<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Amon | Adatlap | 430045 | 2008. október 2. 13:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 430044 | 2008. október 2. 13:03 | ||||||||||||||||||||||||||||
Valószínű sokukat a tenger szeretete,az ingyen hajózás (sőt még fizetnek is érte) meg a világot meglátjuk, lehúzunk 15-20 évet biztos állásban utána biztos nyugdíj gondolata vezetett a hadi tengerészethez. Akinek szerencséje volt annak be is jött.Akinek kevésbé azok lettek a túlélők.Akiknek még kevésbé ők a hősi halottak. Nem szeretném emberi nagyságukat/kicsiségüket, bölcsességüket/oktalanságukat profanizálni, de ezek mind ott lehettek. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430043 | 2008. október 2. 11:59 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ezen a könyvön már régebben elgondolkoztam. Közeleg a karácsony! :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 430042 | 2008. október 2. 09:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
A "Jaj de szép a katona élet" témakörhöz, bárki megbántása nélkül: A kutyaszar is büdösebb, ha a saját cipődön szagolod. (voltam sorállományú 12 hónapig) De van aki szereti... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430041 | 2008. október 2. 05:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Azt én gondoltam gyerekkoromban,hogy a szép külső ugyanolyan belsőt takar,ugyanolyan élettel.De aztán a sok info és látottak alapján rá kellett jönnöm,hogy nem is olyan,mint amilyennek képzeltem.Bár sosem voltam katona,főképp nem tengerész de abban azt hiszem egyet értek,hogy nem tengeren fújnám el az "életgyertyámat". | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430040 | 2008. október 1. 23:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Érdekes gondolat, hogy azok a jó öreg tengeri medvék, akiket ismertem, bár rajongtak a tengerért, egyik se ott képzelete el a halálát... | |||||||||||||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 430039 | 2008. október 1. 21:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
A tengeri hadviselés mindig is borzalmas volt. Bár nem kapcsolódik a fórum témájához, de ha belegondolunk, hogy a második világháborúban 70 millió katona harcolt... Egyébként a tengerészetet figyelembe véve tengeralattjárón volt a legkeményebb szolgálni. Mind a körülmények, mind a halálozási ráta. 40 ezer német tengeralattjárósból 30 ezer sosem tért vissza. Erről a témáról sokat olvastam régen, sokan nem tudják, de az első világháborúban sokkal eredményesebb volt a "farkasfalka". Közel ugyanannyi hajóteret süllyesztettek el, kevesebb idő alatt és harmad akkora emberveszteséggel. Mindezeket az adatokat figyelembe véve, a Bismarck elsüllyesztése, csak egy kis epizód volt, ám a május végén tengeren harcolóknak egész életét meghatározta. Romantikus gondolatok, de akkoriban hajón harcolni nem lehetett jó dolog. Csabesz, ajánlom figyelmedbe a sokat emlegetett "Óriások csatája" cimű könyvet! Kötelező! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 430038 | 2008. október 1. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
Már bocs, de "agyaskodhatok" egy kicsit ? A Warship Pictorial Bismarck-al foglalkozó száma, mely öt évvel ezelőtt jelent meg, azt írja, hogy a roncsról készült filmen nem látszik, hogy a tetők sárgák lettek volna. Az viszont elképzelhető, hogy megpróbálták sárgára festeni őket. A KBismarck.com-on olvasható egy Otto Maus nevű tizedes vallomása, aki azt mondta, hogy május 26.-án parancsot kaptak rá, hogy fessék a tetőket sárgára. A festéket a felcsapodó vízpermet és az eső egyszerűen lemosta a másodlagos lövegek tornyairól, így abba is hagyták az egész festést. Valószínű viszont, hogy a fő lövegtonyokon megmaradt a festék. Film vagy kép viszont nem maradt fenn róla. Mindebből következtethető, hogy ez a sárga festés talán ha egy napig létezhetett, és elég hevenyészett munka lehetett. Aztán a hajó május 27.-én elsüllyedt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430037 | 2008. október 1. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||
Dcsabesz! Tudod én rabja vagyok a Bismarck csatahajónak (mint szerintem mindenkinek van valami ami számára a minden),és szivesen szolgáltam volna rajta,de egy emberi vezető miatt aki szinte a mészárszékbe küldi embereit a céljai végett,értelmetlen meghalni.Ráadásul egy túlélő elmondásai alapján "a tengeri ütközetek a legádázabb harcok,mert itt nem látod az ellenséget csak elpusztítod".És itt emberek ezrei vannak...Sokszor belegondoltam és csodával tölt el ez a gigászi hajó,de meghalni rajta...Hellodebil amit írt,elgondolkodtatja az embert,hogy már nem is olyan jó lehetett akkor hajón szolgálni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430036 | 2008. október 1. 17:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Hellodebil! A Bismarck most ún.szárazdokkban pihen.Amit most csináltam vele az a hajótest egyik oldala,teljesen legittelve és simára csiszolva.Plusz most cseréltem le a "gyárat",ami egy 220 cm-es asztal személyében testesült meg.Ezzel kicsit növeltem a felhasználhatóság területét.Hát egyenlőre ennyi.Ja meg anyagbeszerzési úton voltam.Azért kicsit bánom,hogy nem néztél fel hozzánk,de a körülményekre való tekintettel megértem. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430035 | 2008. október 1. 17:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Utánanéztem ezeknek a 155mm-s tornyoknak,de a fényviszonyok sem az igaziak 4700 méter mélyen,a mesterséges fények meg kékes színben pompáznak.Tehát amint írtad még nem vakargatták le róla az üledéket,hogy meggyőződjenek róla.Viszont azt is mondják,hogy mikor lemerültek megnézni a roncsot állítólag vannak leszakadva páncél lemezek a hajótestről,és ezt "csak torpedó okozhatta" címszóval nyugtázták.Természetesen a németek pedig azt,hogy maguk süllyesztették el,és a becsapódástól vált le a lemez.(teszem hozzá szerintem is ez az ésszerű,mert olvasva a páncélozottságot,igencsak erős volt,és számoljunk azzal,hogy kb.30 000 tonna csapódott az iszapba közel 40km/h sebességgel.ráadásul lecsúszott egy vulkanikus hegy oldalán,ami biztos nem tett jót még neki) Tehát mindent egybe vetve ez a festés is olyan kérdés,mint az,hogy ki süllyesztette el valójában. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430034 | 2008. október 1. 16:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Én úgy udom, hogy az agyasok vitatkoznak ezen a sárga színen. Bár egy-két 155 mm-es torony ott maradt a hajón, senki se vakargatta meg eddig az üledéket rajta, hogy tényleg sárga-e a teteje. | |||||||||||||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 430033 | 2008. október 1. 15:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Mostanság nem dolgozol a Bismarckon? A hétvégén voltál eszemben, a házatok előtt mentünk el, de sajnos utitársaim miatt nem tudtalak keresni :) (a barátnőmhöz mentem le Békécsabára) Csabesz! Meghalni sosem jó dolog :S - a Hoodon szolgáló tengerészek is borzalmas halált halhattak. Gondoljunk bele, egy óriási detonáció, majd a hajótest felemelkedik és egymásra esnek az emberek a sötétben. Azok percek, mikor elsüllyedt a Hood borzalmasak lehettek, bezárva várni a fulladásos halált... Üdv.: Balázs | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430032 | 2008. október 1. 14:48 | ||||||||||||||||||||||||||||
Dcsabesz! Van egy (2) dokumentum DVD lemezem a Bismarck-ról,ott egy túlélő elég csúnya dolgokat mesélt a hajó,valamint bajtársai pusztulásáról.Tényleg szörnyű lehetett.Na ezt pedig érdemes volna megnézned valahogy... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430031 | 2008. október 1. 08:29 | ||||||||||||||||||||||||||||
Gyuri! Ha megnézed az 5071-es hozzászólást, láthatsz képeket a Hood-omról. Most éppen a csónakokkal küzdök. Ebben majd kéne egy kis segítség a színek dolgában... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430030 | 2008. október 1. 08:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Bizony, én is így jártam: az elmúlt 10 évben jónéhány kitet megvettem, azzal a felkiáltással, hogy majd egyszer megépítem... aztán bizony nekem is ott porosodnak. Ma már csak azt veszem meg, amit a közeljövőben tényleg el is fogok kezdeni. Különösen nem érdemes most megvenni egy újdonságot, mert ilyenkor a legdrágább és még feljavítók se nagyon vannak hozzá. Egy-két év múlva az ára is barátságosabb lesz, és a legoptimálisabb feljavítót lehet hozzá választani. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430029 | 2008. október 1. 08:08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Olvasgatva ezeket a tragédiákat azért örülök, hogy nem voltam ott a Bismarck-on mikor elsűlyedt. Az egy szörnyű halál lehetett. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430028 | 2008. október 1. 05:42 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Írtad anno a Bismarck-ról,hogy úgy rémlik mintha "lenne egy negyedik verzió a festéssel kapcsolatban",mikoris a z ágyútornyok tetejét sárgára festették.Nos ez valóban így történt,ugyanis mikor a hajó Brest felé "száguldott" (viszont nem haladt többel,mint 23-24 csomó,ugyanis a Princ of Wales egyik lövege eltalálta a Bismarck orrát a vízvonal alatt,minek következtében az orr megsüllyedt és ellenballaszttal egyensúlyozták,nem beszélve arról,hogy értékes üzemanyag folyt az óceánba),a biztonságos vizek felé,a német Luftwaffe számára festették sárgára,hogy azok felismerjék és védelmezzék,ne úgy,mint az angol Swordfish-ek,akik saját hajójukat támadták meg a németek helyett.Tehát létezett az a bizonyos festés,csak azért nem látható,mert mikor a hajó elsüllyed csigamozgással saját hossztengelye körül az ágyútornyok kihullottak helyükről, (ugyanis ezeket a saját súlyuk tartotta helyén) és mind egy szálig pont a tetjével mélyen az iszapba fúródtak. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 430027 | 2008. október 1. 00:51 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi, Nürnbergben nézegettem ezt a Kongot... Még el is játszottam a gondolattal, hogy megveszem. Tényleg gyönyörű! Aztán győzött a realitás: a szekrényben levő kb. ötven megépítetlen makett, és nem vettem meg. De mindenkinek ajánlom, aki valami igazán szépet szeretne építeni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 430026 | 2008. szeptember 30. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az biztos, hogy nagyon látványos és mint írtad, végre igényesebb is. Én nagyon szemezek vele, de nem merem megvenni, amig kellő gyakorlatra nem teszek szert hajóügyileg. Először 1/700-asokkal bírkózgatok aztán amjd valami nagy is befigyel. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430025 | 2008. szeptember 30. 13:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Figyelmetekbe ajánlom a Fujimi 1/350-es IJN Kongo kitjét: steelnavy.com/FujimiKongo350.htm Szép készlet, bár természetesen ezzel is lesz az építőknek jónéhány kellemetlenségük. Pozitív: gyönyörű hajótest, vésett fedélzet, szép lövegtornyok, esztergált csövek (na végre, hogy ezt belátták!) elfogadható rácsszerkezetek (még a katapult - ami azért nem túl nagy darab - is áttört műanyagöntvény! Már itt tartunk! Jó volna, ha a Trumpeter is itt tartana...) Negatív: a felületekre ráöntött kapaszkodók és létrák tömege - ami a kezdőknek persze jól jön, de a gyakorlottabbaknak merő szivatás, mert le kell marni, csiszolni az egészet. Én - idővel - biztosan be fogom szerezni, mert egy gyönyörű, látványos hajót lehet belőle építeni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430024 | 2008. szeptember 29. 17:00 | ||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ez egy egész elfogadható szintű konverzió. Néhány dolog kár, hogy nem a legszebben sikerült: pl a korlátok valami miatt (talán túl vastagon fújta meg?) elég vaskosak lettek; az előárboc is olyan nyögvenyelősre sikerült; a főárbocot is meghagyta eredeti kiszerelésben, ami nagyon gagyi; a szikrafogó rácsokat csak úgy, domborítás nélkül rakta fel a kéményre stb. Pedig ha ezek a részletek is jobban sikerültek volna, nagyon ütős lehetne. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 430023 | 2008. szeptember 29. 16:01 | ||||||||||||||||||||||||||||
Biztos láttátok már ezt a Hood-ot, nekem nagyon tetszik bár biztosan nem tökéletes, de megelégenék vele :) www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-pr/pr-index.html Azonkívül itt egy link a Trumpi új Hood-járól, amire vártam. Ezért nem görcsöltem különösebben a Hood-ommal. Majd ezt megcsinálom szebben, feljavításokkal. Íme a link: www.modelwarships.com/reviews/ships/hms/hood/700-trump-41/trumpeter-review.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430022 | 2008. szeptember 29. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Na akkor köszönöm a segítségedet!Nem is tudom mi lenne itt nélküled a fórumon... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430021 | 2008. szeptember 29. 08:25 | ||||||||||||||||||||||||||||
Na, akkor egy kicsit segítek: olli.freeweb.hu/index.html és akkor ott kell bal oldalon a Bismarckra kattintani. Más remek cikkek is vannak még ott, amiről már korábban is volt szó. Horváth Zoltán barátunk havonta igyekszik frissíteni valamilyen újdonsággal. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430020 | 2008. szeptember 29. 05:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi,Dcsabesz! Bocsika!Mivel ilyet még nem csináltam,ezért másképp próbálom.Szóval google kereső->oli hajói->bismarck | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430019 | 2008. szeptember 29. 05:51 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Na akkor erre azt tudom lépni,hogy rengeteg ilyen szoba lehetett -volt- a Bismarck-on.Ajánlanám viszont figyelmedbe a következő képet!Eze gy robbantott rajz a Bismarck-ról.Ebből esetleg ki lehet bogarászni a szobákat.Valamint ez egy remek "cikk" a hajó felépítésével kapcsolatban. http://olli.freeweb.hu/bismarck.html Dcsabesz! Ezt a linket neked is ajánlanám! Üdv! (tartalma miatt inkább mentsétek le és azt később olvassátok el!) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430018 | 2008. szeptember 28. 22:26 | ||||||||||||||||||||||||||||
Általában azt tudom mondani, hogy legfeljebb az egymás melletti ablakok világították meg ugyanazt a helységet. Pl a Hood fényűző, tágas tiszti szalonjának is csak 3 db jutott belőlük. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430017 | 2008. szeptember 28. 22:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ez egy igazán jó hír! Ugyanis ez egy abszolut hiánypótló kit lesz 350-ben! Ugyanis ezzel a Dánia-szoros beli csata minden tagjához hozzá lehet már jutni ebben a méretarányban. (Kivéve persze a Norfolk-ot, a Suffolk-ot, meg a lemaradt rombolókat.)Persze, ha ez is olyan jó kínai minőség lesz, mint a Hood... hát akkor nagyon fel kell kötni az alsóneműt az építőnek. De legalább létezik. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 430016 | 2008. szeptember 28. 21:49 | ||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430015 | 2008. szeptember 28. 06:31 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Teljesen igazad van a világítással kapcsolatban,ugyanis azok.A könyv is ezt támasztja alá.Ebből igen sok van a hajón.De viszont azon a részén (a horogkereszt festésen kívül) 10 darabot is megszámoltam.Tehát jön egy újabb titok amire fényt kellene deríteni.A horogkereszt és az többi "oberlicht" egy szobát világít meg vagy többet.Ha egyet a horogkereszttel együtt,akkor elképzelhető,hogy letakarták.Ha nem akkor viszont elképzelhető az is,hogy ahogy írtad,kivágták a helyét.Na most ezt azért is lehetséges,mert méretét tekintve igen elenyésző (50x50 cm),ha repülőről nézik fentről.Tehát a kivágott verziót találom kivitelezhetőnek,és ésszerűnek.-De ezt már csak azok a kevés túlélők tudják akik szolgáltak rajta,és élnek még-. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430014 | 2008. szeptember 27. 21:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Azért jó, hogy "szóltál". Elgondolkodtató a kép a tat roncsáról... ugyanis a horogkereszt mellett ott van két un skylight, vagyis égre néző ablak (bizonyos belsőbb helységek világítását így oldották meg). Nem valószínű, hogy ezeket ponyvával letakarták volna. Persze több megoldás is lehet a dologra: 1. ott kivágták a ponyvát. 2. csak egy részét takarták le a ponyvával. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430012 | 2008. szeptember 27. 20:27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Dcsabesz! Na most itt az a kérdés,hogy melyik verzióját akarod megépíteni.Ugyanis mikor elindult a "Rheinübung" hadműveleten,akkor a tat és orr sötétszürke festést kapott.Középen az első és hátsó felépítményen valamint a kéményen,a fekete és fehér csík fut végig négyszög alakban.Az első-második csík vastag,a tat felöli vékony.Ezt késbb parancsra később átfestették szürkére,az orr és a tat viszont úgy maradt.A felépítményen szépen eltüntették,de a hajótesten átüt halványan a fekete-fehér csík.Valamint más volt azthiszem az ágyúk festése is,de ennek utána nézek. Addig is legjobbakat! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 430011 | 2008. szeptember 27. 14:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Igaza van a többieknek, A festési útmutatón valószínű, hogy elírták a dátumot. 1940 őszén a Bismarck nem viselt ilyen színeket. A források szerint 1941 márciusáig az ún. békebeli festés volt rajta. Az pedig nem egy szín volt. Nagyjából úgy nézhetett ki, ahogy az első képen láthatod. Aztán '41 márciusában átfestették ara a három színre, amit a második képen láthatsz. Az első szín a törzsre ment, a második a felépítményre, a harmadik pedig az orron és a taton lévő nagy csíkok, valamint a felső fedélzetek színe. Úgy hívják őket, hogy baltic dunkelgrau, baltic hellgrau és hellgrau 2. Ha felmész a White Ensign Models honlapjára, ott megtalálod ezeket a színeket (amikor én rendeltem, még nem volt nekik hellgrau, ezért van ott Humbrol festék). | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430010 | 2008. szeptember 27. 14:17 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Köszönöm a segitséget. Egyébként kár hogy nem vagy hatvani, mert én pont Hatvan melett Turán lakom. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430009 | 2008. szeptember 27. 06:30 | ||||||||||||||||||||||||||||
Simi! Szeretnék hozzászólni a horogkereszttel kapcsolatban.De ne vedd pofátlanságnak,hogy beleszólok,mert az nem áll szándékomban!Mikor Robert Ballard lemerült,hogy magnézze a roncsot először egy vitorlás roncsát találta meg.Egy év múltán viszont megtalálta a Bismarck-ot és amiről biztosra merte állítani,az a hajótestről "leszakadt" tat,rajta egy horogkereszt sziluettje.Természetesen az is darabban.Tehát nem festették le azt sem elöl sem hátul,hanem inkább,mint írtad valószínű csak letakarták ponyvával. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 430008 | 2008. szeptember 27. 06:10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Dcsabesz! Üdv mindenkinek!Most van egy kis időm,hát írok.Az elmúlt időben rengeteg doldom volt,még a hajót sem bírtam csinálni (meg még most sem) egész nyáron.Nos a képeket amit feltettem az egyenesen Deutschland-ból való,és az eredeti Bismarck tervrajzok alapján készült modellről van szó.(1:100).Tehát ha tudok segíteni ezügyben állok rendelkezésre.Meg nem mondom hirtelen melyik kiadó adta ki a forrást,de itthon tuti nem találjátok,meg amúgy is 15 ezer forintot kellett érte kipréselnem,nem beszélve a sok utánajárásnak.Tehát mégegyszer bocsi a kimaradt-elmulasztott időkre,d emegpróbállak titket "belepaszírozni" és természetesen segíteni.Várom a kérdésed DCSABESZ,és segítek.A tornyokon lévő kapaszkodók pedig a következőek:"B" és "C" torony oldalt és felül is kapaszkodó,sőt a koszorúnál a toronytalp fölött is,"A" és "D" torony pedig csak oldalt van,toronytalpnál és a tetején nincs! Oldalt pedig van mindegyiken ez tuti! Amúgy adok egy telefon számot,ezen hívhatsz bármikor ha kérdésed van,szívesen segítek. 06-30/589-1941 Amúgy a nevem Igazából Hatvani nem oda valósi vagyok. :D | |||||||||||||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 430007 | 2008. szeptember 26. 13:54 | ||||||||||||||||||||||||||||
Csabesz! A minták jók, a dátum lehet el van írva. Az említett weben utánna nézhetsz, a képek nem csalnak. Abban nem vagyok biztos, hogy a Rajna festésnél a hajótesten átlátszott-e a régi balti csíkozás, több maketten is így láttam. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430006 | 2008. szeptember 26. 12:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Nos, akkor ami a számora nem kóser, hogy a bismarck-class oldalon a 41-es festésnél futnak végig a csíkok a hajó oldalán, de ha megnézitek az általam csatolt képen a 40-es verzióra írják ezt a mintát. De már eldöntöttem, hogy a bismarck-class.dk után megyek. | |||||||||||||||||||||||||||||||
hellodebil | Adatlap | 430005 | 2008. szeptember 26. 12:00 | ||||||||||||||||||||||||||||
Siminek igaza van a festési sémákban. A maketthez adott útmutató is helyesnek tűnik. Mikor szolgálatba állitották, egyszinű szürke volt a hajótest. A sokat emlegetett www.bismarck-class.dk oldalt ajánlom a figyelmedbe. Hozzáfűzöm, hogy régebben is értekeztünk erről és akkor jól láttam, a Rajna hadművelet során csak az orrhullámot hagyták meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430004 | 2008. szeptember 26. 00:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
A papíron háromféle séma látható. Az első az 1940-es őszi (szolgálatba állítás; bár én eddig úgy tudtam, hogy ott teljesen egyszínű szürke volt a hajó, nem volt feketére lefestve a tat és az orr); a második a balti tengeri festés 1941. év elejéről (ennek a jellegzetességei az un "balti csíkok"); a harmadik a Rheinübung-os festés 1941. május 21-től (Ha jól emlékszem a Grimstadfjordban történt meg ez az átfestés közvetlenül az indulás előtt; gyakorlatilag lemázolták szürkével a balti csíkokat, de csak a felépítményeken, taton és az orron a horogkereszteket pedig letakarták ponyvával; érdekességként említem, hogy Lindeman parancsot adott a horogkeresztek eltávolítására, de a roncson nagyon jól láthatóan OTT VAN az orrfedélzeten, innen gondolják, hogy csak ponyvával takarták el). És még volt állítólag egy negyedik séma is: az óceánon a francia partok felé közeledve a lövegtornyok tetejét sárgára festették. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430003 | 2008. szeptember 25. 20:47 | ||||||||||||||||||||||||||||
A bismarck-class.dk -n olyan festési sémák vannak, amelyiken a csikok a hajótest oldalán és a felépitményeken végigfutnak a 41 tavaszi hadjárat előtt. A revell papirok szerint ez a festés az 1940 öszi festés. Akkor ez hogy is van? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 430002 | 2008. szeptember 25. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
A séma jónak tűnik, a színt meg nem látjuk, mert ff a kép, és a kódszámok, vagy a színmegnevezés sincs rajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 430001 | 2008. szeptember 25. 18:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 430000 | 2008. szeptember 25. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, hogy tényleg érdemes lenne korlátokat felpakolni, mert a közeljövőben úgyem építenék másik Hood-ot és ez az én szintemhez képest egész jól sikerült. Majd meglátom, de addig is szétnézek, hogy mit lehet beszerezni hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429999 | 2008. szeptember 25. 12:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a hajótestre (és még néhány helyre) most is fel lehetne dobni a korlátokat. Sokat dobna rajta és még lehet, hogy helyezéseket is érnél el vele - bár úgy gondolom, nem az az elsődleges célod. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 429998 | 2008. szeptember 24. 15:53 | ||||||||||||||||||||||||||||
Megvannak, itt van a képeimből egy kis válogatás. Ha jól megfigyelitek, akkor a szerencsétlenséget ábrázoló diorűma bal felső sarkában három cápa közelít (sajnos az a rész elmosódott) :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 429997 | 2008. szeptember 24. 15:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
De az enyém :) Azóta már megbántam, hogy nem tettem fel korlátokat meg más rezet, sokat dobott volna rajta. Majd a Sharnhorst, ha egyszer elkezdem, az jó lesz ;) Az én kedvencem is a Graf Spee meg a japán ugyanattól a fickótól, sajnos nem tudom a nevét, de vannak képeim róluk, mindárt előkeresem és felteszem ide. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 429996 | 2008. szeptember 24. 15:37 | ||||||||||||||||||||||||||||
Nekem is a Graf Spee tetszett a legjobban. Az a Hood véletlenül nem a te építésed? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 429995 | 2008. szeptember 24. 14:39 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ez igen ! Főleg a Graf Spee és a Dieter von Roeder-es dioráma tetszett. Az Onslow-os se rossz, bár kissé morbid. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csak infoként: sikerült beszereznek a Yankee-tól a hiányzó matricákat a nimitzre
Mivel találtam ismerőst az Usa-ban és őt szó nélkül kiszolgálta a gyártó.
Az ismerősöm havonta jön megy ha kell esetleg valakinek tudom intézni.