/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
EDE 426190 2006. december 19. 15:57
Válasz erre
ChevyG!

Analógot szerintem találsz a barkácsboltokban! Enyém 2700 Ft volt valahol.
Autót meg Zsigát vegyél, annak soincs "Baja". (Kop,kop,kop!)
hellodebil 426189 2006. december 19. 15:35
Válasz erre
Én meg közben átgondoltam, inkább beruházok egy a Yamatohoz való fotómaratásba, mert a másik katapult is kell, a hátsó daru is elég gagyi a készletetben, stb... kérdés h a Musashi fotómaratása mennyiben különbözik a Yamatohoz valótól, mert 3000 Ft a difi, ami nekem (sajnos) annyira nem mellékes!
Megfertőztetek :) !!!
ChevyG 426188 2006. december 19. 15:16
Válasz erre
ChevyG 426187 2006. december 19. 15:16
Válasz erre
jó 5let (bár a bélyegektől bealszok:D)!
épp felujitom az 1:1es kispolosom, tehát csak tavasz lesz belőle:)
amúgy köszi! szavadon foglak!
Sebi 426186 2006. december 19. 14:56
Válasz erre
Gyere el egyszer vasárnap Pécsre a vásárba. Árulnak itt mindenféle kütyüt.
Utána, ha van kedved, találkozhatunk és megmutatom a bélyeggyűjteményem :D
maxor 426185 2006. december 19. 14:52
Válasz erre
tolómérő vagy "SACCOLÓ"!D))
Sebi 426184 2006. december 19. 14:50
Válasz erre
Szia Ede !

A Gold Medal Models-nek van egy jó kis készlete második vh-s amerikai hordozókhoz. Bátran ajánlom, mert igen jó a minősége.
ChevyG 426183 2006. december 19. 14:15
Válasz erre
köszi!
körülnézek, hogy merre van a legközelebi! (én bajai vagyok)
SImi 426182 2006. december 19. 11:33
Válasz erre
tol?m?r?k.jpg méret: 181.4 KB
Na így néz ki a tolómérő(k)!
Az egyik egy hagyományos "analóg", az alsó a digitális. Most láttam a "lidibe", hogy 3300 Ft az ára akciósan az utóbbinak.
SImi 426181 2006. december 19. 11:30
Válasz erre
Az Aber maratások nem rosszak, annyiban mások, hogy rézből vannak, ami ugyebár egy kicsit puhább anyag - ennek vannak előnyei és hátrányai.
ChevyG 426180 2006. december 19. 11:25
Válasz erre
ChevyG 426179 2006. december 19. 11:24
Válasz erre
EDE 426178 2006. december 19. 11:12
Válasz erre
Sebi!

A Lexingtonhoz milyen fotomaratást használtál?
EDE 426177 2006. december 19. 10:52
Válasz erre
hellodebil 426176 2006. december 19. 10:51
Válasz erre
Az nnt-n drágább a maratás, mint a fabuliséknál (start), de itt is drágább a Musashihoz kapható. Fabulisék 3-4 hetes határidőt igérnek, de csak január vége fele adnak fel újabb rendelést. Jó esetben is február végére ér ide a dolog. (a vizsgák miatt nem sürgős :D) Egyébként anno mikor Musashit akartam rendelni, azt mondták, hogy kb 19-be kerül - ennyiért volt meghirdetve, mikor hónapok után felhivtak, hogy 25ért megérkezett :))) - a sztorit meséltem, (akik nem olvasták azoknak) de mikor közöltem h én már beszereztem a makettet, a nő valósággal leba...tt, hogy miért nem szóltam nekik. Félelmetes és tanulságos! (elnézést h ennyire elkanyarodtam a topic témájától)
Az aber korlátkészlet miben különbözik az Eduardtól? (minőség, anyag, kezelhetőség)
hellodebil 426175 2006. december 19. 10:45
Válasz erre
Nagyon mókás! Az árbóc felépitéséből és a kép "feelingjéből" ítélve amerikai csatahajóról lehet szó.
ChevyG 426174 2006. december 19. 10:41
Válasz erre
6.jpg méret: 74 KB
egy érdekes kép:
lucky 426173 2006. december 19. 10:15
Válasz erre
hellodebil!
Esetleg a Jadarnál is nézz körül.
vásárolni csak akkor tudsz ha van dombornyomásos Mastercard v Visa kártyád.
Eduard elég szépen szokott náluk lenni.
ChevyG 426172 2006. december 19. 09:23
Válasz erre
SImi:
majd ha lesz rá alkalmad, akkor lefényképeznléd a tolómérőt? kiváncsi vagyok, hátha lehet máshol is venni ilyet, v hasonlót!
Köszi
ChevyG 426171 2006. december 19. 09:03
Válasz erre
Szerintem az ABERnek sem vészes az ára!
Sebi 426170 2006. december 18. 15:51
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom az Eduardnál olcsóbb egyenlőre nincs a piacon. Az árkülönbségre még én sem tudtam rájönni. Sajnos azonban én is csak olyan helyet ismerek (konkrétan az NNT models-t), ahonnan 4-5 hét a szállítás.
EDE 426169 2006. december 18. 13:52
Válasz erre
Hellodebil!

Már startmodellnek hívják, nekem az Eduardot elhozták kb. 5 hét alatt.
ChevyG azt mondja a kállításokon, workshopon lehet olcsóbban is venni, mindenesetre így olcsóbb, mintha a csehektől rendelnéd.
Megnéztem a Musashiról az új képeket, nagyon tetszenek az új installációk!!
SImi 426168 2006. december 18. 13:50
Válasz erre
Én eddig csak olyan készlettel találkoztam amely mind a két hajóhoz jó. Úgy látszik a Fabulis (Eduard?) külön kezeli őket... ár szempontjából is. A 3 e Ft-os ár nem rossz, de lehet, hogy érdemesebb boltokban körülnézni, hátha valahol akad belőle, mert az ilyen korlát-készletek jobban mennek, mint a többi hajós maratás.
hellodebil 426167 2006. december 18. 13:36
Válasz erre
Tudom-tudom! A te Yamato-d felépitményéről készült fotót követem :) . Egyébként most hanyagolom a korlátokat, mert ha teljesen kész lesz az alap készlet, utánna az első fedélzeten körben fogom elkészíteni, és ha marad, akkor folytatom a többi részén a hajónak!
Fotómaratás témában a fabulison nézelődtem és érdekes módon a Musashihoz a maratás 10920 Ft, a Yamatohoz "csak" 7410. Ugyanakkor az Eduard 99002-es katalógsszámmal csak korlátot is gyárt 2910 Ft-ért, ebbe lehet érdemes beruháznom!
Kérdés, hogy máshol lehet-e (olcsóbban) venni, a másik probléma a fabulis kb fél év után képes bármit is meghozni...
-ha erről tudtok vmit, kérlek szóljatok!
SImi 426166 2006. december 18. 13:23
Válasz erre
Yamato_amidship_02.gif méret: 166.7 KB
Yamato_amidship_01.gif méret: 208.2 KB
Látom, egész jól belejöttél a maratás-témába! Gratulálok! Csak így tovább!
A fő távmérő két szélső optikája előtt is volt egy-egy félkorlát (jobbról és ballról), nyugodtan vágd el félbe a korlátot hosszában és ragaszd oda. Nem parancsolgatni akarok, csak a figyelmedet akarom felhívni rá...
Nem tudom, ismered-e ezeket a rajzokat? Igaz Yamato-s, de a Musashi-hoz is jó.
MIKE 426165 2006. december 18. 11:39
Válasz erre
Nagyon állat a "csónakod"!!!(nem sértésnek szántam,csak nem tudom melyik!)Mennyiért tolnak egy ilyet?
hellodebil 426164 2006. december 18. 11:21
Válasz erre
lok?tor.JPG méret: 94.4 KB
katapult.JPG méret: 141.2 KB
Végre tudtam két éles képet készíteni vaku nélkül... nos ilyen lett az eredmény a korlátokból (tudom h ez csak elenyésző) - sztem tényleg dobott kicsit a hajón - ha kicsit görbék is lettek... egyébknét a Simitől kapott katapult nagyon jól mutat, anno mikor kibontottam a dobozt és jobban zsemügyre vettem a készletet, már akkor tudtam h azt az ormotlan katapultot nem fogom rárakni, mert egyszerüen méltatlan még az alap készlethez is!!!
halaci 426163 2006. december 17. 18:45
Válasz erre
Nem vagyok biztos az eredtiségben (mármint, hogy az volt-e az első), de ezt a matchbox adta ki valamikor a 80-as években. Emlékeim szerint nem a Snowberry volt, de a Flower Class tuti.
hellodebil 426162 2006. december 15. 23:23
Válasz erre
Úgy döntöttem h a hátsó lokátor tetejét szürkére fújom, az első marad fehér és korlátustul elé raktam azt a félkörives járórészt. Naggyon jól néznek ki, bár nyilván nem olyan szép, mint egy gyakorlott makettezőnél, de eddig javára vált ez a pár alkatrész a makettnek!
A természetes fény az igazi, a lámpánál tompa az egész makett és nem jönnek ki a formák - egybefüggő "massza" az egész. CSak az a baj, h ilyenkor télen főként lámpánál látom... ami csalóka
SImi 426161 2006. december 15. 23:17
Válasz erre
Bizony a természetes fénynél sokminden kijön... ott még a festés egyenletessége is meglátszik. Szóval minimum leellenőrizni le kell természetes fénynél az alkotást.
hellodebil 426160 2006. december 15. 21:46
Válasz erre
Erős túlzás h jól néz ki... igen-igen! Ezt kérdeztem én is anno, milyen színű volt, fehér vagy barna... én is a fehér mellett döntöttem, érdekes a Tamiya leirásásban egy ezüstös szürkének irja???
A másik h természetes fénynél "jobban néz ki" mint lámpánál. Lámpánál lehetetlen megitélni a makett festésének milyenségét...
SImi 426159 2006. december 15. 21:19
Válasz erre
Csaba barátom szokta volt mondani:"Messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni!" Tehát jól sikerült a csíkok festése. Érdekesek ezek a csíkok a Yamato-n is: én sose tudtam eldönteni, hogy milyen színűek: az egyik anyagban rozsdás-barna színűnek ábrázolták, a másikban meg világosszürkének. Én végülis az utóbbi mellett döntöttem...
hellodebil 426158 2006. december 15. 19:36
Válasz erre
Áááh... lefújtam a katapult melletti két fehér csikot, hááát volt már jobb is :S messziről egész jó, de vhogy ezzel a pisztollyal nemtok úgy fújni, ahogy szeretnék. (mezei 3000 ft-os festékszóróval dolgozom, de lehet ideje lenne egy komolyabbat venni :D) - no ez legyen a gyengéje a Musashinak!
ChevyG 426157 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
számból vetted ki a szót: télleg soakt dob rajta!!!
ChevyG 426156 2006. december 15. 17:30
Válasz erre
mostanság nem megyek lidlibe, de majd akkor feltétlen beszerzek 1et!
Köszi SImi!
hellodebil 426155 2006. december 15. 17:22
Válasz erre
100_5211-2.JPG méret: 91.4 KB
Ma elvesztetem a fotomaratás-szüzességem! A parancsnoki torony elejére felraktam létárt, meg felé egy kis korlátot, egész pofás, már sokat dob azon a részen!
SImi 426154 2006. december 14. 15:12
Válasz erre
Tolómérővel (subler)szoktam ilyesmiket leméricskélni. Nem rég a Lidl-ben vettem egy jó kis digitálisat 3500-ért.
Egy-egy alkatrész nagyságát méretarányosra érdemes kiszámolni és a tolómérő segítségével lehet a megfelelő méretet "belőni". Szóval makettezőknek erősen javallt szerszám.
SImi 426153 2006. december 14. 15:06
Válasz erre
Az első hajómhoz én is (horgász)damilt használtam, szerintem a rézdrót sokkal jobb. Ami még jó lehet, az a "rugamas damil", szálakra szétbontva lehelletvékony korlátot vagy még inkább kötélzetet lehet készíteni belőle. Nagyon hálás anyag!!! Móváron a lengyelek szokták árulni pár száz Ft-ért.
ChevyG 426152 2006. december 14. 14:55
Válasz erre
Huu, én még erröl a diorámárol keresek szines képeket!
Honnan tudom megállapitani, hogy milyen széles 1 drót? (én nem boltbas veszem méretre, hanem hajvágó, hajszárító, hütő stb)
EDE 426151 2006. december 14. 13:55
Válasz erre
Köszi szépen, egyszer kipróbálom. Én egyszer húzott szálból csináltam az oszlopokat, vízszintesen meg 0,8-as damilt használtam. Igen karcsú, de nagyon érzékeny szerkezet lett. A damil egyébként szerintem jó kötélzetnek.
SImi 426150 2006. december 14. 12:56
Válasz erre
Szerintem nem túl sérülékeny a rézdrót korlát.
Annak idején Zsille Péter Zsolt 350-es New Jersie -ről írt cikke keltette fel az érdeklődésemet eme technika iránt, bár őszerinte "a rézdrót könnyen elhajlik" és inkább acélszálakból készítette a korlátoszlopokat. (Különben ezt nem ajánlom senkinek, mert a felesleges részek levágása szinte lehetetlen, a méretre szabás pedig nagyon időigényes.)Megállapítása igaz, ha a drótszálakat (0.2 - 0.3 -as drótot ajánlok) egyenként nézzük, DE ha keresztbe ráragasztod a vízszintes korlátokat (0.1-es drótból), akkor egy rácsszerkezet alakul ki, aminek JÓVAL NAGYOBB LESZ A SZILÁRDSÁGA, és akkor már nem túl sérülékeny. A feleslegessé vált részek levágása pedig gyerekjáték körömvágó csipesszel. Még a finom csiszolást is kibirja, persze hosszirányban.
Stefan 426149 2006. december 14. 12:16
Válasz erre
Szerintem a műanyag alkatrészeknél nem lehet sérülékenyebb...
EDE 426148 2006. december 14. 12:13
Válasz erre
SImi!

A vörösréz drótból készült korlátok nem túl sérülékenyek?
SImi 426147 2006. december 13. 23:19
Válasz erre
Hát igen! Ritkán akad olyan jó anyag, hogy az embernek nem kell dolgok után különösebben nyomozni.
ChevyG 426146 2006. december 13. 23:15
Válasz erre
nyomozsáom jelenleg a T-23 ügyében ott tart, hogy a könyvek saját magukat cáfolják (könyvön belül). a gyári festési útmutató rögtön kuka! kb 3-4 kép alapján tudok összehozni egy a valósághoz nagyon közelitő festés. a hajót 43ban fogja ábrázolni.

Chevy
SImi 426145 2006. december 13. 15:33
Válasz erre
hellodebil!
Ha a korlát elgörbült, vissza is lehet görbíteni, csak a megfelelő pontokat kell kitalálni, ahol a visszagörbítés támadási pontjai lesznek. Ha ügyeskedsz, tökéletesen vissza lehet egyengetni.
Az égetéstől szerintem inkább talán lágyul az anyag. Ez a korlát különben is rozsdamentes acél és sokkal merevebb, mint a réz - így szerintem nincs sok értelme a merevebbé tételnek. A gyertyaláng feletti melegítést akkor szoktuk csinálni, ha a pillanatragasztót akarjuk eltávolítani a maratásról.
Szerintem NE alapozd le a fújáskor, mert még vastagabb lesz, elég neki a sima festés is.
ChevyG 426144 2006. december 13. 15:23
Válasz erre
nekem a víz teccik nagyon!
Miböl lehet ez?
hellodebil 426143 2006. december 13. 15:18
Válasz erre
Fotómaratás korlátokról kérdezném a hozzá értőket. Ha meggörbültek, akkor hogyan lehet szépen kiegyenesíteni őket?
És amik még egyenesek, azokkal kapcsolatban azt hallottam h kicsit meg kell égetni őket, hogy a ??? szenet ??? kiégessem belőle és merevebb lesz... ez igaz?
No meg azt is mondták h megfelelő tisztitás után olajfestékkel is nyugodtan lehet fújni, csak egy vékony réteggel alapozni kell...
EDE 426142 2006. december 13. 13:43
Válasz erre
A galacsinokra, meg a meggörbült drótokra gondolsz?
Azok nekem se tetszettek. De a hajó tényleg szép.
A Nelsonban az a csúcs, hogy egy igen rút csatahajóból
készített a fickó szemetgyönyörködtető makettet.
Ja és a ·parkettázást· is megcsinálta. Valószínűleg úgy gondolkodott, mint ahogy egyszer írtad: kb. 20 éves állapotban sokszor cserélhették a pallókat, ezért olyan tarka barka a fedélzet.
SImi 426141 2006. december 13. 12:55
Válasz erre
Maga a hajó nem rossz, de a kötélzet... hm... szóval nincs összhangban a hajó minőségével. Különösen is szembetűnő az előfedélzet feletti állókötelek jócskán túlnyúló felesleges részei és a jelzőszászlók kötélzete. Különösen a közeli fotók árulkodóak.
A Nelson kötélzete viszon abszolut kifogástalan volt - szerintem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.