<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 427229 | 2007. június 1. 13:39 | ![]() | |
ezt a Trumpi 350eshez adták ki? Előzmény: (427228) EDE 2007. június 1. 13:28 | |||||
EDE | Adatlap | 427228 | 2007. június 1. 13:28 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 427227 | 2007. június 1. 13:17 | ![]() | |
Köszi ChevyG! Már csak azért, mert az Eduárdtól "lábas" korlátokat sikerált beszerezni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427226 | 2007. június 1. 11:50 | ![]() | |
Sebi! Nekem bevált. Sajnos már nem tudom lefotózni azt a hajót (400as Auróra), amin ezt elkövettem, de semmijjen torzulást nem tapasztaltam. A dolog titka, hogy pontosan kell kimérni a lyukakat. Annyit csináltam h függőlegesen meggyomtam (persze finoman). ezzel imitálva a kőtél belógását a tartók között. a 60forintos ragacsd nincs arányban a minőségével! | |||||
Sebi | Adatlap | 427225 | 2007. június 1. 11:39 | ![]() | |
Debil ! Ha jól emlékszem, akkor te egy 350-es hajót csinálsz. Nos, én a 700-as méretről írtam. Ott 6-7 centit elég kockázatos dolog kivágni. Chevy: A módszered amit írtál nem rossz, de szerintem azért nem érzed úgy, hogy szép lenne, mert ezzel a módszerrel óhatatlanul is "meggyűröd" az anyagot. Gondolj csak bele ! Fogod a maratást és megpróbálod beilleszteni a helyére. Mivel az összes láb nem fog egyszerre odaragadni, így elkezded igazgatni őket. Mire mindet a helyére rakod, már ki is alakult a sok pici hajlítás ami rontja az összhatást. Másrészt nem 60 forintos villámragacsot kell használni. | |||||
f2d | Adatlap | 427224 | 2007. június 1. 11:13 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudtok valakit aki civl hajókkal foglalkozik? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427223 | 2007. június 1. 11:06 | ![]() | |
EDE: Én nem a "talpánál" ragasztom oda, mert szerintem az nem tartós. 60ft-os villámragacsot használok, és arra az nem biztos h elég erős/tartós. Olyan maratást veszek (v úgy vágom le), hogy legyenek lábai. Ezeknek a helyét pontosan kimérem, és abba állítom és ragasztom be. Fontos, hogy több szárazpróbát tegyél! Nekem az első korlátomat a verlinden gyártotta, és ott ez as megoldás volt. kétségtelen rászoktam. Nekem ez vált be. Narn: A hajótest festése után csinálom mindíg. Ha korán felrakom, akkor a további munkálatok alatt tuti lejátszom. Elég sérülékeny, ezért igyekszek a hajó munkálatainak a lehető legvégén felrakni. A korlátokat a hajón festem meg. Több okból is: -a ragasztás esetleges nyomait eltüntetem -mivel már fel van rakva, ezért 1xübb festeni. (van fogás rajta, könnyebb fordítani, stb) -ha előre megfestem, akkor a hajlitásoknál sérülhet a festés (tehát ugyanott vagyok) Mndíg ecsettel végzem. Kellően fel kell higítani a festéket. Optimálkis ecsetet kel választani. | |||||
Narn | Adatlap | 427222 | 2007. június 1. 10:55 | ![]() | |
Még egy adalék a korlátos kérdésemhez az lenne, hogy festés előtt vagy után kell korlátot feltenni ? Többnyire fújni fogom a hajókat, persze a nehezen hozzáférhető helyeken majd ecsettel. | |||||
EDE | Adatlap | 427221 | 2007. június 1. 10:29 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 427220 | 2007. május 31. 15:42 | ![]() | |
én a "fúrásos" módszert használom, sokkal strapabíróbb. és a lehető legnagyobb elemekből. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427219 | 2007. május 31. 15:39 | ![]() | |
Sebi! 3-4 centi? Húh én kb 6-7 centis részeket szoktam - bár hozzáfűzöm - nem vmi szép az én korlát munkám, de ez az első! Nah megyek, még pár darabot felragasztok! :) | |||||
Sebi | Adatlap | 427218 | 2007. május 31. 15:17 | ![]() | |
Szia ! Vágd le a szükséges darabot. Fogd meg csipesszel a felső részét. Aztán egy tű hegyére nyomj ki egy kis pillanatragasztót és a korlát alját húzd végig óvatosan a ragasztóban. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy magára a korlátra is kerüljön ragasztó. Aztán tedd a felülethez kb 45 fokos szögben, méghozzá úgy hogy a korlát alja a vízszintes felület szélére kerüljön és maga a korlát kifelé dőljön. Nézd meg, hogy rendesen illeszkedik mindenhol az alja és engedd el. Aztán a csipesz másik felével óvatosan told meg befelé, míg egyenesbe kerül az egész. Arra figyelj, hogy az egybefüggő hosszabb részeknél, ne egy nagy darabot használj a korlátból, hanem több kicsit. Nálam például 3-4 centi a határ. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427217 | 2007. május 31. 10:29 | ![]() | |
Valakinek nincs anyaga a Matsu-hoz? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427216 | 2007. május 31. 10:29 | ![]() | |
én eddig csak 400ast "korlátoztam". a jelszavam -mint mindíg-: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás. Ne sajnálj pr darabot, és pborált ki valami elfekvő maketten, esetleg sztirol lapon. Más: Az Indianapolishoz találtam az emule-al 1 könyvet (azt hiszem morska) ha minden jól megy akkor sikerül leszednem, és akkor értesiteni foglak! Üdv! | |||||
Narn | Adatlap | 427215 | 2007. május 31. 10:19 | ![]() | |
1/700-as méretarányban hogy érdemes korlátot ragasztani ? Nagyon apró, vékony és megvallom őszíntén, hogy "fosok" előre, hogy nem fogom tudni normálisan rögzíteni és csúnya lesz. Tapasztalatok, tanácsok érdekelnének ezügyben. Köszi | |||||
ChevyG | Adatlap | 427214 | 2007. május 29. 15:02 | ![]() | |
köszi! Az első nem rossz, de valamit csinálhatotzt volna, hogy ne legyen olyan homogén a festése a második nem rossz. kevés anyagom van a vizvonal alatti részekről. ez hasznos lehet! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427213 | 2007. május 29. 14:59 | ![]() | |
eddig aber korlátom van hozzá (nyílván 700as,japán) érdemes még valamit beszerezni? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427212 | 2007. május 29. 14:57 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 427211 | 2007. május 29. 14:56 | ![]() | |
Valóban, a japán hajókon nem volt külön fekete csík a vízvonal jelzésére, legalábbis én még ezideig nem találkoztam ilyen japán hajóval a II.VH idejéből. A festésük nagyon egyszerű: a szürke felső szín, a vízvonal alatt vöröses, a fedélzet lemezborításnál (csúszásgátlós bordákkal) olyan színű, mint a hajótest; a cirkálóknál, rombolóknál létezett a 'linóleum' borítás, ez egy rozsdásbarna árnyalat (bár úgy tudom, hogy a rombolók nagy része nem kapott linóleumot). Faborítású fedélzet csak a csatahajókon és a hordozókon volt. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427210 | 2007. május 29. 14:48 | ![]() | |
közben megbizonyosodtam róla | |||||
hellodebil | Adatlap | 427209 | 2007. május 29. 14:40 | ![]() | |
Biztos badarságot mondok (írok), de sztem a japán hajókon nem volt fekete csík... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427207 | 2007. május 29. 13:43 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 427206 | 2007. május 28. 13:55 | ![]() | |
Régen merült fel bennem :) - de utánna néztem a képeken és egyértelmű, hogy a musashi felépítményén nem volt létra a parancsnoki torony előtt. Ez látszik a 8-as és a 10-es képeken, a 11-es képen pedig az, hogy a hajó oldalán végigfutó korlát nem a legszélén volt a hajótestnek, hanem kicsit beljebb. Bár én annyira nem követem ezeket a dolgokat vérprofin - de anno vki emlitette, hogy nem jó helyre ragasztottam a korlátot. Nos - ha véletlen is - de az én verzióm kapott megerősítést. Most, hogy szemügyre vettem e képeket... mien monumentális építmények voltak a Yamatoval együtt! Lenyűgöző! | |||||
hofi | Adatlap | 427205 | 2007. május 28. 12:58 | ![]() | |
Sajnos, nem... Én repülős vagyok, ezt a hajót ajándékba kaptam 16 éve... Azért körülnézek a neten. | |||||
f2d | Adatlap | 427204 | 2007. május 28. 12:47 | ![]() | |
Szia hofi! Én voltam az aki megvette tőled Marie-Jeanne-t. Már el is keztem, csak megtorpantam egyből az elajén. Nem tudnál ajánlani hozzá valmi referenci anyagot, vagy más egyéb civil hajókhoz? Jöhet bármi weboldal, pdf, stb. Előre is köszi. | |||||
hofi | Adatlap | 427203 | 2007. május 28. 12:41 | ![]() | |
Megköszönném... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427202 | 2007. május 27. 23:22 | ![]() | |
Tényleg szép a két szín hatása. Melyik országból van?Kína? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427201 | 2007. május 27. 23:11 | ![]() | |
Csaba307 | Adatlap | 427200 | 2007. május 27. 22:25 | ![]() | |
Korrekt hellodebil! A Missouri is gyönyörű! Melyik időszakából van-lesz? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427199 | 2007. május 27. 22:08 | ![]() | |
Csaba! A haditengerészeket mind tisztelem, álltak bármely oldalon. Azt is elismerem, hogy a szívemhez a Kriegsmarine áll a legközelebb, majd a japán haditengerészet. Ettől függetlenül egyszer szívesen megépitek majd egy brit egységet, vagy befejezem a félbehagyott Missourim! Én úgy vagyok vele, hogy általában annak a hajónak a történetében merülök el, amit épp építek. Most Musashi/Yamatos korszakom "élem". De számomra a Kriegsmarine volt mindig is a legérdekesebb. Másnak - más érdekes. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427198 | 2007. május 27. 22:00 | ![]() | |
U-boot volt a másik kedvenc témám... Kretschmer U-99, Schepke U-100, Prien U-47 volt a három "tölgyfalombos", ők mind 200 000 brt felett süllyesztettek el hajót, csak Otto élte túl a háborút, ő 1998-ban halt meg. Csatahajóknál ilyen listáról én nem tudok... | |||||
Kalóz | Adatlap | 427197 | 2007. május 27. 21:26 | ![]() | |
Van, de igazából csak az U-boatra láttam már ilyet. Egyébként az elsüllyeszette regisztertonnákat dokumentálták | |||||
ChevyG | Adatlap | 427196 | 2007. május 27. 19:54 | ![]() | |
Itt csak a puszta méretekből lehet következtettni. furcsa, hogy óriásokról beszélünk, de mm-ben számolunk. (űrméret, páncélvastagság) A nagytöbbség nem volt bevetve, vagy csak keveset. A legsikeresebb német felszini nehéz egységek közül a Deautscland és a Scharnhorst osztály hajóji. Ez kétségtelen. Igaz, egyiksem csatahajó. De az ütközetekben rengeteg tényező van, amikkel nehéz, vagy egyáltalán nem lehet számolni. Pl: szerencse, időjárás, legénység, KÖRÜLMÉNYEK. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427195 | 2007. május 27. 19:31 | ![]() | |
Létezik valamilyen összesítés vagy rangsor vagy csak egyszerűen elméleti lista arról,hogy melyik ország csatahajói-csatahajósai voltak a leghatékonyabbak a II.v.h-ban? Arra gondolok,hogy pl. 100 lövésből átlagban kinél mennyi talált.Vagy a saját hajó mennyiséghaz viszonyítva a háború végéig elsűlyesztett ellenséges hadihajók aránya. Lehet,hogy abszurd kérdés.Ha az ne nagyon röhögjetek ki!Vagy csak titokban. :) | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427194 | 2007. május 27. 15:51 | ![]() | |
hellodebil | Adatlap | 427193 | 2007. május 27. 15:49 | ![]() | |
Ede! Túlzásokba ne essünk, a korlát messze van a "gyönyörűtől"! Sőt elég csúf hibákat ejtettem rajta, melyek (szerencsére) nem jönnek át a fotókon. De ez életem első korlát készítése, tehát nem is tulajdonítok nagy jelentőséget ennek, lesz majd jobb! Ahogy készülget - a hibák ellenére - úgy vélem kicsit élethűbbé varázsolja a hajóm. Persze a legtöbbet az dobná rajta, ha a fedélzet fa boritását élethűen imitáltam volna. Erről annyit, hogy meglátjuk, mit hoz a holnap... amilyen tempóban haladok vele... :) Az antennák és kötélzet elkészítése sokkal nagyobb kihívásnak tűnik, rugalmas damilból akarom elkészíteni, mivel a rézdrótos megoldás jóval nagyobb rutint és szakértelmet kíván. | |||||
EDE | Adatlap | 427192 | 2007. május 27. 14:53 | ![]() | |
Hellodebil! Gyönyörű a korlát!!! Csak azt nem tudom, nem fog e megsérülni, ha a felépítményen dolgozol?! | |||||
EDE | Adatlap | 427191 | 2007. május 27. 14:50 | ![]() | |
Félig hajós téma, gondoltam szólok: hétfőn és szerda este a Spektrumon lesz egy film Port Darwin bombázásáról. | |||||
Simi | Adatlap | 427190 | 2007. május 27. 13:39 | ![]() | |
Mi a probléma? Tudtommal legalul, a tatfedélzeten körbefutó korlát volt. A felsö részen, a "repülöfedélzet" szélén a 25 mm-es lövegtornyokat kihagyva fut a korlát... Kétoldalt, ahol a csónakokat lehetett kiengedni, ott pedig bármit választhatsz (korlát, vagy anélkül), mert itt csak ideiglenesen volt felszerelve. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427189 | 2007. május 27. 13:03 | ![]() | |
Nem sokat haladtam mostanság a Musashival, de a napokban kicsit "korlátoztam" a hátsó részekkel vagyok bajban - elakadtam - mert erről nincs semmilyen fotóm, hogy miként "folytatódott" a korlát a tatnál - Simi Yamatojának más a felépítése, ezért azt nem igazán tudom alapul venni, de ha valakinek van infója, megköszönném! Veszem a bátorságot és feldobok pár képet... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427188 | 2007. május 27. 12:46 | ![]() | |
R.I.P. úgy tudom, hogy ma a világ (talán) legnagyobb katonatemetője lett a roncs. így nem háboríthatják büntettlenül roncsvadászok. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427187 | 2007. május 27. 12:21 | ![]() | |
Csaba307 | Adatlap | 427186 | 2007. május 27. 12:13 | ![]() | |
Szerintem ugyanezt megemlíthetted volna a Hood áldozatairól is néhány nappal ezelőtt!!! | |||||
hellodebil | Adatlap | 427185 | 2007. május 27. 11:03 | ![]() | |
Kedves Csatahajósok! Mindannyian tudjuk, hogy mi történt 1941 május 27-én! Számomra az egyik legszomorúbb nap a mai. Ezekben az órákban a Bismarck már a tenger fenekén volt 66 évvel ezelőtt... Több mint 2000 fiatal tengerész lelte halálát... | |||||
EDE | Adatlap | 427184 | 2007. május 26. 22:28 | ![]() | |
Hát, igen! A korlátokon kívül semmi más kiegészítőt nem használt, lépcsők, radarok a kit vaskos műanyag darabjai. De az a röhej, hogy ott igen jól mutatott, és én is csak a fotókon tudtam elemezgetni a részleteket. Azért nekem tetszett, szép kis darab. | |||||
Simi | Adatlap | 427183 | 2007. május 26. 22:19 | ![]() | |
Sszz!!! Ennek a Missourinak azért van egy-két gondja... Kár, hogy nem használt komoly rajzot az építöje: pl a jelzözászlók kötélzete nem a megfelelö szintre van applikálva, egyel lejjeb kellett volna, ahol a lobogók ládája magában árválkodik... Az az érzésem van, hogy csak összeragasztotta a készletet, meg némi korlátot tett rá. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427182 | 2007. május 26. 21:53 | ![]() | |
Azértazt nem lehetett hagyni, hogy a német egység kedvére portyázzon az Atlanti-óceánon, óriási kockázatot jelentve a konvojokra. Ez a két hajó volt megfelelő távolságra, hogy útját állja a Dánia-szorosnál a németeknek. Ezen sztem fölösleges vitázni, hgoy mi lett volna jó, nálunk ezerszer tapasztaltabb, hozzáértőbb és okosabb emberek hozták meg a döntéseket. És egy csatában az egyik félnek veszíteni kell. Utólag könnyű kritizálni, hogy ki mit tett volna, de abban a helyzetben helyesen dönteni... Ha bele gondolunk Midwaynél milyen állapotban volt a Yorktown és mégis csatába küldték - ugyan megsemmisült, de ha nincs ott, akkor lehet a háború végkimenetele teljesen más. Ha fiaskóról beszélünk, a POW és a Repulse későbbi elvesztése - nah az az volt! Vagy a Yamato feláldozása - bár én ezt más szemszögből nézem - a japán nép mentalitása számunkra oly távoli és sosem fogjuk megérteni, amit akkor megéltek. | |||||
EDE | Adatlap | 427181 | 2007. május 26. 21:45 | ![]() | |
molnibalage | Adatlap | 427180 | 2007. május 26. 21:41 | ![]() | |
"Tehát kétszeres volt a brit fölény papíron." Ha nem nagyon. A PoW állapotáról tudtak a britek (naná, majd nem...), enyhe túlzás teljes harcértékű hajónak titulálni. Én Holland helyében nem támadtam volna, türelem rózsát terem alapon követni kellett volna, főleg mert a németek is komoly fenyegetésnek vették a Hood-ot és a PoW állapotáról nem tudtak semmit meg a brit radarról sem. Bolondok lettek volna ők támadni, mert az ő szemükben nyilvánvaló volt a brit fölény és utasításuk is volt, hogy ne kössenek bele erős ellenbe. | |||||
Simi | Adatlap | 427179 | 2007. május 26. 21:00 | ![]() | |
Hosszra a Hood egy méterrel volt rövidebb, mint a Yamato: 262 m, de amíg a Hood legnagyobb szélesség "csak" 32 m volt, addig a Yamato-é 39 m. A Yamato-nak tehát jóval nagyobb volt a vízkiszorítása. A Hood viszont huszonegynéhány évvel volt idösebb... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |