/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
ChevyG 428654 2008. január 24. 13:20
Válasz erre
keresem az értelmét, hogy ez mire volt jó, de nem találom.
Simi 428653 2008. január 24. 12:43
Válasz erre
Hát ez övön alúli volt. Az kicsit gyanús volt, hogy szemmel láthatóan a rep.fedélzet végén levő piros-fehér csíkok ecsettel lettek festve, te pedig tudtommal a szórópisztolyt preferálod.
Örültünk, hogy visszatértél, ne vonulj száműzetésbe. Jóvátenni bűnödet úgy tudod, ha tényleg a saját hajódról teszel fel képeket.
És nem egészséges, ha valaki többször kiált farkast...
Pisti 428652 2008. január 24. 07:17
Válasz erre
Kedves Barátaim, Kollégák!
Nem is tudom hogy kezdjem szégyenteljes bejelentésemet, csak már a lelkiismeretem nem hagyott nyugodtan aludni.
Palástolva és szégyelve szakmai és makettezői hiányosságaimat és képzettségtelenségemet egy idegen makettező kimagasló munkáját tüntettem fel -a sajátom helyet- a január 22.i Akagis képriportomban. A képeken Waldo Silva 2006-os fantasztikus munkáját láthatjuk a Modelwarships galériájából. Ha bár ki most közületek megtévesztettnek érzi magát, attól elnézést kérek! Megkövetvén magamat, ezennel benyújtom a lemondásom, és önkéntes számüzetésbe vonulok.
Üdv.
Simi 428651 2008. január 23. 23:32
Válasz erre
Pisti 428650 2008. január 23. 20:50
Válasz erre
Simi! Melyik e-mail címed él most éppen???
Sebi 428649 2008. január 23. 19:04
Válasz erre
A végén még megsértődök. Azért hiányoztál itt mindenkinek :) Bár sejtettem, hogy miért ez a nagy csend.

Chevy !

Nem rossz ez a kis romboló, csak így tovább ! A dobozon lévő festés jó. Ha hasonlót szeretnél, akkor használj Humbrol 67-est vagy ennek megfelelő festéket.
sszabi 428648 2008. január 23. 19:04
Válasz erre
Varjú Bácsi!
Köszönöm szépen a címeket, elkezdem a könyvek felkutatását.Fontos segítségek lesznek a majdani építéshez.
Üdv!
Sszabi
Narn 428647 2008. január 23. 17:26
Válasz erre
Jó picike a lelkem. Kíváncsian várom a folytatást.
Narn 428646 2008. január 23. 17:25
Válasz erre
ChevyG!
Köszi, remélhetőleg lesz még egy kis festés tuning a Hood-on és a kötélzet is kész.
Sajnos zászlóm nincs, mert elkallódott valahova.
Ha kész vagyok mindennel, akkor készítek jobb képeket is majd róla.
ChevyG 428645 2008. január 23. 17:24
Válasz erre
resizedDSCF1187
resizedDSCF1187
resizedDSCF1189
resizedDSCF1189
resizedDSCF1190
resizedDSCF1190

mivel másról is csináltam képeket, ezért erről is.

Majd rakok fel a stabilizálók elött 1 proba réteg festéket.

A dobozon lévő festési útmutatót, mennyire látjátok hitelesnek?
üdv!
ChevyG 428644 2008. január 23. 16:10
Válasz erre
Közben én is haladgatok a Matsu-mmal. Továbra is a törzset csinositom. Ma megkapta az ucsó réteg tömítőt. Nem fényképeztem, mert nem látványos, csak ujjbeggyel érzélkelhető:)
Ez után a stabilizátorokat fogom megkreálni. A maratások még úton vannak, de (elméletileg), közel a finishez.
Varjúbácsi 428643 2008. január 23. 15:58
Válasz erre
Sszabi!
A címek:
Friedrich Prasky: Die Tegetthoff Klasse Modellbau,Technik,Geschichte
Mittler Verlag Österreich ISBN3-7046-1481-5 78 Euro
Ing.Prasky: Schlachtschiff Viribus Unitis Detailplane M1:100
15 Euro
Varjú bácsi
Szamuráj 428642 2008. január 23. 13:03
Válasz erre
Gratulálok az Akagihoz! Minden részlete szépen kidolgozott, nekem külön tetszik Fuchida B5N Katéja a jellegzetes piros színű farokrészével. :) Korábban írtad, hogy már fenn vannak a jappán bácsik a fedélzeten, de most nem látom őket: hol vannak, elmentek ebédelni? :)) Szami
Pisti 428641 2008. január 23. 12:54
Válasz erre
akagi-07
akagi-07
akagi-05
akagi-05

Köszönöm mindenkinek a bátorító lelkesítést. Küldök néhány közelit is.
zs180 428640 2008. január 23. 11:50
Válasz erre
Gratulálok, gyönyörű munka! Semmi okod a túlzott szerénységre.

Üdv

P.Gy.
Simi 428639 2008. január 23. 11:14
Válasz erre
Kedves Pistikém!
Gondoltam, hogy nem tétlenkedtél az elmúlt időszakban, és ez most be is bizonyosodott. Nagyon szép munkát végeztél. Úgy tűnik, a hajóval már végeztél is, csak a dioráma kellékek vannak vissza: emberkék, repülők, víz stb. Nagyon látványos már most is. Tudod milyen "gunusz" vagyok, mindent agyonkritizálok, hát itt én semmi másba nem tudnék belekötni, mint abba, hogy szerintem kicsit túl vastagok a csónakok fehér biztosító hevederei. A híd is nagyon szép lett. Gartulálok! Várjuk a folytatást.
ChevyG 428638 2008. január 23. 11:12
Válasz erre
EDE!

Grat! Nagyon igényes, olvasmányos oldal!

Sokan ennyi energiabefektetéssel már könyvet is írtak (ollóztak össze)!

További jó munkát!

Az oldalat kedvencekben pihen:)

üdv!
ChevyG 428637 2008. január 23. 11:10
Válasz erre
Szia!

Nálam A XXIIIasod etalon. Jól alakul a Hood is. Kiváncsi leszek a végére!

üdv!
ChevyG 428636 2008. január 23. 11:08
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép munka! (a fotók minősége is figyelemre méltő, külön gratula)

üdv!
Narn 428635 2008. január 23. 10:47
Válasz erre
Egy megjegyzésem volna, de nem vagyok szaki. A fedélzet szerintem túl tiszta, újszerű állapotban van a hajó.
Narn 428634 2008. január 23. 10:45
Válasz erre
Csodásan néz ki, gratulálok.
Lehetne több közelit ?
Pisti 428633 2008. január 23. 08:39
Válasz erre
akagi-01
akagi-01
akagi-02
akagi-02
akagi-06
akagi-06

Ez még a hajóm 80%os állapotát mutatja. Majd lesznek közelebbi képek is. Várom az építő jellegű kritikákat.
Simi 428632 2008. január 22. 23:02
Válasz erre
Öreg Barátom!
Ennyire ne szerénykedj, és főleg ne ijesztgess minket az eltünésekkel meg az álnevekkel. Különben mindannyian csak igen lassan (saját elvárásainkhoz képest) haladunk a kitűzött cél felé, de szerintem te ebben megelőzöl minket; biztosan jobban állsz a hajóddal, mint Szami, én, vagy Gyuri. Már alig várjuk a képeket az Akagi-ról...
Pisti 428631 2008. január 22. 21:54
Válasz erre
Szia Simi!
Ne izgulj nem tüntem el! Itt vagyok veletek minden nap, csak mindig különböző "álneveket" használok, de nagyon jól esett az érdeklődésed felém.(Te vagy az egyetlen akinek hiányzok) Egyébként lassan de bíztosan haladok az Akagival. De amikor látom a Te vagy a Gyuri munkáit, akkor igen csak elszégyelem magamat, és nem tartom méltónak hogy közszemlére tegyem a sajátomat a tietek mellé. Tudom hogy ez baromság.
Simi 428630 2008. január 22. 11:14
Válasz erre
Hát talán annyi, amit már unalomig ismételgetek itt a fórumon, hogy nem mindegy, mennyi ragasztó kerül a ragasztandó helyre. Sokan erre tűt használnak, de a tű átmérője kb 0.9 mm, túl sok anyagot vesz fel. Erre a célra alkalmasabb a 0.2-es rézdrót pl pengeszárba fogatva. Amikor pedig megvastagszik a vége a ragasztótól egy öngyújtóval csak leégeted róla (meg a csipeszről is).
Narn 428629 2008. január 22. 10:52
Válasz erre
Az utolsó szó ragasztásának akart lenni, de elírtam, bocsi.
Narn 428628 2008. január 22. 10:50
Válasz erre
Most lassan befejeztem a Hood kötélzetét, de rá kellet jönnöm, hogy mekkora undok ez a pillanatragasztó. Ha kell, akkor nem ragaszt, de máskor meg igen, pl a kezemhez, csipeszhez stb. Szóval elég szívás volt. Sajnos nem mindenhol szép, néhol belóg és nem feszes, néhol meg a ragasztó miatt csúnyácska. Majd este csinálok képeket.
Van valami tehnikája a kötélzet ragasutásnak ?
Lutzow 428627 2008. január 21. 23:58
Válasz erre
Hali!

Inkább ti gyertek át ide. Szívesen látunk mindenkit, eléggé peseg mostanában az élet!!!
csatahajós 428626 2008. január 21. 22:36
Válasz erre
Urak!

Ha már ilyen "szakmázás" megy itt is hajó történet témában (lásd EDE linkje) igazán átnézhetnétek ide is (igaz itt nem makettezésről van szó, de ha a háttértörténet is érdekel valakit akkor nagyon ajánlom a szakmai fórumunkat :) ) Szívesen vennénk ha csatlakoznátok a társalgáshoz, elvégre nem olyan nagy ez a hadihajós szakma kis hazánkban.

forum.rpg.hu/index.php
zs181 428625 2008. január 21. 21:11
Válasz erre
Szia Narn!
Nekem is nagyon tetszik -főleg mint első hajód-! Csak így tovább!
Simi 428624 2008. január 21. 15:47
Válasz erre
Egyik készletet se ismerem közelebbről, de az egyik Tamiya-, a másik pedig Trumpeter-minőség.
Simi 428623 2008. január 21. 15:45
Válasz erre
Szóval az Akagi tehet róla, Hála Istennek. És veled mi van, Szami? Azt a szép lövegtornyot láttuk, de aztán te is igen csendben vagy azóta.
Narn 428622 2008. január 21. 15:22
Válasz erre
Szerintetek melyik a jobb makett 1/350-ben ? A Tamiya Fletcher vagy a Trumpi The Sullivans ? Kérdem mindezt azért, mert nagyjából ugyanaz a hajó és azt kapom ajándékba
Szamuráj 428621 2008. január 21. 15:06
Válasz erre
Simi! Nemrég emaileztem Istivel, azt írta, már majdnem kész az Akagija, a legénységet is felragasztotta már. Szami
Simi 428620 2008. január 21. 15:00
Válasz erre
Fiuk!
Ki tud valamit Michalkó Pistiről (alias Akagis, Könyörtelen, M.Pisti stb)? Kb egy hónapja nem is jelentkezett már. Remélem, nem beteg. Aztán az is lehet, hogy az Akagi ennyire leköti...
Narn 428619 2008. január 21. 11:46
Válasz erre
Simi 428618 2008. január 21. 11:21
Válasz erre
Na akkor pont beletalálsz, mert a Tunpi Hood vízvonal feletti és alatti részének illeszkedése egyszerűen katasztrófa; ehhez figyelembe veszed, hogy 77 cm a hossza (X2 ugyebár)... hm. Szóval csak barátkozz a tömítővel és a csizsolópapírral, de erősen.
Narn 428617 2008. január 21. 10:26
Válasz erre
Erre nem teszek fel korlatot, sajnalom is, de az majd a masikra kerul.
Pont jo, hogy kijott a Trumpi, mert az nemcsak vizvonalas es jol mutat a Dragon fele Bismarck mellet, persze, ha elkeszulok vele.
sszabi 428616 2008. január 21. 10:01
Válasz erre
Varjú Bácsi!
Az a helyzet h nem ismerek senkit aki kimenne, és nekem sincs arra lehetőségem, hogy elmenjek erre a kiállításra.
Viszont megszeretném kérdezni a könyv(ek) címét, mert szétnézek nem-e itthon megtudnám ezeket rendelni.
Előre is köszönöm!
Sszabi
Varjúbácsi 428615 2008. január 21. 09:23
Válasz erre
Sszabi!
Februárban lesz a bécsi Hadtörténeti Múzeumban a Go modelling kiállítás. A múzeum könyvesboltjában beszerezhetőek a Prasky könyvek, ha ismersz valakit, aki kint lesz, meg lehet vásárolni. Ha végképp nem megy, akkor le tudom neked másoltatni. A nagyobb baj a részleteket tartalmazó második kötetettel van, mert az legalább 60 oldal.
Varjú bácsi
Simi 428614 2008. január 21. 09:14
Válasz erre
Így messziről nézve jól sikerült. Korlát kerül majd rá? Ha igen, akkor a kötélzet csak a korlát után kerüljön fel. A 350-es kicsit bonyolultabb lesz és sokat kell majd tömíteni, csiszolni is, mert az olyan kínai "verdzsa" minőség.
Narn 428613 2008. január 21. 01:11
Válasz erre
IMG_1283
IMG_1283
IMG_1285
IMG_1285
IMG_1288
IMG_1288
IMG_1292
IMG_1292

Úgy nézem, hogy sikerült befjeznem a Hood-ot, mármint a festését.
A fényképen észrevettem pár apróságot, amit kijavítok majd és utána megpróbálkozom a kötélzettel.
sszabi 428612 2008. január 20. 18:54
Válasz erre
Uraim hálásan köszönöm az információkat!
Varjú bácsi!
Prasky nevével találkoztam az egyik oldalon ahol a Viribus Unitis 3d-s képeit nézegettem.Meg tetszene mondani honnan szerezhetem be a Prasky-féle tervrajzot?
Ha meg ez nehézségekbe ütközik akkor felveszem a kapcsolatot az alurírt urakkal, hátha nekik van ilyesféle rajzuk.
Varjúbácsi 428611 2008. január 20. 17:26
Válasz erre
Sszabi!
A Szent Istvánról tervrajzot nem adott ki senki. Az osztrák Friedrich Prasky készített egy Viribus Unitis tervrajzot 1/150 ben. Ennek alapján lehet megépíteni a Szent Istvánt, a hajótest azonos volt, de különbözött a hajtás (csak két csavar) voltak eltérések a felépítményeken is, de ezek fotók, rajzok alapján korrigálhatók.
Nekem meg vannak aPrasky féle doksik, mert én is szeretném megcsinálni 1/350-ben.
Varjú bácsi
lucky 428610 2008. január 20. 13:43
Válasz erre
sszabi!
Pécsen volt egy emberke, neki volt többféle rajza, vmi Baloghsystem az oldal címe.
Nála kéne próbálkozni. Emlékeim szerint régebben volt a listáján Szent István.
hajókovács 428609 2008. január 20. 13:11
Válasz erre
A keresett személy Kovács Péter, saját honlapja van a: Nostalgia Navy ,
cime: kovacs.peter@nostalgianavy.hu telefon száma :O6 3O 971 4O96
Simi 428608 2008. január 20. 12:49
Válasz erre
Még decemberben volt egy kiállítás a Stefánián. Ott valaki árult SMS tervrajzokat, melyeket maga készített. Ha jól emlékszem, még a nevét is tudni vélte valaki annak az illetőnek. Ennek az embernek a nevét és a címét kéne megtudni.
hellodebil 428607 2008. január 20. 12:11
Válasz erre
Csatahajósok! Többször is vita alakult ki arról, hogy a Bismarck találata mennyire volt szerencsés, illetve hol csapódhatott be. Ede által ajánlott cikk világított rá a lényegre. Kb 15000 m-es távolságból érte a találat a Hood-ot. Tehát nem a fedélzeti páncélzatot ütöttá át a kérdéses lövedék! Az alábbi oldalt tanulmányozva is válágossá válik:
www.bismarck-class.dk/technicallayout/armament/artillery380skc34.html
A csőmelkedés kb 8,1, mig a becsapódási szög 10,4 fok volt. Én nem végeztem pontos számításokat, de ezek az adatok a táblázatból vannak. Lejjebb pedig azt láthatjuk, hogy milyen becsapódási szög alatt, kb mekkora vastagságú páncélzatot képes átütni a lövedék (ebben az esetben kb 500-420mm közti értékről lehet szó). Ez persze csak akkor igaz, ha pont derékszöget zár be a lövedék iránya a hajó gerincével. Tehát az érték jóval kissebb. De mint tudjuk a hajót csak kiemelt helyeken védte az a bizonyos vastagságú páncélzat. A táblázatban utalnak arra, hogy kb 30 km-es távolságból várható az, hogy a 120-170 mm-es fedélzeti páncélzatot törhet át egy ilyen lövedék. Ez a cikkben is nagyon szépen le van irva. A találat szerencsés mivolta vitatható, de mint olvashattuk a Gneisenau és a Scharnhorst a 3. sortűzre belőtte magát a Glorius ellen (igaz "nyugodtabb" körülmények közt). Ami mégis fontos, hogy nem valószinű, hogy a fedélzeti páncélzat gyengesége volt az oka a hajó vesztének. Inkább a tervezése és az elavultsága - a két hajó közt több mint 20 év volt a korkülönbség. Minden valószínűséggel a Bismarck egy ilyen találatot túlélt volna (ez csak egy feltételezés a részemről).
sszabi 428606 2008. január 20. 12:08
Válasz erre
Tiszteletem!
Bocsi, hogy megszakítom a Hooddal kapcsolatos csevegést de az az elmeháborodott ötletem támadt, hogy saját építésben akarom megépíteni az SMS Szent Istvánt(a műgyanta verziót elvetettem mert árához képest nem túl nagy lett volna).Na mármost ezzel csak az a baj h nem találtam részletes terveket.Aki tudna ehhez linket nekem vagy valakit akinek van tervrajza annak örölnék.Kész vagyok a tervek megvételére, csakhogy nem tudok senkit akitől vehetnék...
Előre is köszi!
Sszabi
Simi 428605 2008. január 20. 09:42
Válasz erre
Most a Trumpeter adja ki a Hood-ot 700-ban. Szerintem alapvetően az a különbség a kettő közt, hogy vésett a fedélzet, meg néhány kisebb alkatrésszel több. Ugyanis a Trumpeter hajók nem a magas minőségükről fognak elhíresülni. Hogy ma hol tart a technika, hogy mit lehetne kihozni, azt a legjobban a Hasegawa Nagato prezentálja.
A kötélzethez szerintem használj 0.1-es rézdrótot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.