/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
ChevyG 425910 2006. november 15. 09:53
Válasz erre
SImi: köszönöm a levelet, megkaptam!
ChevyG 425909 2006. november 15. 09:53
Válasz erre
az Ivhás hajóknak gyenge voltr a fedélzetük!

Ha jól tudom a Marat és a Petropavlovszk 1 és ugyan az, mert a ruszkik össze vissza átnevezték. (ebben nem vagyok biztos!)
hellodebil 425908 2006. november 15. 09:43
Válasz erre
De ez a Marat, nem a Petropavlovszk testvérhajója? - 1915- körüli csatahajók voltak. Azért egy ilyen hadihajót elsüllyeszteni könnyebb volt, mint egy modernebbet. Bár a zuhanóbombázás nyilván elég hatásos taktika volt. Régen olvastam az Illustrius elpusztitásáról szóló cikket (végül nem süllyedt el - nagyjavitásra küldték) Méretarányos maketten gyakorolták a német pilóták a hajó megtámadásást, számos 7-8 bombatalálat érte, és mégis elvánszorgott Máltára :)
SImi 425907 2006. november 14. 23:37
Válasz erre
Hogy a Tallboy mégsem volt elég erdményes (úgy emékszem 5T körüli volt, de lehet hogy rosszúl emlékszem; végülis a súly mindegy, mert az atombomba biztosan többet tudott) talán annak köszönhető, hogy elsősorban gátak és hidak felrobbantására szánták. A hatásmechanizmus az lehetett, hogy az egyik oldalról kiváltott hatalmas erejű lökéshullámmal döntötték romba a célpontot. Ez egy csatahajóval szemben nem lehetett igazán hatásos (ld az amerikaiak atombombás kísérleteit hajók ellen; még a Prinz Eugen nehézcirkáló is egész jól birta), mert a hajók nagyon erős, ellenálló héjazattal rendelkeztek és nem voltak rögzített tárgyak, mint a gátak vagy a hidak. A hagyományos páncéltötő lövedékek hatásmechanizmusa (áttörni a páncélfedélzeteket és azon belűl robbani) sokkal veszélyesebb volt: ez tényleg iszonyatos pusztítást tudott végbevinni a hajó struktúráján belűl.
ChevyG 425906 2006. november 14. 22:14
Válasz erre
ChevyG 425905 2006. november 14. 22:14
Válasz erre
SImi 425904 2006. november 14. 22:04
Válasz erre
Csak érdekességképpen jegyzem meg: 1941.szept 23-án egy német zuhanóbombázó egy 1000 kg-os bombával telitalálatot ért el a Kronstadtban horgonyzó Marat (szovjet) csatahajón, amely a kikötő sekély vizében elsüllyedt. Az illető lovagkeresztet kapott a találatért (a neve sajnos nem jut eszembe). Szóval a zuhanóbombázók - különösen egy termetes bombával - nagyon veszélyesek voltak a csatahajókra.
hellodebil 425903 2006. november 14. 21:51
Válasz erre
A vaterán, 13500-ért van fent egy új Tamiya 1:350-es Tirpitz! Ha nem lenne meg, megvenném! :)
hellodebil 425902 2006. november 14. 20:41
Válasz erre
Nemtom mennyi politikia szándék rejlett a PQ-17 esete mögött, de sztem 24 hajó feláldozása... erről nem olvastam, de az biztos, h a fehér éjszakákon ezután nem küldtek több konvojt. Elgondolkodtató, hogy az angolok egy bújkáló német csatahajótól féltek (és a többitől, de 43-ban már csak a Scharnhorst, Prinz Eugen volt emlitésre méltó nagyobb hadihajó ott) Én nem olvastam arról h a PQ-17es konvoj miért is járt igy... politikai szándék... kiváncsi lennék a forrásra!
Sebi 425901 2006. november 14. 16:32
Válasz erre
Szia !

Bocs, de egy kicsit engedd meg, hogy kiigazítsam a Tirpitz-ről írtakat.
A felborulása előtt egyetlenegy Tallboy találta el ("Paraván" hadművelet). Súlyos, de nem végzetes károkat okozott, a becsült javítási idő pedig 9 hónap lett volna. Lehet, hogyha ez a háború elején történik, akkor a németek rászánnak ennyi időt, de nem ez történt. Egy 1944 szeptember végi konferencián úgy döntöttek, hogy inkább partvédelmi ütegként használják. Tromso közelébe vitték és sekély vízbe állították. Méghozzá olyan sekélybe akarták, hogy a víz legfeljebb kb 1 méter mély lett volna a hajógerinc alatt. El is kezdték kikotorni a horgonyzóhelyet, de ekkor jött az újabb angol művelet. 1944 október 12.-én 32 Lancaster támadta meg a Tirpitz-et ("Katekizmus" hadművelet). A hajót 2 Tallboy találta el a baloldalán, 4 pedig nagyon közel robbant. Ezek hatására a Tirpitz felborult. A sors iróniája talán, hogyha a németeknek lett volna idejük befejezni a kotrást, akkor a hajó csak "leült" volna a tengerfenékre és nem borul fel. Így talán nem lett volna olyan sok a halálos áldozat. Abban igazad van, hogy a Tirpitz szelleme sokkal inkább kísértette az angolokat, mint maga a hajó. Viszont a PQ17 esete mögött inkább egy politikai húzás rejlett.
Tudod 1942-ben Churchill még nem volt teljesen biztos benne, hogy a háborút az oroszoknak kell megnyerni. Ezért egy kicsit akadályozni szerette volna a segítségnyújtást. Roosevelt például egy-két levelében fel is hívja a figyelmét, hogy Amerika nem azért küld hadianyagot az oroszoknak, hogy azt az angolok Izlandon (a konvojok egyik fő gyülekezőhelyén) összegyűjtsék. Churchill a PQ17-el azt szerette volna példázni, hogy a konvojok nem juthatnak el a Szovjetunióba.
hellodebil 425900 2006. november 14. 14:10
Válasz erre
Hello!
Csak most tudtam reagálni a Bismarck témára... a Bismarck páncélzata, kibirta a légitorpedó találatot, nyilván nem minden esetben lett volna ekkora szerencséje! A POW-ről annyit, hogy a Roncsvadászok alapján tudom megitélni, hogy valóban a kor legjobb pilótái végeztek vele. Az angolok mélységesen lenézték a japánokat, pedig akkor ők fényévekre megelőzték őfelsége haditengerészetét.
A Tirpitz-ről, hogy a felborulása előtt már több Tallboy találat is érte. És mégsem süllyedt el, igaz eztán már csak partvédelmi ütegként használták. A Tirpitz szelleme sokkal inkább kisértette az angolokat, mint maga a hajó. (PQ-17) Tárgyilagosan nézve az angolok nem sok fegyvernemben tudták felvenni a németekkel a versenyt. A német haditechnika mindig is jobb volt. Az angolok sosem tudtak Bismarck szintű csatahajót épiteni, a KGV-osztály jó volt, de nem kiemelkedően. Azért az kicsit nevetséges, hogy a hatalmas angol flotta reszketett két német hadihajótól. A mennyiségi fölénnyel küzdhették csak le a németeket. Ebben sztem egyetérthetünk.
ChevyG 425899 2006. november 14. 12:55
Válasz erre
ChevyG 425898 2006. november 14. 12:55
Válasz erre
ezeket az emileket használom:

chevyg@fibermail.hu

chevyg@freemail.hu

chevyg@citromail.hu

braunggabor@fibermail.hu

valamelyiket csak engedi
ChevyG 425897 2006. november 14. 12:53
Válasz erre
a 454es bomba volt az amcsiknál az alap, ha 1 gép horodozott bombát a IIvhban amcsi felségjelek alatt, akko szinte biztos volt 454es az arzenáljában!
gluer 425896 2006. november 14. 12:42
Válasz erre
EDE
igazad van, nagyságrendileg 800kg körül voltak a légitorpedok a 2.vh ban
www.navweaps.com/Weapons/index_weapons.htm
az eredeti felvetésre visszautalva, abban azt hiszem egyetérthetünk, hogy a valóban kitűnő páncélzata sem menthette volna meg a Bismarckot ha ő van a POW/Repulse helyében
EDE 425894 2006. november 14. 12:12
Válasz erre
SImi!
Az amik már a háború elején 1000 fontos, azaz 454 kg -os bombákat is szerelhettek az SBD-kre! A Helldiverek is ekkorákal dolgoztak.
A Yamato halálát nem ismerem ilyen statisztikai pontossággal, az biztos hogy több száz gép fárasztotta órákon keresztül. Bizony minden fegyvernek meg van a gyenge pontja.(Bismarck, Halálcsillag :) )
EDE 425893 2006. november 14. 12:07
Válasz erre
ChevyG!

1:700, 2000-ben vettem a Pólus TESCOban 1100 Ft-ért. A hajótesten és nehézlövegtornyokon kívül minden pocsékul néz ki.Kíérleti terep számomra, csak az időm kevés. A Revell is gyártja, de én inkább komoly modellhez a Tamiyát javaslom sokkal több pénz árán is.
SImi 425892 2006. november 14. 10:13
Válasz erre
ChevyG!
Köszi a jó linket! Egy Hood-ról is voltak képek, ahogy jelezted is, sajnos korábbi verzió, de azért használható itt-ott. Különben talán a héten fejezem be a Degaussing-kábelek imitációját. Kérlek adj egy másik email címet, mert a mostanit nem akarja elfogadni a rendszer ("visszautasítva") és ezért nem ment még a kért anyag.
ChevyG 425891 2006. november 14. 09:48
Válasz erre
amúgy épp ki min dolgozik?
ChevyG 425890 2006. november 14. 09:47
Válasz erre
fufffúúú! honnan szerváltad? lehet róla képeket kérni? mératárány? véleményí a kittröl?
ChevyG 425889 2006. november 14. 09:46
Válasz erre
ha nincs más, szoval izé, akkor jók...

a Swordfishek a szememben mindig is furcsák voltak. mintha itt felejtették volna őket az Ivh-ból! (tévedés neessék! a '30as évekből származik!)
de az biztos hogy megbízható gép volt, és hihetetlenül maszív!-1xüen átment rajta a lövedék! (olvastam olyan sfishröl, amelyik a komplett felső szárnyát vesztette el és úgy tért vissza!)
SImi 425888 2006. november 14. 09:44
Válasz erre
EDE!
Hát igen, a 250 kg-os bombák csatahajók ellen nem sokat érhettek. Úgy tudom - igaz nem a japánok - az amerikai zúbók a háború végén már 500 kg-os bombákat is használtak. (Ld pl a Yamato elsüllyesztése, igaz ott is volt egy "szerencsés" találat, amelyik átütötte a 155mm-es lövegotony gyenge páncélzatát és a lőszerraktárban robbat.)Alapból ez sem volt elégséges, de egy kis szerencsével bizony végzetes is lehetett, különösen, ha egy egész sorozatot kapott be a hajó. A Yamato esetében a nyolcadik bombatalálat volt a végzetes, igaz a Musashi 17 kapott anélkül, hogy felrobbant volna, vele inkább a torpedók végeztek.
EDE 425887 2006. november 14. 09:22
Válasz erre
ChevyG!
Fain az oldal! Szenvedek egy Matchbox Indianapolisszal, itt találtam róla képeket!
EDE 425886 2006. november 14. 09:16
Válasz erre
Kalóz!
Jó gépek voltak, különben nem használták volna. Nagyon megbízható de elavult. Baromi bátorság kellett ezekkel harcba bocsátkozni. Amikor a németek átszöktették a hajóikat a csatornán, rengeteget lekaszáltak a Messzerek, és semmi eredményt nem hoztak.
EDE 425885 2006. november 14. 09:10
Válasz erre
SIMI!
Az 1000 kg os bomba az Arizona ellen még inkább alátámasztja azt az állításomat, hogy a Japcsi zb-k 250 kg os bombáik alkalmatlanok voltak csatahajók ellen. Valószínűleg én is olvastam csak, csak rosszul emlékeztem. Jakovlev a könyvében 14 és 15 hüvelykes lövedékeket írt. Az utóbbi a japánoknak nem lehetett, így biztosan neked van igazad. Úgy tudom a TBD-k a Yamato ellen 800 kg-os torpedókat használtak. Ez a légitorpedó érdekes téma, ha lesz időm utána nézek a neten.
Mint már írtam, a brit torpedók Tarantónál beváltak.
Ui: Jó ez a vita!
Kalóz 425884 2006. november 13. 16:12
Válasz erre
Sztem az is csak az időt tolta volna ki. Ezzel Yamamoto is tisztában volt.
Kalóz 425880 2006. november 13. 15:26
Válasz erre
Kennedy így ír erről:
"Az idő változatlanul pocsék volt, a tenger viharos; a felhők alig kétszáz méter magasan sötétlettek, a zivataroktól, felhőszakadásoktól pedig néha méterekre sem lehetett ellátni. ... A sors iróniája, hogy az adott feltételek között csakis a lassú, otromba, elavult Swordfish gépeket lehetett harcba vetni."

Bejött az "öregember nem vénember " szindróma.
Kalóz
ChevyG 425879 2006. november 13. 15:20
Válasz erre
www.fineartmodels.com/pages/index.asp

nagy méretü makettek vannak itt (nem csak hajók)

van Hood is! -aki ebben érintett:)
SImi 425878 2006. november 13. 15:19
Válasz erre
EDE!
Én nem írtam, hogy zuhanóbombázók végeztek a POW-el. Eredetileg a Tirpitz elsüllyesztésről szólt az eszmecsere és azt a véleményemet próbáltam kőrvonalazni, hogy ha lettek volna a briteknek olyan kiváló zuhanóbombázóik, min pl a japánoknak, nem lett volna szükség a tallboy-ra a hajó elsüllyesztéséhez (ld 956-os).
A másik: tudtommal az Arizona-t egy 1000 kg-os bomba nyírta ki, ami újkorában 16'-es lövedék volt. (A Nagato-é, vagy a Mutsu-é lehetett.)
A harmadik: míg 1941-ben a torpedók csak "megkarcolták" a Bismarck páncélzatát, addig 1945-ben a Yamato vastagabb páncélzatát át is törték. A háború alatt sokat fejlesztettek a torpedókon: gyorsabbak és pusztítóbbak lettek. Ez bizony súlynövekedést is eredményezett. Konkrétan ugyan nem tudom, de szerintem ez a tendencia a légi torpedókat is érinthette.
EDE 425877 2006. november 13. 13:37
Válasz erre
SImi!
A PoW-et zuhanóbombázók nem támadták. A Hordozókon szolgálatot teljesítő Aichi D3A1-es
gépek csak 250 kg os páncéltörőt vihettek magukkal, ami jó volt hordozók ellen, csatahajók ellen nem sokat ért. Pearl Harbourban sem tudtak komoly sérülést okozni. Az Arizonát 14 hüvelykes hajólövedékből átberhelt bombával robbantották fel, melyet vízszintesen dobtak B5N2 bobmázó ról.
Úgy tudom a háborúban használt összes légitorpedó kb. 800 kg volt. Tehát a Sworfish bármelyiket elhordhatta. Persze ettől még baromi elavult volt. Tarantóban azért szép mészárlást végeztek az olasz csatahajók között.
SImi 425876 2006. november 13. 12:30
Válasz erre
Végigszolgálta a háborút...sérülésálló...megbízható... ez igaz lehet, de akkor is inkább az I.VH-t idézi ez a gép a II.VH idején. Szerintem a Swordfish volt a legelavultabb torpedóvető ekkorra. Hatékonyabb (nagyobb) torpedó szállítására sem volt alkalmas. A sebességről pedig annyit, hogy tényleg meglepte a Bismarck AA tüzéreit - a lassúságával! A gyakorlatokon sokkal gyorsabb célpontokra tüzeltek és így "élesben" nem találták el a támadó Swordfish-eket, mert túlságosan nagy volt az előretartás.
maxor 425875 2006. november 13. 12:14
Válasz erre
SImi!

Kardhal végigszolgálta a háborút. Sérülésállósága és megbízhatósága kiválló volt. Nem volt egy modern gép már a háború kezdetén sem. Sebessége még az ellenséget is meglepte.

üdv maxor

ui.:volt az angoloknak zuhanóbombázójuk?
SImi 425874 2006. november 13. 10:39
Válasz erre
Úgy tudom, hogy a POW sorsát az a bomba pecsételte meg, ami a gépházban robbant és emmiatt a hajó sokat vesztett a sebességéből és így nagyon kiszolgáltatottá vált. A háború elején még a japánok rendelkeztek a legpusztítóbb torpedókkal. A végére az amerikakiak is jól feljöttek ezen a téren: ld a Musashi és a Yamato elsüllyesztése. A Swordfish minden tekintetben gyenge gép volt, "komolyabb" torpedók hordozására is alkalmatlan.
Walter Lord Hihetetlen győzelem c. könyvében amerikai szemtanúk mondják, hogy a japán zuhanóbombázók sokkal mélyebben - és ennek köszönhetően pontosabban is - oldották ki a bombáikat, mint az amerikaiak, pedig ők sem voltak rosszak. A zuhanóbombázás végkép nem volt a britek erőssége, amivel pontos bombatalálatokat lehetett volna bevinni. Így maradt a Tallboy, aminek még telitalálatra sem lett volna szüksége. Az egy helyben álló Tirpitz pedig jó célpont volt. Szerintem az egésznek olyan "kivégzés-hangulata" van, mert a Tirpitz ekkor már semmilyen fenyegetést nem jelentett; leginkább csak a brit büszkeséget sértette, de azt nagyon.
EDE 425873 2006. november 13. 09:33
Válasz erre
Ja, a Tirpitz egy fjordban volt, és úgytudom védték tv. védő hálóval. Így nehéz lett volna a halcskákat bevinni az oldalába.
EDE 425872 2006. november 13. 08:19
Válasz erre
A PoW-et (és a Repulse-t) három század kétmotoros bombázó támadta (G3M, G4M), míg a Bismarckot kb. két tucat „drótszatyor”. A látási viszonyok is kellemesebbek voltak a japán pilótáknak, mint a Vic. Meg az Ark. Gépeinek. Azért a torpedók között akkor sem lehett akkora különbség, a Votan jól szerepelt.
A brit hordozók nem a felépítésük miatt nem voltak alkalmasak a Csendesen, hanem mert a US Navy hordozókhoz képest erősebb páncélzat, meg a kisebb méret miatt kevesebb gépet szállíthattak. Akkoriban a brit hajókon a gépek kb. fele amerikai volt.
SImi 425871 2006. november 12. 23:42
Válasz erre
Most látom, hogy kicsit furcsán adta ki a rendszer a táblázatot: a közöket figyelmen kívül hagyta... A számokat sorljátok be a megfelelő helyre.
SImi 425870 2006. november 12. 23:40
Válasz erre
A Bismarck osztály páncélozottsában felűlmúlta a KGV osztályt. De nem nagy mértékben. Így néz ki az általános jellemzők súlyának százalékos eloszlása:
hajótest PÁCÉLZAT fegyverzet meghajtás egyéb súlyok
KGV 30% 39% 19% 9% 3%
Bismarck 29% 41% 16% 11% 5%
Iowa 29% 39.5% 20.5% 9% 2%
Yamato 31% 39% 19.5% 7% 3.5%

A szakirodalom szerint a legjobb konstrukció a Bismarck (Giorgo Giorgerini: Le navi da battaglia).
Azt azért halkan megjegyzem, hogy 1941-ben a japán haditengerészet repülői voltak a világon a legjobbak. Azt már több helyen is olvastam, hogy a brit hordozókat még a háború legvégén sem lehetett a Csendes-óceánon elsővonalbeli harcokba bevetni... Ezek után talán nem csoda, hogy képtelenek voltak hagyományos bombákkal komolyan megrongálni a Tirpitz-et.
ChevyG 425869 2006. november 12. 22:10
Válasz erre
rézdrótot ajánlom.
háztartási elektromos kütyükböl lehet kiszedni (pl hajszáritó stb)
de szerintem a legjobb a számítógépek hütöiböl kivenni! nagyon vékony, és jól kezelhető!

pillanatragasztóval rögzitsd!
ChevyG 425868 2006. november 12. 20:04
Válasz erre
"Flottentorpedoboat 39" a hajó tipusa és a T-22-töl T-36ig voltak elnevezve. pici külömbségek voltak a hajók között.
ChevyG 425867 2006. november 12. 20:02
Válasz erre
gátrobbantásra találták ki, csak a Tirpitznél is "bevált"
hellodebil 425866 2006. november 12. 17:12
Válasz erre
A "hogy lőttek" témára kicsit visszautalva, azért a Bismarck fedélzetének páncélzata elég kiemelkedő lehetett, mivel az angolok kénytelenek voltak kifejleszteni a Tallboy-t a Tirpitz elsüllyesztéséhez. Nincsenek pontos adataim arról, hogy a King V George osztáyl hajóinak páncélzata milyen volt (szakitószilárdságban - vastagságuk ismert), de az biztos, hogy japán bombázó és torpedóvető-repülőgépek süllyesztették el a POW-t, nem Tallboy kategóriájú bombákkal. Nyilván sok találat érte, de a torpedók és bombák eggyüttesen süllyesztették el. A Bismarcot ért torpedó találatok nem voltak iylen súllyosak, leszámitva azt a tényt, hogy a kormánylapátot eldeformálták (egy "megkarcolta" a Wotan-acél köpenyt). Mennyi esélyt is adtak rá a németek, h pont azon a ponton találják el a hajót? :)) A Bismarckot másfél óráig lőtték. Egy KVG osztályú hajónál a Bismarck-osztály erősebb volt.
hellodebil 425865 2006. november 12. 16:58
Válasz erre
Mi a hajó neve, és a hajóosztálya? Keresek képeket, hátha vmire ráakadok! Egyébként ha minden kötél szakad, sztem bizd a fantáziádra a festést! Én ma végre festettem a Musashi-t! Az első fedélzet szegélyét szürkére, ill, kissebb szerelvényeket. Alakul. Most viszont felteszem a nagy kérdést! Hol lehet venni olyan "cérnát-madzagot" amivel eltudom késziteni az antennákat, kötélzetet? Ami a "gyári" Tamiya képeken van, kb olyasmi kéne, még jobb ha pont az!
ChevyG 425864 2006. november 12. 14:37
Válasz erre
egyébként ezt a képet festette a HELLER is a dobozra. a festési útmutató (szintén) a jobb oldalát mutatja a hajónak, és ebböl arra következtetek, hogy a franciák se találtak elfogadható bizonyitékot a festésről, és mivel hülyeséget nem akartak az utmutatóba rakni, így inkább el summantották.

amúgy könnyen építhető, szép kitt. bátran ajánlom bárkinek. simán felveszi (EZ A KÉSZLET) a TAMIYával a versenyt.
ChevyG 425863 2006. november 12. 14:32
Válasz erre
ez az osztály valahogy nem publikált!
van már kb 3 könyvemróla, de nem sokra megyek vele!

sőt! 1ik könyvben a T22-nek mutatják a festését, ami nagyon teccik, de másik romboló-osztályhajója van rajta! mások a kémények, és maga a hajótest is! (pedig télleg nagyon jól néz ki! ilyen festése a Scharnhorstnak is volt: sötétszürke az egész hajótest a felépitmányekkel, lövegekkel eggyütt, kivéve a hajó orrát, illetve farát mert az világos szürke. és az "ál"orrhullámok is fel vannak feste a sötétszürkéhez)
SImi 425862 2006. november 12. 13:54
Válasz erre
OK! DE akkor milyen lehet a másik oldal???
Mondjuk megpróbálod kitalálni, meg is csinálod és egy hétre rá "véletlenűl" találsz egy képet, és a kettő nem stimmel...
(A legjobb esetben ilyenkor felébred az ember, letörli a verejtéket a homlokáról és felsóhajt: "Hála Istennek, csak egy rossz álom volt!")
ChevyG 425861 2006. november 12. 10:47
Válasz erre
tb.JPG méret: 58.3 KB
Szevasztok!!!

Találtam 1 képet, ami eldöntötte a hajó festésének dilemmáját!

Ha megnézitek a képet, látszik, hogy igazodik a hajótest mintája a felépítmény mintájához. Tehát ebböl logikusan következik, hogy NEM lehet szimmetrikus a festés mindkét oldalon!
ChevyG 425860 2006. november 8. 19:24
Válasz erre
ma véletlen rábbukkantam 1 pdf-formátumu könyvecskére, ami a HOODot és a BISMARCK-ot hasonlitja össze!

Akinek kell szivesen elküldöm emilbe!
a fájl mérete jelentéktelen!
hellodebil 425859 2006. november 8. 18:19
Válasz erre
A Tirpitz "csikos" festései általában asszimmetrikusak voltak, a többi ilyen festésű hajónak is úgyl áttam... csak én anno ezt nem tudtam :))
ChevyG 425858 2006. november 8. 16:24
Válasz erre
Sebi 425857 2006. november 8. 15:50
Válasz erre
Igen. A fedélzet színe ehhez a festéshez nagy valószínűséggel Dunkelgrau 2 volt.
Ehhez 2 szín áll közel a Humbrol színek közt. A 27-es és a 67-es. Eddigi tapasztalatom szerint az árnyalat a szürkéhez állt közelebb, így a 27-est ajánlom.
A szimmetrikus festés vonatkozhat akár az U-boot-okra is, de a rombolónál maradva, a minta lehet akár szimmetrikus vagy asszimetrikus. Mint írtam ezt nehéz eldönteni forrás nélkül. A németeknél előfordulhatott asszimetrikus festés is. Főleg a rombolóikon, mikor a norvég partoknál használták őket.
Vagyis a képen látható mintákat felfestették ugyan a hajó másik oldalára (mert a stílus töbnyire ugyanolyan maradt), de mondjuk nagyobb sötét csíkokat tettek bele és nem pont a hajónak arra a részére festették, mint a másik oldalon.
Az asszimetrikus festést egyébként általában akkor használták, ha a part közelében operált a hajó. Ekkor ugyebár mást látott az, aki a part felől nézte és mást, aki a tenger felől.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.