/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Simi 427579 2007. szeptember 12. 13:10
Válasz erre
Igen, szoktunk képeket küldeni, igaz nem hetente, csak ha egy nagyobb fázison átjut az ember.
Úgy tűnik, szépen sikerült összeállítani, lefesteni a hajót. Érdekelne, hogy hol van a Nimitz kettéfűrészelve?
Alex 427577 2007. szeptember 12. 12:35
Válasz erre
Köszi Gergő! Mindig is tudtam hogy a Bajai makettezők jó arcok. Az egyik oldala ablak tapasz, a másik festhető sziloplaszt. Azért még kipróbálok más anyagokat is. Kár hogy itthon nam lehet kapni epoxy gyantát. A művizek meg nagyon drágák. Majd ha kész a hajó lesznek közelik is. Még nagyon nincs miről.
ChevyG 427576 2007. szeptember 12. 12:17
Válasz erre
Szia!
Igaz, nincs közeli kép, de teccik!

A víz miből van?
Alex 427575 2007. szeptember 12. 12:03
Válasz erre
nimitz
nimitz
nimitz 004
nimitz 004

Ti nem szoktatok képeket küldeni egymásnak a munkáitokról? (érdekes topic). Én azért küldök, még ha nem is olyan színvonalas. Most éppen itt tartok. A "tengert" próbálom kikisérletezni. Utána folytatom tovább a hajót. Italeri 1/700 ketté fűrészelve. Már két hónapja dolgozom rajta. Még jó hogy volt nyári szünet.
Alex 427574 2007. szeptember 11. 18:34
Válasz erre
Szia EDE!
A kérdésed arra utalna hogy melyik hajót szeretném megépíteni? Ha igen, akkor valamelyik hordozójukat. Imádom őket! (meg az amcsikat is). Csak a japánokban több fantáziát látok. Ez persze izlés kérdése.
EDE 427573 2007. szeptember 11. 12:11
Válasz erre
Alex!
És mi a kedves "áldozat" neve?
Alex 427572 2007. szeptember 10. 22:12
Válasz erre
Köszi az infót! Én csak 700-as ban próbálkozom. Még még túl nagy falat lenne egy 350-es.
Simi 427571 2007. szeptember 10. 22:00
Válasz erre
Hát nem túl sokat: 350-ben és 700-ban ajtókat gyártanak, ill ez utóbbi arányban légvédelmi géppuskákat. Viszont nagyon készülnek az Aoshima 350-es Takao-k feljavítójával.
ChevyG 427570 2007. szeptember 10. 21:58
Válasz erre
ChevyG 427569 2007. szeptember 10. 21:58
Válasz erre
Alex 427568 2007. szeptember 10. 21:51
Válasz erre
Simi!
A WEM csinál japán hajókhoz is maratást, mert azok a kedvenceim?
Simi 427567 2007. szeptember 10. 21:29
Válasz erre
Köszönöm, hogy gondoltál rám...
Igen, használok, mégpedig WEM maratást.
"Egyébként jók az Eduard maratások a hajókhoz, mert még kezdő vagyok benne." Hát ez tényleg így van: néha tényleg csak a kezdőket tudja elkápráztatni az Eduard (néhány éve még én is ájuldoztam a maratásaiktól - amíg nem láttam sokkal jobbakat). De úgy tűnik, ez a Hood-os feljavító most tényleg jól összejött nekik.
Simi 427566 2007. szeptember 10. 21:22
Válasz erre
Na, most nem kért meg senki...
Szóval (akkor először a jót!), alapjában véve ez egy jól elkészített makett. Ami nekem nagyon tetszett: 1.őszintén és gerincesen mert közeli képeket is közölni 2. Az orrfedélzet nagyon jónak tűnik; nagyon írígylem a horgonyláncot! 3. A festés és koszolás szintén igencsak profi. 4. jónéhány alkatrész nagyon élethű (nekem ezek közül a készenléti lőszeres ládák tetszettek a legjobban).
Ami kevésbé tetszett: 1. szerintem nagyon nem sikerültek a 40 mm-es Bofors-ok... a csővégeket pl olyan nem szépen festette le feketével (erre nagyon javaslom a 0.3-as golyós fekete filcet! Nem kell félni, hogy a cső oldala is fekete lesz.) A lövegpajzsok is olyan "érdekesek", néha a csövekkel együtt emelkedik (hátsó lövegtorony)... " 2. Nem szépen fúrta ki a 16'-es lövegcsöveket: alig van a csőtorkolatnál falvastagság... (Ha tényleg ilyen lett volna, az első lövésnél rózsaként nyílt volna szét.) Megjegyzem: lehet, hogy a Mester jól számolta ki a használanadó fúrószár méretét, csak a kitben adott ágyúcső volt kicsit karcsúbb... szóval erre is gondolni kell, ha ilyenre vállalkoztok! 3. Nagyon táncolnak a CT (conning tower=páncélozott parancsnoki torony) kémlelőnyílásai. Persze, én tudom, hogy pillanatragasztóval ezt szinte lehetetlen szépen elkövetni. DE van más: a matt lakk! Ha ezt használta volna, még percekig lehetett volna igazgati őket, és sokkal szebben sikerült volna a művelet. Érdemes előtte ceruzával is kijelölni a pozíciókat. 4. A daru kapcsai olyan furcsán előre állnak. 5. Kár volt a másodlagos lövegek optikáit olyan zöldre pingálni. 6. A figurákra is ráfért volna egy kis hízókúra pl egy-két réteg festék felvitele által. 7. Nagyon nem szépek a kit eredeti kötélvezető sem a főfedélzeten körbe. 8. A fő lövegek főoptikáinak "fülei" olyan furcsa szögbe felfelé állnak (vízszintesen kéne állni nekik).
Mindent összevetve négyes alára értékelném az ötös skálán.
Megjegyzem: nem a legszerencsésebb dolog erős napsütésben makettet fotózni, mert túl kontrasztos lesz, vagyis nagy eltérések lesznek a világos és sötét részek közt. A legjobb a szórt fény, amikor felhőfátyol mögül süt a nap.
Alex 427565 2007. szeptember 10. 21:12
Válasz erre
Simi!
Ugye jól vettem ki a párbeszédekből, hogy most Te dolgozol a Hoodon? Azért gongoltam megmutatni neked hát-ha segitek vele. Egyébként jók az Eduard maratások a hajókhoz, mert még kezdő vagyok benne. De ahogy látom nagyon részletesek. Te használsz most maratást?
ChevyG 427564 2007. szeptember 10. 20:26
Válasz erre
Peter Van Buren - USS North Carolina

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-55/350-pvb/pvb-index.html

érdemes megnézni Van Buren Úr többi kezemunkáját! Hasonló szinvonal mint Jim Bauman
ChevyG 427563 2007. szeptember 10. 19:02
Válasz erre
ChevyG 427562 2007. szeptember 10. 18:59
Válasz erre
úhh, pofás lesz, nem kicsit! az árától már előre félek:S
ChevyG 427561 2007. szeptember 10. 18:58
Válasz erre
én a vizvonalnál lévő fekete csík vastagságát furcsáltam. sztem meglepő!
hellodebil 427560 2007. szeptember 10. 18:20
Válasz erre
A Akagi/Pennsylvania témához - a hajótest már a munkálatok alatti állapotban látható. Nyilvánvaló h ez a fehéres kopás vmiféle alapozó festékréteg lehet. A végleges festés még csak ezután jött. Ha kicsit szemügyre vesszük a képet, látható h a fekete "csík" még szabálytalan az alsó rozsdavörös fedőréteg határán.
Simi 427559 2007. szeptember 10. 16:03
Válasz erre
Na ez egy tipikus Eduard maratás. Az egyik fő jellegzetessége az egész felépítmény-oldalakat betakaró maratott lemez, ami bár könnyű megoldást kínál, de belejavítani sajnos már nem nagyon lehet (ha mégis valamit hiányolna róla az ember, pl az admirálisi és a kapitányi lakosztály közt húzódó kapaszkodósort). Külön érdekes volt számomra az admirálisi lakosztály fölötti korláton a "HOOD" felirat, ami - tudomásom szerint - a békeidőkben egy kivilágítható dísze volt a hajónak. Ami nagyon tetszett, hogy ők elkészítették a kitben rendkívül pocsék csörlők maratott verzióit. Az ötös skálán egy négyest szerintem megérdemel.
Simi 427558 2007. szeptember 10. 15:52
Válasz erre
EDE!
Nem vettem egyáltalán zokon, amit írtál, igazad volt. Bár én végülis dícsértem a lent említett makettet, csak a kritikám végén, nem az elején. Máskor majd fordítva teszem... Az viszont nagyon tud bosszantani, hogy van egy szép makett és csak viszonylag távoli fotók vannak róla. Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy "miért"? Talán van mit leplezni, takargatni? Sajnos több esetben bebizonyosodott, hogy igen, azért... Persze lehet, hogy itt csak az összbenyomás kedvéért fotózták így, nem tudom. Végülis egy móvári versenyen biztos, hogy jó helyezést érne el.
Vízvonal alatti rész festése: A Pennsylvania-ról készült fotón jól látszik, hogy a test már újra van festve, csak az orr rész van vissza (egy függőleges vonal mentén van a határ). Szerintem az orr részen látható fehér foltok már a rozsdás részek lejavításai a végső festés előtt.
EDE 427557 2007. szeptember 10. 11:52
Válasz erre
akagi
akagi
Pennsylvania
Pennsylvania

Téma: vízvonal alatt.
Egyszer régen felvetettük egy Akagi makett elemzése során, milyen lehet a vízvonal alatti rész "kopása". Talán Heart68 barátunk egy lépéssel közelebb enged minket a titokhoz.
EDE 427556 2007. szeptember 10. 11:27
Válasz erre
SImi!
A "Kritikusok" című hozzászólásomban egyáltalán nem leszólni akakrtalak. Mindjájan tisztában vagyunk a szaktudásoddal, és kiváncsiak vagyunk a véleményedre. ChevyG ezért noszogatott, hogy véleményezd azt a Hoodot. Csak gondoltam, ha ezt az egy két szabályt betartva írod a véleményedet, az érzékenyebb lelkületű emberek is szívesebben fogadják a észrevételeidet, és ahogy Pisti írta, nem fognak elijedni. Egyébként nem csak Neked szántam, mindenkinek.
Ez a Nagato pedig gyönyörű!!
Ja! A fotomaratásokat illetően teljesen igazad van. Beszereztem lelkesen az Eduard fotomaratását az 1:700 Tamiya Enterprise-hoz. A rajzok alapján tökéletesen passzol a maketthez. Aztán nézegettem a fotókat, tanulmányozgattam az adatokat, és rá kellett jönnöm, hogy ez a szép makett a hajó három korszakát egyesíti. A parancsnoki torony, a galérián lévő légvédelmi fegyverzet elrendezése, és a repülőgépek típusai mind külön érának felelnek meg. Ehhez a hibához a fotomaratás tökéletesen asszisztál.
Most még azzal is bajban vagyok, melyik korszakot válasszam. Szerencsére/sajnos időhiányban a döntés halasztható.
Alex 427555 2007. szeptember 10. 11:26
Válasz erre
1b
1b
2b
2b
6b
6b
8b
8b
13b
13b
15b
15b
20b
20b
21b
21b

Eduard tuning Hood.
Simi 427554 2007. szeptember 9. 22:05
Válasz erre
Újabb képek a Hasegawa 1/350-es Nagato-járól!www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp
A képek alapján úgy tűnik, hogy ez a legkidolgozottabb kit 350-ben. Egyszerűen gyönyörű! A szellőzők, csörlők és más kütyük mind-mind szépek. Egész jó lett a sínrendszer is, a repcsik, és nem üres a felépítmények oldala sem. Nekem külön tetszik, hogy még a hajótest lemezosztásait is elkészítették. Biztosan ezen is lesz feljavítanivaló, de jóval kesvesebb, mint egy átlag Tamiya maketten - igaz azok közül némelyik (pl a Yamato) már 30 éves kit...
hellodebil 427553 2007. szeptember 9. 12:50
Válasz erre
Mindannyian "ismerjük" egymást, Simi hozzászólásia építő jellegüek - objektivan fogalmaz. Mások, mint pl: Chevy (vagy jómagam) inkább az érzelmeink alapján fogalmazunk meg egy-egy hozzászólást. Simi kritikái nem egyoldalúak. Ő tömören fogalmazva irja le nekünk, hogy mire szánhatott volna még időt a makettépítő társunk. Ettől függetlenül mindannyian tudjuk - látjuk - h pl a Hood kítűnő munka. Legtöbbünknek ezek szinte hibátlan makettek - ám az igazán hozzáértők egyből kiszúrják a hiányosságokat. Ettől még ugyanolyan szép az adott makett, csak mondjuk nem tizes, hanem 9-es a skálán :D - pont mint a csajok...
Személyszerint nagyon sokat tanultam a fórumban - bár az én általam összeeszkábált hajók közel sem ütik meg ezt a szintet, régen nem is sejtettem, h pl egy fotómaratott korlát az én hajómon is ott lesz (igaz messze a tökéletes kivitelezéstől) de az ismerőseimnek mind nagyon tetszett az végeredmény. (messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni) Ezúton is ezer köszönet Siminek!
lucky 427552 2007. szeptember 9. 09:07
Válasz erre
A saját cuccokhoz:
Sokan nem látják az alapformákat.Azokat, amikből ki lehet indulni.Így tényleg nem tűnik egyszerűnek a dolog, pedig tényleg nem bonyolult, legfeljebb időigényes.De ez nem lehet szempont a minőségi munkánál.( jó munkához idő kell):)
Simi 427551 2007. szeptember 8. 23:42
Válasz erre
És még egy adalék: sokan - szembesülve az adott kit hiányosságaival - azt hiszik, hogy a maratást arra találták ki, hogy azzal tökéletessé lehessen tenni a makettet... Hát ez sajnos így nem igaz! Bár van, aki törekszik erre (ld Lion Roar), de olyan kiegészítőt, ami mindent orvosolt volna, én még nem láttam. A maratások (vagy más kiegészítők) csak a továbblépést segítik elő. Ezt már némelyik maratás tervezője is így gondolja, amikor leírja, hogy készíts egy ilyen és ilyen alkatrészt és arra ragaszd rá az ő maratott alkatrészét. A legtöbb saját alkatrész nem nagy szám: húzott szál, vagy drót és ezek kombinációi. Szóval annyira nem kell megijedni tőle...
ChevyG 427550 2007. szeptember 8. 23:31
Válasz erre
Hi!
nos valóban én kértem meg Simit, hogy véleményezze a hajót. Ha valaki most olvassa előszőr Simi írását -és vajmi keveset ért a hajókhoz- akkor jogosan gondolhatná hogy ez a Hood nem egy szépen sikerült vitrintöltelék. Tény h személy szerint nem ismerem Simit, de már több mint egy éve olvasom írásait, és tudom, hogy nem "fikázta" a hajót. egyszerüen objektívan vélemlényt alkotott. Ismerve alkotásait, azt hiszem adhatunk a szavára. nem érzetem sértőnek a kritikát, max éles, egyoldalról közelítette meg.

C
ChevyG 427549 2007. szeptember 8. 23:21
Válasz erre
ChevyG 427548 2007. szeptember 8. 23:20
Válasz erre
jogos, szeretek kritizálni és nem fog megártani, ha ezt jól is teszem!
üdv!
Simi 427547 2007. szeptember 8. 23:20
Válasz erre
Bocs, én nem akartam lehúzni ezt a hajót... igazából nem is volt szándékom kritikát megfogalmazni róla (ld 2622-es hozzászólásom), de ChevyG "rávett" (ld 2623-as), hogy írjak róla egy rövid véleményt. Csak ennyi történt részemről. Remélem, ezzel nem vettem el senkinek se a kedvét hajók építésétől.
Két dolgot szerettem volna megjegyezni: 1. Ez egy jól sikerült hajó (a legjobb Trumpy Hood, amit eddig a neten láttam) 2. Nem baj, ha saját alkatrészekkel is ki merjük egészíteni az általunk épített kitet.
M.Pisti 427546 2007. szeptember 8. 22:55
Válasz erre
Simi! Barátom!
Nem állt szándékomba szakmai vitába keveredni veled, és nem is fogok!(hogy is tehetném) Pont a lényeg fölött siklottál el, amit az első mondatban írtam. Ebben az országban talán ha van 4-5 olyan ember aki ilyen szintű munkát tud kiadni a kezéből. De ha Te még ezt a szintet is "lehúzod" -ahogy Ede is próbálta fogalmazni-, akkor ezzel még magasabbra teszed a mércét a kezdő és haladó csatahajósoknak. Mert megijednek. És még jobban fogják szégyelni saját tudásukat. Ez már most is látszik. Szinte nem is látni készülő vagy már elkészült hajókat ezen a fórumon. A versenyekről nem is beszélve. Rajtad kivül, mint ha itt(a fórumon) mindenki csak elméleti szakember lenne. Éppen ezért ven nagy súlya, hogy miről mit mondasz. De lehet hogy csak én értettelek fére.
Simi 427545 2007. szeptember 8. 21:25
Válasz erre
Nincs harag, miért is lenne?
De nekem továbbra is az a véleményem, hogy ebben a makettben az eredeti kitet nagyon profi módon hozták össze a fotomaratással (valószínűleg WEM), DE én ezen felül több pluszt nem igen látok... Vagy te meg tudsz nevezni olyan alkatrészt, ami szerinted saját készítés-kiegészítés?
M.Pisti 427544 2007. szeptember 8. 19:14
Válasz erre
Simi és a Kritikusok!
Szerintem ebből a kritikától még nem lesz ChevyG és a többiek jobb vagy okosabb makettezők. Azzal egyet értek hogy egy pár dolod hiányzik róla ( nem mint ha jól ismerném a Hoodot), de ami rajta van az viszont nagyon renben van. Látszodik, hogy nagyon kidolgozott minden részletet és rengeteg saját feljavítást épített pluszban rá. És azért van két közelebbi kép is ami sok mindent elárul a minőségről.Néhány képen azért látszodik az árbócokon lévő kötélzet. Nagyon abba sem tudnék bele kötni. Mint ha minden kötél a helyén lenne. Szóval szerintem ( még ha egyedül is leszek a véleményemmel) ez a makett nem csak messziről néz ki jól! Simi! Remélem nincs harag. Csak más a véleményem.
EDE 427543 2007. szeptember 7. 10:01
Válasz erre
Kritikusok!

Bocsánat, hogy közbe szólok, gondoltam a kritika megformálásáról írok egy picit, amit a szakmámban nálam okosabb emberektől tanultam. Aki ezeket betartja elkerülheti, hogy goromba fráternek, vagy cinikusnak, vagy éppen ellenkezőleg képmutatónak, "őszintétlennek tartsák". Ezek fontosak az emberi kapcsolatokban.
A kritikának meg vannak a szabályai. Először mindig a pozitív észrevételeinket közöljük. Nem hízelegni kell, hanem őszinén keresni kell valami jót és azt elmondani. Eztán lehet sorolni a hibákat, amennyit csak akarunk, de azért a stílus itt is fontos!
Így pozitív hozzáállásunkkal már az elején megnyerjük magunknak a hallgatóságunkat, ezek után negatív észrevételeinket jobban elfogadja, tanácsnak veszi. Ha mindjárt "fikázunk" az elején egy távolodó, elvető attitűdöt alakíthatunk ki, aminek az eredménye az lesz, hogy nem fogadja annyira el, vagy egyáltalán észrevételeinket, tanácsainkat, pedig pont ez lenne a célunk.
Simi 427542 2007. szeptember 6. 23:57
Válasz erre
Hát ha annyira akarod... Pl az orrfedélzet nagyon "puritán", sok apróság hiányzik róla, leginkább a láncok lefogatására használt eszközök. A szellőzőházakból is hiány mutatkozik az előfedélzeten az A lövegtorony mögött a 3. fotón (az az érzésem van, hogy csak azt tette fel, amit a kithez adtak - az pedig kb csak a fele az egész hajót tekinteve...). A degaussing-kábel sem reális: a hajó első részén kettős kábel volt, míg a hátsó részen ez egy vezetékbe olvad össze; itt pedig elől, hátul csak egyet látunk a hajó oldalán... sokkal több mindent nem is tudnék írni, mert minden olyan távoli pl nincs egy kép se, ahol látszana rendesen a hajó kötélzete. A munka óriási pozitívuma, hogy a kit szörnyű illeszkedési problémáit nagyon szépen eltüntette. A festése is szép, a vízről nem is beszélve. Összességében: messziről tényleg jól néz ki...
ChevyG 427541 2007. szeptember 6. 23:32
Válasz erre
Simi!

Nagyon kiváncsi lennék a véleményedre. Hát kinek a véleményére adunk, ha nem a Tiedre?!:) Itt szó sincs, hogy "fikázzük" (1)más munkáit, de abból még senki se tanult, hogy: "jaj de szép és jó"!

Szóval várjuk a véleményt!

üdv!
Simi 427540 2007. szeptember 6. 22:51
Válasz erre
Köszönöm!
Egész pofás ez a Hood. Remélem, az enyém is megüti majd ezt a szintet...
Bár lennének apróbb kifogásaim (én ilyen "hülye kritizálós" vagyok), de nem teszem, mert az én Hood-om még nem készült el - és így nincs rá semmi jogalapom. Mindenesetre kicsit hiányolom az igazán közeli fotókat... mert így mindig szegény Csaba barátom mondása jut eszembe: "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni..."
ChevyG 427539 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427538 2007. szeptember 6. 20:11
Válasz erre
ChevyG 427537 2007. szeptember 6. 20:06
Válasz erre
Jim művei mindig is tetszettek (de az ocánjárosba már említettem:D)
heart68 427536 2007. szeptember 6. 15:59
Válasz erre
002 - 01_15_01_uss_alabama
002 -...
047 - abh
047 - abh
069 - acd
069 - acd
170 - aga
170 - aga
171 - agb
171 - agb
199 - ahd
199 - ahd
216 - ahu
216 - ahu
120 - aec
120 - aec
412 - apo
412 - apo
025 - tirpitz
025 - tirpitz
026 - tirpitz3
026 - tirpitz3
003 - admiral_hipper_ww2c_new
003 -...
013 - bismark
013 - bismark
018 - grafspee2
018 - grafspee2

Sziasztok! tessék Csatahajó:)

Üdv minden vizenjárónak.
hellodebil 427535 2007. szeptember 6. 14:20
Válasz erre
Chevy!
Mivel neked is megvan ez a makett, kis segítség ahoz, hogy mi a cél :) :
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-jb/konig-index.html
Szemetgyönyörködtető a makett.
Simi 427534 2007. augusztus 31. 14:08
Válasz erre
Igen, mind a ketten nyughatatlan természetű emberek voltak (mindig voltak újabb és újabb ötleteik), és az életüket a magyar tengerhajózásra tették fel. Túl sokat tudtak és ez lett a vége...
Kalóz 427533 2007. augusztus 31. 13:37
Válasz erre
erre gondoltm az előbb. HAjós körökben elég nagy port vert fel atragédia, pontosabban annak megmagyarázhatatlan részletei. De a hivatalosság hamar teljes csöndbe burkolta az ügyet.
(Nem gondoltak arra, hogy ezzel a nem zörög a haraszt... szindrómát erősítik)
Kalóz
Kalóz 427532 2007. augusztus 31. 13:33
Válasz erre
És sajnos azóta már Szimon Miklós is az égi vizeken hajózik. Talán pont a Hungariát vezényli...
Simi 427531 2007. augusztus 30. 22:12
Válasz erre
Igen, igazad van. De - szerintem - a második egy nemlétező hajó, mint az én Montana-m. Ugyanis a "Hajóportrék - Magyar tengeri hajók 1945-2000" c. nagyszerű könyvben NEM szerepel más ilyen nevű hajó. (Megjegyzem, hogy volt egy korábbi "Budapest" is, az 1934-ben vízrebocsátott első Duna-tengerjáró; legnagyobb hossza csak 56.5 m volt és nem is hasonlít arra a modellre.)
hellodebil 427530 2007. augusztus 30. 21:55
Válasz erre
Budapest
Budapest
Budapest - 001
Budapest - 001

Simi!
Te az első képen szereplő Budapestről beszélsz. Amely a másodikon látható (a galériában is) nem találtam anyagot.
Simi 427529 2007. augusztus 30. 16:52
Válasz erre
"AZ m/s Budapest (hívójele HAAQ) és testvérhajója, az egy évvel később épült 'Hugaria' voltak a magyar tengerhajózás eéső, valóban hosszújáratú egységei a második világháborút követően...
Épült: G. Dimitrov Hajógyár, Várna, Bulgária
Vízrebocsátás: 1967.
Hordképesség: 6225 DWT
Legnagyobb hossz: 114.25 m
Legnagyobb szélesség: 15 m
Legnagyobb merülés: 7.56 m
Sebesség: 13.5 csomó
Főgépteljesítmény: 3250 LE
Személyzet létszáma: 31 fő

...1988-ban a hajót (és a Hungaria-t)egy-egy dollárért (!!!) egy off-shore cégnek adták át és attól vették bérbe... amely két év elteltével (testvérhajójával együtt)1.055.292 dollárért eladta. A hajót a londoni székhelyű INCOM vásárolta meg ócskavasként... Utolsó útjai veszélyesre sikerültek: rakétákat szállított a Perzsa-öbölbe. A hajó utolsó kapitánya: Szimon Miklós hosszújáratú tengerészkapitány."
(Horváth - Katona - Szimon: Hajóportrék)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.