/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Szamuráj 428068 2007. november 21. 10:44
Válasz erre
HOSHO

IJN Hosho, Japán első hordozója, amely túlélte a világháborút. 1945-ös állapotban horgony hiányzik.
HOSHO

Simi!

Igen papírból készülnek, átkozottul nagy kihívás, lassan is megy az építés, akár több évig, így sok makettem nincs elkészítve teljesen. Ugyanakkor hatalmas szabadságot ad, kreativitást és ha elront az ember rajta valamit, pár ollózás és javítva van a hiba. A papír mellett számos anyagot használok még, gyantákat, pur-habot, fát, műanyag húzott szálakat, neoflexet, stb. Ugyanígy készítem el a repülőket 1/48-ban.
Amit most mellékelek, az IJN Hosho (1/350), szintén 2 éve épül. :-)))

Szami
István 428067 2007. november 21. 10:41
Válasz erre
Síí-Míí!
Egyszerű az oka! Az hogy kúrva nehéz elkészíteni méretarányosan és minden más tekintettben is. Kevesen mernek papírból hajókat készíteni, ezért kell Szamit megbecsülni közöttünk!
Varjúbácsi 428066 2007. november 21. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban, hogy Kovács Pétert - aki az I. Vh-s magyar hajókat építi - hogy tudnám elérni, mert az internetes oldalán található címről hibaüzenet jön vissza! :-(((
Varjú bácsi
Simi 428065 2007. november 21. 10:20
Válasz erre
Szami!
A hajók paírból fognak készülni? Én még eddig nem láttam olyan diót, ahol a hajók papírból lettek volna. Nem tudom, mi lehet az oka, hogy eddig még senki sem - vagy legalábbis nem túl sokan - próbálkozott vele?
Szamuráj 428064 2007. november 21. 07:42
Válasz erre
Ibuki 

Az Ibuki hordozó 1945-ben, 80 %-ban megépült, de sosem vetették be.
Ibuki
kas-ibu

Az Ibuki és mellette háttérben a szintén félbehagyott Unryu osztályú Kasagi. Korabeli színes kép.
kas-ibu

Köszi csatahajós az információkat!! Megtaláltam az Ibukit a raktáramban (1/350), azt a diót szeretném megépíteni jövőre, amikor a 3 darab Ha (Sen Yuso-sho típus) tengeralattjáró van előtte. A mellékelt fotók alapján erre a hordozóra is igaz lehet ez a háború végi álcázó kamó? Számomra nem egyértelműen derül ki.

Szami
Kalóz 428063 2007. november 20. 22:14
Válasz erre
A szögletesre kialakított rakodónyílás keretek okoztak ugyanolyan problémát, mit a Cometnél az ablakkeretek. Az onnan kiinduló, anyagfáradás okozta repedések az egész hajótest kettétörését is eredményezték egyes esetekben.
Kalóz
csatahajos 428062 2007. november 20. 20:03
Válasz erre
Szia Szamuráj,

ez a camo egy két részből összetett festés. A hajó oldalára egy sötétebb zöld tónussal (iiletve volt ennek kék és még halvány rózsaszín verzója is) egy ker. hajó sziluettjét festették fel, mintegy a téjéket megtévesztendő.

A fedélzet camo-ja szintén egy hajó sziluett csak felülnézetből (jól kivehető a halványabb színnel ábrázolt orr és tat).

Hegesztés: valóaban a Panzerschiffék voltak az első javarészt hegesztett konstrukciójú hajók, de sokáig vegyesn alkalmazták a két rögzítési eljárást, pont azért mert a hegesztésre még nem merték "rábízni" az igazi teherviselő elemeket.

A Bismarcknál is szerintem még javarészt szegecselt volt a páncélzat, kivévve talán a fedélzet elemeit, de pl. a lövegtornyokon tökéletesen kivehető a szegecselés.

A USS Wisconsin és a USS Missouri voltak az első teljesen szegecselt konstrukcióval készült hajótestű csatahajók (a két korábbi tesó még nem), de szerintem a lövegtorony páncélzatát még ott is hegesztették.

Üdv.
hellodebil 428061 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
No mi mindent megtudhat itt az ember! :)
Egyébként az Ark Royalhoz visszatérve, az gyanús volt, h a maketten nincs bordázata a fedélzetnek - de nem mertem gondolni sem arra h nem volt fa boritása. Ez a gyanúm mégis megalapozott volt. Az h a fedélzet nem volt páncélozott, nem tudtam, mert ovlastam bizonyos forrásokban, h az angol hordozók egyik erénye ez volt. Igaz az Ark Royal korábban készült mint az Illustrius-osztály hajói...
Sok-sok évvel ezelőtt ovlastam a Top Gunban egy fantasztikus cikket: "Az Illustrius-t el kell süllyeszteni" címmel... fantasztikus volt, h túlélte a rengeteg zuhanóbombázó támadását, melyet hetekig gyakoroltak életnagyságú maketten a német pilóták. Ha jól emlékszem legalább 7 találatot kapott, de sikerült bevánszorognia Málta kikötőjébe. Ez a kíválló konstrukciónak és fedélzeti páncélzatnak volt köszönhető. Szerintem a világháború legjobb hordozó típusa volt.
lucky 428060 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
"USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek"
Ezt nem is tudtam...
Kalóz 428059 2007. november 20. 17:48
Válasz erre
Tévedsz! A hegesztést már a XIX- sz-ban feltalálták, pontosabban az ív- és a lánghegesztés változatokat, mivel a kovácshegesztés már a kovácsolással egyidőben létezett.
A szénelektródás ívhegsztést 1885-ben Benardos fedezte fel, ahol is a hőt kibocsátó elektromos ív a szénelektróda és a munkadatarab között ég. A heganyagot külön juttatják be az ömledékbe a vatrratképzéshez. A Szlavjanov által később tökéletesített eljárás már a kötőelektródát használja a hegesztőív egyik pólusául, így a hegesztő egyik keze felszabadul.
Bármilyen meglepő, de a gázhegesztést (lánghegesztés) csak pár évvel később találták fel és a hajóépítésban nem is igen terjedt el, kivéve egyik speciális alkalmazását a lángvágást.
A hegesztés mint kötésfajta eléggé lassan terjedt el a hajógyártásban, elsősorban csekélyebb szilárdsági tulajdonságai okán (sem megfelelő alapanyag, sem kötőanyag nem létezett, az elméleti kutatások által megalapozott méretezési eljárások hiányáról nem is beszélve)
Igazán nag lökést a hegesztés elterjedésének a II. világháborús tonnaháború adta meg ahegesztés elterjedéséhez a hajóépítésben. Az egyre több elsülylesztett hajóteret hagyományos építési eljárássokkal nem lehetett pótolni, így az USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek. A fejlődést azonban nem lehetett visszafordítani, így a korábban egyeduralkodó szegecselést, csak bizonyos- nagyon speciális célokra alkalmazzák manapság.
(Bocsi, de egy évig hegesztést oktattam szakmunkás tanulóknak)
Kalóz
Varjúbácsi 428057 2007. november 20. 17:17
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Varjú bácsi
Keri 428055 2007. november 20. 16:07
Válasz erre
Leitha_fed
Leitha_fed

Körülnéztem a gyűjtött képeim között,és a Leitháé pl süllyesztett fejű szegecselt volt!
Keri 428054 2007. november 20. 16:01
Válasz erre
Szia Varjú bácsi!
Igen,páncélozott volt a fedélzet.A Marosé pl 19 mm,Leitháé már csak 16(jófajta Bessemer-acél miatt).Azt nemtom,hogy szegecselt-e vagy sem.Mivel a hajótest biztos,hogy szegecselt volt,valszeg a fedélzet is.
Keri
lucky 428053 2007. november 20. 15:44
Válasz erre
Hegesztés témában:
Mind a mai napig ismert( bár egyre kevésbé) az un kovács hegesztés.
A lényege, h két izzó vasdarabot kalapács ütésekkel egyesítenek.
Régen pl a vsaúti kocsik vonórúdjait igy kapcsolták a vonórugó rúdjához.
Simi 428052 2007. november 20. 15:43
Válasz erre
Lehet, hogy igazad van, de a tényen nem változtat: a dunai monitorok építésének korában még nem hegesztették a lemezeket.
ChevyG 428051 2007. november 20. 15:23
Válasz erre
bots, hogy belevauzok, de nem a panzershiff-ek voltak az első heggesztettek?

üdv!
Sebi 428050 2007. november 20. 15:17
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom a háború végére már a japánok annyira kifogytak a nyersanyagokból (a flotta esetében az üzemanyagból), hogy csak a partközelben tudták használni a hordozóikat. Ezért találták ki ezt a fajta álcafestést.
Simi 428048 2007. november 20. 14:47
Válasz erre
Biztos igazad van, de a hajók páncélzatának illesztésénél mégis a szegecselést használták korábban. Úgy tudom, a Bismarck volt az első hadihajó(1939-40), ahol a páncéllemezeket hegesztéssel illesztették és így sokat spóroltak a súlyon. (Ebben az utóbbi infóban kicsit bizonytalan vagyok, de egybiztos: az I.VH idején még minden hadihajó-páncélzat szögecselt volt.)
Elektrolakatos 428047 2007. november 20. 14:21
Válasz erre
Simi!

Bocsi de ki kell javítsalak ! :D
Ez egy 2000-es publikáció tehát a 19.ik századot említi.

A hegesztés, mint oldhatatlan kötés, több száz éve ismeretes, igazi fejlődése azonban csak a múlt század végén kezdődött. Hegesztéskor a fémes alkatrészek összekötésére belső erőket, a fémek atomjait és molekuláit összetartó erőket használnak fel. Ezt a kötésmódot kohéziós kötésnek is nevezik.
Simi 428046 2007. november 20. 13:45
Válasz erre
Üdv Varjúbácsi!
Űgy tudom, hogy a hegesztés, mint eljárás csak az 1930-as évektől létezik (annak is talán inkább csak a második felétől).
Elektrolakatos 428045 2007. november 20. 13:39
Válasz erre
Varjúbácsi!

Írj kalóznak,ha valki szerintem ő tudni fogja!

kurusa@freemail.hu

Üdv:Elektro
Varjúbácsi 428044 2007. november 20. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek adata arról, hogy a dunai monitorok fedélzete páncélozott volt e, és ha igen, akkor hegesztett, vagy szegecselt?
Varjú bácsi
Szamuráj 428043 2007. november 20. 10:05
Válasz erre
chitose

Ez itt Jeff Lin Chitose-ja, na erről beszélek. Csíkos-zöldes. :)
chitose

Hi!

Szeretném megtudni miért festették le a japánok a háború kései szakaszában a hordozóikat olyan furcsa zöldes, csíkos kamóra? (Nekem átkozottul bejön)

Szami
Simi 428042 2007. november 18. 23:10
Válasz erre
A Sambrook-os és az Anatomy-s rajzokon is ez a széles vízvonal van feltüntetve. A szélességet is a rajzok alapján számoltam ki és festettem fel, ugyanis nincs jelezve (karcolva), mint a Tamiya maketteken.
És van még egy híres archiv fotó is 1935-ből, amikor a Renown-al ütköztött (csak súrolták egymást - a Hood jobboldali külső csavarja bánta), ahol a szárazdokkban ugyancsak jól látszik a széles vízvonal.

A mai nap sikeresen befejeztem a tatfedélzet feljavítását (viszonylag "egyszerű" volt a többihez képest). Az orrfedélzet is kész van (ez nagyon rázós volt). Kb 95%-ban a shelterdeck (csónakfedélzet; felső fedélzet) is készen van (ez is elég bonyolult darab). Ha mind a 3 fő elem elkészül, akkor fogom a törzsbe beragasztani azokat és akkor szeretnék egy komolyabb fotosorozatot csinálni az egész hajóról. Persze lehet, hogy ez még egy, vagy két hétig is eltart... igyekszem.
csatahajos 428041 2007. november 18. 22:43
Válasz erre
Bocsika, nem kötözködésből, de az Ark Royal egészen biztosan NEM páncélozott fedélzetű. Ez sajnos egy gyakori tévhit hogy az. A Victorious/Indomitable és Implacable osztályok voltak csak páncélozitt fedélzetűek.
Az tény, hogy az amcsi és japán hordozókkal ellentétben nem volt fa borítás az Ark fedélzetén, de ettől még nem páncélozott.

Simi!!!

Szuper vagy, remek lesz a mű ;-) ! Szerintem a széles fekete csík (boot toping - az olajos víz eltűntetésére) rendben van. A Thomas Schmid féle 3D model eléggé rendben van, elég neved Hood szakértők leírása alapján készült. Ennél talán csak a Bismarck-ja jobb :D.
Kezdõ 428040 2007. november 18. 22:20
Válasz erre
Simi!
Igaz hogy csak a nóziát mutattad meg, de már az is nagyon tetszetős! Úgye a Te Hoodod jobban fog majd kinézni mint Schmid animációja.(csak vicceltem!) Egyre kiváncsiabban várom már Óvárt, hogy majd élőben is láthassam, és egy jót dumáljunk róla. Hajrá!
Simi 428039 2007. november 18. 19:23
Válasz erre
egy májusi kép a Hood törzséről
egy májusi kép a...
Schmid_plan
Schmid_plan
schmid2007c
schmid2007c

ChevyG!
Igen, az csak egy tükröződés, amit látsz ott legalúl. Itt van egy májusi kép, amin nincs ez a tükröződés.
A Royal Navy szerette az ilyen széles vízvonalcsíkokat, más hajón (Pl Prince of Wales) is ilyen széleset láttam. A Thomas Schmid (Az általa készített 3D-s Hood képeket általában referenciaként használják) által készített kép is ezt igazolja.
ChevyG 428038 2007. november 18. 18:57
Válasz erre
Helló Mester!

a hajó alján az valami öregités v csak az asztal tükröződik rajta?

1 leheletnyire vastagnak tűnik a fekete csik, ennyire nagy volt?
üdv!
ChevyG 428037 2007. november 18. 18:50
Válasz erre
sajnos most nincs gépem, de szerintem írtó hüjén néz ki. ráadásul villanymotorosnak építették. ez kétségtelenül kompromisszumokra késdzteti a gyártókat
Simi 428036 2007. november 18. 18:49
Válasz erre
Ez kb egy hónappal ezelőtt készült kép a Hood előfedélzetéről; ez a kékes árnyalatú szürke szín az AP 507A
Ez kb egy hónappal...

sszabi!
Sajnos az Ark Royal-ról nincs semmilyen anyagom, Sebi is csak azt írta, hogy a színt tudom neked megmutatni. Ugyanis a Hood-ot - amit most építek - is erre a színre kell lefesteni (mármint a víz feletti függőleges felületeket úgy általában). Ezeket a Royal Navy által használt színeket a WEM-től érdemes beszerezni, mert általában mindenki elfogadja színhelyesnek őket, ráadásul árban és mennyiségben is kb annyi, mint egy Humbrol festék.
ChevyG 428035 2007. november 18. 18:49
Válasz erre
www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/az_hull_lg.jpg

ezt a képen nézd meg tüzetesebben, és következtes, hogy milyen lehet a hajó szélessége és a teljes test magasságából
sszabi 428034 2007. november 18. 17:59
Válasz erre
Simi!
Sebi azt írta kicsivel lejjebb, h tőled kérjek szépen 1 képet amin az Ark Royal repülőfedélzete látható, illetve, h az milyen színűre volt felfestve. Éppen ezért szeretnélek megkérni arra h mutasd ezt nekem meg ha lehet.
Előre is köszi!

Majd gondolkozok még hasonlóan jó kis kérdéseken... :)
Sebi 428033 2007. november 18. 17:31
Válasz erre
Ahogy sszabi írta: matt olive grey. De hogy komolyra fordítsam a szót.
A shipcamouflage.com fórumán azt irták, hogy mikor elsüllyedt 3 féle szürkére volt festve. Ha szépen megkéred Simit, szerintem nagyon szívesen megmutatja fényképen ezt a színt: AP 507A. Ez volt a repülőfedélzet színe.
Szamuráj 428032 2007. november 18. 14:33
Válasz erre
Hi kezdő-hajós!

Aha, tényleg fordítva kezdtem el, de a felépítmények készítése jóval nehezebb és nagyobb kihívást igényelnek. A törzs már gyerekjáték lesz. :) Egyébként a törzset kb 3-4 éve szerkesztettem meg rajzok alapján, aztán sokáig kallódott az Akagis doboz mélyén (ami egy ETA porszívó doboza). A felépítményeket meg úgy 1 hónapja építem.

Szamuráj
Bill 428031 2007. november 18. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már felmerült az Ark Royal, nem tudja valaki, hol találnék az 1:600-as Airfix készletre repülőket? Sok összerakott makettet láttam tele repülőkkel a fedélzetükön és nem tudom, hogy ezek szkreccs, vagy valahol megvásárolható darabok-e.

Üdv!
Bill
hellodebil 428030 2007. november 18. 12:33
Válasz erre
Sszabi!
Na látod jót kérdeztél! Egy biztos, az Ark Royalnak páncélozott fedélzete volt, gondolom a csúszásgátlás miatt volt fa borítása. A színe azonban jó kérdés. A fórumban felvan dobva a kérdés! Milyen színű volt az Ark Royal fedélzete?
kezdõ-hajós 428029 2007. november 18. 12:28
Válasz erre
Chevy!
Szerinted ennyire elnézték volna?!
kezdõ-hajós 428028 2007. november 18. 12:26
Válasz erre
Szami!
Nagyon igéretesnek tünik. Csak így tovább! A törzset mikor kezded el építeni? Miért pont a felépítményekkel kezdted? Nem lett volna könnyebb fordítva?
sszabi 428027 2007. november 18. 09:23
Válasz erre
Hellodebil!
Írtad h ha kell segítség akkor szóljak. Nos az a gondom támadt h nem tudom, h az Ark Royal repülőfedélzete fa borítású volt vagy páncélozott. Mert az összerakási papír szerint a fedélzet matt olive grey színű, de a képeken meg néhol inkább fás szine van.
Nem volt eddig hordozóval dolgom ezért még azt is kérdezném ,h a fedélzet akkor teljesen egyszínű?
Bocsi h ennyit kérdezősködök, de a csatahajókkal nem volt eddig túl nagy gondom ez viszont sok fejfájást okoz.
Előre is köszi.
csatahajos 428026 2007. november 18. 09:18
Válasz erre
Mit értesz azon hogy lapított? A cikket nem olvastam végig, de a képek alapján teljesen OK-nak tűnik a test.

Üdv.
Szamuráj 428025 2007. november 18. 07:59
Válasz erre
Fuso alakul
Fuso alakul
Fuso kémény
Fuso kémény
Fuso furcsa nézetből
Fuso furcsa nézetb...

Sziasztok újra!

Készülget az IJN Fuso (1/350), de elég lassan, sok a vizsga az egyetemen. A kémény és hátsó árboc szekciót is elkezdtem, munka van bőven még.

Szamuráj
ChevyG 428024 2007. november 17. 22:37
Válasz erre
Szerintetek télleg ennyire lapított profilja volt az eredeti hajótestnek?

www.rollmodels.net/nworkbench/onlinebuild/arizona/arizona1.php
sszabi 428023 2007. november 17. 13:20
Válasz erre
Hellodebil!
Majd kérdezgetek ha vmi gondom lesz , köszi a linket. Én a multkoriban ugye kérdeztem a másik hajót ,errefel mire elmentem voolna megvenni a német hajót, ajándékba kaptam ezt az angolt...
De nekem végülis ez is jó
Mégeccer köszke
hellodebil 428022 2007. november 17. 11:10
Válasz erre
Sszabi!
www.maritimequest.com/ oldalon van pár kép róla. Egyébként nekem ez a makett is megvan :) - ha kérdésed van, nyugodtan szólj, hátha tudok segíteni.
sszabi 428021 2007. november 16. 21:37
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Birtokomba került a revell ':720-as Ark Royal-ja, csak éppen képeket nem találok róla sehol.Mert szeretném kihozni az alap készletből amit csak lehet.
Aki tudna küldeni linket vagy akár képet azt nagyon megköszönném!
Simi 428020 2007. november 15. 15:46
Válasz erre
EDE!
Ha megkérhetlek, küldd el nekem a saját címemre azt a cikket: phely64@t-online.hu
Kössz!!!
EDE 428019 2007. november 15. 15:27
Válasz erre
Tényleg hülye vagyok! Most már regisztráltam magamat!
EDE 428018 2007. november 15. 15:21
Válasz erre
Simi, Csatahajós!

Lehet, hogy hülye vagyok, de az emil címeket itt nem tudom megnézni, és nem értem azt, hogy, ahhoz hogy lássam, be kell jelentkeznem.
mihalikl@citromail.hu-ra küldtök egy beköszönő levelet, a válaszban tudom csatolni a cikket .doc formátumban.
Simi 428017 2007. november 15. 14:02
Válasz erre
Igen! És már én is hónapok óta várom a beharangozott cikket, de még mindig semmi...
csatahajos 428016 2007. november 15. 11:02
Válasz erre
Ha nincs rajta NDA akkor elküldhetnéd a cikket mélben, szívesen elolvasnám!

Üdv.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.