/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
lucky 428989 2008. március 18. 08:14
Válasz erre
M.M.Pisti 428988 2008. március 17. 21:59
Válasz erre
parl01
parl01
fmzero_head
fmzero_head

Szami!
Ezeket a képeket "Omami" úrtól a japán mentoromtól töltöttem le neked. Osakában él, 42 éves és az ő munkássága (és Akagija) inspirált a sajátom elkészítésében. Ajánlom figyelmedbe neked is. Főleg a kis diót. Csak az éppen 700-as. A Zero 1/72-es!
Sebi 428987 2008. március 17. 20:43
Válasz erre
IMGP2332
IMGP2332
IMGP2335
IMGP2335

Ez festés Szami. Némi maszkolószalag segítségével készült. Mondjuk annak én is örültem volna, ha ezeket a lépcsőket nem lecsiszolni kell, hanem külön adják őket. Csak mert ugye, akkor egyszerűbb lett volna maratással helyettesíteni. Igazából ami hátravan a hajón már nem lesz túl nehéz. A repülők sokkal nagyobb kihívást jelentenek majd.
Szamuráj 428986 2008. március 17. 20:35
Válasz erre
A HT-ban én is érdekelt vagyok Nándi jóvoltából. A Scharnhorstról készítek rajzokat majd a cikkhez, ami meg fog róla jelenni.
Szami
lucky 428985 2008. március 17. 20:20
Válasz erre
Fűry Nándorral vkok kapcsolatban.A cikkírókról nincs infóm.
A L hajó történeti részét H Z írja.
Simi 428984 2008. március 17. 20:09
Válasz erre
Ki a te informátorod? Ezeket is Horváth Zoltán fogja közreadni? Mindenesetre elég biztató...
lucky 428983 2008. március 17. 19:52
Válasz erre
Urak!
Infóim szerint a HT-ban várhatók hadihajós témájú cikkek. Kifut a König,azután a SCHARNHORST, T-22 torpedónaszád, várható a Belfast, és a VITTORIO VENETO.
Ezek többnyire tervek, szóval nem biztos, h lesz belőle vmi.
A Jeremiah a Belfast előtt ,v után lenne...
Szamuráj 428982 2008. március 17. 16:54
Válasz erre
Akagi dioramaa
Akagi dioramaa

Megterveztem az Akagis diorámát, durván 65 x 42 cm lesz, tehát a két Zéró elfér rajta. A parancsnoki torony megvan már, a Zéró is alakul, alapot sztirolból, meg vastag kartonból, meg mittomén miből csinálom. Unokaöcsém képkeretező tehát elvileg szépen kivitelezhető a dolog. XD
Szami
Simi 428981 2008. március 17. 15:03
Válasz erre
Nagyon kíváncsian várom, hogy láthassam ezt az Akagi-s diorámát! Nagyon izgalmas a téma és a méretarány!
Szamuráj 428980 2008. március 17. 13:54
Válasz erre
Zero1
Zero1
Zero2
Zero2
Zero3
Zero3

Itt vannak a képek a Zéróról. A mellékelt ábrán (Zero3) látható példányt építem, pár apróságot még el kell készíteni rajta, többek között a függőleges vezérsít matricázását és festését, a kabin üvegezését. Ha vannak neked 72-es kiszolgáló személyzet emberkéid, még jobb lenne, mert akkor meglesz az összeköttetés a parancsnoki híd és a parkoló gépek között.
Szami
M.M.Pisti 428979 2008. március 17. 13:08
Válasz erre
Ok barátom, akkor indul a Zero projekt! Küldjél egy képet, hogy a tiéd hogy néz ki és akkor megpróbálom ahoz "igazítani" az enyémet.
Szamuráj 428978 2008. március 17. 13:03
Válasz erre
Persze, van egy Zéró, hozzad a tiédet is úgyis lesz akkora hely, mert a fedélzet egy darabja is megvan építve, no nem az egész, mert az 3,6 méter hosszú lenne. XD
Szami
M.M.Pisti 428977 2008. március 17. 12:54
Válasz erre
És ez még a legkisebb problémája volt-van-lesz Sebi barátunknak a Nimitz építésével kapcsolatban. Hajrá Sebi!
Simi 428976 2008. március 17. 12:49
Válasz erre
Igazából nem is értem, mi a túrónak önti rá a hajóra a Trumpeter ezeket a műanyag lépcsőket? Sokkal praktikusabb volt az ősrégi Hellereken az a megoldás, hogy ezeket a (gagyi) lépcsőket külön adták a készletben; így ha valaki hozzájutott vmi maratáshoz, nem kellett farigcsálni, csiszolni, hanem csak szépen odaragasztani. Szóval Sebikém, nem irigyellek...
Mihalkó.M.Pisti 428975 2008. március 17. 12:05
Válasz erre
Szami!
A 72-es Akagi diodhoz van repülőd? Mert nekem van egy régi 72-es Zerom. Ha kell, akkor átfestem "Akagisra" és rárakjuk Óváron.
Szamuráj 428974 2008. március 17. 06:08
Válasz erre
Sebi! Szép lesz, sokkal élethűbb lett ezáltal, különösen akkor, ha lépcsőmászó bácsikat is helyezel egy-két helyre :DDD. Ahogy látom a harmadik és az utolsó képen a leszállófedélzet csíkozása is a helyén van. Ez matrica, vagy maszkolással ráfújtad a fehér csíkozást?
Szami
Szamuráj 428973 2008. március 17. 06:00
Válasz erre
Köszönöm szépen, nagyon hasznos és tartalmas segítséget adtál! Már csak azt kell megállnom, hogy ne remegjen a kezem annyira, és határozottan tudjam a megfelelő dolgokat a megfelelő helyre ragasztani. XD Köszönöm.
Szami
Sebi 428972 2008. március 16. 18:03
Válasz erre
Oké. Majd igazítok rajta. A másik kép pedig egy kicsit csalóka. Igazából nem lóg túl a létra, mert az egész fedélzet szélén van egy perem. Mivel most olyan a színe, mint a fedélzetnek, így tényleg úgy néz ki, mintha túllógna rajta. Sajnos a makrót már nem tudtam jobban beállítani a gépen, mikor a képet csináltam.
Simi 428971 2008. március 16. 13:56
Válasz erre
1

Az első lépés a kijelölés (pl vékony filccel), a második a megpontozás egy tűvel, a harmadik a kifúrás 0.2 -es fúróval. Jól befelé kell fúrni, mert különben felszakadhat a doboz oldala - és az baromi csúnya... ezután történik a 0.2 -es drótok beragasztása kevés pillanatragasztóval. (Érdemes előtte mindig kipróbálni, hogy tényleg könnyen bemegy-e a helyére a drót?)
1
2

Így néz ki a kiengyengetés után.
2
3

A szélső korláton be kell jelölni a kívánt magasságot (3 mm) fekete filccel és a pipába hajlított 0.1 -es vízszintes korlátot oda kell ragasztani. Ez a legnehezebb művelet. Ha odaragadt, akkor a következő oszlophoz már gyerekjáték odafogatni.
3
4

...aztán körbe kell haladni... a sarkoknál csak akkor lehet meghajlítani csipesszel a drótot, ha előzőleg az összes oszlophoz már stabilan odaragadt.
4
5

A felesleges drótdarabot körömvágó csipesszel szoktam levágni, mert azzal teljesen tőben lehet elcsípni.
5
6

Aztán jöhet a második sor... a magasságot egyszerűen kell felezni.
6
6

A végén ugyanúgy lecsípem a drótdarabot, mint az elsőnél.
6
7

Festés előtt...
7
8

...festés után.
8

Kedves Barátom!
A múltkor egy olyan alkatrészhez értem, amihez nem találtam megfelelő osztású maratott korlátot, pedig még ki is volt jelölve, hogy ehhez a dobozkához ez a korlát tartozik; sajnos valahogy egyáltalán nem stimmelt, kénytelen voltam magam készíteni el a korlátot. Igyekeztem fázidfotókat csinálni a készítésről. Remélem, majd élőszóban is tudok segíteni, de talán ez a fotosorozat is egyértelmű.
Szamuráj 428970 2008. március 16. 10:03
Válasz erre
Uraim! Látom ez az Akagis téma jópárunknak teccik. Isti! Óvárra hozom a 72-es Akagis diorámát, amit hiányoltál Szolnokon, majd úgy csomagolok, hogy legyen elég hely. XD

Jó lenne, ha minél többen lennénk, elhoznám a 350-es Fusót és az Akagimat, amik félig vannak készen. Szeretném, ha ötleteiteket, hozzászólásaitokat a gyakorlatban is meg tudnánk beszélni, nézni, különösen Simi; a korlátok felhelyezését megmutathatnád, majd hozom a drótokat hozzá.
Szami
Mihalko 428969 2008. március 16. 07:50
Válasz erre
Simi! Már nagyon várom hogy Óváron (ha jösz) a kezedbe adhassam a "mesterművem", mint mentoromnak. Egész más lesz élőben.! (sokkal rosszabb) Megtisztelő hogy utánam Te is kedvet kaptál az Akagihoz. 350-ben világverő szinten meg lehet építeni ezt a hajót. Annyira részletes és látványos. Főleg hogy ha a Hasegawa az új Nagato minőségben adja ki majd ezt is.
Simi 428968 2008. március 15. 23:15
Válasz erre
Pl nekem. Ha tényleg kiadja a Hasegawa 1/350 -ben az Akagi-t, akkor én is megpróbálkoznék vele...
Mihalko 428967 2008. március 15. 21:42
Válasz erre
Barátom! Szépen átalakítottad a lépcsőket. Építő jellegü kritikám csak annyi lenne, hogy talán mint ha a 030-a fotó bal szélső létrája kicsit ferdén állna (lehet hogy nem lett elcsiszolva a tömitő alatta), és a 032-esen mint ha túl lógnának a létrák a fedélzet fölé egy nagyon picit. De lehet hogy csak a "szigorú zsűri" beszél belőlem.
Sebi 428966 2008. március 15. 21:16
Válasz erre
kép1 026
kép1 026
kép1 027
kép1 027
kép1 030
kép1 030
kép1 031
kép1 031
kép1 032
kép1 032
kép1 033
kép1 033
kép1 034
kép1 034

Sziasztok !

Szeretném megmutatni mai munkám eredményét. Kicsit alakítottam a repülőfedélzeten.
apciroby 428965 2008. március 15. 20:29
Válasz erre
Ugyanmár;utánad vajon kinek kellhet?
Mihalko 428964 2008. március 15. 18:20
Válasz erre
b_imperial_rampage
b_imperial_rampage
IJN Akagi under attack of USN SBD 1
IJN Akagi under...
IJN Akagi under attack of USN SBD 2
IJN Akagi under...
IJN Akagi under attack of USN SBD 3
IJN Akagi under...

Egy két festmény az utolsó hajóm utolsó óráiról. Hát ha még kell majd valakinek.
lucky 428963 2008. március 15. 08:51
Válasz erre
Hát azt a kb 5 napot sztem nem fogja elérni.Bár ki tudja...
Az igazinál is szép tempó volt a 25-30 nap.
Nem mondom, h az enyém hű de szuper,de azért első papírként sztem nem olyan rossz.
A korlátok nem műa-ból vannak? Kissé vastagnak tűnnek.
hellodebil 428962 2008. március 14. 21:49
Válasz erre
Igen-igen...
A múltkori ablakhistúriában az volt még szép, hogy az ablak oldalt, mnitha alacsoynabb lett volna és a felső részt talán szürkére kellett volna festeni? Meg a vége valóban nem volt lecsiszolva... mást nem igazán vizsgáltam azon a hajón, bár mindig csak Simit ismétlem, az feltűnt még, h ak orlátok nem túl egyenesek... vajon ez annak ksözönhető h a valóságban sem voltak azok, v egyszerüen csak nem képes kiegyengetni őket? (mint én :D )
Simi 428961 2008. március 14. 14:59
Válasz erre
Ej, ej! "Hát mesziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni." A nagy sebesség mellett ilyen kis dolgok, mint tömítés-csiszolás természetesen elmarad. Meg persze más egyéb apróság is. Az se baj, ha a korlátok ide-oda düledeznek. Szerintem azért választotta ezt a hajót, mert ezeket is rekordsebességgl építették a háború alatt. Van egy olyan érzésem, hogy "Sietős Péter" barátunk már önmagával versenyez: tud-e még ettől rövidebb idő alatt is összehozni egy hajót?
lucky 428960 2008. március 14. 12:58
Válasz erre
Na már kinyitotta a rakodóteret, akkor a fedelek belső oldalait igazán kitömíthette volna...
Mihalko 428959 2008. március 14. 12:11
Válasz erre
brown-01
brown-01

"Sietős" Buren barátunk márciusi munkája. Ajánlom Luckynak. 1 hónap - 1 hajó még mindig. Vagy már 2 hétre leszorította a szintidőt?
hellodebil 428958 2008. március 13. 15:29
Válasz erre
Hát igen!
Az első vh-s csatahajók igazi "ágyúhordozó feelingjét" talán ez a hajó testesíti meg leginkább. Érdekes megoldás, az átellenesen elhelyezett kettes és hármas ágyútorony. Nagyon hasonló a két említett hajóosztály felépítése. A König-osztálynál már másként oldották meg ezt, gondolom stabilabb lett a hajó a középponti tengely mentén elhelyezett ágyútornyoktól. Különleges ez a Seydlitz...
EDE 428957 2008. március 13. 15:15
Válasz erre
SMS_Seydlitz
SMS_Seydlitz

Nyomtam ide egy képet is , de lemaradt...
EDE 428956 2008. március 13. 15:13
Válasz erre
Végső visszaszámlálás Kirk Douglasszal! Nem volt rossz sci-fi!

Más!

Kollégák! Sokat nézegettem az I. világháborús német csatacirkálókat. A Seydlitz egyre jobban tetszik. A háromszintű fedélzetével asszem egyedülálló megjelenésű, ráadásul nagyon jólsikerült példány volt, csatákból is jócskaán kijutott neki. Igazán megérdemelne egy szép kitet a König mellett.
Narn 428955 2008. március 13. 15:06
Válasz erre
Nem is értem, hogy miért ... ;)
Tény, hogy nagyon kevés tisztességes kép van ezekről a matuzsálemekről.
Simi 428954 2008. március 13. 15:02
Válasz erre
A háttéranyag (rajzok, fotók stb) beszerzése lesz a rázósabb.
Narn 428953 2008. március 13. 14:52
Válasz erre
Varjubácsi, Hellodebil!
Köszi az infókat. Már szinte biztos, hogy valamelyiket megveszem előbb-utóbb.
Egyáltalán nem tűnik drágának, kb 10e ft.
Narn 428952 2008. március 13. 14:50
Válasz erre
Volt erről egy film meg a 80-as években, mikor a Nimitz vagy melyik nagy anyahajó időviharba kerül és szembetalálják magukat a japánokkal, akik Pearl Haborba mennek.
Sebi 428951 2008. március 13. 13:28
Válasz erre
Nagyon jó. Szerintem az amik tényleg nagyot néztek volna, ha ilyen gépek jöttek volna szembe velük Midwaynél. Persze majd, ha kész lesz a Nimitz, akkor elküldöm időutazásra és kicsit kiegyenlítem az erőviszonyokat.
zs180 428950 2008. március 13. 10:27
Válasz erre
Pisti, nagyon jók az építésről közzétett képek! Ezek az újabbak viccesek! Mégegyszer szeretnék gratulálni a szép hajódhoz.

P.Gy.
EDE 428949 2008. március 13. 09:58
Válasz erre
István 428948 2008. március 13. 07:46
Válasz erre
P1010913
P1010913
P1010914
P1010914
P1010915
P1010915
P1010916
P1010916
P1010917
P1010917
P1010918
P1010918

Ezeket a képeket Sebi barátomnak készítettem el még a hajó építése közben, aki mint köztudott éppen a Nimitzen munkálkodik. De ajánlom minden olyan makettezőnek, akibe szorult némi humorérzék és fantázia!
Szamuráj 428947 2008. március 13. 05:16
Válasz erre
Megnéztem P. Van Burennek a munkáit a modelwarships-en és szép számmal akad köztük nagyon szépen összerakott hajó valamint elrontott is, amit ugye messziről a laikus nem vesz észre, csak Mi hajósok. Hogy hova ez a sietség nála arra csak a tüskevár Matula bácsiját tudnám említeni: Ű tudja mit csinál. :)
Szami

ui.: ha jól megnézitek ezen a mostani Takaón, a legfelső ablaksor maratásból van, sztem a többibe csak a fotózás miatt tette be a műanyag átlátszó plexit. XD
Sebi 428946 2008. március 12. 21:17
Válasz erre
Hát, ne is haragudj, de én nem cserélnék vele. Még ugyan nem néztem át tüzetesebben a képeket, de ez a plexis dolog szinte az első volt, ami szembeötlött.
ChevyG 428945 2008. március 12. 19:23
Válasz erre
Szia!

Annyival kiegészíteném a Hellodebil hsz-t hogy nem mindegyik fehér műanyagból van, pl az -én Königem középszürke. Sztem jó ár/érték arányú készlet, nagyon érdekes a támája is (végre nem az USÁnak gyártanak mekettet), érdemes megvenni.

üdv!
hellodebil 428944 2008. március 12. 17:31
Válasz erre
Szia!
Nekem történetesen van egy Grosser kurfurstom és sztem gyönyörű a kidolgozottsága. Bár a fedélzet fa boritása pozitiv osztást kapott - eddig csak ilyennel találkoztam - de ezt leszámitva nagyon ott van.
A kittben, ami nem tetszett, hogy fehér és h elég puha műanyagból van, óvatosan kell vele bánni nagyon.
Szerintem Trumpetert és Tamiyát verik kidolgozottságban, az apró alkatrészek is szép kidolgozottságuak, sokkal nagyobb feladat, mint egy Musashi.
Ezt a sorozatgyártós fazont én sem értem... amit Simi emlitett nekem is elsőre szemet ütött: nem festette le az ablakok osztását. Közben igényes makettenek "tűnik". Kb olyan, mintha egy Volvoról hiányozna a lökháritó a szalonban :)
ChevyG 428943 2008. március 12. 14:40
Válasz erre
ejnye-ejnye, ezt pont a XXIII-as tipus után írod?:)))
Simi 428942 2008. március 12. 13:31
Válasz erre
1 hónap - 1 makett; csak az a kérdés, hogy aztán majd mit csinál velük? Mert valljuk meg őszintén egyik se igazi csúcs alkotás; egyik kicsit gyengébben jön össze (pl Hood), másik kicsit jobban sikerül (ld Nagato), de egyik se annyira kiemelkedő. Aztán majd mi lesz a bő terméssel? Elajándékozza? Ahhoz egy kicsit drága mulatság (ez a Takao kb 50 e pénz, ha csak a kiteket nézem...) Vagy beteszi a sufniba a többi hegyére-hátára? Szerintem ennek a naaagy sietségnek nincs értelme hosszú távon. Pl a nagy kapkodásban (talán a tatárok üldözték?) nem jutott idő az ablaksorok osztásainak lefestésére, így a plexi alkatrészek nyersen kerültek a helyükre...pedig igeeen látványos dolgot lehetett volna belőle kihozni!
Varjúbácsi 428941 2008. március 12. 13:17
Válasz erre
Narn,Ltg!
Szerintem nagyon jók a hajók, persze egy kis rezet elvisel, de egyébként nagyon finom kidolgozottság, részletesség jellemzi. Nekem még az első öntésekből van, azóta lehet hogy egy kicsit sorjásabb.:-))
Itt megnézheted:
www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-militaer/1778-linienschiff-sms-markgraf.html www.cybermodeler.com/hobby/kits/icm/kit_icm_s005.shtml
www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-militaer/1607-sms-grosser-kurfuerst.html www.steelnavy.com/PerrysKonig.htm

Varjú bácsi
István 428940 2008. március 12. 12:48
Válasz erre
Sebi!
Sitős Peti - sietős Peti, de azért én szívesen elcserélném az Akagimat az ő Tacaojára. Ez a csávó olyan mint a mi Szabó Ákosunk. 1 hónap - 1 makett. És megint csak azt mondom hogy ahoz képest nem rossz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.