/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
SImi 425783 2006. november 4. 14:21
Válasz erre
Ki, vagy mi az a PLZ?
ChevyG 425782 2006. november 4. 14:04
Válasz erre
ChevyG 425781 2006. november 4. 11:58
Válasz erre
hellodebil 425780 2006. november 3. 20:50
Válasz erre
Akkor a Yamato-n és a Musashi-n természetes alapanyagú kötél volt a kötéldobon. Ettől olyan fehéres szinű, a képen az egész kötéldob le van takarva. Akkor lehet vmi vékony cérnával imitálom inkább!
SImi 425779 2006. november 3. 20:48
Válasz erre
Bocsánat a műveletlenségemért, de sajnos nem ismerem ponosan a kialakult magyar szakzsargont. Az angol erre a tárgyra a "cable reel" szót használja, amit én a magam feje után fordítottam le "kábeldob"nak, és azt hittem, hogy ez a helyes magyar megfelelője...
SImi 425778 2006. november 3. 20:14
Válasz erre
Yamato 42 Midway 2..jpg méret: 152 KB
Jó, legyen "kötéldob". Maga a dob olyan színű szokott lenni, mint a hajó fő színe. Maga a kötél vmi olyasmi lehet, mint amit Kalóz ír, tehát úgy néz ki, hogy vmilyen természetes anyagból volt. Persze az eső stb ártott neki, tehát le is ponyvázták adott esetben, ez pedig olyan tört fehér színű volt. Ezt a méretre szabott ponyvát aztán ráhúzták az egész dobra.Talán a mellékelt képen látszik ebből valami.
Kalóz 425777 2006. november 3. 20:02
Válasz erre
A hajókon nem használnak kábeldobokat, max. szállítják azokat a teherhajókon.
Amiről tárgyaltok, azok kötéldobok. A II. vh. során természetes anyagból készült és acélsodrony köteleket használtak, általában az utóbbiakat tárolták kötéldobokon. A sordronykötelek fekete (kátrányos) vagy horganyzott kivitelben készültek, a természetes anyagú kötelek általában világos, kenderszínűek, esetleg barna, ha kókuszrostból készültek.
Kalóz
hellodebil 425776 2006. november 3. 18:43
Válasz erre
No de ezek a kábeldobok, pontosan miylen szinüek voltak? Én fehéres-réz színünek látom, a kábelek, milyen anyagból voltak??? Ez a lényeg, akkor lehetne jól eltalálni a színt...
SImi 425775 2006. november 3. 16:04
Válasz erre
Hellodebil!
A kábeldobokat (ezek nem csörlők...) én csak találomra festettem olyan színre, a Yamato-múzeumos a jó szín, mert olyan színű volt a kötél, amit használtak. Én is rézdrótot használtam az imitációhoz, a befestést érdemes acrillal elintézni, mert az jobban befogja a rezet, mint az enamel.
hellodebil 425774 2006. november 3. 11:00
Válasz erre
Simi!
A Yamato-n/Musashi-n a csörlők milyen szinüek voltak valójában? A te makettodon úgy látom sötétszürkére festetted a belsejét, de a Yamato muzeumban vmi fehéres-réz szinnel van elkészitve - vagy az vmi védőponyva rajta?
Arra gondoltam h egész vékony rézdrótból körbe tekerném a csörlőket, h élethűbbek legyenek, de akkor felmerül bennem a kérdés, hogy milyen festékkel fessem be a huzalokat? Mert a rézről biztos könnyen lejön a modelfesték, nem?
ChevyG 425773 2006. november 2. 21:01
Válasz erre
jajjj, Valaki elküldte régen a korlátkészítés fortéJait, de az 1ik winchesterem elromlott és pont azon volt:(

szoval PLZ küldje el még1x!!!

Előre is köszönöm!
SImi 425772 2006. november 2. 20:31
Válasz erre
Én nagyon ajánlom a Gunze matricafeszítőjét. Igaz, hogy ezer egypár forint, de egy életre elég a mennyiség. Az biztos, hogy nem fogja ledobni a "láncot".
hellodebil 425771 2006. november 2. 17:44
Válasz erre
Pontosan, felragasztottam a 150mm-esre a matricákat, és lejöttek ma. Régen az olcsó KP makettek matricái nem ilyenek voltak! Azok a mai napig úgy ráragadtak, hogy kalapáccsal se tudnám leszedni őket :) Egyre gagyibb dolgokkal találkozom makettezés közben... de h egy Tamiya...
SImi 425770 2006. november 2. 14:42
Válasz erre
Mi történt? Hátha lehet még segíteni a dolgon. Csak nem a 150 mm-es torony matricái? Akartam is javasolni, hogy azt le kéne cserélni, mert nagyon gagyi (sajnos én is azt használtam - meg i bántam). Többre mész, ha ügyesen pl filccel megcsinálod a szellőzőnyílásokat.
ChevyG 425769 2006. november 2. 13:56
Válasz erre
ChevyG 425768 2006. november 2. 13:55
Válasz erre
találtam 1et!!! köszi!

(pedig ismerem az oldalt)
lucky 425767 2006. november 2. 11:15
Válasz erre
ChevyG!
Itt próbáltad már?
betah.co.il/booksCatalog.aspx
hellodebil 425766 2006. november 2. 10:45
Válasz erre
Nah a Tamiya Musashin megadták magukat a matricák... :S
ChevyG 425765 2006. november 1. 23:46
Válasz erre
ja a torpedoboot-rol kellene referencia! HELP!
ChevyG 425764 2006. november 1. 23:45
Válasz erre
végre belekezdtem valami "vizes" témába. sőt párhuzamosan csinálok kettőt!

www.preisvergleich.org/pimages/Torpedoboot-T23-1923_203__25561_20.jpg
www.preisvergleich.org/pimages/U-Boot_203__45560_20.jpg

naná, hogy mindkettő HELLER, és 400as a méretarányuk!

ez a tengeralattjárónál a legérdekesebb, mert így a hajó törzse 3 gyufásdoboz hossza!!!

a torpedoboot-al kezdtem, összeragasztottam a két féltörzset, és beraktam öntőkeret darabokat távtartónak.
maxor 425763 2006. október 31. 14:21
Válasz erre
normal_Yamato_port.jpg méret: 60.3 KB
Na talán most
hellodebil 425762 2006. október 31. 13:43
Válasz erre
Ez már fegyvernek minősül sztem :DD
Egyébként a Tamiya matricáival Ti hogy vagytok? Értem ezalatt, hogy az első 15 cm-es lövegtorony oldalára felraktam a matricát, és nem tűnik vmi "masszivnak"... meg fénylik, mit lehet ez ellen tenni? Gondoltam rá, hogy lelakozzam majd ezeket a felületeket...
ChevyG 425761 2006. október 31. 11:45
Válasz erre
ChevyG 425760 2006. október 31. 11:38
Válasz erre
én találtam 1 1/100as Graf Spee-t! a koma beleült, és vezette!!! a tóra 1 csónakszálító utánfutóval vitték a "makettet"!
hellodebil 425759 2006. október 31. 11:09
Válasz erre
Ezt most találtam... nem gyenge 1:250-es és még vizre is lehet bocsájtani :DD
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/musashi-250-mo/mo-index.html
ChevyG 425758 2006. október 30. 17:38
Válasz erre
maxor 425757 2006. október 30. 16:26
Válasz erre
www.hazegray.org/navhist/battleships/missouri/bb6310.jpg fedélzet eltérő színei

üdv maxor
ChevyG 425756 2006. október 30. 13:22
Válasz erre
nja igen, még csak most fogom venni! (tudnátok róla ha készíteném!)
SImi 425755 2006. október 30. 13:10
Válasz erre
Már úgy kell érteni, ugye, hogy a makettet megveszed? Nem úgy, hogy elkészülsz vele?
A "köntös" izgalmas és látványos lesz!
ChevyG 425754 2006. október 29. 22:47
Válasz erre
SImi 425753 2006. október 29. 21:45
Válasz erre
Valóban szép ez a hajó. (Bár - ha kötzözködni akarnék - egy kicsit kopasz a felépítmény oldala, pedig ott sokminden volt...) De azért az is észre kell venni, mennyi mindent kidobott az eredeti alkatrészek közűl és saját gyártmányúval pótolta. Látszik, hogy sokat dolgozott rajta. Nekem a festése tetszik nagyon-nagyon.
ChevyG 425752 2006. október 29. 20:59
Válasz erre
ChevyG 425751 2006. október 29. 19:48
Válasz erre
moswt leelenőriztem és a szállitási feltételek ugyanazok maradtak amit a 831ben irtam! most Tirpitz van nekik
hellodebil 425750 2006. október 29. 16:16
Válasz erre
Tirpitz.jpg méret: 113.1 KB
Az Academy és Tamiya Tirpitz-Bismarck ugyanaz, csak az Academy koppintotta le a Tamiyat, az h a felülete milyen... sztem tök ugyanaz a minőség kb, tehát evidens h az Academy-t venném...
Egy régi képet találtam, én rajzoltam, élőben azért jobban néz ki, de az exemnél maradt :))
ChevyG 425749 2006. október 28. 23:25
Válasz erre
tudok 1 magyar netes boltot, ahhol 8e Ft felett ingyen házhozhozzák a csomagot! ott az ACA Bismarck-Tirpitz 8990-Ft...
TAMIYát én (boltba) 16500Ft alatt nem láttam. Modellpostán 22020 Ft+ 1500Ft ért hozzák ki...

szóval ebben (is) 1et értünk!
SImi 425748 2006. október 28. 23:01
Válasz erre
Hát valóban: a Trumpeter Hood-nak a hajótesten nagy illesztési hibák vannak. A Ticonderoga-nak is? Azért lehet ám korrigálni. Viszont úgy látom, hogy a felépítmények nem lesznek ennyire gázosak. Én a Tamiya Yamato-ban is csalódtam ebből a szemponból: az elő és a középfedélzet illesztése egyszerűen tragédia, simán eléri még az 1 mm-t is. Azért az egy kicsit "sokk". És pl a parancsnoki torony illesztése is elég gyatra volt: termetes húzottszál darabokat nyelt el a beragasztás után.
Szerintem az a minimum, hogy legalább az ablakok rajt legyenek gyárilag a hajón. Ehhez képest a Bismarck-on szinte teljesen hiányoznak. A Yamato-n - "modernságából" eredően - nem sok ablak volt, de bizony jópárat nekem kellett kifúrni pl a parancsnoki tornyon.
SImi 425747 2006. október 28. 22:45
Válasz erre
Véleményem szerint nem sok különbség van az ACA és a TAMIYA Bismarck-Tirpitz között. Az ACA kicsit sorjásabb, a felület se olyan, mint a tükör (A Tamiya felülete szinte hibátlan), de ha egy kicsit foglalkozol vele, legalább olyat lehet belőle építeni, mint a Tamiya. Ha szépen megépíted, senki se fogja megmondani, hogy az csak egy ACA készlet volt. Viszont a Tamiya kétszer annyiba kerül.
hellodebil 425746 2006. október 28. 22:40
Válasz erre
Hopp! Előbb vettem észre, hogy a Bismarckot a régi tipusu hajóorral bocsájották vizre, és a további munkálatok során épitették át "clipper" (igy kell irni?) hajóorra... :D
hellodebil 425745 2006. október 28. 21:56
Válasz erre
Nekem a Trumpeter azért nem olyan szimpatikus, mert iszonyú illesztési hibái vannak a Ticonderogának! Az orr részt külön kell a felső részen hozzáragasztani, és egy szintbe hozni a hajótest két részét itt, iszonyatos meló előtt állok! Arról nem is beszélve, h az alsó része a hajónak külön van, ezzel is csak a macera lesz... Bezzeg a Tamiyanál, szép igényes az illesztés, sokat csiszolni sem kell sehol szinte. Mire gondolsz pontosan azalatt, hogy nem elég részletes a kidolgozása? A Musashin nekem elég korrektnek tűnik az ablakok és csövek kidolgozása... nem láttam h a Trumpeteren annyival jobb lenne ez...
ChevyG 425744 2006. október 28. 21:11
Válasz erre
ACADEMY vs TAMIYA Bismarck/Tirpitz?

kiváncsi lennék, hogy melyik éri meg jobban! Gondolom a TAM jobb, de az ACA csak 9e FT!
SImi 425743 2006. október 28. 21:04
Válasz erre
A Tamiya készletek forma és alakhűsége kiváló, viszonylag sorja és beszívódás mentesek , de ezzel szinte minden jót el is mondtunk róla. Viszont - sajnos - egyáltalán nem részletgazdag: pl még az ablakok is hiányoznak (meg persze sok minden más, amit majd neked kell pótolni). A Tamiya gyengéinek a maratásgyártók örülnek a legjobban: pl a WEM vagy 4-5 egymásra épülő készletet kínál a Bismarck-Tirpitz-hez. Az áruk kb 30 e pénz...és akkor még a lövegcsöveket nem is cserélted ki rézre.
Érdekes: a Trumpter elég részletgazdag (még az 1/700-as hajókon is megvannak az ablakok vízvető is), de pl a Hood-on (1/350) nagy szarvashibák is találhatók, amelyek a Tamiyára nem jellemzők (pl a hajótest alsó és felső fele közt nagy különbség van: az alsó rész kb 3 mm-el rövidebb, az orrnál pedig kb 1-1 mm-el szélesebb...).
Én úgy látom, hogy a nemzetiségi hovatartozás a gyártóknál a hajók kiadását illetően elég másodlagos (igaz, a Trumpeter irtózik a japán hajóktól...), leginkább a pénz diktál. Ha elmész egy kiállításra, azt látod, hogy van kb 300 repülő, 400 harcjármű, 50 dioráma, stb stb és 10 hajó. Tehát nem a hajós készletek gyártása és eladása hozza a nagy profitot. Ez magyarázza a gyártók passzivitását hajó ügyben.
ChevyG 425742 2006. október 28. 20:12
Válasz erre
ezért írtam, h a REVELLnek illene mert német cég

a Bismarckom maj TAMIYA lessz (esetleg ACADEMY)

a Tirpitzet 700asba szeretném meg csinálni (tuti nem TAMIYA)
hellodebil 425741 2006. október 28. 16:59
Válasz erre
A Tamiya tuti nem fog kiadni mostanság új maketteket... én a Trumpeterben látok némi lehetőséget az ügyben, a revellről meg annyit, h a 350-es New Jersey-je hol van a Tamiya-hoz képest... sehol, pedig az ára azonos.
Én továbbra is fenntartom az állitásom - mert ez tény - a Heller féle 400as Bismarck iszonyú gagyi, alakhűség nulla...
Összességében úgy látom, hogy a Trumpeter Ticonderogáját a Tamiya Musashija magasan veri minőségben.
Tamiya forever! :DD
ChevyG 425740 2006. október 28. 15:11
Válasz erre
én inkább máshonnan várom a meglepetést! nem a TAMIYA-tol. Ök teljesen rááltak a polg.jármű és repcsi kategóriákra. Reményem az ITALERI-ben, DRAGON-ban, és még talán a REVELL-ben van. Bár utabbinak illenne...
ChevyG 425739 2006. október 28. 15:08
Válasz erre
én mindenesetre begyüjtöm a hellertöl amik érdekelnek. (Scharnhorst, a 3 zsebcsatahajó, Hipper/Eugen, rombolók, u-boat-ok és valamelyik brit hordozó)
eddig már egész jol állok:)
SImi 425738 2006. október 27. 23:18
Válasz erre
Sajnos igazad van: per pillanat egy gyártó sem igazán gondol német hajók kiadására 350-ben. A Trumpeter teljes mértékben az amcsik hátsó felét nyalja: amit ők kívánnak, azt adja ki. Ők pedig többnyire a saját (USS) hajóikat óhajtják. A Hasegawa valóban elkezdett egy kicsit a 350-es hajók felé orientálódni a Mikasa és a Yukikaze személyében. Nagyon valószínű, hogy következőre is csak japán hajó lesz terítéken. A Tamiya pedig 20 éve (!) nem adott ki 350-es hajót és nagyon úgy néz ki, hogy nem is akar. Szóval német hajók vonatkozásában egyelőre semmi remény. Talán, ha pár év múlva a Trumpeter kiadja az utolsó II.VH-s amerikai romboló osztályt, esetleg elgondolkoznak a német hajókon is...
SImi 425737 2006. október 27. 23:06
Válasz erre
EDE!
Igen, én építettem azt a Tone-t. Ami a kábel fektetést illeti, már nem is olyan vészesen lassan megy: a ball oldalon már egészen jól állok.
Ez a bizonyos "őrült japán" nem más, mint Omami. Ezek a hajók már jó pár éve készültek (minimum 4 éve), sajnos azóta egy hajóját sem láttam.
ChevyG 425736 2006. október 27. 19:14
Válasz erre
ajánlom a vaterát!

épp a 7N szerváltam egy heller rombolot!
hellodebil 425735 2006. október 27. 19:04
Válasz erre
Én nemtom... lehet eladnám mégis a Ticonderogám... nem látom a Musashi végét, akkor ott porosodik a dobozban, bár egy ilyentől megszabadulni sem könnyű
ChevyG 425734 2006. október 27. 18:09
Válasz erre
hát még mindig megvennék inkább 1 350es Tamiyát, mint 1 hasegawát.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.