/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Simi 428870 2008. február 28. 17:14
Válasz erre
1

Az antennatartó az "eredeti" darabbal. Ugye, milyen különbség van a kettő közt?
1
2
2
3

Ez ugyebár a jelzőszálók tartója a lábalókötelekkel.
3
4
4
5

Ezt Luckynak ajánlom...
5
6

Az anetnnatartó a "starfish" -en.
6
7

Felülnézetből...
7

Ahogy tegnapelőtt ígértem, felteszek nektek néhány képet a Hood jelzőszászló-tartórúdjáról és az antennatartó rúdról. Mind a kettő a torony felső részén található. Nekem a mániám, hogy az ilyen kötélzettartó dolgokat szeretem kicsit megerősíteni: az első hajóm lebeg a szemem előtt, amikor a kötélzet elhajlította a műanyag árbocokat... ráadásul nem hiszem, hogy a 0.15 -ös vastagságú rézlemez kibirna annyit, és nem is igazán élethű a vékonysága miatt. A jelzőzászlós maratást egy 0.6 -os tű oldalára ragasztottam fel, az antennatartó maratást pedig egy un gyönygfűzőtűből (0.4-es) készült kis szerkezetre. (A méreteket a rajzokról vettem.)Ez utóbbi elkészítésekor kevésnek tartottam a p.ragasztót és 2 komponensű ragasztóval ragasztottam össze. A felragasztott kis száraknál fogva hajlítgattam a száradás után és elég stabilnak éreztem: az egész hajlongott, de nem engedett. Még géppel is megcsiszoltam az illesztéseknél! És azt is kibirta. Szóval bízok benne, hogy megállja a helyét. Poénból a kép készítésekor odatettem a kitben mellékelt alkatrészt. Ja és Lucky kedvéért itt egy gyufaszálas kép a radarokról.
Simi 428869 2008. február 28. 16:50
Válasz erre
Kedves Gyurikám!
Akkor ezt vehetjük úgy, hogy már csak festened kell??? Nagyon izgalmas!
Sebi 428868 2008. február 28. 16:35
Válasz erre
Sebi 428867 2008. február 28. 16:22
Válasz erre
Miért lenne furcsa ? Közben változott a helyzet és szombaton mégiscsak ottleszek. Érdekelne, hogy ki lesz még ott.
A doboz jó, de az Akagi felirat nem japánul van rajta :)
ChevyG 428866 2008. február 28. 13:22
Válasz erre
resizedDSCF1370
resizedDSCF1370
resizedDSCF1371
resizedDSCF1371
resizedDSCF1372
resizedDSCF1372
resizedDSCF1373
resizedDSCF1373

Közben megjöttek a Voyager maratások. Úgy gondolom a konkurencia méltó ellenfélre talált:)

Az összes a Matsut fogja gazdagítani.
ChevyG 428865 2008. február 28. 13:20
Válasz erre
Szolnokon mindkét nap leszek. Csak az képlékeny hogy mennyi kocsival megyünk.

üdv!!!

(telefononom ott az adatlapomon)
ChevyG 428864 2008. február 28. 13:18
Válasz erre
Én karton dobozokból és kötélből szoktam gyártani 1edi dobozokat. Eddig bevált!
üdv!
ChevyG 428863 2008. február 28. 13:18
Válasz erre
Heló!
Szépen haladsz a hajóval! Grat!
üdv!
zs180 428862 2008. február 28. 12:42
Válasz erre
Illetve három...
zs180 428861 2008. február 28. 12:42
Válasz erre
Br kicsi1
Br kicsi1
Br sm 3
Br sm 3
Br sm 3
Br sm 3

Találkozunk Szolnokon!
És még egy kép:
Simi 428860 2008. február 28. 12:18
Válasz erre
Pistikém!
Gartulálok a dobozhoz, de őszintén megvallva engem a tartalma jobban érdekelne...
István 428859 2008. február 28. 11:14
Válasz erre
Doboz 001
Doboz 001
Doboz 002
Doboz 002
Doboz 005
Doboz 005
Doboz 006
Doboz 006

Minden olyan makettezőnek -aki versenyekre is szokta szállítani a munkáit- nagy fejtőrést okoz hogy mibe is rakja a makettet. Álltalában sosincs pont olyan méretű kartondoboz ami kellene. Megunva a jelenséget, centire pontosan "átalakítottam" egyet. 36 csavar és rengeteg ragasztó szalag segítségével elkészült a "kis" hajóm utazótáskája. Mozdulatlanul fekszik benne az egész dioráma mindenestül. Elkészítését legalább annyira élveztem mint a hajómét. Várom a kritikákat!
István 428858 2008. február 28. 07:12
Válasz erre
Gáborom! Kicsit furcsa kérdés ez Tőled, miután nyomatékosan kijelentetted, hogy -különböző okoknál fogva- Te és Simi biztos nem lesztek ott. De ha még is, akkor annak nagyon örülnék. Pék mester, hajókovács és én zsűrizünk. Szami jönn a saját klubjával. Chevy, Debil, Ede és a többiek szerintem még kétséges. De majd ők megmondják. Nagyon állat lenne egy laza találkozó! Minden csak hajlandóság kérdése. Még volna is hova leülni egy korsó sörre.
Sebi 428857 2008. február 27. 22:14
Válasz erre
Elhiheted szép látvány volt.
Szeretném megkérdezni, hogy ki jön jövő héten Szolnokra ? Azt tudom, hogy te Pisti ott leszel. Még valaki ? Chevy ? Debil ? Összehozhatnánk egy laza hajós találkozót.
István 428856 2008. február 27. 12:01
Válasz erre
Gratulálok Barátom! Minőségi munka. Irigylem Sebit, hogy Ő már élőben is látta a készülő Hoodot.
lucky 428855 2008. február 27. 07:35
Válasz erre
Simi 428854 2008. február 26. 23:10
Válasz erre
A fotók közt volt olyan, amelyiken egy 5 Ft -os pénzérmére volt helyezve, de aztán valahogy mégse azok a képek kerültek be. Majd pótolom. Időközben elkészült a jelzőzászlók tartórúdja: a maratást ráragasztottam egy 0.6-os injekciós tűre hosszában - természetesen. Igy nagyon remélem, hogy megfelelően merev és strapabiró lesz, meg persze teltebb is, nem olyan 0.15 -ös vastagságú. Majd holnap erről is készítek képet.
lucky 428853 2008. február 26. 20:39
Válasz erre
Nem tudom Imi miből csinálta.
Én lézervágott korlátokat használtam.
lucky 428852 2008. február 26. 20:38
Válasz erre
Simi!
Te se a normálisok táborát gyarapítod...:)

Egy javaslat:jó lenne vmi viszonyítás a készülő mű mögé/mellé.pl egy vágólap, v egy pénzérme.
Sebi 428851 2008. február 26. 18:53
Válasz erre
Ez igen ! Már látszik, hogy újabb remekmű van születőben. Főleg, hogy tegnap már láttam mi minden fog még rákerülni :)
Narn 428850 2008. február 26. 15:37
Válasz erre
Nagyon komoly, gratulálok a nagyszerű munkához.
Ha elksézül baromi látványos lesz a hajód. A múltkori árbóc is nagyon megfogott :)
Simi 428849 2008. február 26. 15:28
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Íme néhány kép a Hood parancsnoki tornyának felső részéről és a radarról... Talán senki se hiszi, de az ablaksor elkészítése volt a leghúzósabb, talán azért is, mert először az osztásokat alulemezből készítettem el, de mivel nem tetszett igazán, a befúrásos technikát vettem elő.
EDE 428848 2008. február 26. 12:37
Válasz erre
Én láttam a papír POW-ot. Szép darab!
A korlátok hogyan készülnek?
lucky 428847 2008. február 25. 15:17
Válasz erre
Simi!
3294 Hsz ebben a topicban
P1010749-től P1010756-ig számozott fényképek
A Bolyain és a Stefin is ott volt.
Simi 428846 2008. február 25. 13:11
Válasz erre
Valahol lehet látni képeket erről a Prince of Wales -ről, amit ez a jó ember épített?
Már csak azért is érdeklődöm, mert a Hood után ezt szándékozom megépíteni, csak én az 1941. májusi állapotában.
lucky 428845 2008. február 25. 13:09
Válasz erre
A Jeremiah-ról van fennt pár kép az óceánjárós topicban.
lucky 428844 2008. február 25. 13:08
Válasz erre
Asheronnak 1 év volt a POW.
Nekem a Jeremiah O' Brien kb 3/4 év.
EDE 428843 2008. február 25. 12:33
Válasz erre
Lucky!

Mennyi időbe telik megépíteni egy ilyen 1:200-as papírhajót?
lucky 428842 2008. február 24. 15:58
Válasz erre
Az utsót építem nem a Zuikaku-t
lucky 428841 2008. február 24. 15:56
Válasz erre
salou 428840 2008. február 24. 15:15
Válasz erre
lucky 428839 2008. február 24. 14:43
Válasz erre
salou!
Ha megelégszel papírossal is, akkor abból van 200-as. Az is olyan 1,5 méter táján van...
+ Van hordozó is.
És közel se kerül ennyibbe.( max 10 ezer HUF)
Sebi 428838 2008. február 24. 13:44
Válasz erre
Keresgélj ezen a lapon !

019e566.netsolstores.com/index.asp

Bár ahogy láttam a legtöbb helyre azt írták, hogy elfogyott, de hátha sikerül még valahol rátalálni a nevek alapján.
Sebi 428837 2008. február 24. 13:30
Válasz erre
Így van, ahogy mondod (pontosabban írod). Nagy csodák nincsenek.
Kétségkívül látványos, szépen kidolgozott makett. De szerintem az ára miatt ez is a kisszériás kategóriába fog kerülni. Én is arra tippelek, hogy 4-500 euroról fog indulni az ára és ennyit azért ott sem engedhet meg magának minden makettező.
salou 428836 2008. február 24. 12:21
Válasz erre
Hát nézd... nagy csodák nincsenek, én úgy négy ötszáz Euró közé lövöm be.
De én is kiváncsi vagyok hogy valójában mennyi lessz?
Simi 428835 2008. február 24. 12:04
Válasz erre
Jó, jó... és az ára?!(Erre valahogy nem sikerült rátalálnom még a honlapjukon sem, de vannak sejtéseim...) Meg hova rakod azt a monstrumot?
salou 428834 2008. február 23. 20:09
Válasz erre
Soar Art 144-es Bismarc, és néhány Japán hordozó!!!
Na ehhez mit szóltok?
Narn 428833 2008. február 22. 16:18
Válasz erre
Ilyen Liberty vagy ehez hasonló osztályú hajót lehet venni 1/700-ban ?
www.modelwarships.com/reviews/ships/misc/ak/350-john-brown-tr/liberty_ship.html
Gébics 428832 2008. február 22. 08:27
Válasz erre
8505379
8505379

Sziasztok!

Ez nektek való.

Gábor
Narn 428831 2008. február 21. 12:30
Válasz erre
Akarom mondani, összerakva ...
Narn 428830 2008. február 21. 12:30
Válasz erre
Ez az első 1/700-as Richelieu, amit látok összerkava. Fel is vettem a listémra :)
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/fr/richelieu-700-kk/kk-index.html
Simi 428829 2008. február 20. 15:58
Válasz erre
Az (enamel) lakk ott ideális segítség, amikor az alkatrész igen kicsi, és ezért nehéz megfogni, pozicionálni. Egy kis lakkot felviszünk a felületre, aztán az ecsettel (az ujjammal előtte lehúzom az ecsetről a felesleget, így éppen csak egy kicsit ragad) veszem fel a kis mütyürt is. Odateszem a lakkozott felületre, ahova azonnal odatapad. Itt tűvel lehet még mozgatni stb percekig. A lakk száradása után (kb 5 perc) finoman körbefolyatom p.ragasztóval 0.2 -es drótszál segítségével. A megfelelően higított lakk (nem sűrű!) száradása után teljesen láthatatlanná válik a felületen.
dcsabesz 428828 2008. február 20. 15:13
Válasz erre
Igen a pozícionálás a legnehezebb, mivel néha még a csipeszről sem akar leválni a lemezke olyan kicsi a súlya vagy máshol "esik" le. De a lakkos megoldás is érdekes.
Simi 428827 2008. február 20. 15:09
Válasz erre
Szerintem a hajós maratások (1/350; 1/700) olyan kicsik és vékonyak (a harcjármű maratásokhoz képest; gondolj pl egy 35-ös tank köténylemezeire.), hogy nem alakmasak a forrasztásra. Már az is nagy siker, ha nem ég el az anyag, a szép pozicionálás meg majdnemhogy lehetetlen. Magam is néha még a lakkot is segítségül hívom: azzal pozicionálom és csak ha minden OK, akkor folyatom körbe p.ragasztóval.
dcsabesz 428826 2008. február 20. 11:47
Válasz erre
Hali!

Nem vagyok mai gyerek. (32) A makettezésben nem sok tapasztalatom van. Mostanában kezdtem. De a pillanatragasztó viág életemben a mumusom volt. :-)
De megpróbálok a leírtak szerint eljárni.

Köszi a tanácsokat.
István 428825 2008. február 20. 11:34
Válasz erre
István 428824 2008. február 20. 11:33
Válasz erre
dcsabesz!
Nem tudom hogy hány éves vagy, vagy hogy mennyi tapasztalatod van a makettezésben, de akkor sem éretem, hogy hogyan lesz a újjad ragasztós? Általában amihez ragasztasz az mindig rögzítve van, és amit ragasztasz hozzá azt meg csipesszel fogod (mérettől függően). Egy pici p.ragasztót kinyomsz egy kemény felületre, ahonnan majd gombostűvel vagy különböző vékonyságú drótokkal viszed föl a kivánt felületre. Ha túl sokat kensz föl, akkor valóban tovább tarthat a száradási idő és közben még el is mozdíthatod a felületeket egymástól. Inkább többszőr kevesebbet vigyél föl a p.ragasztóból. Ez a legegyszerübb és a leggyorsabb módszer a maratásnál. A bonyolultabb ha forrasztod. De az nem az én asztalom. Hajrá!
Narn 428823 2008. február 20. 11:29
Válasz erre
István!
Várom türelmesen a leveled ... :)
dcsabesz 428822 2008. február 20. 10:56
Válasz erre
Az nem rossz ötlet, de lassan szárad meg. Legalább is a rézen. Az újjamon tényleg münködik a pillanatragasztás. :-)
lucky 428821 2008. február 20. 09:53
Válasz erre
az a gond, h mással nem nagyon lehet...
Valaki (azt hiszem Sebi) írt egy módszert.Ő a korlátok készítése során használja, de bejön máshol is.Lényege, h egy 0,2-es dróttal viszi fel a ragacsot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.