/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
lucky 429198 2008. április 17. 16:28
Válasz erre
494927733
494927733

Simi!
Flashgettel póbáltad?
Klikk a kékre, azután a megnyíló ablakban lévő képre klikk.Ezután lehet a betöltődő képet bedobni a flash get ablakába.
Nekem bejött.
Ehhez az oldalhoz amúgy sem árt a flasget.
Keri 429197 2008. április 17. 16:24
Válasz erre
Sziasztok!
Én csak most olvasom a topikban ezt az eszmecserét,Hajókovácstól mrgkaptam a tervezetet.
Csak a tengeralattjárós részhez szólnék hozzá:
-igen,sok antikolás nélküli szivar is van,sóján,tengeri próbák előtt vagy éppen feújítás után.
-tetszik az alap tíz szempont,de sokminden van,ami tengókra nem jellemző. Semmiképpen nem venném ki a személyzet menüpontot,mert a Cmk,Andrea,H&G is csinál számtalan figurát, személyzetet immár.Italeri SLC-jéhez pedig már a dobozban is mellékelnek két kitűnő búvárt.
-"fedélzeti berendezések kidolgozása,festése".Egy modern tengónál pl nem sok minden lenne,viszont van az alappontok között a "4. Palánkolás, fedélzet kidolgozása, festése" ill "5. Felépítmények kidolgozása (híd, kémény, árboc, stb.)" E kettő szerintem lefedi a kérdést.
Szerintem ez is teljesen jó,elég rá.

Illetve Tengóra külön a következőt ajánlanám:

1. Összbenyomás (esztétikum, tálalás)
2. Kor és élethűség
3. Alkatrészek,felületek tömítése,eldolgozása
4. Fedélzet kidolgozása, festése
5. Fedélzeti berendezések,felépítmények kidolgozása,festése
6. Jelzések élethűsége,kidolgozása
7. Személyzet kidolgozása,festése(ha van)
8. Festés minősége
9. Üzemeltetési nyomok, antikolás(ha van)

Szerintem az a jó,ha minél egyszerűbb a pontozólap,zsűri dolgát megkönnyítendő illetve idejéből spórolandó.
Olyat nem lehet,hogy minden szekciónak meglenne a saját pontozólapja?Tehát nem lenne az egyöntetű 10+valamennyi speciális,hanem minden alcsoportnak lenne sajátja?
Illetve ha egy tengón már szeméyzet is van,az már dioráma vagy még nem?

Keri
Simi 429196 2008. április 17. 16:08
Válasz erre
Nem haragszom, de te se akarj rám neheztelni.
Amikor először fel lett dobva a labda (ld 4232)Sebi által, akkor még nagy általánosságban fogalmazta meg a kérdést, ekkor a pontozólapot még nem ismertem. Aztán ugye később az is előkerült. Akkor jöttek a listáitok (a tied meg a Sebié; bár nagy különbséget nem fedeztem fel köztük) , amikkel nagyjából egyetértek. Te most a "kiegészítés" alatt a 4273-asra gondolsz? Azt tényleg nem olvastam el részletesen (csak most), mert úgy kezdődött, hogy "Sebi" és azt gondoltam, hogy ez nem nekem-nekünk szól elsősorban. Jók a felvetések, és én is kiegészíteném a "saját feljavítások" menüponttal az általános részt és még külön egy "méretarányosság" ponttal is. Itt azt lehetne értékelni, hogy méretarányosan hogyan állt össze a hajón a felépítmények, szerelvények, árbocok, kötélzet stb összessége.
M.István 429195 2008. április 17. 13:39
Válasz erre
Simi!
Bocsesz ha megbántottalak volna, csak úgy értettem, hogy konkrét elképzelést az egészről még rajtam kivül nem nagyon mondott vagy írt le senki. Hogy legyen már valami formája is, ne csak az hogy mi lenne ha ez így, vagy az úgy. Mondod hogy egész jó a Sebi listája. Akkor amit írtam neki kiegészítésül az úgy baromság? Mert arra nem reagáltál semmit.
Simi 429194 2008. április 17. 13:07
Válasz erre
Nem kapsz 15'-es sortüzet... De, Sebi egy 350-es Trumpi Nimitz-et építget, csinosítgat. Néhány kép is vant fenn a régebbi hozzászólások közt. Többről sajnos nem tudok.
Simi 429193 2008. április 17. 13:03
Válasz erre
Bocs, én voltam az első, aki ehhez a témához hozzászólt (ld 4233)... meg még azóta egy párszor.
Szerintem egész jó a Sebi által feltett lista. Annyival egészíteném ki, hogy nem kéne mindegyikre automatikusan ugyanannyi ponot adni; lehetne olyan "menüpont", amire többet is lehetne adni, másra pedig kevesebbet. Pl a "zászlók, lobogók" címszóra én nem adnék annyit, mint pl a "kötélzet, árbocok"-ra, mert ez utóbbi jóval nagyobb munkát takar. Én még felvenném a "méretarányosság" pontot is, meg olyat is, hogy "saját feljavítások" az álatalános részbe.
A nevezési lapon pedig kérni kellene a gyári feljavító készlet(ek) pontos megnevezését. Nem mindegy, hogy az illető egy Lion Roart, WEM-et, Eduard-ot (bár az újak sokkal jobbak)vagy egy általános feljavítót (pl korlát)dobott rá a hajóra.
Gonzo 429192 2008. április 17. 13:00
Válasz erre
Köszi Simi!

Egyébként feltehtek itt a nagynyilvánosság előtt egy eretnek kérdést mindenkinek:

A fórumban senki nem épít modern 350-es, v 400-as hajót?
Remélem a kérdésért nem kapok egy komplet 406-os oldalsortüzet :)

Üdv:Gonzo

Egyébként a Trumpeter oldalán fönt van a Richelieu 1/350-es makettjének panelfotói, meg egy pár kép a kész gyári kicsikéről!!
M.István 429191 2008. április 17. 07:33
Válasz erre
Alakul a molekula! Kár hogy csak minket érdekel ennyire. Még nem láttam Simi, Gyuri, Ákos, Jani elképzeléseit a dologról. Vagy hol vannak a tengosok, vitorlások, oceánosok képviselői. Aztán meg csodálkoznak az eredményeken. Na mindegy!

Sebi!
A jelzések élethűsége alatt pontosan mit értesz?
A hadihajó megnevezést inkább modosítanám 'motoros hadihajóra', mert vitorlásban is van hadihajó.(még félreértik)
A csónakokat és a repülőket mindenféle képpen ketté választanám, mert csónak mindenhol, repülő meg nem mindenhol található egy hadihajón. Pláne hogy ha valaki a csónakokat, de a repcsíket eltalálja, akkor ne kelljen átlagolni a kettőt. Mert külön világ mindegyik.
A vitorlások és a tengos csoportból minden képpen kivebnném a személyzetet. Nem igazán jellemző rájuk.
A doboz-feljavított-saját kérdéskőrt tegnap már kifejtettem. Kár hogy nem olvasta el senki. Pl. az Akaginál 33%doboz-33%maratás-33%saját az arány. Na ilyenkor mi lenne???
A vitorlásoknál még belevenném a csomók és csigák kidolgozását, a díszítés (ha van) kidolgozását. Vagy a hogony-horgonylánc kidolgozását. A többinél még mindig nincs elképzelésem.
Hajrá!
Mekett 429190 2008. április 16. 23:38
Válasz erre
Elnézést, ha félreérthető voltam, ez csak az eredeti lap, amit Hajókovácstól kaptam.
Sebi 429189 2008. április 16. 22:47
Válasz erre
Sebi 429188 2008. április 16. 22:45
Válasz erre
Alakul a dolog !

Szerintem Pisti ráérzett a lényegre. Én javasolnék még pár módosítást, tehát az én pontozólapom így nézne ki:

1. Összbenyomás (esztétikum, tálalás)
2. Kor és élethűség
3. Alkatrészek tömítése, csiszolás
4. Palánkolás, fedélzet kidolgozása, festése
5. Felépítmények kidolgozása (híd, kémény, árboc, stb.)
6. Zászlók, lobogók korhűsége, kidolgozása
7. Jelzések élethűsége
8. Kötélzet, antennák élethűsége
9. Festés minősége
10. Üzemeltetési nyomok, antikolás

I. alcsoport: Hadihajók

1. Fegyverzet kidolgozása, festése
2. Mentőcsonakok, fedélzeti repülők kidolgozása, festése
3. Fedélzeti berendezések kidolgozása
4. Személyzet kidolgozása, festése

II. alcsoport: Korabeli vitorlás hajók (fa-műanyag)

1. Mentőcsónakok kidolgozása, festése
2. Fedélzeti berendezések kidolgozása, festése
3. Személyzet kidolgozása, festése
4. Vitorlázat élethűsége

III. alcsoport: Tengeralattjárók

1. Fedélzeti berendezések kidolgozása, festése
2. Személyzet kidolgozása, festése

IV. alcsoport: Óceánjárók-Tankerek-Halászhajók

1. Fedélzeti berendezések kidolgozása, festése
2. Személyzet kidolgozása, festése

Építés módja: dobozból-feljavított-saját (ezt vagy speciálisan egytől háromig pontoznám, vagy, hogy meglegyen az öt pont, kettőt adnék a dobozra, hármat a feljavítottra és ötöt a sajátra).

Ami pedig az ún "roncsokat" illeti. Tudom, hogy ez kissé kegyetlenül hangzik, de vagy átsoroljuk őket a diorámákhoz, vagy a nevező tudomásulveszi, hogy "tetszik, nem tetszik" alapon kerül helyezésre. Vagyis, ha a háromfős zsüriből ketten egyetértenek abban, hogy nekik tetszik, akkor díjazható. Mi a véleményetek ?
amatõr01 429187 2008. április 16. 22:05
Válasz erre
á,nem mindegyiket! a 90% simán leszedhető-ha lejjebb mész, ott vannak a japánok! pénzért csak mindenféle prémium letöltőket ígérget!
a fentebb lévő linkeken meg ömlesztve van több száz scannelt oldal, elég durva.. :)
Mekett 429186 2008. április 16. 21:55
Válasz erre
Szia hajókovács!

Átkonvertáltam fórummá az Excelt :)

A hajó szekció pontozólapja

1 összbenyomás (esztétikum, tálalás)
2 nehézségi fok kategorián belül
3 kor- és élethűség

4 tömítés, csiszolás, felületek tisztasága
5 palánkozás, padlózat, felépítmények kidolgozása
6 árbocok, kötélzet, hágcsók, vitorlázat, korlátok
7 fedélzeti berendezések kidolgozása
8 zászlók, lobogók korhűsége, kidolgozása
9 fegyverzet , felszerelések kidolgozása és festése
10 személyzet festése, kidolgozása
11 repülőgépek festése, kidolgozása

12 festés nehézsége
13 festés minősége
14 üzemeltetési nyomok
15 matricázás
16 alap kidolgozása, minősége

Minden szempontot 0-5-ig pontozható.
M.István 429185 2008. április 16. 21:52
Válasz erre
Pontozólap tervezet - hajó szekcio!

Álltalános szempontok:

1. Összbenyomás (esztétikum , tálalás)
2. Kor és élethűség
3. Tömités, csiszolás
4. Palánkolás, padlózat kidolgozása festése
5. Felépítmények kidolgozása (híd, kémény, árboc, stb..)
6. Zászlók, lobogók korhűsége, kidolgozása
7. Kötélzet, antennák
8. A festés minősége
9. Üzemeltetési nyomok, antikolás

I. alcsoport: Csata és anyahajók (repülőgéphordozók)

1. Fegyverzet kidolgozása
2. Fegyverzet festése
3. Mentőcsonakok, kisegitő hajók kidolgozása, festése
4. Fedélzeti berendezések kidolgozása
5. Fedélzeti repülők kidolgozása és festése
6. Személyzet kidolgozása, festése

II. alcsoport: Korabeli vitorlás hajók (fa-műanyag)
III. alcsoport: Tengeralattjárok
IV. alcsoport: Oceánjárok-Tankerek-Halászhajók

A többi alcsoporthoz nem értek, azokat a szakértőikre bízom (dolgozzanak ők is). Szóval én így gondolnám 18 év építés, versenyzés és zsűrizés után. Várom az értelmes, elfogadható véleményeket, észrevételeket és javaslatokat.
Simi 429184 2008. április 16. 21:35
Válasz erre
Van itt mindenféle nációból hajó. Csak, ugyebár pénzért lehet letölteni az anyagot... szerintetek bátran meg lehet adni itt a kártya adatait???
lucky 429183 2008. április 16. 21:15
Válasz erre
amatőr
Nézz be az oldalra!
lucky 429182 2008. április 16. 21:10
Válasz erre
Na már találtam is egy jót rajta ...:)
amatõr01 429181 2008. április 16. 21:06
Válasz erre
(közben ráleltem egy japánoldalra, ahol a hajókkal foglalkozó könyvek nagy része scannelve megvan-főleg japán hajók, de hood-ot is találtam)
kcjun.5d6d.com/thread-154-1-1.html
Hajókovács 429180 2008. április 16. 20:54
Válasz erre
Kedves Szamuráj barátom!
Köszönöm , hogy emlited a dolgot , mivel Én is ebben a cipőben járok.De nem is hinnéd , hogy még mennyien, tucatjával imerek olyan modellezőket , jórészt RC modellek épitőit akik saját épitésben dolgoznak.Nem is járnak makett versenyre sajnos.De ez alol is volt már kivétel és remélem lessz is. A tavaly decemberben a Stefánián tartott OTRANTÓ .- i emlék kiállitáson szereplő 38 db modell mind saját épitésű volt jórészt RC .-s . A NAVIGA versenyeken szerepelnek nagy sikerrel , még külföldön is.Mióta nekiálltam az országos modell - makett jegyzék összeállitásának számtalan ezidáig ismeretlen , modellezőt ismertem meg, van olyan aki a 63.- ik saját épitésű hajóját épiti éppen , van aki a 15 .nél tart. Dr Hüvös Ferenc célkitűzése , hogy 1:1OO léptékben megépiti a KUK flottát, most a tizediknél tart.
Tehát a saját épitésnek nem csak helyett kell hagyni a pontozó lap alján, hanem saját pontozó lapot kell összeállitani a sajátságos szempontok alapján.

Remélem mind többen tudtok már az idei nagy hajós ünnep alkalmábol tartandó kiállitásrol az Újpesti Hadikikötőben Július 24 .-25 -én a Debrecen EX Kassa
Duna-tengerjárón 32O négyzetméter alapterületen.

Móváron egy tucat plakátot , szineset is ragasztottam ki és vagy 2OO db meghivót osztottam szét . Remélem nektek is jutott, és felfigyeltetek rá.
Mekett 429179 2008. április 16. 20:46
Válasz erre
Szia Hajókovács!

Légyszíves nekem is küldd el a pontozólapot.

Kösz
Mekett
amatõr01 429178 2008. április 16. 20:41
Válasz erre
üdv!

oké, köszi!
elértek a kispatkany2@gmail.com címen!
lucky 429177 2008. április 16. 20:35
Válasz erre
Van még egy a Monografie Morskie 024 Kagero Class IJN Yukikaze
Ha gondolod elküldöm
Hajókovács 429176 2008. április 16. 20:32
Válasz erre
A roncsoknak , szerintem a diorámák között lenne inkább a helye, de ha a készitője ugy dönt, hogy a hajók közé nevezi be akkor viselnie kell annak következményét , hogy nem lehet egzakt módon értékelni , tehát szubjektiv alapon itélik meg
csatahajós 429175 2008. április 16. 20:29
Válasz erre
Szia amatőr!

Hát sajnos japán rombolókról igazán jó képes anyagot nem nagyon fogsz könnyen találni, szimplán mert nincs. Tudnám ajánlani a japán Gakken sorozat régebbi tagjait, de ezek már naggyon naggyon nehezen beszerezhetők mert már nem nyomtatják (bár van esély hogy újra kiadják). Ezen kívül amit tudok ajánlani az a Maru Special sorozat (szintén japán), ezzel elvétve e-bayen, ilyen olyan helyen találkozni és nagyon jó anyagok.

Amit tudtommal meg lehet venni még (ill. lesz rá esély), az a Diamond Sha sorozatának a rombolós része, amit Shizuo Fukui mester eredeti munkájáénak után-nyomásaként adtak ki:

http://www.hlj.com/product/DIA95060

Európai kiadványok eléggé felejtősek átfogó szinten, Profile Morskie-nak van egy-egy hajóról jó kis könyve de azok is inkább a rajzokra koncentrálnak (ami persze modellezési szempontból hasznos :D)).

Van még egy lengyel kiadvány, a Monografie Morskie 4-es része (nem vállalkozom a címének leírására :D :D :D), ez egy elég jó átfogó anyag viszonlag jó képállománnyal.

Sajnos úgy általában véve japán hajókról elég szegényes a képanyag, mert a háború végén a japánok maguk tudatosan pusztították el a képek zömét, így jellemzően a legtöbb hajóról csak háború előtti képek maradtak fenn élvezhető minőségben. Az olyanok mint a Musashi-ról készült felvételek ritka kincsnek számítanak és csak azért maradtak meg mert a császári vizitkor készült a sorozat...
amatõr01 429174 2008. április 16. 19:54
Válasz erre
üdv!

a beszélgetés fonalától elütő kérdés: hol találok részletes anyagot japán rombolókról? az a bajom, hogy elég kevés anyag van neten, főleg nagy, közeli kép-ha van, akkor leginkább a nagy hajókról..
bocsi! :)
lucky 429173 2008. április 16. 17:51
Válasz erre
István!
Volt egy Szolnokon is.Igaz az pre roncs volt...:)
Ezek némileg túlmutatnak egy sima hajómaketten.Szerintem ezek már diorámák.
lucky 429172 2008. április 16. 17:49
Válasz erre
A saját építésért ( egyelőre) + pontokat adnék kategórián belül.
Simi 429171 2008. április 16. 16:38
Válasz erre
Bocs, volt még 2 db 350 -es I-400 -as tengó is; nagyon szépek voltak!
Szamuráj 429170 2008. április 16. 16:04
Válasz erre
Végre élednek a hajósok!!! Hadd szóljak én is pár sorban ehhez a pontozásos dologhoz. Magamból, illetve a munkáimból kiindulva, jó lenne saját készítésű alkategóriát is felállítani, (no nem azért mert szinte egyedüliként én űzöm ezt a műfajt és akkor valami franko helyezéssel térnék haza :P), hanem azért (is), mert teljesen más körülmények, alapanyagok, technikák, stb játszanak közre egy-egy mű létrehozásában. Igazából sem a papírmakettek, sem a műanyag makettek közé nem lehet besorolni. Sztem lehetne valamit tenni ezen ügy érdekében.
Szami
robbiev8 429169 2008. április 16. 15:01
Válasz erre
rosszul linkeltem be,remélem így jó lesz!

www.combinedfleet.com/kaigun.htm
robbiev8 429168 2008. április 16. 14:57
Válasz erre
Sziasztok!

Ajánlom figyelmetekbe ezt az oldalt,szerintem tök jó el lehet böngészgedni...
Javarészt Japán csatahajók vannak...
http://www.combinedfleet.com/kaigun.htm

üdv:R
Simi 429167 2008. április 16. 14:53
Válasz erre
Kedves Gonzó!
Sajnos nem sok 350 -es hajó volt jelen Móváron (400-as pedig - ha jól emlékszem nem is volt). Egész pontosan másfél: egy Yamato és az én ("drága kis") Hood -om (ez utóbbi a fél darab). A 4207 -es hozzászólás alatt találsz néhány képet róluk.
Gonzo 429166 2008. április 16. 12:18
Válasz erre
Sziasztok Csatahajós urak!

Lehetne egy arcátlan kérésem felétek?
Mivel sajnos nem tudtam Moson felé keveredni (meg még jónéhányan), krónikus 1/350 és 1/400 as fotóéhségben szenvedek.
Megkérhetnélek benneteket, hogy valahogy pakoljatok fel néhány közeli nagyfelbontású remekművet a saját termésetekből? A címlapról elérhető " felkerültek a mosonmagyaróvári képek" termés sajna eléggé szárazföld-centrikus. :)

Előre is köszi mindenkinek!
Üdv :Gonzo
M.István 429164 2008. április 16. 08:44
Válasz erre
Ja még valami!
Nagy reneszánszát élik a Titanic roncsok és más különböző roncsok. Már minden második vesenyen van egy T.roncs.(2007.Óvár-Bolyai-Tokaj) Na ezekkel mi legyen???
M.István 429162 2008. április 16. 08:33
Válasz erre
Janikám!
Részemről teljesen elfogatható ez a formátum. Igen! Legyen a papíron 10 állatalános szempont, és utána specifikusan 5-5 vagy 7-7 kis csoportok. Amit majd a zsűri dönti el hogy melyik alcsoportba tartozik a kitt. Ezért ki kell találni a 10 álltalános szempont mellett minden "hajóosztályra" (tengo-csata-oceán-stb.) külön az arra leginkább jellemzőbb értékelési szempontokat.

Az antikolás szerintem minden "fegyveres" hajónál elvárhato lenne, kivéve az oceánjárokat. Az antikolásnak nem a mennyiségét kell nézni, ha nem a minőségét és az összhangot az adott hajóval. Érdekes lett volna az Akagim egyetlen rozsdafolyás vagy kormozódás nélkül.( kivéve ha a dátom a táblámon 1922)

Azt hogy ki milyen minőségü alapkittet választ kiindulásnak az a szuverén joga. Ha szereti szívatni magát, akkor szívassa ( ahogy én is tettem az Akagimmal). A lényeg az elvégzett munka minősége. Sietős Pétert tudnám említeni ellenpéldának. A kiindulási kitett sehol máshol nem nézik vagy számítják bele a pontozásba. Ha nincs sok pénzed, akkor legyél nagyon leleményes.

A következő nagy kérdés a besorolások. Ha külön vesszük egyszerűen a fegyveres és nem fegyveres hajókat akkor például a kereskedelmi hajót, a halászbárkát, a szupertankert, az oceánjáró turistahajót, hogyan vegyük egy kalap alá? Már mint a 10 alapszempont után.

Uraim! Zuduljanak az ötletek és az elképzelések!!!
Hajókovács 429161 2008. április 16. 00:14
Válasz erre
Akinek ismertem az e mail cimét: Simi, csónakos,Kerri, Lucky,ChevyG azoknak elküldtem a pontozó lapot, aki még meg akarja ismerni jelezze és adja meg az e mail cimét , az enyém nyilvános, bicskei255@t-online.hu
Az biztos, helyettünk senki nem csinál , mindenki számára elfogadható pontozó lapot.
Vadász istván támogatja ha magunk alakitjuk a magunk izlésére , csak egy kérése van amig ilyen kevés hajó van egy versenyen , addig csak egy pontozó lap használata célszerű.Azt ugy kellene kialakitani hogy a vitorlás hajók a hadihajók , kereskedelmi hajók és a tengeralattjárók is célirányosan pontozhatóak legyenek.
Ez technikailag megoldható. A mostani 15 pontból álló lap helyett akármennyi szempont felvehető. Például egy tiz szempont ami általánosan mindenféle hajó makettel szemben elvárás, ezt követően a specifikus elvárások szerint ami ami szinte csak a vitorlások vagy a tengeralattjárók és a hadihajók esetén jöhetnek szóba.Ha ezeket külön külön egy egy ötös csoportba soroljuk akkor értelemszerűen azt kell figyelembe venni amit értékelni akarunk, pl. a vitorlásét vagy a tengóét.
Van még egy nagy kérdés. Minden hajón, tengón kötelezően elvárt az un. antikolás?
Ha nincs akkor az kihuzható e? vagy le kell pontozni ? akár egy O- val
Még nagyobb kérdés : ha valakinek sok pénzen vett jó minőségű kittre tellik egy halom maratással, hogyan lehet mérni a gyengébb kitt épitőjével.
Még egy kérdés: a méretarány ? összevethető egy 1:72 - es halászhajó megépitési nehézsége egy 1:7OO-as csatahajó épitési nehézségével?
Elméletileg igen , mert ha a hajó modell egy kategória akkor ezen belül a nehézségi fok ezt lehetővé teszi, de akkor a halászhajó sosem nyer versenyt?
És még sorolhatnám a kérdéseket.Az biztos ha minden versenyen annyi hajó lenne mint csörömpös, akkor lehetne igazán igazságosan megosztani a kategóriákat.
Ezt viszont magunknak kell elérni.No, de majd ma folytatjuk.
üdv mindenkinek
Simi 429160 2008. április 15. 22:39
Válasz erre
Nehéz dolog ez az egész pontozás. Sokszor a pontok között akár "ki is lehet önteni a gyereket a fürdővízzel", ahogy a rég mondás tartotta; vagyis nem biztos, hogy a legjobb kapja a legtöbb pontot. Pl egy csatahajón nem igazán van matrica (a 3.5 megépített hajómon csak a Yamato-n van néhány darab), de a kötélzetből meg esetleg nagyon sok van stb stb. Nehéz, és igazából nem is érdemes ill. igazságtalan ezeket (csatahajó, tengó, vitorlások, egyéb hajók) egy kalap alá venni, mint ahogy azt írtad is, mert mások a szempontok. A versenyek rendezői biztosan nem lelkesednek azért, hogy mi hajósok "kiköveteljük", hogy nekünk külön 4-5 kategóriát biztosítsanak. Szerintem ki kéne harcolni, meg kéne értetni végre, hogy ez így nem mehet tovább. Ha más nem megy, legalább azt el kéne fogadtatni velük, hogy "motoroshajó" kategória alatt legyenek alkategóriák (ezen belül legyen az értékelés)és ezek közül válasszák ki legfeljebb a "leg-leg" hajót (vagy hajókat; pl lehetne egy leg-leg és minden alaktegóriából az első kettő lenne értékelve; így kb 7 kupát kéne csak biztosítani ; úgy tudom, Móváron az első hat kap vmit).
És én azt tényleg komolyan gondolnám, hogy értékelni kéne azt is, hogy a "versenyző" mennyit szenvedett a kittel. Mert vannak tényleg nagyon szar készletek, amikből kisebbfajta csoda, ha az ember valami értékelhetőt ki tud préselni; és vannak nagyon "felhasználóbarát" készletek, amikből nem olyan nehéz szépet alkotni. Itt - ha pontozni kell - a fordított arányosság elvét kéne venni: pl egy Airfix Warspite 10 pontot érne, egy Hasegawa Nagato meg 1 -et. Szerintem lehetne kérni egy kis dokumentációt is az építési fázisokról, mint ahogy a mostani versenyen a Yamato -s kolléga is tette (kapott helyezést?). Bár kicsit megmosolyogtam, hogy az összeállítási tamiyás és lion roaros füzeteket is mellékelte...
Hajókovács 429159 2008. április 15. 22:01
Válasz erre
Hali!
Megbuktam , Excel formátumban nem tudok feltenni anyagot , holnap beszkennelek egy pontozó lapot és jpg - ben felteszem , vagy elküldöm nektek e mailben.
üdv mindenkinek
Hajókovács 429158 2008. április 15. 21:48
Válasz erre
Sziasztok!
Most hétvégén Móváron az volt a legnagyobb gondunk a tengókkal, hogy a maketten nem megvalósitható tételeket kihúztuk, ez önmagában nem okoz hátrányt a versenyzőnek , mert a maradék szempontok maximálisan adható pontjai adják a 1OO % - ott van esélycsökkenés ha valamilyen tétel minimálisan szerepel ugyan a maketten , mint pl egy szem matrica, vagy egy szál kötél és ezért értékelni kell, de össze sem hasonlitható egy csatahajó matricázásával vagy kötélzetével , tehát egy kicsit alul kell pontozni. És itt nem mindegy , hogy a 15 tétel közé csuszik be egy két 3-as vagy csak tiz tétel közé.
Persze most jövök rá , hogy azzal kellet volna kezdenem , hogy felteszem a pontozó lapot ide a topikba , hogy Ti is lássátok .Egy kis türelmet és kitalálom , hogyan varázsoljam ide, ha adtok e mail cimet akkor minden gond nélkül elküldöm nektek is.
Sebi 429157 2008. április 15. 20:50
Válasz erre
Sziasztok !

Látom jó dolgokat írtatok, de próbáljuk meg összerakni a pontozólapot. Hogy nézzen ki ? Sajnos Hajókovácsnak igaza van. Nem mindig van elég induló. Ezért tetszik vagy nem, a lapnak először is általános információkat kell tartalmaznia. Ahogy Simi írta, korhűség, festés, mérethűség. Ezt kiegészíteném a kötélzet, fegyverzet élethűségével, a zászlók és lobogók, valamint a jelzések helyes elrendezésével. Külön pontoznám (1-től 3-ig) a dobozból épített, feljavított vagy saját építést
Mik legyenek a speciális dolgok, amiket csak akkor kellene figyelembe venni, ha lehet bontani a kategóriát ? Mint ahogy most Móváron is szerintem egy tnegeralattjárós kategória elfért volna.
csatahajós 429156 2008. április 15. 20:28
Válasz erre
Itt van még 1 pár kép, még a régi sorozatból, mert sajnos a fotózáshoz a jó idő elmaradt...de ami késik nem múlik, persze ha vban rá érdeklődés :D

rapidshare.com/files/107752723/1250.ZIP.html
csatahajos 429155 2008. április 15. 09:55
Válasz erre
Szia Ede!

Nos igen a CV sort telibe találtad, az Essex az maga a névadó hajó a 44 végi camojával.

Japán csatahajók a képen Hiei, Yamashiro, Fuso, és Yamato, de azóta már jelentősen kibővült ez a szekció :)

Amcsi csatahajók: Oklahoma, Arizona, California (mind PH-s festés és outfit) South Dakota I, előttük bal felé a II Vhs átépítés változatok, a Pennsy és a Calif. Hátul a gyors csatahajók North Carolina 1944, Indiana 2X, Alabama 1943 jan. és iowa 1943 áprilisi verzió.

Bal felső sarokban amcsi cirkálók pedig Brooklyn, Wichita (mind2 háború eleji), Pittsburgh, Alaska és Worcester. A 3 amcsi romboló balról jobbra egy háború végi átépített Porter osztály (Winslow), a középső egy Mahan osztály 1944 (Flusser) és egy eredeti fit porter (Clark). A japán CA a Chokai.

Az érdeklődésetek kapcsán annyira belelkesültem, ha lesz időm és lesz fény csinálok ma pár képet a flotta mostani állásról és feltöltöm azt is :) persze most jobban lebontva a részegységeket.

Pontozólap: én is javasolnám a vitorlások, a kereskedelmi motoros-, a hadi motoros hajók és a tengók különvételét, mert tényleg nagyon nehéz összevetni mondjuk egy "tucat" épített (nem szeretnék senkit megsérteni) Typ VII C-t mondjuk egy M. Pisti féle Akagival...sem modelezési sem hajózási szempontból. Ahogy a hasonlat is mondja almát hasonlítunk naranccsal...
lucky 429154 2008. április 15. 08:51
Válasz erre
Külön legyen a vitorláshajó, a géphajó, és a tengó.
Saját kedvenceimet a papírosból készülteket nem venném ki, mert ebből még annyi sincs mint más hajókból.
Ha kevés lenne egy fajtából még mindig lehet összevonni, bár itt bejön a ribizli+a görögdinnye esete.
EDE 429153 2008. április 15. 08:47
Válasz erre
Csatahajós!

A hátsó sor, ha jól mondom emlékezetből: Akagi, Kaga, Soryu, Zuikaku, Taiho, Lex, Enterprise, Hornet???, 1 Essex oszt., Sara.

A japán csatahajósorból jól látom, hogy hiányzik a Nagato oszt?
Ott középen Nevada, Pennsylvania, California/Colorado, South Dakota ?
Most nézem, tök jól Látszik a továbbfejlődés a Lion és a KGV között.
Hajókovács 429152 2008. április 15. 07:59
Válasz erre
Heló sziasztok csatahajósok!
Elnézést ,hogy eddig halgattam, de az eredménylistára vártam ezidáig, még hiába.
Ezért minden résztvevőnek gratulálok, egyébként is rengeteg szép és jó munka volt a kiállitáson.Most tényleg keményen kelett dolgoznunk a zsüriben.Igaza van Siminek és a Sebinek a pontozó lapokat illetően, finomitani kell rajta és lehet is ennek semmi akadálya. Ezt nekünk hajósoknak kell megtenni, akár a következő versenyre. Persze szerintem a legnagyobb gondunk az, nagyon kevés a kategoria, mivel kevés a hajó is.
Nehéz egy kategóriában elbirálni a görög dinnyét az almát és a ribizlit.
Szeretném ha folytatnánk a pontozó lap fejlesztését eggyütt a tengósokkal és az óceánjárósokkal és ne hagyjuk ki a történelmi vitorlás épitőket sem.

üdv mindenkinek
Simi 429151 2008. április 14. 23:00
Válasz erre
Szerintem a következő szempontok lennének fontosak: korhűség, festés, alkatrészek méretarányossága, saját feljavítások aránya, átépítés aránya, az eredeti kit értékelése (ez utóbbi azért érdekes, mert pl egy Hasegawa Nagato-ból könnyebb szép hajót építeni, mint egy Revell vagy egy Airfix hajóból). Aztán esetleg tételesen végig lehetne venni a hajó fő részeit: test, felépítmények, kémény(ek), fegyverzet, kötélzet, korlátok.
Sebi 429150 2008. április 14. 21:02
Válasz erre
Uraim !

Móváron már beszéltem néhányotokkal és felmerült egy hajós pontozólap elkészítése. Kinek mi az ötlete, mi kerüljön bele ?
Sebi 429149 2008. április 14. 20:54
Válasz erre
Szia !

Pacific Front Hobbies vagy White Ensign Models.
Ezeknél a cégeknél keresd a Lion Roar és Voyager mratásokat !
csatahajós 429148 2008. április 14. 20:29
Válasz erre
Ja még annyit, hogy igen az összehasonlítgatás az tényleg mindent megér. Éppen most azon döbbentem meg hogy a Bayern mennyivel robosztusabb a Warspite-nál :D habár utóbbi hosszabb és bár a fotók alapján a Bayern elég kis nyomi hajónak tűnik, valójában egész szép a test alakja és eszméletlenül ütős a nagy szélessége miatt.
csatahajós 429147 2008. április 14. 20:25
Válasz erre
Pont ma érkezett meg a "Jütland-csomag" igaz csak 3 volt ott ténylegesen a 6ból ami jött most :). Hát a játék nem hangzik rosszul egyébként, láttam is neten már pár helyet ahol nyomatják ezt ( csak egy elég nagy szoba néhány hasonló-agylövött jóbarát és eszméletlen sok idő kell).

Egyébként egy kis háttértörténet ezekhez a hajókhoz: eredetileg a két világháború közt találták ki , hogy fából és mindenféle viszonylag könnyen megmunkálható anyagból tengerészek és pilóták képzuésére azonosító maketteket építenek, amit pl. a US Navy használt is nagyobb mennyiségben a II. Vh során. Természetesen ezek a modelek meglehetősen elnagyoltak voltak, de a fő cél nem is a replikálás volt hanem egy 3D-ós "kép" alkotása. (Egyébként egészen hihetetlen hogy amikor egy egy korábban csak vonalrajzként ismert hajót az ember meglá 3D-ben mennyire más az érzés sokszor, úgy értem egész másnak tűnik néha egy egy adott hajó - bár lehet hogy csak én vagyok így...)
Szóval a méretarány az angolszász országokban az 1:1200-as volt a láb-hoz való alkalmazkodás miatt, az európai gyártók természetesen az 1:1250-et preferálták a metrikus rendszerben való oszthatóság miatt. Na szó mi szó, lényeg az hogy az 50-es és 60as évek során egyre finomodtak a gyártástechnológiák és fokozatosan áttértek a puha fém alapú makettekre (először ólom, persze hamar kiderült hogy az nem az igazi a gyüjtő egészségére nézve :D). Ami érdekes hogy az angolszász gyártók fokozatosan koptak ki és a fókusz az európai műhelyekre helyeződött, ahol is leginkább a német cégek uralták és uralják ma is a terepet. Van pár amerikai ill. egy két angol gyártó de ők részletességben és minőségben nincsenek azonos szinten a németekkel. Hadihajó vonalon a Navis-Neptun cég a legjelentősebb (a hajóim 90% tőlük van), a Navis az I Vh-s hajókat gyártja, a Neptun 30as évektől modern korig bezárólag, persze a kettő egy cég csak más márkanévvel. a gyártás úgy működik hogy egy mesterdarab alapján elkészítenek egy pár darabban lemásolható makettet és aztán gyártanak belőle egy maximum 2-300-as sorozatot mielőtt az öntőforma elkopna, éppen ezért nem minden model kapható egyidejűleg a termékkínálatból (ami már bőven 1000-nél is több hajót jelent NN viszonylatban). Az alapszériás modeleket haditengerészetenként egy adott alapozó szürkével festik csak le, a korhűen álcázófestéssel ellátott modelek ún. tamponnyomásos festéssel készülnek, ami kicsit szintén az adott hajóra tervezett festőszerszámot feltételez.
Utóbbi időben jellemző trend, hogy a kisebb finomabb alkatrészeket (esetenként egész kisebb hajókat) RP eljárással, azaz rapid prototypinggal tervezik meg (AutoCAD szerű szoftver vezérelte mesterdarab készítés és ennek megfelelően kivitelezése), illetve költségcsökkentésként a műgyanta alapanyag is egyre gyakoribb (persze kicsit a részletesség rovására megy…)
A másik jellemző dolog, hogy a mesterdarab tervezést egyre inkább a kis cégek csinálják, míg az NN „csak” az öntést (abban a legeslegnagyobb a technikai előnyük).

EDE,
ígérem lesz még kép bőven, majd feltöltöm az ftp-mre a képeket ahol nem méretezi át és akkor ott kicsit jobb képet kaphattok róla.
Hátsó sor alatt melyikre gondolsz egyébként? :D akkor azokról teszek fel különbeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.