/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Simi 429528 2008. május 10. 15:21
Válasz erre
Hát hiába, nem értek a modern hajókhoz - ellentétben Sebi barátommal. Szóval akkor csak "egy kicsit" tévedtem (Sachsen~Niedersachsen)?
Sebi 429527 2008. május 10. 14:22
Válasz erre
Sebi 429526 2008. május 10. 14:21
Válasz erre
Hát sajnos ezekben a terroristákkal terhes időkben nem nagyon szeretik, ha ilyesmit fényképez az ember "csak úgy". Bár igazából mindhárom hajóról van anyag a neten, úgyhogy nem hiszem, hogy különösebb titok derült volna ki, ha csinálsz egy-két közelképet. Simi sajnos egy kicsit rosszul látta a feliratot. A hajó neve Niedersachsen és csaknem 25 éve szolgál a német haditengerészetnél. A görög hajó egy Elli osztályú általános célú (vagyis tengeralattjáró és repülőgép elleni) fregatt, amit a hollandok építettek a görögöknek a '70-es évek végén. A legfiatalabb az amerikai hajó. Az egy Arleigh Burke osztályú romboló. Ha sikerült volna a számot is lefényképezni, akkor meg tudnám möondani a nevét is. Az osztály első hajója egyébként 1991-ben állt szolgálatba.
Simi 429525 2008. május 10. 12:53
Válasz erre
Nem vagyok a modern (bár sokan még a II.VH-s hajókat is "modern"-nek nevezik...)hajók szakértője, de mintha a német hajón ez a név állna: "Sachsen". Ha viszont ez igaz, akkor ez a mai német haditengerészet egyik ásza...
KossuthLajos 429524 2008. május 10. 12:13
Válasz erre
Kép021
Kép021
Kép027
Kép027
Kép028
Kép028
Kép029
Kép029

Ezek ha nem is csata hajók, de nagyobb hadihajók annál, amit én korábban láttam. Trieszt kikötőkében fotóztam kb. 3 hete. Elől a mólóhoz közelebb egy német, mellette egy görög, hátul pedig egy amerikai áll. Közelebb menni nem igazán akartam, nehogy az orrban lévő szerkezetet felém forgassák. Így is furcsán néztek ránk az olasz rendőrök. Remélem ezekről is felismerhetőek. A típusukat szívesen venném, ha valaki megmondaná.
hellodebil 429523 2008. május 10. 10:15
Válasz erre
Hatvani Laci!
Szia! Vasárnap akkor áll a tali? Remélem igen, a hellodebil@yahoo.com email cimre, ha eldobnád mégegyszer a mobilszámod és a pontos cimed!
Addig is jó épitgetést és üdv minden hajósnak!
jaffa 429522 2008. május 9. 23:30
Válasz erre
üdv2 vh teherhajokrol keresek fotokat meg mindent amailcimemm az a skypeés az msn is

jaffa12@freemail.hu köszi és bocs az offért
Narn 429521 2008. május 9. 19:14
Válasz erre
zs180!
Köszi szépen a képeket előre is. Itt a mailímem miklosbkukacioipontdk
A cikkhez gondolom nem lehet hozzáférni. Sajnos nem tudok otthoni űjságokat vásárolni.ű

Ha van valami tanácsod, amire érdemes odafigyelni építés közben ...
zs180 429520 2008. május 9. 18:27
Válasz erre
Kedves Narn,

örülök, hogy tetszik a tizenkét éves makettem. Ma már máshogy csinálnám meg. Ha igaz, nemsokára megjelenik egy cikk a Haditechnikában, ahol jó minőségű képek lesznek róla. Nekem is van ennél jobb, esetleg elküldhetem.

Üdv

P.Gy.
csatahajos 429519 2008. május 9. 14:11
Válasz erre
Na ez igen! Erre már tényleg azt mondom hogy volt értelme hogy 350-ben dolgozott nem 700ban...mert a modelwarshipsen sokszor van olyan 350es ami részletességben kb az én 1250eseimmel "vetekszenek" :) (tisztelet a kivételnek)
Narn 429518 2008. május 9. 13:48
Válasz erre
Onnan kiindulva elkalandoztam más oldalakra és ezt találtam kis méretben, ami nekem nagyon bejön. Valami ilyesmit szeretnék majd csinálni. Tetszik a festése
carrierbuilders.net/gallery/20050726_USS_Wasp_CV-7/20050726_USS_Wasp_CV-7.htm meg ennek
carrierbuilders.net/gallery/20050701_USS_Bataan/20050701_USS_Bataan.htm
bar itt az utóbbin mgecsinálhatt a volna a repcsiket is rendesen.
Essex 429517 2008. május 9. 13:31
Válasz erre
Nem túlzott a kopása, vannak fotók még ennél rosszabbról is. A szövegben külön ír erről. Itt az a lényeg, hogy ugye van maga a deszka fedélzet, meg bizonyos távolságra egymástől a gépek lekötözésére szolgáló fém idomok (? mi a rendes neve ?). A fém felület festett, ez nem nagyon kopik, viszont a fa - ez nem festve van, hanem átitatva valami páccal - kopik, kiszívja a nap meg ilyesmik. Ezt az effektust akarja visszadni ezzel a festéssel. A hivatkozott fotó a felülről a 6., amelyiken a Randolph Hellcat-ja van, ott is elég kopott a fedélzet.

Egyébként az illető az 1945 márciusi állapotot csinálja, akkor már fél éve volt a Yorktown a tengeren, tehát volt idő kopni...
Narn 429516 2008. május 9. 13:22
Válasz erre
Essex!
Megnéztem az alábbi linket. Nagyon hasznosnak tűnik bár nem értek annyira hozzá, hogy megállapítsam a hitelességét, de tetszik, amit az ürge csinál.
Ez a fedélzet menyire hiteles ? Nekem kicsit túlzottnak tűnik a kopása.
www.shipmodels.info/mws_forum/download/file.php
Sebi 429515 2008. május 9. 13:19
Válasz erre
Essex 429514 2008. május 9. 12:59
Válasz erre
Majd én is megnézem az SBD-s füzetkéket, hátha kiderül az igazság.

Addigis kedvcsinálónak vagy elrettentésképpen (nézőpont kérdése), bár lehet, hogy már ismerted:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Ne állj le ennél az egy oldalnál, jelenleg az ötödiknél tart...
EDE 429513 2008. május 9. 12:42
Válasz erre
Szia Essex!

Értve vagyon! Gyanús is volt a dolog.
Úgy nézem, az SBD-k 44 augusztusára eltűntek minden hajóról (Az Enterpriseról is), csak a tengerészgyalogosok használták. Akkor a York.-on mér maradt volna oly sokáig 4 db?
A steelnavyn a Yorktownos previewban azt írják, hogy folyamatos volt az áttérés az egyik típusról a másikra. Azért majd még megnézem az SBD in action-ömet, mit ír.Bár nem túl bőszavú.
Egyébként csatlakozom Csatahajóshoz, és én is motivállak az Eessexes honlap készítésére! Semmi sex, csak Essex! :)
Essex 429512 2008. május 9. 12:30
Válasz erre
Van olyan haverom, aki orrvérzésig tölt le ilyesmiket a netről, neki szinte biztosan megvan elektronikus formában. Ha meg nincs, csak szólni kell neki...

Ha papír formában érdekel, akkor a Slava...-t meg tudom mutatni, pl. a legközelebbi Rebekán, bár legutóbb nem láttalak.
Narn 429511 2008. május 9. 09:49
Válasz erre
Sebi!
Köszi a kimerítő válaszokat. Szerintem megveszem a későbiekben aztén majd meglátjuk, hogy mi lesz. Ha jől tudom, akkor kettő van benne így az egyik majd elkészül magában látványos festéssel a maásik meg majd kísérőként szerepel.
Varjúbácsi 429510 2008. május 9. 07:18
Válasz erre
Sziasztok!
Keresném a Concord Publications -től azt a két kiadványt, ami az orosz hajókkal foglalkozik.A Kiev & Kuznyetzov osztályról(1040) és a Slava,Udaloy,Sovremenny osztályról(1034) van szó.
Varjú bácsi
Sebi 429509 2008. május 8. 22:53
Válasz erre
Ez jó kérdés. Elvileg mind a Z-37, mind a Z-39 szolgálhatott együtt a Scharnhorsttal. Bár a Z-39 legfeljebb rövid ideig, mert csak '43 augusztusában állt szolgálatba. A forrásaim szerint mindkét hajó a 4. flotillához tartozott.
Azt is leirták, hogy ez a flotilla kísérte el a Scharnhorstot az utolsó útjára. Viszont ott már nem említik név szerint őket, hanem csak ezeket:Z-29, 30,33, 34, 38. így tehát nem tudni, hogy ottvoltak-e vagy sem. Másrészt, ha azt a festést szeretnéd megcsinálni, amiről beszéltünk, akkor a Z-39 kiesik, mert mire "találkozhattak", addigra a Scharnhorstnak már más mintázata volt. Úgyhogy esetleg a Z-37-et melléteheted. Viszont, ha megépíted, akkor a légvédelmi fegyverzetre figyelj !
A Project Barbara ugyanis egy olyan terv volt, amely során feljavították a rombolók légvédelmi fegyverzetét. Ez viszont nagyrészt már a Scharnhorst elsüllyesztése utáni időszakban történt. Sajnos nincs megbízható infóm, hogy az egyes hajókon milyen változások történtek.
Hajókovács 429508 2008. május 8. 18:46
Válasz erre
Köszi, hogy emlitetted, most mégegyszer szóltam a fotósnak.De ami biztos az biztos mielött a maketteket berakjuk a vitrinbe, minden darabot lefotózunk a természetes fényben és jó háttér elött.Én gondolok a makett jegyzékben való megjelentetésre is.
csatahajos 429507 2008. május 8. 16:41
Válasz erre
Rendben, igyekszem, bár mintha Hajókovács kolléga említette volna, hogy lesz valami fotózás egy profi emberke által :)...

Essex,

rendben akkor találkozunk hétfőn is meg vasárnap is ... és rajta lesz a fél szemem a kicsi Eccekszen :D
Simi 429506 2008. május 8. 16:37
Válasz erre
Kedves barátaim, köszönöm a biztatást, igyekszem magam nem elbízni...
Időközben lefestettem az A és a B (fő) tornyokat, két napig csak úgy volt itt bent a szobámban üveg alatt, de nem akart megszáradni, még mindig fényesen csillogott. Ráunva a dologra, kicsit kiállítottam a napra az autómat, beraktam a szélvédő mögé őket, s lássatok csodát 2 óra alatt teljesen megszáradtak! Igaz, volt ott vagy 40°C...
Narn 429505 2008. május 8. 16:35
Válasz erre
zclass destroyer
zclass destroyer

Schnarhorst mellé érdemes megvenni a Tamiya Z class destroyerét ?
Azon van valami Project Barbara felirat is. Mit kell tudni erről ?
Narn 429504 2008. május 8. 16:33
Válasz erre
csatahajos!
Sajnos nem tudok elmenni, mert külföldön élek. Szívesen elmennék nézelődni, de nem megy. Ha megtennétek, hogy készítenétek szép közeli képet róla, mármint a Schnarhorstról...
Meg ami akad, minden érdekel, ha már nem lehetek ott :)
Essex 429503 2008. május 8. 16:09
Válasz erre
Tudom, most egy kicsit előszedtem a témát megint. Jelenleg az egy évig teljesen hanyagolt Essex-fórum olvasást/lementést kezdtem el bepotólni. Na meg regisztráltam arra a fórumra is, a nevemet nem árulom el. :-) (Még nem szóltam hozzá.)

A Sugárba hétfőn megyek segíteni berendezni, meg a következő vasárnap felügyelni és bontani*. A hétköznap necces...

*Én a helyedben nagyon figyelnék majd a kis Essex-re... :-)
Essex 429502 2008. május 8. 16:04
Válasz erre
Fedvény: az 1994 június természetesen 1944 június akart lenni...

Ja, és ez a hibásan értelmezett dátum tól-ig dolog nem csak a repülőkre igaz, hanem a többi részletre is.
hatvani laci 429501 2008. május 8. 16:01
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Köszi a segítségedet,nem siettetem a dolgokat,mert ha úgy alakul küldöd úgy is.Meg ez amúgy sem egyik napról a másikra készül.Köszi mégegyszer!
Üdv:Laci
csatahajos 429500 2008. május 8. 16:01
Válasz erre
Essex barátom be kéne fejezned már az Essex-es weboldaladat ;).

Te jössz valamikor a kiállításra? (Mondjuk hétfőn vagy szerdán?)
csatahajos 429499 2008. május 8. 15:59
Válasz erre
Narn,

gyere el a Sugárba inkább és nézd meg inkább élőben ;)!

Ha nem tudsz akkor utána biztosan lesznek róla képek.

Üdv,
Essex 429498 2008. május 8. 15:34
Válasz erre
Aha, akkor minden világos! Azt az oldalt fenntartásokkal kell kezelni, elég nagyvonalú. A repcsikkel az a helyzet, hogy az adatokat a Terzibaschitsch könvyből vette, de az interpretálás nem lett tökéletes.

A könyvben adott időpontokban adja meg a repülőszázadokat és a hozzájuk tartozó gépeket, a SteelNavy-n pedig ezt úgy vették, hogy adott időponttól a következő időpontig érvényes. Esetünkben ez úgy néz ki a könyvben:

1944 június: ...VB-1: 4 SBD, 40 SB2C
1945 január: ...VB-3: 24 SB2C

Ezt a honlapon úgy vették, hogy 1994 júniustól 1945 januárig érvényes a dolog, pedig ez nem igaz. A hajó (CV-10 Yorktown) időközben komplett felújításon volt Puget Sound-ban 1944.08.17 - 1944.10.09 között. A felújítás után már nem a régi századok voltak, hanem a 1945 januárban is meglévők, új Air Wing került a hajóra (VF-1 helyett VF-3). A 1944 júniusak legfeljebb augusztus közepéig, a felújítás kezdetéig voltak rajta.

Ha valaki nem tudná, erről van szó:

steelnavy.com/essex_data.htm
Narn 429497 2008. május 8. 15:27
Válasz erre
Nagyon szép ez a hajó csak kár, hogy nincs jobb minőségű kép. Szívesen nézegetnék még képeket róla.
Köszi az infókat a festéssel kapcsolatban. Én akrillal festek így kiesik a WEM, de megpróbálok kikeverni egy olyan színt.
Hajókovács 429496 2008. május 8. 15:21
Válasz erre
Sebi 429495 2008. május 8. 15:16
Válasz erre
Scharnhorst1
Scharnhorst1

Szia !

Sajnos nekem nincs meg ez a készlet, de képet már láttam róla és úgy tudom viszonylag egyszerű. Minek nem találod a helyét ? A festést megnézem mégegyszer, de legjobb tudomásom szerint fehér. Csak azért tűnhet szürkének, mert azt a színt használták, amit schnellbootweiss-nek hívtak és az nem egy tiszta fehér volt. A középső rész szürkéjére pedig az ún. baltic hellgrau nevű színt szokták ajánlani. A WEM-nél beszerezhetők ezek a színek. De ha mondjuk nincs kedved velük foglalkozni, akkor engedd meg, hogy megmutassam Pék Gyuri Scharnhorstját. Azt tudom, hogy nem WEM színekkel készült, de szerintem jól eltalálta az árnyalatokat.
EDE 429494 2008. május 8. 15:00
Válasz erre
Szia Essex!

Az SBD-SB2C dolgot a steelnavy modell review rovatában láttam, ha jól emlékszem.
Narn 429493 2008. május 8. 13:29
Válasz erre
Ha ráklikkelsz a képre, akkor előjön az eredeti méret is, abban jól olvasható minden.
csatahajos 429492 2008. május 8. 13:24
Válasz erre
Hajókovács!

Kérlek küld el mélben is mert sajnos picit leméretezi a képeket a fórum képtára és a 2. kép már nem is olvasható :(

Köszönöm
Hajókovács 429491 2008. május 8. 13:15
Válasz erre
rajz1

helyszinrajz
rajz1
rajz2

helyszinrajz
rajz2

Sziasztok Csatahajósok !
Ha minden igaz itt van a helyszinrajz és a vitrinkiosztás.
Hajókovács 429490 2008. május 8. 12:56
Válasz erre
Szia Laci!
Mint a megoldást kivántam jelezni a próba darabokkal, azt nem igérem , hogy azonnal meg is lesz csinálva, de igérem , még a tavasszal megkapod. Nekem is meg kell kérnem a készitőjét , hogy csinálja meg.
üdv János
Narn 429489 2008. május 8. 11:54
Válasz erre
WEM maratásom van, onnan rendeltem párat az akkor meglévő makettjeimhez, amik azóta is állandóan bővülnek.
Festést illetően nekem furi volt, hogy fehér a két vége. Nem lehet, hogy valami világos szürke? Pontos színekkel tud valaki segíteni ?
Igaz, hogy még arréb van a festés, de menetközben már festeném az olyan részeket, amik eldugott részeken lesznek.
Laci 429488 2008. május 8. 06:24
Válasz erre
Simi!
Úgy vettem észre te nagyon kened vágod ezeket a dolgokat.Ne értsd félre!Nagyon dicséretes dolog ha valaki ennyire ért hozzá.Minden elismerésem!Na most fent van a Bismarck-om a kezdőlapon.Felraktam a szellőzőről is pár képet (régi-új),hogy lássátok mire is vettem rá magam a cél érdekében.Megjegyzem még nincs full kész-remélem a héten meglesz-és szeretném ha vetnél rá egy pillantást és összegeznéd a véleményed.Köszi a segítséged ezügyben,ha van valami kivetni valód nam baj,mert akkor segítünk rajta.
Üdv:Laci
Sebi 429487 2008. május 7. 22:29
Válasz erre
új-1
új-1

Szia Narn !

Igen, volt ilyen festése. Azt a célt szolgálta, hogy a hajó mérete kissebbnek tűnjön. Milyen maratásod van hozzá ?
Hajókovács 429486 2008. május 7. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!
Az ösznépi Hajós találkozó remek dolog , Én jószerivel minden nap ott leszek, vasárnaptol- vasárnapig.
Hajókovács 429485 2008. május 7. 20:13
Válasz erre
Sziasztok csatahajósok!
Ezt a zsongást , már régota várom.
Csatahajos ! az ötven darab szép szám , ha kell, még akár 3 polcot is elfoglalhatsz, kiérdemled. Nem lesznek a vitrinek átlátszóak , mert ha kell minden üveg polcot letakarunk kék szövettel.Sajnos a vitrinek elrendezési rajzát nem tudtam beszkennelni a mai nap de holnap potólom , igérem.
M.István 429484 2008. május 7. 19:38
Válasz erre
Simi!

Már megint a szokásos minőség! Gratulálok!

Az ágyúcsövek a maratás része vagy külön esztergáltatad?
M.István 429483 2008. május 7. 19:35
Válasz erre
Szia Ákos!

Szerdán délután dolgozom sajna, úgy hogy nem fog menni részemről, maximum hétfőn.
zs180 429482 2008. május 7. 18:54
Válasz erre
Imi, ez csodálatos! Az enyém a nyomába sem ér.
Essex 429481 2008. május 7. 17:19
Válasz erre
Húúú, ez nagyon szép! Lehet, hogy az Essex (azaz Yorktown) lövegeit kiadom alvállalkozónak? Különösen a 16 db 4-csövű Bofors és a 60-70 db Oerlikon tűnik szép feladatnak, de azért a 4 db 5"-esen van mit javítani...
Simi 429480 2008. május 7. 15:56
Válasz erre
1

A WEM maratás adja az ágyú oldalrészét, ami természetesen csak hasonlít rá, hoszen az eredeti egy nagyon bonyolult szekezet mindenféle mechanizmusokkal teletüzdelve. Maratásból származik a kétoldalt levő lövedékkezelő szerkezet is.
1
2

Kivágtam ill. kialakítottam a kitekintő nyílásokat is a fedőlemezekkel. Némelyiket zárt állapotban jelenítem meg.
2
3

Az ágyú závárzatát is fel kellett fúrni ill. kimarni.
3
4

A gyönyörű rézcsövek sajnos nincsenek felfúrva, majd a festés után golyós filccel igyekszem a furatot imitálni. A lövegpajzs mögötti ponyvatartók elkészítése elég macerás volt (0.2-es drót).
4
5

A százashoz képest...
5

Ajánlom ezt a kis fotosorozatot Pék Gyurinak, aki ezeket a 4 hüvelykes légvédelmi ágyúkat olyan szépen kidolgozta a Warspite-n. A Hood-on 7 db volt belőlük; most 3 már elkészült. A festés különben egy kicsit körülményes, mert külön-külön kell a löveget (mert a lövegtest nem lenne egyenletesen lefestve és a kémlelőnyílásokon akár ez látható is lenne...) és a pajzsot lefesteni, csak utána lehet összeragasztani.
Essex 429479 2008. május 7. 14:56
Válasz erre
Hmmm, szerda? Esetleg megpróbálhatjuk...

Egyébként hajós szemszögből nézve Móváron sem volt szekértő közönség, leszámítva azt a néhány emberkét...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.