/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Kalóz 427399 2007. július 15. 17:25
Válasz erre
Nekem Freirtől is a tengeralattjárós könyve, így könynű volt öszehasonlítani. KR könyvei az utóbbi időben mintha némi lehiggadást tükröznének, ami nem megy a minőség rovására, sőt!
Sok sikert a Hajnalhoz!
Kalóz
ChevyG 427398 2007. július 15. 17:16
Válasz erre
Én sose szidtam. Tény h erőssen jobbkézzel ollózik, de olvashatóak a munkái. Sajnos kevés a nem idegen nyelvű írás a témában, ezért nem irdemes hanyagolni. (pláne, h még olcsó is!) Ez nagyából Raider-könyvekre is igaz.- leszámítva, hogy KR elég tárgyilagos.
Ezt úgy írom, h van Lord-tól és Kennedy-től is irásom, tehát van viszonyitási alapom.

(addig beszéltünk róla, míg csak leütöttem a vateráról az az Aurórát:D)

Szép napot!
vrauko 427397 2007. július 15. 17:12
Válasz erre
Kalóz,
Az 1ik legnagyobb méretű hajó, amit 400-as makettként átalvettek a Hellertől, az Arhangelszk nehézczirkáló, ami eredeilg brit volt, és még ő felsége hajójaként Royal Sovereignnek hítták. Anno a piaczon bukkantam rája, nem volt olcsó, 50 Ft-ot kértek érte, de kifizettem. Mostan mégis örülök, hogy kiadtam érte azt a sok pízt...:)
Kalóz 427396 2007. július 15. 17:00
Válasz erre
Bár divat fikázni Földi Pál és Géczi Zoltán könyveit, az az igazság, hogy általában elég jó forrásirodalmat használnak, és abból ollóznak. Néha oldalakon keresztül. Szóval, ami a könyveikben van, az rendszerint nem a saját kútfejükből pattant ki, kivéve talán FP időnkjént elég erős "jobboldaliságát"
Kalóz
ChevyG 427395 2007. július 15. 16:57
Válasz erre
nem baj, azért próbálok hozzád felnőni, és minél több földit olvassni

C
Kalóz 427394 2007. július 15. 16:49
Válasz erre
valóban elég sok 1-400-as makettet átvettek a Hellertől (Lenin, Potemkin, Auróra). Ezt akkor én sem tudtam, csak később derült ki. Viszont amit lehetett megvettem, mert elég olcsón adták. Mai fejemmel bespájzoltam volna legalánbb 10-10 db-ot. ma nem kéne félretegyek makerttre, elég lenne 1-1et felajánlani csereként. (az NDK-s maketteket egyesek tízezrekért árulják, és meglepő(?) módon el is tudják adni. kint 1 rubelért vesztegették, ami 13 Ft volt).
Egyébként voltak saját amkettjeik is, eléggé változó minőségben, és szintén bagó áron.
Kalóz
Kalóz 427393 2007. július 15. 16:45
Válasz erre
Nem voltam ott, éppen ezért nem ítélkezem egyoldalúan!
Kalóz
TGábor 427391 2007. július 15. 15:52
Válasz erre
Nézd, megnézve az eddigi történelemmel kapcsolatos hozzászólásaidat,nem éred el azt a szintet, hogy vitatkozzak veled. Sajnálom!

Ja köszi a tanácsot és majd olvasgatok. Földi Pali bácsi könyvevel kezdjem, vagy Géczi Zoltánéval (Kurt Raider)?

TG
f2d 427387 2007. július 15. 07:47
Válasz erre
Nem is tudtam, hogy ez is Heller makett volt. Már a "nagy szocializmus" idején is vettek át a "gaz imperialistáktól" öntőszerszámot az Oroszok? Mondjuk én azokban az időkben nyugat európai gyártok termékeivel abszolúlt nem találkoztam. Annyit tudtam, hogy léteznek, és meglehetősen túlvoltak misztifikálva az elérhetetlenségük miatt.
Anno (kb negyed évszázada) két nap alatt elkészűlt nálam ez a hajó. Első nap összerragasztottam az alkatrészeket. Második nap pedig szürke cérnából megcsináltam a kötelezést rajta, azért szürkéből, mert az ment a műanyag színéhez. Akkoriban úgy gondoltam, hogy baromi jó ízlésre vall a színválsztásom.:-)))
Egyébként nagyon látványos festéssel lehet elkészíteni ezt az atomjégtörőt, amiket én láttam a neten: piros, narancssárga valamint fehér fedélzet feletti rész, és fekete hajótest. (Egyet szereznem kell a régi szép idők emlékére.:-))
ChevyG 427386 2007. július 15. 04:51
Válasz erre
ChevyG 427385 2007. július 15. 04:51
Válasz erre
Scharnhorst rulez, RN sux!

Kicsit olvass utána a dolgoknak, nem fog fájni...
TGábor 427384 2007. július 15. 00:33
Válasz erre
Bocs, de már nem tudtam megállni.

Az azért erős, hogy egy napon emlegeted tengerészek ki nem mentését, éa más tengerészek legéppuskázását (Peleus). A Bismarck elindult a HMS Hood felé, hogy meggyőződjön arrol, hogy vannak-e tengerészek, akiket ki kellene menteni, miután a britek visszavonultak? Nem!
A Scharnhorst, és a Gneiseneau hány tengerészt mentett ki szerinteted a HMS Glorious, a HMS Ardent, és és a HMS Acasta tengerészei közül? Elárulom egyet sem,a 46 túlélőt egy norvég hajó mentette meg, a németek, milyen meglepő, erős ellenséges egységekre hivatkozva hagyták el a csatateret. Ismerős helyzet?
Én elhiszem, hogy nektek a Bismarck tetszik, de egy kis objektivitást, ha lehet kérnem, különben komolytalanná válik az egész topik, legalább is történelmi szemszögből.

TG
Simi 427383 2007. július 14. 22:20
Válasz erre
Néhány évvel ezelőtt volt egy dokfilm talán az NG-n, amiben megszólalt Ludovic Kennedy (az Óriások csatája c. könyv írója) és ő is illetve a Dortsetshire egykori rádiósa (aki mellesleg a mentésben is aktívan részt vett; egy mindkét lábát elveszített hajótöröttet próbált meg kimenteni - a fogával próbált a mentőkötélbe kapaszkodni a szerencsétlen) ennyi évtized elmúltával is nagy-nagy megrendüléssel emlékeztek vissza a hajótöröttek cserbenhagyására és bizony (igaz csak indirekt - mert egészen "betyárbecsület"-ből nem szabad) elítélték a Dortsetsire kapitányát ezért a tettéért.
Kalóz 427382 2007. július 14. 20:27
Válasz erre
Fiúk! Aki nem volt ott, az nem igazán tudja megítélni a pillanatnyi helyzetet. Azért ha belegondoltok: állandó életveszélyben, egy megvívott csata után, amiben el is pusztulhattak volna, nem igazán szívmelengető egy tengeralattjáró felbukkanása, vagy csak annak tudata, még ha az nem is volt ott. Azt hiszem mindenki ész nélkül nyúlcipőt kötne, nem kellene hozzá semmi parancs. A kapitány meg amúgy is felel a rábízott hajóért és legénységéért, nem valószínű, hogy felvállaná a fenyegetettséget az ellenség megmentése érdekében. Maellesleg volt rá példa, hogy a mentőhajó áldozattá vált hasonló szituban. És a Hoodról hányan menekültek meg? Igaz, ott nem is lehetett menteni. Viszont a Dorsetshire és a Maori egy torpedótámadás után hasonlóan végezhette volna.
Egyébként pedig a győztesnek mindig igaza van. Ha véletlenül nem úgy lenne, akkor automatikusan életbe lép az előző kitétel (tudom, elcsépelt mondás, de sajna igaz)
Kalóz
Pali 427381 2007. július 14. 20:15
Válasz erre
No igen. Az angolok a győzets oldalon álltak, ezért senki nem vontaőket felelősségre. De szerintem az nagyobb bűntett volt, amit Hamburggal műveltek.
ChevyG 427380 2007. július 14. 09:39
Válasz erre
csörcsil az ik legnagyobb háborús bünős. csak a "szerencsésebbik" oldalon ált...

a BISMARCK soha nem lesz "lerágott csont".
hellodebil 427379 2007. július 14. 09:11
Válasz erre
Egyébként a "lerágott" Bismarck történethez... nem is tudtam, hogy lefilmezték a Bismarck megsemmisítését! A dokfilmben (számomra) fantasztikus képek voltak arról, amint a lángoló Bismarck a távolban száguld a viharos óceánon.
Tudom, hogy már többször is téma volt, de számomra érthetetlen, hogyan hagyhattak közel 700 embert a vizbe fulladni... ez ugyanolyan háborús bűntett, mint a görög Peleus elleni cselekedet. Soxor elhangzott a tengerészek közti bajtársiasság fogalma, úgy érzem, ezt a parancsot a legfelsőbb vezetés adhatta ki, talán maga W. Churchill (biztos sokan ezt abszurdumnak találják, de tengeralattjáró veszélyre hivatkozni több száz fuldokló tengerész mellett...)
Kalóz 427378 2007. július 13. 13:01
Válasz erre
A továbbiakat meg mindenki fantáziájára bízzuk :lol:
Stefan 427377 2007. július 13. 11:31
Válasz erre
De a legegyszerűbb, ha megnézed nincs e valami azonnali áras nagyon olcsó cucca az eladónak pár száz forintért, aztán azt "megveszed" tőle.
kalóz 427376 2007. július 13. 10:42
Válasz erre
Bill!
Ha megengeded, egy jótanács:
Az ilyen licitálós oldalakon nem érdemes túl korán ráigérni, hacsak nincs azonnali elviteli lehetőség, amely árért érdemes megvenni (lásd Vatera), mert ha észre veszik, hogy érdekel a dolog, azonnal ráígérnek, sőt automatikus licitgépet is bevetnek esetleg. Én ilyenkor az utolsó pillanatig kivárok, és akkor ígérek be, bár még ilyenkor is érhetik meglepetések a vásárlót.
Tulajdonképp egy pókerjáték az egész, ha felfeded a lapjaid, máris veszítettél.
Üdv, és sok sikert egy jégtörőhöz:
Kalóz
hellodebil 427375 2007. július 12. 23:00
Válasz erre
Alarm! Alarm!!!
Mindjárt kezdődik a "lent" említett dokfilm második része a NG-n!!! Csatahajók szemtől szemben: Bismarck és a Hood.
hellodebil 427374 2007. július 12. 22:52
Válasz erre
Simi!
Bocsika, elirtam! 200 tonna! Összesen, 100 tonna a C és 100 tonna a B lövegtorony alatti részben. Nem vettem ki jól, hogy ez csak a kordit volt, vagy az összeses robbanóanyag. Nyilván a lőszerek is berobbantak... bár ezek a dokfilmek hajlamosak a pontatlanságokra. De azért jó volt, nekem nagyon tetszett!
Bill 427373 2007. július 12. 22:19
Válasz erre
Nagyon baba így összerakva!
Sokféle hajóm van, de jégtörőm sajna még nincs. Kb. 2 hónapja majdnem megvettem a Lenin-t (még a régi Heller kiadásban) de sajna az uccsó pillanatban túllicitáltak. eBay bácsi megtréfált.:) Legközelebb erőszakosabb leszek ha újra felbukkan. Sajna elég ritka...
Jó tudni, hogy az Alanger újra kiadta az Arktika-t. Jó lenne, ha több gyártó szánná rá magát régi, elfeledett hajók újra kiadására.
Simi 427372 2007. július 12. 16:22
Válasz erre
Kár, hogy én (pont én!!!) nem láttam az említett dokfilmet! A B totony alatti robbanást a németek is megfigyelték, amikor látták hogy messze elszállva a levegőben még egy tüzet is megeresztett... csak egy dologban tamáskodok: nem akarom elhinni, hogy ezt a másodlagos detonációt csak 200 kg robbanóanyag okozta... tudvalevőleg egy lövedék súlya is majd elérte a 900 kg-ot (875 kg; igaz, a lövedéknek fém hélyazata is volt) és ott tárolták még a kilövéshez való tölteteket is. Tehát valószínűleg az egész B torony alatti lőszerraktár a levegőbe repült (a 15'-es lövedékek egy része a levegőben "pukkant" szét.). Ez viszont sok-sok tonna lőszer felrobbanását jelentette.
PS: amire kértél, meg fogom csinálni, de kb csak szeptemberben. Majd írok.
Kalóz 427371 2007. július 12. 14:50
Válasz erre
Lenin43
Lenin43
Lenin45
Lenin45
Lenin55
Lenin55
Lenin59
Lenin59

Exheller makett volt, a gyártó Черноморская Игрушка (ha nem megy át: Fekete-tengeri Játék(gyár)). + néháény kép a kész makettemről. Nem valószínű, hogy manapság kapni lehet, esetleg valakinek elfekvőben.
Kalóz
hellodebil 427370 2007. július 12. 12:12
Válasz erre
Tegnap késő éjjel egy dokfilmet láthattunk a NG-n a HMS Hood roncsának felkutatásáról. Elképesztő, hogy milyen károsodás érte a robbanástól és a viznyomástól a hajótestet. A parancsnoki torony előtti hatalmas megfigyelő tornyot 2 kilóméterre a roncstól találták meg. Ebből következtettek arra, hogy B ágyútorony alatt is volt egy hatalmas robbanás. A hajó 3 részre esett szét, az orr rész is is leszakadt. Akik nem tudnák, a második robbanásnak az oka: a felrobbant kordit a szellőzökön át begyújtotta a B ágyútorony lőszerraktárát is. 200 kg robbanóanyag detonált. Akik ezt túlélték, a függőlegesen süllyedő hajótestbe szorulva lelték halálukat. Mint elhangzott, a viz nem beszivárgott vagy befolyt - mint a filmekben - hanem az acéllemezekre nehezedő nyomás olyan nagy lett, hogy a hajó "kipukkant" és betört a víz - azonnal meghaltak a bentrekedtek... nem csoda, hogy csak 3 túlélő maradt.
f2d 427369 2007. július 11. 11:55
Válasz erre
ChevyG 427367 2007. július 11. 11:48
Válasz erre
én móváron láttam mind3 szóban forgó vizi csodát
f2d 427366 2007. július 11. 11:15
Válasz erre
Igen, ezaz. Itthon lehet valahol kapni?
ChevyG 427365 2007. július 11. 10:57
Válasz erre
f2d 427364 2007. július 11. 10:50
Válasz erre
Régen nekem is volt egy Lenin jégtöröm (80-as évek), amit szívesen beszereznék megint. Annyira emlékszem csak, hogy orosz gyártó, és a méretaránya 1/400 v 500 lehetett. Nem tudod létezik ilyen makett?
ChevyG 427363 2007. július 11. 10:13
Válasz erre
Szia!

Igen beszerezhetőek. Jelenleg ezekez az ex-HELLER maketteket az ALANGER dobta piacra.

itt egy dobozolás az Auroráról: www.modellversium.de/kit/artikel.php

Nekem az Aurora kell még. Vaterán szokott 1 lenni, de 5000+pk kicsit sok érte, ráadásúl felő, hogy hiányos. (azért ennyi mert még ruszki kiadásban van, és azt hiszi az Eladó, hogy kuriózum)

Üdv!
Podva 427362 2007. július 11. 09:37
Válasz erre
HAli
Annak idején megpróbálkoztam a hajómakett építéssel volt egy Avrora meg egy Potemkin kittem valami noname orosz gyártótól. Sity-suty összecsaptam őket, viszont azóta elég sok anyag összegyűjtöttem róluk (fotók, rajzok stb)
Az lenne a kérdésem, hogy beszerezhetőek e még ezek a makettek valahol, lehet hogy ujból nekivágnék...
Üdv Podva
ChevyG 427361 2007. július 7. 19:48
Válasz erre
nem olyan sok, mint amennyinek tűnik.

azért világoszszürke mert az tamiya putty rajta -csiszolás elött-
Bill 427358 2007. július 7. 12:59
Válasz erre
Szép lesz! Mennyi idő alatt készült? Kitartást a csiszoláshoz.:)

Ez a könyv nekem is megvan. Néhány éve kaptam ajándékba.
Kár, hogy nem elég részletes de aki csak most ismerkedik a témával annak jó kiindulópont lehet. Kicsit zavar, hogy néhány kép elég sötét. Az ok, hogy korabeli felvételek de lehetett volna világosítani rajtuk egy kicsit. Amúgy tényleg jó könyv, ajánlom!
hellodebil 427357 2007. július 7. 12:55
Válasz erre
Hát igen, ez csak egy típusismertető, a legjobb, hogy a Heerman rombolónak a Yorktown képe van betéve mégegyszer :D - azért nem rossz, kishazánkban mindent meg kell becsülni, a Hajja & Fiai Könyvkiadónak hálásak lehetünk minden kis szösszenetért, hiszen más könyvkiadó nem fogott ilyen vállalkozásba! A hibák ellenére én gyakran forgatom.
ChevyG 427356 2007. július 7. 12:51
Válasz erre
hadihajok
hadihajok

kb két hete sikerült a vateráról beszereznem ezt a könyvet. Sajnos sok a pongyola fogalmazás. képtévesztéssel is találkoztam. tipusonként viszonyalag keveset írnak (adódóan az átfogó ismertető jelleg miatt)

Szakirodalomnak nagyon harmatos, de egy jó, átfogó képet kapunk a IIvh főbb, ismertebb és elismertebb tipusairól. Mindenkinek ajánlom -főleg- elérhető ára (kb 2400-2600ft) miatt. és amúgy is kevés hasonló témájú könyv jelenik meg anyanyelvünkön!
ChevyG 427355 2007. július 6. 15:51
Válasz erre
pic 010
pic 010

nos, én most itt tartok a matsuval.

lassan végleges formáját veszi fel a hajótest (ami a vízvonal alatti részt érinti)

utána a kormánylapát, a két tengely és tartóik, valamint az oldalstabilizálók
hellodebil 427354 2007. július 5. 11:40
Válasz erre
Már megvettem, sztem jó ideig nem állok neki, első a Musashi :)
ChevyG 427353 2007. július 5. 10:54
Válasz erre
én annó ennyiért vettem, szerintem simán. (de a csereberéből, nem boltból)

De addig nem érdemes nekilátni, ameddig nincs szakirodalom és maratás. (ez minden hajóra vonatkozik)
hellodebil 427352 2007. július 5. 10:32
Válasz erre
ICM Grosser 9-ért megéri Chevy?
ChevyG 427351 2007. július 5. 01:10
Válasz erre
(nem 25 épül, azon kívűl csak 2 épűl:))
ChevyG 427350 2007. július 5. 01:09
Válasz erre
Mindkettőt megéri beszerezni, nekem csak az osztály névadója van meg, de 1álltalán nem bántam, hogy beszereztem. A Bismarck nekem is 1ik nagy kedvencem, de még várok a REVELL-re, hátha...

Tapasztalatból mondom, hogy inkább fejezd be, amiket elkezdtél -még, ha nem is leszel elégedett a végeredménnyel- mert amit befejezel azzal is gyakorolsz, tanulsz, stb. Ha pedig belekezdesz, 1 x.-ik hajóba, akkor 1ikse lesz kész. (mondom én, 25 hajóval a spájzban:D)

Üdv!
hellodebil 427349 2007. július 4. 23:04
Válasz erre
Eljött a pillanat, hogy eldöntsem ICM 1:350 Grosser-t, vagy Academy 1:350 Bismarckot vásároljak. Egyszerüen nem tudok dönteni :) - a Bismarck áll a legközelebb a szívemhez, de a régi első vh-s német csatahajó meg a régies stilusa miatt teccik. A Grosser 11000-ért megéri? Én max 9000-ért megvenném, de többet nem áldozok rá... nektek mi a véleményetek? :D
Simi 427348 2007. július 4. 08:20
Válasz erre
Jó, rendben van. Majd írdd meg a részleteket, hogy pontosan hogyan is szeretnéd megvalósítani a dolgot.
hellodebil 427347 2007. július 3. 15:56
Válasz erre
Nah ennek örülök!
Én is hatalmas bickklis vagyok, bár én haladnék a Musashival...
Félve bár - de felteszem a kérdést. Ha vmikor időd engedi, megtudnád csinálni nekem a Musashi radarját? Azt a "hálós" téglalapot... emailben megdumálnánk a részleteket.. ha nem gond, mert ez nagyon hiányzik a makettről!
Simi 427346 2007. július 3. 15:21
Válasz erre
Csendbe burkolózásom legföbb oka a nyár... "sajnos" ilyenkor elég sokat bringázok (már 4500 km-nél tartok) a szabadidömben, ami szintén elég idöigényes dolog (80 km kb 2.5 óra + fürdés stb stb), ilyenkor az építés bizony lelassul, ennek ellenére hamarosan lesznek újabb képek az elöfedélzetröl, ami tudvalevöleg a Hood egyik legbonyolultabb része (a "felsö fedélzet" után, ahol a csónakflotta dekkolt).
Sebi 427345 2007. július 3. 12:13
Válasz erre
Hello !

Érdemes szót ejteni róluk, ha szereted a küzdelmes építkezést. Nekem ugyan csak egy Missourim van, de az is tele van elnagyolt, pontatlan alkatrészekkel. Ha esetleg láttál már 350-es Revell maketteket, akkor tulajdonképp már láttad a Monogramot is.
hellodebil 427344 2007. július 3. 11:43
Válasz erre
Simi mester csendbe burkolózott. Vajon mi lehet az oka? :) - nyaralás, vagy annyira "elmerült" a Hood-ban, mint a Hood a Dánia-szorosban...
Kiváncsi lennék további fázisfotókra, illetve arra, hogy mi a véleménye a Trumpeter Hood-ról - a Tamiya-hoz képest. Ez is olyan csapnivaló, mint az én Ticonderogám?
ChevyG 427343 2007. július 3. 11:08
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.