/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
ChevyG 425936 2006. november 16. 15:10
Válasz erre
Azt tudtam, h dec. 7ikei támadásban súlyedt el, stb csak a részletekt nem! köszi!
SImi 425935 2006. november 16. 14:41
Válasz erre
Arra gondolok, hogy amikor a japánok 1941.dec. 7-én megtámadták Pearl-t, az Arizona bekapott egy 1000 kg-os bombát - szinte ugyanott, mint a Marat, vagyis az első lövegtornyot ütötte át a bomba és a lőszerraktárban robbant... - és legénységének nagy részével szinte azonnal elmerült a hullámsírban. Ha igaz, a szerencsétlenek jó része még aludt, amikor ez történt, mint ahogy azt az Égi háború c. filmben is bemutatták. Amikor felébredtek, a hajó már víz alá került és nem volt menekvés. 1104 ember halt meg. Persze a Marat esetében ennyien nyilván nem haltak meg, hiszen a hajó sem süllyedt el teljesen.
ChevyG 425932 2006. november 16. 11:03
Válasz erre
SImi: konkréten mi is történt az Arizonával?
ChevyG 425931 2006. november 16. 11:01
Válasz erre
Hellodebil: GRAT! Szépek!
SImi 425930 2006. november 15. 22:53
Válasz erre
Szóval mégis egy Arizóna-féle eset történt a Marat-al is! Biztosan sokan meghaltak, csak az oroszoknál nem igazán szokott számítani az emberveszteség - legalábbis sohase kapott akkora sajtóvisszhangot.
gluer 425929 2006. november 15. 22:38
Válasz erre
gluer 425928 2006. november 15. 22:37
Válasz erre
gluer 425927 2006. november 15. 22:28
Válasz erre
Valóban az előfedélzetbe csapódot. A bomba az első lőszerraktárban robbant amitől a hajó eleje az első lövegtoronnyal gyakorlatilag eltünt, az első irányitótorony pedig elrepült. A hajó viszont leült a fenékre és a hátsó lövegtornyokat használták is Leningrád ostromakor. aztán '44 ben kiemelték és ujjáépítették.
http://www.steelnavy.com/images/OS%20Sevastopol/Sev0720afterexp.JPG
www.steelnavy.com/images/OS%20Sevastopol/Sev0723petro44.JPG www.steelnavy.com/images/OS%20Sevastopol/Sev0719ctonbw.JPG
hellodebil 425926 2006. november 15. 21:25
Válasz erre
Hát vmi van ebben, ezek voltak az első makettek, amiket festékszóróval készitettem, de akkor Tamiya maszkolóval még nem találkoztam, igy cellukszot használtam :) emléxem milyen dühös voltam, mikor néhol felszedte a festéket!!! Hogy repülnek az évek, a Tirpitzet 2000-ben készitettem... :)
Csak azért raktam fel a képeket, hogy ha vki kedvet kapna hozzá - az Italeri 1:720-as hajói sztem elég igényes kidolgozásuak, bár Tamiya-t v Trumpetert 700-asban nem láttam, de az Italerik nagyon jók! A Revell 570-es hajói viszont már arányokban javitásra szorulnak! A 720-as Prinz Eugenről nemtok mit mondani, nincs összehasonlitási alapom.
Jah és rakjatok fel készülő hajókról is képeket! Kiváncsi vagyok Ti hogy haladtok, és milyen trükkjeitek vannak. Simi Yamato-ja etalon számomra :)
És egy kérdés. A kis tábla a hajó nevével, no azon a betűket hogy festitek ki? Én anno úgy készitettem, hogy két réteget vittem fel, és a másodikat óvatosan lecsiszoltam...
SImi 425925 2006. november 15. 20:34
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy az előfedélzetbe csapódott a Rudel-féle bomba. Még jó, hogy nem olyan Arizóna-féle találatot kapott, mert akkor biztosan sokan meghaltak volna ebben az akcióban.
Kalóz 425924 2006. november 15. 20:33
Válasz erre
Csatlakozom!
Nincs mit szégyellni rajtuk!
Kalóz
SImi 425923 2006. november 15. 20:30
Válasz erre
Szóval csak gratulálni tudok! 14 éves koromban legfeljebb csak álmodtam ilyen hajókról.
maxor 425922 2006. november 15. 16:56
Válasz erre
Gátrobbantók talán a könyv címe amiben ezekről olvastam , na meg kell keresnem. Kardhalpilóta is írt egy könyvet az élményeiről azt is előszedem, ha megtalálom.
üdv:maxor
hellodebil 425921 2006. november 15. 13:29
Válasz erre
Igen, a gátromboló bomba az "pattogott" a vizfelszinen, a Tallboy a súllyánál fogva és a sebességének köszönhetően volt olyan gyilkos eszköz. Gondolom a Tallboy-t bevethették a francia u-boot támaszpontok ellen is.
gluer 425920 2006. november 15. 13:22
Válasz erre
a "Tallboy" nem a gátromboló bomba volt(Bouncing bomb), ezt erősen betonozott célok, alagutak stb. ellen szánták. A legtöbbet a V1 indító állásokra dobták.
a lényege , hogy zuhanás közben kb. hangsebességre gyorsult és tömegénél ill sebességénél fogva egészen mélyen belefúródott a talajba Az időzítő csak ezután robbantotta fel a 2,5 to robbanótöltetet.Így egyrészt kisebb földrengést keltett ami a közeli épített szerkezeteket megrongálta ill. pl alagutat remekül be lehetett így omlasztani, másrészt betonban robbanva is nagyon hatásos. Közel 5 m vastag tömör betont volt képes átlyukasztani.
EDE 425919 2006. november 15. 13:18
Válasz erre
gluer 425918 2006. november 15. 12:54
Válasz erre
a Swordfishek szerintem a standard MarkXII torpedokat használták (800 kg)
a nagyobbik japán torpedóhoz képest a robbanó töltet különbsége 175 kg vs. 205 kg
egyértelmű ,hogy a POW/Repulse párost sokkal komolyabb támadás érte mint a Bismarckot ami ellen annak se lett volna semmi esélye
a támadásban 60 kétmotoros japán torpedóvető vett részt amik 6 vagy 7 találatot értek el a POW -on
gluer 425917 2006. november 15. 12:43
Válasz erre
ez a képaláírás téves
az 1.vh előtt négy csatahajót kezdtek építeni a balti flotta megerősítésére
Cangut,Poltava,Szevasztopol és Petropavlovszk néven , de a háború végéig sem sikerült őket hadrendbe állítani
a forradalom után átnevezték őket , sorrendben:
Oktyabrszkaja Revoljucia; Mihail Frunze,Pariskaja Kommuna ill. Marat névre
közülük a Frunzét nem fejezték be, alkatrészeit a többihez használták fel
EDE 425916 2006. november 15. 12:40
Válasz erre
Gluer!
Köszi a kutatást! Ezek szerint Pow kapott 935 kg torpedókat is a G4M-ektől! Ki kéne nyomozni, a Bismarck melyik brit típusból kapott. Úgy néz ki, azért azok tényleg könnyebbek lehettek! (701? 837?) Azért nem mindegy!
hellodebil 425915 2006. november 15. 12:08
Válasz erre
H - 1.jpg méret: 165.5 KB
H - 2.jpg méret: 123.5 KB
G - 1.jpg méret: 175.8 KB
G - 2.jpg méret: 191.1 KB
GN - 1.jpg méret: 166.7 KB
GN - 2.jpg méret: 162.9 KB
Mielőtt bárki elborzadna, ezeket a hajókat kb 12 évesen készitettem el, de kedves emlékek! Hood - 1:720 Italeri, Graf Spee - 1:720 Italeri, Gneisenau - 1:570 Revell
hellodebil 425914 2006. november 15. 12:03
Válasz erre
Marat & Petropavlovszk.jpg méret: 181.3 KB
Mekett 425913 2006. november 15. 12:01
Válasz erre
Nem a Marattal esett meg, hogy a bombát pont a kéménybe sikerült pottyantania Rudelnek? Emiatt egészen a hajótest mélyében, a kazánoknál robbant a bomba.
ChevyG 425912 2006. november 15. 10:58
Válasz erre
"Built as Petropavlovsk. Renamed Marat on 31 March 1921. Named Petropavlovsk again on 31 May 1943. Named Volkhov on 28 November 1950. Decommissioned in 1955. "
hellodebil 425911 2006. november 15. 09:59
Válasz erre
Testvérhajók voltak.
ChevyG 425910 2006. november 15. 09:53
Válasz erre
SImi: köszönöm a levelet, megkaptam!
ChevyG 425909 2006. november 15. 09:53
Válasz erre
az Ivhás hajóknak gyenge voltr a fedélzetük!

Ha jól tudom a Marat és a Petropavlovszk 1 és ugyan az, mert a ruszkik össze vissza átnevezték. (ebben nem vagyok biztos!)
hellodebil 425908 2006. november 15. 09:43
Válasz erre
De ez a Marat, nem a Petropavlovszk testvérhajója? - 1915- körüli csatahajók voltak. Azért egy ilyen hadihajót elsüllyeszteni könnyebb volt, mint egy modernebbet. Bár a zuhanóbombázás nyilván elég hatásos taktika volt. Régen olvastam az Illustrius elpusztitásáról szóló cikket (végül nem süllyedt el - nagyjavitásra küldték) Méretarányos maketten gyakorolták a német pilóták a hajó megtámadásást, számos 7-8 bombatalálat érte, és mégis elvánszorgott Máltára :)
SImi 425907 2006. november 14. 23:37
Válasz erre
Hogy a Tallboy mégsem volt elég erdményes (úgy emékszem 5T körüli volt, de lehet hogy rosszúl emlékszem; végülis a súly mindegy, mert az atombomba biztosan többet tudott) talán annak köszönhető, hogy elsősorban gátak és hidak felrobbantására szánták. A hatásmechanizmus az lehetett, hogy az egyik oldalról kiváltott hatalmas erejű lökéshullámmal döntötték romba a célpontot. Ez egy csatahajóval szemben nem lehetett igazán hatásos (ld az amerikaiak atombombás kísérleteit hajók ellen; még a Prinz Eugen nehézcirkáló is egész jól birta), mert a hajók nagyon erős, ellenálló héjazattal rendelkeztek és nem voltak rögzített tárgyak, mint a gátak vagy a hidak. A hagyományos páncéltötő lövedékek hatásmechanizmusa (áttörni a páncélfedélzeteket és azon belűl robbani) sokkal veszélyesebb volt: ez tényleg iszonyatos pusztítást tudott végbevinni a hajó struktúráján belűl.
ChevyG 425906 2006. november 14. 22:14
Válasz erre
ChevyG 425905 2006. november 14. 22:14
Válasz erre
SImi 425904 2006. november 14. 22:04
Válasz erre
Csak érdekességképpen jegyzem meg: 1941.szept 23-án egy német zuhanóbombázó egy 1000 kg-os bombával telitalálatot ért el a Kronstadtban horgonyzó Marat (szovjet) csatahajón, amely a kikötő sekély vizében elsüllyedt. Az illető lovagkeresztet kapott a találatért (a neve sajnos nem jut eszembe). Szóval a zuhanóbombázók - különösen egy termetes bombával - nagyon veszélyesek voltak a csatahajókra.
hellodebil 425903 2006. november 14. 21:51
Válasz erre
A vaterán, 13500-ért van fent egy új Tamiya 1:350-es Tirpitz! Ha nem lenne meg, megvenném! :)
hellodebil 425902 2006. november 14. 20:41
Válasz erre
Nemtom mennyi politikia szándék rejlett a PQ-17 esete mögött, de sztem 24 hajó feláldozása... erről nem olvastam, de az biztos, h a fehér éjszakákon ezután nem küldtek több konvojt. Elgondolkodtató, hogy az angolok egy bújkáló német csatahajótól féltek (és a többitől, de 43-ban már csak a Scharnhorst, Prinz Eugen volt emlitésre méltó nagyobb hadihajó ott) Én nem olvastam arról h a PQ-17es konvoj miért is járt igy... politikai szándék... kiváncsi lennék a forrásra!
Sebi 425901 2006. november 14. 16:32
Válasz erre
Szia !

Bocs, de egy kicsit engedd meg, hogy kiigazítsam a Tirpitz-ről írtakat.
A felborulása előtt egyetlenegy Tallboy találta el ("Paraván" hadművelet). Súlyos, de nem végzetes károkat okozott, a becsült javítási idő pedig 9 hónap lett volna. Lehet, hogyha ez a háború elején történik, akkor a németek rászánnak ennyi időt, de nem ez történt. Egy 1944 szeptember végi konferencián úgy döntöttek, hogy inkább partvédelmi ütegként használják. Tromso közelébe vitték és sekély vízbe állították. Méghozzá olyan sekélybe akarták, hogy a víz legfeljebb kb 1 méter mély lett volna a hajógerinc alatt. El is kezdték kikotorni a horgonyzóhelyet, de ekkor jött az újabb angol művelet. 1944 október 12.-én 32 Lancaster támadta meg a Tirpitz-et ("Katekizmus" hadművelet). A hajót 2 Tallboy találta el a baloldalán, 4 pedig nagyon közel robbant. Ezek hatására a Tirpitz felborult. A sors iróniája talán, hogyha a németeknek lett volna idejük befejezni a kotrást, akkor a hajó csak "leült" volna a tengerfenékre és nem borul fel. Így talán nem lett volna olyan sok a halálos áldozat. Abban igazad van, hogy a Tirpitz szelleme sokkal inkább kísértette az angolokat, mint maga a hajó. Viszont a PQ17 esete mögött inkább egy politikai húzás rejlett.
Tudod 1942-ben Churchill még nem volt teljesen biztos benne, hogy a háborút az oroszoknak kell megnyerni. Ezért egy kicsit akadályozni szerette volna a segítségnyújtást. Roosevelt például egy-két levelében fel is hívja a figyelmét, hogy Amerika nem azért küld hadianyagot az oroszoknak, hogy azt az angolok Izlandon (a konvojok egyik fő gyülekezőhelyén) összegyűjtsék. Churchill a PQ17-el azt szerette volna példázni, hogy a konvojok nem juthatnak el a Szovjetunióba.
hellodebil 425900 2006. november 14. 14:10
Válasz erre
Hello!
Csak most tudtam reagálni a Bismarck témára... a Bismarck páncélzata, kibirta a légitorpedó találatot, nyilván nem minden esetben lett volna ekkora szerencséje! A POW-ről annyit, hogy a Roncsvadászok alapján tudom megitélni, hogy valóban a kor legjobb pilótái végeztek vele. Az angolok mélységesen lenézték a japánokat, pedig akkor ők fényévekre megelőzték őfelsége haditengerészetét.
A Tirpitz-ről, hogy a felborulása előtt már több Tallboy találat is érte. És mégsem süllyedt el, igaz eztán már csak partvédelmi ütegként használták. A Tirpitz szelleme sokkal inkább kisértette az angolokat, mint maga a hajó. (PQ-17) Tárgyilagosan nézve az angolok nem sok fegyvernemben tudták felvenni a németekkel a versenyt. A német haditechnika mindig is jobb volt. Az angolok sosem tudtak Bismarck szintű csatahajót épiteni, a KGV-osztály jó volt, de nem kiemelkedően. Azért az kicsit nevetséges, hogy a hatalmas angol flotta reszketett két német hadihajótól. A mennyiségi fölénnyel küzdhették csak le a németeket. Ebben sztem egyetérthetünk.
ChevyG 425899 2006. november 14. 12:55
Válasz erre
ChevyG 425898 2006. november 14. 12:55
Válasz erre
ezeket az emileket használom:

chevyg@fibermail.hu

chevyg@freemail.hu

chevyg@citromail.hu

braunggabor@fibermail.hu

valamelyiket csak engedi
ChevyG 425897 2006. november 14. 12:53
Válasz erre
a 454es bomba volt az amcsiknál az alap, ha 1 gép horodozott bombát a IIvhban amcsi felségjelek alatt, akko szinte biztos volt 454es az arzenáljában!
gluer 425896 2006. november 14. 12:42
Válasz erre
EDE
igazad van, nagyságrendileg 800kg körül voltak a légitorpedok a 2.vh ban
www.navweaps.com/Weapons/index_weapons.htm
az eredeti felvetésre visszautalva, abban azt hiszem egyetérthetünk, hogy a valóban kitűnő páncélzata sem menthette volna meg a Bismarckot ha ő van a POW/Repulse helyében
EDE 425894 2006. november 14. 12:12
Válasz erre
SImi!
Az amik már a háború elején 1000 fontos, azaz 454 kg -os bombákat is szerelhettek az SBD-kre! A Helldiverek is ekkorákal dolgoztak.
A Yamato halálát nem ismerem ilyen statisztikai pontossággal, az biztos hogy több száz gép fárasztotta órákon keresztül. Bizony minden fegyvernek meg van a gyenge pontja.(Bismarck, Halálcsillag :) )
EDE 425893 2006. november 14. 12:07
Válasz erre
ChevyG!

1:700, 2000-ben vettem a Pólus TESCOban 1100 Ft-ért. A hajótesten és nehézlövegtornyokon kívül minden pocsékul néz ki.Kíérleti terep számomra, csak az időm kevés. A Revell is gyártja, de én inkább komoly modellhez a Tamiyát javaslom sokkal több pénz árán is.
SImi 425892 2006. november 14. 10:13
Válasz erre
ChevyG!
Köszi a jó linket! Egy Hood-ról is voltak képek, ahogy jelezted is, sajnos korábbi verzió, de azért használható itt-ott. Különben talán a héten fejezem be a Degaussing-kábelek imitációját. Kérlek adj egy másik email címet, mert a mostanit nem akarja elfogadni a rendszer ("visszautasítva") és ezért nem ment még a kért anyag.
ChevyG 425891 2006. november 14. 09:48
Válasz erre
amúgy épp ki min dolgozik?
ChevyG 425890 2006. november 14. 09:47
Válasz erre
fufffúúú! honnan szerváltad? lehet róla képeket kérni? mératárány? véleményí a kittröl?
ChevyG 425889 2006. november 14. 09:46
Válasz erre
ha nincs más, szoval izé, akkor jók...

a Swordfishek a szememben mindig is furcsák voltak. mintha itt felejtették volna őket az Ivh-ból! (tévedés neessék! a '30as évekből származik!)
de az biztos hogy megbízható gép volt, és hihetetlenül maszív!-1xüen átment rajta a lövedék! (olvastam olyan sfishröl, amelyik a komplett felső szárnyát vesztette el és úgy tért vissza!)
SImi 425888 2006. november 14. 09:44
Válasz erre
EDE!
Hát igen, a 250 kg-os bombák csatahajók ellen nem sokat érhettek. Úgy tudom - igaz nem a japánok - az amerikai zúbók a háború végén már 500 kg-os bombákat is használtak. (Ld pl a Yamato elsüllyesztése, igaz ott is volt egy "szerencsés" találat, amelyik átütötte a 155mm-es lövegotony gyenge páncélzatát és a lőszerraktárban robbat.)Alapból ez sem volt elégséges, de egy kis szerencsével bizony végzetes is lehetett, különösen, ha egy egész sorozatot kapott be a hajó. A Yamato esetében a nyolcadik bombatalálat volt a végzetes, igaz a Musashi 17 kapott anélkül, hogy felrobbant volna, vele inkább a torpedók végeztek.
EDE 425887 2006. november 14. 09:22
Válasz erre
ChevyG!
Fain az oldal! Szenvedek egy Matchbox Indianapolisszal, itt találtam róla képeket!
EDE 425886 2006. november 14. 09:16
Válasz erre
Kalóz!
Jó gépek voltak, különben nem használták volna. Nagyon megbízható de elavult. Baromi bátorság kellett ezekkel harcba bocsátkozni. Amikor a németek átszöktették a hajóikat a csatornán, rengeteget lekaszáltak a Messzerek, és semmi eredményt nem hoztak.
EDE 425885 2006. november 14. 09:10
Válasz erre
SIMI!
Az 1000 kg os bomba az Arizona ellen még inkább alátámasztja azt az állításomat, hogy a Japcsi zb-k 250 kg os bombáik alkalmatlanok voltak csatahajók ellen. Valószínűleg én is olvastam csak, csak rosszul emlékeztem. Jakovlev a könyvében 14 és 15 hüvelykes lövedékeket írt. Az utóbbi a japánoknak nem lehetett, így biztosan neked van igazad. Úgy tudom a TBD-k a Yamato ellen 800 kg-os torpedókat használtak. Ez a légitorpedó érdekes téma, ha lesz időm utána nézek a neten.
Mint már írtam, a brit torpedók Tarantónál beváltak.
Ui: Jó ez a vita!
Kalóz 425884 2006. november 13. 16:12
Válasz erre
Sztem az is csak az időt tolta volna ki. Ezzel Yamamoto is tisztában volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.