/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Sebi 429123 2008. április 10. 17:32
Válasz erre
Kedves Barátaim !

Én már holnap előremegyek bemelegíteni a helyeket Móvárra, így ezt a fórumot vasárnapig már nem fogom látni. Szeretném megadni a telefonszámom: 20/388-0698. Találkozunk ott !
Szamuráj 429122 2008. április 10. 15:26
Válasz erre
Lucky barátom!
nemsokára láthatod és a többiek is, nagyon durva lesz, annyit elárulok, pláne majd akkor amikor M. Pisti mester ráhelyezi az átfestett Zéróját. :) Ezerrel dolgoztam a diorámán. Már csak két nap.

Szami
M.M. 429121 2008. április 9. 20:49
Válasz erre
Aki ezen megsértődik az tehet egy szívességet...! Nekem nagyon bejön. Elösszőr azt hittem hogy a fiad építette.
lucky 429120 2008. április 9. 19:53
Válasz erre
hát igen némi maratás jól jönne neki...:))
EDE 429119 2008. április 9. 15:25
Válasz erre
Bocs! Az első nem Kaga, Essex.
EDE 429118 2008. április 9. 15:24
Válasz erre
Kaga
Kaga
Kaga
Kaga

Pisti!

Hosszú előkészületek után sikerült két repülőgéphordozót összeépítenem! A hajótest Lego Quatroból a fedélzet a Tesco-s favonathoz készült országút építőelemeiből jött létre. Nem túl részletes, esetleg fotomaratással feldobhatnám...

(A rakétahordozód miatt mertem csak ezt a kis tréfát "felhozni". Sok komoly ember "él" ezen a topikon, remélem nem sértek meg senkit :) )
lucky 429117 2008. április 8. 15:31
Válasz erre
Szami!
Várjuk a diódat!
M.M. 429116 2008. április 7. 21:03
Válasz erre
EDE!
Mi is sajnáljuk hogy megint csak nem tudsz jelen lenni egy ilyen eseményen, de ne izgulj mert sok fotót fogunk felrakni majd ide.
Igen a motorburkolat tényleg nem ilyen, de már nem akartam azt is átalakítani teljesen.
Köszönjük a felajánlást, de sajna már kevés lenne az idő rá. De a következő versenyre lehet hogy megcsinálom neki.
Miért kell éhes disznónak lenned? Miért nem kezded el a valóságban?

H.Debil! A kabint saját kézzel festettem át 0.5-ös ecsettel.
EDE 429115 2008. április 7. 18:43
Válasz erre
Pisti!

Nagyon tetszik a közös projektetek. Kár, hogy nem láthatom majd az eredményt! Fotózzatok, fotózzatok ezeret! Jó, hogy a Zero koptatásánál nem estél túlzásba! Azért kíváncsi vagyok, hányan jegyzik meg, hogy az A6M2-nek nem ilyen a motorburkolata. Egy Matchbox Akagis Zeroét tudnám felajánlani, de ez a makett valójában meg A6M3. :(
A múltkor Szami másik közös projekt felvetése valósszínűleg hatással volt rám, mert szombat éjjel álmomban a Kaga makettjével dolgoztam - én éhes disznó.
Ja, ha ugyanezt tudod produkálni 3 nap alatt egy régi B5N-nel, szívesen felajánlom!
Nem sajnálom, profi kezekbe kerülne.
hellodebil 429114 2008. április 7. 12:35
Válasz erre
Érdekes projekt ez az Akagis dio!
Figyelemre méltó, hogy a kabin átfestése milyen szépen sikerült! Gratula!
Szamuráj 429113 2008. április 6. 20:16
Válasz erre
Szervusz Isti!

Nekem megfelel, hogyne, jó lesz majd a fedélzeten a Zéróm mellett. Köszönöm. Miből sikerült a farokjelzés számait megcsinálni?

Már csak 6 nap és a többiek is láthatják az Akagis diorámát!!!

Szami
M.M. 429112 2008. április 6. 20:08
Válasz erre
tn_800x600_92874_58139_Zero3
tn_800x600_92874_581...
zero 002
zero 002
zero 003
zero 003
zero 006
zero 006
zero 004
zero 004
zero 007
zero 007
l 008
l 008
l 005
l 005
Zero
Zero
zero 009
zero 009
zero 010
zero 010
Zero 011
Zero 011
Zero 013
Zero 013
Zero 014
Zero 014

Szamuráj!
Bocsi hogy nem a titkos vonalon küldöm a képeket, de hát ha a többiek is kiváncsiak a készülő "közös projektünkre", még akkor is, ha semmi köze ehez a topichoz.

Hát így sikerült a Zerom átfestése az Akagis diorámádhoz. Tudom hogy nagy szar az egész, de ennyi idő alatt ennyire futotta. Ha nem tetszik szolj, és átfestem.

Üdv.
M.István 429111 2008. április 5. 21:45
Válasz erre
Csatlakozom az elöttem szólóhoz!
Sebi 429110 2008. április 5. 20:40
Válasz erre
Kiváló ! Alig várom, hogy lássam élőben is !
hellodebil 429109 2008. április 5. 15:18
Válasz erre
Simi!
Sikerült meglepned! Ezek a képek engem meggyőztek arról, hogy talán hazánkban te űzöd a "csatahajó építést" a legmagasabb szinvonalon. Ezt a legkomolyabban gondolom. Tőled csak tanulni lehet.
A másik. Közel két éve, hogy lenyűgöztél minket a Yamatoval, a Montanaval és a japán Tone makettjével. Úgy látom, hogy azóta még (rengeteget) fejlődtél is... ezen a szinten pedig, ez már óriási dolog! Grat, ezt tutii megfogom élőben nézni vhol! Világjáró túrnéra is indulhatna, mint anno az igazi Hood :)
Sszabi 429108 2008. április 5. 14:58
Válasz erre
Simi minden elismerésem, gyönyörű még így félkészen is :)
Sszabi 429107 2008. április 5. 14:57
Válasz erre
Simi minden elismerésem, gyönyörű még így félkészen is :)
Simi 429106 2008. április 5. 14:35
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

És itt a másik (mármint a sajátom) a összehasonlításhoz... Itt még sokminden nincs összeragasztva, lefixálva, ezért vannak itt-ott még rések is. A fő lövegtornyok a WEM műgyanta tornyaira vannak (ill. lesznek) kicserélve, még nincs lefestve. Szóval sokminden provizórikus, de azért már kezd összeállni a hajó. Talán Móvárra még alakul egy kicsit...
hellodebil 429105 2008. április 5. 14:30
Válasz erre
Sztem ezt a szintet a tied már megütötte, nem látok rajta olyan mélyreható változtatásokat, mint a tiédben.
Simi 429104 2008. április 4. 18:47
Válasz erre
Nem rossz, remélem, ezt a szintet az enyém is megüti... bár láttam egy-két furcsaságot: pl a parancsnoki torony tetején levő antennatartónak van lábalókötélzete...hm hm; a csónakoknak 3-3 tartóbakja volt (sajnos a WEm maratás is csak kettőt ad; pluszba kellett készíteni mindegyikhez egyet-egyet.) A kéményt is ki lehetett volna nyitni. És ahogy látom, ő elfogadta, hogy minden doboz, szellőző, nyílászáró ott van, ahogy a készlet diktálja... pedig elég sok ott a tévedés. Végülis nem tett mást, mint a maratást ügyesen összehozta a kittel.
csatahajos 429103 2008. április 4. 12:03
Válasz erre
Egy kis "vízvonalasított" összehasonlítási alap Iminek:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Üdv,
Narn 429102 2008. április 4. 10:58
Válasz erre
Igyekszem minnél több képet készíteni. Remélem jó lesz és lesz sok szép látnivaló.
M.István 429101 2008. április 3. 21:47
Válasz erre
Majd vasárnap teszel fel képeket az IPMS-ről. Minnél többet! Köszi.
Sebi 429100 2008. április 3. 18:41
Válasz erre
Hello !

Én sajnos nem tudok. De ilyesmit nem is nagyon adnak ki makettben.
mszl 429099 2008. április 3. 17:34
Válasz erre
Ezt nem tudom hogy sikerült 3x elküldeni!!!???!!!

Bocsánat!!!
mszl 429098 2008. április 3. 17:33
Válasz erre
Sziasztok!

NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30
mszl 429097 2008. április 3. 17:33
Válasz erre
Sziasztok!

NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30
mszl 429096 2008. április 3. 17:33
Válasz erre
keresem1
keresem1

Hoppá a kép lemaradt
mszl 429095 2008. április 3. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!

NEm csatahajó tudom, de tud valaki ebből makettet:1974 Willard Vega-Horizon 30
Narn 429094 2008. április 3. 11:57
Válasz erre
Urak!
Jó hírem van, megyek Móvárra és elviszem a Fletchert. Sajnos még lenne rajta bütykölni való, de azt majd később megejtem, mert most két másik makettet készítek szimultán :).
Most hétvégén, azért benevezem a svéd IPMS Openre a kis U-boot type XXIII-assal együtt, amit szintén viszek Móvárra.
Legalább megcsodálhatom majd élőben is, amiket itt láttam a topikban, Hood-ra különösen kíváncsi vagyok.
EDE 429093 2008. április 3. 11:28
Válasz erre
hellodebil!

Meg akartam keresni a topicnyitást, de 2006 júli. 10-nél régebbi bejegyzést nem találtam. Kár lenne, ha az a sok értékes info elveszene, ami itt összegyűlt.
hellodebil 429091 2008. április 2. 21:51
Válasz erre
Én is szivesen elmennék Móvárra, de sajnos megint nem jön össze...
Anno, mikor létrehoztam a topicot - egy kósza ötlettől fellelkesülve - nem gondoltam volna, h ennyi "társam" van az országban, ráadásul ilyen szép munkákat készítenek! CSak lesem ezt a sok tudást és szebbnél szebb "csatahajókat". Amire külön büszke vagyok, hogy sokan közületek talán ennek a topicnak köszönhetően ismerkedtek meg egymással. Igérem előbb-utóbb én is előtűnök az ismeretlengés leple alól és elviszem majd egy kiállításra egy munkám, még annak tudatában is bevállalom ezt a kockázatot, h nem lesz esélyem a győzelemre, dehát nem is ez a legfontosabb!!!
lucky 429090 2008. április 2. 20:40
Válasz erre
rakodónyílások belső fele, korlátok...
Itt már régebben kitárgyaltuk a témát, olvass vissza
zed911 429089 2008. április 2. 19:12
Válasz erre
Hát volna, de így távolról nehéz...
zed911 429088 2008. április 2. 19:11
Válasz erre
Simi 429087 2008. április 2. 10:46
Válasz erre
Hú, már előre nagyon örülök, hogy találkozhatunk! Remélem, nem lesz csalódás a Hood -om. Már annyiszor ígértem, de most már tényleg készítek róla egy képet, nem közelről, hanem kicsit távolabbról. Közelről meg majd megnézitek a helyszinen.
M.István 429086 2008. április 2. 08:04
Válasz erre
Kár hogy Szolnokra nem jött a "szokásos társoság hajókkal felszerelkezve"!
csatahajós 429085 2008. április 2. 07:52
Válasz erre
SZia Imi!

Köszönöm, aranyos vagy igazán - hát úgye akit érdekel a téma azért 12 év alatt sokat felszed magára könyvekből meg netről ;).

Móvár: nem akarom elkiabálni, de most úgy néz ki, hogy meg tudjuk oldani a szombatot mindannyian (2 Gyuri+én), sajnos Gergő nem tud jönni. SZóval nagyon bízom benne hogy ott leszünk mindannyian a szokásos társoság (és persze innen minél többen, hajókkal felszerelkezve :) ) és megláthatjuk a remekműveket (számomra megmondom őszintén pont a Te Hoodod az egyik legfőbb vonzóerő)!
Simi 429084 2008. április 1. 23:27
Válasz erre
Ákos!
Nagyon szépen köszönöm! Te egy két lábon járó csatahajós lexikon vagy! De tényleg! Az ember megdöbbentően izgalmas részleteket tudhat meg tőled.
Most egy prózaibb kérdésem van feléd: ott éeszel Móváron ápr.12-én, szombaton??? Jó volna újra találkozni...
M.István 429083 2008. április 1. 21:24
Válasz erre
Lucky ne aggódjál! Ahogy nézem, Zed csukott állapotban fogja elkészíteni a rakteret. Azért van mitt ellesnie Zednek Buren barátunktól.
lucky 429082 2008. április 1. 17:54
Válasz erre
zed!
Azért Sietős Péter hibáit ne kövesd!Pl a raktér ajtók belső fele.
lucky 429081 2008. április 1. 17:53
Válasz erre
Kalóz4
köszi a kieg-t.
lucky 429080 2008. április 1. 17:53
Válasz erre
Ez engem is érdekel de nemcsak korlát ügyben
imano 429079 2008. április 1. 17:40
Válasz erre
Unokatestvérem, még nem csináltattam vele, de azt mondta nem probléma, valamikor mostanában meglesz a proba, és ha müködik rendesen a dolog akkor szólhatok, ha érdekel...
Simi 429078 2008. április 1. 17:18
Válasz erre
A Revell Bismarck-ot ajánlanám. Különben ki tud maratást készíteni, ha nem vagyok indiszkrét?
imano 429077 2008. április 1. 15:45
Válasz erre
Sziasztok!

Csak egy gyors kérdésem lenne 1:350 Revell vagy Tamiya Bismarckot vegyek inkább, maratást nem akarok venni hozzá (korlátot most kisérlek majd meg maratni magamnak:D)
csatahajos 429076 2008. április 1. 11:30
Válasz erre
Természetesen a Hood-on is cseréltek ,egészen biztosan. Igaz a Hood a 15"-es brit hajók közt kicsit speciális eset volt, ugyanis nem a standard lövegtornyot használta (amit a QE, az R, Renown, Glorious osztályok hordoztak), hanem az ún. Mark II-est, ami sok szempontból egy jobb konstrukció volt (magasabb csőemelési szög, jobb visszaégés védelem, kényelmesebb pozicóba helyezett kémlelőnyílások és persze toronyba épített, páncélozott távmérők és el tudom képzelni hogy ez befolyásolta a cserék sűrűségét és a normál készenléti ágyúk módoítás nélküli használatát. Készenléti ágyúk alatt azt értem, hogy mondjuk gyártottak vagy 300 darab ilyen löveget, amiből a 15"-es csatahajók, csatacirkálók, monitorok egyidejűleg használtak mondjuk 250-et, a többi löveget vagy felújították vagy csak tartalékként tárolták, amiből rögtön tudtak szállítani a cserére szoruló hajóknak. Ha lesz egy kis időm megkeresem a cikekt az angol "gun pool"-ról.

Maga a csere kb egy-két napos folyamat volt és szükség volt egy legalább 150 tonna teherbírású darura (de szárazdokkra a közhiedelemmel ellentében nem). A modernebb hajóknál a csere egészen gyors volt, mert a lövegtornyot nem kellett szétbonatni, hanem a homloklemez ágyúnyílásán keresztül ki tduták csúszattni a löveget (modern amcsi csatahajók mind, Richelieu osztály-ról tudom, hogy tuti ilyen volt), a Hood esetében az építési fotók alapján erre még nem volt lehetőség, ott bizony le kellett bontani a lövegtorony páncélelemeinek sorát és csak utána férhettek a lövegekhez.

Amit találtam adatot annak alapján a 15"/42 Mark I ESR-ja 335 volt.
zed911 429075 2008. április 1. 11:16
Válasz erre
Illetve nem biztos, lehet addíg nem jutottak hála a Bismarcknak :D
zed911 429074 2008. április 1. 11:15
Válasz erre
Simi 429073 2008. április 1. 10:24
Válasz erre
Kedves Csatahajós barátom!
Köszönjük a kisebbfajta tanulmányt! Nagyon érdekes volt. Én pl nem is tudtam, hogy a fő lövegeket még a II.VH után is fejlesztették.
Nem tudod, a Hood -on is cseréltek lövegeket azalatt a 20 év alatt?
Remélem, találkozunk Móváron...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.