/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
EDE 429346 2008. április 25. 12:31
Válasz erre
Megnéztem a steelnavyt, meg a modellwarshipgalleryt, de Pieter Van Buren MÉG NEM KÉSZÍTETTE EL a vadiúj Fujimi Kongo-t. Ejnye, ejnye! :)
M.István 429345 2008. április 25. 11:22
Válasz erre
Ákos öcsém!
Mikor mehetünk hozzád "játszani"??? A fél világháborút le tudnánk ezekkel tologatni.
Narn 429344 2008. április 25. 11:10
Válasz erre
Szerintem ne fogdd vissza magad :) Bármilyen kompozició megdobogtatja szívünket, szerintem.
csatahajos 429343 2008. április 25. 11:03
Válasz erre
Szóval az USS Boxer akart lenni :) ahh miért nincs egy szerkesztő opció ezen a fórumon...
csatahajos 429342 2008. április 25. 11:02
Válasz erre
Sziasztok Urak!

ugyan nem az Antietam de a Boyer LPH verziója meg is van neki, pont Móvárról ;).

Maximálisan egyetértek EDE-vel, nekem is az Akagi az egyik ősi nagy kedvencem. Walter Lord remek művének magyar fordításában igen találó a "japán hordozó flotta harmincezer tonnás csúnya királynője" kifejezés ;) - igaz már annyira absztrakt hogy az már szerintem esztétikailag is szép.

Egyébiránt szerintem a Zuikaku is gyönyörű, főleg ezzel a zöldes camo-val :).

A csatahajók között esztétikai szépség alapján a Richelieu a kis kedvencem.

(Egyébként most értesültem róla, hogy az abszolute nagy nagy kedvencem, a Montana csatahajó májusban fog megjelenni, 3 cégtől is egyszerre :D!)

Lesz még kép bőven, meg sokkal jobb minőségben, csak sajnos át kell méretezgetnem őket, ráadásul szerintem megint egy csomagban fogom feltölteni, mert a fórum igencsak lebutítja mégjobban a képminőséget.

Pisti bátáym, ha ez kell a kedvcsináláshoz lesz még "csoportkép" bőven :D !

Ha van kedvencetek a képről szívesen csinálok más kompozíciót is, akár egy Kido Butait vagy ilyesmit (nemsoká meglesz a Hiryu is meg a Shokaku, sőt a Shinano is remélem). Ami már összeállna az egy japán vagy amcsi csatasor vagy egy TF58 jelenet (mondjuk Essex, Sara, Big E, Cowpens, Iowa, North Caro, Pittsburgh, Flusser és Winslow)...
Narn 429341 2008. április 25. 10:56
Válasz erre
Csatahajós!
Nagyon impozáns flotta gyűlt össze nálad. Irigylésreméltó.
EDE 429340 2008. április 25. 10:37
Válasz erre
Essex!

Láttad már a Dragon Antietam makettjét? Szerintem szenzációs!
EDE 429339 2008. április 25. 10:34
Válasz erre
Az biztos!
Nekem is viszked ilyenkor!
Pisti, ahogy elnézem, jól választotál témát, az Akagi tűnik a legsármosabb japcsi hordozónak. Igaza van Csatahajósnak, teljesen máshogy hatnak a makettek, mint a tervrajzok. Tervrajz alapján az Akagi, és a Kaga valami úszó doboznak tűnik, ezen a fotón meg sokkal látványosabbak, mint a későbbbi, letisztult típusok (Soryu, Zuikaku).
Kár, hogy a csatahajók olyan sűrűn állnak! No de lesz még fotó...
M.István 429338 2008. április 24. 21:30
Válasz erre
Ákos fiam!
Annyira jól mutatnak így, hogy kedvem volna mindegyiket megépíteni - mondjuk 700asban. Kettő már meg van.
Pali 429337 2008. április 24. 21:08
Válasz erre
Én biztosan nem építem meg,mivel én "repülős" vagyok. Viszont rendszeresen olvasom ezt a topikot, mert tetszenek ezek az acélszörnyetek, valamint ahogyan elkészítitek ezek műanyag másolatait. Ezúton szeretnék gratulálni minden "hajósnak" a gyönyörű munkáikért.
Pali
csatahajós 429336 2008. április 24. 20:41
Válasz erre
ízelítő
ízelít

Imi, Ede,

ígérem mielőbb töltök fel rendes képadagot, addig is itt egy kis ízelőtő :)
Simi 429335 2008. április 24. 15:58
Válasz erre
Szia Pali!
Csak korábbi híradások szóltak róla, hogy egy ilyen kitet szándékozik kiadni a Fujimi. Így - kicsit messziről - tényleg jól néz ki. Maga az eredeti hajó egy igazi szépség volt a maga nemében. Remélem, a cég haladt a korral és nem is hasonlítható a régi készleteik minőségéhez, talán-talán a Hasegawa Nagato-hoz rokonítható; legalábbis ezt szeretném hinni róla... a brit hajók után lehet, hogy kedvet kapok hozzá. A bevezető ár 26 e Ft se túl sok -talán még kevesebb is lesz idővel...
Hajókovács 429334 2008. április 24. 15:04
Válasz erre
Szia Laci!
Kösz a gratulációt, de nem az enyém az érdem , hanem a Magyar Makettezők - Modellezők
érdeme.
Laci 429333 2008. április 24. 14:47
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Ez igen gratulálok!Meg mindenkinek akinek a műve ott lesz.Egy baj van csak.A Fábry show este van én meg,mint tudod éjszakázok.De ne aggódj megoldom.Legfeljebb veszek ki szabadságot és rácuppanok a tévére.Annyit nem ér a munka,hogy egy "születendő hírességet" kihagyjak a tévéből.Mégegyszer gratula!Szerintem ennyit én is megérdemlek a főnökömtől,hogy megnézhessem,az állandó szombat-vasárnap után.
EDE 429332 2008. április 24. 14:37
Válasz erre
Pali!
Én még nem láttam! Köszi!
Sejthető volt, hogy a Japcsik reagálnak a Trumpi 1:350-es dömpingjére.
Ha jól számolom, ez már az 5. új japán modell a méretarányban.
EDE 429331 2008. április 24. 14:34
Válasz erre
Csatahajós!

A Painttel a kicsinyítés még OK, de ha nagyítani akar valaki, már gáz. A nyújtást (zömítést)csak %-ban adhatod meg, stb... Az Irfannal nem bonyolultabb + még sok mást is tud, sztem. megéri.
No de nem is ez a lényeg! Bocs, hogy türelmetlenkedek, de hol vannak a beígért 1200-as fotók?!!!
Kalóz 429330 2008. április 24. 13:03
Válasz erre
varjúbácsi!
De a versenyt mégis az nyeri, aki elsőnek csap be a célba, függetlenül az elért időeredménytől. Meg általában szok lenni második, harmadik helyezett is. Soxor 4.-5.-6. is!
Kalóz
Pali 429329 2008. április 24. 12:55
Válasz erre
A japán hajókat kedvelőknek.
www.hlj.com/product/fuj60000
Ah már volt, akkor bocs.
Pali
Hajókovács 429328 2008. április 24. 06:35
Válasz erre
Szia Laci!
Köszönöm a Laci bácsi nevében is, fel is hivom ma telefonon.Sajnálom, hogy a hétvégén nem jön össze a találkozás.Azt hiszem nem kell sokat várnod , hogy a hajómat is lásd, ha jövő hét csütörtökön megnézed a Fábry show -t akkor a dizájn centerben láthatod ,több más makett társaságában.
Laci 429327 2008. április 24. 05:33
Válasz erre
Szia Hajókovács (Jani).Hétfőn adtam fel Laci bátyámnak fénymásolt képeket a Bismarckos könyvből.Szerintem már meg is kapta őket.Majd még küldök neki csak apránként,mert sok egyszerre.(130 oldal)Remélem hasznát veszi neki.Majd járj már utána légyszi ha lesz időd rá,hogy mit szólt hozzá!Köszi!Az autóról annyit tudok,hogy kész van,csak mivel nekem dolgozni kell hétvégén,ezért elhozzák nekem.Szóval megint nem jön össze a találka.De remélem minél hamarabb találkozunk,és meglátom a hajód.
csatahajós 429326 2008. április 23. 17:44
Válasz erre
Essex barátom!

AZért írtam hogy költői túlzás mert a hajó tömegével és hosszával nem stimmel a hullám emelő ereje. Mégiscsak egy testvérek közt is 15.000 tonna körüli vízkiszorítású nehézcirkálóról van szó ami ha jól tévedek olyan 205 méter hosszú. Egy ekkora dögöt azért nem emel csak úgy ki a hullám hogy a törzs hosszának 1/3-a kilógjon. Ráadásul cirkálóról lévén szó (magas hosszúság-szélesség arány) ezek a hajók sokkal inkább hajlamosak a hullám átvágására.

Filmjeleneteim vannak a Halsey-s tájfunról, na ott mondjuk egy Gearing/Sumner ből (nem látszik jól h melyik pedig pont fontos lenne :D) kb a két elülső lövegtorony közöttig emelkedik ki a törzs mieőtt lehuppan.

Csatahajókról vannak jó fotók (most konkrétan a New Jersey és a North Caro jut eszembe vannak ilyen viharos felvételek:

http://www.navsource.org/archives/01/016210.jpg - Big Jay

http://navsource.org/archives/01/057/015753a.jpg - Showboat - itt jól látszik hogy átvágja a hullámot

http://www.navsource.org/archives/01/015503w.jpg

http://www.navsource.org/archives/01/015503.jpg - na pl ilyen lehet, igaz a kép csalóka mert a habtól nem látszik hogy meddig ér fel a víz

http://www.navsource.org/archives/01/013922a.jpg - vagy itt van ez rövidebb zömökebb verzióban egy csatahajó - merülésben nem sokkal nagyobbak mint egy Baltimore és sehol sincs az orra a víz felett

Imi!

Hozom a képeket holnap, sajnos mostanában kicsit sok a meló...

Ede, Laci!

Nem kell ide photoshop meg irfanview, egyszerű vacak kis MS piant is tökéletes, ami alapból is benn van a windowsban (startmenü/kellékek alatt) a Paintben pedig a nyújtás/döntés menüpontot kell keresni.
Laci 429325 2008. április 23. 16:06
Válasz erre
Szia EDE.Köszi a segítséged,rajta leszek.
Laci 429324 2008. április 23. 16:05
Válasz erre
Szia Simi.Szerintem a hajó befejezéséhez kell még kb. 3-4 év.Az én meglátásom és idő beosztásom szerint.Ebbe a hajóba az a "baj",hogy tele van minden apró cseprő holmival,ami nagyon sok darabban is meg időben is.Például én megcsinálom a nappali híd alltt is a merevítéseket.Meg persze ahol kell.Abból meg van rengeteg.Ha lesz képem róla felteszem,hogy értsétek milyen bonyolult hajó.Amúgy 1-2 hónap és megkezdődik az "ünnepélyes vízrebocsájtás",ugyanis addigra úszóképes lesz a hajótest.De igyekszem vele haladni.
Essex 429323 2008. április 23. 14:11
Válasz erre
Egy kiegészítés: az tény, hogy a bal oldalról nézve kevésbbé meggyőző...
Essex 429322 2008. április 23. 14:08
Válasz erre
"Az a Baltimore nem rossz amúgy de egy kicsit "költői" túlzás a hullámzás szvsz...talán a Halsey féle tájfun...de mondjuk ott is max a rombolók amik fele ilyen hosszúak viselkedtek így és mint tudjuk minél hosszabb egy hajó anál nagyobb a valószínűsége hogy átvágja a hullámot ahelyett hogy meglovagolja.."

Kerestem viharos fotókat, de persze ilyenkor nem talál az ember semmit. Meg kéne nézni egy-két filmet, nekem nem tűnik nagyon túlzónak. Na jó, talán egy picit. Valahogy csak letört a Pittsburgh orra is közvetlenül az első torony előtt, szerintem ahhoz hasonló hullámok kellettek...

www.navsource.org/archives/04/072/04072.htm
Essex 429321 2008. április 23. 13:58
Válasz erre
Ha jól sejtem, akkor a Randolph az a Dragon modell? Mik voltak a tapasztalatok építés közben, mennyire volt macerás, mennyire passzoltak az alkatrészek stb.?
Varjúbácsi 429320 2008. április 23. 13:56
Válasz erre
Kalóz!
A sportversenyeken is van mesterségesen meghatározott szint, lásd az úszóknál a selejtező, a pályabeosztás, a B döntő.
Varjú bácsi
Simi 429319 2008. április 23. 13:20
Válasz erre
Bismarc 001
Bismarc 001
Bismarc 003
Bismarc 003
Bismarc 005
Bismarc 005
Bismarc 007
Bismarc 007
Bismarc 009
Bismarc 009
Bismarc 011
Bismarc 011
Bismarc 012
Bismarc 012
Bismarc 014
Bismarc 014
Bismarc 015
Bismarc 015
Bismarc 020
Bismarc 020
Bismarc 025
Bismarc 025
Bismarc 032
Bismarc 032
Bismarc 034
Bismarc 034
Bismarc 037
Bismarc 037
Bismarc 070
Bismarc 070
Bismarc 072
Bismarc 072
S5000015
S5000015
S5000021
S5000021

Nos, itt van egy kis sorozat a Laci bácsi hajójáról... a méretaránya ennek is 1/100 ? Úgy tűnk, nagyjából már összeállt, de még van rajta bőven munka. Szóval le a kalappal!
Kalóz 429318 2008. április 23. 12:42
Válasz erre
Kedves Sebi!
A szintezéssel az a bajom, hogy olyan, mintha a sportversenyeken csak az érne el helyezést, aki mondjuk megközelíti a világcsúcsot, vagy egy mesterségesen meghatározott szintű eredményt.
Mellesleg (vagy nem is mellesleg) én a kezdetektől fogva versenyellenes vagyok (bár elismerem, hogy igény van rá, tehát nem vetem el), mivel - mint minden verseny - előbb-utóbb az eredmények hajszolásába torkollik, és sok esetben riasztó hatású, elsősorban a kezdő, vagy a makettezéssel még nem foglalkozó személyekre.
Egyébként az utóbbi időben elég sok versenyen voltam, mint látogató, vagy szervező, sőt zsüritag, vagy zsürielnök is, így nagyjából fogalmam van arról, mi történik egy versenyen. Tapasztalatból tudom, milyen előnye vagy hátránya van a pontozólapok meglétének, vagy ellenkezőleg, a hiányának. Viszont van egy érdekes tapasztalatom, lehet, hogy nem jellemző, de: sokkal kevesebb dünnyögés van azok után a versenyek után, ahol a zsüribenyomásai alapján ítél, mint ahol pontozólapot használ.
Igaz, az előbbi típusú versenyeknél előre meghirdetik, hogy az erdmény a zsüri vélemnénye alapján kerül megállapításra, és óvás nincs (mondjuk ennek feltétele, hogy ne legyen nevezési díj sem). És semmivel sincs kevesebb versenyző, sőt!
Egyébként megnyugtatlak, hogy én nem fogok makettet indítani egyetlen versenyen sem, de ha indítanék, elfogadnám az adott versenyen meghirdetett feltételeket.
Üdv: Kalóz
Simi 429317 2008. április 23. 11:36
Válasz erre
Laci!
Hát akkor én mit szóljak, amikor én meg kitből építem a hajómat? Mondjuk ennek több oka van, a legfontosabb persze az, hogy nem 6-10 évenként szeretnék megépíteni egy hajót, meg persze nekem sincs túl sok időm, no meg a technikai hátterem sincs meg hozzá. Meg kéne tanulni forrasztani, esztergálni, fával bánni, ami megint nem kis idő; és már én is 44 éves vagyok. Így maradok a kitnél, de a legjobb tudásom és ismereteim szerint igyekszem feljavítani, élethűvé tenni.
Különben érdekes, hogy szinte minden makettező-modellező arra panaszkodik (köztük én is), hogy nincs elég ideje...
Apropó, szerinted kb mennyi idő kell még a Bismarck -od befejezéséhez?
EDE 429316 2008. április 23. 09:57
Válasz erre
Laci!

Ingyenes képmanipuláló programok: Irfanview, XnView. A netről letölthető. Az Irfanhoz van magyarítás is! A képméretezés nem gond számukra, millió formátumot ismernek, sokat tudnak kezelésük egyszerű, szerzői jogot sem sértünk használatukkal. Nagyon ajánlom kipróbálásra!
Hajókovács 429315 2008. április 23. 08:30
Válasz erre
Sziasztok!
Ha gondolod át küldhetem az eredeti méretében is a képeket, de ha valakinek mint épitőnek szüksége van rá , szivesen küldök egy CD -t vagy ha nemsokára Jászberényben találkozunk akkor leviszem, jelezzétek , hogy kinek kell és anyit másolok.
A Laci bácsi által épitett hajó az un. kaptafa módszerrel készült, vagyis az elkészitett fa sablonra ki lett domboritva vagy éppen homoritva az ón lemez és az ellemek hátulrol heveder kötéssel átlapolva és összeforasztva.
Laci 429314 2008. április 23. 06:37
Válasz erre
Szia Simi.Nincs nekem olyan programom,de úgy láttam,hogy sikerült "hajókovács" által szert tenned a képekre.Szerintem Laci bátyám előtt is le a kalappal,egész jó lesz a műve.(volt szerencsém találkozni vele)Ő egy kicsit előrébb jár,mint én.Én jobban a fa modellhez konyítok,úgyhogy aki fémből épít hajót,azt mindig is többre tartom magamnál.Szerintem fémből nehezebb csinálni,mint fából.Még elképzelni sem tudom hogy lehet úgy megcsinálni fémből,hogy ne látszódjon a forrasztás helye.Nekem tuti nem menne.Sajnos nekem nem sok időm van az enyémre.Az a baj,hogy hétvégén is melóznom kell ráadásul állandó éjszakásként.Szóval gondolod mennyi időm marad a hajóra.De idővel az is meglesz.
Simi 429313 2008. április 22. 23:40
Válasz erre
Hajókovács!!!
Jelentem, megkaptam a képeket, hát... fantasztikus! Nem is tudom, milyen módszerekkel csinálta Laci bácsi ezt a hajót... de nagyon megygőző. Persze, még sokat kellene neki is dolgozni rajta, meg még le is kéne festeni. Csak adjon neki még az Úr erőt és egészséget hozzá!
A képek szinte mindegyike 50 Kb körüli, tehát nem kell átméretezni egy grammot se, sőt, lehetnének nagyobbak is. Na mindegy. Holnap majd kicsit megszűröm és felteszem az anyagot.
Hajókovács 429312 2008. április 22. 22:52
Válasz erre
Szia Simi!
Átpakoltam neked vagy 7O db-ot, Persze válogatni kell köztük, nem minden kép sikerült.
Ez a hajó is része a készülő model- makett jegyzéknek.
üdv , jó munkát
Ákos 429311 2008. április 22. 22:41
Válasz erre
Köszönöm, az anyagaim alapján én is rájöttem, hogy rengeteget kellene dolgozni vele, mert ha megcsinálom, akkor rendesen...
Úgyhogy anyaggyűjtés és a projekt jegelve egy darabig.
Előbb egy kikötői dioráma fog épülni a Revell S-100 és rengeteg gyanta kiegészítő felhasználásával...
Sebi 429310 2008. április 22. 22:40
Válasz erre
Dcsabesz !

Szép projekt lesz az a Bismarck ! Meg majd arról az utolsó képen lévő Iowa-ról is tegyél fel légyszíves fázisfotókat.
Simi 429309 2008. április 22. 22:36
Válasz erre
Laci!
Van-é gépeden "photoshop" nevű program? Ha igen, akkor egy kis távoktatással talán megoldható az átméretezés problematikája.
Sebi 429308 2008. április 22. 22:34
Válasz erre
Kedves Kalóz !

Elolvastam a hozzászólásokat és én konkrétan nem látok semmi rosszat a szintezésben. Nem érzem úgy, hogy bármilyen megfoghatatlan vagy elérhetetlen ideálhoz minősítenék a munkákat. Egy dologhoz minősítik őket, az eredetihez. Ha tehát eljössz versenyre, készülj fel, hogy ehhez mérik a munkád. Ehhez pedig kellenek valamiféle szempontok. Hajókovács szépen össze is szedett tizenhetet. Ezek szerintem jók ahhoz, hogy azokon a rendezvényeken, ahol összevont hajó kategória van, figyelembevegyék. Ahol pedig van lehetőség, ott megbontsák a dolgot, de ehhez már alkategóriák kellenek.
A másik véglet pedig az, hogy nem versenyzel, hanem elhozod kiállítani a munkád. Legjobb tudomásom szerint erre is van lehetőség minden rendezvényen. Bármelyiket is választod nem hiszem, hogy bármiféle gépre lenne szükség hozzá és elveszne a makettezés lényege, vagyis az alkotás öröme.
Simi 429307 2008. április 22. 22:34
Válasz erre
Kedves Csatahajós barátom!
Nekem is egyből szemet szúrt az a cirkáló, ahogy a hajótestből vagy 60 m (!!!) csak úgy kiáll a "tajtékzó habok" közül (mármint méretarányosan); ráadásul az egész por száraz, semmi visszaömlő víztömeg a hajóoldalról, csak kicsit hátrébb van egy picike imitáció (pedig még nem is hajóztam tengeren...). Na mindegy.
És érdekelne az új fotósorozat...
Simi 429306 2008. április 22. 22:26
Válasz erre
Dzsabesz!
Kezdetnek nem is rossz! Nagyon izgalmas ez a Revell Bismarck. Próbálj meg valami használható rajz dokumentációt szerezni hozzá, és abból kiindulva tervezd meg a hajó feljavítását-építését.
Kalóz 429305 2008. április 22. 20:58
Válasz erre
M.István!

Talán el kellene dönteni, hogy mi is a makettezés lényege, értelme, a makettező szándéka (Ez most nem Neked szól, személyesen, mert valahol itt látom a dolgok lényegét). Az említett szintezés pont azt helyezi előtérbe, amit a korábbi hsz-emben kifogásoltam, egy megfoghatatlan, elérhetetlen ideálhoz minősíteni a munkákat, nem éppen szerencsés ötlet, bármennyire is sokan képviselik ezt az álláspontot (amit sokan elfogadnak, nem biztos, hogy jó, ami nem jelenti azt, hogy az én véleményem viszont az!) És végül is, bármennyire körülírjuk/ják az egyes szempontokat, ill. az adható pontokat, azért nem hiszem, hogy oda kéne fajuljon a dolog, hogy néhány fényképfelvétel alapján computerrel határozzuk meg az eredményt. Mert ez a "szintezés" nekem valahol ezt a végkifejletet prognosztizálja. Szóval a makettezést is bízzuk a gépekre, mert ugye az ember esendő, tökéletes makettet nem tud készíteni, bezzeg a gép! Ez lenne a jövő?
Azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy ha egy versenyen meg vannak hirdetve a feltételek, akkor azt mindenki fogadja el, aki ott makettet kiállít, és utólag ne fanyalogjon, hogy nem ezt várta, mert az már nem korrekt.

Üdv: Kalóz
csatahajós 429304 2008. április 22. 19:00
Válasz erre
Hát most nem azért gyerekek, de ennél az Essex-nél a kis 1250-esem is sokkal jobb és részletesebb...(egyébiránt van új fotósorozat, ha valalit érdekel szívesen feltöltöm)

Az a Baltimore nem rossz amúgy de egy kicsit "költői" túlzás a hullámzás szvsz...talán a Halsey féle tájfun...de mondjuk ott is max a rombolók amik fele ilyen hosszúak viselkedtek így és mint tudjuk minél hosszabb egy hajó anál nagyobb a valószínűsége hogy átvágja a hullámot ahelyett hogy meglovagolja...viszont a víz nagyon szép tényleg!
dcsabesz 429303 2008. április 22. 18:33
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Eddigi termés:
Laci 429302 2008. április 22. 17:27
Válasz erre
Szia Simi.Megpróbáltam elküldeni az e-mail-edre a képeket Laci bácsi hajójáról de valami oknál fogva nem lehet.Hát nem tudom hogy lehet,valami más megoldás kellene.
Laci 429301 2008. április 22. 16:56
Válasz erre
Sia Simi!Megpróbálom elküldeni a képeket köszi ezügyben a segítséget!A kormánylapátról még nincs kép de "folyamatban vannak csak intézkedni kell"!Na most márcsak az a kérdés,hogy 1 motor hajtsa meg középen vagy 2 a szélen a hajót.Meg milyen elektro motorral?Láttam a képeket a versenyről a hajókról.Nálam a víz szine 10-ből 11 pont.Az nagyon bejön nekem.Sőt én próbálkoztam annak idején ilyennel,de nem sikerült ezért nem is erőltettem tovább.
Essex 429300 2008. április 22. 16:10
Válasz erre
Sajnos maga a hajó a fotón nem látszik jól, de számomra az "Összbenyomás" 5 pont.

Tavaly Móváron a fotómon számolgatva kb. 25 motoros és 4-5 vitorlás hajó volt. Itt a Versenyek menüpont alatt vannak képek a tavalyiról is, ott Hara István képei között találsz egy fotót, ahol a hajók egy része látszik. (Az én nagytotál fotóm sajnos egy kicsit életlen lett.)
Narn 429299 2008. április 22. 16:02
Válasz erre
Azok a vizek szerintem jól meg vannak csinálva és a színe is eltalált. Sajnos a hajók viszont nem a legjobbak, legalábbis nem állnak egy szinten a víz minőségével.
Essex 429298 2008. április 22. 15:54
Válasz erre
Nem csak kevés hajó van, de ott is akad kevésbbé jó minőségű. Szegény Essex, az építője igazán megnézhetett volna legalább egy fotót a felhajtott oldalsó liftről...

Viszont tetszik a viharos Baltimore. Vagy Boston, vagy Canberra, ki tudja? Na meg olasz hajó is ritkaság a versenyeken.
Narn 429297 2008. április 22. 15:51
Válasz erre
Bezzeg a tegnapi linkemben, ott voltak dögivel. Miért nem sikerül kifognom egy olyat ? :) Nekem a Móváron látottak is megfeleltek, sok szép hajó és szinte mind jó minőségben, szépen elkészítve. Minden évben ilyen ? Nekem ez volt az első.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.