<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bill | Adatlap | 427246 | 2007. június 2. 14:32 | ||
Jól összeszedett cikk! Már kezdtem azt hinni, hogy senki sem foglalkozik rajtam kívül utasszállító hajókkal...:) Előzmény: (427245) ChevyG 2007. június 2. 14:00 | |||||
ChevyG | Adatlap | 427245 | 2007. június 2. 14:00 | ||
Engem érdekelnek a civíl hajók, főleg, miután ezt elolvastam. Ha eddig nem teddet, akkor feltétlen a figyelmedbe ajánlom. Terjedelmes, tartalmas olvasmány! hajomakett.hu/content.php Üdv! | |||||
gábor76 | Adatlap | 427244 | 2007. június 2. 12:45 | ||
Narn! A réginek a katalaogusszáma 77009 az új pedig 31113 as számon fut. | |||||
Narn | Adatlap | 427243 | 2007. június 2. 12:29 | ||
Előző hozzászólásomból kimaradt, hogy dobozfelnyítása nélkül, hogyan lehet felismerni ... bocs :) A tartalmával tisztában vagyok, hogy milyen különbségek vannak. | |||||
Narn | Adatlap | 427242 | 2007. június 2. 02:49 | ||
Ha már Yamato került szóba, akkor megragadom az alkalmat és megkérdezem, hogy hogyan lehet megkülönböztetni a Tamiya 1/700 új és régi készletét ? Szeretnék venni majd egyet, de nem tüntetik fel általában és nem szeretnék egy régit venni, amikor van szép új is belőle. | |||||
Simi | Adatlap | 427241 | 2007. június 1. 21:39 | ||
hellodebil! Az Aber gyárt ilyen finom rácsot rézböl, alias "szitaszövetet". Én Móváron vettem tavaly tölük egy lapkát, nekem az egy darabig elég lesz. Sokkal finomabb, és sürübb, mint amit a tankosok használnak. (Az Aber kb 5-6 variációt gyárt különbözö osztásokkal). Különben létezik "gyári" radar is pl a WEM és a Gold Medal prezentálásában, természetesen ezek teljes fotomaratásos készletek, tehát sokminden más is van benne. Szerintem te ilyet már nem akarsz venni, úgy hogy marad a saját készítés. Ha nagyon nem boldogulsz, írd meg a méretet és én kivágom és elküldöm neked a saját anyagomból. Persze a tartórészt akkor is meg kell csinálnod... | |||||
lucky | Adatlap | 427240 | 2007. június 1. 20:25 | ||
Hogy gyári van-e, passz. Ha gyártatni akarsz keresd RCM-et.A kamionos topicban szokott lenni. Ők foglalkoztak régebben maratással+ matricákkal. Volt tervben maratás készítés de végül nem lett rá szükség, így nem dolgoztattam velük. Vmilyen rajz kell majd hozzá, amiról meg lehet csinálni. Esetleg ha van( vagy hozzá tudsz férni) CorellDraw-al meg is lehet rajzolni. Viszont ha te rajzolod akkor a maratott művet mindenképp át kell venned. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427239 | 2007. június 1. 19:30 | ||
Konkrétan 350-es Musashihoz létezik normális fotómaratott radar? Vagy lelehet gyártatni? Megpróbálkozom a fém szitaszövettel, de minden javallatot segítséget várok! Mert most így fest a dolog... | |||||
lucky | Adatlap | 427238 | 2007. június 1. 18:11 | ||
És létezik maratott kivitelben is.( pl Aber) | |||||
ChevyG | Adatlap | 427237 | 2007. június 1. 17:00 | ||
EDE | Adatlap | 427236 | 2007. június 1. 16:54 | ||
Hellodebil! Asszem fém szitaszövetnek hívják. Harckocsisik szokták a hűtőrácsoknál használni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427235 | 2007. június 1. 16:52 | ||
én a mpopstáról vettem fúrókat! de a tűket is lehet fúróként használni! Nekem a 350es Arízóna megvan, érdemes lesz beszerezni. Vszont diorámán lesz. (majd úgy 2-3 onoka után:D) | |||||
EDE | Adatlap | 427234 | 2007. június 1. 16:49 | ||
Nem írják, hogy trumpeterhez, de azt hiszem más nem gyártja 350-ben. Mindenesetre vettem egy finom tokmányt, meg 0,4-es fúrót-ez volt a legkisebb. Az a bajom, hogy kézifúrót nem lehet venni, pedig kisebb munkákhoz praktikus lenne. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427233 | 2007. június 1. 15:40 | ||
Megnéztem a Yamato levágott radarjait és annak más a felosztása, mint a Musashi-é. Nyilván ezt már a Musashi elsüllyedése után módosíthatták. A Musashin szabályos "négyszögmintás", tehát arra gondoltam, hogy alapnak olyan szúnyogháló féleséget (fémből) használnék. Mintha láttam volna régen ilyet... | |||||
Simi | Adatlap | 427232 | 2007. június 1. 15:00 | ||
hellodebil! www.hajomakett.hu/content.php Itt olvashatsz a "parancsnoki torony" rész alatt az antenna készítéséről. A leírás ne riasszon el: nem nagyon bonyolult, kb 5-6 óra. A túlnyúló darabok levágására én körömvágó csipeszt használok. Nekem nagyon bejött. Ha valamilyen részlet még érdkekel, csak kérdezz nyugodtan. | |||||
Simi | Adatlap | 427231 | 2007. június 1. 14:50 | ||
EDE! Szerintem nem talpas a korlát, hanem "befúrós", azaz a talp (igazából bütyök) alatti kis nyúlványnak kell fúrni lyukat és abba beleragasztani. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427230 | 2007. június 1. 14:27 | ||
Simi! A Yamatohoz a fő távmérőn található radart, hogyan készítetted el? Én a Musashihoz szeretnék vmi hasonlót összedobni, az egyértelmű számomra, hogy nem 2 perces meló, meg óriási rutin kell hozzá. De mégis, hogyan ofgjak neki? Megmaradt a kitből a Yamato távmérője, arról levágtam az ormotlan "radarernyőket" és most csupaszon áll... erre szeretném majd felrakni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427229 | 2007. június 1. 13:39 | ||
ezt a Trumpi 350eshez adták ki? | |||||
EDE | Adatlap | 427228 | 2007. június 1. 13:28 | ||
EDE | Adatlap | 427227 | 2007. június 1. 13:17 | ||
Köszi ChevyG! Már csak azért, mert az Eduárdtól "lábas" korlátokat sikerált beszerezni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427226 | 2007. június 1. 11:50 | ||
Sebi! Nekem bevált. Sajnos már nem tudom lefotózni azt a hajót (400as Auróra), amin ezt elkövettem, de semmijjen torzulást nem tapasztaltam. A dolog titka, hogy pontosan kell kimérni a lyukakat. Annyit csináltam h függőlegesen meggyomtam (persze finoman). ezzel imitálva a kőtél belógását a tartók között. a 60forintos ragacsd nincs arányban a minőségével! | |||||
Sebi | Adatlap | 427225 | 2007. június 1. 11:39 | ||
Debil ! Ha jól emlékszem, akkor te egy 350-es hajót csinálsz. Nos, én a 700-as méretről írtam. Ott 6-7 centit elég kockázatos dolog kivágni. Chevy: A módszered amit írtál nem rossz, de szerintem azért nem érzed úgy, hogy szép lenne, mert ezzel a módszerrel óhatatlanul is "meggyűröd" az anyagot. Gondolj csak bele ! Fogod a maratást és megpróbálod beilleszteni a helyére. Mivel az összes láb nem fog egyszerre odaragadni, így elkezded igazgatni őket. Mire mindet a helyére rakod, már ki is alakult a sok pici hajlítás ami rontja az összhatást. Másrészt nem 60 forintos villámragacsot kell használni. | |||||
f2d | Adatlap | 427224 | 2007. június 1. 11:13 | ||
Sziasztok! Nem tudtok valakit aki civl hajókkal foglalkozik? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427223 | 2007. június 1. 11:06 | ||
EDE: Én nem a "talpánál" ragasztom oda, mert szerintem az nem tartós. 60ft-os villámragacsot használok, és arra az nem biztos h elég erős/tartós. Olyan maratást veszek (v úgy vágom le), hogy legyenek lábai. Ezeknek a helyét pontosan kimérem, és abba állítom és ragasztom be. Fontos, hogy több szárazpróbát tegyél! Nekem az első korlátomat a verlinden gyártotta, és ott ez as megoldás volt. kétségtelen rászoktam. Nekem ez vált be. Narn: A hajótest festése után csinálom mindíg. Ha korán felrakom, akkor a további munkálatok alatt tuti lejátszom. Elég sérülékeny, ezért igyekszek a hajó munkálatainak a lehető legvégén felrakni. A korlátokat a hajón festem meg. Több okból is: -a ragasztás esetleges nyomait eltüntetem -mivel már fel van rakva, ezért 1xübb festeni. (van fogás rajta, könnyebb fordítani, stb) -ha előre megfestem, akkor a hajlitásoknál sérülhet a festés (tehát ugyanott vagyok) Mndíg ecsettel végzem. Kellően fel kell higítani a festéket. Optimálkis ecsetet kel választani. | |||||
Narn | Adatlap | 427222 | 2007. június 1. 10:55 | ||
Még egy adalék a korlátos kérdésemhez az lenne, hogy festés előtt vagy után kell korlátot feltenni ? Többnyire fújni fogom a hajókat, persze a nehezen hozzáférhető helyeken majd ecsettel. | |||||
EDE | Adatlap | 427221 | 2007. június 1. 10:29 | ||
ChevyG | Adatlap | 427220 | 2007. május 31. 15:42 | ||
én a "fúrásos" módszert használom, sokkal strapabíróbb. és a lehető legnagyobb elemekből. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427219 | 2007. május 31. 15:39 | ||
Sebi! 3-4 centi? Húh én kb 6-7 centis részeket szoktam - bár hozzáfűzöm - nem vmi szép az én korlát munkám, de ez az első! Nah megyek, még pár darabot felragasztok! :) | |||||
Sebi | Adatlap | 427218 | 2007. május 31. 15:17 | ||
Szia ! Vágd le a szükséges darabot. Fogd meg csipesszel a felső részét. Aztán egy tű hegyére nyomj ki egy kis pillanatragasztót és a korlát alját húzd végig óvatosan a ragasztóban. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy magára a korlátra is kerüljön ragasztó. Aztán tedd a felülethez kb 45 fokos szögben, méghozzá úgy hogy a korlát alja a vízszintes felület szélére kerüljön és maga a korlát kifelé dőljön. Nézd meg, hogy rendesen illeszkedik mindenhol az alja és engedd el. Aztán a csipesz másik felével óvatosan told meg befelé, míg egyenesbe kerül az egész. Arra figyelj, hogy az egybefüggő hosszabb részeknél, ne egy nagy darabot használj a korlátból, hanem több kicsit. Nálam például 3-4 centi a határ. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427217 | 2007. május 31. 10:29 | ||
Valakinek nincs anyaga a Matsu-hoz? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427216 | 2007. május 31. 10:29 | ||
én eddig csak 400ast "korlátoztam". a jelszavam -mint mindíg-: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás. Ne sajnálj pr darabot, és pborált ki valami elfekvő maketten, esetleg sztirol lapon. Más: Az Indianapolishoz találtam az emule-al 1 könyvet (azt hiszem morska) ha minden jól megy akkor sikerül leszednem, és akkor értesiteni foglak! Üdv! | |||||
Narn | Adatlap | 427215 | 2007. május 31. 10:19 | ||
1/700-as méretarányban hogy érdemes korlátot ragasztani ? Nagyon apró, vékony és megvallom őszíntén, hogy "fosok" előre, hogy nem fogom tudni normálisan rögzíteni és csúnya lesz. Tapasztalatok, tanácsok érdekelnének ezügyben. Köszi | |||||
ChevyG | Adatlap | 427214 | 2007. május 29. 15:02 | ||
köszi! Az első nem rossz, de valamit csinálhatotzt volna, hogy ne legyen olyan homogén a festése a második nem rossz. kevés anyagom van a vizvonal alatti részekről. ez hasznos lehet! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427213 | 2007. május 29. 14:59 | ||
eddig aber korlátom van hozzá (nyílván 700as,japán) érdemes még valamit beszerezni? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427212 | 2007. május 29. 14:57 | ||
Simi | Adatlap | 427211 | 2007. május 29. 14:56 | ||
Valóban, a japán hajókon nem volt külön fekete csík a vízvonal jelzésére, legalábbis én még ezideig nem találkoztam ilyen japán hajóval a II.VH idejéből. A festésük nagyon egyszerű: a szürke felső szín, a vízvonal alatt vöröses, a fedélzet lemezborításnál (csúszásgátlós bordákkal) olyan színű, mint a hajótest; a cirkálóknál, rombolóknál létezett a 'linóleum' borítás, ez egy rozsdásbarna árnyalat (bár úgy tudom, hogy a rombolók nagy része nem kapott linóleumot). Faborítású fedélzet csak a csatahajókon és a hordozókon volt. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427210 | 2007. május 29. 14:48 | ||
közben megbizonyosodtam róla | |||||
hellodebil | Adatlap | 427209 | 2007. május 29. 14:40 | ||
Biztos badarságot mondok (írok), de sztem a japán hajókon nem volt fekete csík... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427207 | 2007. május 29. 13:43 | ||
hellodebil | Adatlap | 427206 | 2007. május 28. 13:55 | ||
Régen merült fel bennem :) - de utánna néztem a képeken és egyértelmű, hogy a musashi felépítményén nem volt létra a parancsnoki torony előtt. Ez látszik a 8-as és a 10-es képeken, a 11-es képen pedig az, hogy a hajó oldalán végigfutó korlát nem a legszélén volt a hajótestnek, hanem kicsit beljebb. Bár én annyira nem követem ezeket a dolgokat vérprofin - de anno vki emlitette, hogy nem jó helyre ragasztottam a korlátot. Nos - ha véletlen is - de az én verzióm kapott megerősítést. Most, hogy szemügyre vettem e képeket... mien monumentális építmények voltak a Yamatoval együtt! Lenyűgöző! | |||||
hofi | Adatlap | 427205 | 2007. május 28. 12:58 | ||
Sajnos, nem... Én repülős vagyok, ezt a hajót ajándékba kaptam 16 éve... Azért körülnézek a neten. | |||||
f2d | Adatlap | 427204 | 2007. május 28. 12:47 | ||
Szia hofi! Én voltam az aki megvette tőled Marie-Jeanne-t. Már el is keztem, csak megtorpantam egyből az elajén. Nem tudnál ajánlani hozzá valmi referenci anyagot, vagy más egyéb civil hajókhoz? Jöhet bármi weboldal, pdf, stb. Előre is köszi. | |||||
hofi | Adatlap | 427203 | 2007. május 28. 12:41 | ||
Megköszönném... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427202 | 2007. május 27. 23:22 | ||
Tényleg szép a két szín hatása. Melyik országból van?Kína? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427201 | 2007. május 27. 23:11 | ||
Csaba307 | Adatlap | 427200 | 2007. május 27. 22:25 | ||
Korrekt hellodebil! A Missouri is gyönyörű! Melyik időszakából van-lesz? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427199 | 2007. május 27. 22:08 | ||
Csaba! A haditengerészeket mind tisztelem, álltak bármely oldalon. Azt is elismerem, hogy a szívemhez a Kriegsmarine áll a legközelebb, majd a japán haditengerészet. Ettől függetlenül egyszer szívesen megépitek majd egy brit egységet, vagy befejezem a félbehagyott Missourim! Én úgy vagyok vele, hogy általában annak a hajónak a történetében merülök el, amit épp építek. Most Musashi/Yamatos korszakom "élem". De számomra a Kriegsmarine volt mindig is a legérdekesebb. Másnak - más érdekes. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427198 | 2007. május 27. 22:00 | ||
U-boot volt a másik kedvenc témám... Kretschmer U-99, Schepke U-100, Prien U-47 volt a három "tölgyfalombos", ők mind 200 000 brt felett süllyesztettek el hajót, csak Otto élte túl a háborút, ő 1998-ban halt meg. Csatahajóknál ilyen listáról én nem tudok... | |||||
Kalóz | Adatlap | 427197 | 2007. május 27. 21:26 | ||
Van, de igazából csak az U-boatra láttam már ilyet. Egyébként az elsüllyeszette regisztertonnákat dokumentálták | |||||
ChevyG | Adatlap | 427196 | 2007. május 27. 19:54 | ||
Itt csak a puszta méretekből lehet következtettni. furcsa, hogy óriásokról beszélünk, de mm-ben számolunk. (űrméret, páncélvastagság) A nagytöbbség nem volt bevetve, vagy csak keveset. A legsikeresebb német felszini nehéz egységek közül a Deautscland és a Scharnhorst osztály hajóji. Ez kétségtelen. Igaz, egyiksem csatahajó. De az ütközetekben rengeteg tényező van, amikkel nehéz, vagy egyáltalán nem lehet számolni. Pl: szerencse, időjárás, legénység, KÖRÜLMÉNYEK. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |