/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
ChevyG 428090 2007. november 21. 22:56
Válasz erre
hellodebil 428089 2007. november 21. 21:08
Válasz erre
Hy!
Érdeklődnék, hogy valaki bevállalná, hogy elkészíti a Musashi radar feljavítását? Vagy tudtok olyasvalakit, aki ezt kivitelezné? Arra gondoltam, hogy ez a tuning, óriásit dobna a hajón, de sajnos én nem tudom kivitelezni.
Sebi 428088 2007. november 21. 20:41
Válasz erre
Szia Chevy !

Azért azt javaslom nézd át a szállítási feltételeket. Tudtommal ingyen posta csak valami 200 font körüli rendelésért jár. A tőlük kapott legfrissebb számla (konkrétan tegnapi) egyik tétele 2 font 50 penny postaköltségről szól.
ChevyG 428087 2007. november 21. 16:30
Válasz erre
hüjék ezek, ingyen posta?!
A WEM EU-n belül van, és ezeket néztem ki:
WEM 1/400 DKM Anti-Aircraft Weapons(Reference #PE 4006) 4,21
WEM 1/400 Kriegsmarine Portholes, Doors & Hatches(Reference #PE 4012) 3,36
WEM 1/700 IJN Light AA Weapons(Reference #PE 728) 4,64
WEM 1/700 IJN Doors & Hatches(Reference #PE 729) 1,95

(a 400as nem Matsu:))
A korlátok és a lánc Aber lesz, és még kinéztem 1 voyager készletet (dept charges)

Simi!
Művészkedésnek most épp epp elég nekem a hajótest (water line-> full hull)
Simi 428086 2007. november 21. 16:18
Válasz erre
ChevyG!
Én a magam részéről a 127 mm-est feljavítanám házilag, a kisebb 25 mm-est meg mebvenném egy kis maratásos készletben (ami csak ezt tartalmazza), ami nyilván nem lehet nagyon drága. Mert ez utóbbi olyan kicsi 700-ban, hogy jobb inkább maratáshoz nyúlni, ha csak nem akarsz te is nanoművész lenni, mint az az amcsi pofa, aki a tűk lyukába készít szobrokat...
Szamuráj 428085 2007. november 21. 16:15
Válasz erre
www.luckymodel.com/scale.aspx

Háát a sík lapú lövegek tényleg bumfordiak, a Lucky-nál a Lion Roar készlete talán jobb és ingyen elhozzák repcsin. Ez valamivel finomabb, sajna nagyon kicsi 1/700-ban, én a Lion Roarra szavaznék. Van egy másik megoldás is: elő a nagyító, húzott szálak, hajszál vékony rézlemezek, türelem és a végén pár ősz hajszál. :DDD

Szami
ChevyG 428084 2007. november 21. 16:00
Válasz erre
Simi, Szamuráj!
Érdemes beruházni erre?
Szamuráj 428083 2007. november 21. 16:00
Válasz erre
Hi EDE!

Köszönöm. :-) Lesznek repcsik, megszkreccselek olyan 10-et, pontosan nem tudom milyen típusokat állomásoztattak rajta 1945-ben, de gondolok itt a kiöregedett B5N1 és 2 Katék-ra, az Aicsi Valokra, melyeket kiképzésre használtak ekkor már, Zérókra, Jill, Judy, stb. :-)))

Szami
ChevyG 428082 2007. november 21. 15:56
Válasz erre
űűű, nagyobbal abban hasonlít, hogy 2 csöve van:)
EDE 428081 2007. november 21. 15:50
Válasz erre
Szamuráj!

Gratula a Hosho-hoz! Lesznek hozzá repcsik?
Simi 428080 2007. november 21. 15:49
Válasz erre
25-mm-es-AA
25-mm-es-AA

Szerintem a másik, kisebb AA gépágyú ez a 25 mm-es lesz. A készletben egy iszonyatosan durva, torz "hasonmását" helyeztésk el...
Szamuráj 428079 2007. november 21. 15:30
Válasz erre
A maratott készlet a 25 mm-ereseket tartalmazza ahogy látom. A 127 mm-eresket nem.
Szami
Szamuráj 428078 2007. november 21. 15:12
Válasz erre
127 AA
127 AA

Szia ChevyG!

Ahha, az bizony 127 mm type89 AA gun. A 25 mm-es lövegekhez jó nagyítózást! :-)))

Szami
ChevyG 428077 2007. november 21. 14:54
Válasz erre
IJN_MATSU LBU
IJN_MATSU LBU

Sziasztok!

www.modellversium.de/kit/artikel.php

Ezzel az összes légvédelmit le tudom cserélni a Matsun?
A 127mm-es tű lesz, a hátsó kétcsövű micsoda, AA?

(Bejelöltem a cserélni valókat)
István 428076 2007. november 21. 13:42
Válasz erre
Kedves Imre!
Félreértettél engem! Én tudom hogy Te megbecsülsz mindenkit. Nem is ez volt a lényege a válaszomnak. Csak azért írtam a végére, mert ritkaság az ilyen a hajómakettezők között.
Egyébként papírhajó alá is bármilyen "diót" lehet csinálni. A kettő nem függ össze.
Baráti Üdv.
lucky 428075 2007. november 21. 12:12
Válasz erre
Kalóz!
Köszi a kiegészítést!
lucky 428074 2007. november 21. 12:11
Válasz erre
És azt is tegyük hozzá,h a papírhajók általában 1/200-1/250-esekek...
Simi 428073 2007. november 21. 11:40
Válasz erre
Mondjuk az igaz, hogy a 350-es hajókhoz tekintélyes méretű alap szükségeltetik. többnyire a diók 700-as hajókkal készülnek. Viszont én még 1/700-ban nem láttam papírhajót...
Szamuráj 428072 2007. november 21. 11:22
Válasz erre
Simi, nem tudok válaszolni, hogy miért nem készülnek dióval a papírhajók, talán ez is az ízlések és pofonok kategóriába tartozik. Esetleg a méret adta korlátok is közrejátszanak ebben, mert véleményem szerint csak akkor néz ki klasszul egy hajós dioráma, ha jó nagy az alapterülete és nem zsúfolt. Az sem kizárt, hogy a megépítésük nem a megszokott módon valósul meg és sokan már iparművészeti alkotásnak tekintik őket. Szóval nem tudok egyértelmű választ adni.

Szami
Simi 428071 2007. november 21. 10:59
Válasz erre
Szami!
Csodálkoztam is, amikor azt írtad, hogya Fuso csak úgy el is készül karácsonyra. Még egy kicsit magamba is szálltam, hogy lehet, hogy nagyon lusta és ügyetlen vagyok, hogy nálam egy hajó min. egy év... (de inkább több)
Arra elfelejtettél válaszolni, hogy miért nem készítenek a papírhajósok diorámát? A víz és a hajó összehozása jelent gondot, vagy mi?
Simi 428070 2007. november 21. 10:53
Válasz erre
Kedves István!
Én megbecsülök mindenkit, még azokat is, akik talán csak most kezdtek hajókkal foglalkozni. Szamit háromszorosan is tisztelem: 1; 10 éve épít hajókat 2; papírból, saját készítésű maketteket készít 3; nagyon szépen dolgozik.
István 428069 2007. november 21. 10:52
Válasz erre
Szami!
Látom Te az a fajta makettező vagy (ellentétben velem vagy Simivel), aki egyszerre több munkába is belekezd és párhuzamosan építi őket. Ezért is tartanak hosszú-hosszú évekig az építésük. Úgy tudom Chevy is így csinálja. Izlések és pofonok-Ki hogy szereti.
Szamuráj 428068 2007. november 21. 10:44
Válasz erre
HOSHO

IJN Hosho, Japán első hordozója, amely túlélte a világháborút. 1945-ös állapotban horgony hiányzik.
HOSHO

Simi!

Igen papírból készülnek, átkozottul nagy kihívás, lassan is megy az építés, akár több évig, így sok makettem nincs elkészítve teljesen. Ugyanakkor hatalmas szabadságot ad, kreativitást és ha elront az ember rajta valamit, pár ollózás és javítva van a hiba. A papír mellett számos anyagot használok még, gyantákat, pur-habot, fát, műanyag húzott szálakat, neoflexet, stb. Ugyanígy készítem el a repülőket 1/48-ban.
Amit most mellékelek, az IJN Hosho (1/350), szintén 2 éve épül. :-)))

Szami
István 428067 2007. november 21. 10:41
Válasz erre
Síí-Míí!
Egyszerű az oka! Az hogy kúrva nehéz elkészíteni méretarányosan és minden más tekintettben is. Kevesen mernek papírból hajókat készíteni, ezért kell Szamit megbecsülni közöttünk!
Varjúbácsi 428066 2007. november 21. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban, hogy Kovács Pétert - aki az I. Vh-s magyar hajókat építi - hogy tudnám elérni, mert az internetes oldalán található címről hibaüzenet jön vissza! :-(((
Varjú bácsi
Simi 428065 2007. november 21. 10:20
Válasz erre
Szami!
A hajók paírból fognak készülni? Én még eddig nem láttam olyan diót, ahol a hajók papírból lettek volna. Nem tudom, mi lehet az oka, hogy eddig még senki sem - vagy legalábbis nem túl sokan - próbálkozott vele?
Szamuráj 428064 2007. november 21. 07:42
Válasz erre
Ibuki 

Az Ibuki hordozó 1945-ben, 80 %-ban megépült, de sosem vetették be.
Ibuki
kas-ibu

Az Ibuki és mellette háttérben a szintén félbehagyott Unryu osztályú Kasagi. Korabeli színes kép.
kas-ibu

Köszi csatahajós az információkat!! Megtaláltam az Ibukit a raktáramban (1/350), azt a diót szeretném megépíteni jövőre, amikor a 3 darab Ha (Sen Yuso-sho típus) tengeralattjáró van előtte. A mellékelt fotók alapján erre a hordozóra is igaz lehet ez a háború végi álcázó kamó? Számomra nem egyértelműen derül ki.

Szami
Kalóz 428063 2007. november 20. 22:14
Válasz erre
A szögletesre kialakított rakodónyílás keretek okoztak ugyanolyan problémát, mit a Cometnél az ablakkeretek. Az onnan kiinduló, anyagfáradás okozta repedések az egész hajótest kettétörését is eredményezték egyes esetekben.
Kalóz
csatahajos 428062 2007. november 20. 20:03
Válasz erre
Szia Szamuráj,

ez a camo egy két részből összetett festés. A hajó oldalára egy sötétebb zöld tónussal (iiletve volt ennek kék és még halvány rózsaszín verzója is) egy ker. hajó sziluettjét festették fel, mintegy a téjéket megtévesztendő.

A fedélzet camo-ja szintén egy hajó sziluett csak felülnézetből (jól kivehető a halványabb színnel ábrázolt orr és tat).

Hegesztés: valóaban a Panzerschiffék voltak az első javarészt hegesztett konstrukciójú hajók, de sokáig vegyesn alkalmazták a két rögzítési eljárást, pont azért mert a hegesztésre még nem merték "rábízni" az igazi teherviselő elemeket.

A Bismarcknál is szerintem még javarészt szegecselt volt a páncélzat, kivévve talán a fedélzet elemeit, de pl. a lövegtornyokon tökéletesen kivehető a szegecselés.

A USS Wisconsin és a USS Missouri voltak az első teljesen szegecselt konstrukcióval készült hajótestű csatahajók (a két korábbi tesó még nem), de szerintem a lövegtorony páncélzatát még ott is hegesztették.

Üdv.
hellodebil 428061 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
No mi mindent megtudhat itt az ember! :)
Egyébként az Ark Royalhoz visszatérve, az gyanús volt, h a maketten nincs bordázata a fedélzetnek - de nem mertem gondolni sem arra h nem volt fa boritása. Ez a gyanúm mégis megalapozott volt. Az h a fedélzet nem volt páncélozott, nem tudtam, mert ovlastam bizonyos forrásokban, h az angol hordozók egyik erénye ez volt. Igaz az Ark Royal korábban készült mint az Illustrius-osztály hajói...
Sok-sok évvel ezelőtt ovlastam a Top Gunban egy fantasztikus cikket: "Az Illustrius-t el kell süllyeszteni" címmel... fantasztikus volt, h túlélte a rengeteg zuhanóbombázó támadását, melyet hetekig gyakoroltak életnagyságú maketten a német pilóták. Ha jól emlékszem legalább 7 találatot kapott, de sikerült bevánszorognia Málta kikötőjébe. Ez a kíválló konstrukciónak és fedélzeti páncélzatnak volt köszönhető. Szerintem a világháború legjobb hordozó típusa volt.
lucky 428060 2007. november 20. 19:55
Válasz erre
"USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek"
Ezt nem is tudtam...
Kalóz 428059 2007. november 20. 17:48
Válasz erre
Tévedsz! A hegesztést már a XIX- sz-ban feltalálták, pontosabban az ív- és a lánghegesztés változatokat, mivel a kovácshegesztés már a kovácsolással egyidőben létezett.
A szénelektródás ívhegsztést 1885-ben Benardos fedezte fel, ahol is a hőt kibocsátó elektromos ív a szénelektróda és a munkadatarab között ég. A heganyagot külön juttatják be az ömledékbe a vatrratképzéshez. A Szlavjanov által később tökéletesített eljárás már a kötőelektródát használja a hegesztőív egyik pólusául, így a hegesztő egyik keze felszabadul.
Bármilyen meglepő, de a gázhegesztést (lánghegesztés) csak pár évvel később találták fel és a hajóépítésban nem is igen terjedt el, kivéve egyik speciális alkalmazását a lángvágást.
A hegesztés mint kötésfajta eléggé lassan terjedt el a hajógyártásban, elsősorban csekélyebb szilárdsági tulajdonságai okán (sem megfelelő alapanyag, sem kötőanyag nem létezett, az elméleti kutatások által megalapozott méretezési eljárások hiányáról nem is beszélve)
Igazán nag lökést a hegesztés elterjedésének a II. világháborús tonnaháború adta meg ahegesztés elterjedéséhez a hajóépítésben. Az egyre több elsülylesztett hajóteret hagyományos építési eljárássokkal nem lehetett pótolni, így az USA-ban megtervezték és sorozatban gyártani is kezdték a Liberty típusú hajókat teljes egészében hegesztett szerkezettel. A fáradásos törések elméletének elégtelen ismerete és az emiatt elkövetett konstrukciós hibákból eredő katasztrófák később hasonló ismertséget hoztak ennek a típusnak, mint a repülőgép iparban a Comet-nek. A fejlődést azonban nem lehetett visszafordítani, így a korábban egyeduralkodó szegecselést, csak bizonyos- nagyon speciális célokra alkalmazzák manapság.
(Bocsi, de egy évig hegesztést oktattam szakmunkás tanulóknak)
Kalóz
Varjúbácsi 428057 2007. november 20. 17:17
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Varjú bácsi
Keri 428055 2007. november 20. 16:07
Válasz erre
Leitha_fed
Leitha_fed

Körülnéztem a gyűjtött képeim között,és a Leitháé pl süllyesztett fejű szegecselt volt!
Keri 428054 2007. november 20. 16:01
Válasz erre
Szia Varjú bácsi!
Igen,páncélozott volt a fedélzet.A Marosé pl 19 mm,Leitháé már csak 16(jófajta Bessemer-acél miatt).Azt nemtom,hogy szegecselt-e vagy sem.Mivel a hajótest biztos,hogy szegecselt volt,valszeg a fedélzet is.
Keri
lucky 428053 2007. november 20. 15:44
Válasz erre
Hegesztés témában:
Mind a mai napig ismert( bár egyre kevésbé) az un kovács hegesztés.
A lényege, h két izzó vasdarabot kalapács ütésekkel egyesítenek.
Régen pl a vsaúti kocsik vonórúdjait igy kapcsolták a vonórugó rúdjához.
Simi 428052 2007. november 20. 15:43
Válasz erre
Lehet, hogy igazad van, de a tényen nem változtat: a dunai monitorok építésének korában még nem hegesztették a lemezeket.
ChevyG 428051 2007. november 20. 15:23
Válasz erre
bots, hogy belevauzok, de nem a panzershiff-ek voltak az első heggesztettek?

üdv!
Sebi 428050 2007. november 20. 15:17
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom a háború végére már a japánok annyira kifogytak a nyersanyagokból (a flotta esetében az üzemanyagból), hogy csak a partközelben tudták használni a hordozóikat. Ezért találták ki ezt a fajta álcafestést.
Simi 428048 2007. november 20. 14:47
Válasz erre
Biztos igazad van, de a hajók páncélzatának illesztésénél mégis a szegecselést használták korábban. Úgy tudom, a Bismarck volt az első hadihajó(1939-40), ahol a páncéllemezeket hegesztéssel illesztették és így sokat spóroltak a súlyon. (Ebben az utóbbi infóban kicsit bizonytalan vagyok, de egybiztos: az I.VH idején még minden hadihajó-páncélzat szögecselt volt.)
Elektrolakatos 428047 2007. november 20. 14:21
Válasz erre
Simi!

Bocsi de ki kell javítsalak ! :D
Ez egy 2000-es publikáció tehát a 19.ik századot említi.

A hegesztés, mint oldhatatlan kötés, több száz éve ismeretes, igazi fejlődése azonban csak a múlt század végén kezdődött. Hegesztéskor a fémes alkatrészek összekötésére belső erőket, a fémek atomjait és molekuláit összetartó erőket használnak fel. Ezt a kötésmódot kohéziós kötésnek is nevezik.
Simi 428046 2007. november 20. 13:45
Válasz erre
Üdv Varjúbácsi!
Űgy tudom, hogy a hegesztés, mint eljárás csak az 1930-as évektől létezik (annak is talán inkább csak a második felétől).
Elektrolakatos 428045 2007. november 20. 13:39
Válasz erre
Varjúbácsi!

Írj kalóznak,ha valki szerintem ő tudni fogja!

kurusa@freemail.hu

Üdv:Elektro
Varjúbácsi 428044 2007. november 20. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek adata arról, hogy a dunai monitorok fedélzete páncélozott volt e, és ha igen, akkor hegesztett, vagy szegecselt?
Varjú bácsi
Szamuráj 428043 2007. november 20. 10:05
Válasz erre
chitose

Ez itt Jeff Lin Chitose-ja, na erről beszélek. Csíkos-zöldes. :)
chitose

Hi!

Szeretném megtudni miért festették le a japánok a háború kései szakaszában a hordozóikat olyan furcsa zöldes, csíkos kamóra? (Nekem átkozottul bejön)

Szami
Simi 428042 2007. november 18. 23:10
Válasz erre
A Sambrook-os és az Anatomy-s rajzokon is ez a széles vízvonal van feltüntetve. A szélességet is a rajzok alapján számoltam ki és festettem fel, ugyanis nincs jelezve (karcolva), mint a Tamiya maketteken.
És van még egy híres archiv fotó is 1935-ből, amikor a Renown-al ütköztött (csak súrolták egymást - a Hood jobboldali külső csavarja bánta), ahol a szárazdokkban ugyancsak jól látszik a széles vízvonal.

A mai nap sikeresen befejeztem a tatfedélzet feljavítását (viszonylag "egyszerű" volt a többihez képest). Az orrfedélzet is kész van (ez nagyon rázós volt). Kb 95%-ban a shelterdeck (csónakfedélzet; felső fedélzet) is készen van (ez is elég bonyolult darab). Ha mind a 3 fő elem elkészül, akkor fogom a törzsbe beragasztani azokat és akkor szeretnék egy komolyabb fotosorozatot csinálni az egész hajóról. Persze lehet, hogy ez még egy, vagy két hétig is eltart... igyekszem.
csatahajos 428041 2007. november 18. 22:43
Válasz erre
Bocsika, nem kötözködésből, de az Ark Royal egészen biztosan NEM páncélozott fedélzetű. Ez sajnos egy gyakori tévhit hogy az. A Victorious/Indomitable és Implacable osztályok voltak csak páncélozitt fedélzetűek.
Az tény, hogy az amcsi és japán hordozókkal ellentétben nem volt fa borítás az Ark fedélzetén, de ettől még nem páncélozott.

Simi!!!

Szuper vagy, remek lesz a mű ;-) ! Szerintem a széles fekete csík (boot toping - az olajos víz eltűntetésére) rendben van. A Thomas Schmid féle 3D model eléggé rendben van, elég neved Hood szakértők leírása alapján készült. Ennél talán csak a Bismarck-ja jobb :D.
Kezdõ 428040 2007. november 18. 22:20
Válasz erre
Simi!
Igaz hogy csak a nóziát mutattad meg, de már az is nagyon tetszetős! Úgye a Te Hoodod jobban fog majd kinézni mint Schmid animációja.(csak vicceltem!) Egyre kiváncsiabban várom már Óvárt, hogy majd élőben is láthassam, és egy jót dumáljunk róla. Hajrá!
Simi 428039 2007. november 18. 19:23
Válasz erre
egy májusi kép a Hood törzséről
egy májusi kép a...
Schmid_plan
Schmid_plan
schmid2007c
schmid2007c

ChevyG!
Igen, az csak egy tükröződés, amit látsz ott legalúl. Itt van egy májusi kép, amin nincs ez a tükröződés.
A Royal Navy szerette az ilyen széles vízvonalcsíkokat, más hajón (Pl Prince of Wales) is ilyen széleset láttam. A Thomas Schmid (Az általa készített 3D-s Hood képeket általában referenciaként használják) által készített kép is ezt igazolja.
ChevyG 428038 2007. november 18. 18:57
Válasz erre
Helló Mester!

a hajó alján az valami öregités v csak az asztal tükröződik rajta?

1 leheletnyire vastagnak tűnik a fekete csik, ennyire nagy volt?
üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.