/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Szamuráj 428102 2007. november 25. 04:57
Válasz erre
hajók1

A hátsó zug, néhány munkámmal. Legalul a japán I-11, mögötte balra a type XXIII. A középső polcon a hatalmas U-123 és az U-31 (WW1), legfelül pedig elkezdett darabok, látható a Shinano törzse, ráhelyezve az USS Lexington (CV2)
hajók1

Szia Simi!
Hol is kezdjem: kis koromban sokat hajtogattam papírból, talán innen ered a papírral való "együttélés". Hajókat úgy 6-7 éve építek belőlük, emellett repcsiket is. (80 %-uk a Japán Császári tengerészethez kapcsolódik). Először csak papírból épültek, azonban hamar rájöttem ez nem az igazi. Bevontam az építésbe megmaradt régi műanyag makettek alkatrészeit, aztán az öntőkeretekből húzott szálakat csináltam, abból korlátokat. Persze sok korai próbálkozás a cserépkályhában végezte. Amióta a neten lehet keresgélni lényegesen könnyebb a helyzet: pontos rajzok, technikák.

1. Legfontosabb a megfelelő nézeti rajzok kiválasztása, lehetőleg minél többet és különböző nézetekből bemutatva. Ezeket egészítik ki a szabadkézi vázlatok, skiccek. Sokat segítenek a specializálódott makettező oldalak, még inkább a blogok.

2. Ezek után a méretarány kiválasztása és elő a számológéppel, aránypárokkal. Hosszú számolgatás.

3. Makett típusa: vízvonal illetve egész legyen?

4.Mindegyiknek van előnye és hátránya.

Vízvonal makett: Nem kell megépíteni a víz alatti részt, ugyanakkor ezáltal az egyes részekre, részletekre nagyobb hangsúlyt kell fektetni, kisebb méretarányban kivitelezhető, max. 1/350, az még belefér. Célszerű diorámába illeszteni és a kissebbeknél (1/700-1/1250) akár többet bemutatva kiváló flottacsoportosítást mutathatunk be. Nincs szükség olyan sok anyag, vegyszer bevonására, a makettjeim többsége ilyen. Nagy dobozokban tárolom az elkezdett példányokat.

Egész "full hull" makett: Igazi kihívás, hogyan alakítsuk ki a domborulatokat, íveket a papírból. Előnye a nagyfokú azonosság az eredetihez, hátránya a sok munkaóra, méricskélés, csiszolás és "mosakodás". Ellestem egy módszert, ami bevált: Először a hosszanti és kereszt merevítéseket építem meg 1-2 mm vastak kartonból. Aztán nem feszítem ki a bordákra a papírokat, azaz a külső borítást, hanem pur habbal töltöm ki az egészet. amikor készen van, lecsiszolás majd a lyukacsos hab betömése. Apa munkahelyén (festő, hatalmas daru elemek, gémek) vannak kétkomponensű gyanták, tömítő tapaszok, és ezek segítségével az egész felületet lekenem, csiszolom kevés neoflexet és Trinát mestertapaszt is használok. Utána felkerülnek a részletek papírból, a megszokott módon. Így készült az I-11 tengeralattjáró (1/125), az U-123 (type IX/B 1/72), számos egyéb U boot, a Shinano törzse (1/350). Ezek a típusú makettek nyáron készülnek, a szabadban, melegben, télen nem olyan jó.

5. Kisebb részek, apróságok elkészítése. A korlátokat említettem, húzott szálakból, egyenként. Többnyire papírból, maradék műanyak makettek alkatrészeiből átalakítva persze, vékony drótok, cérna, madzag, szúnyogháló, a csúszásgátló lemezek a nagyi vérnyomáscsökkentő gyógyszeres készletéből, hőre és levegőre keményedő gyurma, seprű cirokja, műanyag tollbetétek, csövek, műhajszál, stb.

6. Festés. Munkálatok közben is, hagyományos makettfestékkel. Nem igazán kedvelem a tiszta hajókat, ezért a többség elég viseltes külsővel van felvértezve. De természetesen mindenkinek más ízlése van és ez jó dolog.

7. Végezetül: Hatalmas türelem, több éves, évtizedes gyakorlat (27 éves vagyok :-))), anyagismeret és szeretet kell ahhoz, hogy igazán szép munkák épüljenek, ezért vagyunk mi makettezők olyan különlegesek.

Szami
Simi 428101 2007. november 24. 21:27
Válasz erre
Kedves Szami!
Nagyon érdekelne, hogy milyen szisztémával készülnek a hajóid? Már utaltál rá, hogy papír az alapja. De azt is írtad, hogy használsz (mű)gyantát és neoflexet is. Igazából ez tesz kíváncsivá. Mert eddig úgy tudtam, hogy a papírmakettekhez csak ragasztó kell... Bevonod a papírt ezekkel az anyagokkal??? Utána pedig elcsiszolod? Hát ilyet még nem hallottam. Szeretném "hallani", ha nem titok. Hátha én (vagy mások is)is kipróbálnám egyszer...
Narn 428100 2007. november 23. 14:18
Válasz erre
Hát akkor már szinte biztos, hogy a Trumpit meg fogom venni, ha oda kerül a sor. Szerencsére olcsók a kínaiak, ezért nem lesz nagy bukta.
Simi 428099 2007. november 23. 14:08
Válasz erre
Narn!
Hát nekem tényleg témába vág a dolog... Szóval a review-et megnézve azt kell megállapítanom, hogy majdnem 100%-ban a 350-es Trumpi Hood köszön vissza. Még az alkatrészek keretekre leosztása is szinte ugyanaz, mint a nagy tesónál. Én kapásból csak néhány, apró különbséget fedeztem fel: a 700-as készletnél pl az első hullámtörő (meg a hátsó is)és a mögötte levő paraván-házak rá vannak öntve az orrfedélzetre, ami a 350-esben külön van. Az X barbetta körüli szellőzők is rá vannak öntve, ami a nagynál szintén külön bontott alkatrészek. Persze biztos van még ezen kívül is néhány - igazából lényegtelen különbség. Mondjuk az nem látszik, hogy vajon milyen a fedélzeti pallók osztása, de gondolom, hogy vésett, mint a többi 700-as Trumpi készletben.
Mindezek alapján azt mondom, hogy sok feljavítást igényel, de kevesebbet, mint a Tamiya. Egyértelműen több a kidolgozott részlet is. Nyilván annak "éri meg" megvenni, aki egy ütősebb, részletgazdagabb Hood-ot akar építeni. Nem árt persze megvárni egy jobb feljavítókészlet megjelenését is ehhez a kithez.
Simi
Sebi 428098 2007. november 23. 13:49
Válasz erre
Szia Narn !

Nos, a különbség vagy 25 év és a kidolgozás. Ha most építenék Hood-ot ezt venném meg.
Sebi 428097 2007. november 23. 13:39
Válasz erre
Nem egészen értem. Te a WEM-ről írtál. Én is :)
Narn 428096 2007. november 23. 12:14
Válasz erre
Üdv Urak!
Valószínüleg nem mutatok újat, de azért ide linkelem a Trumpeter 1/700 Hood review-ját.
www.cybermodeler.com/hobby/kits/tru/kit_tru_5740.shtml

Vajon mekkora különbség van a Tamiya és ez között ? Nekem megvan a Tamiya, de nem valószínű, hogy lecserélem a Trumpira.
Kopi 428095 2007. november 23. 10:28
Válasz erre
STEFÁNIA KIÁLLÍTÁS

Ezévben rendhagyó módon lesz megtartva a szokásos Stefánia kiállitás. Bizonyára ismert, hogy elhunyt Horváth Ödön a mindenki álltal Ödi bácsi - ként ismert makettező barátunk, ezen rendezvény gazdája.Ezért az idei Stefánia, Horváth Ödön Emlékiállitás -ként kerül megrendezésre.Azért a hajósoknak egy igazi csemege is adódik. Az Otrantó - i csata 9O éves évfordulója alkalmából szintén emlékkiállítást tartunk az Osztrák - Magyar Haditengerészet hadihajó model és makettjeiből és egyéb tárgyi emlékeiből. A kiállításon látható hajók: Viribus Unitis, Zenta, Zrínyi,Tiger, Erz Herczog, Anaconda,Helgoland,Novarra,Csikós,Csuka, Bodrog,Temes, Tátra,Huszár, 96 M Torpedó naszád.

Ezenkívül az Otrantó -i csatáról készült 11 korabeli festmény reprodukciója,K. U. K. hadihajók tervrajzai,tengerésztiszti egyenruha, korabeli fotók, képeslapok . Valamint Dr Balogh Tamás előadása az Otrantói ütközetről.

A kiállítás megtekinthető: 2OO7. dec. 1.- dec. 9.- ig

1. szombat 8.OO - 18. OO ig egész nap fogadjuk a kiállításra hozott anyagokat

2. vasárnap 8.OO - 18. OO ig 14.OO megnyitó, megemlékezés Horváth Ödön barátunkról

3. -7. hétfő - péntek
12.OO - 18.OO ig látogatható

8. szombat 8.OO- 18.OO ig Börze, model , makett vásár

9. vasárnap 8.OO- 18.OO ig Börze, 14.OO ünnepélyes zárás, kiállítási anyagok visszaadása

A kiállíts helyszíne : Budapest XIV . kerület Stefánia út 34.
hellodebil 428094 2007. november 22. 15:44
Válasz erre
Szamuráj!
Hát nagyon megköszönném, ha segítenél ebben, dobok majd emailt neked, és megbeszéljük a részleteket!
Szamuráj 428093 2007. november 22. 15:16
Válasz erre
Radar szösz

;-)
Radar szösz

Szia Hellodebil!

Hát igen, Simi Yamatója előtt le a kalappal. :)))
Azt gondolom, a maratásnak is megvannak a korlátai. Pl. otthon a műhely hátuljában találtam egy rozzant műanyag szúnyoghálót, aminek a szélei sűrűbben vannak szedve és nagyon hasonlít a kérdéses radarhoz, csak papír, vagy rézlemezből kell megcsinálni hozzá a keretet, merevítést. Ha szeretnéd szívesen megcsinálom, csak a pontos méretek kellenek a radarról.

Szami
hellodebil 428092 2007. november 22. 08:09
Válasz erre
Szamuráj!
1:350-ben készítem a Musashit, az első fő távmérő feletti radarra gondolok. Ez az első képen látható. Nincs hozzá maratásom, mert külön ezért nem veszek egy méregdrága készletet. Még Simitől kapőtam egy bontott maratást, amelyben volt egy radar maratás, azonban ezt felrakni értelmetlen. Ami a maratásokban van, ugyanolyan gagyi - egy egyszerű fémlap - mint ami a készletben van. Mindenképp olyasmi radart szeretnék, mint ami Simi Mester Yamatoján van.
Szamuráj 428091 2007. november 22. 05:06
Válasz erre
Radar
Radar
Radar type 13 surface search FL
Radar type 13...
Radar type 21 air search FL
Radar type 21 air...
Radar type 22 surface search FL
Radar type 22...

Hi Hellodebil!

Milyen méretarányban készíted a Mushit?
Pontosan melyik radarra gondolsz? (több féle és fajta volt)
Van hozzá maratás vagy szkreccselve?

Szami

ttpeti@tvn.hu
ChevyG 428090 2007. november 21. 22:56
Válasz erre
hellodebil 428089 2007. november 21. 21:08
Válasz erre
Hy!
Érdeklődnék, hogy valaki bevállalná, hogy elkészíti a Musashi radar feljavítását? Vagy tudtok olyasvalakit, aki ezt kivitelezné? Arra gondoltam, hogy ez a tuning, óriásit dobna a hajón, de sajnos én nem tudom kivitelezni.
Sebi 428088 2007. november 21. 20:41
Válasz erre
Szia Chevy !

Azért azt javaslom nézd át a szállítási feltételeket. Tudtommal ingyen posta csak valami 200 font körüli rendelésért jár. A tőlük kapott legfrissebb számla (konkrétan tegnapi) egyik tétele 2 font 50 penny postaköltségről szól.
ChevyG 428087 2007. november 21. 16:30
Válasz erre
hüjék ezek, ingyen posta?!
A WEM EU-n belül van, és ezeket néztem ki:
WEM 1/400 DKM Anti-Aircraft Weapons(Reference #PE 4006) 4,21
WEM 1/400 Kriegsmarine Portholes, Doors & Hatches(Reference #PE 4012) 3,36
WEM 1/700 IJN Light AA Weapons(Reference #PE 728) 4,64
WEM 1/700 IJN Doors & Hatches(Reference #PE 729) 1,95

(a 400as nem Matsu:))
A korlátok és a lánc Aber lesz, és még kinéztem 1 voyager készletet (dept charges)

Simi!
Művészkedésnek most épp epp elég nekem a hajótest (water line-> full hull)
Simi 428086 2007. november 21. 16:18
Válasz erre
ChevyG!
Én a magam részéről a 127 mm-est feljavítanám házilag, a kisebb 25 mm-est meg mebvenném egy kis maratásos készletben (ami csak ezt tartalmazza), ami nyilván nem lehet nagyon drága. Mert ez utóbbi olyan kicsi 700-ban, hogy jobb inkább maratáshoz nyúlni, ha csak nem akarsz te is nanoművész lenni, mint az az amcsi pofa, aki a tűk lyukába készít szobrokat...
Szamuráj 428085 2007. november 21. 16:15
Válasz erre
www.luckymodel.com/scale.aspx

Háát a sík lapú lövegek tényleg bumfordiak, a Lucky-nál a Lion Roar készlete talán jobb és ingyen elhozzák repcsin. Ez valamivel finomabb, sajna nagyon kicsi 1/700-ban, én a Lion Roarra szavaznék. Van egy másik megoldás is: elő a nagyító, húzott szálak, hajszál vékony rézlemezek, türelem és a végén pár ősz hajszál. :DDD

Szami
Szamuráj 428083 2007. november 21. 16:00
Válasz erre
Hi EDE!

Köszönöm. :-) Lesznek repcsik, megszkreccselek olyan 10-et, pontosan nem tudom milyen típusokat állomásoztattak rajta 1945-ben, de gondolok itt a kiöregedett B5N1 és 2 Katék-ra, az Aicsi Valokra, melyeket kiképzésre használtak ekkor már, Zérókra, Jill, Judy, stb. :-)))

Szami
ChevyG 428084 2007. november 21. 16:00
Válasz erre
Simi, Szamuráj!
Érdemes beruházni erre?
ChevyG 428082 2007. november 21. 15:56
Válasz erre
űűű, nagyobbal abban hasonlít, hogy 2 csöve van:)
EDE 428081 2007. november 21. 15:50
Válasz erre
Szamuráj!

Gratula a Hosho-hoz! Lesznek hozzá repcsik?
Simi 428080 2007. november 21. 15:49
Válasz erre
25-mm-es-AA
25-mm-es-AA

Szerintem a másik, kisebb AA gépágyú ez a 25 mm-es lesz. A készletben egy iszonyatosan durva, torz "hasonmását" helyeztésk el...
Szamuráj 428079 2007. november 21. 15:30
Válasz erre
A maratott készlet a 25 mm-ereseket tartalmazza ahogy látom. A 127 mm-eresket nem.
Szami
Szamuráj 428078 2007. november 21. 15:12
Válasz erre
127 AA
127 AA

Szia ChevyG!

Ahha, az bizony 127 mm type89 AA gun. A 25 mm-es lövegekhez jó nagyítózást! :-)))

Szami
ChevyG 428077 2007. november 21. 14:54
Válasz erre
IJN_MATSU LBU
IJN_MATSU LBU

Sziasztok!

www.modellversium.de/kit/artikel.php

Ezzel az összes légvédelmit le tudom cserélni a Matsun?
A 127mm-es tű lesz, a hátsó kétcsövű micsoda, AA?

(Bejelöltem a cserélni valókat)
István 428076 2007. november 21. 13:42
Válasz erre
Kedves Imre!
Félreértettél engem! Én tudom hogy Te megbecsülsz mindenkit. Nem is ez volt a lényege a válaszomnak. Csak azért írtam a végére, mert ritkaság az ilyen a hajómakettezők között.
Egyébként papírhajó alá is bármilyen "diót" lehet csinálni. A kettő nem függ össze.
Baráti Üdv.
lucky 428075 2007. november 21. 12:12
Válasz erre
Kalóz!
Köszi a kiegészítést!
lucky 428074 2007. november 21. 12:11
Válasz erre
És azt is tegyük hozzá,h a papírhajók általában 1/200-1/250-esekek...
Simi 428073 2007. november 21. 11:40
Válasz erre
Mondjuk az igaz, hogy a 350-es hajókhoz tekintélyes méretű alap szükségeltetik. többnyire a diók 700-as hajókkal készülnek. Viszont én még 1/700-ban nem láttam papírhajót...
Szamuráj 428072 2007. november 21. 11:22
Válasz erre
Simi, nem tudok válaszolni, hogy miért nem készülnek dióval a papírhajók, talán ez is az ízlések és pofonok kategóriába tartozik. Esetleg a méret adta korlátok is közrejátszanak ebben, mert véleményem szerint csak akkor néz ki klasszul egy hajós dioráma, ha jó nagy az alapterülete és nem zsúfolt. Az sem kizárt, hogy a megépítésük nem a megszokott módon valósul meg és sokan már iparművészeti alkotásnak tekintik őket. Szóval nem tudok egyértelmű választ adni.

Szami
Simi 428071 2007. november 21. 10:59
Válasz erre
Szami!
Csodálkoztam is, amikor azt írtad, hogya Fuso csak úgy el is készül karácsonyra. Még egy kicsit magamba is szálltam, hogy lehet, hogy nagyon lusta és ügyetlen vagyok, hogy nálam egy hajó min. egy év... (de inkább több)
Arra elfelejtettél válaszolni, hogy miért nem készítenek a papírhajósok diorámát? A víz és a hajó összehozása jelent gondot, vagy mi?
Simi 428070 2007. november 21. 10:53
Válasz erre
Kedves István!
Én megbecsülök mindenkit, még azokat is, akik talán csak most kezdtek hajókkal foglalkozni. Szamit háromszorosan is tisztelem: 1; 10 éve épít hajókat 2; papírból, saját készítésű maketteket készít 3; nagyon szépen dolgozik.
István 428069 2007. november 21. 10:52
Válasz erre
Szami!
Látom Te az a fajta makettező vagy (ellentétben velem vagy Simivel), aki egyszerre több munkába is belekezd és párhuzamosan építi őket. Ezért is tartanak hosszú-hosszú évekig az építésük. Úgy tudom Chevy is így csinálja. Izlések és pofonok-Ki hogy szereti.
Szamuráj 428068 2007. november 21. 10:44
Válasz erre
HOSHO

IJN Hosho, Japán első hordozója, amely túlélte a világháborút. 1945-ös állapotban horgony hiányzik.
HOSHO

Simi!

Igen papírból készülnek, átkozottul nagy kihívás, lassan is megy az építés, akár több évig, így sok makettem nincs elkészítve teljesen. Ugyanakkor hatalmas szabadságot ad, kreativitást és ha elront az ember rajta valamit, pár ollózás és javítva van a hiba. A papír mellett számos anyagot használok még, gyantákat, pur-habot, fát, műanyag húzott szálakat, neoflexet, stb. Ugyanígy készítem el a repülőket 1/48-ban.
Amit most mellékelek, az IJN Hosho (1/350), szintén 2 éve épül. :-)))

Szami
István 428067 2007. november 21. 10:41
Válasz erre
Síí-Míí!
Egyszerű az oka! Az hogy kúrva nehéz elkészíteni méretarányosan és minden más tekintettben is. Kevesen mernek papírból hajókat készíteni, ezért kell Szamit megbecsülni közöttünk!
Varjúbácsi 428066 2007. november 21. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban, hogy Kovács Pétert - aki az I. Vh-s magyar hajókat építi - hogy tudnám elérni, mert az internetes oldalán található címről hibaüzenet jön vissza! :-(((
Varjú bácsi
Simi 428065 2007. november 21. 10:20
Válasz erre
Szami!
A hajók paírból fognak készülni? Én még eddig nem láttam olyan diót, ahol a hajók papírból lettek volna. Nem tudom, mi lehet az oka, hogy eddig még senki sem - vagy legalábbis nem túl sokan - próbálkozott vele?
Szamuráj 428064 2007. november 21. 07:42
Válasz erre
Ibuki 

Az Ibuki hordozó 1945-ben, 80 %-ban megépült, de sosem vetették be.
Ibuki
kas-ibu

Az Ibuki és mellette háttérben a szintén félbehagyott Unryu osztályú Kasagi. Korabeli színes kép.
kas-ibu

Köszi csatahajós az információkat!! Megtaláltam az Ibukit a raktáramban (1/350), azt a diót szeretném megépíteni jövőre, amikor a 3 darab Ha (Sen Yuso-sho típus) tengeralattjáró van előtte. A mellékelt fotók alapján erre a hordozóra is igaz lehet ez a háború végi álcázó kamó? Számomra nem egyértelműen derül ki.

Szami
Kalóz 428063 2007. november 20. 22:14
Válasz erre
A szögletesre kialakított rakodónyílás keretek okoztak ugyanolyan problémát, mit a Cometnél az ablakkeretek. Az onnan kiinduló, anyagfáradás okozta repedések az egész hajótest kettétörését is eredményezték egyes esetekben.
Kalóz
csatahajos 428062 2007. november 20. 20:03
Válasz erre
Szia Szamuráj,

ez a camo egy két részből összetett festés. A hajó oldalára egy sötétebb zöld tónussal (iiletve volt ennek kék és még halvány rózsaszín verzója is) egy ker. hajó sziluettjét festették fel, mintegy a téjéket megtévesztendő.

A fedélzet camo-ja szintén egy hajó sziluett csak felülnézetből (jól kivehető a halványabb színnel ábrázolt orr és tat).

Hegesztés: valóaban a Panzerschiffék voltak az első javarészt hegesztett konstrukciójú hajók, de sokáig vegyesn alkalmazták a két rögzítési eljárást, pont azért mert a hegesztésre még nem merték "rábízni" az igazi teherviselő elemeket.

A Bismarcknál is szerintem még javarészt szegecselt volt a páncélzat, kivévve talán a fedélzet elemeit, de pl. a lövegtornyokon tökéletesen kivehető a szegecselés.

A USS Wisconsin és a USS Missouri voltak az első teljesen szegecselt konstrukcióval készült hajótestű csatahajók (a két korábbi tesó még nem), de szerintem a lövegtorony páncélzatát még ott is hegesztették.

Üdv.
hellodebil 428061 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
No mi mindent megtudhat itt az ember! :)
Egyébként az Ark Royalhoz visszatérve, az gyanús volt, h a maketten nincs bordázata a fedélzetnek - de nem mertem gondolni sem arra h nem volt fa boritása. Ez a gyanúm mégis megalapozott volt. Az h a fedélzet nem volt páncélozott, nem tudtam, mert ovlastam bizonyos forrásokban, h az angol hordozók egyik erénye ez volt. Igaz az Ark Royal korábban készült mint az Illustrius-osztály hajói...
Sok-sok évvel ezelőtt ovlastam a Top Gunban egy fantasztikus cikket: "Az Illustrius-t el kell süllyeszteni" címmel... fantasztikus volt, h túlélte a rengeteg zuhanóbombázó támadását, melyet hetekig gyakoroltak életnagyságú maketten a német pilóták. Ha jól emlékszem legalább 7 találatot kapott, de sikerült bevánszorognia Málta kikötőjébe. Ez a kíválló konstrukciónak és fedélzeti páncélzatnak volt köszönhető. Szerintem a világháború legjobb hordozó típusa volt.
lucky 428060 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
"USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek"
Ezt nem is tudtam...
Kalóz 428059 2007. november 20. 17:48
Válasz erre
Tévedsz! A hegesztést már a XIX- sz-ban feltalálták, pontosabban az ív- és a lánghegesztés változatokat, mivel a kovácshegesztés már a kovácsolással egyidőben létezett.
A szénelektródás ívhegsztést 1885-ben Benardos fedezte fel, ahol is a hőt kibocsátó elektromos ív a szénelektróda és a munkadatarab között ég. A heganyagot külön juttatják be az ömledékbe a vatrratképzéshez. A Szlavjanov által később tökéletesített eljárás már a kötőelektródát használja a hegesztőív egyik pólusául, így a hegesztő egyik keze felszabadul.
Bármilyen meglepő, de a gázhegesztést (lánghegesztés) csak pár évvel később találták fel és a hajóépítésban nem is igen terjedt el, kivéve egyik speciális alkalmazását a lángvágást.
A hegesztés mint kötésfajta eléggé lassan terjedt el a hajógyártásban, elsősorban csekélyebb szilárdsági tulajdonságai okán (sem megfelelő alapanyag, sem kötőanyag nem létezett, az elméleti kutatások által megalapozott méretezési eljárások hiányáról nem is beszélve)
Igazán nag lökést a hegesztés elterjedésének a II. világháborús tonnaháború adta meg ahegesztés elterjedéséhez a hajóépítésben. Az egyre több elsülylesztett hajóteret hagyományos építési eljárássokkal nem lehetett pótolni, így az USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek. A fejlődést azonban nem lehetett visszafordítani, így a korábban egyeduralkodó szegecselést, csak bizonyos- nagyon speciális célokra alkalmazzák manapság.
(Bocsi, de egy évig hegesztést oktattam szakmunkás tanulóknak)
Kalóz
Varjúbácsi 428057 2007. november 20. 17:17
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Varjú bácsi
Keri 428055 2007. november 20. 16:07
Válasz erre
Leitha_fed
Leitha_fed

Körülnéztem a gyűjtött képeim között,és a Leitháé pl süllyesztett fejű szegecselt volt!
Keri 428054 2007. november 20. 16:01
Válasz erre
Szia Varjú bácsi!
Igen,páncélozott volt a fedélzet.A Marosé pl 19 mm,Leitháé már csak 16(jófajta Bessemer-acél miatt).Azt nemtom,hogy szegecselt-e vagy sem.Mivel a hajótest biztos,hogy szegecselt volt,valszeg a fedélzet is.
Keri
lucky 428053 2007. november 20. 15:44
Válasz erre
Hegesztés témában:
Mind a mai napig ismert( bár egyre kevésbé) az un kovács hegesztés.
A lényege, h két izzó vasdarabot kalapács ütésekkel egyesítenek.
Régen pl a vsaúti kocsik vonórúdjait igy kapcsolták a vonórugó rúdjához.
Simi 428052 2007. november 20. 15:43
Válasz erre
Lehet, hogy igazad van, de a tényen nem változtat: a dunai monitorok építésének korában még nem hegesztették a lemezeket.
ChevyG 428051 2007. november 20. 15:23
Válasz erre
bots, hogy belevauzok, de nem a panzershiff-ek voltak az első heggesztettek?

üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.