/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Simi 429160 2008. április 15. 22:39
Válasz erre
Nehéz dolog ez az egész pontozás. Sokszor a pontok között akár "ki is lehet önteni a gyereket a fürdővízzel", ahogy a rég mondás tartotta; vagyis nem biztos, hogy a legjobb kapja a legtöbb pontot. Pl egy csatahajón nem igazán van matrica (a 3.5 megépített hajómon csak a Yamato-n van néhány darab), de a kötélzetből meg esetleg nagyon sok van stb stb. Nehéz, és igazából nem is érdemes ill. igazságtalan ezeket (csatahajó, tengó, vitorlások, egyéb hajók) egy kalap alá venni, mint ahogy azt írtad is, mert mások a szempontok. A versenyek rendezői biztosan nem lelkesednek azért, hogy mi hajósok "kiköveteljük", hogy nekünk külön 4-5 kategóriát biztosítsanak. Szerintem ki kéne harcolni, meg kéne értetni végre, hogy ez így nem mehet tovább. Ha más nem megy, legalább azt el kéne fogadtatni velük, hogy "motoroshajó" kategória alatt legyenek alkategóriák (ezen belül legyen az értékelés)és ezek közül válasszák ki legfeljebb a "leg-leg" hajót (vagy hajókat; pl lehetne egy leg-leg és minden alaktegóriából az első kettő lenne értékelve; így kb 7 kupát kéne csak biztosítani ; úgy tudom, Móváron az első hat kap vmit).
És én azt tényleg komolyan gondolnám, hogy értékelni kéne azt is, hogy a "versenyző" mennyit szenvedett a kittel. Mert vannak tényleg nagyon szar készletek, amikből kisebbfajta csoda, ha az ember valami értékelhetőt ki tud préselni; és vannak nagyon "felhasználóbarát" készletek, amikből nem olyan nehéz szépet alkotni. Itt - ha pontozni kell - a fordított arányosság elvét kéne venni: pl egy Airfix Warspite 10 pontot érne, egy Hasegawa Nagato meg 1 -et. Szerintem lehetne kérni egy kis dokumentációt is az építési fázisokról, mint ahogy a mostani versenyen a Yamato -s kolléga is tette (kapott helyezést?). Bár kicsit megmosolyogtam, hogy az összeállítási tamiyás és lion roaros füzeteket is mellékelte...
Hajókovács 429159 2008. április 15. 22:01
Válasz erre
Hali!
Megbuktam , Excel formátumban nem tudok feltenni anyagot , holnap beszkennelek egy pontozó lapot és jpg - ben felteszem , vagy elküldöm nektek e mailben.
üdv mindenkinek
Hajókovács 429158 2008. április 15. 21:48
Válasz erre
Sziasztok!
Most hétvégén Móváron az volt a legnagyobb gondunk a tengókkal, hogy a maketten nem megvalósitható tételeket kihúztuk, ez önmagában nem okoz hátrányt a versenyzőnek , mert a maradék szempontok maximálisan adható pontjai adják a 1OO % - ott van esélycsökkenés ha valamilyen tétel minimálisan szerepel ugyan a maketten , mint pl egy szem matrica, vagy egy szál kötél és ezért értékelni kell, de össze sem hasonlitható egy csatahajó matricázásával vagy kötélzetével , tehát egy kicsit alul kell pontozni. És itt nem mindegy , hogy a 15 tétel közé csuszik be egy két 3-as vagy csak tiz tétel közé.
Persze most jövök rá , hogy azzal kellet volna kezdenem , hogy felteszem a pontozó lapot ide a topikba , hogy Ti is lássátok .Egy kis türelmet és kitalálom , hogyan varázsoljam ide, ha adtok e mail cimet akkor minden gond nélkül elküldöm nektek is.
Sebi 429157 2008. április 15. 20:50
Válasz erre
Sziasztok !

Látom jó dolgokat írtatok, de próbáljuk meg összerakni a pontozólapot. Hogy nézzen ki ? Sajnos Hajókovácsnak igaza van. Nem mindig van elég induló. Ezért tetszik vagy nem, a lapnak először is általános információkat kell tartalmaznia. Ahogy Simi írta, korhűség, festés, mérethűség. Ezt kiegészíteném a kötélzet, fegyverzet élethűségével, a zászlók és lobogók, valamint a jelzések helyes elrendezésével. Külön pontoznám (1-től 3-ig) a dobozból épített, feljavított vagy saját építést
Mik legyenek a speciális dolgok, amiket csak akkor kellene figyelembe venni, ha lehet bontani a kategóriát ? Mint ahogy most Móváron is szerintem egy tnegeralattjárós kategória elfért volna.
csatahajós 429156 2008. április 15. 20:28
Válasz erre
Itt van még 1 pár kép, még a régi sorozatból, mert sajnos a fotózáshoz a jó idő elmaradt...de ami késik nem múlik, persze ha vban rá érdeklődés :D

rapidshare.com/files/107752723/1250.ZIP.html
csatahajos 429155 2008. április 15. 09:55
Válasz erre
Szia Ede!

Nos igen a CV sort telibe találtad, az Essex az maga a névadó hajó a 44 végi camojával.

Japán csatahajók a képen Hiei, Yamashiro, Fuso, és Yamato, de azóta már jelentősen kibővült ez a szekció :)

Amcsi csatahajók: Oklahoma, Arizona, California (mind PH-s festés és outfit) South Dakota I, előttük bal felé a II Vhs átépítés változatok, a Pennsy és a Calif. Hátul a gyors csatahajók North Carolina 1944, Indiana 2X, Alabama 1943 jan. és iowa 1943 áprilisi verzió.

Bal felső sarokban amcsi cirkálók pedig Brooklyn, Wichita (mind2 háború eleji), Pittsburgh, Alaska és Worcester. A 3 amcsi romboló balról jobbra egy háború végi átépített Porter osztály (Winslow), a középső egy Mahan osztály 1944 (Flusser) és egy eredeti fit porter (Clark). A japán CA a Chokai.

Az érdeklődésetek kapcsán annyira belelkesültem, ha lesz időm és lesz fény csinálok ma pár képet a flotta mostani állásról és feltöltöm azt is :) persze most jobban lebontva a részegységeket.

Pontozólap: én is javasolnám a vitorlások, a kereskedelmi motoros-, a hadi motoros hajók és a tengók különvételét, mert tényleg nagyon nehéz összevetni mondjuk egy "tucat" épített (nem szeretnék senkit megsérteni) Typ VII C-t mondjuk egy M. Pisti féle Akagival...sem modelezési sem hajózási szempontból. Ahogy a hasonlat is mondja almát hasonlítunk naranccsal...
lucky 429154 2008. április 15. 08:51
Válasz erre
Külön legyen a vitorláshajó, a géphajó, és a tengó.
Saját kedvenceimet a papírosból készülteket nem venném ki, mert ebből még annyi sincs mint más hajókból.
Ha kevés lenne egy fajtából még mindig lehet összevonni, bár itt bejön a ribizli+a görögdinnye esete.
EDE 429153 2008. április 15. 08:47
Válasz erre
Csatahajós!

A hátsó sor, ha jól mondom emlékezetből: Akagi, Kaga, Soryu, Zuikaku, Taiho, Lex, Enterprise, Hornet???, 1 Essex oszt., Sara.

A japán csatahajósorból jól látom, hogy hiányzik a Nagato oszt?
Ott középen Nevada, Pennsylvania, California/Colorado, South Dakota ?
Most nézem, tök jól Látszik a továbbfejlődés a Lion és a KGV között.
Hajókovács 429152 2008. április 15. 07:59
Válasz erre
Heló sziasztok csatahajósok!
Elnézést ,hogy eddig halgattam, de az eredménylistára vártam ezidáig, még hiába.
Ezért minden résztvevőnek gratulálok, egyébként is rengeteg szép és jó munka volt a kiállitáson.Most tényleg keményen kelett dolgoznunk a zsüriben.Igaza van Siminek és a Sebinek a pontozó lapokat illetően, finomitani kell rajta és lehet is ennek semmi akadálya. Ezt nekünk hajósoknak kell megtenni, akár a következő versenyre. Persze szerintem a legnagyobb gondunk az, nagyon kevés a kategoria, mivel kevés a hajó is.
Nehéz egy kategóriában elbirálni a görög dinnyét az almát és a ribizlit.
Szeretném ha folytatnánk a pontozó lap fejlesztését eggyütt a tengósokkal és az óceánjárósokkal és ne hagyjuk ki a történelmi vitorlás épitőket sem.

üdv mindenkinek
Simi 429151 2008. április 14. 23:00
Válasz erre
Szerintem a következő szempontok lennének fontosak: korhűség, festés, alkatrészek méretarányossága, saját feljavítások aránya, átépítés aránya, az eredeti kit értékelése (ez utóbbi azért érdekes, mert pl egy Hasegawa Nagato-ból könnyebb szép hajót építeni, mint egy Revell vagy egy Airfix hajóból). Aztán esetleg tételesen végig lehetne venni a hajó fő részeit: test, felépítmények, kémény(ek), fegyverzet, kötélzet, korlátok.
Sebi 429150 2008. április 14. 21:02
Válasz erre
Uraim !

Móváron már beszéltem néhányotokkal és felmerült egy hajós pontozólap elkészítése. Kinek mi az ötlete, mi kerüljön bele ?
Sebi 429149 2008. április 14. 20:54
Válasz erre
Szia !

Pacific Front Hobbies vagy White Ensign Models.
Ezeknél a cégeknél keresd a Lion Roar és Voyager mratásokat !
csatahajós 429148 2008. április 14. 20:29
Válasz erre
Ja még annyit, hogy igen az összehasonlítgatás az tényleg mindent megér. Éppen most azon döbbentem meg hogy a Bayern mennyivel robosztusabb a Warspite-nál :D habár utóbbi hosszabb és bár a fotók alapján a Bayern elég kis nyomi hajónak tűnik, valójában egész szép a test alakja és eszméletlenül ütős a nagy szélessége miatt.
csatahajós 429147 2008. április 14. 20:25
Válasz erre
Pont ma érkezett meg a "Jütland-csomag" igaz csak 3 volt ott ténylegesen a 6ból ami jött most :). Hát a játék nem hangzik rosszul egyébként, láttam is neten már pár helyet ahol nyomatják ezt ( csak egy elég nagy szoba néhány hasonló-agylövött jóbarát és eszméletlen sok idő kell).

Egyébként egy kis háttértörténet ezekhez a hajókhoz: eredetileg a két világháború közt találták ki , hogy fából és mindenféle viszonylag könnyen megmunkálható anyagból tengerészek és pilóták képzuésére azonosító maketteket építenek, amit pl. a US Navy használt is nagyobb mennyiségben a II. Vh során. Természetesen ezek a modelek meglehetősen elnagyoltak voltak, de a fő cél nem is a replikálás volt hanem egy 3D-ós "kép" alkotása. (Egyébként egészen hihetetlen hogy amikor egy egy korábban csak vonalrajzként ismert hajót az ember meglá 3D-ben mennyire más az érzés sokszor, úgy értem egész másnak tűnik néha egy egy adott hajó - bár lehet hogy csak én vagyok így...)
Szóval a méretarány az angolszász országokban az 1:1200-as volt a láb-hoz való alkalmazkodás miatt, az európai gyártók természetesen az 1:1250-et preferálták a metrikus rendszerben való oszthatóság miatt. Na szó mi szó, lényeg az hogy az 50-es és 60as évek során egyre finomodtak a gyártástechnológiák és fokozatosan áttértek a puha fém alapú makettekre (először ólom, persze hamar kiderült hogy az nem az igazi a gyüjtő egészségére nézve :D). Ami érdekes hogy az angolszász gyártók fokozatosan koptak ki és a fókusz az európai műhelyekre helyeződött, ahol is leginkább a német cégek uralták és uralják ma is a terepet. Van pár amerikai ill. egy két angol gyártó de ők részletességben és minőségben nincsenek azonos szinten a németekkel. Hadihajó vonalon a Navis-Neptun cég a legjelentősebb (a hajóim 90% tőlük van), a Navis az I Vh-s hajókat gyártja, a Neptun 30as évektől modern korig bezárólag, persze a kettő egy cég csak más márkanévvel. a gyártás úgy működik hogy egy mesterdarab alapján elkészítenek egy pár darabban lemásolható makettet és aztán gyártanak belőle egy maximum 2-300-as sorozatot mielőtt az öntőforma elkopna, éppen ezért nem minden model kapható egyidejűleg a termékkínálatból (ami már bőven 1000-nél is több hajót jelent NN viszonylatban). Az alapszériás modeleket haditengerészetenként egy adott alapozó szürkével festik csak le, a korhűen álcázófestéssel ellátott modelek ún. tamponnyomásos festéssel készülnek, ami kicsit szintén az adott hajóra tervezett festőszerszámot feltételez.
Utóbbi időben jellemző trend, hogy a kisebb finomabb alkatrészeket (esetenként egész kisebb hajókat) RP eljárással, azaz rapid prototypinggal tervezik meg (AutoCAD szerű szoftver vezérelte mesterdarab készítés és ennek megfelelően kivitelezése), illetve költségcsökkentésként a műgyanta alapanyag is egyre gyakoribb (persze kicsit a részletesség rovására megy…)
A másik jellemző dolog, hogy a mesterdarab tervezést egyre inkább a kis cégek csinálják, míg az NN „csak” az öntést (abban a legeslegnagyobb a technikai előnyük).

EDE,
ígérem lesz még kép bőven, majd feltöltöm az ftp-mre a képeket ahol nem méretezi át és akkor ott kicsit jobb képet kaphattok róla.
Hátsó sor alatt melyikre gondolsz egyébként? :D akkor azokról teszek fel különbeket.
Simi 429146 2008. április 14. 19:44
Válasz erre
Azért sajnálom, hogy egyelőre szüneteleted a hajóépítést; annak viszont örülök, hogy majd azért visszatérsz egy klassz "csónakkal" - remélem, minél előbb. Kinyúvasztjuk azt a zsűrit, ha nem adja meg minél előbb neked azt a repülős diplomát is!
M.István 429145 2008. április 14. 19:03
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az elismeréseket. Már ezért megéri csinálni. Nem! Nem fogom itt befejezni a hajós pályafutásomat, csak egy kicsit szüneteltetem a Musashi és az Akagi után. Egyenlőre visszatérek az első "családomhoz" amíg ott is "le nem diplomázom". Ha ez 1 év akkor 1 év, ha 3, akkor csak 3 év múlva térek vissza egy újabb hajóval. De addig is itt leszek veletek a fórumon és a versenyeken. (csak hajó nélkül)
Simi 429144 2008. április 14. 18:52
Válasz erre
Javaslom az árboc valamilyen ellenállób fémből való elkészítését.(A börzén Sebivel láttunk olyan jó kemény sárgaréz szálakat különféle vastagságban, az pont ide igen jó lett volna...) A keresztárboccal való illeszkedésnél kicsit megcsapolod mindkettőt és ilyen vastagságnál ott már érdemes lesz megforrasztani. Akkor már tutira nem birnak benne könnyen kárt tenni. És javaslom a jelzőzászlók csigáinak az elkészítését is, ja és még néhány 72 -es figura is sokat dobna rajta.
Simi 429143 2008. április 14. 18:43
Válasz erre
Na ne... ezt nem hiszem el, hogy Pisti itt befejezi a hajós pályafutását!
Szamuráj 429142 2008. április 14. 16:38
Válasz erre
Óhhh, most látom csak ott az Akagis diráma két képben is megjelenítve. Köszönöm. Kár, hogy az árboc a szállítás közben elgörbült, le is cserélem meg azokat a zászlókat is.
Szami
Szamuráj 429141 2008. április 14. 16:36
Válasz erre
Isti!!!
Őszinte gratuláció a versenyben elért eredményedhez!!! Viszont szomorú vagyok, hogy nem tervezel több hajót megépíteni, már csak azért is, hogy több japán hajó legyen az asztalon. :-)
EDE 429140 2008. április 14. 15:28
Válasz erre
Móváriak!

Pistinek ismét gratulálok! (bár az én Kagám lehet, hogy lenyomta volna:)!)
Meg köszi a képeket Pistinek is meg SIminek is! Ahogy a Hoodot elnézem, jövőre is magyar lobogó leng a I. helyen.
Az RTL kulubon is volt egy rövid riport az eseményről, persze hajók mintha nem is lettek volna!!!

Csatahajós!

Döbbenetes a flottád! Ha jól értettem ezeket készen veszik a gyűjtők? Én is csatlakozom azokhoz, akik további fotókért könyörögnek. Nekem nagyon bejött a "12 ágyús" Montana és az Akagi is nagyon pofás. De legjobban a "hátsó sor" tetszett, ezeket még ezen a kisfelbontású képen is sorra felismerni.
A hobbinak ebben a válfajában asszem az az érdekes, hogy marha jól össze lehet hasonlítgatni a hajókat.
Simi 429139 2008. április 14. 15:04
Válasz erre
Hú, az a Jütland-csomag! Nagyóón izaglmas! Azzal már tényleg le is lehet "játszani" a csatát! Egy ilyen "játék" nagyon érdekes lehet.
Simi 429138 2008. április 14. 15:01
Válasz erre
Kedves Pisti barátom!
Nagyon megtisztelsz, hogy mesterednek nevezel, de nem tartom magamat ilyen nagyra. Pl egy mester nem szokott a tanítványtól ellesni dolgokat, én pedig egy-két dolgot "ellestem" tőled. Persze lehet, hogy fordítva is igaz... Szóval segítsük egymást, ahogy csak tudjuk: buzdítás, ötletek, elismerés, rajzok, fotók, újabb ismeretek mindig jól jönnek egy hajómakettezőnek.
csónakos 429137 2008. április 14. 13:20
Válasz erre
Barátom, M.István. Gratulálok az előkelő helyezéshez és azthiszem,hogy minden hajó makett épitő nevében mondhatom, büszkék vagyunk rád egy ilyen nemzetközi mezőnyben elért sikerért.

Csónakos. Pelikán Makett klub. Gödöllő.
csatahajos 429136 2008. április 14. 09:10
Válasz erre
Szia Imi,

hát igen, igazad van, egyszerűen odavagyok ezekért a kis mütyűrökért és bár tudom, hogy nem veszik fel a versenyt egy igazán szépen kidolgozott 350-es hajóval, a legtöbb modelwarships-en megjelenő 700-as hajóra simán rávernek részletességben (persze most azért nem a takumi meg Jeff Lin szintűekről beszélek)!
Sajnos csak nagyon lebutítva mennek fel a képek ide, a rendes nagyfelbontású képeken meg az életben még sokkal sokkal jobban néznek ám ki.
Korlát: Igazad van, a csatahajókon sokat dobna, de hát a korlátos, kötélzetes verziók sokkal drágábbak és elég limitált számban elérhetőek sajnos...egyébként ha az utolsó képet megnézed, ott azért látszanak a méretek: a Yamato (ami a legnagyobb hajóm értelemszerűen) egy 50 ft-os mellett - szóval ahogy mondod a nagyon kicsi hajók aránytalanul nagynak látszanak, szemmel nézve pont kellemes :).
A camo-s brit hajó nem a PoW, hanem a Lion, a meg nem épített osztályból (ez követte a KGV osztályt). Amúgy van egy KGV-em is, majd teszek fel képet.
És igen, 57 darab hajóm van, plusz most jön egy komolyabb "Jütland" csomag :)

Pisti,

köszönöm a kedves szavakat. Hát megmondom őszintén én is büszke vagyok rá, bár még elég kis hal vagyok a "szakmában" (persze ne legyen telhetetlen az ember :D ), a legtöbb gyüjtőnek 2-3000 darabos kollekciója van, a rekorder német bácsi pedig 50.000 darabbal bír...tényleg hihetetlen . ahhoz már kell egy házrész hogy tárolja, nemhogy ki is állítsa.

Ami azt illeti én is szoktam velük "játszani", persze sokszor kiveszem és gyönyörködöm bennük, persze nyílván az épített makettekkel ti is gondolom időnként csináljátok ezt :).

Tematikában egyébként főleg amerikai és japán nagy hajók (DD+) érdekelnek, de persze van sok minden más is.

Ha gondoljátok majd még töltök fel képeket...
M.István 429135 2008. április 14. 09:03
Válasz erre
A félreértések elkerülése végett az első képen jobbról balra értettem a megnevezést!
M.István 429134 2008. április 14. 08:42
Válasz erre
MómaÓvár 2008 003

Mester és tanítványa.
MómaÓvár 2008 003
MómaÓvár 2008 005

A mezőny
MómaÓvár 2008 005
MómaÓvár 2008 016
MómaÓvár 2008 016
MómaÓvár 2008 002

A kedvesem és a kollégák
MómaÓvár 2008 002
MómaÓvár 2008 006

A szigorú, kőkemény, könyörtelen zsűri csapata
MómaÓvár 2008 006
MómaÓvár 2008 007
MómaÓvár 2008 007
MómaÓvár 2008 008
MómaÓvár 2008 008
MómaÓvár 2008 009
MómaÓvár 2008 009
MómaÓvár 2008 010
MómaÓvár 2008 010
MómaÓvár 2008 011
MómaÓvár 2008 011
MómaÓvár 2008 012
MómaÓvár 2008 012
MómaÓvár 2008 013
MómaÓvár 2008 013
MómaÓvár 2008 029

Az átvétel
MómaÓvár 2008 029
MómaÓvár 2008 034
MómaÓvár 2008 034
MómaÓvár 2008 035
MómaÓvár 2008 035
MómaÓvár 2008 030

Sebi mester gratulált elsőként.
MómaÓvár 2008 030
MómaÓvár 2008 033

A végére már voltak akik unták az egészet -főleg a kisfiam-
MómaÓvár 2008 033
MómaÓvár 2008 031

Ennyi helyről jöttek Europából.
MómaÓvár 2008 031
MómaÓvár 2008 037

No komment!
MómaÓvár 2008 037

Sziasztok kollégák!
Kár hogy csak 1 évben 1 szer tudunk így összejönni mindannyian. Nagyon jó volt látni benneteket és beszélgetni mindenkivel. Részemről havonta lehetne ilyen találkozókat rendezni, ahová mindenki elhozná az épülő hajóját és megbeszélnénk az építését, stb... Persze ha nem több száz kilóméterre laknánk egymástól.

Itt egy pár kép rólunk és a zsűriről, akik valami fatális tévedés folytán nekem itélték az összes dijat. ( persze csak azért mert Gyuri és Simi nem versenyzet! )
Szamuráj 429133 2008. április 14. 08:37
Válasz erre
Kedves Csatahajós Ákos!

Elmehetnénk mindannyian hozzád jáccani egyet? :-) Szép makettek, gartulálok.
Szami
M.István 429132 2008. április 14. 07:52
Válasz erre
Ákos!
Tényleg lenyűgöző gyüjtemény. Irigylésre méltó. Én biztos egész nap ezekkel játszanék, mint a kis gyerekek.
Simi 429131 2008. április 13. 22:30
Válasz erre
Hát... írigylésre méltó flotta. Nekem kb 3x kéne újraszületnem, hogy ennyi hajót megépítsek. Így meg tudlak érteni, hogy gyüjtöd ezeket a kis ékszereket; nincs időd, hogy ennyit megépíts, de nagyon szereted őket és jól ismered az "életüket". Ennél nagyobb flottával csak "Sietős Péter" barátunk rendelkezik, de szerintem őt már rég kiebrudalták otthonról, hacsak nem agglegény, vagy "egyes gyerek" (itt Zalában ismert mondás:"egyes gyerek mindent megtehet...").
Nekem különösen a hordozók tetszenek, ezek közül is a Sara (talán azért, mert nagyon látványos a méretarányosnak tűnő kötélzete; nem ismerem a hajót túl jól, azért írok ilyen feltételes módban). A csatahajók kevésbé tetszenek, mert a szememnek nagyon hiányzanak a korlátok (ennek a hiánya a hordozókon nem feltünő), de azért a POW ( nem tévedek?) is nagyon szép, mert eléggé alakhű és szép a festése. Azt azért tudni kell, hogy "igazságtalanok" ezek a fotók, mert a nagyon kicsi hajók nagyoknak látszanak a fotókon...
Nem tudom, tegnap jól értettem, 60 darabos a flottád???
csatahajós 429130 2008. április 13. 22:08
Válasz erre
Hát elnézést a dupla postért, kicsit érdekesen viselkedik a fórum, ráadásul a galéria is behalt 1x, azért a duplikált kép. Az 53-as képet Sebinek és Siminek szánom, a jobb oldali csatahajó egy BB-49-es SOuth Dakota I osztályba tartozó egység, a legelső USS Montana (BB-51) ebből az osztályból került volna ki ha befejezik, de csak alig 30%-ra épült meg...

A P1250063-as kép szintén egy másik csak papíron létezett hajó, a HMS Lion csatahajó.

Loginomhoz hűen egyébként azóta a flotta kompozíciója eléggé ágyúklubbos irányba tolódott el ;) asszem Imi modeljének láttán be kell szereznem egy Hoodot is :D
csatahajós 429129 2008. április 13. 22:03
Válasz erre
Fleet2008Jan

A flottám 2008 elején
Fleet2008Jan
Sara1
Sara1
Sara2
Sara2
Sara3
Sara3
SaraLex
SaraLex
SaraLex2
SaraLex2
P1250104_resize
P1250104_resize
P1250106_resize
P1250106_resize
P1250063_resize
P1250063_resize
P1250077_resize
P1250077_resize
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053

Csak az arányok végett
Kép 053

Egy kis ízelítő, lesz még szerintem...
csatahajós 429128 2008. április 13. 22:02
Válasz erre
Fleet2008Jan

A flottám 2008 elején
Fleet2008Jan
Sara1
Sara1
Sara2
Sara2
Sara3
Sara3
SaraLex
SaraLex
SaraLex2
SaraLex2
P1250104_resize
P1250104_resize
P1250106_resize
P1250106_resize
P1250063_resize
P1250063_resize
P1250077_resize
P1250077_resize
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053

Csak az arányok végett
Kép 053

Egy kis ízelítő, lesz még szerintem...
csatahajós 429127 2008. április 13. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!

Örültem én is nagyon hogy találkoztunk végre és hát a Hood nem okozott csalódást ahogy azt vártam is :) !!! SZóval gratuláció még 1X.

Az I-400asok ügyében teljesen egyetértek Imi barátommal, nekem is nagyon tetszettek és egész szép volt a kivitelezésük is (nem is tudtam a kettő közül választani,m ert az egyiknak szebb volt a festése a másikon viszont sokat dobott a rapülő meg a felnyitott daruja.

A héten ha lesz egy kis időm feltöltök pár képet az 1250es hajóimról, persze csak ha van rá érdeklődés ;)...

Üdv mindenkinek
lucky 429126 2008. április 13. 18:51
Válasz erre
Simi!
Irgum-burgum!
De talán jobb is így. A nagy tolongásban némi sérülést szenvedett a hajó.
Egy daru görbült el és egy kötélcsiga törött le:(
Előzetesben javíthatónak tűnik.
A tanulság:
Bárhová bármi szigorúan akváriumban.
Simi 429125 2008. április 13. 14:29
Válasz erre
1 Hood
1 Hood
2 Hood
2 Hood
3 Yamato
3 Yamato
4 akagis dio
4 akagis dio
5 akagis dio
5 akagis dio
6 az egyik I-400 -as
6 az egyik I-400 -as
7 Yamato közép
7 Yamato közép
9 "egyveleg"
9 "egyveleg
10 "egyveleg"
10 "egyveleg
11 ez talán egy PT?
11 ez talán egy PT
12 a másik I-400 -as; nekem ez jobban tetszett... gyönyörű a festése!
12 a másik I-400 -...
13 az angolul beszélő "szlovák testvér" Hood-ja tavalyról...
13 az angolul beszé...

Itt van néhány kép a mosonmagyaróvári versenyről. Elnézést kell kérnem Pisitől, mert az Akagi-ról nem sikerült fotót készítenem, mert a zsűri - amikor fotóztam - megszállta a hajóját: mivel üveg tartóban volt kiállítva, a jó zsűri a tartó tetejére pakolta rá a maketteket és úgy értékelték... Lucky-tól is bocsánatot kérek, mert a nagy forgatagban elfeljtettem, hogy az ő hajója a másik oldalon van kiállítva és így elmaradt a lefotózása... Nekem személy szerint nagyon tetszett az Akagi mellett a két I-400 -as (1/350; Tamiya) tengeralattjáró; fel is merült bennem egy ilyen megépítése. Egész jó volt a Lion Roar maratással megspékelt Yamato is, bár nem sikerült beazonosítani nekem, hogy melyik időszakban lehetett ilyen a hajó... szóval egy kicsit olyan hasraütős volt a légvédelmi fegyverzete; ennek ellenére tetszett. A Hood -al eddig jutottam; a vesenyen nem idítottam, csak kiállítottam (ennek ellenére majdnem lezsűrizték!) Egy pozsonyi szlovák testvérnek nagy kedvet adott a megépítéséhez (aki mellesleg folyékonyan beszélt angolúl); tavaly egy Italeri Hood -al jött ide, amit ő maga is kicsit gyengének nevezett.
Különben jó volt a hangulat és óriási volt a tömeg. A börze is hozta a jó formáját: jó festékeket és sztirol idomokat vettem. Sajnos Szamiék dióját a "konkurencia" kicsit helybenhagyta, amint az a képeken is látható. Azért remélem értékelte a zsűri.
Jó volt kicsit találkozni és beszélgetni!
amatõr01 429124 2008. április 12. 11:09
Válasz erre
üdv!

1/700as japán hajókhoz fotomaratást honnan érdemes rendelni?
Sebi 429123 2008. április 10. 17:32
Válasz erre
Kedves Barátaim !

Én már holnap előremegyek bemelegíteni a helyeket Móvárra, így ezt a fórumot vasárnapig már nem fogom látni. Szeretném megadni a telefonszámom: 20/388-0698. Találkozunk ott !
Szamuráj 429122 2008. április 10. 15:26
Válasz erre
Lucky barátom!
nemsokára láthatod és a többiek is, nagyon durva lesz, annyit elárulok, pláne majd akkor amikor M. Pisti mester ráhelyezi az átfestett Zéróját. :) Ezerrel dolgoztam a diorámán. Már csak két nap.

Szami
M.M. 429121 2008. április 9. 20:49
Válasz erre
Aki ezen megsértődik az tehet egy szívességet...! Nekem nagyon bejön. Elösszőr azt hittem hogy a fiad építette.
lucky 429120 2008. április 9. 19:53
Válasz erre
hát igen némi maratás jól jönne neki...:))
EDE 429119 2008. április 9. 15:25
Válasz erre
Bocs! Az első nem Kaga, Essex.
EDE 429118 2008. április 9. 15:24
Válasz erre
Kaga
Kaga
Kaga
Kaga

Pisti!

Hosszú előkészületek után sikerült két repülőgéphordozót összeépítenem! A hajótest Lego Quatroból a fedélzet a Tesco-s favonathoz készült országút építőelemeiből jött létre. Nem túl részletes, esetleg fotomaratással feldobhatnám...

(A rakétahordozód miatt mertem csak ezt a kis tréfát "felhozni". Sok komoly ember "él" ezen a topikon, remélem nem sértek meg senkit :) )
lucky 429117 2008. április 8. 15:31
Válasz erre
Szami!
Várjuk a diódat!
M.M. 429116 2008. április 7. 21:03
Válasz erre
EDE!
Mi is sajnáljuk hogy megint csak nem tudsz jelen lenni egy ilyen eseményen, de ne izgulj mert sok fotót fogunk felrakni majd ide.
Igen a motorburkolat tényleg nem ilyen, de már nem akartam azt is átalakítani teljesen.
Köszönjük a felajánlást, de sajna már kevés lenne az idő rá. De a következő versenyre lehet hogy megcsinálom neki.
Miért kell éhes disznónak lenned? Miért nem kezded el a valóságban?

H.Debil! A kabint saját kézzel festettem át 0.5-ös ecsettel.
EDE 429115 2008. április 7. 18:43
Válasz erre
Pisti!

Nagyon tetszik a közös projektetek. Kár, hogy nem láthatom majd az eredményt! Fotózzatok, fotózzatok ezeret! Jó, hogy a Zero koptatásánál nem estél túlzásba! Azért kíváncsi vagyok, hányan jegyzik meg, hogy az A6M2-nek nem ilyen a motorburkolata. Egy Matchbox Akagis Zeroét tudnám felajánlani, de ez a makett valójában meg A6M3. :(
A múltkor Szami másik közös projekt felvetése valósszínűleg hatással volt rám, mert szombat éjjel álmomban a Kaga makettjével dolgoztam - én éhes disznó.
Ja, ha ugyanezt tudod produkálni 3 nap alatt egy régi B5N-nel, szívesen felajánlom!
Nem sajnálom, profi kezekbe kerülne.
hellodebil 429114 2008. április 7. 12:35
Válasz erre
Érdekes projekt ez az Akagis dio!
Figyelemre méltó, hogy a kabin átfestése milyen szépen sikerült! Gratula!
Szamuráj 429113 2008. április 6. 20:16
Válasz erre
Szervusz Isti!

Nekem megfelel, hogyne, jó lesz majd a fedélzeten a Zéróm mellett. Köszönöm. Miből sikerült a farokjelzés számait megcsinálni?

Már csak 6 nap és a többiek is láthatják az Akagis diorámát!!!

Szami
M.M. 429112 2008. április 6. 20:08
Válasz erre
tn_800x600_92874_58139_Zero3
tn_800x600_92874_581...
zero 002
zero 002
zero 003
zero 003
zero 006
zero 006
zero 004
zero 004
zero 007
zero 007
l 008
l 008
l 005
l 005
Zero
Zero
zero 009
zero 009
zero 010
zero 010
Zero 011
Zero 011
Zero 013
Zero 013
Zero 014
Zero 014

Szamuráj!
Bocsi hogy nem a titkos vonalon küldöm a képeket, de hát ha a többiek is kiváncsiak a készülő "közös projektünkre", még akkor is, ha semmi köze ehez a topichoz.

Hát így sikerült a Zerom átfestése az Akagis diorámádhoz. Tudom hogy nagy szar az egész, de ennyi idő alatt ennyire futotta. Ha nem tetszik szolj, és átfestem.

Üdv.
M.István 429111 2008. április 5. 21:45
Válasz erre
Csatlakozom az elöttem szólóhoz!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.