/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
atu71 558728 2014. április 25. 06:52
Válasz erre
Hali,
Van benne rez boven :),varom a festest.
atu71 558727 2014. április 25. 06:51
Válasz erre
Hali,
Nem akarom doi.ba epiteni,csak egy szep alapot kap.
Simi 558716 2014. április 24. 22:30
Válasz erre
Szia Laci!
Végre, jó felőled is "hallani"! Le fogod a festés előtt alapozni? Azért az nem könnyű, hogy mindenütt egyenletes legyen a festés: a nehezebben hozzáférhető helyeken is szépen takarjon, a könnyen hozzáférhető helyek pedig közben ne kapjanak túl sokat. Én ilyenkor a nehezen hozzáférhető részeket vékonyan le szoktam festeni ecsettel a fújás előtt.
Sebi 558710 2014. április 24. 21:17
Válasz erre
Még így festetlenül is jól néz ki!
Sebi 558709 2014. április 24. 21:16
Válasz erre
Szia Atu!

Jó kis gép ez, bár azért látom a Revell hozza a formáját. Építesz köré valami vietnamos diorámát?
Simi 558695 2014. április 24. 19:57
Válasz erre
Szia!
Szépen alakul, ezután is ragaszkodj a minőséghez és a hitelességhez!
hatvanilaci 558694 2014. április 24. 19:53
Válasz erre
SAM_2063
SAM_2063
SAM_2064
SAM_2064
SAM_2066
SAM_2066
SAM_2065
SAM_2065
SAM_2069
SAM_2069
10297786_703188616394319_2966273847280382148_n
10297786_70318861639...

Üdvözlök mindenkit!
Kicsit el voltam veszve az utóbbi időben,de ezt kárpótolni szeretném veletek!Nagyon úgy néz ki,hogy a jövőhéten sikerül is lefestenem.
Üdv!
atu71 558595 2014. április 23. 19:24
Válasz erre
Hali,
Lemaradt : A torny osszekotot is levegtam rezlemezzel potoltam es uj szegecsekkel,valamennyire azert laszanak a fotokon.
atu71 558594 2014. április 23. 19:23
Válasz erre
1
1
2
2
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Hali,
Probalok haladni a jarorhajoval de igen lassu a tempom,hihetetlen sok tomiteni valo van,az also test mar osszeragasztva es tobb helyen megkapta a masodik tomitest.A vezetofulke belseje is elkeszult korabeli fotok alapja,zaszlotarto-antenna-kabelek-korlat szinten eltavolitva es rezre lesznek cserelve.A korlatot forrasztani fogom,a matricak is megvannak ( maradekbol mert ugy sem sok latszik majd belolle),meg a szeket kell meg velkeszitenem es a kormanyt.
Sebi 558474 2014. április 21. 00:18
Válasz erre
Szia!

Csatlakoznék Imihez. Úgy meg lehet csinálni, ahogy írta.
Simi 558434 2014. április 20. 14:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem az előfordulhatott, hogy a csövek lövési pozícióban vannak, a katapultról pedig gépet indítanak, hiszen nem csak felderítésre, hanem tűzvezetésre is használták a repülőket, ráadásul a Tone (és a Chikuma) esetében nem is zavarta egymást a tüzérség és a felder. részleg, mert egymástól elég távol voltak. A beszálló létrát viszont csak horgonyon lehetett használni. Mondjuk előfordulhatott olyan, hogy horgonyon gyakorlatoztak, de ez azért nem olyan életszerű.
Én a higításra a Gunze Mr. Color Thinner, vagy Mr. Color Leveling Thinnert használok, ezek szinte minden festékehez - enamel és akril (tehát Humbrol, Revell, WEM, Gunze, Tamiya stb) - jó, eddig nekem csak a Valejjo-t nem vitte, de azt nem is nagyon használom/szeretem.
brumi_na 558429 2014. április 20. 12:28
Válasz erre
Sziasztok!

regv!
A hígításra H-100-as szintetikus löttyöt használtam.

Nagyon szépek a hajók, mindenkinek elismerésem! A díjhoz gratulálok!

Szerintetek létezhet olyan szituáció, hogy a hajó (mondjuk a Tone) fő lövegei lövési pozícióban vannak, azaz a torony elfordítva, illetve a csövek az égbe merednek és ez mellett a katapultból kilövésre vár egy repülő? Sőt, le van engedve a törzs oldalán a beszálló létra (accomodation ladder)is. Még nem késő nem így csinálni, azért kérdezem. A lövegek már pozícióban vannak, a többin lehet változtatni.

Üdv.:
Attila
atu71 558419 2014. április 20. 10:50
Válasz erre
Hali,
Igazi babra munka :),de a rezek nagyon feldogjak,kivancsian varom a folyt.
atu71 558418 2014. április 20. 10:49
Válasz erre
Hali,
Gratu. a sikeres eredmenyekert, nagyon szep munkak.Es orulok hogy lathattam a Movari munkadat eloben is,
kutyaeb 558408 2014. április 19. 21:45
Válasz erre
Szolnoki eredmény
Szolnoki eredmény
Movári eredmény
Movári eredmény

Sziasztok!

Simi
Köszönöm, igen nagy örömömre sikerült vele helyezéseket elérnem, Szolnokra és Mosonmagyaróvárra tudtam lejutni. Egyelőre maradok az orosz hajóknál. Ezen kívül még 1 orosz hajó lesz részemről papírban megépítve. Utána japán hajókat szeretnék építeni 3 db-t. A Deyatelnyy hajónak a készletében csak a bordákat és a gerincet adják. A kis segéd
bordákhoz 1mm söralátét karton használtam, kb 7 estém ment rá hogy beszabjam és beragasszam őket. Már le lakkoztam az éleket így már betudtam csiszolni a felületet megfelelő ívekre. Pár helyre kellett balsa fát beragasztanom, annak a csiszolásánál tartok, utána már sokkal haladósabb lesz. A korláttal a problémám az, hogy 3 sorosat adnak ami azért rossz, mert 4 soros sodrony korlát van a hajón. Hasonló megoldással fogom
elkészíteni mint a Mirazhnál alkalmaztam.
Gyuri
Valóban szép lehet, sajnos a komplett tornyot magamnak kell elkészíteni, mert nem lapokból áll hanem rudakból, így amit adnak a készletben az max refnek jó, de majd átnézem a tervrajzokat, amiket kaptam a hajóval kapcsolatban. A vízvonal alatti részt azt már recolor technikával szeretném elkészíteni, bízom benne hogy sokat fog dobni a hajó kinézetén.
Üdv.
Kutyaeb
zs180 558402 2014. április 19. 17:41
Válasz erre
003
003
001
001
002
002
005
005
007
007
008
008
009
009
010
010
011
011
013
013
014
014

Most pedig beszámolnék a saját hajómról. Lassan haladok, mint mindig, de a mellékelt képeken látszik, hogy sok mindent át kell alakítani az egyébként kiváló maketten. A felépítmény alsó szintje is megváltozott a mellékelt eredetihez képest, a páncélozott parancsnoki állást meg kissé eltolta a Combrig - ezt radikálisan át kellett alakítani, ahogy a képek mutatják. Nagyon finom ez az Artist Hobby maratás, öröm vele dolgozni! Közben egy kartonlap betelt a ráragasztott 223 kisebb alkatrésszel, úgyhogy újat vettem elő, erről is van kép. A torony magasabb szintjeit későbbre hagyva megkezdtem a kémények feldíszítését, amit a gőzcsövek és a szikrafogó rácsok kialakításával fogok folytatni.
zs180 558401 2014. április 19. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!
Először is gratulálok mindenkinek, aki részt vett a móvári versenyen; ez volt talán az eddig legszínvonalasabb felhozatal az általam látottak közül. Még soha nem volt ilyen hosszú és fáradságos a zsűrizés - de egyben nagy öröm volt látni a szebbnél-szebb munkákat.
kutyaeb, az előző hajód után ez a Krivak még szebb lehet, lévén sokkal nagyobb és komplexebb.
Várom a folytatást.
Simi 558375 2014. április 19. 10:10
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép lett a Miraz! Mosonmagyaróváron élőben is megcsodálhattam. Nyertél vele valamilyen dijat?
Ez a mostani hajó is szép darab. Egyelőre maradsz a szovjet-orosz hajóknál? A vázszerkezetben az a sok kis merevítés saját beépítés, vagy bennt volt a készletben? Mi volt a gond a kiegészítő korláttal?
kutyaeb 558366 2014. április 18. 23:52
Válasz erre
Kirvak_I_class_frigate
Kirvak_I_class_friga...
1135 class
1135 class
a füzet
a füzet
maratás
maratás
vázszerkezet
vázszerkezet
felépítmény váz
felépítmény váz
"száraz próba"
"száraz próba
Törzs építés alatt
Törzs építés...
Tat rész
Tat rész
Törzs merevítés I
Törzs merevítés I
Palánkozáshoz segéd merevítés
Palánkozáshoz seg...
szerelő állványon
szerelő állványon

Sziasztok!
Miután befejeztem a Mirazh építését, bele kezdtem a következő papírhajóba.
A következő áldozat Deyatelnyy/Деятельный 1/200-as és az orel cég gyártja.
6db A3 ívnyi alkatrészből áll a készlet. A törsz hossza 62 cm.
Kiegészítőből maratást vettem hozzá, de a korlátot
magamnak kell ismét elkészítenem, mert amit árulnak az nem jó...

Kis történet a hajóról, amit sikerült összeszednem róla.
Project 1135 osztály (NATO neve: Kirvak), azon belül a 13. hajó volt. 1972-ben kezdték meg az építését és 1975-re készült el, 1976-tól meg szolgálatba állt a Fekete-tengeren. 1977-ben Földközi-tenger, 1981 Indiai-óceán.
1984-86 javításon és modernizáláson esik át. 1991-ig szolgál, újabb felújításra megy, de finanszírozási problémák miatt 1995-ben kivonják és eladják fém hulladéknak.
Nem lesz gyors építés, de Gödöllőre szeretnék vele elkészülni.
Pár kép hogy hol is tartok jelen pillanatban az építéssel.
Üdv.
Kutyaeb
Gabusch 558336 2014. április 18. 14:37
Válasz erre
Nekem a Zrínyi tetszik a csónakok elrendezése miatt.

Papírmakettnek egyszer álltam neki, de nem az én műfajom. Várakat még rendben van, de csatahajót, azt nem. Azért gondolkoztam a "sztirolosításon". De lehet, hogy még mielőtt nekiugranék valami csatahajónak, megcsinálom a Tahit, mert abból is van egy ősi papírmakettem. Mondjuk az kész is van, de azért azt hiszem műanyagból jobb tartása lenne.

A 3D nyomtatás drága. Egy H0 fénysorompó (igaz, az árban benne vannak az SMD LED-ek is, ami kb. 100 Ft-ot tehet ki az árból) 400 Ft. Ez mondjuk elég kicsi, de nem is arra gondoltam, hogy az egész hajót kéne kinyomtatni, hanem arra, hogy egyes macerásabb alkatrészeket, mint pl. a lövegek, kazamata tornyok, esetleg az ágyútornyok, stb. kellene kinyomtatni egy példányban és utána műgyantából sokszorosítani. Ha vannak rajzok, akkor szerintem ezeket olyan 2-3 eFt-ból ki lehetne hozni sokkal részletesebben és mérethelyesebben, mint ahogy húzott szálból, stb. elő lehetne állítani. Mondjuk persze a kérdés az, hogy mennyire részletes a printer felbontása, mert amit pl. a Conrad árul, az elég durva. 0,5 mm a legkisebb falvastagság. Persze lehet, hogy attól még tud ennél vékonyabb pozitív és negatív "panelvonalakat" is tenni a falra. Plusz 220 eFt.

Lehet, hogy a végére csak összejönne egy 1:700-as ára, viszont ez egyrészt kétszer akkora, másrészt pedig saját.

Csináltam már egy K.u.K. Hansa Brandenburg repülőcsónakot. Nem mondom, hogy olyan, mint a bolti, de legalább az enyém. :) Meg abban semmi nyomtatott, mart cucc nincs.
SSZABI 558334 2014. április 18. 13:12
Válasz erre
Ezzel nem vagy egyedül, de mikor a GPM kiadta a Szent István, meg a Tegetthoff-ot, én utóbbit gyorsan meg is vettem és építettem-több kevesebb sikerrel (azért a papírmakett műfaj is elég durva, a lengyelek nagyon keményen nyomják...)

Egyébként szerintem a papír alapú makettekből a hajótest, váza mindenképpen használható, egyéb részletek is persze, de a vázát az egésznek, az alapján szépen meg lehet csinálni. Nézeti rajzok alapján ez nehezebb szerintem.

Mások nagy álmom egy Radetzky lenne, de sajnos a 1/700 gyanta iszony drága (de ha valakinek van eladó, 10 ezerért, akkor megveszem :D) 1/250 papír testvére meg régi nyomású, nem túl szép.
Erről a 3D nyomtatásról én nem igazán tudok sokat, csak egy cikkben láttam a Pro modell-ben, hogy lehet olyat is. (de ott az ár egy 1/72-es géphez képest horribilis volt szerintem)
Gabusch 558329 2014. április 18. 11:57
Válasz erre
Évek óta gondolkozom rajta, hogy le kellene kicsinyíteni egy Viribus Unitis papírmakettet 1:350-re és megcsinálni szkreccsként. Baromi nagy munka, de az újabb technikákkal talán meg lehetne csinálni viszonylag korrektre annak alapján. Vasúti kiegészítéseket már egész emberi áron lehet kapni 3D nyomtatva (és nem is rosszak), amikor utoljára csináltattam maratást pár éve, az sem volt valami ordító összeg. Mondjuk ahhoz képest, hogy az 1:700-as makett mibe bír kerülni, pláne feljavításokkal.

És ez a hajó 1:350-ben is csak 43,4 cm hosszú. A felépítménye sem olyan vészes az összeállítási útmutató alapján. Nyilván nem lesz 100%-ban precíz, mert mondjuk a csónakokat elég nehéz lesz egy papírmakett alapján megcsinálni, de a bécsi Hadtörténetiben van egy brutális makett róla (félbevágva) és mivel most csinálnak valami 100 éves évfordulós kiállítást, úgyis érdemes lenne elmenni. És akkor az ember már visz magával fényképezőgépet. Akkor meg viszonylag sok részletet lehet annak alapján kidolgozni. Meg azt hiszem, lehet kapni hozzá tervrajzot is, de annyira nem merülnék bele a dologba azért, mert úgy már az is iszonyatosan drága lenne. Viszont van fent egy elég jó 3D rajz, szerintem az a részletezettség bőven megfelelő lenne (emlékeim szerint a bécsi makett részletesebb). És ugyanitt fent vannak a tervrajzok, bár abban a formában legfeljebb arra használhatók, hogy részleteket lenézzen az ember.

www.viribusunitis.ca/viribusunitis.html

Nyilván egy gyerektől nem várható el, hogy nekiálljon egy ilyen sokrétű és iszonyat időigényes melónak (2D, 3D rajzok, plusz a makettezés, műgyantaöntést is beleértve).
SSZABI 558321 2014. április 18. 08:20
Válasz erre
Szerintem ami még eltántoríthat valakit a hajóktól, az az ár-érték arány. Én most egyik kedves barátommal vetettem meg az ebay-en keresztül a Flyhawk 1/700-as Derfflingerét (Zs180 inspirált, és amúgy is kedvenc hajók egyike). Pont azért, mert 8 ezer volt ingyen postával, és nem a prémium doboz, de még így is az az alap maratáscsomag benne van, ami az én igényeimnek elég. Szerintem nagyon megérte!

Na de mikor ezt megmutattam egyik ismerősömnek, és meglátta a 30 centis "műanyag vackot",és megtudta mennyibe volt, gyorsan kérdezősködött a harckocsikról és repcsikről... Persze ez megint nem lehet általános, de sokan vannak ezzel így szerintem, hogy a hajó árához képest (amit jobban meg tudnak fizetni esetleg) kicsi, kevésbé látványos. 1/350-ben én se tudok vásárolni, mert egyszerűen a pénztárcám nem bírja, sajnos lassan a 1/700-as arányt se...
cimber 558320 2014. április 18. 08:11
Válasz erre
Ajánljatok fel hajó, U-Boot maketteket gyerek makettező kluboknak, mert ők a jövő!
Én is ezt tettem!
Gabusch 558317 2014. április 18. 02:38
Válasz erre
Én még fel tudnám sorolni kifogásként, hogy elég drága egy hobby, másfelől pedig remek lehetőségei vannak az embernek önmaga szórakoztatására. Pl. hatmillió számítógépes játék, vagy a haverokkal csetelni. Ehhez nekem még le kellett menni a sörözőbe, aminek volt zárórája és előtte/utána még lehetett kicsit makettezni, de a netnek ugye nincs zárórája (mint látszik).

Dunaújvárossal kapcsolatban meg fel kell vetni a fórumokon, hátha van readonly módban működő makettező a városban.
Sebi 558316 2014. április 18. 00:54
Válasz erre
Az az igazság, hogy a mai fiatalokat igazából nem lehet makettezésre rávenni (természetesen tisztelet a kivételnek). A kész makett nagyon tetszik nekik, de amint kiderül, hogy ez nem öt perc alatt van kész, már nem is érdekli őket. A többségükben igazából nincs kitartás ehhez, mert egyszerűbb a haverokkal hülyülni a téren, mint mondjuk két órán át pozicionálni egy árbócot.
A másik pedig az, hogy aki mégis belevág, az a harmadik-negyedik makett után abbahagyja. Leginkább azért, mert nem lett olyan, mint a "mesteré". Nem értik meg, hogy ez az egész egy folyamat és évekbe telhet mire eléri azt a szintet.
Úgyhogy Attilám még akár az is kiderülhet, hogy te vagy az egyetlen makettező Dunaújvárosban :)
Sebi 558315 2014. április 18. 00:27
Válasz erre
Szia Narn!

Lassan 10 éve járok Móvárra, de középen még nem volt hajó. Olyan már volt, hogy nem a sarokban voltak, hanem kissé feljebb, úgy középtájon. Sőt! Volt, hogy a terembe lépve balra kellett fordulni, de középen még sosem voltak.
brumi_na 558307 2014. április 17. 21:26
Válasz erre
Sziasztok!

De jó, írtam egy hosszú szöveget és eltűnt...

Összefoglalva a korábbit:
A versenyekkel kapcsolatosan mindig sikerül nekem olyan mondatot is leírni, ami félreérthető lehet akár... Nevezetesen, a sarokba kerülésnek nem akarnék negatív felhangot kölcsönözni. Sajnos, a hajós társadalom egyenlőre szűk réteg, így kevés az esély arra, hogy a népszerű témákat háttérbe szorítsák. Kevesen vagyunk, a hajók jellemzően lassan készülnek, úgyhogy nehezen megfordítható a helyzet.

Az előző eltűnt hozzászólásban azt is megjegyeztem némi keserűséggel, hogy a népszerűsítésnek egyik módszerét alkalmazva próbáltam klubféleséget összerántani, de sokan nem érdeklődtek (5-6 évvel ezelőtt a főiskolán). Sőt, ma már nem is nagyon ismerek makettezőket Dunaújvárosban, pedig elég nagy település, hogy a nagy számok törvénye alapján legyen aki ezzel foglalkozik, és az is elképzelhető, hogy hajózik...
narn08 558301 2014. április 17. 20:35
Válasz erre
Azon gondolkodtam, hogy ha a hajókat át lehetne rendezni a terem közepére és onnan klubokat stb a fal mellé, akkor rögtön jobb lenne a helyzet és jobban lehetne látni mindent. Volt már olyan régebben ?
brumi_na 558295 2014. április 17. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!

Hálás köszönet a képekért. Azért ha nem is harckocsis kategória mennyiségű a hajók száma, de jó látni, hogy van hajómakettezés. Még nagyobb öröm, hogy ilyen szépek...

A Laci barátomat megkértem, hogy hazajön és hozza a világkerekség legjobb amerikai hordozóját, és ezt a hordozót el is indítja a következő Móvári versenyen, akkor legyen kedves elvinni az én kis hajócskámat, aztán az is megtalálható lenne valamelyik sarokban. De jó lenne, csak meg el is kellene készíteni... Ennek örömére holnap lehet hogy az első ecsetvonás fel is kerül a Tone törzsére...

Attila
regv 558278 2014. április 17. 13:37
Válasz erre
Szia.
Köszönöm a válaszod,ha lesz időd,megnézheted mivel hígítottad a festéket,ha megérkeznek a festékeim,kipróbálom én is.
Üdv.
Zsolt
narn08 558261 2014. április 17. 01:05
Válasz erre
Köszi a képeket !
Sebi 558156 2014. április 15. 15:13
Válasz erre
017a
017a
018
018
020
020
021
021
022a
022a
023a
023a
024a
024a
025a
025a
026a
026a
027a
027a
029a
029a
031a
031a
033a
033a
030a
030a
042a
042a
044a
044a
045a
045a
047a
047a
048a
048a
046a
046a
049a
049a
051a
051a
052a
052a
055a
055a
082a
082a
080a
080a
079a
079a
078a
078a
062a
062a
019a
019a
059a
059a
063a
063a
034a
034a
043a
043a
039a
039a
040a
040a
041a
041a
070a
070a

Szia!

Egy pár képet csináltam.
Batka 558154 2014. április 15. 13:32
Válasz erre
még mindig elromlik a https-es linkek.
másold be ezt egyszerűen:
https://plus.google.com/photos/102146967458284557423/albums/6001747472773548977?banner=pwa
Batka 558152 2014. április 15. 13:30
Válasz erre
narn08 558142 2014. április 15. 10:28
Válasz erre
Helló!
Szerencsére idén el voltunk kényeztetve és sok gyönyörű hajót láthattunk.
Sajnos még mindig mostohán bánnak a hajókkal, mert abban a sarokrészben valamint az ablakkal a háttérben nagyon rossz fényviszonyok vannak. Nagyon nehéz így jó képeket készíteni.
Eredeti terveim szerint én is indítottam volna hajót, de állandóan közbejön valami.
Majd legközelebb :)
Készített valaki képeket a hajókról és megosztaná velünk ?
Sebi 558127 2014. április 15. 00:57
Válasz erre
Szia Attila!

Sajnálattal olvasom, hogy "szünetelsz". De ne félj! Ez is olyan mint a biciklizés. Nem lehet elfelejteni. Hát érmet egyenlőre nekem nem osztottak, úgyhogy "kénytelen leszek" jövőre is megpróbálni :)Az eredményeket itt láthatod:

www.mosonshow.hu/wp-content/uploads/2014/04/moson2014_eredmenyek.pdf
brumi_na 558111 2014. április 14. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!

regv.!
Sajnos, most valószínű kontár benyomását fogom kelteni, de az az igazság, hogy a festék hígítását valami kommersz folyadékkal oldottam meg. Ha megyek az irodába megnézem neked. Azaz, nem WEM saját hígítója, sőt még csak nem is más makettfesték gyártó terméke. Valami barkácsáruházi-lötty. Viszont talán az a pozitívum benne, hogy kommersz vacakkal is jó volt vele dolgozni és szép felületet adott.

Simi!
Én is várom a kötélzetről szóló bemutatót. A módszerem annyira nem egyszerű, és így hátha le lehet cserélni... Jellemzően harisnyából kihúzott szálból készítem a kötélzetet. De ezzel csak a feszítettet lehet megoldani.

Sebi!
Sikerült érmét is elhozni a versenyről a hajóddal? Az eredményekről lehet látni összefoglalót? Kíváncsi lennék rá.

Attila
Sebi 558098 2014. április 14. 19:42
Válasz erre
1986 05 10 bb63
1986 05 10 bb63
US_Navy_100107-N-3666S-335_The_battleship_EX-USS_Missouri_(BB_63)_returns_to_Ford_Island_after_finishing_scheduled_repairs_at_Pearl_Harbor_Naval_Shipyard
US_Navy_100107-N-...
missouri 1
missouri 1
mo 86 november
mo 86 november

Sziasztok!

Örülök, hogy tetszik a hajó. Mellékelten pedig szeretnék pár képet mutatni, hogy mennyire jól látszik a páros antenna az igazi hajón. Főleg az utolsó képen látható, hogy milyen jellegzetes dolog volt és elég messziről is látható volt.
Batka 558040 2014. április 13. 21:40
Válasz erre
Simi!

Köszönöm szépen az infót, a fotósorozatot a kötélzetről pedig epekedve várom:-)

Üdv,
Batka
Simi 558039 2014. április 13. 21:38
Válasz erre
Batka!

Hála Istennek, nem zsűrizek: bizonyára sokáig nagyon szidnának, így jobb is, hogy nem (többek szerint túl kritikus vagyok). Annyit azért tudok, hogy a kötélzetet figyelik a zsűrizéskor és ha nincs, vagy hiányos, akkor az nagy bukta; akkor tuti, hogy nem kapsz semmilyen értékelést egy komolyabb megmérettetésen. Mivel látom, hogy többeknek a kötélzet készítése igazi mumus, ezért tervezem, hogy fázisonként bemutatnám egy fotosorozattal a kötélzet készítését, ahogy én szoktam/tudom. Szerintem az egész nem túl nehéz és nem túl is nagy dolog.
Batka 558024 2014. április 13. 19:43
Válasz erre
Simi!

Ha jól sejtem, Te zsűrizel is. Egy kérdésem lenne: a kötélzet milyen súllyal esik latba pontozáskor? Mi van akkor, ha nincs kötélzet, vagy csak hiányosan van elkészítve?
Kérdem azon okból, hogy ez nálam eddig egy nagyon egy gyenge pont.
Köszönöm válaszod!

Üdv,
Batka
Batka 557998 2014. április 13. 13:56
Válasz erre
Szia!

Így már megértem. Ezek a hibák abból a pózból ahonnan én voltam nem voltak láthatóak, vagy nekem nem tűnt fel(ez sokkal valószínűbb :-) ). Minden esetre impozáns látványt nyújtott ekkora méretben.
Ez után már csak Hatvani Laci verziója lesz ámulatba ejtő:-)

Üdv,

Batka
regv 557991 2014. április 13. 11:01
Válasz erre
Szia.
Köszönöm a válaszod,azt hiszem akkor rendelek belőle és kipróbálom őket.
Mivel hígítottad a festéket?
Üdv.
Zsolt
tyimosenko 557977 2014. április 12. 22:09
Válasz erre
Szerintem is nagyon jol nez ki Sebi hajoja, a viz is sokkal jobb eloben mint kepen. Egyedul az epulet elejen levo paros antenna nem illik a hajora, az szerintem rendkivul vastag.

Ugy altalaban a maketteket nezegetve felismerhetoek az alkalmazott epitestechnikai megoldasok. Viszont arra nem talalok magyarazatot hogyan tudta megcsinalni Pek Gyorgy a hajojan a kotelzet elagazasait ugy ahogy. Fantasztikus. Meg ugy altalaban is a hajoja.
Simi 557972 2014. április 12. 21:53
Válasz erre
Szia!

Talán nem is túl nagy baj, hogy bedobták a sarokba... (tapasztalatból: a tulaj az ottani segítőkkel megegyezve helyezi el alkotását az asztalon). Belegondolok abba, hogy legalább 100.000.- Ft van beleölve és ilyen szarvashibákat követett el a készítő... szomorú. A legnagyobb baja (ami azért még javítható lenne) az, hogy a vízvonal nagyon nem a megfelelő helyen van: az orrnál és a tatnál OK, de középen nagyon sokkal lejjeb van - úgy is mondhatnám, hogy belóg. Ott olyan kicsi a vízvonal alatti rész, mint egy folyami hajónál - szóval rendkívül kicsi, holott ez a valóságban kb 10-11 m volt. A kötélzet se egyészen kóser (ez is könnyen javítható) és a balti csíkok p.tornyon futó csíkjai se egyenletes szélességűek (ez már azért nehez lenne javítható). Kár érte, mert azért különben ezt leszámítva nagyon igényes lenne.
Simi 557971 2014. április 12. 21:38
Válasz erre
Szia!

Élőben sokkal-sokkal jobb a hajód, mint a fotókon! Nekem nagyon bejött! Szerintem a kategóriában az egyik legjobb volt. Lehet, fényképezőt kéne cserélni?
Batka 557968 2014. április 12. 21:11
Válasz erre
Sebi!
Sokkal jobban néz ki hajód élőben mint a fényképeken! Megnéztem Móváron - többivel együtt- és nagyon klassz.
Végre elég sok hajó volt kiállítva kár, hogy 1/200 Bismarck-ot "bedobták" a sarokba. Szívesen körbefotóztam volna.
brumi_na 557952 2014. április 12. 16:57
Válasz erre
Szia!

Tudom nem a US Navy színek voltak a kérdések, de lehet hogy számít az, hogy az amerikai szinek jók, vagyis ebből lehet arra következtetnem, hogy a japánok és a németek is megfelelőek. Én annyi kritikát kaptam a WEM festékkel festett hajóimra, hogy nem világosítottam a méretaránynak megfelelően, tehát a felhasználóban volt a hiba... :)
A festék egyébként nagyon finom. Jó volt vele dolgozni.

brumi_na
regv 557948 2014. április 12. 16:04
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,tud e valaki mondani valamit a WEM színeiről.
Konkrétan a második világháborús német és japán tengerészeti színekről.
Mennyire jók a színei,használhatóság,stb.
Előre is köszönöm.
Üdv.
Zsolt
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.