/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Pali 429329 2008. április 24. 12:55
Válasz erre
A japán hajókat kedvelőknek.
www.hlj.com/product/fuj60000
Ah már volt, akkor bocs.
Pali
Hajókovács 429328 2008. április 24. 06:35
Válasz erre
Szia Laci!
Köszönöm a Laci bácsi nevében is, fel is hivom ma telefonon.Sajnálom, hogy a hétvégén nem jön össze a találkozás.Azt hiszem nem kell sokat várnod , hogy a hajómat is lásd, ha jövő hét csütörtökön megnézed a Fábry show -t akkor a dizájn centerben láthatod ,több más makett társaságában.
Laci 429327 2008. április 24. 05:33
Válasz erre
Szia Hajókovács (Jani).Hétfőn adtam fel Laci bátyámnak fénymásolt képeket a Bismarckos könyvből.Szerintem már meg is kapta őket.Majd még küldök neki csak apránként,mert sok egyszerre.(130 oldal)Remélem hasznát veszi neki.Majd járj már utána légyszi ha lesz időd rá,hogy mit szólt hozzá!Köszi!Az autóról annyit tudok,hogy kész van,csak mivel nekem dolgozni kell hétvégén,ezért elhozzák nekem.Szóval megint nem jön össze a találka.De remélem minél hamarabb találkozunk,és meglátom a hajód.
csatahajós 429326 2008. április 23. 17:44
Válasz erre
Essex barátom!

AZért írtam hogy költői túlzás mert a hajó tömegével és hosszával nem stimmel a hullám emelő ereje. Mégiscsak egy testvérek közt is 15.000 tonna körüli vízkiszorítású nehézcirkálóról van szó ami ha jól tévedek olyan 205 méter hosszú. Egy ekkora dögöt azért nem emel csak úgy ki a hullám hogy a törzs hosszának 1/3-a kilógjon. Ráadásul cirkálóról lévén szó (magas hosszúság-szélesség arány) ezek a hajók sokkal inkább hajlamosak a hullám átvágására.

Filmjeleneteim vannak a Halsey-s tájfunról, na ott mondjuk egy Gearing/Sumner ből (nem látszik jól h melyik pedig pont fontos lenne :D) kb a két elülső lövegtorony közöttig emelkedik ki a törzs mieőtt lehuppan.

Csatahajókról vannak jó fotók (most konkrétan a New Jersey és a North Caro jut eszembe vannak ilyen viharos felvételek:

http://www.navsource.org/archives/01/016210.jpg - Big Jay

http://navsource.org/archives/01/057/015753a.jpg - Showboat - itt jól látszik hogy átvágja a hullámot

http://www.navsource.org/archives/01/015503w.jpg

http://www.navsource.org/archives/01/015503.jpg - na pl ilyen lehet, igaz a kép csalóka mert a habtól nem látszik hogy meddig ér fel a víz

http://www.navsource.org/archives/01/013922a.jpg - vagy itt van ez rövidebb zömökebb verzióban egy csatahajó - merülésben nem sokkal nagyobbak mint egy Baltimore és sehol sincs az orra a víz felett

Imi!

Hozom a képeket holnap, sajnos mostanában kicsit sok a meló...

Ede, Laci!

Nem kell ide photoshop meg irfanview, egyszerű vacak kis MS piant is tökéletes, ami alapból is benn van a windowsban (startmenü/kellékek alatt) a Paintben pedig a nyújtás/döntés menüpontot kell keresni.
Laci 429325 2008. április 23. 16:06
Válasz erre
Szia EDE.Köszi a segítséged,rajta leszek.
Laci 429324 2008. április 23. 16:05
Válasz erre
Szia Simi.Szerintem a hajó befejezéséhez kell még kb. 3-4 év.Az én meglátásom és idő beosztásom szerint.Ebbe a hajóba az a "baj",hogy tele van minden apró cseprő holmival,ami nagyon sok darabban is meg időben is.Például én megcsinálom a nappali híd alltt is a merevítéseket.Meg persze ahol kell.Abból meg van rengeteg.Ha lesz képem róla felteszem,hogy értsétek milyen bonyolult hajó.Amúgy 1-2 hónap és megkezdődik az "ünnepélyes vízrebocsájtás",ugyanis addigra úszóképes lesz a hajótest.De igyekszem vele haladni.
Essex 429323 2008. április 23. 14:11
Válasz erre
Egy kiegészítés: az tény, hogy a bal oldalról nézve kevésbbé meggyőző...
Essex 429322 2008. április 23. 14:08
Válasz erre
"Az a Baltimore nem rossz amúgy de egy kicsit "költői" túlzás a hullámzás szvsz...talán a Halsey féle tájfun...de mondjuk ott is max a rombolók amik fele ilyen hosszúak viselkedtek így és mint tudjuk minél hosszabb egy hajó anál nagyobb a valószínűsége hogy átvágja a hullámot ahelyett hogy meglovagolja.."

Kerestem viharos fotókat, de persze ilyenkor nem talál az ember semmit. Meg kéne nézni egy-két filmet, nekem nem tűnik nagyon túlzónak. Na jó, talán egy picit. Valahogy csak letört a Pittsburgh orra is közvetlenül az első torony előtt, szerintem ahhoz hasonló hullámok kellettek...

www.navsource.org/archives/04/072/04072.htm
Essex 429321 2008. április 23. 13:58
Válasz erre
Ha jól sejtem, akkor a Randolph az a Dragon modell? Mik voltak a tapasztalatok építés közben, mennyire volt macerás, mennyire passzoltak az alkatrészek stb.?
Varjúbácsi 429320 2008. április 23. 13:56
Válasz erre
Kalóz!
A sportversenyeken is van mesterségesen meghatározott szint, lásd az úszóknál a selejtező, a pályabeosztás, a B döntő.
Varjú bácsi
Simi 429319 2008. április 23. 13:20
Válasz erre
Bismarc 001
Bismarc 001
Bismarc 003
Bismarc 003
Bismarc 005
Bismarc 005
Bismarc 007
Bismarc 007
Bismarc 009
Bismarc 009
Bismarc 011
Bismarc 011
Bismarc 012
Bismarc 012
Bismarc 014
Bismarc 014
Bismarc 015
Bismarc 015
Bismarc 020
Bismarc 020
Bismarc 025
Bismarc 025
Bismarc 032
Bismarc 032
Bismarc 034
Bismarc 034
Bismarc 037
Bismarc 037
Bismarc 070
Bismarc 070
Bismarc 072
Bismarc 072
S5000015
S5000015
S5000021
S5000021

Nos, itt van egy kis sorozat a Laci bácsi hajójáról... a méretaránya ennek is 1/100 ? Úgy tűnk, nagyjából már összeállt, de még van rajta bőven munka. Szóval le a kalappal!
Kalóz 429318 2008. április 23. 12:42
Válasz erre
Kedves Sebi!
A szintezéssel az a bajom, hogy olyan, mintha a sportversenyeken csak az érne el helyezést, aki mondjuk megközelíti a világcsúcsot, vagy egy mesterségesen meghatározott szintű eredményt.
Mellesleg (vagy nem is mellesleg) én a kezdetektől fogva versenyellenes vagyok (bár elismerem, hogy igény van rá, tehát nem vetem el), mivel - mint minden verseny - előbb-utóbb az eredmények hajszolásába torkollik, és sok esetben riasztó hatású, elsősorban a kezdő, vagy a makettezéssel még nem foglalkozó személyekre.
Egyébként az utóbbi időben elég sok versenyen voltam, mint látogató, vagy szervező, sőt zsüritag, vagy zsürielnök is, így nagyjából fogalmam van arról, mi történik egy versenyen. Tapasztalatból tudom, milyen előnye vagy hátránya van a pontozólapok meglétének, vagy ellenkezőleg, a hiányának. Viszont van egy érdekes tapasztalatom, lehet, hogy nem jellemző, de: sokkal kevesebb dünnyögés van azok után a versenyek után, ahol a zsüribenyomásai alapján ítél, mint ahol pontozólapot használ.
Igaz, az előbbi típusú versenyeknél előre meghirdetik, hogy az erdmény a zsüri vélemnénye alapján kerül megállapításra, és óvás nincs (mondjuk ennek feltétele, hogy ne legyen nevezési díj sem). És semmivel sincs kevesebb versenyző, sőt!
Egyébként megnyugtatlak, hogy én nem fogok makettet indítani egyetlen versenyen sem, de ha indítanék, elfogadnám az adott versenyen meghirdetett feltételeket.
Üdv: Kalóz
Simi 429317 2008. április 23. 11:36
Válasz erre
Laci!
Hát akkor én mit szóljak, amikor én meg kitből építem a hajómat? Mondjuk ennek több oka van, a legfontosabb persze az, hogy nem 6-10 évenként szeretnék megépíteni egy hajót, meg persze nekem sincs túl sok időm, no meg a technikai hátterem sincs meg hozzá. Meg kéne tanulni forrasztani, esztergálni, fával bánni, ami megint nem kis idő; és már én is 44 éves vagyok. Így maradok a kitnél, de a legjobb tudásom és ismereteim szerint igyekszem feljavítani, élethűvé tenni.
Különben érdekes, hogy szinte minden makettező-modellező arra panaszkodik (köztük én is), hogy nincs elég ideje...
Apropó, szerinted kb mennyi idő kell még a Bismarck -od befejezéséhez?
EDE 429316 2008. április 23. 09:57
Válasz erre
Laci!

Ingyenes képmanipuláló programok: Irfanview, XnView. A netről letölthető. Az Irfanhoz van magyarítás is! A képméretezés nem gond számukra, millió formátumot ismernek, sokat tudnak kezelésük egyszerű, szerzői jogot sem sértünk használatukkal. Nagyon ajánlom kipróbálásra!
Hajókovács 429315 2008. április 23. 08:30
Válasz erre
Sziasztok!
Ha gondolod át küldhetem az eredeti méretében is a képeket, de ha valakinek mint épitőnek szüksége van rá , szivesen küldök egy CD -t vagy ha nemsokára Jászberényben találkozunk akkor leviszem, jelezzétek , hogy kinek kell és anyit másolok.
A Laci bácsi által épitett hajó az un. kaptafa módszerrel készült, vagyis az elkészitett fa sablonra ki lett domboritva vagy éppen homoritva az ón lemez és az ellemek hátulrol heveder kötéssel átlapolva és összeforasztva.
Laci 429314 2008. április 23. 06:37
Válasz erre
Szia Simi.Nincs nekem olyan programom,de úgy láttam,hogy sikerült "hajókovács" által szert tenned a képekre.Szerintem Laci bátyám előtt is le a kalappal,egész jó lesz a műve.(volt szerencsém találkozni vele)Ő egy kicsit előrébb jár,mint én.Én jobban a fa modellhez konyítok,úgyhogy aki fémből épít hajót,azt mindig is többre tartom magamnál.Szerintem fémből nehezebb csinálni,mint fából.Még elképzelni sem tudom hogy lehet úgy megcsinálni fémből,hogy ne látszódjon a forrasztás helye.Nekem tuti nem menne.Sajnos nekem nem sok időm van az enyémre.Az a baj,hogy hétvégén is melóznom kell ráadásul állandó éjszakásként.Szóval gondolod mennyi időm marad a hajóra.De idővel az is meglesz.
Simi 429313 2008. április 22. 23:40
Válasz erre
Hajókovács!!!
Jelentem, megkaptam a képeket, hát... fantasztikus! Nem is tudom, milyen módszerekkel csinálta Laci bácsi ezt a hajót... de nagyon megygőző. Persze, még sokat kellene neki is dolgozni rajta, meg még le is kéne festeni. Csak adjon neki még az Úr erőt és egészséget hozzá!
A képek szinte mindegyike 50 Kb körüli, tehát nem kell átméretezni egy grammot se, sőt, lehetnének nagyobbak is. Na mindegy. Holnap majd kicsit megszűröm és felteszem az anyagot.
Hajókovács 429312 2008. április 22. 22:52
Válasz erre
Szia Simi!
Átpakoltam neked vagy 7O db-ot, Persze válogatni kell köztük, nem minden kép sikerült.
Ez a hajó is része a készülő model- makett jegyzéknek.
üdv , jó munkát
Ákos 429311 2008. április 22. 22:41
Válasz erre
Köszönöm, az anyagaim alapján én is rájöttem, hogy rengeteget kellene dolgozni vele, mert ha megcsinálom, akkor rendesen...
Úgyhogy anyaggyűjtés és a projekt jegelve egy darabig.
Előbb egy kikötői dioráma fog épülni a Revell S-100 és rengeteg gyanta kiegészítő felhasználásával...
Sebi 429310 2008. április 22. 22:40
Válasz erre
Dcsabesz !

Szép projekt lesz az a Bismarck ! Meg majd arról az utolsó képen lévő Iowa-ról is tegyél fel légyszíves fázisfotókat.
Simi 429309 2008. április 22. 22:36
Válasz erre
Laci!
Van-é gépeden "photoshop" nevű program? Ha igen, akkor egy kis távoktatással talán megoldható az átméretezés problematikája.
Sebi 429308 2008. április 22. 22:34
Válasz erre
Kedves Kalóz !

Elolvastam a hozzászólásokat és én konkrétan nem látok semmi rosszat a szintezésben. Nem érzem úgy, hogy bármilyen megfoghatatlan vagy elérhetetlen ideálhoz minősítenék a munkákat. Egy dologhoz minősítik őket, az eredetihez. Ha tehát eljössz versenyre, készülj fel, hogy ehhez mérik a munkád. Ehhez pedig kellenek valamiféle szempontok. Hajókovács szépen össze is szedett tizenhetet. Ezek szerintem jók ahhoz, hogy azokon a rendezvényeken, ahol összevont hajó kategória van, figyelembevegyék. Ahol pedig van lehetőség, ott megbontsák a dolgot, de ehhez már alkategóriák kellenek.
A másik véglet pedig az, hogy nem versenyzel, hanem elhozod kiállítani a munkád. Legjobb tudomásom szerint erre is van lehetőség minden rendezvényen. Bármelyiket is választod nem hiszem, hogy bármiféle gépre lenne szükség hozzá és elveszne a makettezés lényege, vagyis az alkotás öröme.
Simi 429307 2008. április 22. 22:34
Válasz erre
Kedves Csatahajós barátom!
Nekem is egyből szemet szúrt az a cirkáló, ahogy a hajótestből vagy 60 m (!!!) csak úgy kiáll a "tajtékzó habok" közül (mármint méretarányosan); ráadásul az egész por száraz, semmi visszaömlő víztömeg a hajóoldalról, csak kicsit hátrébb van egy picike imitáció (pedig még nem is hajóztam tengeren...). Na mindegy.
És érdekelne az új fotósorozat...
Simi 429306 2008. április 22. 22:26
Válasz erre
Dzsabesz!
Kezdetnek nem is rossz! Nagyon izgalmas ez a Revell Bismarck. Próbálj meg valami használható rajz dokumentációt szerezni hozzá, és abból kiindulva tervezd meg a hajó feljavítását-építését.
Kalóz 429305 2008. április 22. 20:58
Válasz erre
M.István!

Talán el kellene dönteni, hogy mi is a makettezés lényege, értelme, a makettező szándéka (Ez most nem Neked szól, személyesen, mert valahol itt látom a dolgok lényegét). Az említett szintezés pont azt helyezi előtérbe, amit a korábbi hsz-emben kifogásoltam, egy megfoghatatlan, elérhetetlen ideálhoz minősíteni a munkákat, nem éppen szerencsés ötlet, bármennyire is sokan képviselik ezt az álláspontot (amit sokan elfogadnak, nem biztos, hogy jó, ami nem jelenti azt, hogy az én véleményem viszont az!) És végül is, bármennyire körülírjuk/ják az egyes szempontokat, ill. az adható pontokat, azért nem hiszem, hogy oda kéne fajuljon a dolog, hogy néhány fényképfelvétel alapján computerrel határozzuk meg az eredményt. Mert ez a "szintezés" nekem valahol ezt a végkifejletet prognosztizálja. Szóval a makettezést is bízzuk a gépekre, mert ugye az ember esendő, tökéletes makettet nem tud készíteni, bezzeg a gép! Ez lenne a jövő?
Azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy ha egy versenyen meg vannak hirdetve a feltételek, akkor azt mindenki fogadja el, aki ott makettet kiállít, és utólag ne fanyalogjon, hogy nem ezt várta, mert az már nem korrekt.

Üdv: Kalóz
csatahajós 429304 2008. április 22. 19:00
Válasz erre
Hát most nem azért gyerekek, de ennél az Essex-nél a kis 1250-esem is sokkal jobb és részletesebb...(egyébiránt van új fotósorozat, ha valalit érdekel szívesen feltöltöm)

Az a Baltimore nem rossz amúgy de egy kicsit "költői" túlzás a hullámzás szvsz...talán a Halsey féle tájfun...de mondjuk ott is max a rombolók amik fele ilyen hosszúak viselkedtek így és mint tudjuk minél hosszabb egy hajó anál nagyobb a valószínűsége hogy átvágja a hullámot ahelyett hogy meglovagolja...viszont a víz nagyon szép tényleg!
dcsabesz 429303 2008. április 22. 18:33
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Eddigi termés:
Laci 429302 2008. április 22. 17:27
Válasz erre
Szia Simi.Megpróbáltam elküldeni az e-mail-edre a képeket Laci bácsi hajójáról de valami oknál fogva nem lehet.Hát nem tudom hogy lehet,valami más megoldás kellene.
Laci 429301 2008. április 22. 16:56
Válasz erre
Sia Simi!Megpróbálom elküldeni a képeket köszi ezügyben a segítséget!A kormánylapátról még nincs kép de "folyamatban vannak csak intézkedni kell"!Na most márcsak az a kérdés,hogy 1 motor hajtsa meg középen vagy 2 a szélen a hajót.Meg milyen elektro motorral?Láttam a képeket a versenyről a hajókról.Nálam a víz szine 10-ből 11 pont.Az nagyon bejön nekem.Sőt én próbálkoztam annak idején ilyennel,de nem sikerült ezért nem is erőltettem tovább.
Essex 429300 2008. április 22. 16:10
Válasz erre
Sajnos maga a hajó a fotón nem látszik jól, de számomra az "Összbenyomás" 5 pont.

Tavaly Móváron a fotómon számolgatva kb. 25 motoros és 4-5 vitorlás hajó volt. Itt a Versenyek menüpont alatt vannak képek a tavalyiról is, ott Hara István képei között találsz egy fotót, ahol a hajók egy része látszik. (Az én nagytotál fotóm sajnos egy kicsit életlen lett.)
Narn 429299 2008. április 22. 16:02
Válasz erre
Azok a vizek szerintem jól meg vannak csinálva és a színe is eltalált. Sajnos a hajók viszont nem a legjobbak, legalábbis nem állnak egy szinten a víz minőségével.
Essex 429298 2008. április 22. 15:54
Válasz erre
Nem csak kevés hajó van, de ott is akad kevésbbé jó minőségű. Szegény Essex, az építője igazán megnézhetett volna legalább egy fotót a felhajtott oldalsó liftről...

Viszont tetszik a viharos Baltimore. Vagy Boston, vagy Canberra, ki tudja? Na meg olasz hajó is ritkaság a versenyeken.
Narn 429297 2008. április 22. 15:51
Válasz erre
Bezzeg a tegnapi linkemben, ott voltak dögivel. Miért nem sikerül kifognom egy olyat ? :) Nekem a Móváron látottak is megfeleltek, sok szép hajó és szinte mind jó minőségben, szépen elkészítve. Minden évben ilyen ? Nekem ez volt az első.
Simi 429296 2008. április 22. 15:16
Válasz erre
Uhh! Megnyugodtam! Szóval nem csak nálunk készül olyan kevés hajó... a látottak alapján nem kell nagyon szégyellnünk magunkat - mert bár ugye, nekünk még tengerünk sincs.
Simi 429295 2008. április 22. 15:12
Válasz erre
Szia Laci!
Nekem küldhetsz az email címemre egy-kettőt (nem tudom, hogy mekkora, remélem, nem túl nagy képek) próbaként és én majd leméretezem: phely64@t-online.hu
Ha van képed a korm.lapátról, kérlek tegyél fel nekünk. Én is nemsokára teszek fel képeket a Hood fő lövegtornyairól, amikkel sikerült végeznem - már csak a festés van hátra.
Narn 429294 2008. április 22. 15:11
Válasz erre
IMG_2010
IMG_2010
IMG_2011
IMG_2011
IMG_2013
IMG_2013
IMG_2014
IMG_2014
IMG_2015
IMG_2015
IMG_2016
IMG_2016
IMG_2025
IMG_2025

második rész
Narn 429293 2008. április 22. 15:09
Válasz erre
IMG_2003
IMG_2003
IMG_2004
IMG_2004
IMG_2005
IMG_2005
IMG_2006
IMG_2006
IMG_2007
IMG_2007
IMG_2008
IMG_2008
IMG_2009
IMG_2009

Megígértem még régebben, hogy teszek fel képeket az IPMS Open Stockholm hajóiról.
Íme itt vannak. Nem voltam elájulva de a kis XXI-es nekem nagyon tetszett és a japán romboló is.
M.István 429292 2008. április 22. 14:46
Válasz erre
Kalóz! Essex!

"a hajók nem egymással, hanem saját magukkal, illetve a pontokkal versenyeznek"

Ez egy olyan téma, amiről nem most kezdtünk el vitatkozni, és nem is ebben a topicban. Ez már évek óta, országos vitákra ad okot emberek és klubok között. Szerintem mindenki tudja hogy miről van szó, főleg aki mostanában járja az ország versenyeit.
Szolnokon és a Bolyain már bevezették az úgynevezett "szintezést", amibe a fenti mondatom bele is passzol. Minden éremhez el kell érni az ahoz meghatátozott pontszámot, a zsűri pontozása után. Ha nem éri el senki még a bronz szintet sem , akkor (IGEN) megmarad egy csomó érem vagy plaket feleslegbe, és mindenki üress kézzel megy haza.
Óváron -szintén szigorú pontozás után- már nincs szintezés, ha nem a pontokat sorrendbe állítják 1-6ig.
A többi "kisebb" versenyeken pedig a "zsűri" teljesen szubjektív vélemény alapján rangsorolja a kiállított munkákat tetszik-nem tetszik alapon.
Ma jelenleg ez a 3 variáció létezik. Mindenki tudhatja hogy az álltala kiválasztott vesenyen mi a "módi", és azt tudomásul véve vállalja a következményeket.
Szerintem semmi értelme most ezzel egy komolyabb vitába belemenni, mert mindenki eldöntheti hogy neki melyik tetszik, melyiket tartja igazságosnak. Maximum olyan versenyen nem indul amivel nem ért egyet. Így legalább nem lennének mindig viták a versenyek után.
Elnézést kérek mindazoktól, akiket ku..ul nem érdekel ez a téma, de még is el kellett olvasnia.
Laci 429291 2008. április 22. 14:15
Válasz erre
Szia Simi.Igazad van az oroszlán része már megvan,de még messze van a késztől.Most éppen a kormánylapátot csináltam,meg a két hajócsavartengelyt a tengelybölcsővel.Most készülnek a fő lövegekhez az ágyúcsövek is.Jani alias Hajókovács kérésére próbáltam bemutatni pár ütős képet a hajóm ikertestvéréről is amit személyesen is láttam,de valami oknál fogva nem lehet.Le kellene kicsinyíteni a képméretet akkor menne.(elkelne valaki segítsége)Rácz Laci bátyám csinálja és szerintem elég jóra sikerlült az is.Ha lesznek új képek felrakom őket.
Simi 429290 2008. április 22. 13:29
Válasz erre
Nem rossz, hogy van ilyen oldal is, de ahhoz egy kicsit kevés, hogy az ember hajót építsen ezen anyagok alapján. Megnéztem a KGV, PoW, Hood anyagait, hát nem estem tőle hanyatt, a google használatával másodpercek alatt többet lehet összegyüjteni.
Essex 429288 2008. április 22. 12:25
Válasz erre
"megkaptam a Revell HMCS Snowberry makettjét. Tetszik, de sok munka lesz vele, ha egyszer nekiállok."

Az, hogy mennyi munka lesz vele, attól is függ, mennyire ásod bele magad a részletekbe ill. mennyire ragaszkodsz a valósághoz. A dolog egyik része, hogy a kit - bár összhatásában jó - egyes részei rendkívül elnagyoltak, leginkább a fegyverzet. Ezt alaposan fel kell javítani. (Sajnos a feljavító készleteket nem ismerem, bár annak idején találtam ilyen linkeket, most nem találom.)

A másik része az, hogy a Revell kitben elvileg csak a HMCS Snowberry ás az USS Saucy van, az edereti Matchbox kitben a HMS Bluebell is "benne volt". Ez pontosan lefordítva azt jelenti, hogy a kit a HMS Bluebell alapján készült, de megcsináltak egyes, a Bluebell-től től eltérő részleteket is a másik két hajóhoz. (A Revell dobozban ezek az alkatrészek ugyanúgy benne vannak, csak a leírásban felejtkeznek el a Bluebell említéséről.) Viszont nem mindent csináltak meg. A USS Saicy-ról gyakorlatilag nulla infó van, de a HMCS Snowberry-ről azért akad egy-s-más. Ez alapján rengeteg aprónak mondható, de elég jól látható eltérés van, amit már nem csináltak meg a modellben. Olyan elérő dolog is van, aminek az átalakítása igen komoly melót jelentene, pl. a hajótesten a kör alakú ablakok helye és darabszáma is eltér, gyakorlatilag az összeset be kellene tömni és újat csinálni. Számomra a legbosszantóbb az, amikor nem kellene semmit másképp csinálni vagy átalakítani, hanem egy alkatrész nincs az eredeti hajón, de a rajzra azért ráteszik. Pedig csak egyszerűen el kell hagyni...

Szóval összefoglalva: a hajó megépítése a nagy méret miatt eleve nagy meló, az elnagyolt alkatrészek feljavítása és egyéb finomítások miatt még nagyobb meló, de ha ragaszkodsz az eredeti hajón lévő egyéb eltérések átalakításához is, akkor 0***va nagy meló. :-))) Vagy HMS Bluebell-nek csinálod meg...
Essex 429287 2008. április 22. 11:52
Válasz erre
Azt én is pontosan követtem, hogy a zászló (lobogó) körül milyen viták voltak. Mivel most ott voltam a zsűrizésnél azt is láttam, hogy ott milyen gondot okozott ez az értékelési szempont, különösen hogy ugyanolyan súllyal esett latba ez a többnyire fél négyzetcentiméteres "papírdarab", mint pl. az egész hajó összeépítésének pontossága.

Nekem az alábbiakkal:

"4.Kor és élethűség(zászlók, lobogók,jelzések)"

az volt a gondom, hogy az itteni megfogalmazás szerint a "kor- és élethűség" mintha kizárólag a zázslókat, lobogókat és jelzéseket takarná. (Egyébként tegnap este a hajósklubban kiderült, hogy ez csak a másolás során maradt benne.) Amúgy emlékezetem szerint ott a zsűrizés abban maradtunk, hogy a zászlók és lobogók értékelése együtt történne a kötélzettel és/vagy a vitorlázattal.

Hasonló gond volt a matricákkal is, ami szerintem együtt értékelhető a festéssel.

Azzal kapcsolatban pedig, hogy "nem egymással, hanem saját magukkal vesenyeznek", egyetértek Kalóz hozzászólásával. Az egy dolog, hogy most az összes hajót értékelte a zsűri (1 órától fél 7-ig, ebédszünettel), de pl. egy pár éve még úgy történt - ahogy a többi kategóriában most is -, hogy a zsűri kiemelt 8-10 hajót, és csak azokat pontozta. Ez a kiválasztás viszont erőteljesen azt jelenti, hogy egymással is versenyeznek a modellek. Egy adott hajó pontozása során most is többször történt összahsonlítás a többi modellel ("ha ott..., akkor itt is" stb.), tehát nem lehet csak önmagában értékelni, mindenképpen van hasonlítás a többivel...

A hozzászólás végéhez meg csak annyit, hogy talán az egyre több jó minőségű és egyre könnyebben hozzáférhető kit hatására egyre több modellel neveznek majd a versenyeken. Az elmúlt néhány év tapasztalata is azt mutatja, hogy több, és egyre jobb minőségú modellel találkozni a versenyeken (bár én csak a Bólyait meg Mosnmagyróvárt láttam).

Üdv
Gyuri

P.S.: nekem úgy tűnik, hogy itt a fórumon tegeződni szoktunk... :-)))
Hajókovács 429286 2008. április 22. 11:21
Válasz erre
Szia Laci!
Ha már megoldottad a képek feltöltését , megkérhetlek rá , hogy tegyél fel a Laci bácsi hajójárol is egy két totál képet, Én most egy kicsit el vagyok havazva, köszi, jó munkát.
üdv János
ChevyG 429285 2008. április 22. 10:37
Válasz erre
Zsotya 429284 2008. április 22. 10:33
Válasz erre
Üdv Mindenkinek !

Keresnék bpesti. lebonyolítással bontott, de nem elkezdett Trumpeter 1/350-es amerikai anyahajót a II. vh. időszakából, pl. Hornet, Lexington, stb. a bolti árak alatt, fizetés kp. vagy részben-egészben csere ( pl. Heller Hood 1/400 )Előre is köszönet minden ajánlatért.

Üdv
Zsotya

06 30 377-5732
hellodebil 429283 2008. április 22. 10:24
Válasz erre
Szia Laci!
Üdvözöllek a fórumban! Örülök, hogy reggeltél! Jók a képek!!!
Üdv.: Balázs
Kalóz 429282 2008. április 22. 10:11
Válasz erre
M.István!
Azt hiszem helyénvaló a "kinek a pap, kinek a papné, nekem leginkább a lánya" szólás. Mivel több versenyen vettem már részt zsüritagként (-elnökként), tudom milyen körülményes lehet a pontozólapok használata, ill a rajtuk feltüntetett szempontok figyelembe vétele. Viszont nem értek egyet Veled a következőkben:az asztalra lerakott hajók nem egymással, hanem saját magukkal illetve a pontokkal versenyeznek.
Háát szerintem végül is a kiállított alkotások egymással versenyeznek, amit az elért pontok alapján kialakult sorrend is bizonyít. Magával meg nem is tud, mivel saját magánál jobb nem lehet! (Ez u.i. filozófiai nonszensz lenne).
Ha nem így lenne, akkor valami megfoghatatlan, virtuális (a szó rossz értelmében) versenyzésről lenne szó. Elérni a tökéletest, az ideálist...
Nos ez az, amivel én szívből nem értek egyet, mert ugye tökéletes makett nincs (bár törekedni kell rá), és egy versenyen mindig az adott kínálat versenyez! Ha nem ez az alapfeltevés, akkor elérhetünk egy olyan helyzetet, hogy a kiállításon egyetlen díj. helyezés (kinek kinek gusztusa szerint) nem lesz kiadva, mert a makettek nem értek el bizonyos szintet. És ezzel az egésznek a lényege vész el! (plusz a szervezők munkája, sőt pénze is, mivel az elkészített trófeák a nyakukon maradnak, és a következő alkalommal a legritkább esetben használhatók fel).
Tévedés ne essék, nem akarom leszólni az itt elvégzett munkátokat, mivel rendesen beleadtátok az energiátokat, de az egészből csak a kategória bontását találom lényegesnek, hogy valóban ne csak HAJÓ kategória legyen.
Tudom, hogy nem csak egy elképzelés van a makettezők világában, de én a fent leírtakat képviselem, sőt próbálom elterjeszteni, felvállalva, hogy sokan nem értenek egyet velem, sőt akár ellenségeket is szerezhetek.
Ha valakinek van kérdése vagy ellenvetése, szívesen válaszolok, akár magánban is.
Üdv: Kalóz
ChevyG 429281 2008. április 22. 09:57
Válasz erre
uff!

a HOOD-ot nem találom, de a BISMARCK, WARSPITE és a YAMATO megvan. B-t már töltöm fel!
dcsabesz 429280 2008. április 22. 09:14
Válasz erre
Varjúbácsi 429279 2008. április 22. 07:54
Válasz erre
Sziasztok!
Keresném az Anatomy of the ship sorozatból a Hood, és a Bismarck köteteket elektronikus formában.
Varjú bácsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.