/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
hellodebil 427695 2007. szeptember 27. 22:37
Válasz erre
Bismarck "kedvelőknek":
www.bismarck-class.dk/bismarck/crew/bismarck_crew.html
furcsa érzés volt nézni a születési dátumokat, sokan nálam is fiatalabb voltak...
Kalóz 427694 2007. szeptember 27. 21:46
Válasz erre
P1010087
P1010087
P1010111
P1010111
P1010088
P1010088
P1010091
P1010091
P1010092
P1010092
P1010095
P1010095
P1010100
P1010100
P1010101
P1010101

Lehet, hogy nem csatahajók, de közel állnak hozzájuk. (az asszonyhozta Tunéziából)
Kalóz
hellodebil 427693 2007. szeptember 27. 21:08
Válasz erre
Hozzám is becsönget hamarosan a "gólya"... nem tudtam ellenállni, hobbyeasyéktől rendeltem egy 350es King V Georgot... olyan olcsó volt!
ChevyG 427691 2007. szeptember 27. 18:58
Válasz erre
Hi! Grat! Én Bólyain fogok átvenni 1 Academy-félét!
Bill 427690 2007. szeptember 27. 18:01
Válasz erre
bireme 1
bireme 1
bireme 2
bireme 2

Sziasztok!

Ezzel a kis aranyossal csöngetett ma a postás. Ősrégi római gálya a Hellertől, minden csatahajók őse.:) Néha érdekes dolgokat lehet találni a vaterán is...

Bill
EDE 427689 2007. szeptember 27. 15:03
Válasz erre
Ez már valami!

Pezsgőbontás a topoicon!!!
Varjúbácsi 427688 2007. szeptember 26. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!
Csatahajófüggőknek!!! www.modellmarine.de/phpwebsite/index.php
Varjú bácsi
hellodebil 427687 2007. szeptember 25. 22:22
Válasz erre
Sajna csak BB-38 és 38 van Dragon által 700ban... :S Pennsylvania-osztály: Pennsylvania és Arizona. AZ előbbi alig sérült, az utóbbinak a sorsát tudjuk - "lerágott csont". A Pennsylvania igy is elég kecsegtető diorámának igérkezhet...
ChevyG 427686 2007. szeptember 24. 20:30
Válasz erre
nem tudok róla h valami emberi áron gyárja

Königet elkeszted?
hellodebil 427685 2007. szeptember 24. 20:27
Válasz erre
bb36 uss nevada
bb36 uss nevada

Az BB-36 Nevada-t lehet makettban kapni? Biztos nem én vagyok az első, de nagyon megfogott ez a kép... egy 700as dioráma képei derengenek, a lángoló Nevadáról :)
ChevyG 427684 2007. szeptember 24. 20:16
Válasz erre
Sebi 427683 2007. szeptember 24. 18:13
Válasz erre
Szia !

Nem, nem volt. 1943-tól '45 májusáig az Ms 21-es festést viselte:

www.shipcamouflage.com/measure_21.htm
1945 májusától pedig az Ms 12-t:

www.shipcamouflage.com/measure_12_1945.htm
ChevyG 427682 2007. szeptember 24. 15:42
Válasz erre
1 kis segitségre lenne szükségem: a USS Lexingtonnak (CV-16) volt tarka festése? (min pl a Ticonderogának)

üdv!
ChevyG 427681 2007. szeptember 23. 13:20
Válasz erre
Simi 427680 2007. szeptember 22. 21:16
Válasz erre
Megkaptam. Nem rossz anyag, de az enyém se rossz. Ha tényleg úgy alakul, én is ledigitalizálom és elküdöm neked.
ChevyG 427679 2007. szeptember 22. 17:48
Válasz erre
Simi! megkaptad?
ChevyG 427678 2007. szeptember 22. 12:19
Válasz erre
hellodebil 427677 2007. szeptember 22. 10:42
Válasz erre
Hy!
Nem tudjátok h kb mennyiért hoznak ide egy könyvet (súlly,méret függvényében) az usából? Mert e-bayen kinéztem magamnak a Bob Ballard Bismarck felfedezéséről szóló munkáját - elég olcsó lenne - de a postaköltségnek van határa.
lucky 427676 2007. szeptember 21. 18:48
Válasz erre
És a bíboros van papírból is...
ChevyG 427675 2007. szeptember 21. 15:27
Válasz erre
talán ha nagyobb a kínálat, nagyobb lesz az étvágy is
Simi 427674 2007. szeptember 21. 15:08
Válasz erre
Ráadásul még bíboros is volt... Így a képeken tényleg jól néz ki, de lehet, hogy a valóság kicsit ridegebb - ahogy azt megszokhattuk a Trumpeter hajóknál. Szerintem nagy dolog, hogy az idén ennyi új 350-es kit van előkészületben: Revell Bismarck, Aoshima Takao (Chokai), Hasegawa Nagato, Trumpeter Richelieu. Korábban 20 év alatt se adtak ki ennyi új hajót ebben a (szerintem nagyon jó) méretarányban! Bízom benne, hogy lesz folytatása a nagy lendületnek!
EDE 427673 2007. szeptember 21. 14:55
Válasz erre
ChevyG 427672 2007. szeptember 21. 14:34
Válasz erre
amit otthon találtam elkültem emiledre!

üdv!
ChevyG 427671 2007. szeptember 21. 09:09
Válasz erre
okt. 5én gyüjteményem 1 400as fogja gazdagítani. de elötte, de annyi projektem van. ráadsául nem csak hajózok. most is 2 hajót és 1 tengot építek párhuzamosan.
de köszi előre is!
Simi 427670 2007. szeptember 21. 09:00
Válasz erre
Sajnos nem; ez egy háromkötetes mű ékes francia nyelven, amelynek egyik kötete szól a Richelieu-ról képekkel, rajzokkal kiegészítve. Ha komolyan tervezed az építését, számíthatsz a segítségemre.
ChevyG 427669 2007. szeptember 20. 23:56
Válasz erre
Elektrónyikus formában van azaz anyag a Rich-ről?
Simi 427668 2007. szeptember 20. 23:33
Válasz erre
www.sonicmodel.com/topicdisplay_safe.asp
Úgy tűnik, hogy a Trumpeter hamarosan (lehet, hogy karácsonyra?) kiadja a 350-es méretarányban a Richelieu-t. Ráadásul lehet, hogy a 700-as verzió még korábban megjelenik. Már csak azért is elgondolkodtam egy pillanatra, mert eről a hajóról nagyon jó anyagom van... de hát még a Hood-al sem állok olyan jól.
vannak, akik azzal "dicsekszenek", hogy egyszerre akár 3-4 hajót is építenek. Szerintem pedig ez azért nem követendő, mert az építés alatt lévő hajóra az embernek totálisan rá kell hangolódnia (részletek, fázisok stb stb) és én ezt egyszerre még két hajóval sem tudnám megtenni szimultán.
M.Pisti 427667 2007. szeptember 20. 08:14
Válasz erre
Köszönöm Uraim a lelkesítést!
Tudod Simi az a baj, hogy nagyon is igazad van. Éppen ezért mutattam meg külön, mielött még felraknám őket a hajóra. Ezért jó a 350-es méret, mert oda legalább nem kell nagyitó. "De az Ördög a részletekben rejlik".
Simi 427666 2007. szeptember 19. 21:26
Válasz erre
Egész jók lettek ezek a kis csónakok! Ráadásul - sajnos - nem is fogunk sokat látni belőlük a kész maketten...
Sebi 427665 2007. szeptember 19. 20:48
Válasz erre
Hát ez nem az igazi. Nem látom a hajó nevét a mentőöveken. Szerintem kezdd elölről :D
M.Pisti 427664 2007. szeptember 19. 20:27
Válasz erre
Akagi 008
Akagi 008

Egy kis "tartozék" az épülő Akagimról. Remegő kezüeknek tudom ajánlani a 700-as méretarányt!
Sebi 427663 2007. szeptember 19. 19:36
Válasz erre
Sziasztok !

Bocs, de csak egy apró korrekció:
Mindkét hajót egy-egy régi japán tartomány után nevezték el. A Yamato-nak az volt a "nevezetessége", hogy onnan eredeztetik a japán császári házat, a Musashinak pedig az, hogy a XVI. század legvégétől egészen a XIX. század közepéig abban a tartományban volt a sógun székhelye. A tartomány központját Jedonak hívták és valamikor az 1880-as években nevezték át Tokyo-nak.
Bill 427662 2007. szeptember 19. 18:16
Válasz erre
Hi!

Igen, ezzel tompították a hullámokat. Ezt az orrtípust (angolul: bulbous bow) a hajó víz alatti ellenállásának csökkentésére és ebből kifolyólag a nagyobb sebesség és a gazdaságosabb üzemmód elérésére fejlesztették ki. A mai modern hajókat szinte kivétel nélkül ilyen orral építik.

Először a Bremen német óceánjárónál használtak ilyen orrkiképzést 1929-ban, majd harcászati vonalon a japánok fejlesztették tovább először a Yamato-val.

Bill
hellodebil 427661 2007. szeptember 19. 17:58
Válasz erre
orr rész
orr rész

Igen, a harjóorr kiképzése ezért volt ilyen, én konkrétan a viz alatti részre gondoltam mely a víz alatt keltett hullámokat. Ha megfigyeljük a mai - széles hajókat (amcsi hordozók, vagy az óriási tankerek) kivétel nélkül ezzel az orr kiképzéssel készülnek. A Yamato mérnökei 24 viaszmodellt készítettek és így jutottak erre a megoldásra. Nem vagyok biztos ebben - de lehet h a japánok használták (csatahajóknál) elsőként ezt a típust?
Simi 427660 2007. szeptember 19. 13:21
Válasz erre
Én is köszönöm a sok érdekes infót, amit - fáradtságot nem kímélve (gépelgetés) - megoszottál velünk - velem!
Kiegészítésül csak annyit, hogy igazából a Montana osztályú csatahajókat tervezték a Yamato-k megfékezésére; az Iowa-kat pedig a gyors repülőgép-hordozókkal való együttműködésre. Bár pontos információkat a japán szupercsatahajókról nem sikerült szerezni az amcsiknak, mégis jól kalkuláltak: a tervezett Montana-k legtöbb paraméterében hasonlított a Yamato-kra.
Én eddig úgy tudtam, hogy Yamato-nak nevezik a japán fősziget egy részét, ahol annak idején a vezető törzs szállásterülete volt. (De lehet, hogy egyszerre mind a két verzió igaz.) Musashi pedig - ha jól tudom - egy nagyon híres harcművész-költő volt a XVI-ik századból.
A Yamato nem tüzelt pontatlanúl, csak a szolgálatba állításkor volt nagy riadalom ezzel kapcsolatban, amit később sikerült orvosolni (a távmérő adatokat is rosszul olvasták le...).
Hajóorr: azért képezték ki ilyenre, hogy felfelé kiszélesedik, hogy a felcsapódó hullámok ne is tudjanak az orrfedélzetre felcsapódni - mint pl a Hood esetében, amelynek előfedélzetét rendszeresen elárasztotta a víz. (Részben még ez is közrejátszott a hajó elvesztésében. Kennedy szerint ugyanis a felcsapódó vízpermet miatt nem tudtak pontosan célozni a Hood-ról...)

(Ezt a hozzászólást már tegnap el akartam küldeni, de villámcsapás következtében megszünt a net, és csak mostanra állították helyre.)
EDE 427659 2007. szeptember 19. 09:43
Válasz erre
Hellodebil!
Én valahol ezt olvastam a Yamato szélességéről, de amit te írsz, az is nagyon logikus. Főleg, ha arra gondolunk, hogy az osztály későbbi tagjaira 500 mm-seket terveztek.
hellodebil 427658 2007. szeptember 19. 08:58
Válasz erre
Ede!
Bocsi, de ne mezért lettek ilyen szélesek a Yamato-osztályú hajók. Egyszerüen azért, hogy a 457? v. 460 mm-es lövegeket elbirják - stabilitási okokból. Bár lehet ez is befolyásolta, a legfőbb ok ez volt. Egy oldalsortűznél szükség volt ehez a szélességhez. Ezek a lövegek jóval nagyobbat "ütöttek vissza", mint - az addig elterjedt legnagyobbak - a 406 miliméteresek.
ChevyG 427657 2007. szeptember 19. 00:44
Válasz erre
kb a kardomba dőltem, amikor kiderült, hogy rossz a f.képezőm.:(:(:(:(
De nem volt sok hajó. Tengoból volt sok, a minőségükről nem írok, mert nem illik.
ChevyG 427656 2007. szeptember 19. 00:43
Válasz erre
M.Pisti 427655 2007. szeptember 18. 21:25
Válasz erre
ChevyG!
Prezentálnál egy-két fotót Prágából. Főleg hajósokat. (már persze ha készültek)
EDE 427654 2007. szeptember 18. 15:14
Válasz erre
M.Pisti!
Ha minden igaz, hamarosan már tényleg felkerül a csataleíró cikkem ide a makettinfora.
EDE 427653 2007. szeptember 18. 15:12
Válasz erre
Hogy erről én mindig lemaradok!
Hellodebil! Köszi (arigato) az összefoglalót, nagyon érdekeseket írtál! Azért volt amiről még nem hallottam.
Egyébként én úgy tudom, hogy az amiknak a Panama csatorna volt a fontos, így az összes nagy egség, max 33 m széles lehetett, ha nem akarta körbeszívni Dél-amerikát.
Ja, még az is érdekes, hogy 44 körül légifotók alapján kezdek rájönni, hogy 450 mm-sek a lövegek, és van vagy 60 000 t. Azért lett olyan széles, mert így kisebb merüléssel érték el ua. a vízkiszorítást. Erre azért volt szükség, mert a japán kikötők viszonylag sekélyek voltak.
hellodebil 427652 2007. szeptember 18. 11:16
Válasz erre
Tegnap ismét leadták a Spektrumon a Yamatoról szóló dokfilmet. Nemtom hányan láttátok, de sok érdekes dolog elhangzott. Csak szemezgetek:
- a Yamato tervezőmérnökei sem láthatták az egész hajóról készült rajzokat, csak azt a részt, amiért felelősek voltak. Egyszerüen minden este berakták páncélszekrényekbe a tervrajzokat. Egy mérnök - aki nyilatkozott - elmondta h csak a háború után tudta meg, h kb mekkora volt a hajó valós mérete. Több kilóméteres védőháló vette körül a Kurében épült legnagyobb szárazdokkot. Még ünnepélyes ceremónia sem volt, hogy senki ne láthassa milyen a hajó felépítése.
Az amerikaiak azt hitték h kb akkora lesz, mint a saját épülőfélben lévő csatahajóik (Iowa-osztály) - melyek 34 méter szélesek voltak (Szuezi csatorna 35 méter széles), a japánokat semmi nem gátolta h a Csendes-óceánra épülő hajót készítsenek. A hajótest mérete nem holmi megszálottságnak köszönhető - egyszerüen igy birták el a hatalmas lövegeket (bár ez logikus)
És tévhit, hogy a Yamato-osztály nem tudott pontosan lőni. Igenis hatásosak voltak a hatalmas lövegek, melyek a látóhatáron túlra is elhordtak (42000 m).
Bizonyára sokatoknak semmi újdonság nincs ezekben a dolgokban, de számomra lenyűgöző infók hangzottak el. A legérdekesebbnek azt tartottam, hogy a hajó szélessége miatt tervezték ilyenre a hajóorrot. Ugyanis a 3 métert előreugró rész saját hullámokat keltett, minek következtében az egyébként keletkező hullámok "megszelídültek" - Kalóz barátunk erről tudna mesélni. S noha a hajót nem vetették be soha - a tengerészek álma mindig is az volt, h megütközzenek egy amerikai csatahajóval. A kikötőben pihenő legénysége "Hotel Yamatonak" gúnyolta - igaz annak örültek, hogy bőségesen kaptak rizst és alkoholt :)
És még egy adalék a hozzám hasonló zöldfülüeknek: a Yamato név jelentése nem más, mint Japán - költői formában (én ezt sem tudtam).
Kopi 427651 2007. szeptember 18. 08:58
Válasz erre
highpowerturn01
highpowerturn01

Ezek a hullámok se rosszak :-)

Üdv Kopi
Simi 427650 2007. szeptember 16. 22:54
Válasz erre
Azt mindjárt gondoltam, hogy saját készítés (még a Tamiya se gyártja... ), ha tényleg RC hajó, akkor meg különösen is meg kell becsülni (ugyanis az RC hajók nagy része a részletességben nagyooón igénytelen szokott lenni - pl korlátok és kötélzet nélkül). A méretaránya??? Szerintem olyan 1/100 körüli lehet.
M.Pisti 427649 2007. szeptember 16. 15:16
Válasz erre
A nevére nem emlékszem, de hogy le essen az állad, a hajó saját készítés, plussz RC modell. Már mint távirányítos, úszóképes hajó!!!
Simi 427648 2007. szeptember 16. 14:51
Válasz erre
Nem tudod, ki építette ezt a Helgoland-ot, és milyen méretarányban!? Nekem nagyon tetszik!
M.Pisti 427647 2007. szeptember 16. 10:58
Válasz erre
Csaba 019
Csaba 019
Csaba 021
Csaba 021
Csaba 042
Csaba 042
Csaba 043
Csaba 043
Csaba 020
Csaba 020
Csaba 044
Csaba 044
Csaba 055
Csaba 055
Csaba 061
Csaba 061

Békéscsaba, 2007.09.15.
Lehet "csámcsogni".
M.Pisti 427645 2007. szeptember 14. 20:45
Válasz erre
P1000038
P1000038
P1000037
P1000037

Alex!
Én is hasonló hullámokat készítettem (és hasonló anyagból) az első hajómhoz, mint amivel most Te kisérletezel. Nekem sem ment könnyen. Kitartás!!!
M.Pisti 427644 2007. szeptember 14. 20:32
Válasz erre
anyahajo-fast-aircraft-carrier
anyahajo-fast-...

Alex!
Szerintem így csináld meg a Nimitz diorámádat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.