/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Bill 427246 2007. június 2. 14:32
Válasz erre
Jól összeszedett cikk! Már kezdtem azt hinni, hogy senki sem foglalkozik rajtam kívül utasszállító hajókkal...:)
ChevyG 427245 2007. június 2. 14:00
Válasz erre
Engem érdekelnek a civíl hajók, főleg, miután ezt elolvastam. Ha eddig nem teddet, akkor feltétlen a figyelmedbe ajánlom. Terjedelmes, tartalmas olvasmány!

hajomakett.hu/content.php

Üdv!
gábor76 427244 2007. június 2. 12:45
Válasz erre
Narn!
A réginek a katalaogusszáma 77009 az új pedig 31113 as számon fut.
Narn 427243 2007. június 2. 12:29
Válasz erre
Előző hozzászólásomból kimaradt, hogy dobozfelnyítása nélkül, hogyan lehet felismerni ... bocs :)
A tartalmával tisztában vagyok, hogy milyen különbségek vannak.
Narn 427242 2007. június 2. 02:49
Válasz erre
Ha már Yamato került szóba, akkor megragadom az alkalmat és megkérdezem, hogy hogyan lehet megkülönböztetni a Tamiya 1/700 új és régi készletét ? Szeretnék venni majd egyet, de nem tüntetik fel általában és nem szeretnék egy régit venni, amikor van szép új is belőle.
Simi 427241 2007. június 1. 21:39
Válasz erre
hellodebil!
Az Aber gyárt ilyen finom rácsot rézböl, alias "szitaszövetet". Én Móváron vettem tavaly tölük egy lapkát, nekem az egy darabig elég lesz. Sokkal finomabb, és sürübb, mint amit a tankosok használnak. (Az Aber kb 5-6 variációt gyárt különbözö osztásokkal). Különben létezik "gyári" radar is pl a WEM és a Gold Medal prezentálásában, természetesen ezek teljes fotomaratásos készletek, tehát sokminden más is van benne. Szerintem te ilyet már nem akarsz venni, úgy hogy marad a saját készítés. Ha nagyon nem boldogulsz, írd meg a méretet és én kivágom és elküldöm neked a saját anyagomból. Persze a tartórészt akkor is meg kell csinálnod...
lucky 427240 2007. június 1. 20:25
Válasz erre
Hogy gyári van-e, passz.
Ha gyártatni akarsz keresd RCM-et.A kamionos topicban szokott lenni.
Ők foglalkoztak régebben maratással+ matricákkal.
Volt tervben maratás készítés de végül nem lett rá szükség, így nem dolgoztattam velük.
Vmilyen rajz kell majd hozzá, amiról meg lehet csinálni.
Esetleg ha van( vagy hozzá tudsz férni) CorellDraw-al meg is lehet rajzolni.
Viszont ha te rajzolod akkor a maratott művet mindenképp át kell venned.
hellodebil 427239 2007. június 1. 19:30
Válasz erre
radar
radar

Konkrétan 350-es Musashihoz létezik normális fotómaratott radar? Vagy lelehet gyártatni? Megpróbálkozom a fém szitaszövettel, de minden javallatot segítséget várok! Mert most így fest a dolog...
lucky 427238 2007. június 1. 18:11
Válasz erre
És létezik maratott kivitelben is.( pl Aber)
ChevyG 427237 2007. június 1. 17:00
Válasz erre
EDE 427236 2007. június 1. 16:54
Válasz erre
Hellodebil!

Asszem fém szitaszövetnek hívják. Harckocsisik szokták a hűtőrácsoknál használni.
ChevyG 427235 2007. június 1. 16:52
Válasz erre
én a mpopstáról vettem fúrókat!
de a tűket is lehet fúróként használni!
Nekem a 350es Arízóna megvan, érdemes lesz beszerezni. Vszont diorámán lesz. (majd úgy 2-3 onoka után:D)
EDE 427234 2007. június 1. 16:49
Válasz erre
Nem írják, hogy trumpeterhez, de azt hiszem más nem gyártja 350-ben.
Mindenesetre vettem egy finom tokmányt, meg 0,4-es fúrót-ez volt a legkisebb.
Az a bajom, hogy kézifúrót nem lehet venni, pedig kisebb munkákhoz praktikus lenne.
hellodebil 427233 2007. június 1. 15:40
Válasz erre
Megnéztem a Yamato levágott radarjait és annak más a felosztása, mint a Musashi-é. Nyilván ezt már a Musashi elsüllyedése után módosíthatták. A Musashin szabályos "négyszögmintás", tehát arra gondoltam, hogy alapnak olyan szúnyogháló féleséget (fémből) használnék. Mintha láttam volna régen ilyet...
Simi 427232 2007. június 1. 15:00
Válasz erre
hellodebil!
www.hajomakett.hu/content.php
Itt olvashatsz a "parancsnoki torony" rész alatt az antenna készítéséről. A leírás ne riasszon el: nem nagyon bonyolult, kb 5-6 óra. A túlnyúló darabok levágására én körömvágó csipeszt használok. Nekem nagyon bejött. Ha valamilyen részlet még érdkekel, csak kérdezz nyugodtan.
Simi 427231 2007. június 1. 14:50
Válasz erre
EDE!
Szerintem nem talpas a korlát, hanem "befúrós", azaz a talp (igazából bütyök) alatti kis nyúlványnak kell fúrni lyukat és abba beleragasztani.
hellodebil 427230 2007. június 1. 14:27
Válasz erre
Simi!
A Yamatohoz a fő távmérőn található radart, hogyan készítetted el? Én a Musashihoz szeretnék vmi hasonlót összedobni, az egyértelmű számomra, hogy nem 2 perces meló, meg óriási rutin kell hozzá. De mégis, hogyan ofgjak neki?
Megmaradt a kitből a Yamato távmérője, arról levágtam az ormotlan "radarernyőket" és most csupaszon áll... erre szeretném majd felrakni.
ChevyG 427229 2007. június 1. 13:39
Válasz erre
ezt a Trumpi 350eshez adták ki?
EDE 427228 2007. június 1. 13:28
Válasz erre
arizona
arizona
arizona2
arizona2
arizona
arizona
arizona3
arizona3

Ahogy elnézem az Eduard azóta átállt a talpas korlát gyártására!
EDE 427227 2007. június 1. 13:17
Válasz erre
Köszi ChevyG!
Már csak azért, mert az Eduárdtól "lábas" korlátokat sikerált beszerezni.
ChevyG 427226 2007. június 1. 11:50
Válasz erre
Sebi!

Nekem bevált. Sajnos már nem tudom lefotózni azt a hajót (400as Auróra), amin ezt elkövettem, de semmijjen torzulást nem tapasztaltam. A dolog titka, hogy pontosan kell kimérni a lyukakat. Annyit csináltam h függőlegesen meggyomtam (persze finoman). ezzel imitálva a kőtél belógását a tartók között.
a 60forintos ragacsd nincs arányban a minőségével!
Sebi 427225 2007. június 1. 11:39
Válasz erre
Debil !

Ha jól emlékszem, akkor te egy 350-es hajót csinálsz. Nos, én a 700-as méretről írtam. Ott 6-7 centit elég kockázatos dolog kivágni.

Chevy:

A módszered amit írtál nem rossz, de szerintem azért nem érzed úgy, hogy szép lenne, mert ezzel a módszerrel óhatatlanul is "meggyűröd" az anyagot. Gondolj csak bele ! Fogod a maratást és megpróbálod beilleszteni a helyére. Mivel az összes láb nem fog egyszerre odaragadni, így elkezded igazgatni őket. Mire mindet a helyére rakod, már ki is alakult a sok pici hajlítás ami rontja az összhatást. Másrészt nem 60 forintos villámragacsot kell használni.
f2d 427224 2007. június 1. 11:13
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudtok valakit aki civl hajókkal foglalkozik?
ChevyG 427223 2007. június 1. 11:06
Válasz erre
EDE:
Én nem a "talpánál" ragasztom oda, mert szerintem az nem tartós. 60ft-os villámragacsot használok, és arra az nem biztos h elég erős/tartós. Olyan maratást veszek (v úgy vágom le), hogy legyenek lábai. Ezeknek a helyét pontosan kimérem, és abba állítom és ragasztom be. Fontos, hogy több szárazpróbát tegyél! Nekem az első korlátomat a verlinden gyártotta, és ott ez as megoldás volt. kétségtelen rászoktam. Nekem ez vált be.

Narn:
A hajótest festése után csinálom mindíg. Ha korán felrakom, akkor a további munkálatok alatt tuti lejátszom. Elég sérülékeny, ezért igyekszek a hajó munkálatainak a lehető legvégén felrakni. A korlátokat a hajón festem meg. Több okból is:
-a ragasztás esetleges nyomait eltüntetem
-mivel már fel van rakva, ezért 1xübb festeni. (van fogás rajta, könnyebb fordítani, stb)
-ha előre megfestem, akkor a hajlitásoknál sérülhet a festés (tehát ugyanott vagyok)

Mndíg ecsettel végzem. Kellően fel kell higítani a festéket. Optimálkis ecsetet kel választani.
Narn 427222 2007. június 1. 10:55
Válasz erre
Még egy adalék a korlátos kérdésemhez az lenne, hogy festés előtt vagy után kell korlátot feltenni ? Többnyire fújni fogom a hajókat, persze a nehezen hozzáférhető helyeken majd ecsettel.
EDE 427221 2007. június 1. 10:29
Válasz erre
ChevyG 427220 2007. május 31. 15:42
Válasz erre
én a "fúrásos" módszert használom, sokkal strapabíróbb. és a lehető legnagyobb elemekből.
hellodebil 427219 2007. május 31. 15:39
Válasz erre
Sebi!
3-4 centi? Húh én kb 6-7 centis részeket szoktam - bár hozzáfűzöm - nem vmi szép az én korlát munkám, de ez az első! Nah megyek, még pár darabot felragasztok! :)
Sebi 427218 2007. május 31. 15:17
Válasz erre
Szia !

Vágd le a szükséges darabot. Fogd meg csipesszel a felső részét. Aztán egy tű hegyére nyomj ki egy kis pillanatragasztót és a korlát alját húzd végig óvatosan a ragasztóban. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy magára a korlátra is kerüljön ragasztó. Aztán tedd a felülethez kb 45 fokos szögben, méghozzá úgy hogy a korlát alja a vízszintes felület szélére kerüljön és maga a korlát kifelé dőljön. Nézd meg, hogy rendesen illeszkedik mindenhol az alja és engedd el. Aztán a csipesz másik felével óvatosan told meg befelé, míg egyenesbe kerül az egész. Arra figyelj, hogy az egybefüggő hosszabb részeknél, ne egy nagy darabot használj a korlátból, hanem több kicsit. Nálam például 3-4 centi a határ.
ChevyG 427217 2007. május 31. 10:29
Válasz erre
Valakinek nincs anyaga a Matsu-hoz?
ChevyG 427216 2007. május 31. 10:29
Válasz erre
én eddig csak 400ast "korlátoztam".

a jelszavam -mint mindíg-: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás. Ne sajnálj pr darabot, és pborált ki valami elfekvő maketten, esetleg sztirol lapon.

Más: Az Indianapolishoz találtam az emule-al 1 könyvet (azt hiszem morska)
ha minden jól megy akkor sikerül leszednem, és akkor értesiteni foglak!

Üdv!
Narn 427215 2007. május 31. 10:19
Válasz erre
1/700-as méretarányban hogy érdemes korlátot ragasztani ? Nagyon apró, vékony és megvallom őszíntén, hogy "fosok" előre, hogy nem fogom tudni normálisan rögzíteni és csúnya lesz. Tapasztalatok, tanácsok érdekelnének ezügyben.
Köszi
ChevyG 427214 2007. május 29. 15:02
Válasz erre
köszi!

Az első nem rossz, de valamit csinálhatotzt volna, hogy ne legyen olyan homogén a festése
a második nem rossz. kevés anyagom van a vizvonal alatti részekről. ez hasznos lehet!
ChevyG 427213 2007. május 29. 14:59
Válasz erre
eddig aber korlátom van hozzá (nyílván 700as,japán) érdemes még valamit beszerezni?
hellodebil 427212 2007. május 29. 14:57
Válasz erre
Simi 427211 2007. május 29. 14:56
Válasz erre
Valóban, a japán hajókon nem volt külön fekete csík a vízvonal jelzésére, legalábbis én még ezideig nem találkoztam ilyen japán hajóval a II.VH idejéből. A festésük nagyon egyszerű: a szürke felső szín, a vízvonal alatt vöröses, a fedélzet lemezborításnál (csúszásgátlós bordákkal) olyan színű, mint a hajótest; a cirkálóknál, rombolóknál létezett a 'linóleum' borítás, ez egy rozsdásbarna árnyalat (bár úgy tudom, hogy a rombolók nagy része nem kapott linóleumot). Faborítású fedélzet csak a csatahajókon és a hordozókon volt.
ChevyG 427210 2007. május 29. 14:48
Válasz erre
hellodebil 427209 2007. május 29. 14:40
Válasz erre
Biztos badarságot mondok (írok), de sztem a japán hajókon nem volt fekete csík...
ChevyG 427207 2007. május 29. 13:43
Válasz erre
matsu01
matsu01

Sziasztok!
Pár hete elkezdtem az IJN Matsut. Tamiya, 700as. Instrukciók érdekelnek, hogy miket érdemes beszerezni a hajóhoz? Valamint a festéssel kapcsolatban is lennének kérdéseim:
Az egész fedélzet 1szinű volt?
Nincs "vízvonal csík"? (tehát a fekete csík nincs, csak a két szin?
hellodebil 427206 2007. május 28. 13:55
Válasz erre
Musashi_08
Musashi_08
Musashi_10
Musashi_10
Musashi_11
Musashi_11

Régen merült fel bennem :) - de utánna néztem a képeken és egyértelmű, hogy a musashi felépítményén nem volt létra a parancsnoki torony előtt. Ez látszik a 8-as és a 10-es képeken, a 11-es képen pedig az, hogy a hajó oldalán végigfutó korlát nem a legszélén volt a hajótestnek, hanem kicsit beljebb. Bár én annyira nem követem ezeket a dolgokat vérprofin - de anno vki emlitette, hogy nem jó helyre ragasztottam a korlátot. Nos - ha véletlen is - de az én verzióm kapott megerősítést.
Most, hogy szemügyre vettem e képeket... mien monumentális építmények voltak a Yamatoval együtt! Lenyűgöző!
hofi 427205 2007. május 28. 12:58
Válasz erre
Sajnos, nem... Én repülős vagyok, ezt a hajót ajándékba kaptam 16 éve... Azért körülnézek a neten.
f2d 427204 2007. május 28. 12:47
Válasz erre
Szia hofi!

Én voltam az aki megvette tőled Marie-Jeanne-t. Már el is keztem, csak megtorpantam egyből az elajén. Nem tudnál ajánlani hozzá valmi referenci anyagot, vagy más egyéb civil hajókhoz? Jöhet bármi weboldal, pdf, stb.
Előre is köszi.
hofi 427203 2007. május 28. 12:41
Válasz erre
Csaba307 427202 2007. május 27. 23:22
Válasz erre
Tényleg szép a két szín hatása.
Melyik országból van?Kína?
hellodebil 427201 2007. május 27. 23:11
Válasz erre
miss 1
miss 1
miss 2
miss 2

A Missouri jelenleg igy fest. Sajnos a szinek a hajó oldalán nem lettek eltalálva és a makett minősége is borzalmas, viszont a fedélzet festése jó, tetszik ez a kék szürke párosítás. Miny Hobby Models van a dobozára irva, ezt kerüljétek! Ha Missouri 1:350, akkor Tamiya.
Csaba307 427200 2007. május 27. 22:25
Válasz erre
Korrekt hellodebil!
A Missouri is gyönyörű! Melyik időszakából van-lesz?
hellodebil 427199 2007. május 27. 22:08
Válasz erre
Csaba!
A haditengerészeket mind tisztelem, álltak bármely oldalon. Azt is elismerem, hogy a szívemhez a Kriegsmarine áll a legközelebb, majd a japán haditengerészet. Ettől függetlenül egyszer szívesen megépitek majd egy brit egységet, vagy befejezem a félbehagyott Missourim! Én úgy vagyok vele, hogy általában annak a hajónak a történetében merülök el, amit épp építek. Most Musashi/Yamatos korszakom "élem". De számomra a Kriegsmarine volt mindig is a legérdekesebb.
Másnak - más érdekes. :)
hellodebil 427198 2007. május 27. 22:00
Válasz erre
U-boot volt a másik kedvenc témám... Kretschmer U-99, Schepke U-100, Prien U-47 volt a három "tölgyfalombos", ők mind 200 000 brt felett süllyesztettek el hajót, csak Otto élte túl a háborút, ő 1998-ban halt meg.
Csatahajóknál ilyen listáról én nem tudok...
Kalóz 427197 2007. május 27. 21:26
Válasz erre
Van, de igazából csak az U-boatra láttam már ilyet. Egyébként az elsüllyeszette regisztertonnákat dokumentálták
ChevyG 427196 2007. május 27. 19:54
Válasz erre
Itt csak a puszta méretekből lehet következtettni. furcsa, hogy óriásokról beszélünk, de mm-ben számolunk. (űrméret, páncélvastagság)
A nagytöbbség nem volt bevetve, vagy csak keveset. A legsikeresebb német felszini nehéz egységek közül a Deautscland és a Scharnhorst osztály hajóji. Ez kétségtelen. Igaz, egyiksem csatahajó.
De az ütközetekben rengeteg tényező van, amikkel nehéz, vagy egyáltalán nem lehet számolni. Pl: szerencse, időjárás, legénység, KÖRÜLMÉNYEK.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.