/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Hajókovács 429402 2008. május 1. 23:05
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Nem azt mondom , hogy nem igaz a szegecsek gyenge mivolta , de nem az volt az elsüllyedés oka. Csak a szük hajó orban használták a kézi szegecselést ahova nem fért be a levegős szegecselő gép és ezért más volt az anyag szilárdsága.Az a szakasz ahol kézzel szegecseltek max. 1O méter , de a jéghegy majd 1OO méter hosszan szaggata fel a lemezeket, azaz nyirta el a jó minőségűnek mondott szegecseket is.Az ütközés ugyanugy felszaggata volna ,ha a jó minőségű szegecseléssel csinálták volna.
Laci 429401 2008. május 1. 23:05
Válasz erre
Simi!
Nekem nem bonyolult a rajz,tudnod kell előzetesen,hogy rajzból 5-ös voltam.Nem szakrajzra gondolok,mert az 2-s volt.Szoktam szabad kézzel (14 éves korom óta) rajzolni-festeni papírra,falra.Szóval ez nem probléma nálam.Majd meglátod.Probléma a kép felrakása.A hajó meg úgy alakul,ha van rá időm meg energiám.
Laci 429400 2008. május 1. 23:00
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Láttam a Titanic-odat (persze veled egyetemben),és fogadd el gratulációmat,meg persze mindenkinek aki jelen volt.Elég szép munka,bár mondjuk élőben sokkal szebb,mint képen vagy tévén.Ez a Fábry,hogy milyen bolondos ember...Gondolok a "Metál bt."-re.
csatahajos 429399 2008. május 1. 22:51
Válasz erre
Hajókovács!

Miért nem igaz a szegecs sztori? A Discovery-s doku fil elég hihető tesztet produkált erre a verzióra és szerintem logikusan le is vezették...
Sszabi 429398 2008. május 1. 20:22
Válasz erre
Üdv!
Véleménytek kérném ki az Academy 1:350-es Bismarck v Tirpitz-éről. Ilyen méretű hajóm nincs még ezért kérdem h megéri-e befektetni majd ezekbe a hajókba vagy hagyjam a fenébe.
Várom a véleményeket a makettekről!
SSzabi
Simi 429397 2008. május 1. 16:00
Válasz erre
Laci!
Ha ennyire bonyolult, akkor inkább hagyjuk, inkább dolgozz a hajón!
Laci 429396 2008. május 1. 15:20
Válasz erre
Simi!
Szóval az emelkedő mechanizmus fotó úgy jön létre,hogy lerajzolom A4-s papírra a tervet ,majd lefotózom telóval,és felrakjuk a fórumba.Ha jön haver felteszem.
Hajókovács 429395 2008. május 1. 10:49
Válasz erre
Elvileg hasonló okok miatt van az is , de szerencsére a levegőben nincs elektrókémiai kölcsönhatása a statikus feltöltödés miatti potenciál különbségnek.
Bár ha a napjainkban sürűn előforduló savas essőkre gondolok, ki tudja?
Mty 429394 2008. május 1. 10:30
Válasz erre
Lenyűgöző
Egysrerűen gyönyörű!
Rumcájsz_52 429393 2008. május 1. 10:25
Válasz erre
Köszi,Hajókovács, én ugyan repülős vagyok, de dunamenti lévén érdekel a hajózás is, és ez a "technikatörténet" nagyon érdekes volt. A magam szakmájából annyit tennék hozzá, hogy ezek szerint ez a megoldás megfelel a repülőgépeken a szárnyak és vezérsikok végein hátrafelé kilógó 15-20 cmm-es pálcikáknak, az ún. statikus elektromosság kisü-
tőknek. Mégegyszer köszi, üdv R.
Simi 429392 2008. május 1. 08:32
Válasz erre
Szia Laci!
Hát hogyne érdekelne a rajz az emelő-mechanikáról! Csak azért említettem a fotót, mert azt hittem, hogy az az egyszerűbb.
Hajókovács 429391 2008. május 1. 07:50
Válasz erre
Szia Laci!
Mint irtam az elözőben is , gyakorlatilag a több rétegben festett hajótest és a tengerviz között ez a fémesen maradó felületek villamos kapcsolatot létesitenek.Ezért látod a képen fényesnek.A nagy méretű fémszerkezetek , mint pl. a hajó is rendelkezik bizonyos elektromos potenciállal, a tengervizhez képest , de bizonyos mértékben saját magához képest is a hossza miat( az un. lépésfeszültség).
Ezt a feszültségkülönbségeket söntöli ( zárja rövidre) az a bizonyos aluminium - magnézium ötvözet felület, ami mindig tiszta marad , mert az eggyenáramú vezetés miatt lassan elfogy , persze évek alatt.Azért ez az anyag , mert minnél közelebb kell, hogy legyen a Mengyelejev periodusos rendszerében ahoz a fémhez , ami a tengervizben is van ,persze só formájában , mint a NaCl,- KaCl.- MgCl.-CaCl.
A lezajló folyamat hasonló mint a villanybolylerekben az aktiv anód esetében, pedig ott csak édesviz fordul meg. A tengerviz só tartalma viszont közismerten magas.
Természetesen ez az anyagkiválasztódás csak következménye a dolognak.
A célja az elektromos eggyenpotenciál létre hozása a hajó külső felületén .
Ennek a tappancsnak a mérete kb 15 X 25 cm a vastagsága min 5,-7 cm ez az öntvény mérete.Magában az őntvényben egy rés van a laposvas számára , ami át van füzve rajta a két vége be van hajlitva és azt hegesztik fel a hajó testre.
Remélem nem zavartalak meg jobban.
üdv János
Laci 429390 2008. május 1. 05:47
Válasz erre
Simi!
Olyan problémám van,hogy nekem nincs a telcsihez USB kábelem ahoz nem is lehet kaoni,ezért havernak szoktam szólni,hogy jöjjön el és tegye fel a képeket.Mondjuk még nem jutottam el a forog-emelkedik részhez,egyenlőre a lövegcsövek vannak rögzítve a torony talpazatán,és majd csak ezután jön a többi (a neheze).De igérem ha meglesz felteszem.Estleg lerajzolom az elképzelést és azt feltehetem ha érdekel.
Laci 429389 2008. május 1. 05:38
Válasz erre
rudders propellers 1940
rudders propellers...
rudder area
rudder area

Szia Hajókovács!
Szóval akkor most kíváncsivá tettél ezekkel a "jelölésekkel".Mik is ezek akkor valójában?Mit csinálnak mi ellen?Küldök róla képet a kormánylapátról 1940-ben készült.Ezen látszik az a "jelölés" bár kicsit fénylik,nem tudom mennyire kivehető.A másik pedig a hajócsiga tengely tartója és ott is látszik ugyanaz.Mondjuk egy kicsit megette a sós víz ugyanis ez már a roncsról készült kép.Köszi előre is.
Essex 429388 2008. április 30. 14:20
Válasz erre
Azt most nem tudom megmondani, hogy a Trumpi vagy a Dragon a jobb, mert ahhoz alaposan el kellene mélyedni bennük, na meg meg kéne építeni őket. Valószínűleg az ilyenkor szokásos módon mindkettőnek lesznek előnyei és hátrányai. Az ránézésre tisztán látszik, hogy a Trumpit nehezebb szépen megépíteni, mert a hajótest a hangárfedélzetig van meg, az e fölötti oldalfalakat külön kell rátenni és persze egy síkba illeszteni a hajótest alsó részével. (Tkp. a 350-essel egyező bontás.)

A másik kérdés a korrektség. Én már eléggé belemásztam az Essex témába (csak sajnos 2 éve hanyagolom :-( ), tervezek is egy honlapot ez ügyben (szintén 2 éve hanyagolva). Gyakorlatilag nincs két egyforma Essex, de a gyártók ezt eléggé nagyvonalúan szokták kezelni.

Ha gondolod, össze tudom neked szedni, hogy mely hajókon voltak Corsair-ek, ha ez segít a döntésben...

(Legközelebb hétfőn leszek netközelben, meg persze még ma egy darabig, kb. 6-ig.)
EDE 429387 2008. április 30. 11:57
Válasz erre
Essex!

Bizony az a Franklin csak a leányálom kategóriában van! A Franklinban is elbizonytalanodtam. Nekem az a lényeg, hogy mind a négy háború végi géptípust fel lehessen rá rakni. Asszem 45 tavaszi-nyári verzió OK, mert akkor a kamikazék miatt használtak Corsaireket.
Egyébként, melyik tűnik jobbnak, a Dragon, vagy a Trumpeter?
Simi 429386 2008. április 29. 16:49
Válasz erre
Laci!
Ez a forog-emelkedik dolog nagyon érdekesnek tűnik; sejtésem van róla, hogy hogyan oldod meg, de ha lefotózod, akkor tegyél majd fel róla képeket.
Laci 429385 2008. április 29. 15:50
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Olvastam az észrevételed a "jelölésekkel" kapcsolatban.Na most ez nekem kínai.Most ez akkor mitől véd mit,kitől mi ellen?Ha elmondanád azaz leírnád megköszönném.Van még egy könyvem abban is vannak külömböző ínyencségek a hajón amit nem igazán értek mit csinálna az ott vagy miért van ott.A németek biztos tudták,másképp szerintem nem lett volna rajta,súlytöbblet miatt.
Laci 429384 2008. április 29. 15:40
Válasz erre
Simi!
Most éppen gitt hiányában a lövegtornyokat csinálom azaz a csöveket.Úgy akarom megoldani,hogy amikor elfordul a tengelye körül az ágyú,akkor a csövek automatic fölfele mozdulnak forgás közben.Nem tudom mennyire érthető,de az elve az,hogy bármely irányba fordul ( szervo segítségével ) a torony,a cső magától fog emelkedni,persze az szervo nélkül.A tervek már megvannak csak ki kell vitelezni.Így megspórolok plussz szervok beépítését.Mellesleg megjegyzem ezeket az ötleteket mindig a munkahelyemen találom ki,többet is egyszerre.Majd lerajzolom és otthon megpróbálom formába önteni.Ha érdekel a működési elve,akkor lerajzolom a terveket és felteszem,hogy érthetővé váljék.Mellesleg hátha jó valakinek ez a megoldás.(De elég bonyolult véghez vinni.Rengeteg mérés és jó beállítás kell hozzá.)
Essex 429383 2008. április 29. 15:40
Válasz erre
Ez a "1:350 Trumpi Franklin van kinézve" mit jelent? Ezt szeretnéd megvenni, ha majd nagy leszel :-))) vagy már megvan, csak a kivitelezés csúszik? Nekem 350-ben egy Yorktown (CV-10) van, el is kezdtem, de a projekt időhiány és az érdeklődés átmeneti másfelé terelődése folytán lassan 2 éve felfüggesztve. Na meg egy nagy qpac maratást is be kéne még szerezni...
Zsotya 429382 2008. április 29. 14:41
Válasz erre
Üdv. Mindenkinek !
Nem akarna valaki befejezni egy - egy vízvonalas 1/700-as hasegawa és Tamiya anyhajót? A ticonderogáról és a Taihoról van szó, fődb.-ok levágva,felépítmények összeállítva, állapot kb. festés előtti.
Ugyanitt egí Dragon 1/700 Arizona is eladó bontatlanul.

ha vkit érdekel, árakat megbeszéljük.

üdv/Zsotya

30 377 5732
EDE 429381 2008. április 29. 13:06
Válasz erre
Igen Essex!

Tavaj a Bolyain beszéltem veled, és mondtad, hogy ez elég pontatlan makett. Messziről jól néz ki, közelről meg nem kell...-ahogy SImi szokta mondani.
Magam részéről 1:350 trumpi Franklin van kinézve...majd egyszer.
Simi 429380 2008. április 29. 12:29
Válasz erre
Laci!
Akkor a lövegcsövek rendben vannak, csak a csillogás keskenyítette el (tehát optikai csalódás egész biztosan). Most mi következik?
Essex 429379 2008. április 29. 12:22
Válasz erre
Szia EDE!

Sajnos a Hasegawa Essex-e nagyon sz***r. :-((( Első ránézésre nem feltünő, de ha egy kicsit belemászik az amber a dolgok mélyére, akkor elkeserítő. Nekem volt több is, de ami nem volt elkezdve, azt mindet eladtam a Trumpi és a dragon megjelenésekor. Van, amit elkezdtem átépíteni, de eközben még több disznóság derült ki, kegyetlen nagy meló korrektül megcsinálni...

A ferdefedélzetes "csónak" tekintetében azért nem vagyok ennyire optimista. Az Antietam ugyanis csak egy kis variálást igényel (fedélzet, egy-két kiegészítő az oldalára), viszont a többi átépített hajó gyakorlatilag komplett új szerszámot jelentene. A meglévőből talán ha 15-20% használható...
EDE 429378 2008. április 29. 11:46
Válasz erre
Szia Essex!

Nekem csak egy Hasegawa Ticonderoga van. Összerakva, lefestve, semmi különös. Vettem hozzá egy Eduard fotomaratást, de így utólag elég macerás lesz felpakolni.
Hát igen, az Antietam, mint első szögfedélzetes csak technikatörténeti jelentősséggel bír. Ha időmilliomos lennék, megpróbálkoznék vele.
Szerintem, ha képesek voltak kiadni, akkor tuti, hogy lesz még a rendszeresített szögfedélzetes csónakból is!
Hajókovács 429377 2008. április 29. 07:45
Válasz erre
Szia Laci és Simi!
Furdalja az oldalatokat a kormánylapát és a tönkcső felületén levő un. jelölések mivolta . Azok a kis bigyók nem jelölések hanem aluminium és magnézium tartalmu ötvőzetből öntött kis lapok amik egy acél lapra vannak rögzitve , és azon át a hajótestre fémesen , azaz a Bismarcon már iv hegesztéssel. Ennek a célja a forgó , mozgó alkatrészek elektrókémiai védelme , a tengerviz kémiai hatásai ellen . Ilyen kis lapok vannak a hajó orránál is , ha van or propulzió.
Laci 429376 2008. április 29. 07:14
Válasz erre
Szia Simi!
Én abból gondoltam,hogy valamiféle jelölések,mert mivel a kormánylapát trapéz alakú,a jelölések pedig egy síkban azaz egy vonalban futnak vízszintesen.Ha megnézed a kormánylapát képet akkor látszik,hogy a kép jobb felén a fölső jelölés majdnem éri a lapát tetejét a bal oldalán pedig már lentebb van a jelölés,de mégis vízszintes síkban futnak.Valamint ezek a jelölések megtalálhatók a hajócsiga tengely tartóján is,de odáig még nem jutottam el.
Az ágyúcsővel pedig annyit tudok mondani,(nem sértődök meg az észrevételen)hogy valójában 3 lépcsőben szűkül össze,habár nem tudom mennyire látszik a képen.Ez pedig már a második készlet ugyanis az elsőt elb...ták.A két "lépcső" közötti külömbség 2 milliméter volt körbe,ami 1:100-ban 20 centi külömbséget jelent a két cső között.Az pedig szerintem kicsit sok.Na de "mindegy" majd megpróbálok olyan képet csinálni amin látszik,hogy szűkül a cső torkolata.A végét pedig 3.8-as fúróval fúrtuk ki,az tuti biztos,hogy egyezik a valódi cső átmérőjével 1:100-ba.
Essex 429375 2008. április 28. 19:30
Válasz erre
Igen, láttam, pontosabban bele nem tudtam nézni, de mivel van más Dragon, el tudom képzelni. Nekem egy CV-9 Essex és egy LPH-4 Boxer van tőlük. (na meg persze a Trumpetertől is van.) Így első ránézésre jónak tűnik, de sajnos azt még nem tudom, mikor lesz időm megépíteni. Annak sem tudtam még utánanézni, hogy mennyire pontos a kit.

Maga az Antietam nem vonz különösebben, egyrészt mert nagyon egyedi és kisérleti volt, másrészt a története sem különös. Nekem egy (kettő ?) rendes ferdefedélzetes Essex kéne nagyon.

Neked megvan az Antietam vagy valamelyik másik Dragon vagy Trumpi Essex?
Hajókovács 429374 2008. április 28. 18:53
Válasz erre
A kiállitott hajók és egyébb makettek zárható "SZIMA" vitrinbe lesznek, maga a kiállitó tér cca. 1 OOO négyzetméter . A nyitvatartási idő alatt állandóan lesz ott valaki a Hajózástörténeti Klub tagjai közül. más időben biztonsági szolgálat van és kamerával megfigyelve.Maga a létesitmény bizonyára biztositva van , ez szerintem a kiálitásra is érvényes , még a lopás ellen is. De reméljük erre nem kerül sor.
csatahajós 429373 2008. április 28. 18:36
Válasz erre
Hello,

nos a szállítással az igazi gond nem is az hogy hogyan jut oda (Gyuri barátom szerintem szívesen kivisz) hanem az hogy a szállító eszközeikbe (dobozkáimba) visszacsomagoljam úgy hogy ne sérüljenek a magas árbocúak...de megoldom majd valahogy :D

A fényképezés jól hangzik nagyon is ;)

Tudom egy hülye kérdés, de a dolgok biztosítása is megoldott valahogy (van 1-2 model ami abszolute pótolhatatlan merthogy egyedi darab)?
Hajókovács 429372 2008. április 28. 18:29
Válasz erre
Szia Csatahajós!
A szállitás nem gond a cég marketing igazgatója biztositja a szállitás megszervezését az árúház furgonjaival, a csomagolást Én garantálom szivaccsal bélelt müanyag rekeszek formájában , a Bolyain hegyekben állnak minden méretben.A Pék doki teljes repertoárja ott lesz, szerintem ne maradj le.Egyébként kiválló alkalom lenne , minden hajódrol studió minőségű fotót késziteni.Egy kérdés , merre laksz, vagy honnét kellene a hajókat a Sugárba szállitani?
csatahajós 429371 2008. április 28. 17:58
Válasz erre
Sziasztok!

Na szép sorban, először is köszönöm a kommenteket, örülök neki hogy tetszik :).

Tegnap kaptam egy kedves invitáló e-mailt Takács Zoltán makettinfós kollégától, hogy írnék-e egy cikket és hát úgy gondolom hogy nagyon szívesen, akár több részben is (sok téma felmerült- pl az 1250-es hobby úgy általában, a kialakulása, aztán specifikusabban egy-egy meglévő hajómról mint model ill. mint az igazi története), persze ha úgy gondoljátok, hogy van rá érdeklődés.

Hajókovács!
Köszönöm az információt és az ajánlatot, még át kell gondolnom - sajnos arra nem hiszem hogy lesz mód hogy az egészet elvigyem (száálítási ill. sérülési gondok) de valamit majd kitalálok Pék doktorral :)

Simi!
A P4180015 kép hajói háttérből előrefelé haladva: SMS Kaiser, SMS König, SMS Bayern, SMS Mackensen, SMS Ersatz Yorck, ez utóbbi kettő a Hood nagy ellenlábasának készült (igazából inkább fordítva, a Hood-ot kezdték el az angolok a Mackensen hallatára).

Sajnos a fórum képtárja kicsit lebutítja a képeket, így elveszik sok sok részlet..

EDE!
Remélem én is h a BKV nem "szól" közbe, de ha más nem remélem lesz még alkalom majd a hajóimat megnézni :)
Hajókovács 429370 2008. április 28. 16:38
Válasz erre
Szia Csatahajós!
A flottádat szivesen látnánk a Sugárban . Garantáltan kapsz egy kétpolcos 2OOX1OOO- es üvegvitrint, névre szólóan.
Simi 429369 2008. április 28. 16:23
Válasz erre
Laci!
Szerintem nagyon elegáns lett ez a kormánylapát-készlet. Én mindig azt hittem, hogy valamiféle merevítések azok a "csíkok" ott a felületén, aztán lehet, hogy tényleg vmiféle jelzések.
Azért volna egy észrevételem, ne vedd gonoszkodásnak... szóval, a lövegcsövek falvastagsága a csőtorkolat felé haladva egyre kisebb, mintha a cső szűkülne. A te fő lövegcsöveidnél ezt nem tapasztaltam.(Vagy csak optikai csalódás áldozata lettem?) Nem tudnál valakivel esztergáltatni egy kicsit élethűbbet? Szerintem ez egy esztergályosnak nem nagy kihívás, ha jó rajzok állnak rendelkezésre.
Remélem nem bántottalak meg, csak én is azt szeretném, ha igazán "ütős" lenne ez a műalkotás.
Simi 429368 2008. április 28. 16:12
Válasz erre
Csatahajos barátom!
Ez igen! Van itt minden, mi szem-szájnak ingere...
Két kérdésem volna: 1. A P4180015 sz. képen, melyik hajó van itt az előtérben, amelyiknek csak egy kéménye van? 2. Sose gondoltál diorámát készíteni ebből a nagyszerű készletből? Szerintem az nem is lenne nagyon nehéz és időigényes munka.
EDE 429367 2008. április 28. 15:07
Válasz erre
Remélem a BKV sztájk nem fogja el izélni!
Hajókovács 429366 2008. április 28. 14:42
Válasz erre
makettkiallitas2
makettkiallitas2
makettkiallitas2
makettkiallitas2

Ez lenne a kiállitás szorólapja.
Hajókovács 429365 2008. április 28. 14:19
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Pünkösd hétfőn lesz a kiállitás összeállitása. A TIT Hajózástörténeti Klub szervezésében lesz kialakitva a hajós szekció, kb 8O db hajó kerül kiállitásra a TIT -es munkákból , de bárki hozhat makettet. Elkészült a rendezvény kreativja , rögvest küldöm , hogy kerüljön fel a rendezvény rovatba.
EDE 429364 2008. április 28. 11:53
Válasz erre
Csatahajós!

Még csak most tudtam megnézni a flottádat! Lenyűgöző!
csatahajos 429363 2008. április 28. 10:45
Válasz erre
Urak, erről a május 10.-i Sugár-os kiállítás/versenyről lehet valami közelebbit tudni?
Hajókovács 429362 2008. április 28. 07:24
Válasz erre
Szia Laci!
Hát nem semmi , amit edig csináltál.Csak gratulálni tudok a teljesitményedhez , bár eddig is tudtam mekora fába vágtad a fejszédet.A géz amit emlitettél az ugye üvegszövet lesz a mügyanta alá és nem textil. Esetleg nem ártana a belsejét is impregnálni valamilyen mügyantával.Hasznos lehet a vizállóság, mivel vizre is fogod tenni, mint müködő RC model.Csak igy tovább, hajrá!
Laci 429361 2008. április 27. 20:36
Válasz erre
Helló Sszabi!
252cm hosszú.36 cm széles.Magasságát még nem tudom,mert még odáig nem jutottam el.
Sszabi 429360 2008. április 27. 19:54
Válasz erre
hogy ez mekkora naaagy...:)
Laci 429359 2008. április 27. 19:21
Válasz erre
DSC00241
DSC00241
DSC00242
DSC00242
kormánylapát "mechanizmusa"
kormánylapát "...
kormánylapát
kormánylapát
DSC00248
DSC00248
DSC00250
DSC00250
az egyik ágyútorony (nem kicsi)
az egyik ágyú...
DSC00252
DSC00252
DSC00253
DSC00253
DSC00254
DSC00254
DSC00256
DSC00256
DSC00257
DSC00257
DSC00258
DSC00258

Szia Hajókovács!
Tehát akkor itt vannak képek a kormánylapátról meg ezek azokról.Szóval a kormánylapátnak megcsináltam a váz szerkezetét,majd egy 6-os tőcsavart raktam a felfogatás (azaz forgáspont) helyére.Teljesen begitteltem majd lecsiszoltam.A hajótestbe furatot fúrtam,abba pedig egy 6-os belső átmérőjű alucsövet tettem.Persze méretre vágás után.Sablon alapján beállítottam az 5 fokos kormánylapát dőlés szögét.Ragasztó -> gitt -> csiszolás követte.(lásd a "kormánylapát" képet)Majd a hajótest belső részén "belógó tőcsavar" részére egy réz csövet tekertem és a végére vágott bevágásba pedig 3 lemezlapot vágtam ki.(a rézcsővet pedig gittel ragasztottam a tőcsavarhoz)A forgás pontnál csavarral összefogattam és a bevágásba illesztettem.A végét alhajlítottam,elkerülendő,hogy kicsússzon a nútból.Ezzel meg lett oldva a kormányozhatóság.Persze a tengely belsejét illetve kívül gépzsírral bekenve megakadályzom a víz behatolását.(lásd a "kormánylapát mechanizmusa" képén)Az egész pedig egy szervóval lesz megoldva.Mikor ezek megvoltak akkor a kormánylapátra megcsináltam egy minek is nevezzem jelöléseket.Fene tudja mit jelölnek.Talán a merülést vagy nem is tudom?
Pár képet raktam fel a hajótestről.Én gerinc-borda elven csináltam meg palánkolással.Gitt és csiszolás követte mikor kész volt.Azaz még nincs kész,mert gézzel at kell bevonni és epoxigyantával átkenni.Majd úja gittelni-csiszolni és szórógittel lefújni.Majd finom csiszolóval megint csiszolni.Ezután jöhet a festés és akkor van kész.
Az ágyútorony pedig üreges megoldású az ágyúcsövek mozgathatósága végett.Mint a képen látszik ez is vázszerkezet megoldásos,valamint gőzöléssel hajlítootam meg az íveket.Természetesen ez is gitt és csiszolás elven működik.Egyenlőre ennyit.
Várom a hozzászólást!!!
M.István 429358 2008. április 27. 19:21
Válasz erre
csatahajos 429357 2008. április 27. 17:58
Válasz erre
P4180002
P4180002
P4180003
P4180003
P4180005
P4180005
P4180007
P4180007
P4180008
P4180008
P4180009
P4180009
P4180011
P4180011
P4180012
P4180012
P4180013
P4180013
P4180015
P4180015
P4180017
P4180017
P4180018
P4180018
P4180019
P4180019
P4180020
P4180020
P4180021
P4180021
P4180022
P4180022
P4180023
P4180023
P4180024
P4180024
P4180025
P4180025
P4180026
P4180026
P4180027
P4180027

Na akkor a csomagolt képek ide kibontva, igaz gyengébb minőségben, mert láttam nem igazán érkezett hozzászólás az előző körben :)

Remélem tetszenek!
Hajókovács 429356 2008. április 26. 21:43
Válasz erre
Szia Laci!
Nem könyű a döntés, regel hivlak telefonon.
Sszabi 429355 2008. április 26. 20:10
Válasz erre
Varjúbácsi köszi az infót!
Laci 429354 2008. április 26. 19:56
Válasz erre
nappali híd a refivel (ez is működik rajta)
nappali híd a...
egy kis ínyencség a hajó kedvelőinek
egy kis ínyencség...

Szia Hajókovács!
Képzeld most nagy dilemmában vagyok.Kaptam egy telefonhívást németből,hogy mehetnék ki dolgozni rendes munkaidővel felvéve.Kapnék autót lakást mindent csak dolgozni kellene.Na most mennék is meg nem is.Mennék,mert csábító az ajánlat,de nem is,mert nem látnám a fiamat meg az élettársamat,na és persze nem tudnám csinálni a hajót sem.Szerdán már mehetnék is.Azon filózok,hogy mit tegyek.Tudom azt mondanád én döntsek,ce nem megy.Szerinted mi tévő legyek?Ha adnál tanácsot talán könnyebb lenne.Köszi előre is.Addig is itt van pár érdekes kép.
csatahajós 429353 2008. április 26. 13:51
Válasz erre
Rányomsz arra hogy free, vársz 2 percet és már indul is a letöltés. Du. vagy este felteszem ide is a képeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.