/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
M.Pisti 427813 2007. október 24. 09:22
Válasz erre
v 004
v 004
v 005
v 005
v 007
v 007

Simi!
Azért látom hogy nálad is elmentek otthonról! Azt hittem hogy csak én vagyok ennyire "beteg". Itt vannak a közeli képek. Persze majd ha rajta lesznek a kábelek, hálók, vezetékek, repülők, emberek, stb .., akkor még ütösebb lesz.
M.Pisti 427812 2007. október 24. 09:17
Válasz erre
Hello Debil!
Örülök hogy neked is tetszik. Ha mind ketten kész leszünk áprilisig, akkor megint Óváron fogunk "csatázni", mint idén. Idén Óváron a 20 hajóból az első kettő magyar hajó lett megelőzvén a szlovákokat, cseheket, lengyeleket, osztrákokat. A két győztes 700-as hajó mester és tanítványa munkái voltak. De persze nem csak erről szól a makettezés. Siminél főleg nem. Egyébként igazíból megnéztem volna egy Hood-Akagi "ütközetet". Nem lett volna utolsó.
Simi 427811 2007. október 23. 23:28
Válasz erre
Készenléti lőszeres szekrények

Készenléti lőszeres szekrények
Készenléti lő...

Nem tudom, mi van, de a kép nem akart átmenni, remélem, most sikerül. Egész nap igen akadozva működött a NET...
Simi 427810 2007. október 23. 23:18
Válasz erre
Nagyon várom a még közelebbi képeket!
Közben persze én is dolgozok, bár újabb és újabb részletek késztetnek sziszifuszi munkára. Pl most a Hood un upperdeck-én (az un felső fedélzet, amiből a torony, a kémények és a főárboc emelkedik ki)dolgozok. Itt pediglen most jól megfogtak engem a készenléti lőszeres szekrények. Részben ezek okozták a hajó vesztét, akkor, amikor a Prinz Eugen egy lövedéke közéjük becsapódva felgyujtotta ezeket (és persze a csónakokat; az oltás pedig szinte lehetetlen volt a robbanó lőszerek miatt), ami aztán meglehetősen kivilágította a hajót a német távmérők dolgát alaposan megkönnyítve.
Döbbenet, de vagy 60 db ilyen szekrényecske volt a hajó ezen részén elhelyezve. Most ezeket javítgatom fel. Iszonyúan lélekölő. Egy ilyenből kb 3 db férne el egy egyforintoson. A feljavítás abból áll, hogy a kilincseket és a reteszeket (amik a vízhatlanságot biztosították) készítem el. Ez 12 plusz alkatrész/darab. A zártból nyolcat,Kettőt pedig nyitott állapotban készítettem el eddig másfél nap alatt...
hellodebil 427809 2007. október 23. 22:10
Válasz erre
Pisti!
Nagyon szép lett a végeredmény, ilyenkor bosszankodok, hogy nem foglalkoztam azzal, ami kulcsfontosságú a fedélzetnél: a fa boritás megfelelő kivitelezése. Óriásit dob a kész maketten, sajnos ez a legfeltűnőbb hiányosság az én hajómon. Gratula a munkádhoz, és kiváncsi leszek melyik versenyen fogtok megütközni Simi mesterrel :) - mert épül az ő Hood-ja is... és hát, ha ilyen makettek születnek egy-egy csata kialakul hat évtized után a japánok és az angolok közt újra...
M.Pisti 427808 2007. október 23. 21:32
Válasz erre
Simi 427807 2007. október 23. 21:02
Válasz erre
Pisti!
Tudod, nekem mániám a közeli fotózás (makrózás)az ilyen szépségekről. "Nem-e lehetene-e" valami közelebbi képet is látni a fedélzetről, ill. hogy hogyan is sikerült az a bizonyos művelet, amiről írtál...?
Fodi 427806 2007. október 23. 20:22
Válasz erre
Egyszer láttam egy videót, ott a fickó lemaszkolta a fedélzetet, szikével kivágott pár deszkát, ráment kicsit eltérő színnel az alaptól, újabb kivágás, újabb fújásstb- pepecselős munka volt,de a végeredmény nem lett rossz
M.Pisti 427805 2007. október 23. 20:16
Válasz erre
Simi Mester!
Rég hallottam már felőled. Nagyon elbújtál ott délen. Örülök hogy tetszik a "próbálkozásom". A "fedélzet 001"-es képen kérlek szépen az történik,hogy különböző színű lereszelt pasztelkrétákkal próbálom imitálni az időjárási korróziót, a repülők üzemeltetési nyomait, a deszkázat különbözőségét, stb ...
E nélkül úgy nézne ki a fedélzet, mint ha barna linoleummal boritották volna be.
Simi 427804 2007. október 23. 19:01
Válasz erre
Hát ne kezd újra... Szerintem nagyon jó lett. Jól sikerült a vonalazás is, meg minden. Szerintem már nem kell öt hónap, hogy teljesen elkészüljön, mert a neheze ezzel már megvolt. Érdekelne, hogy a "fedélzet 001 sz." képen mit csinálsz a fedélzettel?
M.Pisti 427803 2007. október 23. 18:01
Válasz erre
akagi festés 002

A kémény
akagi festés 002
festés 004

A vízvonal
festés 004
akagi0300

Imádom a pozítív vonalakat
akagi0300
Akagi 001

Nullára csiszolni mindent, majd tömiteni a rengeteg beszívodást.
Akagi 001
P1010374

Kapott egy Tan alapszínt, és utána jöhetett a milliméteres vonalkázás.
P1010374
festés 002
festés 002
akagi festés 003
akagi festés 003
akagi festés 005
akagi festés 005
akagi festés 007
akagi festés 007
fedélzet 001
fedélzet 001
fedélzet 004
fedélzet 004
fedélzet 005
fedélzet 005
fedélzet 007

Hát így sikerült a fedélzet festése elsőre. De ha nem jó szoljatok és újra kezdem!
fedélzet 007

Sziasztok!
Végre volt egy kis időm maszkolgatni-festegetni.
Sebi 427802 2007. október 22. 17:07
Válasz erre
Szia !

Sajnos rajzzal én se szolgálhatok, de kb hol tartasz az összeállítással ?
Sebi 427801 2007. október 22. 17:04
Válasz erre
hangar1
hangar1
DSCN0050
DSCN0050
DSCN0051
DSCN0051

Köszönöm, bár azért még korai a gratuláció. A dolog neheze visszavan. Mivel ugye nem magát a hajót nehéz megépíteni, hanem a repülőket és a körülöttük lévő dolgokat. Ez a pár kép gondolom jól érzékelteti mi vár még rám. Bár az én hangárfedélzetem nem lesz ennyire részletes, mert én nem teszek bele világítást, de a repfedélzetet illene ilyen szépre kialakítani.
Ha sikerül, akkor friss fotó lesz a hétvégén.
Torba 427800 2007. október 22. 12:11
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék összeszerelési rajzot Heller 1/400 Bismarckhoz.Ezt még régen kaptam, el is kezdtem aztán nem tudtam befejezni és most be szeretném fejezni csak elveszett a rajzHa tud valaki küldeni nagyon megköszönném!
Narn 427799 2007. október 22. 11:10
Válasz erre
M.Pisti!
Köszi a gratulációt. Megnéztem a két hajóról a képeket és nagyon szépek. Gratula.
Azért nem láthatsz otthon, mert Dániában élek. Ennek ellenére tervezem, hogy Áprilisban megyek haza és talán viszek valamit majd Mosonmagyaróvárra. Van néhány hajó, ami megépítésre vár.
M.Pisti 427798 2007. október 21. 21:24
Válasz erre
Sebi!
Most láttam az épülő Nimitzedet. Hát nem kis fába vágtad a fejszéd! Főleg majd a 45 repcsi a fedélzetre. Felraknál ide is egy-két friss fázis fotót. Már most gratulálok hozzá!
M.Pisti 427797 2007. október 21. 21:10
Válasz erre
Narn!
Most láttam a kis XXIII-asodat. Gratulálok a 2. helyezésedhez. Itthon miért nem látunk a versenyeken?
hellodebil 427796 2007. október 20. 17:04
Válasz erre
Háát... ha én beneveznék a hajómmal, csak a citromdijat nyerném meg :) Tényleg szép a Musashid, az enyémmel össze nem lehet hasonlítani! Amit a legjobban bánok, hogy a fedélzetet nem festettem élethűre, egyszinű sárgás-barnás az egész.
M.Pisti 427794 2007. október 20. 07:26
Válasz erre
P1000037
P1000037
P1010257
P1010257
P1010259
P1010259

Szia Narn!
Az Akagi képekhez lapozz vissza október 5-ig.
M.Pisti 427793 2007. október 20. 07:20
Válasz erre
Hellodebil!
Neked is köszi! Pont Rád és a hozzánk hasonlókra gondolok, mikor az "első munkát" említem. Próbálva ezzel bátorítani és önbizalmat adni a még bizonytalan és önbizalmatlan kezdő hajóépítő nemzedéknek. Hogy merjék bátran vállalni a munkáikat, akár hogy is sikerültek. Merjék megmutatni a világnak, hogy maguk is és mások is tanúlhassanak belőle. Szretném már élőben is látni a Te Musashidat, és elbeszélgetni róla.
M.Pisti 427792 2007. október 20. 07:11
Válasz erre
Bill!
Köszönöm az elismerést! Az Akagival már nem a trófea gyüjtés lesz a célom, hanem hogy elérjem a 100-ból a 90 pontot a profi ligában. (Musashi 87!)

Üdv!
Narn 427791 2007. október 20. 01:26
Válasz erre
M.Pisti !
Láthatnék a két hajóról képeket ? Főleg közeli képek érdekelnének.
hellodebil 427790 2007. október 19. 18:41
Válasz erre
Gratula Pisti!
Ha az amcsik tudták volna, hogy Te és Simi ennyi trófeát gyűjtötök be ezzel a hajóosztállyal, biztosan nem süllyesztik el őket :) - tényleg elismerésre méltó, hogy ilyen szépen megépítettétek ezeket a hajókat! A többieknek meg fel van adva a lecke!
Bill 427789 2007. október 19. 17:45
Válasz erre
Elismerésem, nagyon szép eredményeket értél el vele. Az Akagihoz is hasonló kiegészítőket.:) Hajrá tengerészek!

Bill
M.Pisti 427788 2007. október 19. 17:19
Válasz erre
musi 001
musi 001

Lehet hogy nem fog meghatni senkit, de a mai napon, ünnepélyes keretek között nyugdíjaztattam életem első hajómakettjét. Mostantól a vitrinem polcán fog örökre horgonyozni (porosodni), amíg az unokám ki nem vágja a kukába úgy 50 év múlva. Kívánok mindenkinek hasonlóan sikeres "első munkát"!
ChevyG 427787 2007. október 19. 13:28
Válasz erre
Simi 427786 2007. október 19. 13:18
Válasz erre
sang!
OK, a Missouri-ról nekem megvan a Floating Drydock-féle "füzetecske", az elején van egy általános vonalrajz, de annyira halvány, hogy igazából használhatatlan. DE a hajó minden (külső) részlete ki van dolgozva benne. Szóval szerintem ennél jobb makettes rajzanyag nem létezik ehhez a hajóhoz. Úgy tudnék segíteni, hogy ha megírod, melyik részre fókuszálsz az építésben, és akkor én azt beszkennelem és elküldöm neked. Csak azt ne kérd, hogy egyszerre digitalizáljam, mert akkor arra talán még egy nap sem volna elég, mert 124 oldal... (igaz, a fotókkal együtt) De így részenként megoldható a dolog.
hellodebil 427785 2007. október 19. 13:16
Válasz erre
Az imént volt a Discovery-n:
"A tíz legjobb csatahajó" - a dokfilmről annyit, hogy az információk kaotikusan és pontatlanul hangzottak el (Iowa - 450 mm-es lövegek, Hood - kiválló páncélzat stb.) - azon töprengtem közben, hogy egyszerüen leveszem a hangot, mert nem birtam azt a sok zagyvaságot. A lényeg: fantasztikus felvételeket láthattunk az általunk kedvelt hajókról. És ha valaki látni szeretné:
október 26. Péntek, 6:00
október 26. Péntek, 12:00
ChevyG 427784 2007. október 19. 12:47
Válasz erre
örülök h teccik!
00as is)
Yamato/Musashi 200, 350, 450(?), 500 és 700ban kapható (papirból van még 200as

(asszem ez volt a kérdésre a válaszod)

üdv
sang 427783 2007. október 19. 12:33
Válasz erre
ChevyG:
köszi! ájová, nagyon állat...
Simi:
ok, vacillálok, bár a 700-as méretarány folytán Missouri lesz. Van egyátalán ekkora Yamato?
kösz
z
ChevyG 427782 2007. október 18. 22:55
Válasz erre
Szia!
Feltöltöttem Neked ezt:

www.mammutmail.com/upload/a634ac61d992a50efac12d2654cf84ab3926/WARSHIP_2003_Special_Issue_1_Battleships_Type_Iowa_.pdf

Akinek ingere 7 napig korlátlanul töltheti! (16Mb, pdf formátum. Megnyitásához Adobe Reader program kell. (ingyenesen letölthető, gugliban megtalálható)

üdv: Gábor!
Simi 427781 2007. október 18. 22:06
Válasz erre
sang!
Ha beregisztrálsz a hajomakett.hu -ra, akkor a "letöltések" alatt a "Ti küldtétek" címre kattintva találhatsz némi rajzot a Yamato-ról (én küldtem nekik). Végülis a Missouri-ról is van jó anyagom, de egynéhányszor már jégre vittek (igaz, nem az említett hajóval kapcsolatban)előadva, hogy mennyire kell a rajz, aztán jónéhány órai szkennelés és szerkesztés után csak egy egy egysoros üzike (!!! Neki talán ha egy percébe került.), amiben tudatják, hogy klassz a rajz, de majd csak egyszer úgy 20 év múlva ha szükség lesz rá... Kössz! Én meg rászántam egy fél napot...
Ha tényleg komolyan gondolod az építést, először is döntsd el, melyiket akarod, aztán ha szükséges szívesen segítek.
Somogyi Imre
sang 427780 2007. október 18. 15:20
Válasz erre
...és bocs az elbakkerolt linkért...
sang 427779 2007. október 18. 15:19
Válasz erre
http://photo.163.com/photos/he3hai/#p2
pedig itt van kismillió, igazi kincsesbánya, de Yamato csak ronda, Missourit meg nem találtam még eddig, bár mondom, van fenn vagy 10000 oldalnyi rajz
sang 427778 2007. október 18. 15:17
Válasz erre
Hali,
mondjuk USS Missouri vonalas háromnézeti rajzok, nagy felbontású, meg Yamato ugyanígy. Sehol sem találtam jókat, mind kicsi és ramaty volt. Egyedül a Bismarck/Tirpitz vonulatról bírtam ilyesmi összeszedni
Sebi 427777 2007. október 18. 15:08
Válasz erre
Szia !

Konkrétan mi érdekelne ?
Simi 427776 2007. október 18. 13:47
Válasz erre
hellodebil!
Szerintem, ha megvan az alak- és mérethű hajótest, akkor már túl is vagy a nehezén. A felépítmények és az egyéb kütyük elkészíthetők sztirollapokból, ill. alulemezből, rézdrótokból. Csak jó rajz és némi tapasztalat kell hozzá. No meg persze elszánt türelem...
sang 427775 2007. október 18. 12:49
Válasz erre
Sziasztok,
tudtok valahol Iowa osztályhoz használható többnézeti rajzokat?
Pls help!
Ugyanez vonatkozik a Yamato-ra is!
Előre is kösz!!
z
hellodebil 427774 2007. október 18. 11:49
Válasz erre
EDE!
Köszönöm válaszod. Műhely és mindenféle szerszám ami szükséges lehet az van! Inkább az gátolt ebben, hogy fogalmam sincs miképp szoktak ilyen hajókat építeni. Ezt bizonyára csak úgy tudhatom meg, ha hosszasan és többször konzultálok olyasvalakivel, aki épített már. Talán az idő és az elszántság hiányzott ahhoz, h hozzáfogjak. Mostanában viszont végképp nincs erre időm.
Egyszer azonban úgyis nekiállok, csak évek kérdése az egész :)
EDE 427773 2007. október 18. 10:24
Válasz erre
Hellodebil!

A monitoros terveidre nálam okosabb ember nem válaszolt, így leírom róla néhány gondolatomat.
Szerintem igazán profin egy ilyen hajót a normál modellező készlettel nem lehet megcsinálni. Ilyen munkához műhely kell! Meg kell tanulnod forrasztani (pl. korlátok), szépen lemezeket (fém, polisztirol) vágni. A lövegcsöveket pedig valahol esztergáltatni kell. Persze az szuper lenne, ha egy kiállításon megjelenne, egy időben nekem is nagyon tetszettek a dunai monitorok!
hellodebil 427772 2007. október 17. 19:17
Válasz erre
Sajna nem jutottam el a kiállításra, de gratulálok Pistinek és Mindenkinek aki öregbítette a hajósok hírnevét!
A már jól ismert (Bismarck/Hood-féle) doghfights, csak most japán ódra :)
www.youtube.com/watch
M.Pisti 427771 2007. október 16. 22:01
Válasz erre
Köszönöm barátaim a gratulációkat! Kívánok mindenkinek hasonló sikereket.
Kalóz 427770 2007. október 16. 18:10
Válasz erre
Egészen jó lett.
A maratott láncszemeket szétválasztva és egymásba kapcsolva nem kellene kicserélni őket, u.i. a kialakításuk valósághűbb. Viszont az önkínzásnak is van határa, tudom :)
Kalóz
Simi 427769 2007. október 16. 16:48
Válasz erre
11
11

Én is éppen a múlt héten raktam fel a Hood horgonyláncait. Én vegyesen használtam "igazi" és maratott láncot. Az "igazi" maga a horgonylánc, a maratott pedig a stoppereknek a vékonyabb láncai. Azért nagy különbség van a kettő közt: a maratott láncot hiába csavargattam meg 90° fokokban, mégis igencsak szellős, mert nem kapcsolódnak egymásba a szemek. Hiába nem szabályos horgonylánc a horgonylánc, szerintem mégis élethűbb. Ha a későbbiekben találok valami vékonyabb láncot, ki fogom cserélni a stopperláncokat is arra.
ChevyG 427768 2007. október 16. 15:39
Válasz erre
csak maratás, de tekintve a méretét... ez is jó lesz. Régóta kerestem megfelelőt. kb 2x vastagabb a legkissebb "igazi" lánc is. Ez már marad.

Majd ecsettel, jó vastagon , többrétegban festem és akkor meglesz a hiányzó dimenziója:)

Amúgy 3 méretet tartalmaz a lap. 10+10+7 sor. 1sor 8,5 cm.

üdv!
Simi 427767 2007. október 16. 15:33
Válasz erre
Gratulálok, Pisti!
ChevyG!
Ez egy maratott horgonylánc? Vagy "igazi" egymásba fűzött lánc?
EDE 427766 2007. október 16. 13:09
Válasz erre
Essex 427765 2007. október 16. 12:38
Válasz erre
Gratulálok! Egyébként tegnap este találkoztam az egyik zsűritaggal, így már tudom a díjazottakat...
ChevyG 427764 2007. október 16. 12:33
Válasz erre
Végre sikerült megoldást találnom a Matsu horgonyláncára: Aber - 35a16

(Bolyain vettem)
ChevyG 427763 2007. október 16. 12:32
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.