<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zs180 | Adatlap | 690608 | 2021. november 30. 17:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 690607 | 2021. november 30. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit eltűntem, de dolgoztam a hajón... Tomi,nagyon szép lesz ez a hajó is! Most szívás a sok kapaszkodó felrakása, de a kész makett díszévé válnak majd! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tjoe | Adatlap | 690312 | 2021. november 21. 13:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kifizeted a kb. 700Ft.-ot az Ebay számlán és annyi. Tovább nincs dolgod vele. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 690217 | 2021. november 16. 10:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Háát, igen. Ha nem lenne ez a kavarás a külföldi rendelések áfájával, már rendelném is: www.ebay.ca/itm/183901456952 Jobban néz ki, mint az az Aber maratás, amit én ismerek, és a képet elnézve jobban is illik a Szent Istvánhoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 690214 | 2021. november 15. 23:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! 'Modell & Makett' magazin ügyben tudok segíteni.Az összes megvan! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690210 | 2021. november 15. 19:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Téglatesó! Köszönöm! Ebben a hírben az a baj, hogy EL KELL MENNEM FOTÓZNI! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690209 | 2021. november 15. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jammie | Adatlap | 690199 | 2021. november 15. 13:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia. Ha adsz elérhetőséget, van itt valahonnan két pdf. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 690198 | 2021. november 15. 13:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Most leltem, hátha érdekes lehet: Szerbiában befejezték a Temes testvérhajójának, a Bodrognak a restaurálását:www.reuters.com/world/europe/serbia-restores-warship-that-fired-first-shots-world-war-one-2021-11-12/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690192 | 2021. november 15. 09:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, amilyen marha vagyok, természetesen nem 1971-ben, hanem 1917-ben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690191 | 2021. november 15. 09:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trooper! Valóban 1914-ben elsüllyedt, de 1916-ban kiemelték, kijavították, és 1971-ben újra vízre került. Na ezt az újjáépített verziót tervezem megépíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 690179 | 2021. november 14. 22:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Úgy olvastam, hogy az első SMS Temes 1914-ben elsüllyedt. A Bosna-osztályú monitor első egységét nevezték el SMS Temes II-nek (Az első emlékére), és ezen a néven hajózott 1917-ig. Ez a hajó van az alábbi képen. Erre gondoltál? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 690177 | 2021. november 14. 21:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, de itt nekem mit kellene látnom? A félreértések elkerülése végett, én a második képen látható páncélvonatra hajtok, nem az első képen lévőre, mert az talán még kapható is, meg meg is van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690172 | 2021. november 14. 20:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690171 | 2021. november 14. 20:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://www.papercraftsquare.com/vehicle-papercraft/page/93 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 690169 | 2021. november 14. 20:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a kérdőjel az elég nagy sajnos. Nekem a Kisdobos 1969-es példányai kellenének, mert akkor volt a Tanácsköztársaság 50. évfordulója, amikor turnéztak egy páncélvonattal országszerte. A kivágó-melléklet pedig szintén hozta ugyanezt. Mivel a papírmakett, amit az Ezermester boltban lehetett kapni hozzáférhetetlen, kb. ez lenne az egyetlen lehetőség. Csak nincs. :( Modellezésből az 1979-es az utolsó hozzáférhető évfolyam, Modell és Makett sincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 690168 | 2021. november 14. 20:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha bemész a legközelebbi könyvtárba, ott hozzáférsz az ARCANUM adatbázishoz. Ebben az elmúlt 100 év valamennyi (?) újság, folyóirata megtalálható, cím és évfolyam alapján keresve. Sumákban le lehet tölteni PDF formátumban. Az ARCANUM adatbázisra elő is lehet fizetni, akár 1 hónapra is (kb 5000 Ft) akkor szabadon letölthetsz bármit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 690162 | 2021. november 14. 15:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Csak a csodában bízok, de abban nagyon! Keresném az S.M.S.Temes rajzát, ami az 1917-es átépítést ábrázolja, 1:100 méretarányban.A rajzot Benczúr László készítette. Anno a zöld Modellezés újság tervrajz mellékleteként jelent meg, valamikor a nyolcvana évek vége felé. Ha valakinek ott lapul valahol a cuccai között, egy scannelés erejéig szeretném kölcsönkérni, de ha meg van nagy felbontású scannben, az is megfelelne. Köszönöm előre is a segítséget. varjsiandraskukacgmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 690056 | 2021. november 9. 20:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem pont ide való de hihetetlen mit meg építenek Kínában. www.blikk.hu/galeria/kina-maxar-muhold-katonai-hadihajo-makett-sivatag/yzygb9h | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 690024 | 2021. november 9. 07:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sokol! Köszönöm! Köszönöm a jótanácsokat! Esetleg van fotód/ rajzod arról pontosan, hogy néz ki a te átalakított műszerész fogód és hogy van meg köszörűlve? Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 690021 | 2021. november 8. 20:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szépen alakul :)! Én egy műszerés oldalfogo pofáit éleztettem fel szike élességűre. A blankolásra és szálvégezésre használt részt alkalmazom, a rézcsövek vágására. Picit ráfogok a felrajzolt jelölésnél, -és forgatom a csövet amíg el nem nyírja. Az ötvösök is ezt csinálják, hogy ne torzuljanak a kúpok és csövek. Maga az elv olyan, mint a csővágóollóé, csak nem szorít körkörösen. Vagy jó a fogorvosi fúróba fogott, kör vágólap is, ha megfelelőre tudod állítani a fordulatszámot (Piko/Proxon/Marico stb.) Ha mindenképpen szikével akarod hengerelve elvágni, használj íves! pengét (pl. Olfa/ Kinzo stb.) Az kevésbé nyomja meg, ahogy változik az élszalag szöge. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 690014 | 2021. november 8. 19:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 689663 | 2021. október 25. 09:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ismét egy gyöngyszem születik! Rettenetesen tetszik a hangár és hogy mennyire belátni. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 689659 | 2021. október 25. 06:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ennek a hajónak is nagyon szép lesz minden részlete. Ez a vásznazásos dolog nagyon jól néz ki ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 689655 | 2021. október 24. 23:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó estét! Haladtam megint, úgyhogy ha valakit még érdekel, itt az eredmény: Az egyszerű formájú hátsó felépítményt a következő módon részleteztem: az ablakokat kifúrtam, részben áthelyeztem, az elöl levő, túlnyúló fedélzetet elvékonyítottam, két, henger alakú mellvédet készítettem offszetlemezből a pom-pom directorok számára, néhány, vezetéket imitáló rézdrótot ragasztottam fel, majd maratott “ereszek”, ajtók, darutámaszok és kis fedélzeti felépítmény került fel rá. Úgy tűnik, a felépítmény tetején levő struktúrák lényegesen különböznek a Queen Elizabeth-en levőktől, melynek részletei szereplnek minden kiegészítő készletben. A régi fényképek tanulmányozása során nem volt egyszerű a különbségeket egyenként azonosítani. A kit hátsó directora alapvetően megfelelő alakú, ezért itt csak felszíni feljavításra, illetve a tetején a megépített állapotben még nem jelenlevő lőállás alapjának levágására szorítkoztam A HACS platformokat maratott részletekkel díszítettem fel. Maguk a HACS IV hengerei a hídon levőkkel szemben, “vászonborítással” lettek ellátva, mely rézdrótból készült félkörök felragasztásával és a hézagaik PVA-val történt kitöltésével készült. Az egyik éppen nyílik: később a legénység egy tagját fogom itt elhelyezni, aki “megemeli a vásznat”. Két fényszóróplatform saját építésű, offszetlemezből készült egysoros korláttal, és a FlyHawk esztergált rézhengerére lett ráragsztva. Ezután a két nagy daru elkészítése következett. Ezek szintén különböznek a QE daruitól, ezért a kabinjukat a Tetra készletéből vettem, míg a gémeket egy FlyHawk Renown szettből voltam kénytelen kannibalizálni. Szerintem baromi jól néznek ki, és a kész makett egyik díszévé válhatnak majd. Tizenkét búmot (darugémet?) gyártottam le két, különböző vastagságú rézdrótból. Bár nem látszik, a végeiket kissé vékonyabbra reszeltem, és a rajtuk levő bilincseket igen keskeny cigarettapapír csíkok felragasztásával imitáltam. A fényszórók következtek ezután. Öt 44 inches fényszórót a MicroMaster 3D nyomtatott darabjait alapul véve készítettem el. Az előlapjukat mélyen kifúrtam, az így keletkezett üreget ezüstre festettem, majd Micro Kristal Klearrel töltöttem fel. Néhány apróbb részlet és két kézikerék felragasztása tette teljessé a feljavítást, a maratott fényszórórács külön várja a festést. A négy 20 hüvelykes fényszóró szintén a MicroMaster 3D maratott készletéből való. Ezeket nem fúrtam ki, egyébként hasonló módon készütek, mint nagyobb testvéreik. A négy 10 inches jelzőlámpa, melyeket kicsinységük miatt általában kihagynak a kitekből, teljesen saját építésű: átlátszó húzott szálból készült henger és réz keret képezi alapjukat. Két parányi és gyönyörűen részletezett FlyHawk paravánt készítettem még el. Rézdrótból hajlított egyszerű daruk (a fényszórók kiemelésére szolgáltak) szintén láthatók itt. A felépítmény fő elemeinek elkészültével kezd hajóra hasonlítani a makett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 689633 | 2021. október 24. 14:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! 400-as a méretarány, de lehet jobban jársz, ha meg veszed újra. www.megamakett.hu/Ark-Models-Russian-navy-protected-cruiser-Avrora üdv! GG | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 689343 | 2021. október 13. 22:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keresek Heller vagy a szovjet változatú AURÓRA cirkálóhoz (1:700?) mentőcsónakokat, árbócot, hajócsavarokat, horgonyokat. Szeretnék kiegészíteni egy nemrég kapott roncsot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 688646 | 2021. szeptember 18. 18:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Varjúbácsi! A "LAJTA" a Magyar állam tulajdona és jelenleg a Hadtörténeti Intézet és Múzeum kezelésében van. Szerintem az Újpesti Hadikikötőben állomásozik. Gondolom a múzeum vezetésétől kérhetsz, és kapsz is segítséget. A TIT "Hajózástörténeti, -Modellező és Hagyományőrző Egyesület" is részt vett a hajó helyreállításában. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 688644 | 2021. szeptember 18. 16:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok hajósok! Szeretnék segítséget kérni a hajósnéptől. A Lajta monitor építéséhez gyűjtök anyagot, pontosabban a felépítményhez. Prasky tervrajza alapján az úszótestet már megrajzoltam, csak a lézerre vár, de a felépítmény méreteivel bajban vagyok.Sajnos a dr.Balogh Tamás féle rajz alapján nem tudom a felépítményt méretezni. Rengeteg fotót összeszedtem, de még mindig kevés. Ha van valakinek bármilyen dokumentuma a restaurált Lajta fedélzetéről, esetleg ismertek valakit a felújító csapatból - sajnos akit én ismertem, Bicskei Jani, már az égi műhelyben építi a Titanicot - akinél lehetnek méretezett rajzok, kérem segítsen. Vagy ha van valaki, aki segítene abban, hogy feljussak a Lajtára, - mert sajnos a Parlament elől elvitték - és végigmérhessem az inkriminált részeket, hálám örökké üldözné. A legkisebb segítséget előre is köszönöm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 688552 | 2021. szeptember 15. 02:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
András, Sebi, köszönöm szépen! Sebi, gondolom, a Bolyaira célzol. Oda nem viszem, tekintettel a félig kész és sérülékeny állapotra. De ha eljössz hozzám, szívesen megmutatom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 688487 | 2021. szeptember 12. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép munka Gyuri! Remélem lesz alkalmam októberben személyesen is látni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 688398 | 2021. szeptember 9. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Már most hihetetlenül klassz! Amolyan igazi "pékgyuris"! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 688397 | 2021. szeptember 9. 17:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Haladtam a Valinattal megint, íme a leírás: Azt hittem, a hangárokat is tartalmazó középső felépítmény elkészítése egyszerűbb lesz, mint a hidé. Végül más jellegű kihívásokkal szembesültem, de hát épp ettől érdekes a makettezés! Első lépésként az összes túlnyúló fedélzetet elvékonyítottam. Ennek a jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni, mert alapvetően meghatározza a kész makett megjelenését, finomságát. A felépítmény két részre tagolódik, alsó és felső komponensre. Az alsó résszel az volt a probléma, hogy előlről és oldalról nyitott, felül pedig a felső rész fedi; és olyan, látható elemeket tartalmaz, amelyek a festés számára nem elérhetők, miután az alsó és felső rész össze lett ragasztva. Emiatt ezt a részt ki kellett festenem, bár a festést általában az összes alkatrész elkészülte után szoktam elkezdeni. A shelter deck folytatásán elhelyezkedő, vélhetően a kazánokat kiszolgáló szellőzőket tartalmazó építményt a Tetra maratott alkatrészeinek felhasználásával készítettem el. Az itt levő két kábeldobot és ajtókat is elhelyeztem. A fedélzetet AP507A sötétszürkére, a függőleges felületeket pedig 507B középszürkére festettem (itt jegyzem meg, hogy mostanában az a konszenzus, hogy nem volt ilyen szín, és amit 507B-nek gondoltunk, az is 507A. Mindegy, én akkor azt kifakult 507A-nak hívom, és maradok ennél a középszürke árnyalatnál, a fotók szerint ez a jó). A felső fedélzeten levő pom-pomok alatt két masszív oszlop van, ezek felül nem a kit és a maratások gyártói által preferált háromszög alakú merevítésekkel vannak megtámogatva, hanem egy kúp alakú kiszélesedett rész látható a fotókon (ez lehet a sok apró különbség egyike a Valiant és a Queen Elizabeth között). Ezt a kúpot úgy készítettem el, hogy sok, háromszög alakú sztiroldarabot ragasztottam az oszlop köré, tömítőpasztával töltöttem ki a közöket, végül simára csiszoltam az így keletkezett kúpot. A felülete nem tökéletes, de a kész hajón amúgy is alig fog látszani. A két, majdnem egyforma testvérhajó közötti további különbség a darukat megtámasztó oszlopok helyett szereplő, téglatest alakú felépítményrész, amit offszetlemezből alakítottam ki. A felépítmény felső részén jól látszanak a fröccsöntött kitek jellegzetes hibái: alacsony és széles mellvédek, felfelé keskenyedő struktúrák, lekerekített sarkok. Ez nem maradhatott így, ezért gyakorlatilag minden részletet legyalultam a fedélzetről. Ezután következett ennek a részegységnek a legnagyobb kihívást jelentő feldata: a pom-pomok körüli mellvéd váltakozó mértékben kifele dől, amit igen nehéz reprodukálni, úgy hogy a magassága konstans maradjon. Úgy próbáltam úrrá lenni a problémán, hogy sablonokat készítettem maszkolószalagból, melyeket az eredeti mellvédre ragasztva és ceruzával finoman satírozva megkaptam a “szabásmintát”, melyet az offszetlemezre ragsztottam, majd a ceruzavonalak mentén kivágtam azt. Így is igen nehezen, sok rontott darabbal sikerült csak elfogadható eredményt elérni, ami mosts em teljesen egyenletes, de véleményem szerint sokkal jobban néz ki a háromszög alakú merevítőivel, mint az eredeti műanyag alkatrész. Összeragasztottam és tömítettem az alsó és felső részt, ezután számos apró, maratott részlettel láttam el: kerültek rá a kiálló fedélzetek alá áttört háromszög alakú támasztékok, ajtók, függőleges létrák, ablakok, hangárajtók (a WEM-től, az egyik részben kinyitva), néhány jelzésértékű részlet a hangárban, a felépítmény falából kiálló, apró gomba-szellőzők, melyeket egy részletfotón láttam, egy nagyobb, fedélzeti szellőző (teljesen saját építésű, maratott rácsból és egy sztirollapból), egy kis “házikó” FlyHawk maratásból (kicsit csálé, de ez csak a fotókon feltűnő). A szokásos lőszeres dobozok, létrák, kötéldobok, illetve a felső fedélzetre majdan kerülő csónakbakok külön készülek el. Ezután következett a kémény. Látható az eredeti, amiról levágtam minden ráöntött részletet és a két hátsó bevágást sztirolcsíkokkal tömítettem. A Tetra kéményrácsát használtam – na, ez nem fog tetszeni Jim Baumannak – bocsi, Jim! – tudom, tényleg vastag, de annyira tetszett az egymásba pattintható elemekből álló struktúra, hogy nem bírtam kihagyni. Első lépésként az alaplemezt pilantaragsztóval és csiszolással belesimítottam a kéménytetőbe, miután (nulladik lépésként, hehe) a kémény belsejében (na, ez az, ami soha nem fog látszani) elhelyezem egy karbantartó körkörös platformot, meg néhány gőzcsövet, majd ráépítettem a rácsot. Két maratott platform (a fényszóróknak és a kezelésüknek) a FlyHawk készletéból került ki, természetesen módosítva, a felső egysoros kapaszkodóval ellátva. A rajzokkal és a maratásokban található alkatrészek kialakításával ellentétben a kürtök alatti platformból két kicsi volt, nem egy nagy, így ezt a maratott alkatrész is kénytelen voltam szétvágni és módosítani. A maratott kürtöket egy-egy cseppecske pillanatragsztó géllel vastagítottam meg. Több egyéb, apró részlet mellett egy-egy függőleges létra támasztékai is látható a kéményen – maguk a létrák csak a kamuflázs felfestése után kerülnek csak fel – így egyszerűbb a maszkolás. Az utolsó nagyobb felépítmény a hátsó híd. Mivel ez jóval kisebb, mint a többi, remélem, nem lesz vele sok gond, bár a tetején levő felszerések pontos kinézetével nem vagyok teljesen tisztában. Annyit tudok, hogy más, mint amit a kit megad. Egy végső megjegyzés: a képeken találtam egy-két hibát, például egy görbe kitámasztót a fényszóróplatform alatt. Megpróbáltam kiegyenesíteni, de láttam (illetve nem láttam), hogy nem érdemes szöszölni vele: olyan kicsi, hogy egyszerűen nem látszik. Ki lehet jelenteni, hogy makrófotók kegyetlenül felnagyítják a legkisebb pontatlanságot, is és ami rajtuk durva és egyenetlen, a valódit még akár nagyítón át szemlélve is finomnak és élesnek tűnik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
begyuzs | Adatlap | 687639 | 2021. augusztus 9. 12:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 687625 | 2021. augusztus 8. 16:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 687612 | 2021. augusztus 8. 12:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 687601 | 2021. augusztus 7. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez valami pazar lett! Minden tiszteletem! BB | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 687599 | 2021. augusztus 7. 14:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm Uraim, igyekszek a végére azért minél többet kihozni szegényből :) A kötélzet nagyrészt készen van részemről, tudom, nem teljes de egyszerűen most nem megy részletesebben. Bántani nem szeretném már. Figurákból nem raktam fel sokat, mivel a képen amit alapul vettem a parancsnoki tornyon kívül a fedélzeten elvétve láttam csak a legénység tagjait. Utolsó simítások következnek, aztán befejeztem. Begyus! A víz alapja alufólia. A fóliát először egy eléggé meggyűrt rétegben vittem fel, majd erre egy teljesen sima fedőréteget simítottam, mindkettőt Palma Fa ragasztóval rögzítettem. A felületet lefújtam AK szürke alapozóval, majd Tamiya kékkel lefújtam. Erre az AK Atlantic Blue gélje került még ecsettel, hogy még fodrosabb legyen a felszíne. A hullámokat most ecsettel festettem, de papír zsebkendőt és vattát is fogok még rá tenni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 687511 | 2021. augusztus 3. 23:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Már a mws.com-on is megdicsértelek, itt is leírom: szuper lett ez a makett! Szépek a részletek, finom a kötélzet, nagyon jók a színek, a víz fantasztikus. Úgy jó, ahogy van! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
begyuzs | Adatlap | 687414 | 2021. július 30. 15:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép ez,és a víz is nagyon jó! Tudom hogy a youtube tele van tutorial videókkal,de ha van időd,szívesen olvasnám,hogy készíted. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 687403 | 2021. július 30. 08:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Szép ez a Spee nagyon! Nálam is van egy 350-ben az Academytől, de nagyon nem visz rá a lélek,hogy befejezzem :( Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 687374 | 2021. július 28. 17:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Csináltam pár képet a Graf Spee-ről. Sajnos albérletbe költözködés és egyéb dolgok miatt sokkal nehezebb lett az élet, ez minden épülő makettemre kihat :/ Még be kell fejezzem a teljes kötélzetet, hiányzik a legénység és pár apróság, valamint még nem teljes víz imitációja sem, mert még csak ecsettel festett hullámok vannak, a hajóstest még nincs beledolgozva szépen az alapba... Az biztos, hogy nem ez a legszebb munkám, de legalább eljut a befejezésig :P Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 687366 | 2021. július 28. 10:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó lenne, ha 700ban is kiadnák, akkor megcsinálnám a 4 hajót 1 pulai csendéletben :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 687365 | 2021. július 28. 10:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 687354 | 2021. július 27. 16:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor jól tippelem,hogy az összes torpedóvédő háló lyukját el kell tünteni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 687272 | 2021. július 24. 15:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
egy nagyon hasznos kép! forrás: ng.24.hu/kultura/2018/06/13/szaz-eve-sullyedt-el-a-szent-istvan-csatahajo/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 687268 | 2021. július 24. 12:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 687267 | 2021. július 24. 12:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halo, hazajöttem összehasonlítania két makettet gyorsan. A hajótest 2 fele mindkét hajónál pontosan passzol, csak a tengelytartók illesztési pontjain variáltak. Lehet, hogy az áttervezéskor a tat formája is változott az Istvánon, ez a maketten nem látszik. Hatalmas piros pont, hogy a különböző szelőzők és szerelvények közti kulönbségek is meg lettek jelenítve a hajó középső részén. A rajzok alapján ezek jók is. De, mindkét készlet ugyanazt a kéményt használja a maketthez, ami nem jó. Vagyis jó, mert a Viribus Unitishez adott mérethelyes magasság szempontjából, de a Szent Istvánénak magasabbnak kellene lennie. Ez biztos korrigálni kell. Emlékeim szerint 1,5 méter a különbség de most nem találtam meg... A 2 főfedélzet ugyanaz az elem. A 2 nagy csónakdaru is ugyanaz, de amúgy azt is változtatni kell a fényszóróknál és és a daru tetejénél eltérő a csiga burkolata is pl. Hirtelen ezeket láttam, de biztos van még... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 687254 | 2021. július 24. 00:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ebből nekem az látszik, hogy eltér a Viribus Unitistől, amin ott a négy csavar helye, hasonló kialakításban. Meglehet, a hálókkal nem foglalkoztak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 687253 | 2021. július 23. 17:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Szent István csatahajó és a csatahajók rövid története c. könyvben olvastam anno (albérletben vagyok, háttéranyagaim nincsenek velem), hogy a torpedóvédő hálókat fel sem rakták a hajóra. Én úgy néztem a képeken, hogy a tartó rudazat és a bekötési pontjaik sem kerültek fel. A háború végére lekerült pl. a Zrínyiről is. Eleve későn is készült el a hajó a testvéreihez képest, szerintem már addigra kiderült, hogy a hálóval több a baj, mint amennyit használ (gondolom én). Ma átvettem a makettet a postán én is, a részleteket viszont nem hasonlítgattam össze a referencia anyagaimmal. A Viribus Unitis-t is csak annyira lestem meg, hogy milyenek az alkatrészek közelről, de nekem az tetszett. Évekre vagyok még attól, hogy nekikezdjek addig úgyis kiderül minden nagyobb hiba :P |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elnézést a hosszú szövegért...de itt a szappanopera legújabb fejezete!
Az előárbóc Albion Alloys rézcsövei (0,9 és 0,7mm átmérő, a tripód lábai), Flyhawk rézrúd (felső árbócszár), kissé átalakított maratott platform (WEM Barham), Master Model réz keresztrudak, maratott létrák (WEM) felhasználásával készült. A platformok körüli korlát saját készítésű, és mivel egyik maratást sem találtam elég finomnak az árbócra, a régi módszeremet alkalmaztam: méretre vágott, egyenként felragasztott függőleges rudakra vékony húzott szálakat ragasztottam Revell Contacta Liquiddel. Néhány saját építésű, apró szerelvény kerül majd a platformra (nincs róluk fotó, túl kicsik). A főárbóc jóval egyszerűbb felépítésű: a Master Model egy irányban elvékonyított rézrúdjából készült, szintén Master Model keresztrúddal, saját építésű platfrommal és korláttal, zászlórúddal és egy hosszanti rúddal kiegészítve.
Az árbócok elkészítése során két problémával szembesültem. Az első a források megbízhatóságával kapcsolatos. Makettezői pályafutásom alatt meggyőződtem arról, hogy csak a korabeli fényképek tekinthetők maradéktalanul megbízható forrásnak. Eleinte, gyerekként elhittem, hogy tényleg olyan vastagok az árbócok, mellvédek, ágyúcsövek, mint ahogy az adott kit megjeleníti. Később bíztam a maratások pontosságában – végtére is azért készültek, hogy kijavítsák a kit hibáit, ezért nem túlméretesek, nem pontatlanok, igaz? Dehogy! Sőt, még a leginkább becsben tartott rajzok is tartalmaznak hibákat. Most pedig az eredeti, gyári tervrajzokban ingott meg a bizalmam. Pontos méréseket végeztem a főárbóc keresztrúdjának pozícióját illetően, mely jól látható a rajzon, majd gyermeki örömmel ragasztottam fel a rudat a kimért helyre. Aztán, a fotókat nézegetve kiderült, hogy nem ott volt, hanem feljebb. És nem, nem egy másik időszakban készültek a képek, megfelelnek a tervrajz idejének! Szedhettem le a rudat. Egyébként nem minden részlet szerepel az építő tervrajzán, ez talán kevésbé meglepő.
A másik problémám az árbóccsúcsokat díszítő Type 279-es radarral adódott. Itt többféle lehetőségem volt: a Tetra maratása kicsit túl kicsi volt minimálisan vastag részletekkel, a FlyHawk-féle radar leheletnyit túl nagy, így a WEM maratásból valót válaszottam (van még egy Lion Roar brit radar készletem, amiben szintén van szép 279-es, de ehhez nem nyúltam, mert ez az egy szettem van, és nem is nagyon lehet másikat lelni, valószínűleg nem gyártják már). Szépen össze is raktam a WEM radart, tetszett is vele az árbóc, ám amikor a főárbóchoz értem, vettem észre, hogy a WEM nem adott elég antennát, csak egy szetthez, pedig kettő volt minden hajón. Tehát volt két rúd és két antenna, pedig abból négy kellett volna. Furcsa, hogy ez eddig senkinek nem tűnt fel, legalábbis én nem olvastam róla. Mivel nem akartam az előárbóc radarját kicserélni, nem maradt más választásom, mint rendelni még egy WEM Queen Elizabeth/Valiant maratást. Amíg meg nem érkezik, befejezetlen marad a főárbóc.
Ezután a csónakokkal kezdtem el foglalkozni. Úgy találtam, hogy a megépített állapotban nem 45 láb hosszú medium picket boatok voltak a hajón, mint a kit megadja, hanem 45 láb hosszú gyors motorcsónakok. Ezekből kettőt készítettem elő – az Admiralty Model Works szép műgyanta termékei, melyek csak minimális feljavítást igényeltek a saját maratásukon kívül. A 45 láb hosszú motoros bárka
(launch) szintén az Admiralty Model Works-től jött. Ez is szép részleteket tartalmaz, de itt a WEM maratását használtam a sajátja helyett – nehezen is illeszkedett. Minden nyitott csónak belseje ki lett festve az evezőpadok behelyezése előtt. A 32 láb hosszú kutter következett. Ez szintén Admiralty Model Works/WEM hibrid, saját építésű belső részletekkel . A 30 láb hosszú gig igyakorlatilag módosítatlan Admiralty Model Works termék. Az igen parányi, 16 láb hosszú vitorlás dingi a kitből való test WEM maratással. A 25 és 35 láb hosszú gyors motorcsónakak teste szintén a kitből való, fedélzeteik és felépítményeik a FlyHawk maratásából lettek összeállítva. Néhány részletet maradék maratásból adtam hozzájuk. A balzatutaj Combrig műgyanta elem (a Harbour szettükből vettem), elláttam némi, sztirolból készült feljavítással. Hét nagy és hat kicsiny mentőtutaj (Carley float) lesz mág a fedélzeten, ezek a Micro Master csodás 3D nyomtatott elemei. Húzott szál, darabokra ragasztottam őket, azokat meg egy kartonlapra, hogy egyszerűbb legyen a festésük. Néhány evező (WEM és FlyHawk maratás) szintén így lett előkészítve (a csúnya végeket azóta rendbetettem). Néhány csónaktartó bak (Tetra maratás) a sok közül szintén látható. Most a fegyverzet elkészítése az egyetlen nagyobb feladat, ami a festést még megelőzi.