/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Simi 429008 2008. március 23. 22:40
Válasz erre
Szerintem a váltásnak nagyon prózai oka van: elfogytak a 350-es hadihajók (amihez van valamiféle maratás is...) És ha nincs ló, jó a szamár is. Így ránézésre szép, de nem ismerek erről a hajóról se fotókat, se rajzokat; komoly véleményt pedig csak azok ismeretében lehetne megfogalmazni. Nem egy olyan hajót láttam már, ami egész jól nézett ki, CSAK pl a korlátok nem ott voltak a felépítményen, ahol lenni kellett volna, a kötélzet is "ex hasibusz" (vagyis a hasra ütve) készült stb. Pl konkrétan most egy Missouri jut az eszembe. Egy ilyen nagyszerű hajót persze többen ismernek részleteiben, mint egy Soya-t...
Mty,Matyi 429007 2008. március 23. 11:55
Válasz erre
Szerintem könnyú de mégis nehéz, megvan.
Mty,Matyi 429006 2008. március 23. 11:53
Válasz erre
M.M. 429005 2008. március 22. 20:53
Válasz erre
soya-01
soya-01

"Sietős Péter" elhatározta hogy új vizekre evez. Nekem nagyon tetszik az ötlet és a hajó. A munka minőségét meg firtassák mások.
M.M.Pisti 429004 2008. március 20. 21:51
Válasz erre
EDE!
Sajnálkozva olvasom hogy megint nem tudunk személyesen találkozni. Nem tudod hogy mit hagysz ki!
Örülnénk neki hogy ha már egyszer nem csak tervezgetnél, ha nem neki is állnál egy hajó építéséhez. Már 2 éve vagyok ebben a topikban, de még nem láttam tőled semmit csak a terveket. Hajrá!
EDE 429003 2008. március 20. 19:23
Válasz erre
Pisti, Szami!

Egy szintén ősrégi B5N2-vel beszálhattam volna. Igaz, hogy Hiryus, de ha az A5M is elmegy...
Nagyon tervezgettem, hogy elnézek a M.vári kiállításra, de most tudatosult bennem, hogy pont arra a hétvégére régóta programunk van. Nagyon sajnálom, mert igazi különlegességeket visztek, meg SImi mester Hoodjára is nagyon kíváncsi voltam. Meg a sör, amit Pisti a szolnoki esemény előtt emlegetett, hátha it csúszik majd le!

Ja, egyébként nekem a Tamiya Shokaku szerepel a terveim között. Tán nem olyan sármos, mint a korai hordozók, de ez volt a legjobban sikerült példány, és végig nyomta majdnem az egész háborút. Persze az se utolsó szempont, hogy viszonylag új a kit, és nincs vele annyi meló, mint a régiekkel. Úgy tudom a Hasegawa Kaga még durvább, mint az Akagi. Igazi SIminek való kihívás... :-)
Narn 429002 2008. március 20. 19:06
Válasz erre
Én nézegettem az üzletben tegnap ezt a hajót, akkora doboza van, mint a Bismarcknak (Revell). Ezt érdemes megvenni, mert mivel majdnem akkora, mint a 1/72-es VII-es tengeralattjáró. Lehet telepakolni mindenfélével, ideális feljavításra.
Menyire jó ez a hajó kidolgozottság, alakhűség stb. ?
Szamuráj 429001 2008. március 20. 15:56
Válasz erre
Szeva!
Ezek talán segítenek.
www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php www.cbrnp.com/RNP/Flower/REVIEWS/GLS_Sirmar/GLS_Sirmar.htm

Valahol neten olvastam egy cikket a Revell Flower osztályú korvettjének építéséről, és a fickó rengeteg házi feljavítást követett el...lehet, hogy ez utóbbi linken keresztül megtalálod azt az oldalt. :D

Szami
M.M.Pisti 429000 2008. március 19. 21:12
Válasz erre
Szerintem ne nagyon törd össze magad a Zero átépítésével, mert akik majd zsűrizni fogják -bár hol is- azt se fogják tudni, hogy mi az az Akagi. Akár még zölden is fölrakhatnánk őket. De én azt mondom hogy csak "magadnak makettezz"!
lucky 428999 2008. március 19. 20:42
Válasz erre
Létezett ilyen maratás, de, h most van-e?. ha találsz vhol akkor szóljál, mert nekem még nem sikerült...
Ákos 428998 2008. március 19. 19:16
Válasz erre
Egy kérdés erejéig bepofátlankodnék ide is: megkaptam a Revell HMCS Snowberry makettjét. Tetszik, de sok munka lesz vele, ha egyszer nekiállok.
Gyárt valaki hozzá fotómaratott kiegészítőket?
Szamuráj 428997 2008. március 19. 13:06
Válasz erre
Oké, de a motorburkolatát alakítsad át A6M2-vé. Ez a jó öreg Academy makett, én is abból építettem át az enyémet. XD
Szami
Szamuráj 428996 2008. március 19. 13:03
Válasz erre
M.M.Pisti 428995 2008. március 19. 13:01
Válasz erre
ch_53_carrier_maint
ch_53_carrier_maint

Mr. Dánia!
Én sajna nem tudom fölrakni mert béna vagyok,de a kollégák biztos megteszik neked.

Egyébként nagyon szépen haladsz az 53-asoddal. Nekem is most lesz majd az első szegecselésem. Én vagy betonra vagy fedélzetre raknám. És mindenképpen valami nagyon lepukkant festést adnék neki, ahogy a képeden is látszik. Sokkal látványosabb lenne.
Narn 428994 2008. március 19. 12:38
Válasz erre
Hol lehetne megtekinteni ennek az úrnak az oldalát ? Szívesen meglesném.
M.M.Pisti 428993 2008. március 19. 12:18
Válasz erre
zero 002
zero 002
zero 003
zero 003
zero 001
zero 001

Szamika!
Igen, végig követtem az összes hajójának az építését. Bevallom férfiasan hogy az ő építési tematikáját vettem alapul a sajátom épitésénél. Csak én még megpróbáltam jobban "megfűszerezni", olyan Jeff Linesen. De úgy néz ki hogy bejött. És lehet hogy még én is majd egyszer -ha meg lesz a második diplomám is- megépítek egy másik japcsi hordozót.

Itt van 1-2 kép az ősrégi Zeromról. Ha tényleg nagyon szeretnéd, akkor átfestem neked Akagisra.
M.M.Pisti 428991 2008. március 19. 08:57
Válasz erre
Aki egyszer majd szeretné megépíteni a Missourit, annak kötelező ma este megnézni az RTL-en az Úszó erőd cimű filmet! De ha másért nem is , akkor Erika Eleniakért!
Szamuráj 428990 2008. március 18. 13:40
Válasz erre
Köszi Isti!! Szintén sok ötletet merítettem a mentorod hajóiból a 350-es Akagimhoz. Nagyon ügyes a fickó. A 6 Pearlt támadó hordozóból 3 már kész van neki, legutóbbi Soryu építést nézted? Nagyon profi. Lenne kedved még egyet megépíteni, mondjuk a Hiryut? Mi is felállíthatnánk egy támadórajt. XD
Szami
lucky 428989 2008. március 18. 08:14
Válasz erre
M.M.Pisti 428988 2008. március 17. 21:59
Válasz erre
parl01
parl01
fmzero_head
fmzero_head

Szami!
Ezeket a képeket "Omami" úrtól a japán mentoromtól töltöttem le neked. Osakában él, 42 éves és az ő munkássága (és Akagija) inspirált a sajátom elkészítésében. Ajánlom figyelmedbe neked is. Főleg a kis diót. Csak az éppen 700-as. A Zero 1/72-es!
Sebi 428987 2008. március 17. 20:43
Válasz erre
IMGP2332
IMGP2332
IMGP2335
IMGP2335

Ez festés Szami. Némi maszkolószalag segítségével készült. Mondjuk annak én is örültem volna, ha ezeket a lépcsőket nem lecsiszolni kell, hanem külön adják őket. Csak mert ugye, akkor egyszerűbb lett volna maratással helyettesíteni. Igazából ami hátravan a hajón már nem lesz túl nehéz. A repülők sokkal nagyobb kihívást jelentenek majd.
Szamuráj 428986 2008. március 17. 20:35
Válasz erre
A HT-ban én is érdekelt vagyok Nándi jóvoltából. A Scharnhorstról készítek rajzokat majd a cikkhez, ami meg fog róla jelenni.
Szami
lucky 428985 2008. március 17. 20:20
Válasz erre
Fűry Nándorral vkok kapcsolatban.A cikkírókról nincs infóm.
A L hajó történeti részét H Z írja.
Simi 428984 2008. március 17. 20:09
Válasz erre
Ki a te informátorod? Ezeket is Horváth Zoltán fogja közreadni? Mindenesetre elég biztató...
lucky 428983 2008. március 17. 19:52
Válasz erre
Urak!
Infóim szerint a HT-ban várhatók hadihajós témájú cikkek. Kifut a König,azután a SCHARNHORST, T-22 torpedónaszád, várható a Belfast, és a VITTORIO VENETO.
Ezek többnyire tervek, szóval nem biztos, h lesz belőle vmi.
A Jeremiah a Belfast előtt ,v után lenne...
Szamuráj 428982 2008. március 17. 16:54
Válasz erre
Akagi dioramaa
Akagi dioramaa

Megterveztem az Akagis diorámát, durván 65 x 42 cm lesz, tehát a két Zéró elfér rajta. A parancsnoki torony megvan már, a Zéró is alakul, alapot sztirolból, meg vastag kartonból, meg mittomén miből csinálom. Unokaöcsém képkeretező tehát elvileg szépen kivitelezhető a dolog. XD
Szami
Simi 428981 2008. március 17. 15:03
Válasz erre
Nagyon kíváncsian várom, hogy láthassam ezt az Akagi-s diorámát! Nagyon izgalmas a téma és a méretarány!
Szamuráj 428980 2008. március 17. 13:54
Válasz erre
Zero1
Zero1
Zero2
Zero2
Zero3
Zero3

Itt vannak a képek a Zéróról. A mellékelt ábrán (Zero3) látható példányt építem, pár apróságot még el kell készíteni rajta, többek között a függőleges vezérsít matricázását és festését, a kabin üvegezését. Ha vannak neked 72-es kiszolgáló személyzet emberkéid, még jobb lenne, mert akkor meglesz az összeköttetés a parancsnoki híd és a parkoló gépek között.
Szami
M.M.Pisti 428979 2008. március 17. 13:08
Válasz erre
Ok barátom, akkor indul a Zero projekt! Küldjél egy képet, hogy a tiéd hogy néz ki és akkor megpróbálom ahoz "igazítani" az enyémet.
Szamuráj 428978 2008. március 17. 13:03
Válasz erre
Persze, van egy Zéró, hozzad a tiédet is úgyis lesz akkora hely, mert a fedélzet egy darabja is megvan építve, no nem az egész, mert az 3,6 méter hosszú lenne. XD
Szami
M.M.Pisti 428977 2008. március 17. 12:54
Válasz erre
És ez még a legkisebb problémája volt-van-lesz Sebi barátunknak a Nimitz építésével kapcsolatban. Hajrá Sebi!
Simi 428976 2008. március 17. 12:49
Válasz erre
Igazából nem is értem, mi a túrónak önti rá a hajóra a Trumpeter ezeket a műanyag lépcsőket? Sokkal praktikusabb volt az ősrégi Hellereken az a megoldás, hogy ezeket a (gagyi) lépcsőket külön adták a készletben; így ha valaki hozzájutott vmi maratáshoz, nem kellett farigcsálni, csiszolni, hanem csak szépen odaragasztani. Szóval Sebikém, nem irigyellek...
Mihalkó.M.Pisti 428975 2008. március 17. 12:05
Válasz erre
Szami!
A 72-es Akagi diodhoz van repülőd? Mert nekem van egy régi 72-es Zerom. Ha kell, akkor átfestem "Akagisra" és rárakjuk Óváron.
Szamuráj 428974 2008. március 17. 06:08
Válasz erre
Sebi! Szép lesz, sokkal élethűbb lett ezáltal, különösen akkor, ha lépcsőmászó bácsikat is helyezel egy-két helyre :DDD. Ahogy látom a harmadik és az utolsó képen a leszállófedélzet csíkozása is a helyén van. Ez matrica, vagy maszkolással ráfújtad a fehér csíkozást?
Szami
Szamuráj 428973 2008. március 17. 06:00
Válasz erre
Köszönöm szépen, nagyon hasznos és tartalmas segítséget adtál! Már csak azt kell megállnom, hogy ne remegjen a kezem annyira, és határozottan tudjam a megfelelő dolgokat a megfelelő helyre ragasztani. XD Köszönöm.
Szami
Sebi 428972 2008. március 16. 18:03
Válasz erre
Oké. Majd igazítok rajta. A másik kép pedig egy kicsit csalóka. Igazából nem lóg túl a létra, mert az egész fedélzet szélén van egy perem. Mivel most olyan a színe, mint a fedélzetnek, így tényleg úgy néz ki, mintha túllógna rajta. Sajnos a makrót már nem tudtam jobban beállítani a gépen, mikor a képet csináltam.
Simi 428971 2008. március 16. 13:56
Válasz erre
1

Az első lépés a kijelölés (pl vékony filccel), a második a megpontozás egy tűvel, a harmadik a kifúrás 0.2 -es fúróval. Jól befelé kell fúrni, mert különben felszakadhat a doboz oldala - és az baromi csúnya... ezután történik a 0.2 -es drótok beragasztása kevés pillanatragasztóval. (Érdemes előtte mindig kipróbálni, hogy tényleg könnyen bemegy-e a helyére a drót?)
1
2

Így néz ki a kiengyengetés után.
2
3

A szélső korláton be kell jelölni a kívánt magasságot (3 mm) fekete filccel és a pipába hajlított 0.1 -es vízszintes korlátot oda kell ragasztani. Ez a legnehezebb művelet. Ha odaragadt, akkor a következő oszlophoz már gyerekjáték odafogatni.
3
4

...aztán körbe kell haladni... a sarkoknál csak akkor lehet meghajlítani csipesszel a drótot, ha előzőleg az összes oszlophoz már stabilan odaragadt.
4
5

A felesleges drótdarabot körömvágó csipesszel szoktam levágni, mert azzal teljesen tőben lehet elcsípni.
5
6

Aztán jöhet a második sor... a magasságot egyszerűen kell felezni.
6
6

A végén ugyanúgy lecsípem a drótdarabot, mint az elsőnél.
6
7

Festés előtt...
7
8

...festés után.
8

Kedves Barátom!
A múltkor egy olyan alkatrészhez értem, amihez nem találtam megfelelő osztású maratott korlátot, pedig még ki is volt jelölve, hogy ehhez a dobozkához ez a korlát tartozik; sajnos valahogy egyáltalán nem stimmelt, kénytelen voltam magam készíteni el a korlátot. Igyekeztem fázidfotókat csinálni a készítésről. Remélem, majd élőszóban is tudok segíteni, de talán ez a fotosorozat is egyértelmű.
Szamuráj 428970 2008. március 16. 10:03
Válasz erre
Uraim! Látom ez az Akagis téma jópárunknak teccik. Isti! Óvárra hozom a 72-es Akagis diorámát, amit hiányoltál Szolnokon, majd úgy csomagolok, hogy legyen elég hely. XD

Jó lenne, ha minél többen lennénk, elhoznám a 350-es Fusót és az Akagimat, amik félig vannak készen. Szeretném, ha ötleteiteket, hozzászólásaitokat a gyakorlatban is meg tudnánk beszélni, nézni, különösen Simi; a korlátok felhelyezését megmutathatnád, majd hozom a drótokat hozzá.
Szami
Mihalko 428969 2008. március 16. 07:50
Válasz erre
Simi! Már nagyon várom hogy Óváron (ha jösz) a kezedbe adhassam a "mesterművem", mint mentoromnak. Egész más lesz élőben.! (sokkal rosszabb) Megtisztelő hogy utánam Te is kedvet kaptál az Akagihoz. 350-ben világverő szinten meg lehet építeni ezt a hajót. Annyira részletes és látványos. Főleg hogy ha a Hasegawa az új Nagato minőségben adja ki majd ezt is.
Simi 428968 2008. március 15. 23:15
Válasz erre
Pl nekem. Ha tényleg kiadja a Hasegawa 1/350 -ben az Akagi-t, akkor én is megpróbálkoznék vele...
Mihalko 428967 2008. március 15. 21:42
Válasz erre
Barátom! Szépen átalakítottad a lépcsőket. Építő jellegü kritikám csak annyi lenne, hogy talán mint ha a 030-a fotó bal szélső létrája kicsit ferdén állna (lehet hogy nem lett elcsiszolva a tömitő alatta), és a 032-esen mint ha túl lógnának a létrák a fedélzet fölé egy nagyon picit. De lehet hogy csak a "szigorú zsűri" beszél belőlem.
Sebi 428966 2008. március 15. 21:16
Válasz erre
kép1 026
kép1 026
kép1 027
kép1 027
kép1 030
kép1 030
kép1 031
kép1 031
kép1 032
kép1 032
kép1 033
kép1 033
kép1 034
kép1 034

Sziasztok !

Szeretném megmutatni mai munkám eredményét. Kicsit alakítottam a repülőfedélzeten.
apciroby 428965 2008. március 15. 20:29
Válasz erre
Ugyanmár;utánad vajon kinek kellhet?
Mihalko 428964 2008. március 15. 18:20
Válasz erre
b_imperial_rampage
b_imperial_rampage
IJN Akagi under attack of USN SBD 1
IJN Akagi under...
IJN Akagi under attack of USN SBD 2
IJN Akagi under...
IJN Akagi under attack of USN SBD 3
IJN Akagi under...

Egy két festmény az utolsó hajóm utolsó óráiról. Hát ha még kell majd valakinek.
lucky 428963 2008. március 15. 08:51
Válasz erre
Hát azt a kb 5 napot sztem nem fogja elérni.Bár ki tudja...
Az igazinál is szép tempó volt a 25-30 nap.
Nem mondom, h az enyém hű de szuper,de azért első papírként sztem nem olyan rossz.
A korlátok nem műa-ból vannak? Kissé vastagnak tűnnek.
hellodebil 428962 2008. március 14. 21:49
Válasz erre
Igen-igen...
A múltkori ablakhistúriában az volt még szép, hogy az ablak oldalt, mnitha alacsoynabb lett volna és a felső részt talán szürkére kellett volna festeni? Meg a vége valóban nem volt lecsiszolva... mást nem igazán vizsgáltam azon a hajón, bár mindig csak Simit ismétlem, az feltűnt még, h ak orlátok nem túl egyenesek... vajon ez annak ksözönhető h a valóságban sem voltak azok, v egyszerüen csak nem képes kiegyengetni őket? (mint én :D )
Simi 428961 2008. március 14. 14:59
Válasz erre
Ej, ej! "Hát mesziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni." A nagy sebesség mellett ilyen kis dolgok, mint tömítés-csiszolás természetesen elmarad. Meg persze más egyéb apróság is. Az se baj, ha a korlátok ide-oda düledeznek. Szerintem azért választotta ezt a hajót, mert ezeket is rekordsebességgl építették a háború alatt. Van egy olyan érzésem, hogy "Sietős Péter" barátunk már önmagával versenyez: tud-e még ettől rövidebb idő alatt is összehozni egy hajót?
lucky 428960 2008. március 14. 12:58
Válasz erre
Na már kinyitotta a rakodóteret, akkor a fedelek belső oldalait igazán kitömíthette volna...
Mihalko 428959 2008. március 14. 12:11
Válasz erre
brown-01
brown-01

"Sietős" Buren barátunk márciusi munkája. Ajánlom Luckynak. 1 hónap - 1 hajó még mindig. Vagy már 2 hétre leszorította a szintidőt?
hellodebil 428958 2008. március 13. 15:29
Válasz erre
Hát igen!
Az első vh-s csatahajók igazi "ágyúhordozó feelingjét" talán ez a hajó testesíti meg leginkább. Érdekes megoldás, az átellenesen elhelyezett kettes és hármas ágyútorony. Nagyon hasonló a két említett hajóosztály felépítése. A König-osztálynál már másként oldották meg ezt, gondolom stabilabb lett a hajó a középponti tengely mentén elhelyezett ágyútornyoktól. Különleges ez a Seydlitz...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.