/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
SImi 426298 2007. január 1. 21:02
Válasz erre
Chevy!
Az igaz, hogy AIRFIX makett volt ez a Pék Gyuri-féle Warspite, DE én bizony félve nyúlnék hozzá: Gyuri ezen a hajón dolgozott a legtöbbet, ha jól emlékszem kemény 3 évet!
ChevyG 426297 2007. január 1. 19:44
Válasz erre
revell bismarck!!!!.jpg méret: 45.6 KB
A REVELL Idén kiadja a Bismarck-ot! A méretaránya 350es lesz!!! VADI ÚJ KÉSZLET! nem újra dobozolás!
ChevyG 426296 2007. január 1. 19:43
Válasz erre
Jo, és olcsó alap 1 szép hajónak az AIRFIX 600asok (nekem az IRON DUKE van meg)

(csak ez akart lenni válasz SImi üzenetére:))
ChevyG 426295 2007. január 1. 19:42
Válasz erre
SImi 426289 2006. december 30. 12:33
Válasz erre
Kalóz!
Nem azzal volt a gond, hogy mondjuk a photoshop-al nem tudom megcsinálni a leméretezést, hanem a megadottnál ("hivatalosan" 300 Kb) kisebb képet enged csak feltölteni a rendszer... és először nem tudod, mi a fene baja lehet, miért nem akar működni a dolog? Tehát a valóságban olyan 280 alatti képeket fogad csak be ez az oldal.
lucky 426286 2006. december 30. 08:37
Válasz erre
SImi!
Képszerkesztő progikkal le lehet kicsinyíteni a képeket...
hellodebil 426285 2006. december 30. 08:29
Válasz erre
Minden Kedves hajósnak sikerekben és hajókban gazdag BUÉK!!!
hellodebil 426284 2006. december 29. 17:28
Válasz erre
Mit takar a hobby és mit a profi kategória?
SImi 426283 2006. december 29. 14:28
Válasz erre
Stefano!
Sajnos tőlem Szolnok még messzebb van, mint Móvár, mert én itt lakom Nagykanizsa mellett, Nagyrécsén. Az, hogy megosztják a mezőnyt, az igazságosabbnak tűnik. Ezek szerint ott az elbírálás is normálisabb volt?
A képeket azért nem tudtat feltölteni, mert a szabályzat szerint 300 Kb a képméret felső határa, de igazából ez a valóságban olyan 280 körül van. Effölött pedig igazából mindig visszadobja a rendszer. Én is sokat szívtam, amíg erre rájöttem.
Stefano 426282 2006. december 29. 10:49
Válasz erre
Simi! Csináltam 1-2 képet a gépemről ahogy kérted csak nem tudom felrakni őket. Pedig logikusan próbáltam. Mindegy, majd élőben látod!
Stefano 426281 2006. december 29. 10:14
Válasz erre
Simi!
Gyere le szolnokra március közepén. Már az is elég komoly verseny.És sokkal közelebb van mint óvár. Hajókból is aránylag sok van.Lehet majd csemegézni. Ott már tavaly is úgy volt, hogy minden kategoriában ketté osztották a mezőnyt hobby és profi ligára.Na ehez mit szólsz??? Mivel nekem az első hajóm volt így természetesen a hobbyba neveztem be. A nevezésnél látta az egyik "hozzáértő" emberke, és sok olyan hibára hívta föl akkor a figyelmemet, amelyeket megfogadtam.(igaza is volt).Annak ellenére hogy első lettem, a verseny után két hónapig dolgoztam még a hajón, hogy még tökéletesebb legyen. És meg is érte szerintem. Mert tanúlni és megfogadni mások tanácsát sosem szégyen.Sőt! Csak így lehet fejlődni. Akármiben!
SImi 426280 2006. december 28. 21:58
Válasz erre
100_0007_1.JPG méret: 184 KB
100_0019_1.JPG méret: 243.6 KB
100_0024_1.JPG méret: 254.1 KB
100_0024_1.JPG méret: 254.1 KB
100_0033_1.JPG méret: 224.8 KB
Kedves hellodebil barátom!
Azért van ám más is, aki tud szép hajókat építeni Mo-on (Az egy dolog, hogy jórészt az én hajóimat ismered). Ott van pl Pék Gyuri barátom hajói, amik "nem semmi" alkotások. Vagy pl Sebi barátunk is egész jól dolgozik, csak ő nagyon szerény, és még erre az oldalra nem nagyon tett fel képeket a saját hajóiról. És még biztosan nem említettem meg másokat, akiket kevésbé ismerek...
A hajókat pedig elsősorban a magunknak építjük, a magunk örömére, (hiszen majd te nézegetheted a vitrinben az év 360 napján, a zsűrinek meg a közönségnek legföljebb 6 nap ha jut) Ezért senki ne hagyja abba (korzaar se!) a hajóépítést. Különben idővel aki igényes és törekvő, az úgyis fejlődik ld pl a te saját Musashi-dat, ami már "fejlettebb" hajó lesz, mint az előzőek. A következő még jobb lesz majd... stb stb
A mellékelt képek Pék Gyuri barátom egyik legszebb alkotása: HMS Warspite 1938 (Airfix 1:600)
korzaar 426279 2006. december 28. 21:01
Válasz erre
Csak olvastam az előző néhány hozzászolást:)))
hellodebil 426278 2006. december 28. 20:59
Válasz erre
Ne haragudj, de nem értem a kérdésed...
korzaar 426277 2006. december 28. 20:49
Válasz erre
Akkor most az 1/72-es torpedonaszád átépitésemet hagggyam a fenébe??? Pedig dögös fekete festésü kalózverda lesz belöle
hellodebil 426276 2006. december 28. 18:58
Válasz erre
Bocsánat hogy hozzászólok az eszmecserétekhez. Szerintem a hajósok többsége úgy lesz hajós, hogy elkezdi a téma foglalkoztatni (maga a hadihajózás története)... a fiatalabb generáció (ide sorolom magam is) már nem érdeklődik e hobby iránt. Bizonyára kell vmi családi hátszél is h vkit elkezdjen érdekelni ez a hobby. Személyszerint az édesapám fegyvergyűjtő, és kiskoromtűl kezdve kaptam a hadtörténetiből és a börzékről a dózisokat. Aztán - még az előző rendszerben - hozta fillérekért a KP fantasztikus makettjeit! Tényleg jók voltak! Nálam a Revell Bismarckkal kezdődött. Mindig is a XX. századi haditengerészet volt az ami érdekelt.
Az, hogy ilyen kevesen vagyunk - vagytok profik - hajósok elsősorban annak köszönhető h a kevés makettbolt kirakata repülőkkel, autókkal és harcjárművekkel van tele. Ezekből van pár "favorizált" termék, amit dögivel el lehet adni, és innentől kezdve egy hajó már nem is olyan kelendő és látványos. Nem mellékes az ár sem!
Az évek múlásával a helyzet csak romlott, emléxem 10 évvel ezelőtt a Megamodell kirakatában egy gyönyörű 350-es Nimitz votl kiállítva, mára ennek nyoma sincs. Itt Mo-n sosem lesz a hajó kategóriában öldöklő verseny és nem is érdemes a zsűri hozzáállásán és "szakértelmén" fennakadni, akik itt mgfordulunk a topicban, mind tudjuk h mi a szép és mi a kevésbé az. Soxor elmondtam már, hogy Simi hajóihoz foghatót hazánkban még nem láttam. És "rangos" külföldi fórumokon is kevés az olyan szinvonalas munka mint az övéi...
SImi 426275 2006. december 28. 17:30
Válasz erre
Stefano!
Valóban, nekem is az a véleményem, hogy a zsűrikkel sokszor van gond: pl (igaz, ez kb 3-4 éve volt) Móváron volt olyan, hogy harcjárműves kollégák zsűrizték a hajókat; az eredmény is ennek megfelelő volt: a legkoptatottab volt a nyerő. Hála Istennek, ez a gyakorlat ott megváltozott, az utóbbi 2 évben tényleg "szakértők" zsűriztek. De sajnos sok helyen maradt a régi szemlélet.
"látta a közönség a munkádat, kérdezgethettek róla, kedvet csinálhattál hozzá másoknak"
Egy példa a tavalyi móvári versenyről: vmi osztrák fazon odahozott egy 350-es Tirpitz-diorámát; jó nagy volt. Egyből felbojdult a környék: "Oda nézz! Az anyja! El ájulok!" hangokat lehetett hallani. Tudod, milyen kókány munka volt? Pl a hajó jól láthatóan ecsettel volt lepingálva, nem volt kötélzete, óriási illesztési hibák jellemezték stb stb stb. Mégis a közönségnek ezt tetszett.
A net viszont itt egy olyan közösséget hozott létre, akiket nem lehet ilyen dolgokkal etetni, akiknek van izlésük és tudásuk. Ezért tartom ezt a csapatot - köztük téged is - sokra.
Különben gratulálok a 9 hónapig épült géphez! Bocs, ha megbántottalak. Szóval te se ontod a maketteket (akárcsak én). Nem láthatnánk róla legalább 1-2 képet? És ha minden igaz, Móváron fogunk találkozni és beszélgetni.
Sebi 426274 2006. december 28. 09:26
Válasz erre
A baloldali menüsorban: akcesoria, utána lufy és már válogathatsz is a csövek közt.
Kalóz 426273 2006. december 28. 08:37
Válasz erre
Szia, SImi!

" itt MO a hajóknak igen kicsi az imázsuk"

Sajnos nem csak makettezés-modellezés terén. A szakmában dolgozom/dolgoztam, van rálátásom a témára.

Szia, Stefano!
Nem a versenyzés a kényes téma, csak sztem nem azt az eredményt hozza, ami a mai magyar makettezésnek hasznos lenne.
A kiállítás, mint írtam, más tészta, csak nem tudom, miért kell mindig és mindenáron rangsorolni. Anézők úgyis kialakítják a véleméynüket, és még a legjobb zsűri sem készíthet tanulmányokat, hogy mit, miért és miért úgy értékelt. Így sztem csak a verseny árnyoldala erősödik, a fórumokon rendszeresen jelentkező negatív vélemények meg ezt csak erősítik (Az idei Stefi után ez mintha kicsit háttérbe szorult volna, szerencsére).
És egy hajót tényleg sokkal bonyolultabb összerakni, mint más makettet, még dobozból építve is, pláne meg famodellként.

Üdv és BÚÉK: Kalóz
Stefano 426272 2006. december 28. 08:30
Válasz erre
Simi!
Az a baj Mo-on hogy a zsűriket sokszor kevésbé hozzáértő emberekből állítják össze, mint maguk a versenyzők. Téged kértek már fel zsűrizni? Mert ha ilyen és hozzád hasonlók pontoznának, akkor nem lennének furcsa eredmények. De ez minden szakágban így van.(Sajnos)Senki se a zsűrinek makettezzen! És teljesen mindegy hogy első vagy, vagy harmadik. A lényeg hogy ott voltál, látta a közönség a munkádat, kérdezgethettek róla, kedvet csinálhattál hozzá másoknak, tapasztalatokat cserélhettél, stb ...Az kevés hogy ha csak a net haverok látják a munkáid. Pék doktor is elmegy néha versenyre és "robbant egy nagyot". Simi!Mivel kevés az ügyes hajós, ezért kéne nektek a szinvonalat sűrűbben emelni,és nem a zsűrivel foglalkozni. Szerintem egyszer majd mi személyesen még sokat fogunk dumálni.
Ui: Az utolsó bontott-feljavított gépem 9 hónapig készült!!!
SImi 426271 2006. december 27. 23:25
Válasz erre
Pisti!
Lehet, hogy kicsit félre értettél...
Versenyeken, ha lesz rá módom, fogok indulni, DE NEM ÉLETCÉLOM, HOGY AZÉRT ÉS ARRA ALKOSSAK. Szerintem a maketezők jó része (én bitosan) a saját álmaimat próbálom anyagba önteni. Hogy ki fogunk-e halni? Ez engem nem feltétlenül motivál. (Szerintem mindig voltak és lesznek is hajómodellezők -makettezők.) Számomra a zsűri döntése is másodlagos, de azért nagyon bántó tud lenni, ha pl egy nyílvánvalóan sokkal gyengébb hajót jobbra értékelnek, mondjuk csak azért, mert nagyobb (vagy látványosabb), ugyanakkor nem hiteles.
Hogy miért készül olyan kevés hajó?
Az éremnek az egyik oldala: hány alkatrészből van egy feljavított repülő és mennyi idő alatt készült el vele az alkotója? Pl a Yamato-m kb 4500 alkatrészből van, csak a Pete vagy a Jake (repülők) darabja vagy 50 db feljavítóval van megtuningolva (gyárilag az egyik 3, a másik 5 darabból áll). A sok munkára kevesen vállalkoznak. Egy jó készletből ugye egy hónap alatt megszületik a végeredmény harcjárműből vagy repülőből. Hasonló színvonal és időráfordítás mellett egy hajó kb 1-2 év alatt készül el.
Az érem másik oldala: itt MO a hajóknak igen kicsi az imázsuk.
Stefano 426270 2006. december 27. 22:05
Válasz erre
Látom gyerekek ez a versenyzés nálatok kényes téma. Akkor miért van az hogy repölőkből meg harckocsikból több tucat van egy versenyen, a hajósok meg ilyen érzékeny lelküek? Ha így álltok hozzá akkor sosem fog nőni a táborotok. A versenyek a legjobb helyek arra hogy a fiatalok kedvet kapjanak a hajóépítéshez. De ha mindig csak egy-két hajót indítanak akkor annak nem lesz nagy kedvcsinálló hatása. Ha nem toboroztok utánpotlást, ki fogtok hallni! Lassan már a hajós kategóriákat is meg fogják szüntettni.Minek, ha úgy se nevez be senki. Más hozzáállást kérnék Úraim! És sosem szabad egy verseny eredményéből kiindulni.Ahány verseny, annyi zsűri. Akkor vitatkozzunk! Hajrá!
Egy öreg repülős.
SImi 426268 2006. december 27. 20:40
Válasz erre
Kedves Stefano (alias Pisti; különben Isten éltessen, mert tegnap volt a névnapod!)
A verseny, mint olyan, nagyon kétélű dolog! Ha kicsit nem hozzáértő a zsűri, már el is buktál, mert pl azt vették figyelembe, hogy melyik hajó volt a nagyobb; netalán a koptatottabb, meg a rozsdásabb (nem akarom bántani a harcjárműves barátainkat). Pl itt van a három hajóm. A Tone és a Montana 700-as hajó. Ezért nem igazán látványosak; persze a fotókon látszik a részletesség, de ezt kevesen veszik észere a mérete miatt. (Móváron pl a legutóbbi két versenyen a hajók voltak a legsötétebb sarokban, így annyi a részleteknek.)És akkor az egyszerű szemlélő ledöbben a 350-es Tirpitz-től, aminek nincs kötélzete, rettentő elpuskázott részleteket látsz rajta, de ők csak azt látják, hogy nagy és ez elég. És akkor te miért mentél oda?
UI: Most az HMS Hood-al birkózom (Trumpeter 1/350), eddig nagyon "prántya", de azért csinálom...
hellodebil 426267 2006. december 27. 17:39
Válasz erre
Sassi!
Nekem Bismarck, Tirpitz, Gneisenau megvannak az 570-esekből, minőségre nem rosszak, de az alakhűséggel vannak gondok... erre kb akkor jöttem rá, mikor megvettem a 350-es Tirpitzem. Szép makettet készithetsz belőlük, de egyes gyártók 1:700-as vagy 1:720as léptékű makettjei szebbek, az 570-esek az árukhoz képest nem rosszak. Ha profi munkát akarsz késziteni belőlük, akkor 1:700-as, ha van rá zsetonod és vmi nagyot akarsz alkotni, akkor a 350-es Academy vagy - mégtöbb pénz esetén - Tamiya (kettő ugyanaz, sztem a minőségük is megeggyezik)
Stefano 426266 2006. december 27. 16:58
Válasz erre
Simi Mester!
Fantasztikusak a munkáid! Pont erről beszéltem. Akinek ilyen tudás van a kezében, annak tanítania kéne és újságokban publikálni. Hogy lássák a kezdők is hogy ilyen is van. Mivel nincs mindenkinek nete, ezért van szükség minnél több versenyre elmenni és hirdetni az "igét" személyesen!
Egy ifjú padovan.
ChevyG 426265 2006. december 27. 16:39
Válasz erre
Pman 426264 2006. december 27. 15:59
Válasz erre
Jó oké ti nyertetek:)
Annyira nem vagyok ebben otthon.
Elnézést a gáz beszólásért!
sassi 426263 2006. december 27. 15:54
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki nem tudja esetleg hogy a revell 1/570-es hajói (scharnhorst,tirpitz,bismarck) milyen minőségűek?
ChevyG 426262 2006. december 27. 14:24
Válasz erre
Ezt ismerem, de nem találom:( (lehet én vagyok a láma)
Sebi 426261 2006. december 27. 11:56
Válasz erre
Hello Chevy !

Innen:

www.gpm.pl

Ha a lengyel esetleg nem megy, felül klikk az angol vagy német zászlóra.
A papírmakettek se rosszak, de egy részét már biztos láttad Móváron vagy most legutóbb a Stefánián.
ChevyG 426260 2006. december 26. 22:56
Válasz erre
Ez nem a Deutschland-osztály hajója volt! Testvére a Gneisenau volt. Ez az osztály volt a Bismarck-Tirpitz páros után (nem számítva a Graf Zeppelin-t) a második legnagyobb hajó-egység.
igen 19:45kor merült el.
hellodebil 426259 2006. december 26. 22:36
Válasz erre
Pman!
Csatacirkáló volt! 1943-ban, ez volt az utolsó kísérlet, hogy a németek nagyobb felszíni hadihajót a tengerre küldtek. Egyébként pontosabban az Északi-tengeren 19:45-kor süllyedt el. Bővebben olvashatsz erről a Hajja & fiai által kiadott Kriegsmarine-ben. Vagy máshol :)
Pman 426258 2006. december 26. 22:13
Válasz erre
Hát igen a Német zsebcsatahajók büszkesége.
Hánykor süllyedt el?
ChevyG 426257 2006. december 26. 22:01
Válasz erre
Ma hatvanhárom éve annak, hogy elsűlyedt a Német Haditengerészet egyik büszkesége, a SCHARNHORST csatacirkáló. Az 1968 tengerészből 1932 soha többé nem tért haza...
SImi 426256 2006. december 26. 21:18
Válasz erre
Stefano!
Persze én se azért építem a hajókat, mert kiállításokon, meg versenyeken szeretnék tarolni. Egyszerűen vonzódom hozzájuk és még most is izgalommal tölt el, ami velük történt.
Ebből kifolyólag versenyekre viszonylag ritkán megyek el, de a móvári versenyen nagyon szeretnék ott lenni, nem is a siker reményében elsősorban, hanem mert szeretek szájat tátani, barátokkal találkozni, beszélgetni, néhány dolgot makettezéshez olcsón beszerezni. De azért a Montana-mat majd szeretném benevezni...
Különben tényleg nagyon kevés a versenyeken a hajó, sajnos. Ráadásul én is csak hármat építettem eddig. Az első a Yamato (1/350) utána jött a Tone (700) és a legutóbbi a Montana (700). Csak neked írom le ez utóbbiakat, mert a többiek már úgyis tudják.
www.modelshipgallery.com/gallery/users/Imre-Somogyi/user-index.html
hellodebil 426255 2006. december 26. 20:14
Válasz erre
Stefano!
Sajnos kevesen művelik olyan szinten a hajók építését, mint Simi kollega. Itt a topicban én vagyok a leggyengébb láncszem, én tuti nem fogom egy munkám se vinni versenyre. De azért vannak páran, akik szép munkákat készítenek!
Stefano 426254 2006. december 26. 19:31
Válasz erre
SImi!
Igen ott leszek óváron, de csak repcsikkel. A hajóm már két éve ott volt, úgy hogy már nem vihetem le, de én is szeretném majd látni valamikor a Yamatodat.Miért van az hogy a hazai versenyeken nincsenek műanyag csatahajók???(max 1-2). Olyankor merre jártok? Az nem lehet kifogás hogy túl nagyok!
ChevyG 426253 2006. december 26. 14:15
Válasz erre
Példa értékű!

Én leszek móváron!
Remélem tudunk majd eszmét cserélni jol:)
SImi 426252 2006. december 26. 12:48
Válasz erre
webDSCN5167.jpg méret: 100.3 KB
webDSCN5161.jpg méret: 157.8 KB
webDSCN5146.jpg méret: 96.7 KB
webDSCN5134.jpg méret: 111.2 KB
Stefano (Pisti)!
Köszönöm rövid ismertetődet a vízről. Szerintem egész jól sikerült. Persze majd szeretném látni a valóságban is. Nem jössz majd a mosonmagyaróvári kiállításra?
Remélem, a repülőket hamarosan megunod, bár nem feltétlenűl kell megunni, hiszen a legtöbb II.VH-s hajón voltak repülők, amelyeket szépen fel lehet javítani: így a kettő akár össze is köthető. Itt küldök néhány képet a Yamato-m repülőiről kedvcsinálónak (a méretarány 1/350, tehát 5-ször kisebb, mint a 72-es.
hellodebil 426251 2006. december 26. 11:26
Válasz erre
Kalóz!
Köszönöm a kimeritő választ!
Nekem az első gondolatom az volt, hogy talán pontatlanul adták meg a hajó adatait, aztán vmi hasonlóra gondoltam, amit te emlitettél. Harmadjára ugrott az be, hogy talán más oka lehet. Mégpedig az, hogy a Tirpitzet eleve clipper típusú hajórorral építették, mig a Bismarcknak az orrát egyszer átépítették a hagyományosról! A Bismarck 40' augusztusában volt 250 méteres, de azt még nem tudtam kinyomozni h mikor építették át az orrát (gondolom ezután - vagy vmi kavarás lehet a dátumokkal). A Tirpitz hosszát pedig 41' februári állapot szerint adták meg. Én erre gyanakszom...
ChevyG 426250 2006. december 26. 11:19
Válasz erre
Ezt nem tudja valaki, hogy honnan lehetne beszerezni?:

www.modellversium.de/kit/artikel.php
Kalóz 426249 2006. december 26. 09:03
Válasz erre
Szia, helodebill!
Az, hogy két hajó azonos tervek alapján épül, nem jelenti azt, hogy egyforma méretűek is lesznek. Egyrész van gyártási mérettűrés, meg apróbb változtatások lehetnek a két hajó között, amitől még testvérhajók maradnak. Egy ekkora hajónál az eltérés bőven benne van a tűrésben. Az egyetemen különben azt oktatták, hogy ahajógyártás pontosabb az óragyártásnál. Az utóbbinál egy pár tizedes alkatrész tűrése pár ezred, azaz egy nagyságrend, hajónál meg legalább kettő (3,1/253,6).
Kalóz (úgyis, mint hajómérnök)
Stefano 426248 2006. december 25. 22:34
Válasz erre
Imi!
Köszönöm épitő jellegü tanácsaid. Igérem, a 2. hajómnál már megfogadom őket! Az már biztos, hogy ha a repcsiket meguntam,akkor a hajókra fogok átpártolni. Egyébként a viz alapja egy sima katedrálüveg méretre vágva.Az üveg alja átvan fújva sötétzöld és sötétkék variálásával.Erre van ráragasztva a hajótest, de mivel az felfekütt a domborulatokra, ezért kénytelen voltam hullámokkal eltüntetni a réseket a hajó alatt. Ekkor ugrott be a szikra, hogy nekem még maradt a fürdőszoba felújitásánál átlátszó tömitőanyag (sziloplaszt)-lehet hogy rosszul ejtem. Ez az anyag minden szempontból megfelelőnek bizonyult: átlátszó, kicsit fényes, hamar szárad, könnyen alakítható,nem kezdi ki a müanyagot, keményen rögzit. Fogpiszkálóval alakítottam ki a hullámok elhelyezkedését és a fodrozódást. Miután megszáratt, matt fehérrel emeltem ki a habokat a hajó körül. A hullámok elhelyezkedését eredeti légifelvételek alapján alakítottam ki.
hellodebil 426247 2006. december 25. 19:11
Válasz erre
Most nézegettem... a Tirpitz 253.6 m hosszú volt, a Bismarck 250.5... ennek mi az oka? Vizvonalban 02, méter sem volt a különbség a két hajó közt, amit betudhatunk pl a Tirpitz nagyobb merülésének is...
MIKE 426246 2006. december 25. 19:10
Válasz erre
Így találtam,asszem!Köszi a kiigazítást :)
hellodebil 426245 2006. december 25. 19:02
Válasz erre
Bár repülő, a Bismarck és a Tirpitz szerelmeseinek kötelező :)
www.youtube.com/watch
ChevyG 426244 2006. december 25. 17:37
Válasz erre
ez az IOWA osztály 1ik hajója... nem romboló (bár tud rombólni...)
MIKE 426243 2006. december 25. 15:35
Válasz erre
rombolo.jpg méret: 110.1 KB
ez jó lehet diohoz esetleg(a víz miatt) :)
SImi 426242 2006. december 24. 15:52
Válasz erre
12-25 mm-es torony.jpg méret: 128.9 KB
Pisti!
Sajnos nem lehet autentikusnak tekinteni a legtöbb hajós kitet, amit a gyártók kiadnak, annak ellenére, hogy megjelölik, hogy a hajó melyik évet jelenítik meg.Méginkább nem lehet alapul venni a doboztetőn lévő festményt... ami abszolut csakis a vásárló kedv felszítását szolgálja. A maratások készítői is sokszor nem teljesen megbízhatók, mert pl nemes egyszerűséggel kihagynak dolgokat a maratásból (pl WEM Yamato szettből hiányoznak a csúszásgátlós lemezfelületek).Ráadásul a maratásoknak is van egy eredendő hibája: lemezből van kimarva, így sokszor nincs meg az alaktrész megfelelő vastagsága (pl a Yamato esetében az antennatartó állványok stb). Néha pedig ők is tévednek: ld a Yamato fő radarját... (Eduard)
Szóval az a legbiztosabb, ha beszerzel vmilyen jobb hátéranyagot és annak alapján dolgozol. A Yamato-Musashi esetében pl az Anatomy sorozat Yamato kötete az egyik legjobb, vagy amit én használtam: Skulszky: Superpancernik Yamato. Ez utóbbinak a rajzai eléggé elterjedtek, még a netetről is letölthető egy részük.
Ami meg a vastag lövegcsöveket illeti, azokat a legegyszerűbb ha levágja az ember és pl megfelelő vastagságú rézdrótból (1, befúrás 2, beragasztás 3, mértere vágás) újat készít, ráadásul gyorsan is megy a csere. Persze előtte ki kell számolni a méretarányos rajz segítségével, hogy milyen vastagságút kell használni, mert különben újra csak a szar kap egy nagy pofont...
A képen az egyik 25 mm-es torony látható, amelynek a csöveit 0.2-es drótra cseréltem ki. Ha jól emlékszem, a dobozos eredeti 0.6-os volt...
Stefano 426241 2006. december 24. 14:21
Válasz erre
Imre Kolléga!(Ha szolíthatlak így)
Gratulálok a Yamatodhoz! Ez tényleg faint. Küldenél még képeket róla. Mivel tisztában vagyok vele,hogy nem vagyunk egy súlycsoportban hajóilag, ezért tisztelettel jegyezem
meg mondandómat!Ugy a fő gond hogy keveredik idő a hajón. Ezzel kapcsolatban akkor vagy a Tamiya vagy az Eduard hibázott nagyon.Én mindent a doboz szerint épitettem meg! Ha a neten megnézed a 700-as doboztetőn lévő festményt, akkor látod hogy semmit nem változtattam rajta.A maratásra is csak a már meglévő elemeket cseréltem ki.A készlet csak egy variációt kinált! Azzal a radarral és az oldalán a 155-ösökkel! Ha valamit vastagnak vagy nem helyes kialakitásunak vélsz, arrol a Tamiya tehet. Pedig még a tripod árboc vastagabb részeit is kicseréltem injekcióstűre. 700-as arányban már a méretek jobban torzulnak.Az ágyukat meg rizikos lett volna egyformán átcsiszolni.Mivel a kitt nagyon régi és kezdetleges ezért valószinű hogy még a korai változatott akarták kiadni. Az újabb készlet már sokkal jobb és más fegyverzetü. A vizről majd késöbb. Üdv! István
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.