/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
SImi 426458 2007. január 25. 21:49
Válasz erre
tartbak.jpg méret: 70.8 KB
hellodebil!
Nem vagyok egy műszaki rajzoló zseni, de a Te kedvedért lerajzoltam a tartóbakot. Majd úgy módosítod, ahogy jónak látod.
A tábla méretei: 12X8 cm (most jövök rá, hogy 3:2-es arányú, akár egy képeslap)
ChevyG 426457 2007. január 25. 16:17
Válasz erre
Sebi 426456 2007. január 25. 16:14
Válasz erre
Létezik. Csak ha jól látom pont belefutottál abba a Lee nevű cégbe, amelyikről az előző hozzászólásomban írtam. Véletlenül nem olyan a logojuk, mint az Italerinek ? Csak nem Italeri van beleírva, hanem LEE ? Ha az, akkor messziről kerüld el őket.
Nekem csak egy 700-as Spruance-em van tőlük és kénytelen vagyok nemes egyszerűséggel szemétnek hívni azt a makettet. A mai napig nincs összerakva, de nem is lehet. Egyes alkatrészeknek ugyanis olyan az állaguk mint amikor a műanyagot hő éri, kicsit megnyúlik, majd utána lehűl. A sorjából pedig annyi műanyag jönne ki, hogy mégegy makettre futná.
Ha mindenképp szeretnél egy ilyent, akkor csak úgy vedd meg, ha belenéztél a dobozba. Sőt! Ha véletlenül az öntökeretek le vannak fóliázva, azokat is nyisd fel.
hellodebil 426455 2007. január 25. 15:58
Válasz erre
Simi!
Nagyon tetszetősek a "kellékek", a névtábla különösen szép! Ezt megtervezted számitógépen? Hogy "követted" el? Valami hasonlót én is kiötlök magamnak, mert a körités is fontos! A tartóbakok és a tábla adatait is ha megosztanád velem :) - kicsit átfogom tervezni, csak útmutatóul jól jönne.
Mellesleg megfogadtam a tanácsod, és levettem a rontást a toronyról!!! Leszedtem a kis korlátot az ablakok alatt levő létrát és az az alatti félkorlátot. Igy ez a része gyakorlatilag a "doboz" állapotába került, de legalább szépen lecsiszolgattam. Talán majd később nekifogok ennek a résznek is, de most nem!
SImi 426453 2007. január 25. 15:01
Válasz erre
tart.jpg méret: 217.7 KB
tbla.jpg méret: 275.7 KB
hellodebil!
Közben készítettem - kérésedre - felvételeket a kért dolgokról. Remélem, a tartónál látod, hogy át van fúrva. A táblán a betűk természetesen feketék, csak a vakuzás tette szürkévé. Akkor tudsz vkit, aki a tartót kiesztergálja? Mert akkor küldöm az adatait. Ha nem, akkor esetleg megpróbáljak én csináltatni neked?
ChevyG 426452 2007. január 25. 14:21
Válasz erre
Köszi!

Még valami! C.C.LEE márkájú maketteket találtam. 400as Spee és Scheer. Ezeket ebben a méretben kizárólag a HELLER faragta ki. Létezik, h a két (4) kitt ua?
Sebi 426451 2007. január 25. 13:48
Válasz erre
Eddig talán 3x láttam képen S-Mars makettet, ebből a legutóbbi alkalom múlt kedden volt itt:

www.modelshipgallery.com/gallery/dio/ru/kursk-700-fp/fp-index.html
Ha jól tudom valami kínai cég, úgyhogy a minőséggel nem árt vigyázni. Nekem egy Lee nevű cég termékéhez volt szerencsém és a doboz kinyitása után majdnem Bruce Lee-vé váltam (mármint kevésen múlt, hogy sárkányként tüzet fújtam). Az S-Mars egyéb termékeit itt találtam meg:

www.vietnamhobby.com/pages/productsearch.php
hellodebil 426450 2007. január 25. 13:38
Válasz erre
Yamato 3.jpg méret: 128.2 KB
Simi!
Köszönöm a jótanácsokat, ha a tartókról és a névtábláról van képed, lécci küld el, csak irányadónak...
Közben nézeggetm az 1:10 Yamatoról készült fotókat és ami kicsit bosszantó, az a torony ablakinak a kivitelezése a Tamiya makettjén... sztem ez nem nagy meló - könnyedén kivitelezhető - csak kicsit igényesebbre kellett volna venniük a "figurát".
A mellékelt képen látható, mennyivel pofásabb is valójában, mint az a kis beragasztott műanyagdarab, egy 350es maketten ezt megtehették volna.
Ezekkel az észrevételeimmel csak azért fárasztalak titeket, mert ha előbb figyelek fel ezekre a részletekre, lehet vmit én is próbálok javitani a helyzeten, de ehez a területhez én már nem nyúlok...
SImi 426449 2007. január 25. 13:10
Válasz erre
hellodebil!
Én az elején már összeragasztottam a fedélzeti elemeket. Végülis most sem késő. Első lépésként beragasztod a darabokat a helyére. Ekkor a "rés" megmutatja magát. Én tömítőpasztával tömítettem el, de legalább vagy 10X. Nem ezt javaslom. Inkább egy méretes húzottszálat készíts (érdemes kisérletezni a vastagsággal, hogy pont passzoljon, ha egy kicsit nagybb, az se baj), ragaszd be, tömítsed el, aztán pedig csiszold el. Én ezután vonalzó segítségével rákarcoltam az osztásokat. Talán ezért is jó volt, hogy nem lett teljesen egyszínű, homogén a fedélzet, ill. hogy feketével kiemeltem az osztásokat, mert így szinte észrevehetetlen lett a "rés".
SImi 426448 2007. január 25. 11:15
Válasz erre
hellodebil!
Bocs, elkerülte a figyelmemet: a tartók anyaga sárgaréz, amit jó alaposan felpolíroztam.
SImi 426447 2007. január 25. 11:12
Válasz erre
5-s-anyk.jpg méret: 239.9 KB
hellodebil!
A tartókat egy esztergályos emberrel csináltattam. Van ilyen ismerősöd? Ha igen, nagyon szívesen megadom a méreteit. Különben egy Brian King nevű ember Duke of York modelljének a tartóiról koppintottam (mármint a képről). Mivel a hajótest még nincs lezárva nagyon-nagyon javaslom, hogy 2 db 5 mm-es anyát ragassz a hajótest fenekébe, a középponttól előre és hátra arányos távolságban (persze, ki is kell ott fúrni majd..). A kép már a Hood-ról készült. A réz tartókat is át kell furatni és akkor a fa tartólaphoz tudod csavarozni. A névtáblát természetesen egy gravírozó stúdióban készítettem. Még a betű tipusára is emlékszem: freeform. Szerintem jól illik a hajó stílusához. A fed.elemekről majd délután írok neked.
hellodebil 426446 2007. január 25. 10:34
Válasz erre
Simi!
Több kérdésem lenne:
-a Yamato-nak a "tartói" miből vannak? Ha jól látom rézből, ezeket milyen üzletben, kb mennyiért lehet elkészittetni? (ha van róla vmi tervrajz ami az elkészitéséhez segitséget adhat, kérlek segits!) Ill. egy hasonló kis "névtáblát" is szeretnék hozzá készittetni, gondolom ezt gravirozással foglalkozó üzletben lehet megcsináltatni.
Te az épités mely fázisában ragasztottad a fedélzet két fő elemét a hajótesthez? Vmi speciális trükköt itt bevetettél? A sokat elmegetett résen kivül más probléma nincs a meglátásom szerint, kitűnő az illeszkedése.
(a gagyi Missourimnál a középső rész egyszerüen megvolt vetemedve - púpos volt - 2 helyen is csavarral kellett igen erősen a hajótest belsejéhez rögziteni)
SImi 426445 2007. január 25. 09:24
Válasz erre
exec!
A Bismarck-ra gondolsz? Azért annyira nem kell "beszarni" tőle. Nem rossz, de a feljavítások 80%-a maratásból van (még maga a fedélzet is!), ami azért - valljuk meg őszintén - leginkább sok sok pénz kérdése elsősorban, nem kell hozzá túl sok leleményesség. Persze el kell ismeri, ügyesen rá is ragasztotta... és ha jól látom, valahol 2005 decemberében vége is szakad a beszámolónak. Kár.
Podva 426444 2007. január 25. 09:20
Válasz erre
Hi!
Na ja! Ha az embernek saját rézbányája van :)
Üdv Podva
exec 426443 2007. január 25. 09:07
Válasz erre
Találtam egy linket, beszarás, amit a faszi épít!

www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php
ChevyG 426442 2007. január 25. 08:25
Válasz erre
Lenne még kérdésem:
Ki ismeri a SMARS (?S-MARS?) márkájú hajókat? Én csak 700as rombolókat láttam!
Ezeket csinált már valaki, ill szeretne ilyenekkel foglalkozni?
ChevyG 426441 2007. január 25. 08:13
Válasz erre
Oks, Köszi! Szavadon foglak:)

Addig nem kezdem el, amíg nincseneg meg a lövegcsövek. (ez ugyanis a nagy negatívuma a HELLER hajóknak)
M.Pisti 426440 2007. január 25. 07:57
Válasz erre
Köszi SImi!
Jól esnek dicsérő szavaid, melyek egy újabb lökést adnak a 2. hajóm elkészítéséhez. Már fantasztikus terveim vannak! Csak a hajót kéne valahogy beszerezni hozzá. Remélem hogy a hozzám hasnló kezdő hajóépítők is bátran merik majd vállalni a munkáikat ország világ elött. Csak így van értelme, csak így lehet tanúlni.
SImi 426439 2007. január 24. 23:42
Válasz erre
Pisti!
Gratulálok! Érdekes, jó cikket írtál! Nagyon találékony pasas vagy! Az a leszorítós ötlet döbbenetes! Én Pék Gyuritól hallottam ill. láttam, hogy le szokta csavarozni alúlról az alaphoz a hajóit. Azóta én is ezt csinálom: előre, meg hátra egy-egy csavar, és tutira nem fog lejönni. Sőt, még a 350-es Hood-ot is le fogom csavarozni a tartóhoz.Egyszóval: ebből a gyenge kitből - mert az új sokkal jobb - nem is lehetne sokkal többet kihozni (Ja, és az Eduard maratások is sajnos ebben a méretarányban nem a legjobbak közé tartoznak a vaskosságuk miatt). Szóval megérdemelten nyertél vele 4X...
SImi 426438 2007. január 24. 19:45
Válasz erre
ChevyG!
Ha odaérsz (mármint az építéshez), persze, hogy segítek!
SImi 426437 2007. január 24. 19:43
Válasz erre
Stefan és Atlasz!
Amit néztetek, azok az én általam feltett képek... nos, azon valóban balra tüzel (Itt jegyzem meg, hogy az eredetin ott is jobbra tüzelt, csak én megtükröztem). DE én EDE barátunk által mutatott képre gondoltam (1510-es hozzászólás) ill. a hozzászólásom előzménye az volt...
ChevyG 426436 2007. január 24. 19:10
Válasz erre
Köszi!

SImi! hmm, akkor tudnál segiteni panzershchiffe-ügyben?
Atlasz 426434 2007. január 24. 17:16
Válasz erre
SImi !
Szerintem a festményen is balra tüzel.
Üdv:
Atlasz
Sebi 426433 2007. január 24. 16:15
Válasz erre
Chevy !

Örülök, hogy tetszik a makett. A pontos rajzoknak én is örülnék, de azt hiszem ez a könyv elég lesz:

www.amazon.com/German-Pocket-Battleships-Roger-Chesneau/dp/1861762097
Az igazság az, hogy én SImitől kaptam kölcsön ezt a kiadványt és nekem nagy segítségemre volt az építésben. Biztos vagyok benne, hogyha megkéred, akkor kimásolja a neked szükséges részt belőle. A technikai rész pedig tulajdonképp megtalálható itt:

www.deutschland-class.dk/technicallayout/generaldetails.html

Itt látható, hogy milyen fegyverzet és radar volt a Deutschlandon és a testvérhajóin. Ami a repülőt illeti, amennyire én tudom 1935-ig nem volt fedélzeti gép. Utána Henkel és Arado volt.
SImi 426431 2007. január 24. 15:15
Válasz erre
Bocsánat, bocsánat!
A Bismarck a Dánia-szorosban bal oldalra tüzelt, a képen van jobbra...
SImi 426430 2007. január 24. 15:13
Válasz erre
Bismarck-sz.w..jpg méret: 264.6 KB
Bismarck-festm.web méret: 257.5 KB
Nem rossz ez a kép, de egy kicsit furcsák nekem a lövegcsövek (mintha a belül lévő lövegcső már nem is toronyban lenne...), ha pedig a Dánia-szoros béli csatát akarja ábrázolni, akkor pedig rosszfelé állnak a lövegek: ugyanis a hajó a jobb oldalra tüzelt. Mondjuk a photshop-on meg lehet tükrözni és akkor már is megoldódott ez a probléma. De engedjétek meg, hogy én is mutassak nektek két szép képet a Bismarck-ról!
SImi 426429 2007. január 24. 14:56
Válasz erre
EDE!
Szerintem nem, mert - úgy tudom - a pallók közti vékony hézagokat kátránnyal szokták tömíteni. De ebben Kalóz barátunk volna a legilletékesebb. Csak érdkességként jegyzem meg, hogy a Yamato-n ezt a műveletet vízfestékkel csináltam, azzal a meggondolással, ha nem tetszik, lemosom. Ugyanis a Tamiya enamel (Deck Tan) olyan festék (volt?), ami a legkisebb lakkbenzines hatásra is azonnal feloldódott.
EDE 426428 2007. január 24. 13:52
Válasz erre
Figyelmesség a rajongóknak:
www.hatterkepek.hu/download.php
EDE 426427 2007. január 24. 13:49
Válasz erre
SImi, Hellodebil!

A szárazecsetelést nem jobb piszkos sötétbarnával csinálni?
hellodebil 426426 2007. január 24. 13:01
Válasz erre
Simi!
A fedélzet még nincs összeragasztva, tehát kivitelezhető a rés eltűntetése, ám ehez ismét csak a tudás és rutin hiányzik a részemről. A hajó még sokáig nem lesz "egyben", úgyhogy ráérek ezzel foglalkozni... én úgy állok az összes feljavitáshoz, hogy számba veszem, miképp tudom kivitelezni - és ha úgy látom szépen megtudom csinálni, akkor nekilátok. Abba a hibába nem akarok beleesni, hogy ezekkel a javitásokkal az összképen rontanék. Ez történt sajnos a "kis korláttal" is. Csak olyannak fogok neki, amit meg is tudok csinálni.
SImi 426425 2007. január 24. 12:30
Válasz erre
hellodebil!
A kötéldobok... nagyon tetszenek! Szerintem az a "kis korlát" is teljesen elfogadható. Ennél sokkal sokkal durvább probléma az első és a középső fedélzeti elem közt lévő óriási hézag. Remélem, nem hagyod így??? Szerintem ha a fedélzet kiálló osztásait szárazecsetelnéd feketével, sokat dobhatnál rajta. Az egész művelet kb 2 óra...
hellodebil 426424 2007. január 24. 12:18
Válasz erre
Msolat - 100_5572.jpg méret: 174.3 KB
Msolat - 100_5576.jpg méret: 150.9 KB
Msolat - 100_5573.jpg méret: 297.1 KB
Nos igy sikerült a torony ksi korlátja, tudom hogy valójában nem ilyen volt az elrendezése, de sajna csak igy tudtam megoldani, hogy "szebb legyen"... ehez a részhez többet nem nyúlok :) (tudom, h ez nem szép dolog tőlem, de csak rontanék rajta...) A második képen a kötél/kábeldobok látszanak, sztem egész élethűek lettek. A harmadikon meg... "zakkumpakkk"
SImi 426423 2007. január 23. 23:12
Válasz erre
Sebi!
Örülök, hogy végre a Te szép hajód is láthatóvá vált itt a makettinfo-n! Végre, már nem csak a Titanic roncs árválkodik a "fémtestű hajók"-nál. Számomra olyan lehangoló volt, hogy míg más szekciókban huszasával sorakoztak a szebbnél szebb makettek, addig "nálunk" csak egy roncs volt (Ezzel nem Mike Tamás színvonalas alkotását akarom leminősíteni! Sőt, a maga nemében nagyon szép és érdekes mű.) Várjuk a többi szép hajót is (Musashi-k stb stb)!!!
ChevyG 426422 2007. január 23. 22:00
Válasz erre
Sebi: Grat! Többszörösen is, mert főleg a DKM érdekel, és imádom a HELLER hajókat!

uhh, és kellene valami anyag, hogy a HELLER féle LÜTZOW és a 33-34es DEUTSCHLAND miben különbözött? (az orra és a rgép tuti, és tsalán a légvédelem) Nekem pontos rajzok stb kellene.

Chev
SImi 426421 2007. január 23. 15:24
Válasz erre
hellodebil!
Ha elfogadható, nem annyira égbe kiáltóan rossz a minőség, hagyd is úgy. Én különben lehet, hogy inkább két darabból (jobb és bal félből) építettem volna. Az enyémen ez nem maratott korlát, de úgy emlékszem ennyi év távlatából, hogy egy kicsit szivatós volt nekem is, de azért összejött a dolog. Tudtad, h a pillanatragasztót le lehet égetni pl gyertyaláng felett a maratott alkatrészekről? És akkor ugyebár ujra felhasználható a dolog.
hellodebil 426420 2007. január 23. 14:48
Válasz erre
299.1246.1_lokator.jpg méret: 94.9 KB
A kérdéses terület (most nem igy fest, csak a fórumon ezt a képet találtam meg)
hellodebil 426419 2007. január 23. 14:39
Válasz erre
A parancsnoki torony előtt van egy hosszú létra függőlegesen, ami felett van egy kis rész két henger alakú tárgy között. Ott a két rész között van egy kis korlátrész és azt nem tudom szépen felragasztani oda... az a baj h sokat csiszoltam a torony éléből - ott ahova illeszkedne a korlát és igy már javitani is kellett, hogy az éle ismét megfelelő legyen. Már v 10x megpróbáltam úgy elkésziteni, hogy az igazán szép legyen, de nem sikerült. Most az "egynek jó kategória" illik rá, máshol nem is zavarna annyira, ha nem lenne szemelőtt. És amit emlitettem - a makettező szeme mindig a gyenge pontra téved. De mostmár igy hagyom, természetes fénynél nem is látszik annyira.
Másfelől a korlátépitéses félelmeim továbbra is megmaradtak...
Varjúbácsi 426418 2007. január 23. 14:25
Válasz erre
Sziasztok!
Yamato fanoknak:news.webshots.com/album/550418549pWgDkE
Néhány (286) fotó az 1/10-es-ről.
Varjú bácsi
SImi 426417 2007. január 22. 23:12
Válasz erre
hellodebil!
Hát melyik az a rész, amelyik ennyire szivat? A megoldás: le kell róla vetetni a rontást... A viccet félretéve, mi a baj? Ha jól körülirod a problémát, talán segít egy kis távgyógyítás.
hellodebil 426416 2007. január 22. 23:05
Válasz erre
Lenyűgöző!
Ugyanakkor torony korlátjával bajlódtam - felemásra sikeredett a dolog, csalódott is vagyok...egyszerüen nem tudom szépen kivitelezni és ez olyan dolog, amit mindannyian ismertek. Ha van egy gyenge pontja a makettnek, akkor egyfolytában megakad a szemünk rajta, még ha másnak nem is tűnik fel. Bár ez elég feltűnő részen van, többet nem nyúlok hozzá akkor sem, jobb nem lesz, max rosszabb :S
SImi 426415 2007. január 22. 22:36
Válasz erre
archiv.jpg méret: 255 KB
unknown1940.jpg méret: 37.3 KB
hullmtr1.jpg méret: 147 KB
hullmtr2.jpg méret: 165.1 KB
hullmtr3.jpg méret: 170.8 KB
paravnhzak.jpg méret: 173.8 KB
paravn-hzak.jpg méret: 218.3 KB
Sziasztok!
A képeket megnézve talán azt mondhatnátok: mi a franc ez? Mi köze van ezeknek a csatahajókhoz? Hát van némi köze... az egyik a Hood első hullámtörője, a másik pedig az emmögött meghúzódó "paraván-ház". Ezek a lényegtelennek tűnő dolgok is egy hajó részei, és - sajnos - nem lehet kikerülni, kihagyni őket az építés-feljavítás menetéből.
Kalóz 426414 2007. január 22. 17:30
Válasz erre
Hali!
A Linkajánlóban feltett oldalon vannak hadihajók (Warships) is, érdemes esetleg körülnézni.
hellodebil 426413 2007. január 22. 11:02
Válasz erre
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
...és még számos eredeti felvétel található itt, szemezgessetek kedvetekre!
Kalóz 426412 2007. január 21. 17:46
Válasz erre
A képen lévő kötelek perlonból vannak, a színük tehát piszkosfehér. Mondjuk a II. vh-ban még nemigen használták, akkor inkább a természetes rostokból készült kötelek voltak alkalmazásban. Azok színe piszkos vászonszín.
SImi 426411 2007. január 21. 16:06
Válasz erre
hellodebil!
Az általam ismert (Skulski-féle) rajzokon ezek a mellvédek kör alakúak, ám az említett fotókat ismerve én is elbizonytalanodtam. Ráadásul a Lion Roar nemrég kiadott szuper feljavítókészlete is ez utóbbi variációt erősíti. Úgyhogy úgy tűnik, mostanság ez utóbbit (a szögletes mellvédet) fogadják el hitelesnek.
hellodebil 426410 2007. január 21. 14:17
Válasz erre
yamatomovie-set-guns02.jpg méret: 57.7 KB
yamatomovie-set-guns09.jpg méret: 37.9 KB
yamatomuseum-guns05.jpg méret: 62.1 KB
Noha találkozhattunk ezekkel a képekkel a fórumon, de felmerül bennem egy kérdés... a 18 hüvelykes tornyokon található légvédelmi fegyverzet védőelemei kör vagy szögletes alakúak voltak? A maketteken és a valóságban ilyen nagy eltérések lennének, vagy ezeken módositottak?
A kötél/kábel dobokon a kötél itt is világos, innen vettem a bátorságot, hogy én is úgy imitáljam...
SImi 426409 2007. január 19. 19:02
Válasz erre
hellodebil!
A fotomaratott korlátot - mástól is így hallottam - a festés után szokták feltenni, szinte az utolsó fázisként, mert 1.a maszkolás baromi nehéz lenne így 2. a festés(ek) alkalmával esetleg óhatatlanúl megvastagodik a korlát 3. útban van más műveleteknél is. A ragasztás utáni ecsetes javítást javaslom a legvégén pedig egy nagyon vékony lakkréteggel el lehet tüntetni a fényes-matt eltéréseket. De ha ehhez nincs kedved - ahogy azt már néhányszor leírtam - válassz vmilyen hasolnó színű acryl festéket (elméletileg a Tamiya XF-54-es) és azzal jól le lehet festeni ecsettel is. Egy-két árnyalat különbség a test és a korlát közt észrevehetetlen, mert a korlát nagyon kis felületű. (A Montana-n ez utóbbit használtam jómagam is.)
Kalóz 426408 2007. január 19. 18:46
Válasz erre
Hali!

Amíg rendesen megszaporodnak a hajókról szóló cikkek itt a Makettinfo-n, nézzetek be erre az oldalra: shipmodeling.uw.hu/
Ha cirill btűkkel jelenik meg, akkor a bal felső sarokban lengedező magyar lobogóra kell kattintani. Amelyik név mellett magyar lobogó látható, az szerény fordításomban magyarul olvasható.
Sok hajóhoz tervrajzok is vannak mellékelve.
Kalóz
hellodebil 426407 2007. január 19. 18:07
Válasz erre
A fotómaratott korlátról mennyire hajlamos lejönni az olajos festék (MM) ? Mert a pillanatragasztó úgy látom elég agressziv oldószert tartalmaz és eddigi tapasztalataim alapján mindig utánna kellett a felületeket fújni, ahova felragaszttottam a korlátot. Arra magamtól is rájöttem h ha legközelebb ilyen munkába kezdek, akkor festés előtt ragasztom fel a fotómaratást... csak a fedélzet és a hajó oldala közti részre kerül a korlát és igy ott lefújni szépen, rengeteg maszkolást igényel majd... amiben benne vanm bőven a rontás lehetősége. Vagy esetleg ecsettel javitsam ki? Csak azzal meg a baj az, hogy fényes felületet ad és elüt a hajó fújt szinétől...
sorry h ilyen hosszúra sikeredett a kérdésem és nem a festés topicban tettem fel, de ti sztem kimeritőbb választ tudtok adni itt...
SImi 426406 2007. január 19. 17:40
Válasz erre
Ja, te vagy az, Stefano?!
Bocs, de a "másik" nevedet elfelejtettem, azt hittem, valaki más írta a hozzászólást... Persze, írdd csak meg te is, hogyan építetted a hajót, hiszen mégicsak 4 első helyezést kaptál érte. A kép nagyon szupi, amit most legutóbb tettél fel! A beállítást és a fotózás szögét jól eltaláltad. Ha még csinálsz néhány hasonlóan látványos képet, nagyon jó kis cikket készíthetsz róla! Ha javasolhatom, ne vakus képeket csinálj, hanem természetes fényben ("szórt fény") próbálkozz. Háttérnek pl kék lepedőt javaslok.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.