/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
TAMÁS78 567271 2014. szeptember 13. 11:37
Válasz erre
heller_colossus1-1
heller_colossus1-1

Sziasztok!

Ha valaki esetleg szabadulna egy megkezdetlen/félkész/roncs, szóval bármilyen állapotú Arromanches/HMS Colossustól, vevő lennék rá.

Tamás
hergert 566941 2014. szeptember 9. 15:47
Válasz erre
Nagy csónak és 88 lövegek
Nagy csónak és 88...
horgony felhúzás
horgony felhúzás
Torpedóvédő háló tartó rudak kötélzete01
Torpedóvédő hál...
Torpedóvédő háló feltekerve02
Torpedóvédő hál...
Torpedóvédő háló feltekerve
Torpedóvédő hál...

Sziasztok!

A héten sikerült egy kicsit haladnom a Thüringennel. Elkezdtem építeni a nagy csónakokat és a hátsó felépítményen később beépítésre kerülő 88 mm légvédelmi ágyukat.

Továbbá több óra után sikerül feltenni a torpedóvédő hálót és a kötélzetét is elkezdtem, de azzal van még mit csinálni.

Üdv.: Herger Tomi
Gabusch 566866 2014. szeptember 8. 11:18
Válasz erre
Nekem leginkább a hátsó (egybe) lapátkerekes folyami gőzöseik tetszenek (l. Tom Sawyer, meg pláne Huckleberry Finn), csak azok burkolva sokkal kevésbé néznek ki jól, mint amikor a lapátkerekek oldalt vannak.
A középre helyezett lapátkerék meg olyan snassz, mindegyiken ott van. :)
Szamuráj 566857 2014. szeptember 8. 06:11
Válasz erre
Amik igazán látványosak és viszonylag fedettek, a három timberclad: USS Tyler, USS Lexington és USS Conestoga, valamint az Ellet ram-ek, pl: USS Monarch, USS Queen of the West, USS Switzerland, USS Sterling Price. Ezeket kivétel nélkül utas -és teherszállítókból építették át. Konföderációs oldalról hasonlóan fedettek voltak: CSS Baltic, CSS Palmetto State, CSS Albemarle, CSS Arkansas, CSS Virginia.
Vagy még egyszerűbb kivitelűek voltak az unionisták monitorai: USS Monitor, USS Canonicus, USS Dictator, USS Weekhaven, stb.

Nekem személy szerint a viszonylag keskeny hajótestű és bumfordi nagy lapátkerekes hajóik tetszenek, pl. a CSS Governor Moore, CSS Stonewall Jackson, stb.
Gabusch 566856 2014. szeptember 7. 23:04
Válasz erre
Köszönöm szépen. Tetszenek ezek az ironcladek, ez meg különösen jól néz ki a hátul lévő lapátkerekekkel. És mivel eléggé rendesen fedett, talán nem haladja meg a képességeimet, ha egyszer nekiállok.
Szamuráj 566852 2014. szeptember 7. 21:32
Válasz erre
Igen, az USS Chillicothe. Fennmaradt rajzok, festmények alapján készítettem el. Egy jól használható kép maradt fent róla, ami alapján egy rekonstrukciós rajz készült az Union River Ironclads kiadványban mellékelve. Ez tulajdonképpen egy (tutaj/bárka-komp) szerűség volt, felülnézetből semmilyen dokumentáció nem maradt ránk, így az orr kiképzését saját ötleteimből oldottam meg, figyelembe véve a többi folyami hadihajó kialakítását a korban. 1/600-as wargame makettváltozata egyenes orral mutatja, (az Osprey-féle kiadvány rajza meg katamarán-szerűnek), fene sem tudja az igazságot, nekem jobban tetszik ívelten...bár ez szubjektív.

worldtracker.org/media/library/World%20History/American%20Topics/American%20Civil%20War%201861-1865/Osprey%20-%20New%20Vanguard%20056%20-%20Union%20River%20Ironclad%201861-65.pdf
Gabusch 566848 2014. szeptember 7. 20:29
Válasz erre
Köszi a linket. Sajnos azt a hátsó lapátkerekes darabot nem látom köztük. Azt honnan gyűjtötted?
Szamuráj 566811 2014. szeptember 7. 09:58
Válasz erre
SDC13758
SDC13758
SDC13760
SDC13760
SDC13762
SDC13762
SDC13763
SDC13763

Mostantól csak egy hajóra koncentrálva, kezelésbe vettem a kis vontatót, amely már egészen jól áll és hamarosan elkészül, íme:
Szamuráj 566810 2014. szeptember 7. 09:56
Válasz erre
Szia Gabusch!

Erről az oldalról le lehet tölteni a hajókat. Ezek 1/250 méretarányú papírmakettek. A kezdéshez használom őket, a méretezéshez, az egész építést saját magam tervezem meg, sokszor magára a felhasznált alapanyagra szerkesztve. Nem sok műhelyrajz maradt ezekről a hajókról, inkább csak fotók, színezett litográfiák, rajzos vázlatok, én inkább az eredeti képi forrásokban bízom.

www.google.hu/url
atu71 566732 2014. szeptember 5. 18:05
Válasz erre
Hali,
Koszi,akkor piros lesz mar teszetelem hogy mennyit-meddig es hogyan bir,bekotottem egy ellenalast is mert nagyon melegedett.
Sebi 566693 2014. szeptember 4. 20:47
Válasz erre
Szia!

Én a pirosat javasolnám. Az igazi hajókon is az az éjszakai belső világítás. Bár ledben lehet, hogy nem jön ki jól az összhatás, egy próbát megér.
atu71 566676 2014. szeptember 4. 15:43
Válasz erre
Hali,
Szerintetek milyen szinu vilagitas illene a legjobban a jarorbe ?
Van piros-zold es sarga ledem,
A sargat kizarnam,en a zoldre gondoltam vagy esetleg a pirosra,megkoszonnem a segitseget :)
Sebi 566466 2014. szeptember 1. 21:57
Válasz erre
Szia Pista!

Őszintén szólva én nem a felület miatt aggódok. Csak lehet, hogy ez a sok apró gépágyú letörik, mikor a maszkolót felrakod. Vagy nem férsz rendesen hozzá a mögöttük lévő felülethez. Ha javasolhatok valamit, akkor a következő hajódnál ezeket utólag rakd fel.
A Celluxot nem javaslom maszkolónak, mert nyomot hagyhat a felületen mikor leveszed. Ha pedig festett felületre teszed fel, akkor leszedi a festéket is, mert olyan erős benne a ragasztó.
Ha nem tudsz kis mennyiségben rendelni, akkor nem marad más hátra, mint venni valami nagyot. Javaslom ezt a szalagtípust:

www.tesa.hu/consumer/ragasztoszalagok/maszkoloszalagok/6555911,c.html

Elvileg minden boltban meg lehet venni, ahol árulnak falfestéket. Mondjuk ha lehet, az 50x19-est vedd meg. Az elég lesz jó pár maketthez. Annyi hátránya van, hogy kissé merevebb, mint a makettekhez használt szalagok és persze makettező mércével mérve nagyon széles. Ezért majd kissé sokat kell ollóval "szabászkodnod".
Másrészt ha valaki ismerősöd mostanában festett szobát vagy lakást, lehet, hogy ki tud segíteni ezzel.
terorpista 566445 2014. szeptember 1. 16:04
Válasz erre
Szia Sebi!
Köszönöm!
Igen a gépágyúk és csónakok rá vannak ragasztva a repülő és az ütegek nincsenek. Mivel úgy gondoltam azokat majd ecsettel festem át (nem nagy felület és 0-ás ecsettel szépen meglehet). Maszkoló anyagnak Celluxot használok mert csak interneten tudnék vásárolni de olyan olcsón, kis mennyiségben nem szállítanak így jobb híján ez marad. Ha esetleg tudsz valakit akitől lehetne beszerezni az nem lenne rossz :).
Üdv!
Sebi 566419 2014. augusztus 31. 23:45
Válasz erre
Szia Pista!

Szép munka. De hadd kérdezzek valamit. Jól értettem, hogy a felépítményre minden rá van ragasztva? Csak mert így szerintem nehéz lesz mintát festeni. Lehet, hogy a légvédelmi lövegek, a csónakok és a repülő, útban lesznek mikor felteszed a maszkolószalagot.
Sebi 566417 2014. augusztus 31. 23:28
Válasz erre
Szia Szami!

Üdv újra a fedélzeten! Látom, hogy megint valami egyedi darabot építesz. Csak így tovább, szép munka!
Gabusch 566409 2014. augusztus 31. 20:10
Válasz erre
Szamuráj barátom, a tervrajzokat nem akarod valahol elérhetővé tenni?
Syb 566395 2014. augusztus 31. 17:46
Válasz erre
Szia!

Nem lesz ez rossz, a minta nem megoldhatatlan, de sok maszkolgatást igényel (lásd. az én Tirpitzemen) szóval, ha nem érzed még magadat rá elég elvetemültnek, szép lesz az szürkén is :)
terorpista 566387 2014. augusztus 31. 16:42
Válasz erre
04

A felépítmények külön.
04
05

Felépítmény 1.
05
06

Felépítmény 2.
06
07

Felépítmény 3.
07
08

Az egész festés előtt. 1
08
09

Az egész felépítmény 2
09
10

Az egész felépítmény külön 3
10

Sziasztok! Én is haladtam szépen a Tirpitzemmel. Elkészültek a felépítmények felragasztásra kerültek (az ágyúk nincsenek felragasztva még) és már csak a festést várják ami a legnagyobb kihívás lesz ezen a hajón szerintem.Főleg mert először használok hozzá szórópisztolyt. Ebből adódik hogy még nem tudom, hogy mintát rakja rá vagy legyen szürke az egész felépítmény. Ha van ötletetek szívesen fogadom! Az alja festés alatt van azért nincs kép, majd ha meglesz. :) Iskola miatt lassabban tudok majd csak haladni.
Szamuráj! Nagyon tetszik amit csinálsz és remélem teszel majd még több képet ahogy készülget. Üdv, terorpista.
Szamuráj 566376 2014. augusztus 31. 14:38
Válasz erre
Chillicothe és Canonicus
Chillicothe és...
SDC13736
SDC13736
SDC13737
SDC13737
SDC13741
SDC13741
Coueur de Lion
Coueur de Lion
SDC13750
SDC13750
SDC13751
SDC13751
Canonicus
Canonicus
SDC13745
SDC13745
Teazer
Teazer

Helló!
Ismét jelentkezem, időközben bővült a Mississippi flotta pár érdekes darabbal. Rengeteg kisebb alkatrész tervezése folyamatban van, a hajók tömegei már kivehetőek. kedvencem a kis vontató gőzös, a Coeur de Lion, amelynek érdekessége, hogy eredetije egy szénszállító bárkát vontatott, amelynek fedélzetéről egy megfigyelő ballont eresztettek a magasba.

Tanárúr
leopoldattis 566009 2014. augusztus 25. 20:21
Válasz erre
titanic 10 000 ft 

festmény  a festmény tipusa passz 10 000 ft
titanic 10 000 ft
kötélcsomok  10 000 ft 

kötélcsomók 10 000 ft
kötélcsomok 10...

sziasztok nem tudom ide való e ez a témakör
Eladó 2 db hajós kép az egyik be van keretezve vitorlás hajó kötélcsomók a címe mérete 100 x 70 cm dobozba becsomagolva sértetlen
a másik gondolom adott titanic 120 x 90 cm
csere is megoldható 1/87 airfix bonty / db vagy mid van
posta pasz max személyes
érd
haver19750930@citromail.hu köszi
TAMÁS78 565935 2014. augusztus 24. 20:48
Válasz erre
AFP 001
AFP 001
AFP 002
AFP 002
AFP 003
AFP 003
AFP 004
AFP 004
AFP 007
AFP 007
AFP 008
AFP 008
AFP 009
AFP 009
AFP 013
AFP 013
AFP 014
AFP 014
AFP 015
AFP 015
AFP 016
AFP 016
AFP 017
AFP 017
SDC10986
SDC10986

Sziasztok!

Akkor itt a korábban emlegetett AFP (Artilleriefährprahm). Ez az úgynevezett MFP-k (Marinefährprahm, egy harckocsiszállító partraszálló naszád - egyébként ilyet is építek) átépítésével létrehozott, elsősorban a part mentén haladó konvojokat repülőgépek s kishajók támadása ellen biztosító hajó. A grafikák és az archív képek a historisches-marinearchiv.de-ről származnak.

A méretarány 1/35, a hossz több, mint 130 centi, az alapanyag főleg sztirol, de van benne karton és fa is. A réz csúszásgátlókat Gumikacsa, a gyantaöntéseket Lucky csinálta. A szegecselés levágott injekciós tűkkel készül. A két Flakvierling Trumpeter gyártmány lesz, emellett még fel fogok használni sok RB Model alkatrészt is. A 8,8-asokat sajna teljesen meg kell szkreccselni.

Tamás
Batka 565907 2014. augusztus 24. 16:12
Válasz erre
Sziasztok!

Szemeket kihegyezni, rendes, élethű 1/700-as figurák érkeznek. Nem laposak, hanem "hús-vér"-ek: northstarmodels.com/2014/08/1700-figures-coming-soon/

Üdv,
Batka
atu71 565905 2014. augusztus 24. 16:08
Válasz erre
Hali,
semmi gond a keppel mert fenn van,irtad hogy folyamatosan kommentalod a haladast es ezert irtam ne feljsd a kepeket sem - probaltam egy kis poent vinni bele.
terorpista 565902 2014. augusztus 24. 15:29
Válasz erre
01

Az egész ami kész.
01
02

Az ágyúk közelről.
02
03

Tömítgetésem felülről.
03

Nem értem miért nem látni akkor, de újra megpróbálom.
atu71 565901 2014. augusztus 24. 15:21
Válasz erre
Hali,
gondoltam - az irashoz ne felejsd a kepeket :)
terorpista 565899 2014. augusztus 24. 15:16
Válasz erre
Szia nekem mutatja a képeket, tehát fent vannak! :)
atu71 565898 2014. augusztus 24. 15:12
Válasz erre
terorpista 565891 2014. augusztus 24. 11:46
Válasz erre
01

Eddig van kész.
01
02

A hajó ágyúk és gépfegyverek.
02
03

Tömítés.
03

Lassan elérkezek én is a felépítményekhez. Eddig sikerült összerakni a 2 félhéjat tömítéssel együtt és az ágyúkat. Majd folyamatosan írok ahogy készülgetek. :)
TAMÁS78 565869 2014. augusztus 23. 20:05
Válasz erre
Szia Péter!

Igen, vízvonalas, 70egynéhány centi. A 144 nálam az atomtengeralattjáróknál vált be (Yankee, Alfa), bár van ebből is 72-es (Golf osztály).

Most, hogy nem jutottam el Egerszegre az AFP-vel, vacillálok, hogy melyiket folytassam.
Szamuráj 565863 2014. augusztus 23. 18:35
Válasz erre
Köszönöm Attila, valóban érdekes és izgalmas korszak volt. Amerikában otthonosabbak a témában, nagyon büszkék ezekre a dinoszauruszokra.
Szamuráj 565862 2014. augusztus 23. 18:29
Válasz erre
Szia Tamás!

72-ben? Az már jókora. Vízvonalas? Nálam a 144-es méretarány vált be, egészséges méret, ez a kis vontató 21 cm-es, a blokádtörő 41 cm.
atu71 565861 2014. augusztus 23. 17:26
Válasz erre
Hali,
Nagyon jo tema,keveset latni ebbol a korbol,varom a folyt.
TAMÁS78 565860 2014. augusztus 23. 17:24
Válasz erre
8649710347_f243898f9a_b
8649710347_f243898f9...

Jó ötleteid vannak, és tetszik a kivitelezés is. Én a CSS Richmondnak (mellékelt kép) álltam neki egyszer 1/72-ben, folytatni kéne.
Szamuráj 565859 2014. augusztus 23. 17:04
Válasz erre
SDC13713
SDC13713
SDC13717
SDC13717
SDC13718
SDC13718
Switzerland_(1854)
Switzerland_(1854
governor
governor

Lassan vége a nyári szabadságnak, de a hajók alakulnak. A következő az USS Coeur de Lion vontató, szintén az amerikai polgárháború idejéből. Alapanyag vegyesen sztirol, papír, stb. Méretarány 1/144. Tervben van még az USS Switzerland folyami naszád és a CSS Governor Moore ágyúnaszád.

Tanárúr
Szamuráj 565626 2014. augusztus 20. 09:30
Válasz erre
SDC13701
SDC13701
SDC13702
SDC13702

Sziasztok!

Amerikai polgárháborús blokádtörő készül, 1/144 méretarányban (vízvonalas).

Tanárúr
lucky 565510 2014. augusztus 17. 20:55
Válasz erre
A csavaros rögzítés is tud szívatós lenni.A Weller WD40 forrasztóállomás pákájába belesült a csavar, még szerencse, hogy a benne lévő csúcs a legjobban használható..
Forrasztóónból érdemes a gyantás ólmos típust venni, az ólommenetesekkel eléggé nehéz dolgozni.Elektronikai boltokban lehet kapni akár 0,2 mm-es ónt is!
Tapasztalatom szerint a 40/60-as ( elektronikai) ón gyorsabban olvad mint a többi.
Gabusch 565497 2014. augusztus 17. 19:00
Válasz erre
Nekem is "forrasztó" persze, csak nem akartam már javítgatni. :)

A lényegre térve, nézd meg, hogy a hegy hogyan cserélhető. Az enyém egy sima négyes menettel. Adott átmérőjű vörösréz rúdból csinálsz egy alkalmas hosszúságú és kidolgozottságú hegyet (értem alatta, hogy kihegyezed, ahogy akarod). Ha szükséges, előtte vágsz rá egy menetet, aminél fogva be tudod tekerni a helyére. Ha szerencséd van, akkor nem menetes, hanem csavar fogja a helyére, akkor megúszod a menetvágást.

A vörösrezet ugye reszelni fogod, elvileg szépen meg kell futnia rajta az ónnak.
Az ónnál az egyik fontos paraméter a gyanta, de a másik az ólomtartalom. Ólommentessel nekem sosem sikerült normálisan forrasztani.
BÉPÉ 565485 2014. augusztus 17. 17:16
Válasz erre
Bocsánat!
vettem
BÉPÉ 565484 2014. augusztus 17. 17:16
Válasz erre
Szia Gabusch!
Nekem is hasonló eszközöm van, mint a videón látható, azzal a különbséggel, hogy nem hőfokszabályozós. Egyébiránt ugyanilyen pótfejeket, pákatarót, szivacsot, ónt stb. is adtak hozzá. Külön vetem hozzá forrasztóvizet és vastagabb (ha jól emlékszem 1,5 mm-es) gyantás cint.
Üdv:BÉPÉ
Sebi 565481 2014. augusztus 17. 16:56
Válasz erre
Szia Pista!

Éppenséggel nem muszáj a Tom-tól direktben megrendelni a dolgokat. Csak vedd figyelembe, hogy ahova regisztrálni akarsz, ő gyártó. Ha forgalmazótól szerzed be, lehet, hogy drágább lesz.
Gabusch 565479 2014. augusztus 17. 16:37
Válasz erre
Páka, vagy forasztóállomás, vagy mi a vérnek hívják a hőfokszabályzót, szivacsot és pákatartót is magában foglaló eszközt?

Nekem ilyen van www.youtube.com/watch , ehhez elég korrekt ónt adtak és ebbe simán lehet házi rézhegyet tenni. Mondjuk kell hozzá menetvágó is, mert csavaros.

Lehet amúgy, hogy az ónnal van a bajod, nem a pákával.
BÉPÉ 565469 2014. augusztus 17. 14:03
Válasz erre
Szia Kamovos!
Nagyon köszönöm a részletekbe menő segítséget. Én is próbálkozom többféle módszerrel, ennek köszöhetően néha tényleg sikerül összeforrasztani az egymáshoz illő rezeket, de- mint ahogy az közismert - a jó pap is holtig tanul. Ami a pákámat illeti, semmi különlegesség nincs vele kapcsolatban. Egy egészen egyszerű 180 W-os Lidl-ben vásárolt, cserélhető hegyű darab. Ő tudja a dolgát, csak én nem egészen értem mit "kíván".
Ha lesz lehetőségem jövőre Fehérvárra elmenni (tudod: ember tervez, isten ...), okvetlenül megkereslek. Addig is tovább kísérletezem.
Mégegyszer nagyon köszönöm.
Üdv: BÉPÉ
Sebi 565468 2014. augusztus 17. 14:03
Válasz erre
Kedves Kamovos!

Azért Simi nem írt olyan nagy badarságot. A sztirol egy olyan anyag, amit a pillanatragasztó felold. Ezért nehéz vékony sztirollapokat ragasztani vele. Mivel azonban a ragasztó oldja az anyagot, így a létrejövő kötés anyagában jön létre, mint az oldószeres ragasztóknál. A pillanatragasztó lényegében egybeolvasztja a két felet.
Neked azért sikerül könnyen szétszedned az alkatrészeid, mert nem várod meg, hogy a ragasztó kifejtse a hatását. Egyszer, ne pár perc után, hanem 24 óra múlva próbáld szétszedni a lapokat. Kétlem, hogy sikerül törés nélkül megoldani a dolgot. Persze kivéve, ha két pöttyel rögzítetted a lapokat.
Másrészt szeretném megkérdezni, hogy melyik pillanatragasztó volt az, amelyik 5 másodperc alatt összeragasztotta a műgyantát? Csak, mert a pillanatragasztó alapvetően azért nem fogja meg a műgyantát, mert annak a felületén nincsenek mikrorepedések. Egy műgyanta makett olyan, mint egy darab borostyán. Teljesen sima a felülete. A ragasztónak nincs hova befolynia, ezért csúsznak el egymáson a darabok. A jelenség egyébként műanyag maketteknél is fellép, ha jól sikerül az öntés. Nem lehet, hogy véletlenül kétkomponensű epoxiragasztót vittél annak a boltosnak?
terorpista 565460 2014. augusztus 17. 12:58
Válasz erre
Sziasztok! Érdekelne valaki rendelte már valamit a Toms Modelwotks-től? Érdemes regisztrálni és onnan rendelni vagy esetleg belehet szerezni más honnan is? Ha valaki rendelt az tudna esetleg segíteni? Profilomon ott az email cím.
Kamovos 565437 2014. augusztus 16. 20:13
Válasz erre
Szia BÉPÉ.

Ha jövőre lesz Székesfehérváron Makett Show, akkor ott megmutatom, hogyan kéne működjön.
Nem tudom milyen a pákád, ezért én sem tudom megmondani, hogy szabad e reszelni.
a Weller páka hegyét nem szabad reszelni.(de az meg elég magától is)
A pillanat pákához réz drótból hajtogatom a betéteket ezeket kötelező megreszelni ott ahol a csavar alá kerül és ott is ahová a forrasz anyag, hisz ezek a rézdrótok lakk bevonattal rendelkeznek.
Ha hosszan melegítem, akkor a hegyéről ugyan leég de szennyezi a forrasztást.

A gyantás ónok általában megtapadnak a páka hegyén.

A gyantana nélküli forrasztás technológiája:

A tárgyanyagokat forrasztás előtt meg kell tisztítani mechanikai úton és forrasztás előtt forrasztó vízzel kell kezelni.
Eztán lehet a felületet ónnal befuttatni.
A befuttatott felületeket szembe fordítjuk és hőt közlünk velük.
Ekkor a két felületen lévő forrasz anyag megolvad és létre jön a két anyag egymáshoz kötése mely kihűlés után megszilárdul.
Ezek lágy kötések általában 25 kg/cm2 a szakító szilárdságuk.
Ez egy makettnél pont elég is.

A Gyantás forrasztó anyag használatával történő forrasztás nem ennyire komplikált.
Nem árt egy mechanikai tisztítás előtte itt sem.
De bocsánatos bűn ha kimarad. :)
Szintén befuttatással kezdjük, és előzőhöz hasonló módon folytatjuk.
Viszont a megszilárdulás után feltétlenül távolítsuk el a gyantát.
Ezt főként alkoholos kezeléssel tehetjük.
Lehetőleg külsőleg és a tárgy anyagon. :D

Talán ennyi.
Ha lányos zavaromban ha kihagytam volna valamit, akkor azt úgyis kiegészítik akik értenek hozzá. :)

A gyanta gőze nem káros annyira, mint a ciánakrilát, kellemes fenyő illatot ad a szobának és mindezt addig tehetjük még párunk ki nem tesz a lakásból. :D

Üdv: kamovos
Gabusch 565432 2014. augusztus 16. 19:00
Válasz erre
Tudtommal az a hegy anyagától függ. Továbbá nem mindegy a forrasztó ón ólomtartalma és a páka hőmérséklete sem.

Az én pákám pl. a Lidl-ből származik, aztán amikor elment a hegye vadászni, simán befogtam a helyére egy 4 mm-es vörösréz rúdból vágott/reszelt valamit. Azt kell reszelni.
BÉPÉ 565427 2014. augusztus 16. 16:41
Válasz erre
Szia Kamovos!
Nagyon köszönöm a gyors választ. Megnézem mindegyik általad ajánlott honlapot. Ami pedig a réz feljavítók forrasztását illeti, én is próbálkoztam vele, de mivel ezen a területen is abszolút amatőr vagyok - állami alkalmazotti munkakörömben ezt nem tanították - az eredmény elég vegyes lett. Volt ahol sikerült, volt ahol nem.
A legelső probléma ott adódott, hogy a neten található rengeteg video oktatófilmben látott módszer (ti.a pákahegy befuttatása cinnel) számomra egy komplett rejtély. Vannak, akik azt mondják nehogy megreszeljem a hegyet (vadiúj pákám van, a cin lepereg róla), mások pedig kifejezetten hasznosnak mondják, ha megreszelem, mert akkor állítólag megtapad rajta a cin. Na most legyek okos én amatőr!
Szóval vannak gondjaim.
Mégegyszer köszönöm a sgítséget.
Üdv: BÉPÉ
Kamovos 565424 2014. augusztus 16. 15:08
Válasz erre
Szia BÉPÉ

Úúúúú

kérésedre nem egyszerű kétsoros a válasz.
Tekintettel arra, hogy táblázatszerű ezért ez itt kivitelezhetetlen.
jó magam is a neten keresem meg az épen aktuálisan megfelelőt.

www.google.hu/search
A fenti linken láthatod hányféle lehetőség van.
A Gyártó katalógusából érdemes rendelni, neten rendelt ragasztók frissek és nem döglöttek, mint esetleg a boltiak.

A lenti linken nézzél körül sok segítséget ad, ez alapján kilehet választani melyik az ami megfelelő.
Nem olcsók és használni kell őket mert bedöglenek.

www.loctite.hu/termekek-alkalmazsi-terueletenkent-5336.htm

Viszont és a rezet én nem ragasztom, hanem forrasztom.
Valahogy a forrasztás jobban közelebb ál hozzám, ha rézről van szó mint a ragasztó.

Üdv: kamovos
BÉPÉ 565423 2014. augusztus 16. 14:42
Válasz erre
Szia Kamovos!
Ez a ragasztó ügy engem is érdekelne, mert nemegyszer előfordult velem, hogy a "pillanat"ragasztó nemhogy pár pillanat alatt nem működött, de még jó pár perc múlva sem hozott létre normális kötést az előzőleg mechanikailag, kémiailag letisztított réz maratáson.
Légyszíves részletezd, hogy a Loctite ragasztó számozásában jelentkező különbség valójában mit is takar. Ha neked úgy jó, akkor magánban is teljesen OK. Előre is köszönöm a segítségedet.
Üdv: BÉPÉ (peterbud47@windowslive.com)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.