/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Varjúbácsi 429854 2008. július 17. 17:13
Válasz erre
Sszabi!
Bismarckból a legjobb lenne a Revell új makettje, de ehhez még nincs maratás.
Varjú bácsi
Sszabi 429853 2008. július 17. 16:51
Válasz erre
Üdv!
Végre pénz állt a házhoz és most szeretnék beruházni az 1:350-es Bismarck-ra.A múltkor szó volt arról h kell majd hozzá maratás keményen.Nos akkor melyik gyártó készlete lenne a legjobb a hiányok pótlására?
Aki tud segíteni annak előre is köszi!
Sszabi
exec 429852 2008. július 11. 12:09
Válasz erre
Sziasztok,

ma jártam egy játék antikváriumban. Van jó sok makettjük is, pár érdekeset láttam.

Úgy tudom csatahajó szintjén érdekes lehet, így kettőnek elkértem az árát:

Mind a kettő Heller:
King Georgee V 9500
Gneisenau 6300

A címük Bp. Ferenc körút 10.
www.jatekudvar.hu
J89 429851 2008. július 11. 11:25
Válasz erre
Sziazstok! Most rendeltem meg egy Yamato makettet (Yamato Jp.Kampfschiff 1/350).Azt szeretném megtudni hogy honnan tudnák hozzá maratást rendelni (főként a korlátok miatt) mert én nem merek nekikezdeni rézdrótokkal és falun ilyet nem is tudok beszerezni.Ha tud valaki adjon már linket és hogy kb mennyibe kerülhet. Ha lehet legyen jobb minőségű de ne túl drága. Elöreis köszönöm.
Simi 429850 2008. július 10. 16:00
Válasz erre
Hát az biztos, hogy nem a Tom maratások a legszuperebbek, olyan jó közepesnek mondható. Az említett hiba úgy orvosolható, hogy a hajtásvonalat jó hegyes tűvel (vonalzó mellett) "belevésed" (kb 3X-4X áthúzod rajta). Így aztán teljesen sarkos lesz a hajlítás.
Essex 429849 2008. július 10. 13:35
Válasz erre
Az amcsi Essex-fórumon valaki anyázott a Tom maratás miatt, mert nincsenek bejelölve ill. bemarva a hajtásvonalak, emiatt nagyon nehéz szépen hajlítani.
Sebi 429848 2008. július 9. 14:13
Válasz erre
Én is a gold medalt választanám. Kicsit jobb az anyaga és könnyebb hajlítani. A Tom maratása kissé puha. De Siminek igaza van. Mivel alapvetően a Tamiya-Academy kithez készült, így lehetséges az eltérés.
Simi 429847 2008. július 9. 12:01
Válasz erre
A gold medal maratását jó szívvel tudom ajánlani, de ez a szet elsősorban a Tamiya-Academy féle Bismarck-hoz készült, nem a Revell-éhez. Ezért előfordulhat itt-ott kisebb eltérés, bár nem hiszem, hogy ez igazán jelentős lenne.
dcsabesz 429846 2008. július 9. 09:42
Válasz erre
Megnéztem az ajánlott oldalakat a fotomaratásokhoz. De tapasztalat híján nem szeretnék árnyékra vetődni ezért ha valakinek van tapasztalata tanácsa kérem ossza meg. A két készlet: www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php és www.goldmm.com/ships/gms350-6.htm (42 dolcsi)
Köszi
Balu0819 429845 2008. július 8. 11:13
Válasz erre
Hova töltöd fel, mert engem is érdekelne!
zs180 429844 2008. július 7. 17:24
Válasz erre
Én is csatlakozom Imihez - sokkal könnyebb maratást használni és a végeredmény is szebb. Bőven elég tér marad a kreativitásodnak, pl. a létra hosszanti félbevágásával gyárthatsz a lövegtorony tetejére alacsony korlátot, ami garantáltan finomabb, szabályosabb lesz, mint ha egyenként raknád fel a drótdarabokat. Ma már nem olyan nehéz ezekhez hozzájutni, szerencséevl jobb boltokban, vagy még inkább makettversenyek börzéin, de ha van neked, vagy ismerősödnek dombornyomott Visa kártyája, internetről bármit megrendelhetsz. Ajánlott gyártók: White Ensign Models, Gold Medal Models, Lion Roar, Voyager, Tom's Modelworks. Érdemes átnézni a kínálatot, hihetetlenül megszépíti a hajódat, ha felhasználod a makettedhez tervezett készletek elemeit.
A blast bag szerintem nem jó: ugyanolyan vastag alul, mint felü. Az Imi által korábban belinkelt képen jól látható, milyennek kellene lennie: a gravitáció miatt a cső tetején csak egy réteg vászonnak megfelelő vastagságú, az összes többi alatta lóg.

P.Gy.
Sebi 429843 2008. július 7. 15:51
Válasz erre
Végülis te tudod, bár nekem nem tűnnek árnyékoknak. Másrészt, míg a szegecsek látszanak, addig mondhatjuk, hogy vékonyan dolgozol. Remélem az ecsetnyomokat is sikerül eltünteni.
dcsabesz 429842 2008. július 7. 14:10
Válasz erre
Erre nem is gondoltam. Hol lehet ilyet beszerezni?
Simi 429841 2008. július 7. 13:45
Válasz erre
dcsabesz!
Miért nem használsz maratott létrát! Nem sokba kerülne. Így meg csak kínlódsz, és valószínűleg nem lesz szebb a maratottnál... tehát hiába kínzod magad...
dcsabesz 429840 2008. július 7. 09:34
Válasz erre
Ez a festés még csak alapozó. 1200-as Gunze jól felhígítva. Amit vatagnak látsz az csak árnyjáték.
Csak még azt nem tudom, hogy a létrafokokat miként fogom bejátszani a két szár közé!
Sebi 429839 2008. július 6. 21:39
Válasz erre
Hello !

Alakul a dolog, de szeretném megkérdezni, hogy mivel festetted ? Megmondom őszintén nagyon vastagnak tűnik a festék és mintha az ecsetnyomok is bennelennének.
dcsabesz 429838 2008. július 6. 19:26
Válasz erre
P7062740
P7062740

Egy két apróság megint felkerült a lövegtornyokra.
Még nincs kész, de azért egy képet felteszek:
Sebi 429837 2008. július 4. 23:45
Válasz erre
Szerintem a blast bag jó. Most még persze, hogy kissé furcsa, mert egyforma színe van a lövegtoronnyal. De majd a festés után még jobban fog kinézni.
dcsabesz 429836 2008. július 4. 14:29
Válasz erre
Sasszem. :-)
De a blast bag sem nagyon tetszik. Valószínű, hogy le lesz cserélve.
Sebi 429835 2008. július 4. 14:17
Válasz erre
Szívesen ! Azért majd küldj még pár képet légyszíves, ahogy haladsz az építéssel.

Csabesz !

Értem. Laci már írt a létráról, én egy illesztési hibára szeretném felhívni a figyelmed, bár szerintem neked is szembeötlött. A második képen a torony felső részén a távmérő füle, mintha nem jól illeszkedne a toronyhoz. Úgy látom még van egy kis hézag ott.
airjordan23 429834 2008. július 3. 18:51
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget!
dcsabesz 429833 2008. július 3. 16:31
Válasz erre
Az még csak alapozva van, hogy jobban lássam a hibákat.
dcsabesz 429832 2008. július 3. 16:29
Válasz erre
Hali!

Szerintem a Valejo Hull red-je nagyon jó a vízvonal alatti részre. Persze ha arra kell. És ez persze magánvélemény.
Sebi 429831 2008. július 3. 16:23
Válasz erre
Hello !

Nem kell mindent komolyan venni, amit az EU kitalál ! Javaslom nézz körül játék vagy makettboltokban. Ott még akad elfekvő készletben Humbrol vagy Revell festéket.
Ha nem, akkor nézd meg a White Ensign Models nevű cég honlapját és ott a
colourcoats-ok között keresd a WWII Imperial Japanese Navy Colours-t, majd azon belül az antifouling red-et. Vagy esetleg próbáld meg a Vallejo festékeit.
Azok vízbázisúak, de állítólag száradás után vízállóak is.
Sebi 429830 2008. július 3. 16:12
Válasz erre
Szia !

Azt szeretném megkérdezni, hogy mivel festetted a lövegtornyot ? Nagyon foltosnak látszik. Erre jön még egy réteg ?
Laci 429829 2008. július 2. 15:59
Válasz erre
Dcsabesz!
Persze!Arányaiban tekintve tuti jó.A látottak alpján azt lehet rá mondani,hogy a végerdmény szép lesz.A létra a helyén van,és úgy látom ott ahol eredetileg is volt,ráadásul méretarányosan is.
Legjobbakat ezzel kapcsolatban!Üdv!
Laci 429828 2008. július 2. 15:58
Válasz erre
Dcsabesz!
Persze!Arányaiban tekintve tuti jó.A látottak alpján azt lehet rá mondani,hogy a végerdmény szép lesz.A létra a helyén van,és úgy látom ott ahol eredetileg is volt,ráadásul méretarányosan is.
Legjobbakat ezzel kapcsolatban!Üdv!
dcsabesz 429827 2008. július 2. 07:48
Válasz erre
Köszi a kritikát. Igen, ezeket a dolgokat én is észrevettem, azért írtam, hogy kiforratlan. De arányaiban jó a korlát?
Laci 429826 2008. július 2. 06:20
Válasz erre
Dcsabesz!
Azt mondanám kezdetnek nem rossz,de ne vedd gonoszkodásnak,inkább segítségnek amit most írok neked.Próbáld meg egyformára hajlítani a két létráit,ugyanis a "P7012624" jelzésű képen látszik,hogy nem egy síkban fut a kettő.Inkább csinálj több darabot,és azokból válogasd ki az egyformának tűnőket,majd azokat rakd fel!Biztos fárasztó,de megéri.Én is van,hogy inkább többet csinálok,vagy újra csinálom,de inkább legyen jó.Nem kötelező egyszerre mindet,csináld úgy ahogy lelkileg birod.Legyen mentségedre az,hogy most csinálod először!Én is másodjára csinálom a Bismarckot 1:100-ba.Az első Bismarck messziről szép,közelről súlyos problémákkal küzdött,majd jött a Titanic,az jobb lett,de az sem az igazi.Végül harmadikként ez a Bismarck.Ezt már érdemes közelről is megnézni.Szóval ne vedd rossz néven!Tudod:"vakolat eszi a mestert"!
Hajrá!
dcsabesz 429825 2008. július 1. 21:29
Válasz erre
P7012624
P7012624
P7012625
P7012625
P7012626
P7012626

Hali!

Elkezdtem csinálgatni a Bismarck lövegtornyaina a korlátait. Kicsit még kiforratlan de menni fog. :-)
Mit szóltok hozzá?
Laci 429824 2008. július 1. 06:50
Válasz erre
Hajókovács!
Tehát akkor ez így működőképes!Köszi szépen!Előreláthatólag találkozunk júli. 26-án,mert arra mindenképpen fel akrunk menni.Üdv!
airjordan23 429823 2008. július 1. 00:24
Válasz erre
És még valami!
Kellene hajócsavar 4 db. 2 jobbos 2 balos. 2 mm-es tengelyre kb 25 mm-es átmérővel.
Megvan hozzá az eredeti is de inkább a másolatokat használnám.

Nagyon szépen köszönöm!
airjordan23 429822 2008. július 1. 00:19
Válasz erre
Yamato1
Yamato1
Yamato2
Yamato2
Yamato3
Yamato3

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni abban,hogy milyen vízálló festéket használjak a Yamato-mhoz?
Mivel piros kellene és azt sajnos az EU nem engedi forgalmazni (mármint az összetétel miatt).

Köszönöm előre is!
Hajókovács 429821 2008. június 30. 22:22
Válasz erre
Szia Laci!
Ha jól látom az 1O8O.-as képen a külhélyon a belső oldalon végigfut egy hoszborda, ha annak a sikjáig vágod vissza a harántbordákat, akkor érdemben nem gyengül a hajótest hanem még erősebb is lesz , mert a fedélzet sokkal jobban felfekszik a bordázatra.
üdv János
Gabusch 429820 2008. június 30. 20:36
Válasz erre
Ezt az oldalt tetszik ismerni?

www.dreadnoughtproject.org/
Laci 429819 2008. június 30. 12:14
Válasz erre
kép 1980
kép 1980

Hajókovács!
Tegnap próbáltam írni,de nem engedte valamiért a rendszer.Na most az a lényeg,hogyarra gondoltam,hogy 3 fő részre osztani a fedélzetet,gondolok a szerelhetőségre.(orr-felépítmény-tat)Na most az a lényeg,hogy arra gondoltam,mi lenne ha a borda tetejét levágnám és akkor a hajótestbe lenne süllyesztve a fedélzet.De nem-e fennáll a veszélye annak,hogy a kiesett merevítés miatt eldeformálódna a test.Köszi előre is!
Üdv!
Varjúbácsi 429818 2008. június 30. 11:56
Válasz erre
Hali!
Buren Peti megint dolgozott egy kicsit, de azért a makrofotókat elfelejthetné már, mert a makettjei igazi Ady-kultusz fejlesztők... csak a "megszépítő messzeség"-ből nézhetők.
www.modelshipgallery.com/gallery/dd/dd-484/350-pvb/pvb-index.html
Varjú bácsi
Hajókovács 429817 2008. június 29. 09:00
Válasz erre
Szia Laci!
Hát egy kicsit tényleg egyenetlen a fedélzet.Tekintettel arra , hogy vizre is akarod tenni, ezért én egy egybefüggő kieggyenlitő és fedőréteget ajánlanék ,ami viztaszitó is egyben. Ilyen anyag pl.a mügyanta és az üveg szövet, ahol kell akár tőbb rétegben is felrakhatod és simára is csiszolhatod.
Laci 429816 2008. június 28. 05:30
Válasz erre
képeim 017
képeim 017

Hajókovács!
Van egy kérdésem,amiben segítségedet kérném!Te mit ajánlanál a Bismarck fedélzetéhez anyagként?Ugyanis jelenleg bordák közötti rétegelt lemez van,kisebb-nagyobb sikerel,mert van ahol jó egyenes,van ahol meg tiszta hullámos.Az meg ugye nem nyerő.Valami olyanon gondolkodtam ami egyben lenne,nem ilyen tagolt.Vagy te hogy oldanád meg?Köszi előre is!Üdv!
Sebi 429815 2008. június 27. 21:45
Válasz erre
kép1 070
kép1 070
kép1 072
kép1 072
kép1 075
kép1 075
kép1 076
kép1 076

Kedves Pisti !

Akkor hogy egy kicsit megtörjem a csendet, mellékelten szeretnék mutatni egy-két képet a jelenlegi állásról. Eddig sikerült jutnom a nyaralás előtt. Most elmegyek egy hétre, de mire visszajövök szívesen látnám a Heinkelt.
Essex 429814 2008. június 24. 16:42
Válasz erre
A Ticonderoga tényleg szépen volt megcsinálva? Sajnos a fotón nem sok látszik belőle. Szemlátomást Hasegawa modell, és az, hogy ez a Ticonderoga meg onnan ismerhető fel, hogy rá van írva. :)

Hajókovács! Mi ez a fejlécben a 2007.06.14 160 éves a...?
M.István 429813 2008. június 24. 15:23
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Köszönöm az elismeréseket!
Simi! Igen a Mikasa lett az első ( szerintem jogosan ), és a Ticon a 3. . Itt külön voltak a tengosok és a vitorlások is, igaz egy vitorlás sem volt meglepetésre. Egyébként én is keményebb mezőnyre számítottam.

Jani! Hogy haladsz a géppuskás projektünkel? Tudom hogy nagyon kevés időd van, csak érdeklődőm. Sikerült kikisérletezni?

Sebi! Én minden nap "látlak" benneteket és szurkolok nektek az épülő makettekhez. Te hol tartasz a Nimitzel? Nagyon csönd van róla. Rakhatnál fel néhány friss képet.
Amúgy a Heinkelemet építgetem. Ha érdekel itt valakit szívesen megmutatom hogy hol tartok vele.
Sebi 429812 2008. június 23. 22:54
Válasz erre
Hello Pisti !

Szép volt ! Szóval ezért nem látni téged mostanság, mi ? Brnoba járkálsz meg minden :)
Hajókovács 429811 2008. június 23. 20:46
Válasz erre
Sziasztok!
Gratulálok minden Brno-t jártnak , akár úszik , repül vagy csörömpöl.
Idehaza ezidőalatt az EX Kassán a Múzeumok éjszakája leple alatt egy gőzhajó kiállitást tartottunk.
Simi 429810 2008. június 23. 13:40
Válasz erre
Pisti!
Grat! És melyik lett az első, csak nem a Mikasa? (nekem azért annyira nem tetszett, mint az Akagi) Különben úgy tűnik, nem volt túl sok hajó... persze ez semmit sem von le a nagyszerű eredményedből!
M.István 429809 2008. június 23. 08:20
Válasz erre
P1020416
P1020416
P1020419
P1020419
P1020424
P1020424
P1020417
P1020417
P1020418
P1020418
P1020420
P1020420
P1020421
P1020421
P1020422
P1020422
P1020423
P1020423
P1020544
P1020544

A hétvégén Brnoban volt verseny. Szolnok, Óvár, és Nürnberg után ismét sikerült az Akaginak felúsznia a dobogóra (2.). Egy két kép a hajós barátaimnak:
Gonzo 429808 2008. június 23. 07:36
Válasz erre
Köszi a tippeket! Este megpróbálom megint, hátha siker koronázza erőfeszítéseimet, és korlát a parancsnoki hidat...
Laci 429807 2008. június 22. 18:31
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!
Elfelejtettem szólni,hogy megjöttek a rajzok.Utólag is köszi!
lucky 429806 2008. június 21. 20:54
Válasz erre
Az is problem lehet,h a drót nem fémtiszta( pl zsíros).
Simi 429805 2008. június 21. 20:11
Válasz erre
Gonzo!
Eddigi "pályafutásom" során még nem találkoztam olyannal, hogy a pill.rag. ne ragasztotta volna a rezet... pl az un. fotomaratások is általában rézből készülnek és a pill.rag.-t ajánlják hozzá... Szerintem két probléma okozhatja a jelenséget: 1. túl sok ragasztót használsz; a sok ragasztó pedig sokára köt meg; lehet, hogy negyed óra is kéne neki, te pedig nem vársz ennyit. Javaslom, hogy 0.2 -es dróttal vedd fel a ragasztót, tedd a ragasztási pontra és tartsd ott kb 1 percig csipesszel; 2.Túl hosszú szálat használsz és az súlyánál fogva elhúzza a szál végét még a kötés előtt.
A másik: a szálak vágására körömvágó csipeszt használj; ha van egy ilyen jóminőségű eszközöd (sajnos vannak nagyon gagyik is), azzal szinte tökéletesen le tudod vágni a felesleges részt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.