/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Simi 426929 2007. április 19. 15:29
Válasz erre
hellodebil!
Köszönöm az infót! Kár, hogy nem találkoztunk Móváron, majd jövöre... talán addigra elkészül a Musashi (meg talán a Hood is).
Mekett 426926 2007. április 19. 13:19
Válasz erre
Amerikai nukleáris tesztek 1946-ból
Feladvány: az utolsó két percben ki tud több német hajót beazonosítani?

www.youtube.com/watch
hellodebil 426925 2007. április 19. 12:52
Válasz erre
Simi!
Én a vaterához tudnám hasonlitani, jóval nagyobb választékkal, mivel nemzetközi. Regisztrálsz, aztán licitálsz, mindösszesen egy dombornyomott kártyára van szükség! Én a Yamato dvd-t rendeltem onnan, igaz kb 8 rongyomba volt! Az a baj vele, hogy főleg amcsi és távol keleti helyeken lelhetőek fel az áruk, tehát akár elenyésző ár mellett is magas a postaköltség. De azért nem rossz!
ChevyG 426918 2007. április 19. 11:51
Válasz erre
más:

Móváron vettem -többek között- 1 400as tengeralattjárót maratásokkal. aki szereti a témat áannak bátran ajánlom!
Nagyon jó minőségű!
Simi 426916 2007. április 19. 11:36
Válasz erre
Uhh! Engem érdekelne a dolog! Hogy megy ez az egész? Mert nem ismerem ezt az ebay nevü helyet.
ChevyG 426915 2007. április 19. 10:16
Válasz erre
Simi 426908 2007. április 19. 09:16
Válasz erre
Mármint a 450-es Akagi-ra gondolsz?!
Kalóz 426907 2007. április 19. 08:55
Válasz erre
A Bismarckot a hadművelet alatt többször is átfestették, így nem mindegy, hogy melyik fázisban akarjátok ábrázolni.
Kalóz
ChevyG 426906 2007. április 19. 07:24
Válasz erre
Sztem 10e Ft-körül tudok szereni eBayröl

Szivesen segitek
ChevyG 426905 2007. április 18. 23:47
Válasz erre
gluer 426904 2007. április 18. 22:01
Válasz erre
szerintem ezt nézegettem én is , a bejárattal szemben
ki nem nyitottam , de jó nehéz volt a doboza :)

a 350-es Szovremennijhez nem tudja valaki, hogy milyen maratásokat használt a készítője?
hellodebil 426903 2007. április 18. 21:59
Válasz erre
Sang!
Ha Bismarckhoz fognék, nagyon utánna járnék annak, hogy milyen volt a festése a Rheinubung alatt! Talán kicsit vad, hogy a tornyok teteje sárga volt, ez nem is teccik annyira.
Én nem vetném el a balti-csikos köntöst sem, mert az mutatós és tök egyértelmüen utánna lehet járni. Erről nagyon sok kép fellelhető.
Simi 426902 2007. április 18. 20:19
Válasz erre
Biztos igazad van, ennek most nem tudtam utánanézni idöhiány miatt!
hellodebil 426901 2007. április 18. 18:50
Válasz erre
Az orhullám ottmaradt szerintem. Még anno betettem egy képet ennek alátámasztására!
ChevyG 426900 2007. április 18. 15:15
Válasz erre
ebayen már láttam eugen-t 91euroért (austráliában van -nem elírás)
ChevyG 426899 2007. április 18. 15:14
Válasz erre
az infónak és a farkasoknak (farkasfalka.uw.hu) is fogok csinálni dobozbontásokat, kritikával. tuti fent lesz!
Simi 426898 2007. április 18. 15:07
Válasz erre
Szerintem a 450-es Akagi sokkal nagyobb ritkaság, mint a Prinz Eugen... ez utóbbi nekem is megvan, de az Akagi-nak még a dobozát se láttam sehol. Összerakott makettként is most láttam a versenyen elöször.
ChevyG 426897 2007. április 18. 15:06
Válasz erre
de CSAK a leszálló fedélzetet borithatta gumi!
ChevyG 426896 2007. április 18. 15:05
Válasz erre
Simi 426895 2007. április 18. 15:05
Válasz erre
Aztán még egy dolog lehet a magyarázata a fekete csíkoknak, foltoknak: a gépek motorjainak indításakor nem kevés korom jött fel szegénykék torkából; lehet, hogy ök köhögték oda. Szerintem az olaj, vagy más szennyezödés kizárt.
ChevyG 426894 2007. április 18. 15:04
Válasz erre
én bajai vagyok, de amíg nincs maratásom hozzá adddig hozzá se álok

a két új szerzeményem most a minihobby 350arizona (gondolom trumpi)
és aminek nagyon örülök, az a heller princz eugen
utobbi marhanagy ritkaság

látyátok mijen rendes vagyok? megkiméltelek Titeket attol, h eldöntsétek ki vegye meg:)
Simi 426893 2007. április 18. 15:01
Válasz erre
Apám, ekkora mázlit! Már az is mázli volt, hogy mi Sebivel nem láttuk meg, aztán meg ennyi pénzért! Hát bátran mondom, ajándék volt! Ha mostanában kedvet kapsz hozzá, Mihalkó Pistivel kell felvenned a kapcsit: nála vannak a rajzok (úgy tudom, te is Bp-n laksz).
EDE 426892 2007. április 18. 14:56
Válasz erre
Simi!
Ezen viszont úgy néz ki, az egész fedélzetet felszántották azok a kerekek!
www.warship.get.net.pl/Japonia/Aircraft_Carriers/CV_1927_Akagi_class/h73059.jpg
EDE 426891 2007. április 18. 14:53
Válasz erre
Ha jól emlékszem, ma volt 65 éve!
www.hatterkepek.hu/download.php
ChevyG 426890 2007. április 18. 14:42
Válasz erre
pedig én már szombaton láttam!

ott volt, ahogyí bemegyünk a börze ajtaján, jobbra a büfénél (mellette volt (vagy ök voltak) 1 olyan asztal ami tele volt Special Hobby-s repcsivel (héja, stuka, stb)

7500ért volt szombaton kirakva

rákérdeztem h 6000ért elvihetem-e. úgy nézett visza a fazon rám, mintha az édes Anyukájájt hoztam volna hírbe 1 ősi mesterséggel.
szal szobaton akagi bukta volt.

vasárnap mentem visza a börzére elcuccolni, és indulás elött a többiek mentek a büfébe 1 ütsiért

útbaesett az a stand... MINDEN bevolt dobozolva m2es dobozokba, de két hajó nem volt. az ik a japán hordozó volt. hmm mivel a specialhobbysok is már becsomagoltak ezért felszabadult némi pénzem:)
ráajánlottam 7000ért.
vittem.
ChevyG 426889 2007. április 18. 14:33
Válasz erre
én tuti a sokat vitatott (nagyon) fako csikokat festeném fel! (azt is csak a hajótestre)
Simi 426888 2007. április 18. 13:00
Válasz erre
Nem lemosták, hanem átfestették; örülök, hogy így döntöttél. Ja, úgy emlékszem, hogy az orr- és a farhullámot is lemázolták, de azok egy kicsit kilátszottak a késöbbiekben.
sang 426887 2007. április 18. 12:53
Válasz erre
ehhh, nem kellenek nekem azok a csíkok. Halleluja, h lemosták.
kösz a tippet, csík nem lesz.
üdv
z
Simi 426886 2007. április 18. 12:51
Válasz erre
sang!
Én biztos, hogy a balti csíkokat csak a hajótestre festeném fel, ugyanis a bevetés elött a Grimstad-fjordban a felépítményekröl eltávolították ezeket. Sokat kell vele küszködni - szerintem feleslegesen. De ha szeretnéd mindenáron, akkor azt javaslom, hogy elöbb próbáld meghatározni, milyen szélesek a sávok, aztán vágj maszkolószalagból ilyen széles csíkokat, ragaszd a felépítményekre "balti csíkok"-ként, vizuálisan ellenörizd, maszkold körbe, aztán csak azt a csíkot vedd le, amelyiket festeni akarod. Remélem, érthetöen sikerült megfogalmaznom... sok sikert!
sang 426885 2007. április 18. 12:30
Válasz erre
á, basszus, de hülye vagyok, közben összeállt a kép :-)
Gratula Simi, külön-külön a hajóhoz meg a díjhoz is!!
Én most (több egyéb "projekt" mellett) egy Trumpeter féle 700-as Bismarckkal küzdök.
A balti csíkokkal szerintem szó szerint is fogok...
Tippeket megköszönnék a fent említett festés kézzel való kivitelezéséhez.
Köszi!
nagy Z
Simi 426884 2007. április 18. 11:26
Válasz erre
Sebivel ketten jól bejártuk a börzét szombaton, mégse vettük észre a 450-es Akagi-t... pedig Sebi is, meg én is vevö lettem volna rá... mégis, mennyiért sikerült megvenni? (persze, ha nem titok) Ráadásul még az akagis rajzok is nálam voltak, így Mihalkó Pistinek adtam kölcsön. Abból a japán rajzanyagból lehet dolgozni: 3 nagy lepedö és minden lényeges rajta van.
ChevyG 426883 2007. április 18. 08:23
Válasz erre
A makettel vegyes benyomásaim vannak. Tény, hogy szerintem idősebb nálam. Ennek tudható be a negatívumai.

Rövid összegzés:

N
-450es méretarány (legalább 400as lenne!)
-fürdőkád dizájn (villanymotor, elemtertó, kiskacsa miegymás)
-furcsa alkatrészbontás (nem 1xü a hajó szerkezete, ez tény!)
-attol tartok, hogy az illesztésekkel gondok lesznek (feléípitmény, rep.fedélzet, stb)
-1ben van a törzs (ez elméletileg nem hátrány, de én speciel nem szeretem)

P
-gyönyörű repülőgépek!
-ritkaság, kuriozum, érdekes téma
-sztem a rep.fedélzethez nem is kell maratás
-átlagosan szép felületek ((feljavitást nem ússzuk meg)
-a mérethez képest semmi vetemedés
Simi 426882 2007. április 17. 20:21
Válasz erre
Simi 426881 2007. április 17. 20:20
Válasz erre
Ezen a képen nagyon koszosnak tünik a fedélzet, ami azért mégesem igazi kosz, hanem a leszálláskor fékezö repülögépek kerekei "radírozták" össze. Gondolj bele: a tengeren nincs sár, meg por stb stb mint a szárazföldi reptereken. Olaj sem lehet, mert az életveszélyessé tette volna a landolást. A fedélzet fa borítását még lakkozták is, nehogy az olajat magába vegye. A guminyomok azonban nem zavarták a munkát. Viszont ezek a nyomok csak a leszálló részen, vagyis a fedélzet hátsó traktusára voltak jellemzöek - hiszen csak itt fékeztek a gépek.
ChevyG 426880 2007. április 17. 16:51
Válasz erre
EDE 426879 2007. április 17. 16:01
Válasz erre
Aki esetleg még nem futott össze vele, itt van néhány fotó az Akgiról:
www.warship.get.net.pl/Japonia/Aircraft_Carriers/CV_1927_Akagi_class/_Akagi_photos.html
ChevyG 426878 2007. április 17. 09:20
Válasz erre
hellodebil: nagyon csöndbe vagy pajti!
dolgozol valamelyik bárkán?

én tegnap folytattam a t-23ast!
ChevyG 426877 2007. április 17. 09:19
Válasz erre
Simi:

Maratást használtál? (pl radar, stb)
Simi 426876 2007. április 17. 09:08
Válasz erre
montana.jpg méret: 248.9 KB
k0605.jpg méret: 267.2 KB
Hát én sem tudom, ki építette azt az ami hajót, de azért valahol találtam róla képet... különben ez lett az 1. helyezett...
ChevyG 426875 2007. április 17. 08:49
Válasz erre
otthon vannak képeim, maj dobok fel
ChevyG 426874 2007. április 17. 08:49
Válasz erre
Az "újak" közül (amiket nem ismertem innen) a legjobban a roncs schnelboat és a két ruszki (trumpeter?) tetszett.
a 200as mushasival sci-fi kategóriában biztos aratott volna...
sang 426873 2007. április 17. 07:37
Válasz erre
az említett North Carolina mellett meg is kérdeztem a havert, h te, ennek tuti ilyen szép kéknek kell lenni? de valami bajuszos csúnyán nézett rám, oszt mondtam is, h ha ilyenre van festve, akkor tuti...:-)
az Akagi azért teszik, mert látszik, h a fazon sokat bíbelődött vele, de a baja is pont ez, túl szépre akarta, és kicsit olyan képregényes-rajzfilmes lett. De nekem ettől, és a történelmi hűségtől eltekintve azér' bejött
Volt még egy ami hajó, amit vhogy nem sikerült lekapnom, asszem a Musashi mellett volt, valaki tenne fel képet?
hellodebil 426872 2007. április 16. 19:32
Válasz erre
Hy-hy!
Mostanában nem nagyon jártam erre, Móvárra sajnos nem tudtam menni, pedig a képeken láttam pár teccetős hajót! Simi Montana-ja nyert? Ha igen, akkor jó helyre került az első dij! A Musashi az ami még szép lehetett (Stefi óta felújitott) ill az emlegetett Akagi is szépnek tűnik a képeken!
A feketeleves számomra az a bazi nagy Yamato, hát az büntetésnek is túl dúrva, ki az az aki ilyet művel egy makettel??? A kék szinűre festett amcsi csatahajó is elég furcsa, márcsak a vizvonal fekete csikja miatt is, elég görbének tűnik... de a háttérben mintha egy Tirpitzet láttam volna! Az szép volt?
Simi 426871 2007. április 16. 15:09
Válasz erre
Nem tudom, az általam eddig ismert Akagi-s archiv felvételeken mindenhol világosszínünek látszik a fedélzet (persze ff fotók készültek akkoriban). Nekem a Hood-ról van egy archiv felvételem, amikoris 1935 januárjában összeütközött a Renown-al és dokkba került (a jobb oldali külsö hajócsavar sérült meg). Itt jól látszik a vízvonal alatti rész "koszolódása"; egy kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor lerakódik a vízkö az edény oldalára olyan kicsit sávosan. Tehát amolyan folyásoknak (mint azon az Akagi-n Móváron) nyoma sincs. Ezt nehéz lenne festéssel hitelesen utánozni és általában nem is szokták.
EDE 426870 2007. április 16. 13:09
Válasz erre
Életjel!
A Tora*3 jó film, de Az Akakgiból nem sok látszik. A fedélzet színe komloy vita tárgya, egy angol nyelvű fórumon több oldalnyi vitát láttam arról, hogy világos, vagy sötét barnásvörös e a fedélzet, egyesek szerint tíkkel volt bevonva.
A fotókon a hajó elég kopott, a fedélzet is elég retkes. Nekem tetszik az, hogy a vízalatti részt is megpróbálta koszolni, de hogy így néz egy ki egy hajótest a víz alatt, azt nem tudom. Kéne szerezni színes szárazdokkos fotókat nagy hajókról.
Ja, 1:450-ben Csehországban láttam. Egyszer meg itthon 1:500-ban.
ChevyG 426869 2007. április 16. 12:54
Válasz erre
uhh, teljesen kiment a fejemből. rohanás volt az egész hétvége:S (bár ez egyáltalán nem csak rossz értelemben)

Remélem a közeljövőben összetudunk futni!

Igen, tegnap vettem, meg. (rábeszéltem, hogy adja olcsóbban:D)

Üdv!
Simi 426868 2007. április 16. 12:51
Válasz erre
ChevyG!
Neked megvan ez a kit??? Egy idöben és is próbálkoztam a beszerzésével, de nem sikerült.
Különben vittem Móvárra az általad kért könyvet... kár, hogy nem találkoztunk. Hozzáértö emberek azt mondták - miután ott átnézték - , hogy ez a Breyer-féle könyv olasz adaptációja, bizonyos szempontokból még jobb is attól.
ChevyG 426867 2007. április 16. 11:48
Válasz erre
hmm, igéretes, természetesen "nagypapa project", de mindenképp érdekes darabja már most is a gyüjteményemnek.

Köszi!

Üdv!
Simi 426866 2007. április 16. 11:05
Válasz erre
Ez a 450-es Akagi egy ritka darab, maga a méretarány is ma már kicsit kuriózum. Nem sok feljavítót ismerek hozzá, csak ezt az egyet a GMM-töl:www.goldmm.com/ships/gms4508.htmA tökéletes végeredményhez nem elég, de a továbblépéshez böven elegendö.
Simi 426865 2007. április 16. 10:56
Válasz erre
k0616.jpg méret: 232.9 KB
k0620.jpg méret: 177.5 KB
Na itt van az emlegetett North Carolina: a neonos festése még a fényképezögépet is becsapta: a vízszintes dolgokon volt ez a neonos festés, szabad szemmel olyan szürkéskékes valami; a fotókon pedig olyan barnás árnyalat látszik. Hm érdekes...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.