/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
hellodebil 428140 2007. november 27. 20:52
Válasz erre
Én csatahajókban gondolkoztam. Egyébként azt amcsi példákban nem voltam biztos - csak tippeltem, de hiszek neked :)
csatahajos 428139 2007. november 27. 19:30
Válasz erre
Simi!

Itt vagyok, kérdezz bátran ;-).

Szami!

Azt a 300m hosszú szupercsatahajó tervet én szkenneltem be még anno pár éve a saját fórumunk tárjába ;-). Ha kell kikeresem a pontos adatiat, de mondjuk úgy hogy kicsit fizikai képtelenség...:D A Yamato előtervek között szép számmal akad még egyébiránt érdekes megoldás.

Ja és igen, a Maya a legszexisebb japán nehézcirkáló szvsz, talán még a Chokai meg a Suzuya/Kumano ér fel hozzá.

hellodebil:
I vh után jellemzően a rombolóknál használták ezt a megoldást, illetve a britek előszeretettel alkalmazták cirkálóikon is, de megtalálható a korább amics nehézcirkálókon is.
Amcsi vonalon a Wyoming és New York osztályok voltak flush-deck-esek (teljes főfedélzet), ott struktúrális okok miatt volt szükség erre.
hellodebil 428138 2007. november 27. 17:49
Válasz erre
A süllyesztett tatfedélzet nagyon elterjedt volt az első világháború előtt és alatt. Az amcsiknál említhetnénk a North Dakota v. Idaho-osztály hajóit. Talán a New York-osztály volt az első ahol ezt a megoldást elhagyták. Az angoloknál a KGV-osztály hajói épültek így vagy a Nelsoné. Németeknél - az általam megépíteni kívánt - Grosser Kurfürst és testvérhajói is ezzel a hajótesttel épültek, de a hírhedt/híres Derfflinger már nem. Ha jól tudom az I.vh után csak ritkán alkalmazták a süllyesztett tatfedélzetet.
Simi 428137 2007. november 27. 16:28
Válasz erre
Szami!
Valószínűleg megépítem egyszer, de lehet, hogy 350-ben.
Szamuráj 428136 2007. november 27. 16:16
Válasz erre
Szia Simi!

Köszi!!! Látod-látod!! :-)) Pont ezt a Takaót akartam reggel bemutatni neked!!! Hogy Jó volna a Tone mellé megcsinálnod, de rohannom kellett gyakorló tanítani. :-PPP Iszonyatosan szép a felépítménye, azonban a testvérhajója, a Maya szexisebb.

Szami
Simi 428135 2007. november 27. 12:49
Válasz erre
Szami!
Gondolom, ez is megdobogtatja a szívedet:www.modelshipgallery.com/gallery/ca/ijn/takao-250-jd/jd-index.htmlUgyanaz az emberke készítette, aki azt a bontott Fuso-t.
EDE 428134 2007. november 27. 11:28
Válasz erre
Rakétahordozó!

Zerokat szívesebben látnék azért rajta!
Az alatta lévő eszközökkel vállalsz fogsebészeti beavatkozást?
Simi 428133 2007. november 27. 09:58
Válasz erre
Volt egy pár hasonló projekt. Nem tudom, ez egy Yamato előtti, vagy utáni verzió?Ezek nagy szakértője Csatahajós barátunk.
Szamuráj 428132 2007. november 27. 04:17
Válasz erre
fujimoto

Ezt a csatahajót sosem építették meg a jappánok, nagyon durva.
fujimoto
fujimoto Db1

A tűzokádó sárkány.
fujimoto Db1

Isti, mi eeez? :-DDD Nem is tudtam, hogy a Zérókat , Katékat és Valokat ennyire áramvonalasították, meg felturbózták. :-))) Mutatok egy másik projektet, a 300 méter hosszú tűzokádó sárkányt. :-)))
Szami
Simi 428131 2007. november 26. 22:51
Válasz erre
Köszönöm, Csatahajós!
Újra okosabbak lettünk jónéhány ismerettel. Tudtam, hogy érdemes megkérdezni téged! Légyszi, nézz el erre holnap is, mert volna egy másik kérdésem is a Hood-dal kapcsolatban.
Simi 428130 2007. november 26. 22:43
Válasz erre
Hát ezt nevezik anakronizmusnak. De azért így is jól néz ki. Persze, remélem, nem marad így...
István 428129 2007. november 26. 22:20
Válasz erre
1 004
1 004

Ugye ezt a hajó osztályt hívják rakétahordozónak? Vagy tévednék?
csatahajos 428128 2007. november 26. 21:42
Válasz erre
Ahogy EDE is írta a fő cél vízkiszorítás és még inkább súlypontcsökkentés volt - hogy stabilabb ágyúplatform legyen a hajó. A struktúrális szempontból fontos fő páncélfedélzet úgy is kb az övpáncél tetejének vonalában kapott helyett, ez volt a mérvadó a hajótest erőssége szempontjából. A barbettákat így is éppen elég magasra kellett építeni, fölösleges lett volna még több fedélzetszintnyivel magasítani, értékes súlyt/stabilitást/sebességet pazarolva. A csatahajók a legesleginkább súlykritikus hadihajók (nem meglepő módon). Figyeljétek csak meg hogy egy hasonló méretű hordozó merülési mélysége mennyivel kisebb ám; egy csatahajó zöme benn "ül" a víz alatt.

Hood speciális esete: a Hood-nál ez az alacsony tatfedélzet egy külön érdekes dolog. Nem tudom mennyire köztudott dolog, de a Hood gerincét kétszer fektették le, másodszorra a Jütlandi ütközet tapasztalatait felhasználva, jelentősen áttervezve, súlyos páncéltöbblettel kiegészítve. Így a hajó eredetileg viszonylagosan sekélynek szánt merülése jelentősen megugrott, csökkentve a szabad oldalmagasságot (és szvsz a Hood mérete ellenére egy igazán kecses/arányos és szép kinézetét kölcsönözve ezzel). A probléma a hajó karrierje során ahogy egyre több és több plusz teher rakodott rá csak súlyosbodott. Sokszor (rosszabb időben vagy nagyobb sebességnél) a tatfedélzet eleje teljesen víz alá merült, folytonosan. Ekkor tett szert a "flotta legnagyobb tengeralattjárója" gúnynvére a hajó.
Simi 428127 2007. november 26. 19:57
Válasz erre
Nekem nagyon tetszik! A papírhajóknál általánosnak mondható, hogy az ilyesmit rajzolni szokták a felületre. Ez szerintem még élethűbb lesz így! Viszont lehet, hogy jót tenne neki, ha még egy-két hasonló árnyalattal (persze szintén jól felhigítva) is átecsetelnéd.
ChevyG 428126 2007. november 26. 18:22
Válasz erre
(a Deutschland-oknál a torpedóvetők véget oldották így meg-szerintem)
ChevyG 428125 2007. november 26. 18:21
Válasz erre
sok halyónak volt súlyesztett hátsó fedélzete, nem kell a távolkeletig menni, itt a Deutschland-osztály! Nagyon gyakori az "emelt" előfedélet is. igaz, ez viszonyitás kérdése. (pl Aurora, Z-31, stb)
ChevyG 428124 2007. november 26. 18:19
Válasz erre
ChevyG 428123 2007. november 26. 18:19
Válasz erre
ChevyG 428122 2007. november 26. 18:18
Válasz erre
sajnos látszik, hogy papirból van, de mentéségre sztem ez a legszebb, amit láttam!
Szamuráj 428121 2007. november 26. 17:28
Válasz erre
fuso fedélzet
fuso fedélzet

Na itt van a Fuso fedélzete közelebbről, persze még át lesz színezve párszor vékonyan.
Szamuráj 428120 2007. november 26. 15:13
Válasz erre
Szia Simi!

A fedélzet egyszerű kartonból van, melynek színezett, simább oldalára egyenként bekarcoltam a deszkákat golyóstollal, aztán lefestettem és többször átfolyattam. :-DD Nagyon élethű lett, ahogy a festék befolyt a vésett részekbe. Sűrű revell festéket többször erősen felhigítottam és nem egyenletes árnyalatban száradt meg. Este készítek közelebbi képeket a fedélzetről. Most rohanok kutyát sétáltatni. ;-)))
Szami
EDE 428119 2007. november 26. 13:50
Válasz erre
Bill!

Valójában a süllyesztett tatfedélzet igen gyakori volt. Célja nyilvánvaló: vízkiszorítás-megtakarítás. A legérdekesebb a japán nehézcirkálóknál a ferdén ereszkedő tatfedélzet.
Simi 428118 2007. november 26. 12:47
Válasz erre
HMS_Renown
HMS_Renown

Egy rajz az HMS Renown-ról. A "rendhagyó" kialakítást itt is meg lehet figyelni...
István 428117 2007. november 26. 12:13
Válasz erre
Simi! A képeket látva meggyőztél. Akkor szlovák barátunk nem tudom hogy honnan vehette a mintát. Kár hogy az Akagiról nem készültek ilyen jó minőségü képek.
Simi 428116 2007. november 26. 11:28
Válasz erre
Hát azért ez nem volt annyira rendhagyó külső. A brit csatacirkálókra volt jellemző. (Na meg persze - ha jól emlékszem - a japán Kongo osztályú csatacirkálókra is.)
Szerintem az előrészt a nagy sebességnél felcsapódó hullámok miatt építették magasabbra. A tatnál már nem lépett fel ez a jelenség, itt tehát alacsonybbra lehetett venni a magasságot. De kíváncsi lennék Csatahajós barátunk véleményére is.
Bill 428115 2007. november 26. 11:14
Válasz erre
Simi!

A Hood-al kapcsolatban mindíg is foglalkoztatott, hogy miért volt süllyesztett a hajó tatrésze. Pusztán esztétikai okokból, vagy volt funkciója is ennek a rendhagyó külsőnek?

Bill
Simi 428114 2007. november 26. 10:24
Válasz erre
hms_hood_13
hms_hood_13
hms_hood_14
hms_hood_14
mason40
mason40
ameriHood
ameriHood
toulon38
toulon38
zagadka
zagadka

Pisti!
Valószínűleg igazad van: ezt a Hood-ot láttuk Mosonmagyaróváron tavasszal. Az archiv fotók ismeretében merem mondani: ennyire soha sem volt viseltes a hajó, pláne nem kormos.
Ezek a fotók különböző időpontokban készültek a 20-as és a 30-as években, illetve a "mason" c. kép 1940 tavaszán. A Hood mindegyiken makulátlanúl tiszta. Hiába: ez a hajó volt a brit haditengerészet büszkesége, szimbóluma. Nem nézhetett úgy ki, mint egy rakás ócskavas...
István 428113 2007. november 26. 09:39
Válasz erre
Simi!
Nem ezt a Hoodot láttuk Óváron is? Sosem volt ennyire viseletes a Hood?
Simi 428112 2007. november 26. 09:05
Válasz erre
Szamuráj!
A te építési módodban az nagyon imponál, hogy nem ragaszkodsz mereven egy anyaghoz sem (pl a papírhoz, mert azt a másik Fuso-t elnézve azért van rajt egy-két furcsaság...). Ha jól látom, vékony furnérlapból lesz a főfedélzet. Az osztásokat vékony filccel fogod imitálni?
Szamuráj 428111 2007. november 26. 08:34
Válasz erre
FUSO alakul1
FUSO alakul1
FUSO alakul 2
FUSO alakul 2

Húúú, nagyon klassz, főleg a méretarányos tengerész bácsik. :-)))
Az enyém is alakul, bár még mindig sokat kell tanulni a töri vizsgákra, lassítják a munkát. :-DD

Szami
Simi 428110 2007. november 26. 08:17
Válasz erre
Uhhh!!!
Ez egy igeeen király bontott Fuso papírból!www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/fuso-250-jd/jd-index.html
Ilyen szépet ritkán lát az ember.
Simi 428109 2007. november 25. 23:07
Válasz erre
Valóban egy Hood akar ottan lenni... de mintha egy égő házból menették volna ki, olyan kormos...
István 428108 2007. november 25. 21:24
Válasz erre
2007 Bratislavska zima 193
2007 Bratislavska...

AZ nem a Hood ott középen?
sszabi1 428107 2007. november 25. 17:13
Válasz erre
Szia Bill!
Köszi az infót!
Bill 428106 2007. november 25. 14:20
Válasz erre
Szia!

Az 1:720-as hajókhoz az 1:700-as, az 570-hez a 600-as maratások a jók. Nincs látható különbség egy 720-as és 700-as méretarányú makett között, a Revell a hajóinál valamiért nem szereti a kerek számú méretarányokat...

Üdv!
Bill
sszabi 428105 2007. november 25. 14:14
Válasz erre
Hali!
A feljavítások keresgélése közben azt tapasztaltam, a revell 1:540-es és 720-as méretarányú hajókhoz nincs maratás. Én keresgélek rossz helyeken vagy ezekhez télleg semmi sincs hozzájuk?
Simi 428104 2007. november 25. 13:57
Válasz erre
Kedves Szami!
SZámomra a legnagyobb újdonság a hajótest készítés általad leírt módja volt! Már sokat gondolkodtam azon, hogy én hogy is fognék hozzá egy saját építésű hajóhoz. A felépítményekkel még csak elboldogulnék valahogy, de a hajótest elkészítését még csak el se tudtam képzelni reálisan magamban (mert nyilván először mindennek ott kell megformálódnia). A többi elem számomra is nagyon ismerős: a húzott szál (bár én a korlátokat szivesebben rézdrótból készítem a strapabiróság és az állandó kersztmetszet miatt, meg ammiatt, hogy nem kell készíteni; mindig van belőle). De aztánt amit az ember meglát a keze ügyében és a célra alkalmas, az minden jöhet... Mondjuk én nagyon preferálom az alulemezt (ami sok vonatkozásban hasonlít a papírra: 0.2-es a vastagsága; hasonlóan lehet vágni, hajtogatni, mint a papírt, csak sokkal jobb a tartása.) és a sztrirollapot (ami megint csak kiválóan formálható, ragasztható).
Köszönöm, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat és a tudásodat. Nekem sok ötletet adtál. Remélem, máskor is kérdezhetek (-tünk) tőled ilyen "titkos" dolgokat!
Somogyi Imre
István 428103 2007. november 25. 11:54
Válasz erre
Peti!
Le a kalappal elötted! Még dobozból sem egyszerű hajót építeni nem hogy így! Jó lenne ha egy-két munkádat elhoznád egy-két versenyre, hogy élőben is láthassuk. Már majdnem minden versenyen van "saját építésü" vagy "papír" kategória. Látom hogy amióta elkereszteltelek "Szaminak", azóta mindenki így hív.
Szamuráj 428102 2007. november 25. 04:57
Válasz erre
hajók1

A hátsó zug, néhány munkámmal. Legalul a japán I-11, mögötte balra a type XXIII. A középső polcon a hatalmas U-123 és az U-31 (WW1), legfelül pedig elkezdett darabok, látható a Shinano törzse, ráhelyezve az USS Lexington (CV2)
hajók1

Szia Simi!
Hol is kezdjem: kis koromban sokat hajtogattam papírból, talán innen ered a papírral való "együttélés". Hajókat úgy 6-7 éve építek belőlük, emellett repcsiket is. (80 %-uk a Japán Császári tengerészethez kapcsolódik). Először csak papírból épültek, azonban hamar rájöttem ez nem az igazi. Bevontam az építésbe megmaradt régi műanyag makettek alkatrészeit, aztán az öntőkeretekből húzott szálakat csináltam, abból korlátokat. Persze sok korai próbálkozás a cserépkályhában végezte. Amióta a neten lehet keresgélni lényegesen könnyebb a helyzet: pontos rajzok, technikák.

1. Legfontosabb a megfelelő nézeti rajzok kiválasztása, lehetőleg minél többet és különböző nézetekből bemutatva. Ezeket egészítik ki a szabadkézi vázlatok, skiccek. Sokat segítenek a specializálódott makettező oldalak, még inkább a blogok.

2. Ezek után a méretarány kiválasztása és elő a számológéppel, aránypárokkal. Hosszú számolgatás.

3. Makett típusa: vízvonal illetve egész legyen?

4.Mindegyiknek van előnye és hátránya.

Vízvonal makett: Nem kell megépíteni a víz alatti részt, ugyanakkor ezáltal az egyes részekre, részletekre nagyobb hangsúlyt kell fektetni, kisebb méretarányban kivitelezhető, max. 1/350, az még belefér. Célszerű diorámába illeszteni és a kissebbeknél (1/700-1/1250) akár többet bemutatva kiváló flottacsoportosítást mutathatunk be. Nincs szükség olyan sok anyag, vegyszer bevonására, a makettjeim többsége ilyen. Nagy dobozokban tárolom az elkezdett példányokat.

Egész "full hull" makett: Igazi kihívás, hogyan alakítsuk ki a domborulatokat, íveket a papírból. Előnye a nagyfokú azonosság az eredetihez, hátránya a sok munkaóra, méricskélés, csiszolás és "mosakodás". Ellestem egy módszert, ami bevált: Először a hosszanti és kereszt merevítéseket építem meg 1-2 mm vastak kartonból. Aztán nem feszítem ki a bordákra a papírokat, azaz a külső borítást, hanem pur habbal töltöm ki az egészet. amikor készen van, lecsiszolás majd a lyukacsos hab betömése. Apa munkahelyén (festő, hatalmas daru elemek, gémek) vannak kétkomponensű gyanták, tömítő tapaszok, és ezek segítségével az egész felületet lekenem, csiszolom kevés neoflexet és Trinát mestertapaszt is használok. Utána felkerülnek a részletek papírból, a megszokott módon. Így készült az I-11 tengeralattjáró (1/125), az U-123 (type IX/B 1/72), számos egyéb U boot, a Shinano törzse (1/350). Ezek a típusú makettek nyáron készülnek, a szabadban, melegben, télen nem olyan jó.

5. Kisebb részek, apróságok elkészítése. A korlátokat említettem, húzott szálakból, egyenként. Többnyire papírból, maradék műanyak makettek alkatrészeiből átalakítva persze, vékony drótok, cérna, madzag, szúnyogháló, a csúszásgátló lemezek a nagyi vérnyomáscsökkentő gyógyszeres készletéből, hőre és levegőre keményedő gyurma, seprű cirokja, műanyag tollbetétek, csövek, műhajszál, stb.

6. Festés. Munkálatok közben is, hagyományos makettfestékkel. Nem igazán kedvelem a tiszta hajókat, ezért a többség elég viseltes külsővel van felvértezve. De természetesen mindenkinek más ízlése van és ez jó dolog.

7. Végezetül: Hatalmas türelem, több éves, évtizedes gyakorlat (27 éves vagyok :-))), anyagismeret és szeretet kell ahhoz, hogy igazán szép munkák épüljenek, ezért vagyunk mi makettezők olyan különlegesek.

Szami
Simi 428101 2007. november 24. 21:27
Válasz erre
Kedves Szami!
Nagyon érdekelne, hogy milyen szisztémával készülnek a hajóid? Már utaltál rá, hogy papír az alapja. De azt is írtad, hogy használsz (mű)gyantát és neoflexet is. Igazából ez tesz kíváncsivá. Mert eddig úgy tudtam, hogy a papírmakettekhez csak ragasztó kell... Bevonod a papírt ezekkel az anyagokkal??? Utána pedig elcsiszolod? Hát ilyet még nem hallottam. Szeretném "hallani", ha nem titok. Hátha én (vagy mások is)is kipróbálnám egyszer...
Narn 428100 2007. november 23. 14:18
Válasz erre
Hát akkor már szinte biztos, hogy a Trumpit meg fogom venni, ha oda kerül a sor. Szerencsére olcsók a kínaiak, ezért nem lesz nagy bukta.
Simi 428099 2007. november 23. 14:08
Válasz erre
Narn!
Hát nekem tényleg témába vág a dolog... Szóval a review-et megnézve azt kell megállapítanom, hogy majdnem 100%-ban a 350-es Trumpi Hood köszön vissza. Még az alkatrészek keretekre leosztása is szinte ugyanaz, mint a nagy tesónál. Én kapásból csak néhány, apró különbséget fedeztem fel: a 700-as készletnél pl az első hullámtörő (meg a hátsó is)és a mögötte levő paraván-házak rá vannak öntve az orrfedélzetre, ami a 350-esben külön van. Az X barbetta körüli szellőzők is rá vannak öntve, ami a nagynál szintén külön bontott alkatrészek. Persze biztos van még ezen kívül is néhány - igazából lényegtelen különbség. Mondjuk az nem látszik, hogy vajon milyen a fedélzeti pallók osztása, de gondolom, hogy vésett, mint a többi 700-as Trumpi készletben.
Mindezek alapján azt mondom, hogy sok feljavítást igényel, de kevesebbet, mint a Tamiya. Egyértelműen több a kidolgozott részlet is. Nyilván annak "éri meg" megvenni, aki egy ütősebb, részletgazdagabb Hood-ot akar építeni. Nem árt persze megvárni egy jobb feljavítókészlet megjelenését is ehhez a kithez.
Simi
Sebi 428098 2007. november 23. 13:49
Válasz erre
Szia Narn !

Nos, a különbség vagy 25 év és a kidolgozás. Ha most építenék Hood-ot ezt venném meg.
Sebi 428097 2007. november 23. 13:39
Válasz erre
Nem egészen értem. Te a WEM-ről írtál. Én is :)
Narn 428096 2007. november 23. 12:14
Válasz erre
Üdv Urak!
Valószínüleg nem mutatok újat, de azért ide linkelem a Trumpeter 1/700 Hood review-ját.
www.cybermodeler.com/hobby/kits/tru/kit_tru_5740.shtml

Vajon mekkora különbség van a Tamiya és ez között ? Nekem megvan a Tamiya, de nem valószínű, hogy lecserélem a Trumpira.
Kopi 428095 2007. november 23. 10:28
Válasz erre
STEFÁNIA KIÁLLÍTÁS

Ezévben rendhagyó módon lesz megtartva a szokásos Stefánia kiállitás. Bizonyára ismert, hogy elhunyt Horváth Ödön a mindenki álltal Ödi bácsi - ként ismert makettező barátunk, ezen rendezvény gazdája.Ezért az idei Stefánia, Horváth Ödön Emlékiállitás -ként kerül megrendezésre.Azért a hajósoknak egy igazi csemege is adódik. Az Otrantó - i csata 9O éves évfordulója alkalmából szintén emlékkiállítást tartunk az Osztrák - Magyar Haditengerészet hadihajó model és makettjeiből és egyéb tárgyi emlékeiből. A kiállításon látható hajók: Viribus Unitis, Zenta, Zrínyi,Tiger, Erz Herczog, Anaconda,Helgoland,Novarra,Csikós,Csuka, Bodrog,Temes, Tátra,Huszár, 96 M Torpedó naszád.

Ezenkívül az Otrantó -i csatáról készült 11 korabeli festmény reprodukciója,K. U. K. hadihajók tervrajzai,tengerésztiszti egyenruha, korabeli fotók, képeslapok . Valamint Dr Balogh Tamás előadása az Otrantói ütközetről.

A kiállítás megtekinthető: 2OO7. dec. 1.- dec. 9.- ig

1. szombat 8.OO - 18. OO ig egész nap fogadjuk a kiállításra hozott anyagokat

2. vasárnap 8.OO - 18. OO ig 14.OO megnyitó, megemlékezés Horváth Ödön barátunkról

3. -7. hétfő - péntek
12.OO - 18.OO ig látogatható

8. szombat 8.OO- 18.OO ig Börze, model , makett vásár

9. vasárnap 8.OO- 18.OO ig Börze, 14.OO ünnepélyes zárás, kiállítási anyagok visszaadása

A kiállíts helyszíne : Budapest XIV . kerület Stefánia út 34.
hellodebil 428094 2007. november 22. 15:44
Válasz erre
Szamuráj!
Hát nagyon megköszönném, ha segítenél ebben, dobok majd emailt neked, és megbeszéljük a részleteket!
Szamuráj 428093 2007. november 22. 15:16
Válasz erre
Radar szösz

;-)
Radar szösz

Szia Hellodebil!

Hát igen, Simi Yamatója előtt le a kalappal. :)))
Azt gondolom, a maratásnak is megvannak a korlátai. Pl. otthon a műhely hátuljában találtam egy rozzant műanyag szúnyoghálót, aminek a szélei sűrűbben vannak szedve és nagyon hasonlít a kérdéses radarhoz, csak papír, vagy rézlemezből kell megcsinálni hozzá a keretet, merevítést. Ha szeretnéd szívesen megcsinálom, csak a pontos méretek kellenek a radarról.

Szami
hellodebil 428092 2007. november 22. 08:09
Válasz erre
Szamuráj!
1:350-ben készítem a Musashit, az első fő távmérő feletti radarra gondolok. Ez az első képen látható. Nincs hozzá maratásom, mert külön ezért nem veszek egy méregdrága készletet. Még Simitől kapőtam egy bontott maratást, amelyben volt egy radar maratás, azonban ezt felrakni értelmetlen. Ami a maratásokban van, ugyanolyan gagyi - egy egyszerű fémlap - mint ami a készletben van. Mindenképp olyasmi radart szeretnék, mint ami Simi Mester Yamatoján van.
Szamuráj 428091 2007. november 22. 05:06
Válasz erre
Radar
Radar
Radar type 13 surface search FL
Radar type 13...
Radar type 21 air search FL
Radar type 21 air...
Radar type 22 surface search FL
Radar type 22...

Hi Hellodebil!

Milyen méretarányban készíted a Mushit?
Pontosan melyik radarra gondolsz? (több féle és fajta volt)
Van hozzá maratás vagy szkreccselve?

Szami

ttpeti@tvn.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.