/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
kkk 639902 2018. február 13. 19:19
Válasz erre
Szia!

Megkérdezhetném, hogy milyen szürke színt használtál a Fusohoz?
zs180 639536 2018. február 7. 22:12
Válasz erre
Szerintem több tényező vezetett az általatok leírt jelenségekhez. Az Első VH után Nagy Britannia eladósodott, gazdasági ereje már nem volt a régi. A washingtoni szerződés miatt nagyon lecsökkent a hajóépítés volumene, cégek mentek csődbe, illetve olvadtak össze, a képzett munkaerő szétszéledt, és később már nem volt elérhető. A gazdasági válság erre rátett egy lapáttal. A háborúra felkészülést a brit ipari gépezet jelentős lemaradással kezdte meg, mikor pedig a háború kitört, a legfőbb prioritást a németek által elsüllyesztett kereskedelmi hajók pótlása, illetve a konvojkísérők számának gyarapítása jelentette. Ezért kellett pl. a Warspite-nak Bremertonba mennie nagyjavításra, és ezért nem kell nekem maratásból radart hajtogatnom a Barham-omhoz...
Altengernagy 639495 2018. február 7. 11:43
Válasz erre
Mar a 30-as evekben benne volt a rohadas az egesz brit flottaban. A Hood maga csoda hogy uszokepes volt a haboru kitoresekor. Nem volt se penz se akarat semmire. A haboru alatt meg csak rosszabb lett akkor mar akarat volt csak kapacitas nem. Az uj hajokon is folyamatosak voltak az uzemzavarok. Lasd Prince of Wales...
Simi 639471 2018. február 7. 00:03
Válasz erre
A háború alatt annyira nem volt kapacitása a briteknek, hogy pl a Warspite nagyjavításait is már az USA-ban végezték, úgy, hogy közben még ők egy óriási flottát is építettek közben. Szégyen...
zs180 639468 2018. február 6. 23:37
Válasz erre
Hát igen, a háború miatt nem került sor az átépítésre, mint a QE, a Valiant és a Warspite esetében. Azért UP volt rajta egy ideig. Szerintem az első VH-s szintet meghaladta (bulge, légvédelem). A torpedóvédelme nem volt rosszabb, mint a testvéreié. Legyünk igazságosak: három torpedó egymáshoz közeli, szinte egyidejű találata olyan dolog, amit kevés hajó bírt volna ki: a Barham-mal egyidősek közül szerintem nem nagyon lett volna esélye bármilyen másiknak sem.
Simi 639463 2018. február 6. 22:12
Válasz erre
Gyuri!
Akkor ezt a hajót rohadtul elhanyagolták. (Ilyen radar még a Hoodon is volt...) Ezek szerint mindenre volt idő (ilyen-olyan módosításokra, amiket írtál), de a komolyabb cuccokat sajnálták tőle. Szóval vészesen elhanyagolták. Akkor inkább az első VH-hoz volt közelebb, mint a másodikhoz... Nem is csoda, hogy felrobbant, szegény...
zs180 639456 2018. február 6. 19:42
Válasz erre
Imi, Willi, Batka, Sebi, köszönöm szépen!
Imi, képzeld szegény Barham kénytelen volt radartalanul hullámsírba merülni. Bizony, nem volt idő arra, hogy bármilyen radart szereljenek rá.
Batka, nagyon jól néz ki a Fuso!
Kérünk még képet róla, hiszen látszik, hogy sokat haladtál vele.
Willi 639442 2018. február 6. 16:55
Válasz erre
A helyedben én nem lennék kishitű. Nagyon tetszik ez az apróság.
Sebi 639439 2018. február 6. 15:19
Válasz erre
Ahogy egy német tengeralattjáró parancsnoka megjegyezte, miután a torpedói célba találtak: Gute arbeit
Batka 639434 2018. február 6. 13:33
Válasz erre
DSC_1515_resize
DSC_1515_resize

Sziasztok!

Az ember próbál haladni a Fusojával, de aztán meglátja Gyuri makettjét és úgy dönt, inkább elsüllyeszti a kádban. Csodálatos részletesség!

üdv,
Batka
Willi 639428 2018. február 6. 10:17
Válasz erre
Hú! Ez gyönyörűen aprólékos. Csodás!
Simi 639423 2018. február 6. 08:49
Válasz erre
Szia Gyuri!
Igazán lenyűgöző, és hiteles. Még így festetelenűl is nagyon mutatós!
A Barhamon is a Type 281 RDF volt rendszeresítve (mint a Warspite-n)?
zs180 639414 2018. február 6. 01:42
Válasz erre
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws4
mws4
mws7

Admiral
mws7
mws11

a helyén
mws11
mws12
mws12
mws13
mws13
mws15

Balra a WEM, jobbra WaveLine alkatrész, utóbbi már mellvédek nélkül
mws15
mws16
mws16
mws1

tripód-szárazpróba
mws1
mws2
mws2
mws3
mws3

Egy kis Barham híradó:

Mivel szeretném a Barham-omat közvetlenül az elsüllyedés előtti állapotában megjeleníteni, elsősorban egy viszonylag nagy felbontású, jobb oldalról készült fényképre támaszkodom a részletek tekintetében. Ez a kép tűnik a legkésőbbi készítésűnek. Többször nézegettem már túlzás nélkül órákig. Észre is vettem néhány részletet, ami nem szerepel az akár csak egy-két hónappal korábbi felvételeken. Például biztosra veszem, hogy nem volt már a hajón egy ideje repülőgép, mikor elsüllyedt, és a repülőüzemanyag-tartályokat is eltávolították ekkorra. Richard Price, Barham-építő kollégám hívta fel a figyelmemet arra, amit magamtól sosem vettem volna észre: a signal platform hátsó részét meghosszabbították az alatta levő állványzattal együtt. Érdekesnek találtam ezt a hajó egyetlen más makettjén sem látható részletet és meg is csináltam – kis alkotói szabadság is kellett, mert nem minden látszik a fotón, de az eredmény, azt hiszem, elég meggyőző.
A következő emelet az admiral’s platform,melynek háromszögét kiszélesítették és előrefelé meghosszabbították az utolsó hónapokban. Eredetileg vászonnal borított korlátja volt, de ezt aztán mellvédre cserélték. Levágtam hát az eredetit és offszetlemezből megcsináltam az újat, kifele hajló peremmel. Ide is kerültek a „padlóra” lefogató rézcsíkok. Két kivágás készült a ferde létráknak, és a platform aljára felkerült egy terjedelmes merevítés a L’Arsenal’s klassz kis maratott készletét használva (neve: perforated beams). A pozíciólámpák L-alakú háza feladta a leckét: több mint egy órát szívtam a kis, kb. 1,5 mm hosszú alkatrészekkel, mígnem a negyedik próbálkozásra sikerült legyártanom őket.
Ezután jött egy újabb szint: a compass platform. Ezt fontos szépen elkészíteni, mert ennek a kis egységnek a kinézete igazán meghatározó a makett megjelenésében. Bár mind a WEM, mind a WaveLine kitett magáért, nekem semmi nem elég jó, ezért gyorsan levágtam a mellvédeket róla. A képeken látható állapotban feltettem a helyére és kipróbáltam a tripód árbóc beállítását. Ahhoz képest, hogy egyik szint sincs a helyére ragasztva, egész tűrhetően szabályos.
Következő feladatom a compass platform részleteinek kidolgozása lesz.
zs180 639413 2018. február 6. 01:37
Válasz erre
Köszönöm az értékes infót. Úgy tűnik, nem is olyan egyszerű elkészíteni ezt az alumínium-papírmakettet...
TAMÁS78 639296 2018. február 4. 17:04
Válasz erre
10900.- megkezdetlen készlet
10900.- megkezdetlen...
18900.- megkezdetlen (magyar webshop ár 35e, ebay 24 e)
18900.- megkezdetlen...

Sziasztok!

Eladó két hajómakett. Fontos információk a képek alatt, további részletek ímélben.

panzerschiff kukonya freemail pont hu

Tamás
agriamodeling 638748 2018. január 25. 17:35
Válasz erre
Szia!

Mint ex-nyomdász írom, hogy az offszet-lemezre lehet levilágítani (de nem nyomtatni!) bármit, egész finom részleteket is. Ettől lesz nyomdai nyomólemez belőle. De csak egy oldalasan (a másik oldala nem fényérzékeny).
Ha meg tudod rajzolni valahogy az alkatrészeket és találsz egy nyomdát, ahol levilágítják nyomdai filmre, majd az offszet-lemezre, akkor megoldható. A rajz file-formátumát velük kell megbeszélni, de ez már részletkérdés.
Nem lesz olcsó, viszont drága. Arra ügyelj, hogy használd ki a max felületet, mert ha egyszer levilágítják és előhívják, többé nem lehet. Persze üres lemezként még tudod használni makettezésre, csak ábra nem lesz rajta.

Tamás
Sokol 638747 2018. január 25. 16:39
Válasz erre
Matrac!
A középső vízszintes lemez változott méretében néha pl. Zuik., vagy a vertikális magassága az utolsó példányoknál-, de az oldal létra soha. Ha nem volna szimmetrikus akkor vízhangos lenne a jel légi használatnál. Teljesen úgy működött mint a kanadai általános mm. - annak volt a koppintása technikailag alapvetően.
Batka 638728 2018. január 24. 22:47
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis help kellene. A téma IJN Fuso. Nem tudom eldönteni, hogy a 43-ban felszerelt Type-21-es radar az teljesen "matrac" szerű rácsozat volt, vagy pedig az egyik oldala nyitott?

Köszi előre is.

Üdv,
Batka
zs180 638686 2018. január 23. 17:29
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a pozitív reakciókat!
Imi, igen, az offszetlemez nagy ajándék - jó vele dolgozni.
Érdekes, amit írsz, talán meg lehet csinálni, csak jó nyomtató kell hozzá, bár a két irányban görbülő felületek megjelenítésére nem alkalmas, akárcsak a papír.
Willi, köszönöm, a lassú haladás azt hiszem, meglesz...
Sebi, ha Isten éltet, be fogom fejezni.
Most épp a tripód beállításával szívok, nem akar teljesen szimmetrikusan állni.
Mindennek szétszedhetőnek kell maradnia a festés miatt. Minél több a részlet, annál nagyobb a károkozás veszélye...
Sebi 638636 2018. január 22. 21:02
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép, csak így tovább! Én biztos vagyok benne, hogy be fogod fejezni :)
Willi 638591 2018. január 21. 18:11
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik. Látszik benne a rengeteg meló. Ne sajnáld, hogy alig haladsz! Had irigykedjenek csak a türelmetlenek.
Simi 638587 2018. január 21. 17:56
Válasz erre
Szia Gyuri!
Mindegyik szint egy külön kis gyönyörű alkotás!
Ez az offset lemez igazi kincs! Nem igazán látni a különböző fórumokon, hogy valaki is használná. Általában sztirolt, néha rézlemezt alkalmaznak ilyen feladathoz. Pedig erre a célra (pl mellvédek) ez jobb anyag, mint a másik kettő. Pont annyira merev, hogy legyen jó tartása; ill. pont olyan puha, hogy könnyen lehessen formálni. A vastagsága pedig 0.2 mm. Beszerezni se nehéz. Köszönöm, hogy annak idején még te hívtad fel rá a figyelmemet.Régi ötletem, hogy mi volna, ha papír helyett erre nyomtatnák rá pl egy hajó alkatrészeit..?
zs180 638576 2018. január 21. 14:02
Válasz erre
B1

Létrák
B1
B2

létrák 2
B2
B7

shelter deck
B7
B8

shelter deck 2
B8
B10

conning tower platform
B10
B11

CTP 2
B11
B12

CTP alulról
B12
B13

signal platform
B13
B14

SP 2
B14
mws15

SP fényszóró-erkélyekkel
mws15
mws19

a shelter deck szerelvényei
mws19

Ismét jelentkezem a Barham építésével.
Néha úgy érzem, sosem fogom ezt a hajót befejezni, olyan lassan halaldok.

Általában az egyes fázisokban szereplő létrákat akkor készítem elő, mikor épp a kérdéses területnél tartok. Az első képeken a pom-pom platformokra vezető létrák láthatók.
Belekezdtem a híd elkészítésébe – ez valódi kihívást jelent, mivel elég bonyolult térbeli szerkezet. Először a shelter deck-et vettem kezelésbe. Levágtam a mellvédeket és újakat készítettem offszetlemezből, melyeket belülről sok kis merevítővel, alul maratott támasztékokkal láttam el. A fedélzetről mindent legyalultam, a saját építésű felszerelések itt láthatók egy papírlapra ragasztva (AP507C színre lesznek fújva).
A híd következő szintje a conning tower platform. Innen is levágtam(úgy tűnik mindenhonnan le kell) a mellvédet, és a jól bevált offszetlemezből készítettem újat. Számos merevítés és támaszték került fel ide is. A páncélozott parancsnoki állás (conning tower) lőrésein is finomítottam, remélem, ez festés után jobban látszik majd. Az állás tetején levő tüzelésirányító tornyot (DCT) is módosítottam. A felépítmény oldalán egy ajtót kinyitottam.
Következett a signal platform. Itt is lecseréltem a mellvédet, és mivel ezt a szintet szerintem corticene-nel (linóleum-szerű borítás) fedték, megjelenítettem ennek lefogató csíkjait maradék maratásból. Ezek elrendezése végképp nem tudható, ezért itt a fantáziámra támaszkodtam. Kerültek ide még kis (de nem elég kicsi) hurkok félbevágott horgonylánc-szemekből, melyeken majd a jelzőzászlók köteleit szándékozom átvezetni, hogy a megduplázott köteleket csak fent, a rúdon kelljen ragasztóval rögzíteni. Látható itt még négy, igazán csinos jelzőzászló-tároló szekrény – az Artist Hobby termékei. A fedélzetet hátul részben a Trumpeter eredeti maratásából származó, részben saját építésű dúcok támasztják alá. The supporting braces came from Trumpeter’s PE fret supplemented by scratchbuilt ones under the after surface. Készült ide még két kis fényszóró-állvány, padlójuk maratott rács, oldaluk offszetlemez.
Gabusch 638178 2018. január 15. 15:23
Válasz erre
Sajnos pont úgy van elhelyezve, hogy derékszögben ne lehessen képet csinálni róla, a másodikon látszik is az üvegfal valamilyen tartóeleme.
Varjúbácsi 638172 2018. január 15. 14:29
Válasz erre
Köszönöm. Talán lesz még fotóm, mert találkozom valakivel, aki részt vett a felújításban.
Gabusch 638147 2018. január 15. 10:08
Válasz erre
lajta_alul1
lajta_alul1

Szívesen. Találtam egy kicsit más szögből képet róla, amit pár éve fotóztam. Sajnos a vaku nem volt engedélyezett, egyedül voltunk (most mindenki helytelenkedett és - stílszerűen - annyian voltunk, mint az oroszok), úgyhogy szét kellett gammáznom, de talán használható. Az eredetin alig látszik valami.
Varjúbácsi 638139 2018. január 15. 08:14
Válasz erre
Gabusch 638126 2018. január 14. 22:16
Válasz erre
lajta_alul
lajta_alul

Szia András!

Tagnap lóttem a Hadtörténetiben. Telefonos, nem túl jó, makettről, de talán használható.
MoMi 637897 2018. január 11. 17:58
Válasz erre
Szia András!

www.libri.hu/konyv/ifj_margitay-becht_andras.tank-a-dunan.html
"Tank a dunán" című könyvet ajánlom figyelmedbe.
Nálam is volt a könyv a Rebekkán,de nem vetted észre.

Momi
Gabusch 637792 2018. január 10. 00:01
Válasz erre
Szia András!

Nincs mit, remélem, tudod használni. Ha nem, akkor talán Bicskei János hagyatékában valahol fellelhetők a tervek, minthogy nem csak a szép Titanicot követte el.

Visszatérve a hajóra, persze, hogy volt motorja, de jelenleg a gőzgép is csak valami utánzat, a silányabb, mondjuk úgy, jelzésértékű fajtából emlékeim szerint. Ennek okán simán el tudom képzelni, hogy most nem is állították helyre a hajócsavarokat, tehát hiába is találnál képet a sólyán róla, az nem feltétlenül használható a csavarok tekintetében.
Varjúbácsi 637785 2018. január 9. 21:45
Válasz erre
Szia Gabi!
Köszönöm a tippet, próbálok majd arányítani. Volt motorja, eredetileg gőzgép, 1928-tól Diesel motor.
Gabusch 637764 2018. január 9. 15:02
Válasz erre
Szia András!

Van a Lajtának egyáltalán hajócsavarja? Merthogy tudtommal csak vontatható, akkor meg nem feltétlenül fontos, a vízben úgysem látszik.

Az alábbi oldalon az "External links" alatt vannak kezelési leírások a victoriai könyvtárból, abban vannak a Nordenfeldtről szép, színes ábrák. Némelyik méretarányosnak tűnik és megadták az átváltást is. Ismerve az 1" űrméretet, talán ki lehet méretarányosan nyomtatni és arról méricskélni.

en.wikipedia.org/wiki/1-inch_Nordenfelt_gun
Varjúbácsi 637760 2018. január 9. 14:23
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy segítség a guruktól! Keresek fotókat a Leitha (Lajta) felújításáról. A neten sajnos kevés a " work in progress" fotó. Két részlet érdekelne különösen, a hajó sólyán, főleg a tat része,a hajócsavar környéke, illetve a Nordenfeld fegyverzet méretei.
Előre is köszönöm.
varjasiandras@gmailpontcom
Sebi 637598 2018. január 6. 19:38
Válasz erre
101_3004
101_3004
101_3005
101_3005
101_3006
101_3006
101_3011
101_3011

Sziasztok!

Boldog Új Évet kívánok! Ahogy látom Szami egy jó kis szkreccsel indította az évet. Én műanyaggal kezdtem. Megcsináltam a Kongo szárazpróbáját.
Szamuráj 637478 2018. január 5. 11:08
Válasz erre
governor

Korabeli rajz a hajóról.
governor
P1040772_zpse5bb75f9

Ez egy ilyen hajó.
P1040772_zpse5bb75f9
Walking_beam_engine
Walking_beam_engine
SDC15691

90 cm-es lesz...
SDC15691
SDC15690
SDC15690

Sziasztok!

1/72-ben építem a CSS Governor Moore nevű hadihajót. Ez egy robbantott makett lesz, a középső részét kinyitom, hogy látható legyen a kazán, az "un" walking beam és a lapátkerék szerkezete.
Sebi 637239 2017. december 31. 11:11
Válasz erre
Kedves Barátaim!

Még néhány óra van hátra az évből és idén már valószínűleg nem "találkozunk". Ezért szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet kívánni!
Gabusch 637088 2017. december 27. 16:55
Válasz erre
Fogalmam sincs a méretarányról. Van egy katalógusom, amiben a soktucat DVD tartalomjegyzéke van, ott a papírmakettek között van egy CSS North Carolina. Ha kell, előkotrom és átküldöm valahogy.

Ezeknél a tuti az, hogy rendszerint PDF vagy JPG a képanyag. PDF-ből is lehet JPG-t csinálni és utána a DPI változtatásával olyan méretarányt csinálsz belőle, amilyet akarsz.
Szamuráj 637078 2017. december 27. 15:07
Válasz erre
Hm, az Észak-Karolina szinte megegyezik a Palmetto State-tel. Mekkora méretarány? Én 1/144-ben építem, vitrinbarát méretarány.
Gabusch 637071 2017. december 27. 12:31
Válasz erre
Az ironclad a katalógusom alapján a CSS North Carolina, illetve van még egy CSS Virginia, azaz a Merrimac.

Monitorból én meg akartam csinálni a Lajtát gyantából, hogy a haveromnak is legyen. Aztán most nekem nincs (a Skoda 11/16M ágyúmmal is majdnem így jártam, de ott megembereltem magam, úgyhogy van nekem is).
Kicsit pontatlan lett, meg fogalmam sincs, hol lehetnek a gumijai és a maratása. Pedig amúgy egészen korrekten nézett ki 1:350-ben.
Szamuráj 637062 2017. december 27. 10:39
Válasz erre
Szia! A legegyszerűbb egy monitort megépíteni. Melyik ironclad van meg neked? Én most a képem bal oldalán lévő nagyobbik kompot építem, USS Commodore Barney.
TAMÁS78 637030 2017. december 26. 19:46
Válasz erre
Gabusch 637026 2017. december 26. 18:52
Válasz erre
Ezzel már majdnem meg is lehet nyerni. :)

Van valahol egy papír ironcladem, azon is évek óta gondolkozom, hogy meg kéne csinálni egyszer sztirolból.
Szamuráj 637025 2017. december 26. 18:04
Válasz erre
SDC15641
SDC15641

Szerény amerikai polgárháborús flottám (1/144 méretarányban), most a téli szünetben rendezgetem, építgetem.
Szamuráj 636957 2017. december 24. 17:46
Válasz erre
Aha, értem amit írsz. Valószínű, hogy a gyors megoldásra felhasználtak már meglévő szerkezeti elemeket. Nemrég tudtam meg, hogy a konföderációs hajók páncéllemezeit a sok helyen felszedett vasúti sínekből, beolvasztás, majd hengerlés -megmunkálás után hasznosították. Van jó pár polgárháborús hajóm vitrinben: CSS Governor Moore, CSS Palmetto State, USS Coeur de Lion, USS Chillicothe, CSS Robert E Lee, USS Canonicus monitor. Üdv
Gabusch 636949 2017. december 24. 15:38
Válasz erre
Én inkább arra gyanakodnék, hogy ezzel a megoldással inkább lepattannak róla a lövedékek. Középkori várak kialakításából is meríthették akár az ötletet.
És ennek a hajótípusnak meglehetősen vitális pontja a lapátkerék.

De persze akár lehetett az is a háttérben, amit mondasz, vagy simán csak ehhez a formához voltak anyagaik, pl. víztorony, szélkerék, stb. alkatrészek a tartószerkezethez. Nyilván persze, ha hajót tudnak építeni, akkor ez totál mindegy, bár ha sietni kellett, nem mindegy, mi van kéznél azonnali felhasználásra.
Szamuráj 636947 2017. december 24. 14:57
Válasz erre
Köszi, hasznosnak bizonyultak a linkek, látom mást is érdekelt a téma a polgárháborús fórumban. Tényleg inkább csonkakúp formája volt. Messziről, amikor már csak a hajó sziluettje látszik, nekem úgy tűnik, mintha két lövegtornya lenne...lehet ez is célja volt a különleges kialakításnak? Furcsa egy monitor volt, de legszokatlanabb hajó ebben a témában szerintem a Lafayette, Choctaw és Eastport hármas.
Gabusch 636946 2017. december 24. 14:06
Válasz erre
Nézegesd ezeket a képeket is!

Erősen gyanítom, hogy az nem is csonkagúla, hanem csonkakúp (erre utal az általad csatolt képen az a lépcsős rámpa is.

www.navsource.org/archives/09/86/86080.htm
www.shapeways.com/product/C9YJAUJKJ/uss-osage-1-600

civilwartalk.com/threads/uss-osage-and-neosho-shape-of-their-paddlewheel-housing.85658/
Gabusch 636945 2017. december 24. 13:57
Válasz erre
Szia!

Szerintem ugyanúgy, mint a többin.

Ha megnézed, pl. a Caironál van egy viszonylag magas felépítmény, ami az ágyúfedélzetet takarja és ebből még kissé kiemelkedik a kerékház. Mivel ez egy monitor, aminek nincs ágyúfedélzete, csak lövegtornya, valahogyan be kellett fedni a lapátkerekét. Összességében kb. pont olyan magas, mint a Cairo vonatkozó, de eltérő kialakítású része. Viszont ezt a formát lényegesen egyszerűbb felépíteni, mert kell hozzá néhány gerendából egy csonkagúla alakú tartószerkezet, amit aztán be lehet fedni vaslemezzel vagy deszkával. Semmi ívelt felület, ami lényegesen problémásabb, mint néhány gerendát összerakni.
Szamuráj 636943 2017. december 24. 13:10
Válasz erre
Szia! Azokat ismerem, és a meghajtásukat is (építek egyet, USS Lioness), de ennek el van rejtve abba a kazamata-szerű képződménybe, ezért nem látható hogyan oldották meg. A City-class-nál (Cairo, carondelet, stb) és a Louisiana-nál jól látható a középvonalban elhelyezett lapátkerék, azoknál semmi probléma. De itt? Számomra rejtély...
Gabusch 636941 2017. december 24. 12:25
Válasz erre
Nézz rá a Mississippin közlekedő XIX. századi gőzhajókra! Jelentős részük hátsó lapátkerekes volt, abból ki tudsz indulni. Talán még most is van mutatóban ilyen, mint nosztalgiajárat vagy múzeumhajó.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.