/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
csatahajós 429175 2008. április 16. 20:29
Válasz erre
Szia amatőr!

Hát sajnos japán rombolókról igazán jó képes anyagot nem nagyon fogsz könnyen találni, szimplán mert nincs. Tudnám ajánlani a japán Gakken sorozat régebbi tagjait, de ezek már naggyon naggyon nehezen beszerezhetők mert már nem nyomtatják (bár van esély hogy újra kiadják). Ezen kívül amit tudok ajánlani az a Maru Special sorozat (szintén japán), ezzel elvétve e-bayen, ilyen olyan helyen találkozni és nagyon jó anyagok.

Amit tudtommal meg lehet venni még (ill. lesz rá esély), az a Diamond Sha sorozatának a rombolós része, amit Shizuo Fukui mester eredeti munkájáénak után-nyomásaként adtak ki:

http://www.hlj.com/product/DIA95060

Európai kiadványok eléggé felejtősek átfogó szinten, Profile Morskie-nak van egy-egy hajóról jó kis könyve de azok is inkább a rajzokra koncentrálnak (ami persze modellezési szempontból hasznos :D)).

Van még egy lengyel kiadvány, a Monografie Morskie 4-es része (nem vállalkozom a címének leírására :D :D :D), ez egy elég jó átfogó anyag viszonlag jó képállománnyal.

Sajnos úgy általában véve japán hajókról elég szegényes a képanyag, mert a háború végén a japánok maguk tudatosan pusztították el a képek zömét, így jellemzően a legtöbb hajóról csak háború előtti képek maradtak fenn élvezhető minőségben. Az olyanok mint a Musashi-ról készült felvételek ritka kincsnek számítanak és csak azért maradtak meg mert a császári vizitkor készült a sorozat...
amatõr01 429174 2008. április 16. 19:54
Válasz erre
üdv!

a beszélgetés fonalától elütő kérdés: hol találok részletes anyagot japán rombolókról? az a bajom, hogy elég kevés anyag van neten, főleg nagy, közeli kép-ha van, akkor leginkább a nagy hajókról..
bocsi! :)
lucky 429173 2008. április 16. 17:51
Válasz erre
István!
Volt egy Szolnokon is.Igaz az pre roncs volt...:)
Ezek némileg túlmutatnak egy sima hajómaketten.Szerintem ezek már diorámák.
lucky 429172 2008. április 16. 17:49
Válasz erre
A saját építésért ( egyelőre) + pontokat adnék kategórián belül.
Simi 429171 2008. április 16. 16:38
Válasz erre
Bocs, volt még 2 db 350 -es I-400 -as tengó is; nagyon szépek voltak!
Szamuráj 429170 2008. április 16. 16:04
Válasz erre
Végre élednek a hajósok!!! Hadd szóljak én is pár sorban ehhez a pontozásos dologhoz. Magamból, illetve a munkáimból kiindulva, jó lenne saját készítésű alkategóriát is felállítani, (no nem azért mert szinte egyedüliként én űzöm ezt a műfajt és akkor valami franko helyezéssel térnék haza :P), hanem azért (is), mert teljesen más körülmények, alapanyagok, technikák, stb játszanak közre egy-egy mű létrehozásában. Igazából sem a papírmakettek, sem a műanyag makettek közé nem lehet besorolni. Sztem lehetne valamit tenni ezen ügy érdekében.
Szami
robbiev8 429169 2008. április 16. 15:01
Válasz erre
rosszul linkeltem be,remélem így jó lesz!

www.combinedfleet.com/kaigun.htm
robbiev8 429168 2008. április 16. 14:57
Válasz erre
Sziasztok!

Ajánlom figyelmetekbe ezt az oldalt,szerintem tök jó el lehet böngészgedni...
Javarészt Japán csatahajók vannak...
http://www.combinedfleet.com/kaigun.htm

üdv:R
Simi 429167 2008. április 16. 14:53
Válasz erre
Kedves Gonzó!
Sajnos nem sok 350 -es hajó volt jelen Móváron (400-as pedig - ha jól emlékszem nem is volt). Egész pontosan másfél: egy Yamato és az én ("drága kis") Hood -om (ez utóbbi a fél darab). A 4207 -es hozzászólás alatt találsz néhány képet róluk.
Gonzo 429166 2008. április 16. 12:18
Válasz erre
Sziasztok Csatahajós urak!

Lehetne egy arcátlan kérésem felétek?
Mivel sajnos nem tudtam Moson felé keveredni (meg még jónéhányan), krónikus 1/350 és 1/400 as fotóéhségben szenvedek.
Megkérhetnélek benneteket, hogy valahogy pakoljatok fel néhány közeli nagyfelbontású remekművet a saját termésetekből? A címlapról elérhető " felkerültek a mosonmagyaróvári képek" termés sajna eléggé szárazföld-centrikus. :)

Előre is köszi mindenkinek!
Üdv :Gonzo
M.István 429164 2008. április 16. 08:44
Válasz erre
Ja még valami!
Nagy reneszánszát élik a Titanic roncsok és más különböző roncsok. Már minden második vesenyen van egy T.roncs.(2007.Óvár-Bolyai-Tokaj) Na ezekkel mi legyen???
M.István 429162 2008. április 16. 08:33
Válasz erre
Janikám!
Részemről teljesen elfogatható ez a formátum. Igen! Legyen a papíron 10 állatalános szempont, és utána specifikusan 5-5 vagy 7-7 kis csoportok. Amit majd a zsűri dönti el hogy melyik alcsoportba tartozik a kitt. Ezért ki kell találni a 10 álltalános szempont mellett minden "hajóosztályra" (tengo-csata-oceán-stb.) külön az arra leginkább jellemzőbb értékelési szempontokat.

Az antikolás szerintem minden "fegyveres" hajónál elvárhato lenne, kivéve az oceánjárokat. Az antikolásnak nem a mennyiségét kell nézni, ha nem a minőségét és az összhangot az adott hajóval. Érdekes lett volna az Akagim egyetlen rozsdafolyás vagy kormozódás nélkül.( kivéve ha a dátom a táblámon 1922)

Azt hogy ki milyen minőségü alapkittet választ kiindulásnak az a szuverén joga. Ha szereti szívatni magát, akkor szívassa ( ahogy én is tettem az Akagimmal). A lényeg az elvégzett munka minősége. Sietős Pétert tudnám említeni ellenpéldának. A kiindulási kitett sehol máshol nem nézik vagy számítják bele a pontozásba. Ha nincs sok pénzed, akkor legyél nagyon leleményes.

A következő nagy kérdés a besorolások. Ha külön vesszük egyszerűen a fegyveres és nem fegyveres hajókat akkor például a kereskedelmi hajót, a halászbárkát, a szupertankert, az oceánjáró turistahajót, hogyan vegyük egy kalap alá? Már mint a 10 alapszempont után.

Uraim! Zuduljanak az ötletek és az elképzelések!!!
Hajókovács 429161 2008. április 16. 00:14
Válasz erre
Akinek ismertem az e mail cimét: Simi, csónakos,Kerri, Lucky,ChevyG azoknak elküldtem a pontozó lapot, aki még meg akarja ismerni jelezze és adja meg az e mail cimét , az enyém nyilvános, bicskei255@t-online.hu
Az biztos, helyettünk senki nem csinál , mindenki számára elfogadható pontozó lapot.
Vadász istván támogatja ha magunk alakitjuk a magunk izlésére , csak egy kérése van amig ilyen kevés hajó van egy versenyen , addig csak egy pontozó lap használata célszerű.Azt ugy kellene kialakitani hogy a vitorlás hajók a hadihajók , kereskedelmi hajók és a tengeralattjárók is célirányosan pontozhatóak legyenek.
Ez technikailag megoldható. A mostani 15 pontból álló lap helyett akármennyi szempont felvehető. Például egy tiz szempont ami általánosan mindenféle hajó makettel szemben elvárás, ezt követően a specifikus elvárások szerint ami ami szinte csak a vitorlások vagy a tengeralattjárók és a hadihajók esetén jöhetnek szóba.Ha ezeket külön külön egy egy ötös csoportba soroljuk akkor értelemszerűen azt kell figyelembe venni amit értékelni akarunk, pl. a vitorlásét vagy a tengóét.
Van még egy nagy kérdés. Minden hajón, tengón kötelezően elvárt az un. antikolás?
Ha nincs akkor az kihuzható e? vagy le kell pontozni ? akár egy O- val
Még nagyobb kérdés : ha valakinek sok pénzen vett jó minőségű kittre tellik egy halom maratással, hogyan lehet mérni a gyengébb kitt épitőjével.
Még egy kérdés: a méretarány ? összevethető egy 1:72 - es halászhajó megépitési nehézsége egy 1:7OO-as csatahajó épitési nehézségével?
Elméletileg igen , mert ha a hajó modell egy kategória akkor ezen belül a nehézségi fok ezt lehetővé teszi, de akkor a halászhajó sosem nyer versenyt?
És még sorolhatnám a kérdéseket.Az biztos ha minden versenyen annyi hajó lenne mint csörömpös, akkor lehetne igazán igazságosan megosztani a kategóriákat.
Ezt viszont magunknak kell elérni.No, de majd ma folytatjuk.
üdv mindenkinek
Simi 429160 2008. április 15. 22:39
Válasz erre
Nehéz dolog ez az egész pontozás. Sokszor a pontok között akár "ki is lehet önteni a gyereket a fürdővízzel", ahogy a rég mondás tartotta; vagyis nem biztos, hogy a legjobb kapja a legtöbb pontot. Pl egy csatahajón nem igazán van matrica (a 3.5 megépített hajómon csak a Yamato-n van néhány darab), de a kötélzetből meg esetleg nagyon sok van stb stb. Nehéz, és igazából nem is érdemes ill. igazságtalan ezeket (csatahajó, tengó, vitorlások, egyéb hajók) egy kalap alá venni, mint ahogy azt írtad is, mert mások a szempontok. A versenyek rendezői biztosan nem lelkesednek azért, hogy mi hajósok "kiköveteljük", hogy nekünk külön 4-5 kategóriát biztosítsanak. Szerintem ki kéne harcolni, meg kéne értetni végre, hogy ez így nem mehet tovább. Ha más nem megy, legalább azt el kéne fogadtatni velük, hogy "motoroshajó" kategória alatt legyenek alkategóriák (ezen belül legyen az értékelés)és ezek közül válasszák ki legfeljebb a "leg-leg" hajót (vagy hajókat; pl lehetne egy leg-leg és minden alaktegóriából az első kettő lenne értékelve; így kb 7 kupát kéne csak biztosítani ; úgy tudom, Móváron az első hat kap vmit).
És én azt tényleg komolyan gondolnám, hogy értékelni kéne azt is, hogy a "versenyző" mennyit szenvedett a kittel. Mert vannak tényleg nagyon szar készletek, amikből kisebbfajta csoda, ha az ember valami értékelhetőt ki tud préselni; és vannak nagyon "felhasználóbarát" készletek, amikből nem olyan nehéz szépet alkotni. Itt - ha pontozni kell - a fordított arányosság elvét kéne venni: pl egy Airfix Warspite 10 pontot érne, egy Hasegawa Nagato meg 1 -et. Szerintem lehetne kérni egy kis dokumentációt is az építési fázisokról, mint ahogy a mostani versenyen a Yamato -s kolléga is tette (kapott helyezést?). Bár kicsit megmosolyogtam, hogy az összeállítási tamiyás és lion roaros füzeteket is mellékelte...
Hajókovács 429159 2008. április 15. 22:01
Válasz erre
Hali!
Megbuktam , Excel formátumban nem tudok feltenni anyagot , holnap beszkennelek egy pontozó lapot és jpg - ben felteszem , vagy elküldöm nektek e mailben.
üdv mindenkinek
Hajókovács 429158 2008. április 15. 21:48
Válasz erre
Sziasztok!
Most hétvégén Móváron az volt a legnagyobb gondunk a tengókkal, hogy a maketten nem megvalósitható tételeket kihúztuk, ez önmagában nem okoz hátrányt a versenyzőnek , mert a maradék szempontok maximálisan adható pontjai adják a 1OO % - ott van esélycsökkenés ha valamilyen tétel minimálisan szerepel ugyan a maketten , mint pl egy szem matrica, vagy egy szál kötél és ezért értékelni kell, de össze sem hasonlitható egy csatahajó matricázásával vagy kötélzetével , tehát egy kicsit alul kell pontozni. És itt nem mindegy , hogy a 15 tétel közé csuszik be egy két 3-as vagy csak tiz tétel közé.
Persze most jövök rá , hogy azzal kellet volna kezdenem , hogy felteszem a pontozó lapot ide a topikba , hogy Ti is lássátok .Egy kis türelmet és kitalálom , hogyan varázsoljam ide, ha adtok e mail cimet akkor minden gond nélkül elküldöm nektek is.
Sebi 429157 2008. április 15. 20:50
Válasz erre
Sziasztok !

Látom jó dolgokat írtatok, de próbáljuk meg összerakni a pontozólapot. Hogy nézzen ki ? Sajnos Hajókovácsnak igaza van. Nem mindig van elég induló. Ezért tetszik vagy nem, a lapnak először is általános információkat kell tartalmaznia. Ahogy Simi írta, korhűség, festés, mérethűség. Ezt kiegészíteném a kötélzet, fegyverzet élethűségével, a zászlók és lobogók, valamint a jelzések helyes elrendezésével. Külön pontoznám (1-től 3-ig) a dobozból épített, feljavított vagy saját építést
Mik legyenek a speciális dolgok, amiket csak akkor kellene figyelembe venni, ha lehet bontani a kategóriát ? Mint ahogy most Móváron is szerintem egy tnegeralattjárós kategória elfért volna.
csatahajós 429156 2008. április 15. 20:28
Válasz erre
Itt van még 1 pár kép, még a régi sorozatból, mert sajnos a fotózáshoz a jó idő elmaradt...de ami késik nem múlik, persze ha vban rá érdeklődés :D

rapidshare.com/files/107752723/1250.ZIP.html
csatahajos 429155 2008. április 15. 09:55
Válasz erre
Szia Ede!

Nos igen a CV sort telibe találtad, az Essex az maga a névadó hajó a 44 végi camojával.

Japán csatahajók a képen Hiei, Yamashiro, Fuso, és Yamato, de azóta már jelentősen kibővült ez a szekció :)

Amcsi csatahajók: Oklahoma, Arizona, California (mind PH-s festés és outfit) South Dakota I, előttük bal felé a II Vhs átépítés változatok, a Pennsy és a Calif. Hátul a gyors csatahajók North Carolina 1944, Indiana 2X, Alabama 1943 jan. és iowa 1943 áprilisi verzió.

Bal felső sarokban amcsi cirkálók pedig Brooklyn, Wichita (mind2 háború eleji), Pittsburgh, Alaska és Worcester. A 3 amcsi romboló balról jobbra egy háború végi átépített Porter osztály (Winslow), a középső egy Mahan osztály 1944 (Flusser) és egy eredeti fit porter (Clark). A japán CA a Chokai.

Az érdeklődésetek kapcsán annyira belelkesültem, ha lesz időm és lesz fény csinálok ma pár képet a flotta mostani állásról és feltöltöm azt is :) persze most jobban lebontva a részegységeket.

Pontozólap: én is javasolnám a vitorlások, a kereskedelmi motoros-, a hadi motoros hajók és a tengók különvételét, mert tényleg nagyon nehéz összevetni mondjuk egy "tucat" épített (nem szeretnék senkit megsérteni) Typ VII C-t mondjuk egy M. Pisti féle Akagival...sem modelezési sem hajózási szempontból. Ahogy a hasonlat is mondja almát hasonlítunk naranccsal...
lucky 429154 2008. április 15. 08:51
Válasz erre
Külön legyen a vitorláshajó, a géphajó, és a tengó.
Saját kedvenceimet a papírosból készülteket nem venném ki, mert ebből még annyi sincs mint más hajókból.
Ha kevés lenne egy fajtából még mindig lehet összevonni, bár itt bejön a ribizli+a görögdinnye esete.
EDE 429153 2008. április 15. 08:47
Válasz erre
Csatahajós!

A hátsó sor, ha jól mondom emlékezetből: Akagi, Kaga, Soryu, Zuikaku, Taiho, Lex, Enterprise, Hornet???, 1 Essex oszt., Sara.

A japán csatahajósorból jól látom, hogy hiányzik a Nagato oszt?
Ott középen Nevada, Pennsylvania, California/Colorado, South Dakota ?
Most nézem, tök jól Látszik a továbbfejlődés a Lion és a KGV között.
Hajókovács 429152 2008. április 15. 07:59
Válasz erre
Heló sziasztok csatahajósok!
Elnézést ,hogy eddig halgattam, de az eredménylistára vártam ezidáig, még hiába.
Ezért minden résztvevőnek gratulálok, egyébként is rengeteg szép és jó munka volt a kiállitáson.Most tényleg keményen kelett dolgoznunk a zsüriben.Igaza van Siminek és a Sebinek a pontozó lapokat illetően, finomitani kell rajta és lehet is ennek semmi akadálya. Ezt nekünk hajósoknak kell megtenni, akár a következő versenyre. Persze szerintem a legnagyobb gondunk az, nagyon kevés a kategoria, mivel kevés a hajó is.
Nehéz egy kategóriában elbirálni a görög dinnyét az almát és a ribizlit.
Szeretném ha folytatnánk a pontozó lap fejlesztését eggyütt a tengósokkal és az óceánjárósokkal és ne hagyjuk ki a történelmi vitorlás épitőket sem.

üdv mindenkinek
Simi 429151 2008. április 14. 23:00
Válasz erre
Szerintem a következő szempontok lennének fontosak: korhűség, festés, alkatrészek méretarányossága, saját feljavítások aránya, átépítés aránya, az eredeti kit értékelése (ez utóbbi azért érdekes, mert pl egy Hasegawa Nagato-ból könnyebb szép hajót építeni, mint egy Revell vagy egy Airfix hajóból). Aztán esetleg tételesen végig lehetne venni a hajó fő részeit: test, felépítmények, kémény(ek), fegyverzet, kötélzet, korlátok.
Sebi 429150 2008. április 14. 21:02
Válasz erre
Uraim !

Móváron már beszéltem néhányotokkal és felmerült egy hajós pontozólap elkészítése. Kinek mi az ötlete, mi kerüljön bele ?
Sebi 429149 2008. április 14. 20:54
Válasz erre
Szia !

Pacific Front Hobbies vagy White Ensign Models.
Ezeknél a cégeknél keresd a Lion Roar és Voyager mratásokat !
csatahajós 429148 2008. április 14. 20:29
Válasz erre
Ja még annyit, hogy igen az összehasonlítgatás az tényleg mindent megér. Éppen most azon döbbentem meg hogy a Bayern mennyivel robosztusabb a Warspite-nál :D habár utóbbi hosszabb és bár a fotók alapján a Bayern elég kis nyomi hajónak tűnik, valójában egész szép a test alakja és eszméletlenül ütős a nagy szélessége miatt.
csatahajós 429147 2008. április 14. 20:25
Válasz erre
Pont ma érkezett meg a "Jütland-csomag" igaz csak 3 volt ott ténylegesen a 6ból ami jött most :). Hát a játék nem hangzik rosszul egyébként, láttam is neten már pár helyet ahol nyomatják ezt ( csak egy elég nagy szoba néhány hasonló-agylövött jóbarát és eszméletlen sok idő kell).

Egyébként egy kis háttértörténet ezekhez a hajókhoz: eredetileg a két világháború közt találták ki , hogy fából és mindenféle viszonylag könnyen megmunkálható anyagból tengerészek és pilóták képzuésére azonosító maketteket építenek, amit pl. a US Navy használt is nagyobb mennyiségben a II. Vh során. Természetesen ezek a modelek meglehetősen elnagyoltak voltak, de a fő cél nem is a replikálás volt hanem egy 3D-ós "kép" alkotása. (Egyébként egészen hihetetlen hogy amikor egy egy korábban csak vonalrajzként ismert hajót az ember meglá 3D-ben mennyire más az érzés sokszor, úgy értem egész másnak tűnik néha egy egy adott hajó - bár lehet hogy csak én vagyok így...)
Szóval a méretarány az angolszász országokban az 1:1200-as volt a láb-hoz való alkalmazkodás miatt, az európai gyártók természetesen az 1:1250-et preferálták a metrikus rendszerben való oszthatóság miatt. Na szó mi szó, lényeg az hogy az 50-es és 60as évek során egyre finomodtak a gyártástechnológiák és fokozatosan áttértek a puha fém alapú makettekre (először ólom, persze hamar kiderült hogy az nem az igazi a gyüjtő egészségére nézve :D). Ami érdekes hogy az angolszász gyártók fokozatosan koptak ki és a fókusz az európai műhelyekre helyeződött, ahol is leginkább a német cégek uralták és uralják ma is a terepet. Van pár amerikai ill. egy két angol gyártó de ők részletességben és minőségben nincsenek azonos szinten a németekkel. Hadihajó vonalon a Navis-Neptun cég a legjelentősebb (a hajóim 90% tőlük van), a Navis az I Vh-s hajókat gyártja, a Neptun 30as évektől modern korig bezárólag, persze a kettő egy cég csak más márkanévvel. a gyártás úgy működik hogy egy mesterdarab alapján elkészítenek egy pár darabban lemásolható makettet és aztán gyártanak belőle egy maximum 2-300-as sorozatot mielőtt az öntőforma elkopna, éppen ezért nem minden model kapható egyidejűleg a termékkínálatból (ami már bőven 1000-nél is több hajót jelent NN viszonylatban). Az alapszériás modeleket haditengerészetenként egy adott alapozó szürkével festik csak le, a korhűen álcázófestéssel ellátott modelek ún. tamponnyomásos festéssel készülnek, ami kicsit szintén az adott hajóra tervezett festőszerszámot feltételez.
Utóbbi időben jellemző trend, hogy a kisebb finomabb alkatrészeket (esetenként egész kisebb hajókat) RP eljárással, azaz rapid prototypinggal tervezik meg (AutoCAD szerű szoftver vezérelte mesterdarab készítés és ennek megfelelően kivitelezése), illetve költségcsökkentésként a műgyanta alapanyag is egyre gyakoribb (persze kicsit a részletesség rovására megy…)
A másik jellemző dolog, hogy a mesterdarab tervezést egyre inkább a kis cégek csinálják, míg az NN „csak” az öntést (abban a legeslegnagyobb a technikai előnyük).

EDE,
ígérem lesz még kép bőven, majd feltöltöm az ftp-mre a képeket ahol nem méretezi át és akkor ott kicsit jobb képet kaphattok róla.
Hátsó sor alatt melyikre gondolsz egyébként? :D akkor azokról teszek fel különbeket.
Simi 429146 2008. április 14. 19:44
Válasz erre
Azért sajnálom, hogy egyelőre szüneteleted a hajóépítést; annak viszont örülök, hogy majd azért visszatérsz egy klassz "csónakkal" - remélem, minél előbb. Kinyúvasztjuk azt a zsűrit, ha nem adja meg minél előbb neked azt a repülős diplomát is!
M.István 429145 2008. április 14. 19:03
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az elismeréseket. Már ezért megéri csinálni. Nem! Nem fogom itt befejezni a hajós pályafutásomat, csak egy kicsit szüneteltetem a Musashi és az Akagi után. Egyenlőre visszatérek az első "családomhoz" amíg ott is "le nem diplomázom". Ha ez 1 év akkor 1 év, ha 3, akkor csak 3 év múlva térek vissza egy újabb hajóval. De addig is itt leszek veletek a fórumon és a versenyeken. (csak hajó nélkül)
Simi 429144 2008. április 14. 18:52
Válasz erre
Javaslom az árboc valamilyen ellenállób fémből való elkészítését.(A börzén Sebivel láttunk olyan jó kemény sárgaréz szálakat különféle vastagságban, az pont ide igen jó lett volna...) A keresztárboccal való illeszkedésnél kicsit megcsapolod mindkettőt és ilyen vastagságnál ott már érdemes lesz megforrasztani. Akkor már tutira nem birnak benne könnyen kárt tenni. És javaslom a jelzőzászlók csigáinak az elkészítését is, ja és még néhány 72 -es figura is sokat dobna rajta.
Simi 429143 2008. április 14. 18:43
Válasz erre
Na ne... ezt nem hiszem el, hogy Pisti itt befejezi a hajós pályafutását!
Szamuráj 429142 2008. április 14. 16:38
Válasz erre
Óhhh, most látom csak ott az Akagis diráma két képben is megjelenítve. Köszönöm. Kár, hogy az árboc a szállítás közben elgörbült, le is cserélem meg azokat a zászlókat is.
Szami
Szamuráj 429141 2008. április 14. 16:36
Válasz erre
Isti!!!
Őszinte gratuláció a versenyben elért eredményedhez!!! Viszont szomorú vagyok, hogy nem tervezel több hajót megépíteni, már csak azért is, hogy több japán hajó legyen az asztalon. :-)
EDE 429140 2008. április 14. 15:28
Válasz erre
Móváriak!

Pistinek ismét gratulálok! (bár az én Kagám lehet, hogy lenyomta volna:)!)
Meg köszi a képeket Pistinek is meg SIminek is! Ahogy a Hoodot elnézem, jövőre is magyar lobogó leng a I. helyen.
Az RTL kulubon is volt egy rövid riport az eseményről, persze hajók mintha nem is lettek volna!!!

Csatahajós!

Döbbenetes a flottád! Ha jól értettem ezeket készen veszik a gyűjtők? Én is csatlakozom azokhoz, akik további fotókért könyörögnek. Nekem nagyon bejött a "12 ágyús" Montana és az Akagi is nagyon pofás. De legjobban a "hátsó sor" tetszett, ezeket még ezen a kisfelbontású képen is sorra felismerni.
A hobbinak ebben a válfajában asszem az az érdekes, hogy marha jól össze lehet hasonlítgatni a hajókat.
Simi 429139 2008. április 14. 15:04
Válasz erre
Hú, az a Jütland-csomag! Nagyóón izaglmas! Azzal már tényleg le is lehet "játszani" a csatát! Egy ilyen "játék" nagyon érdekes lehet.
Simi 429138 2008. április 14. 15:01
Válasz erre
Kedves Pisti barátom!
Nagyon megtisztelsz, hogy mesterednek nevezel, de nem tartom magamat ilyen nagyra. Pl egy mester nem szokott a tanítványtól ellesni dolgokat, én pedig egy-két dolgot "ellestem" tőled. Persze lehet, hogy fordítva is igaz... Szóval segítsük egymást, ahogy csak tudjuk: buzdítás, ötletek, elismerés, rajzok, fotók, újabb ismeretek mindig jól jönnek egy hajómakettezőnek.
csónakos 429137 2008. április 14. 13:20
Válasz erre
Barátom, M.István. Gratulálok az előkelő helyezéshez és azthiszem,hogy minden hajó makett épitő nevében mondhatom, büszkék vagyunk rád egy ilyen nemzetközi mezőnyben elért sikerért.

Csónakos. Pelikán Makett klub. Gödöllő.
csatahajos 429136 2008. április 14. 09:10
Válasz erre
Szia Imi,

hát igen, igazad van, egyszerűen odavagyok ezekért a kis mütyűrökért és bár tudom, hogy nem veszik fel a versenyt egy igazán szépen kidolgozott 350-es hajóval, a legtöbb modelwarships-en megjelenő 700-as hajóra simán rávernek részletességben (persze most azért nem a takumi meg Jeff Lin szintűekről beszélek)!
Sajnos csak nagyon lebutítva mennek fel a képek ide, a rendes nagyfelbontású képeken meg az életben még sokkal sokkal jobban néznek ám ki.
Korlát: Igazad van, a csatahajókon sokat dobna, de hát a korlátos, kötélzetes verziók sokkal drágábbak és elég limitált számban elérhetőek sajnos...egyébként ha az utolsó képet megnézed, ott azért látszanak a méretek: a Yamato (ami a legnagyobb hajóm értelemszerűen) egy 50 ft-os mellett - szóval ahogy mondod a nagyon kicsi hajók aránytalanul nagynak látszanak, szemmel nézve pont kellemes :).
A camo-s brit hajó nem a PoW, hanem a Lion, a meg nem épített osztályból (ez követte a KGV osztályt). Amúgy van egy KGV-em is, majd teszek fel képet.
És igen, 57 darab hajóm van, plusz most jön egy komolyabb "Jütland" csomag :)

Pisti,

köszönöm a kedves szavakat. Hát megmondom őszintén én is büszke vagyok rá, bár még elég kis hal vagyok a "szakmában" (persze ne legyen telhetetlen az ember :D ), a legtöbb gyüjtőnek 2-3000 darabos kollekciója van, a rekorder német bácsi pedig 50.000 darabbal bír...tényleg hihetetlen . ahhoz már kell egy házrész hogy tárolja, nemhogy ki is állítsa.

Ami azt illeti én is szoktam velük "játszani", persze sokszor kiveszem és gyönyörködöm bennük, persze nyílván az épített makettekkel ti is gondolom időnként csináljátok ezt :).

Tematikában egyébként főleg amerikai és japán nagy hajók (DD+) érdekelnek, de persze van sok minden más is.

Ha gondoljátok majd még töltök fel képeket...
M.István 429135 2008. április 14. 09:03
Válasz erre
A félreértések elkerülése végett az első képen jobbról balra értettem a megnevezést!
M.István 429134 2008. április 14. 08:42
Válasz erre
MómaÓvár 2008 003

Mester és tanítványa.
MómaÓvár 2008 003
MómaÓvár 2008 005

A mezőny
MómaÓvár 2008 005
MómaÓvár 2008 016
MómaÓvár 2008 016
MómaÓvár 2008 002

A kedvesem és a kollégák
MómaÓvár 2008 002
MómaÓvár 2008 006

A szigorú, kőkemény, könyörtelen zsűri csapata
MómaÓvár 2008 006
MómaÓvár 2008 007
MómaÓvár 2008 007
MómaÓvár 2008 008
MómaÓvár 2008 008
MómaÓvár 2008 009
MómaÓvár 2008 009
MómaÓvár 2008 010
MómaÓvár 2008 010
MómaÓvár 2008 011
MómaÓvár 2008 011
MómaÓvár 2008 012
MómaÓvár 2008 012
MómaÓvár 2008 013
MómaÓvár 2008 013
MómaÓvár 2008 029

Az átvétel
MómaÓvár 2008 029
MómaÓvár 2008 034
MómaÓvár 2008 034
MómaÓvár 2008 035
MómaÓvár 2008 035
MómaÓvár 2008 030

Sebi mester gratulált elsőként.
MómaÓvár 2008 030
MómaÓvár 2008 033

A végére már voltak akik unták az egészet -főleg a kisfiam-
MómaÓvár 2008 033
MómaÓvár 2008 031

Ennyi helyről jöttek Europából.
MómaÓvár 2008 031
MómaÓvár 2008 037

No komment!
MómaÓvár 2008 037

Sziasztok kollégák!
Kár hogy csak 1 évben 1 szer tudunk így összejönni mindannyian. Nagyon jó volt látni benneteket és beszélgetni mindenkivel. Részemről havonta lehetne ilyen találkozókat rendezni, ahová mindenki elhozná az épülő hajóját és megbeszélnénk az építését, stb... Persze ha nem több száz kilóméterre laknánk egymástól.

Itt egy pár kép rólunk és a zsűriről, akik valami fatális tévedés folytán nekem itélték az összes dijat. ( persze csak azért mert Gyuri és Simi nem versenyzet! )
Szamuráj 429133 2008. április 14. 08:37
Válasz erre
Kedves Csatahajós Ákos!

Elmehetnénk mindannyian hozzád jáccani egyet? :-) Szép makettek, gartulálok.
Szami
M.István 429132 2008. április 14. 07:52
Válasz erre
Ákos!
Tényleg lenyűgöző gyüjtemény. Irigylésre méltó. Én biztos egész nap ezekkel játszanék, mint a kis gyerekek.
Simi 429131 2008. április 13. 22:30
Válasz erre
Hát... írigylésre méltó flotta. Nekem kb 3x kéne újraszületnem, hogy ennyi hajót megépítsek. Így meg tudlak érteni, hogy gyüjtöd ezeket a kis ékszereket; nincs időd, hogy ennyit megépíts, de nagyon szereted őket és jól ismered az "életüket". Ennél nagyobb flottával csak "Sietős Péter" barátunk rendelkezik, de szerintem őt már rég kiebrudalták otthonról, hacsak nem agglegény, vagy "egyes gyerek" (itt Zalában ismert mondás:"egyes gyerek mindent megtehet...").
Nekem különösen a hordozók tetszenek, ezek közül is a Sara (talán azért, mert nagyon látványos a méretarányosnak tűnő kötélzete; nem ismerem a hajót túl jól, azért írok ilyen feltételes módban). A csatahajók kevésbé tetszenek, mert a szememnek nagyon hiányzanak a korlátok (ennek a hiánya a hordozókon nem feltünő), de azért a POW ( nem tévedek?) is nagyon szép, mert eléggé alakhű és szép a festése. Azt azért tudni kell, hogy "igazságtalanok" ezek a fotók, mert a nagyon kicsi hajók nagyoknak látszanak a fotókon...
Nem tudom, tegnap jól értettem, 60 darabos a flottád???
csatahajós 429130 2008. április 13. 22:08
Válasz erre
Hát elnézést a dupla postért, kicsit érdekesen viselkedik a fórum, ráadásul a galéria is behalt 1x, azért a duplikált kép. Az 53-as képet Sebinek és Siminek szánom, a jobb oldali csatahajó egy BB-49-es SOuth Dakota I osztályba tartozó egység, a legelső USS Montana (BB-51) ebből az osztályból került volna ki ha befejezik, de csak alig 30%-ra épült meg...

A P1250063-as kép szintén egy másik csak papíron létezett hajó, a HMS Lion csatahajó.

Loginomhoz hűen egyébként azóta a flotta kompozíciója eléggé ágyúklubbos irányba tolódott el ;) asszem Imi modeljének láttán be kell szereznem egy Hoodot is :D
csatahajós 429129 2008. április 13. 22:03
Válasz erre
Fleet2008Jan

A flottám 2008 elején
Fleet2008Jan
Sara1
Sara1
Sara2
Sara2
Sara3
Sara3
SaraLex
SaraLex
SaraLex2
SaraLex2
P1250104_resize
P1250104_resize
P1250106_resize
P1250106_resize
P1250063_resize
P1250063_resize
P1250077_resize
P1250077_resize
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053

Csak az arányok végett
Kép 053

Egy kis ízelítő, lesz még szerintem...
csatahajós 429128 2008. április 13. 22:02
Válasz erre
Fleet2008Jan

A flottám 2008 elején
Fleet2008Jan
Sara1
Sara1
Sara2
Sara2
Sara3
Sara3
SaraLex
SaraLex
SaraLex2
SaraLex2
P1250104_resize
P1250104_resize
P1250106_resize
P1250106_resize
P1250063_resize
P1250063_resize
P1250077_resize
P1250077_resize
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053
Kép 053

Csak az arányok végett
Kép 053

Egy kis ízelítő, lesz még szerintem...
csatahajós 429127 2008. április 13. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!

Örültem én is nagyon hogy találkoztunk végre és hát a Hood nem okozott csalódást ahogy azt vártam is :) !!! SZóval gratuláció még 1X.

Az I-400asok ügyében teljesen egyetértek Imi barátommal, nekem is nagyon tetszettek és egész szép volt a kivitelezésük is (nem is tudtam a kettő közül választani,m ert az egyiknak szebb volt a festése a másikon viszont sokat dobott a rapülő meg a felnyitott daruja.

A héten ha lesz egy kis időm feltöltök pár képet az 1250es hajóimról, persze csak ha van rá érdeklődés ;)...

Üdv mindenkinek
lucky 429126 2008. április 13. 18:51
Válasz erre
Simi!
Irgum-burgum!
De talán jobb is így. A nagy tolongásban némi sérülést szenvedett a hajó.
Egy daru görbült el és egy kötélcsiga törött le:(
Előzetesben javíthatónak tűnik.
A tanulság:
Bárhová bármi szigorúan akváriumban.
Simi 429125 2008. április 13. 14:29
Válasz erre
1 Hood
1 Hood
2 Hood
2 Hood
3 Yamato
3 Yamato
4 akagis dio
4 akagis dio
5 akagis dio
5 akagis dio
6 az egyik I-400 -as
6 az egyik I-400 -as
7 Yamato közép
7 Yamato közép
9 "egyveleg"
9 "egyveleg
10 "egyveleg"
10 "egyveleg
11 ez talán egy PT?
11 ez talán egy PT
12 a másik I-400 -as; nekem ez jobban tetszett... gyönyörű a festése!
12 a másik I-400 -...
13 az angolul beszélő "szlovák testvér" Hood-ja tavalyról...
13 az angolul beszé...

Itt van néhány kép a mosonmagyaróvári versenyről. Elnézést kell kérnem Pisitől, mert az Akagi-ról nem sikerült fotót készítenem, mert a zsűri - amikor fotóztam - megszállta a hajóját: mivel üveg tartóban volt kiállítva, a jó zsűri a tartó tetejére pakolta rá a maketteket és úgy értékelték... Lucky-tól is bocsánatot kérek, mert a nagy forgatagban elfeljtettem, hogy az ő hajója a másik oldalon van kiállítva és így elmaradt a lefotózása... Nekem személy szerint nagyon tetszett az Akagi mellett a két I-400 -as (1/350; Tamiya) tengeralattjáró; fel is merült bennem egy ilyen megépítése. Egész jó volt a Lion Roar maratással megspékelt Yamato is, bár nem sikerült beazonosítani nekem, hogy melyik időszakban lehetett ilyen a hajó... szóval egy kicsit olyan hasraütős volt a légvédelmi fegyverzete; ennek ellenére tetszett. A Hood -al eddig jutottam; a vesenyen nem idítottam, csak kiállítottam (ennek ellenére majdnem lezsűrizték!) Egy pozsonyi szlovák testvérnek nagy kedvet adott a megépítéséhez (aki mellesleg folyékonyan beszélt angolúl); tavaly egy Italeri Hood -al jött ide, amit ő maga is kicsit gyengének nevezett.
Különben jó volt a hangulat és óriási volt a tömeg. A börze is hozta a jó formáját: jó festékeket és sztirol idomokat vettem. Sajnos Szamiék dióját a "konkurencia" kicsit helybenhagyta, amint az a képeken is látható. Azért remélem értékelte a zsűri.
Jó volt kicsit találkozni és beszélgetni!
amatõr01 429124 2008. április 12. 11:09
Válasz erre
üdv!

1/700as japán hajókhoz fotomaratást honnan érdemes rendelni?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.