedvencem még Kostas Katseas és An Chu. Ők elég jók 1:700-ban.
Ede,
sajnos nagyon kevés időm van, hetente többször 12-15 órát vagyok a munkahelyemen és a hétvégét sem lehet teljesen beáldozni a hobbira. Most kicsit belehúztam, mert rossz elgondolni, hogy a szekrényemben levő kb. 70 hajó töredéke fog csak megépülni életemben, de ha jön a jó idő, valószínüleg kevesebbet fogok dolgozni a (remélhetőleg már következő) hajón.
P.Gy.
EDE 434210 2011. március 11. 13:13
Válasz erre
Én meg ezt tisztelem:

"igaz az ára napi 4-5 óra alvás"

Ha nem vagyok pihent, nem esik jól, nehezemre esik a koncentrálás.
hobbista 434209 2011. március 11. 11:13
Válasz erre
A "fölözés" szót természetesen jó értelemben használtam. Isten ments, hogy azt gondoljam, rivalizáltok egymással! Tudom azt is, milyen fontos (és nehéz) akár egyetlen hajó megjelenésének hangulatát átadni. Ez művészet. Külön-külön tisztellek titeket, és szeretnék én is ilyen magasságba érni.
Simi 434208 2011. március 11. 07:44
Válasz erre
Szia!
Nagyon szépen alakul ez a kis hajó! Érdekes hangulatot kölcsönöznek neki azok a nagy szellőzőkürtők. Szépen sikerült a hajó nevét is felírni a tatra. Most konkrétan mi lesz a következő építési fázis?
Sszabi 434207 2011. március 11. 07:18
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.