/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
sang 427778 2007. október 18. 15:17
Válasz erre
Hali,
mondjuk USS Missouri vonalas háromnézeti rajzok, nagy felbontású, meg Yamato ugyanígy. Sehol sem találtam jókat, mind kicsi és ramaty volt. Egyedül a Bismarck/Tirpitz vonulatról bírtam ilyesmi összeszedni
Sebi 427777 2007. október 18. 15:08
Válasz erre
Szia !

Konkrétan mi érdekelne ?
Simi 427776 2007. október 18. 13:47
Válasz erre
hellodebil!
Szerintem, ha megvan az alak- és mérethű hajótest, akkor már túl is vagy a nehezén. A felépítmények és az egyéb kütyük elkészíthetők sztirollapokból, ill. alulemezből, rézdrótokból. Csak jó rajz és némi tapasztalat kell hozzá. No meg persze elszánt türelem...
sang 427775 2007. október 18. 12:49
Válasz erre
Sziasztok,
tudtok valahol Iowa osztályhoz használható többnézeti rajzokat?
Pls help!
Ugyanez vonatkozik a Yamato-ra is!
Előre is kösz!!
z
hellodebil 427774 2007. október 18. 11:49
Válasz erre
EDE!
Köszönöm válaszod. Műhely és mindenféle szerszám ami szükséges lehet az van! Inkább az gátolt ebben, hogy fogalmam sincs miképp szoktak ilyen hajókat építeni. Ezt bizonyára csak úgy tudhatom meg, ha hosszasan és többször konzultálok olyasvalakivel, aki épített már. Talán az idő és az elszántság hiányzott ahhoz, h hozzáfogjak. Mostanában viszont végképp nincs erre időm.
Egyszer azonban úgyis nekiállok, csak évek kérdése az egész :)
EDE 427773 2007. október 18. 10:24
Válasz erre
Hellodebil!

A monitoros terveidre nálam okosabb ember nem válaszolt, így leírom róla néhány gondolatomat.
Szerintem igazán profin egy ilyen hajót a normál modellező készlettel nem lehet megcsinálni. Ilyen munkához műhely kell! Meg kell tanulnod forrasztani (pl. korlátok), szépen lemezeket (fém, polisztirol) vágni. A lövegcsöveket pedig valahol esztergáltatni kell. Persze az szuper lenne, ha egy kiállításon megjelenne, egy időben nekem is nagyon tetszettek a dunai monitorok!
hellodebil 427772 2007. október 17. 19:17
Válasz erre
Sajna nem jutottam el a kiállításra, de gratulálok Pistinek és Mindenkinek aki öregbítette a hajósok hírnevét!
A már jól ismert (Bismarck/Hood-féle) doghfights, csak most japán ódra :)
www.youtube.com/watch
M.Pisti 427771 2007. október 16. 22:01
Válasz erre
Köszönöm barátaim a gratulációkat! Kívánok mindenkinek hasonló sikereket.
Kalóz 427770 2007. október 16. 18:10
Válasz erre
Egészen jó lett.
A maratott láncszemeket szétválasztva és egymásba kapcsolva nem kellene kicserélni őket, u.i. a kialakításuk valósághűbb. Viszont az önkínzásnak is van határa, tudom :)
Kalóz
Simi 427769 2007. október 16. 16:48
Válasz erre
11
11

Én is éppen a múlt héten raktam fel a Hood horgonyláncait. Én vegyesen használtam "igazi" és maratott láncot. Az "igazi" maga a horgonylánc, a maratott pedig a stoppereknek a vékonyabb láncai. Azért nagy különbség van a kettő közt: a maratott láncot hiába csavargattam meg 90° fokokban, mégis igencsak szellős, mert nem kapcsolódnak egymásba a szemek. Hiába nem szabályos horgonylánc a horgonylánc, szerintem mégis élethűbb. Ha a későbbiekben találok valami vékonyabb láncot, ki fogom cserélni a stopperláncokat is arra.
ChevyG 427768 2007. október 16. 15:39
Válasz erre
csak maratás, de tekintve a méretét... ez is jó lesz. Régóta kerestem megfelelőt. kb 2x vastagabb a legkissebb "igazi" lánc is. Ez már marad.

Majd ecsettel, jó vastagon , többrétegban festem és akkor meglesz a hiányzó dimenziója:)

Amúgy 3 méretet tartalmaz a lap. 10+10+7 sor. 1sor 8,5 cm.

üdv!
Simi 427767 2007. október 16. 15:33
Válasz erre
Gratulálok, Pisti!
ChevyG!
Ez egy maratott horgonylánc? Vagy "igazi" egymásba fűzött lánc?
EDE 427766 2007. október 16. 13:09
Válasz erre
Essex 427765 2007. október 16. 12:38
Válasz erre
Gratulálok! Egyébként tegnap este találkoztam az egyik zsűritaggal, így már tudom a díjazottakat...
ChevyG 427764 2007. október 16. 12:33
Válasz erre
Végre sikerült megoldást találnom a Matsu horgonyláncára: Aber - 35a16

(Bolyain vettem)
ChevyG 427763 2007. október 16. 12:32
Válasz erre
M.Pisti 427762 2007. október 15. 22:07
Válasz erre
bolyai
bolyai

Az elöbb a kép lemaradt!
M.Pisti 427761 2007. október 15. 22:02
Válasz erre
Essex!
A versenynek rengeteg végeredménye volt, de ami ezt a topicot illeti:
Sebi 427760 2007. október 15. 20:48
Válasz erre
Szia !

Én is örültem. Gratulálok a helyezésedhez. Ha az iwiwen keresel, akkor Pécset írd be a városhoz.
Kalóz 427759 2007. október 15. 20:09
Válasz erre
Atesz76!
A másik topikban kaptál néhány választ. Ne aprózd el!
Kalóz
Atesz76 427758 2007. október 15. 19:12
Válasz erre
Igen van hozzá ez a foszfor festék meg ecset is
Fodi 427757 2007. október 15. 18:45
Válasz erre
Ha jól emlékszem a Revellnek van/volt ilyen festéke. Útmutató mit írt?
Atesz76 427756 2007. október 15. 18:37
Válasz erre
254503793
254503793

Sziasztok!
Ezzel a hajóval kapcsolatban szeretnék kérni tőletek tanácsot, mert alapon fekete a hajó mit javasoltok, hogy fessem le, mert gondolom, az utolsó rétegnek kell lenni a foszforeszkáló festéknek?
EDE 427755 2007. október 15. 17:55
Válasz erre
ChevyG!

Sajnos legutóbbi hozzászólásodat csak hétfőn olvastam, így a bokán rugás elmaradt!
Essex 427754 2007. október 15. 15:56
Válasz erre
Na, itt vagyok, üdv mindenkinek! Tényleg jó volt szombaton dumcsizni, viszont kiváncsi lennék, mi lett a verseny végeredménye?
EDE 427753 2007. október 15. 13:47
Válasz erre
Tényleg jó volt a szombati találkozás, és a Musashit is jó volt saját szememmel nézegetni!
M.Pisti 427752 2007. október 13. 21:18
Válasz erre
Sebi és Ede! Jó volt ma veletek személyesen is találkozni!
Sebi! Melyik város van a neved mellett?
lucky 427751 2007. október 12. 19:08
Válasz erre
hellodebil!
Innen már egyszerű!
Már csak a felépítmények hiányoznak...( meg a csavarok, meg a kormánylapát,+ a,+a...) :)
Az Odis-sal hasonló cipőben járok...
ChevyG 427749 2007. október 12. 18:24
Válasz erre
c
c

kb 10től leszek! 70-866-34-03

aki felismer rugjon bokán!:)

üdv!
M.Pisti 427748 2007. október 12. 11:55
Válasz erre
EDE!
A mobilom: 0620 427-1858. Bár ki megcsörrenthet aki szeretne szombaton személyesen is dumálni egy kicsit a Bolyain. Déltől kint vagyok. (barna-kopaszodó)
hellodebil 427747 2007. október 12. 11:32
Válasz erre
Körös monitor test 1894
Körös monitor test 1894

CSak érdekességképp:
-ni mit találtam ma! :) - réges rég fogant meg a Csonykaréti-Benczúr könyv olvasásakor, hogy építenem kell egy monitort, a válasz a Körösre esett.
Bár sok makettem van elfekvőben és a Musashi is rengeteg problémával küzd, mégis fel-fel merül bennem, hogy belefogok ebbe a munkába.
Az említett könyvben nagyon jó vázlatok és tervrajzok vannak ezekről a hajókról, a képeken látható kb 75 cm-es 'fahajótest' szolgálna az alapjául a makettnak. Ennél tovább sajnos nem jutottam (csak szép álmok), de ez a hajótest nagyon pontos mása az 'eredetinek' - tehát az első lépést rég megtettem.
Ugyanakkor nagyon sok tapasztalat és információ hiánya merül fel, mivel semmi elkézpelésem arról, miképp szokták az ilyen hajókat megépíteni.
A kérdés a következő: valaki épített már igy hajót?
EDE 427746 2007. október 12. 10:55
Válasz erre
Tisztelt Zsűritag úr!

Ha látsz holnap délután egy vöröshajú, kopaszodó ürgét egy hirtelenszőke poronttyal, az én leszek.
A mail-eket nem tudom levadászni, valami bejelentkezés kell hozzá, de én csak a csevegőbe látok regisztrációt. Ha neked sikerül levadászni az enyénmet(ha már védik, én se akarom ide kiírni), és dobsz egy telszámot, rádcsörgök, ha kint vagyok, és ha éppen ráérsz, "koccolhatunk".
Kalóz 427745 2007. október 11. 16:52
Válasz erre
Hali!
Vigyázzatok, mert nem mindegyik sztirol alkalmas rá! Amelyiken kis buborékok keletkeznek melegítés közben, az csak szakad, nem húzható. Általában a fényes, kemény öntőkeretek jók.
Kalóz
Simi 427744 2007. október 11. 14:23
Válasz erre
hellodebil!
Igazából nekem se mutatta meg senki a húzottszál-készítést. Kell hozzá egy öntőkeretdarab és egy gyertya. A gyertya lángja fölé kb 10 cm-el az öntőkeret darabot odatartod és elkezded forgatni a tengelye körül. Amikor meglágyult a hőtől, akkor elkezded jobbra és ballra lassan húzni az öntőkeretdarabot. A két fél közti rész az un. húzottszál. Minél gyorsabban húzod, annál vékonyabb lesz, minél lassabban, annál vastagabb. Próbáld ki!
hellodebil 427743 2007. október 11. 13:37
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat!
Musashi: sajnos még nem volt szerencsém húzottszál használatához, azt hiszem ezt egy versenyen tudnám megkérdezni-megtekinteni egy tapasztaltabb társamtól! Nem hangzik rosszul, ugyanakkor sajnálom a tapasztalatot a Musashin megszerezni! Talán majd egyszer (nem hajt a tatár).
KGV: még nem vettem tüzetesebben szemügyre a dolgokat - minden bizonnyal a hajótest keskeny - ugyanis a fedélzet ilyesfajta farigcsálása kész öngyilkosság lenne. Mint emlitettem óriási eltérés van az összes elemnél, majd fél centivel keskenyebb, ezért feszül annyira benne a fedélzet, ahogy beillesztem, kipattan a hejéről.
EDE 427742 2007. október 11. 13:28
Válasz erre
Hellodebil!
A KGV-nél szerintem a szélességet az eredeti mérethez igazítsd! Döntsd el, melyik a jó, a fedélzet, vagy a hajótest! Ha a fedélzet túl széles, azt kell óvatosan legyalulni. Ha jó a fedélzet, lehet, hogy a test megfeszítésével be tudod azt pattintani.
Én a Prince of Walesnél ilyesmire nem emlékszem, de azt már több, mint 7 éve raktam össze.
Ami csúnyára sikerült, az a fedélzet közepén lévő betoldás beillesztése, amivel azt oldották meg, hoy a két hajót egy fedélzettel lehessen gyártai.
Ja látttad a 2812 hozzádszólásomat a festékszórókról?
Simi 427741 2007. október 11. 12:57
Válasz erre
hellodebil!
Szerintem itt a jó öreg húzottszálat kell alkalmazni. Vagyis addig húzogassál szálakat, amig egy olyan vastagságút nem sikerül produkálni, ami ide pont illeszkedik. Az a legjobb, ha megfeszül a résben. Ha nem, akkor az egyik felét pillanatragasztóval rögzíted, aztán szépen behajlítod az egészet. Valószínű, hogy két darabból tudod szépen öszehozni. A végén befolyatsz neki egy kis pillanatragasztót vékonyabb húzottszál segítségével, esetleg lefested és kész is. Szerintem kényelmesen kb 1 óra. Fontos, hogy szárazon próbálgasd a dolgokat!
hellodebil 427740 2007. október 11. 12:34
Válasz erre
rés
rés

A kép lemaradt:
hellodebil 427739 2007. október 11. 12:32
Válasz erre
A tanácsotokat kérném!
A Musashimnál a régóta emlegetett két fedélzet közti rés még elmegy (avatatlan szemeknek)... de sajnos a felépítmény egyszerüen nem fekszik rá az előfedélzetre. Ez azt jelenti, hogy kb egy fél mm rés van - melyen "szépen" átlehet kukucskálni... nagyon zavaró ez a hiba, sajnos a makett már össze van ragasztva és a korlátok is felvannak téve. Lehetséges itt vmiféle feljavítás, vagy hagyjam az egészet...
(A fiaskó már csak azért is bosszantó, mert az összes eddigi makettemnél az ilyen problémákat még időben orvosoltam - egy csavarral leszorítottam a kényes helyeken.)
M.Pisti 427738 2007. október 11. 12:04
Válasz erre
EDE!
Szombat délután én biztos ott leszek, mivel felkértek zsűrizni. Hát ha sikerül "megfertőzni" a fiadat.
EDE 427737 2007. október 11. 11:33
Válasz erre
M. Pisti! ChevyG!

Szombat délután, úgy néz ki kisfiammal (3,5 éves) kinézek a Bolyaira (csak az a baj, hogy ő a főnök.)
ChevyG 427736 2007. október 10. 14:26
Válasz erre
én mindíg rakok be távtartókat! ezeket öntőkeretből faragom ki. Nagyon fontos, hogy a méretezéshez, és a szárazpróbákhoz MINDÍG kell a fedélzetet is hozzá próbálni. (ez az igazi távtartó)

Bolyain leszek!

üdv!
hellodebil 427735 2007. október 10. 13:26
Válasz erre
Megérkezett a King George V. Egy hibát máris észrevettem! A hajótest három mm-vel keskenyebb ,mint a bele illeszkedő fedélzet. Nyilván való h "kell növelni a szélességét" a testnek, máskülönben nem fog menni a ragasztás. Erre milyen javaslatokat tudtok adni? Én elsősorban egy "protézisre" gondoltam, melyet a hajótestben rögzitenék. (cipőkanál elv - véglegesen)
M.Pisti 427734 2007. október 10. 11:26
Válasz erre
Ede!
Az igazság az hogy 2008-as szolnoki versenyen szeretném először debütáltattni a nagyközönség elött. De lehet hogy még akkorra sem leszek kész. A lenti képek 5 hónap eredménye. Ezen a kitten nem csak a tornyot, ha nem mindent át kell építeni. Sikerült jól belenyúlnom a szarba. EDE! Jössz hétvégén a Bólyaira. Én szonbaton ott leszek. Koccolhatnánk.
EDE 427733 2007. október 10. 08:32
Válasz erre
Hajaj!És ámultam is, csak mire oda jutottam, már annyi okos dolgot írtak a kollégák, hogy már fölöslegesnek találtam megtoldani.
Én annak örülök - ha jól emlkszem - te Budapesti kiállításokra is "hordozol" maketteket, így szabad szemmel is láthatom majd az Akagid. (Sajnos ez még vagy fél év, gondolom, főleg, ha a tornyot is átépíted.)
M.Pisti 427732 2007. október 9. 18:51
Válasz erre
EDE!
Bocsi, helyesbítek: 2791/2813.
M.Pisti 427731 2007. október 9. 18:48
Válasz erre
EDE!

Jártál már a 2791/2812 felé??! Te mint, aki szereti a hordozókat.
EDE 427730 2007. október 9. 11:32
Válasz erre
Hellodebil!
Ezeket a festékszórókat már nézted?
www.modellbolt.hu/termek.php
Állítólag nem rosszak, és ahogy elnéztem alkatrész is van hozzá.
EDE 427729 2007. október 8. 12:29
Válasz erre
Ákos!

Nekem nagyon tetszk ez a Sangamon! Ha jól számolom, több mint 2 méter. A hajó is profi, meg a 30 F6F és TBF/M 1/72-ben. Persze a műhelyük sem rossz, (meg a kert...)
ChevyG 427728 2007. október 7. 23:37
Válasz erre
köszi! (és mostmár tudom mi a neve, funkciója)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.