<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szamuráj | Adatlap | 585065 | 2015. május 4. 11:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585052 | 2015. május 4. 08:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Heló, Kb két hétig folyamatosan terveztem, több nézeti rajzokat, meg rengeteg makettről készült fotókat felhasználva. Rendelkezésemre áll egy papírmakett is (1/300 Hiei), amelynek egyes elemeit (lövegirányító torony, légvédelmi lövegek, apróságok) megfelelően arányítva, átméretezve felhasználok. Alapvetően az Ise csatahajót építem, amit egy 1943-as, fiktív felújítás során modernizáltak. A modernizációhoz Hiraga csatahajó terveit használtam fel. A modernizáció során új pagodát, kéményt és légvédelmi lövegek tucatját kapta, valamint hat lövegtornyát eltávolították és helyére négy, nagyobb kaliberű (406 mm) ágyúkat befogadó tornyot terveztek. A hátsó fedélzeten lesz egy katapult, felderítő hidroplánnal. 106-107 cm hosszú lesz a makett. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 585050 | 2015. május 4. 06:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tomi! A 130 cm felettieket milyen anyagú és bordázatú rendszerrel építetted? Egyébként nagyon klasszak ezek a saját építésű hajóid! Én nemrég fejeztem be a PM1 rajzait, ez lesz a következő hajó amit építeni fogok. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585031 | 2015. május 3. 18:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, tervek alapján dolgozom, köszönöm. Én nagyon élvezem, még ha nem is fejezek be soha semmit. (Talán majd egyszer.) Én is a nagyobb hajókat szeretem, meg hát ezekkel tudok dolgozni a kézügyességem korlátozottsága miatt. A két nagy, hosszúkás jármű (MFP, AFP) a képeken 130 centi fölött van, ezek 35-ösök, a vitorlás 72-es, a tengeralattjáró 144-es, az utolsó két képen lévő PiLaBo szintén 1/35. A vitorlást kivéve (ami a San Martín, az 1588-as Armada zászlóshajója akar lenni) az elmúlt kb. 2 évben bütykölgettem ezeket, sok-sok egyéb mellett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585014 | 2015. május 3. 17:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha tervrajz alapján dolgozol, minden elismerésem a tiéd. Óriási munkát, türelmet, pontosságot, valamint kísérletezgetést jelent. Több mint 30 éve készítettem így egy egyszerű hajót, de még egyszer nem vágnék bele. Számomra könnyebb a papírmakett, melyet azért nem olyan "egyszerű" összerakni, mint egy műanyag kittet, de azért mégsem olyan macerás, mint a tervrajz alapján elkészítendő. Mindegyiknek meg van a maga varázsa, de az is igaz, hogy mindegyiknél más technikán van a hangsúly. És, míg mások a kisebb darabokat kedvelik, én a nagyobb kivitelű hajókat. De, mint mindent, ezt a technikát is tanulni kell. Azt gondoltam, könnyű lesz papírból megépíteni, de rá kellett jönnöm, van benne munka, főleg, ha még azt is szeretném, hogy magam fessem le, ne a nyomdafesték virítson rajta. Nem gondolnám, hogy díjnyertes darabot készítek, de az élmény valóban jó, és hát, azért szép lesz a maga nemében. Tamás78, mit jelent az, hogy a közelmúltadból? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585009 | 2015. május 3. 16:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Willi, nekem is van jópár papírmakettem, de egyik sem papírból fog készülni (kivétel egyik-másik fedélzet), mivel egyszerűen hülye/béna vagyok a papírhoz. Tehát balzából, fenyőből, sztirolból és fémlemezből készülnek lassacskán. A papír alkatrészek csak a méretezést segítik. Másik lehetőség a tervrajz alapján történő s.k. építés (szerintem Szamuráj is ezt csinálja), erre tettem be pár képet a saját közelmúltamból. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 585007 | 2015. május 3. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyszerűen néz ki, valamelyest átlátom, mennyi meló van benne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 585004 | 2015. május 3. 16:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Látványos, de, hogyan gondoltad? Ezt magad tervezted, vagy vetted az alkatrészeket, esetleg tervrajz alapján készíted? Az látszik, hogy nem öntvény, hanem külön darabokból van összeragasztva. Valóban érdekes. Hasonlatos egy papírmaketthez, csak éppen műanyag lapokból állnak eggyé. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 585002 | 2015. május 3. 16:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 584999 | 2015. május 3. 15:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ez azért nem semmi! Te sem vagy egy kapkodó idegbolond. Ez a ponyvázás engem is érdekel. Nekem is lenne ilyen dolgom, de még nem kezdtem hozzá. Most a Dreadnough főfedélzetével bajlódom. Már harmadjára qrtam el. Mivel papírból van és nem akarom festeni ezt a részt, de fel kell ragasztanom egy papírvastagításra, az eddig használt lakkok, amivel rögzítettem a két felületet egymáshoz, problémát okoztak. Egyszerűen más színűvé varázsolták az eredeti színezést. Áthúztak a papíron. Holnap próbálom a 4. variációt. Vizes bázisú ragasztóval nem tehetem, mert hullámos lesz, az oldószeres pedig áthúzhat. Talán Palma texel kéne mindkét felületet bekennem. Most már ennyi elcseszés után azt hiszem, csinálok egy próba ragasztást. A hajótest is készülget, csak hát az iram lassult le, miután jó az idő és a ház körüli munkák nem várhatnak. Gondolom, vagytok így néhányan. zs180, egyszerűen mocsok látványos, amint az ajtók szélein ott a pánt és egyéb apróságok. Kedvet kaptam én is a kihangsúlyozásukhoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 584996 | 2015. május 3. 15:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy érdekes projekten dolgozom már egy hónapja. Van egy cikkem a meg nem valósult japán hadihajókról, melyek többségét Yuzuru Hiraga tervezte. Innen merítettem az ötletet. Teljesen egyedi, nagyon is japános csatahajót építek, what if kategóriában, 1/200 méretarányban. IJN Ise, 1944-es állapot, hatalmas pagodával és kéménnyel: Képek hamarosan Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584953 | 2015. május 2. 22:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Óriási! Nem szó szerint... :) Nagyszerű az egész. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584951 | 2015. május 2. 22:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jim Baumanntól tanultam ezt a technikát... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584950 | 2015. május 2. 22:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szabi, köszönöm szépen. Tamás, igen, pontosan úgy értem. Kívülről jól kirajzolódik a korlát. Ha a "vásznat" eltérő színűre fested, belülről szépen látható lesz a korlát és vászon közti színkülönbség. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584948 | 2015. május 2. 22:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Úgy érted, ez itt maga a faragasztó kifeszülve a korláton? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584946 | 2015. május 2. 22:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az előre elkészített tripod árboc került a helyére a következő lépésben - ügyeskedni kellett a jó illeszkedés érdekében, mivel mindenhol sérülékeny részletekbe ütközik az ember. Innen szinte már csak a "fighting top" hiányzik, de azt csak később teszem fel - most a kémények következnek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584945 | 2015. május 2. 22:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 584943 | 2015. május 2. 21:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ahhoz képest milyen kicsi lehet a valóságban, nagyon szép :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584942 | 2015. május 2. 21:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jó estét mindenkinek! Lassan tovább haladtam. Aki látta a Tigert Móváron, tudja, hogy akkor fenn voltak a kémények és a torony alsó szintje, de még csak szárazon, nem felragasztva. Most elkészült a torony java. Az első képeken látható a csak maratásból álló parancsnoki torony. Ez egy kis mérnöki csoda az Artist Hobby-tól. Egyetlen dologról feledkeztek meg csupán: hogyan lehet feljutni a toronyba. Ezt megoldandó még az összeépítés előtt szögletes lyukakat vágtam a torony platformjaiba és most a képen látható lépcsőkkel láttam el azokat. A többi képen már fent vannak a korlátok és a fényszórók is. Előbbiek vastagabbak, mint a GMM féle, egyebütt használt korlátok, de mivel úgyis be lettek vásznazva, inkább ezeket használtam, mert méretre vannak szabva. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 584706 | 2015. április 29. 19:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Érdekes, egyszerű, szerintem megpróbálkozok majd vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 584696 | 2015. április 29. 17:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Annak idején én is megépítettem a Heller Gneisenau-t. Mostanság a Scharnhorstra és a Graf Spee-re gyűjtögetek Tom's Modelwork's kiegészítőket. Pl.: ajtók, szellőzők, ablakok, létrák, stb. és az alap maratás. Egyébként a Heller Gneisenau olyan verziót ábrázol részben amilyenné később építették volna. TAMÁS78 sztirol fedélzete egyébként egész jó, csak aki erre adja a fejét annak sokat kell vele dolgoznia. Viszont az Artwox fed. nagyon élethű. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 584695 | 2015. április 29. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Rendben köszi. Majd nézem, ha ilyen helyen járok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 584687 | 2015. április 29. 15:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
www.youtube.com/watch ez és a második részewww.youtube.com/watch. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 584686 | 2015. április 29. 15:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nem volt büdös. Nagyon vékonyan kell felkenni egy spatulával, majd egy műanyagkanállal megcsapkodni a tetejét. Aztán hagyni megszáradni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 584685 | 2015. április 29. 14:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon tetszik! Egy vad kérdésem lenne. Mennyire büdös? Én is szeretnék majd hasonlókat, de ha jellegzetes acetát szaga van, akkor hagyom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 584684 | 2015. április 29. 14:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Igen , 1/700-hoz. Sima egyszerű, legolcsóbb tömítő. Acryl Dichtstoff. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584683 | 2015. április 29. 14:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Első nekifutásra nagyon jó. 1/700-hoz lesz? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 584681 | 2015. április 29. 13:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ez konkrétan melyik tömítő? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 584678 | 2015. április 29. 12:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584675 | 2015. április 29. 12:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Egy Graff Speem van, 350-ben, elkezdve, csak sajna mindig közbejött valami más makett... Épp tegnap számoltam, hogy van vagy 15 hajó dobozban, aminek neki kellene esni. A Dragon hajót én is néztem, az ára nem sokat csökkent az idővel. Végülis össze tudnám rá spórolni a pénzt, de úgy vélem magamról,hogy a tudásom nincs még azon a szinten, hogy egy olyanba belevágjak. Így pedig a végeredmény csalódás lehet, és akkor kidobott pénz. Szóval jó lesz ez a Heller hajó tanuláshoz:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584671 | 2015. április 29. 11:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hát igen, ez lényegesen szebb, mint az én sztirolfedélzetem. Ezzel, a maratással, a lövegcsövekkel és néhány sk alkatrésszel szerintem már baromi jól fog kinézni. A Dragon Scharnhorst árát én egyszer néztem meg, aztán kb. egy év múlva még egyszer, hátha lejjebb ment, de nem... Aztán nem erőltettem. :) Mellesleg nagy híve vagyok annak a gondolatnak, hogy egy csúcsmakett minőségét egy jóval gyengébb alapból csak megközelíteni is sokkal nagyobb eredmény, mint a csúcsmakettet építeni. Az én szívem csücskei a Panzerschiffek, azaz a zsebcsatahajók. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584669 | 2015. április 29. 11:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tamás! Köszi a tippet. A fedélzetre ezt néztem ki: artwox.com/index.php, már csak be kell szerezni valahonnan. Gondolom, hogy sok munka lenne ebből a kitből szépet alkotni, de ha megveszem a kiegészítőket, akkor szerintem még mindig jobban kijövök, mint az 1/350-es Dragon Scharnhorst esetén...(Az a baj,hogy nagyon tetszik a Scharnhorst osztály... :-) ) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584668 | 2015. április 29. 11:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Batka! Nekem megvolt a hajó, aztán továbbadtam. Azt nem tudom megmondani, hogy pontosság szempontjából milyen problémák vannak vele, annyira nem mélyedtem bele, de úgy általában én nem vetem meg annyira a Heller hadihajóit, mint sokan. Szerintem a belefeccölt többletmunka segítségével egész jó kinézetű makettet lehet faragni belőlük, mint ahogy a mellékelt linkeden is látható. A helyedben a fedélzettel még kezdenék valamit (én sztirollemezt karcoltam be és azt ragasztottam a síkba csiszolt fedélzetre), meg esetleg még egy-két apróságot (fényszórók, mellvédek, hasonlók) cserélnék saját készítésűre, hacsak ezeket nem tartalmazza a maratás. Mindezt persze párosítani kell egy precíz kivitelezéssel, de a végeredmény akár nagyszerű is lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584667 | 2015. április 29. 10:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Van-e valakinek valamilyen tapasztalata a Heller Gneisenau-val. Építette-e meg már valaki? Vettem hozzá maratást a Tom's Modelworks-től, rendeltem hozzá lövegcsöveket is. Mégis, ezek beépítése után, mennyire lehet szép hajót építeni a kitből? www.ipmsstockholm.org/magazine/2006/06/stuff_eng_lundberg_gneisenau_01.htm Itt egy egész pofás példány látható. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584334 | 2015. április 22. 23:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tamás, hát az a kép már akkor sem volt friss... Sajnos én sem nézek úgy ki, mint azon a képen. Imi, köszönöm szépen! Sajnálom, hogy gyakorlatilag egy szót sem tudtunk váltani egymással. Máskor csak akkor vállalom el a zsűrizést, ha módom lesz két napot ott tölteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 584296 | 2015. április 22. 15:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A Tiger... Nekem volt szerencsém élőben látni. A fotók nem is adják igazán vissza azt a finomságot és aprólékosságot. Most jól megnéztem a legutóbb posztolt korlátokat is: komolyan mondom életemben nem láttam ilyen vékonyat. Szóval "egy élmény volt". | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584292 | 2015. április 22. 14:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Gyuri! Először és utoljára azt hiszem a Modell és makett egy különszámában láttam rólad egy "tablóképet", és ez nem tegnap volt. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584291 | 2015. április 22. 14:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Dehogy haragszom! Odajöhettél volna, megmutattam volna a Tigert. Szóval a képen (nagyon jó kép!) látható személyek balról jobbra: Hocza Pisti, Czéh Gyuri, jómagam, Ákos Gyuri és Hajba Laci. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584289 | 2015. április 22. 13:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A középső szemüveges Úriember, ha jól tudom, maga dr. Pék Gyuri személyesen!:-) A többi úrnak nem tudtam lelesni a névjegykártyáját:-D Üdv, Batka u.i: remélem Gyuri nem haragszik, hogy kiposztoltam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 584287 | 2015. április 22. 12:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Megtudhatnám, hogy kik vannak a képen ? Sajnos sok embert nem ismerek személyesen csak nicknévről és legalább tudnám kihez kötni a neveket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584276 | 2015. április 22. 09:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én szombaton voltam és sajna nem láttam, pedig kétszer is végigjártam a hajós részleget. És ha már zsűrizés... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 584247 | 2015. április 21. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Batka, hidd el, zsűrizni elég soknak tűnt azt a néhány hajót - este 7-ig tartott. Sokkal szebb munkákat látok, mint évekkel ezelőtt, szóval van fejlődés! Egyébként kiraktam a Tigert, igaz, csak 1 óra körül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 584240 | 2015. április 21. 20:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos nem sok hajó volt...ismét. Hiányoltam Gyuri hajóit is, mert nagyon megnéztem volna. Sebaj, majd jövőre:-) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 584234 | 2015. április 21. 19:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A yutubén régota fent van több ilyen oktató film hogyan lehet ezt megoldani házilag és olcsón , | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 584233 | 2015. április 21. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia vfrtom Pont ma kezdtem ilyen kísérletbe. Először csak kartont festettem be filctollal kékre, erre kentem a "Palma barkács" piszkosfehér ragasztót, ami átlátszóra köt meg. Az már kiderült, hogy a filctoll festékjét oldja a ragacs, és beveszi, vagyis a ragacsot megszinezi az ilyen filctoll-festék. Utána csak sima felületre festettem kékesszürke "tengert" akril festékkel, aztán rákentem a ragacsot, ezt a festéket nem oldja. A vékonyabb réteg ragacs 5-10 perc alatt átlászóra köt, nem teljesen víztiszta, pocsolyának tökéletesebb, de vízfelületnek szerintem jó. Viszont a 2mm vastag réteg még mindig köt (több mint fél órája), így ezzel úgy tünik, komolyabb "vízmélységet" alkotni nagy türelemjáték lenne, és majd ezután derül ki, mennyire lesz átlátszó a vastagabb réteg. Lehet, hogy egyszerűbb lenne a hullámokat hungarocellből kifaragni, azt festeni akrillal, és a végén kenni rá vékony réteg ragacsot, esetleg lefújni fényes lakkal is. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 584231 | 2015. április 21. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Inkább valamilyen szilikongumit javaslok. Lehetőleg festhetőt, a hullámok tarajain lévő hab miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 584230 | 2015. április 21. 18:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Működhet az elképzelés, de én nem faragasztót használnék a végén, mert a tapasztalat szerint egy idő után szeret megsárgulni. Inkább valamilyen átlátszó műgyanta kéne; az birja a gyűrődést. Pl:www.zotek.hu/impregnaloanyag/ablonczy-mugyanta-750ml | |||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 584221 | 2015. április 21. 16:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. Vízvonalas hajó(1/700) alá-köré szeretnék vízimitációt készíteni. Valami egyszerűre gondoltam. Ha lefestem az alapot kékre majd átlátszó fa- vagy tapétaragasztóval vékonyan lekenem és mikor meghúz a teteje megformázom a hullámokat. Ez működhet? Köszi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 584196 | 2015. április 21. 08:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a "Móvári Flottáról". Sajnos nem sok hajó volt.(megint) Nekem nagyon tetszett a Bismarck és a mögötte lévő Schnellboot, ill. (ha jól gondolom) a Queen Elisabeth oszt. csatahajó. Tetszett még a papírból készült IX oszt. Uboot is. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 584163 | 2015. április 20. 20:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs mit, nekem nagyon bevált. 1 és 2 mm-ben is nagyszerűen hajlítható a hajótest formájára. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Újabb képek: