<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Willi | Adatlap | 639428 | 2018. február 6. 10:17 | ||
Hú! Ez gyönyörűen aprólékos. Csodás! Előzmény: (639414) zs180 2018. február 6. 01:42 | |||||
Simi | Adatlap | 639423 | 2018. február 6. 08:49 | ||
Szia Gyuri! Igazán lenyűgöző, és hiteles. Még így festetelenűl is nagyon mutatós! A Barhamon is a Type 281 RDF volt rendszeresítve (mint a Warspite-n)? | |||||
zs180 | Adatlap | 639414 | 2018. február 6. 01:42 | ||
Egy kis Barham híradó: Mivel szeretném a Barham-omat közvetlenül az elsüllyedés előtti állapotában megjeleníteni, elsősorban egy viszonylag nagy felbontású, jobb oldalról készült fényképre támaszkodom a részletek tekintetében. Ez a kép tűnik a legkésőbbi készítésűnek. Többször nézegettem már túlzás nélkül órákig. Észre is vettem néhány részletet, ami nem szerepel az akár csak egy-két hónappal korábbi felvételeken. Például biztosra veszem, hogy nem volt már a hajón egy ideje repülőgép, mikor elsüllyedt, és a repülőüzemanyag-tartályokat is eltávolították ekkorra. Richard Price, Barham-építő kollégám hívta fel a figyelmemet arra, amit magamtól sosem vettem volna észre: a signal platform hátsó részét meghosszabbították az alatta levő állványzattal együtt. Érdekesnek találtam ezt a hajó egyetlen más makettjén sem látható részletet és meg is csináltam – kis alkotói szabadság is kellett, mert nem minden látszik a fotón, de az eredmény, azt hiszem, elég meggyőző. A következő emelet az admiral’s platform,melynek háromszögét kiszélesítették és előrefelé meghosszabbították az utolsó hónapokban. Eredetileg vászonnal borított korlátja volt, de ezt aztán mellvédre cserélték. Levágtam hát az eredetit és offszetlemezből megcsináltam az újat, kifele hajló peremmel. Ide is kerültek a „padlóra” lefogató rézcsíkok. Két kivágás készült a ferde létráknak, és a platform aljára felkerült egy terjedelmes merevítés a L’Arsenal’s klassz kis maratott készletét használva (neve: perforated beams). A pozíciólámpák L-alakú háza feladta a leckét: több mint egy órát szívtam a kis, kb. 1,5 mm hosszú alkatrészekkel, mígnem a negyedik próbálkozásra sikerült legyártanom őket. Ezután jött egy újabb szint: a compass platform. Ezt fontos szépen elkészíteni, mert ennek a kis egységnek a kinézete igazán meghatározó a makett megjelenésében. Bár mind a WEM, mind a WaveLine kitett magáért, nekem semmi nem elég jó, ezért gyorsan levágtam a mellvédeket róla. A képeken látható állapotban feltettem a helyére és kipróbáltam a tripód árbóc beállítását. Ahhoz képest, hogy egyik szint sincs a helyére ragasztva, egész tűrhetően szabályos. Következő feladatom a compass platform részleteinek kidolgozása lesz. | |||||
zs180 | Adatlap | 639413 | 2018. február 6. 01:37 | ||
Köszönöm az értékes infót. Úgy tűnik, nem is olyan egyszerű elkészíteni ezt az alumínium-papírmakettet... | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 639296 | 2018. február 4. 17:04 | ||
agriamodeling | Adatlap | 638748 | 2018. január 25. 17:35 | ||
Szia! Mint ex-nyomdász írom, hogy az offszet-lemezre lehet levilágítani (de nem nyomtatni!) bármit, egész finom részleteket is. Ettől lesz nyomdai nyomólemez belőle. De csak egy oldalasan (a másik oldala nem fényérzékeny). Ha meg tudod rajzolni valahogy az alkatrészeket és találsz egy nyomdát, ahol levilágítják nyomdai filmre, majd az offszet-lemezre, akkor megoldható. A rajz file-formátumát velük kell megbeszélni, de ez már részletkérdés. Nem lesz olcsó, viszont drága. Arra ügyelj, hogy használd ki a max felületet, mert ha egyszer levilágítják és előhívják, többé nem lehet. Persze üres lemezként még tudod használni makettezésre, csak ábra nem lesz rajta. Tamás | |||||
Sokol | Adatlap | 638747 | 2018. január 25. 16:39 | ||
Matrac! A középső vízszintes lemez változott méretében néha pl. Zuik., vagy a vertikális magassága az utolsó példányoknál-, de az oldal létra soha. Ha nem volna szimmetrikus akkor vízhangos lenne a jel légi használatnál. Teljesen úgy működött mint a kanadai általános mm. - annak volt a koppintása technikailag alapvetően. | |||||
Batka | Adatlap | 638728 | 2018. január 24. 22:47 | ||
Sziasztok! Egy kis help kellene. A téma IJN Fuso. Nem tudom eldönteni, hogy a 43-ban felszerelt Type-21-es radar az teljesen "matrac" szerű rácsozat volt, vagy pedig az egyik oldala nyitott? Köszi előre is. Üdv, Batka | |||||
zs180 | Adatlap | 638686 | 2018. január 23. 17:29 | ||
Sziasztok! Köszönöm a pozitív reakciókat! Imi, igen, az offszetlemez nagy ajándék - jó vele dolgozni. Érdekes, amit írsz, talán meg lehet csinálni, csak jó nyomtató kell hozzá, bár a két irányban görbülő felületek megjelenítésére nem alkalmas, akárcsak a papír. Willi, köszönöm, a lassú haladás azt hiszem, meglesz... Sebi, ha Isten éltet, be fogom fejezni. Most épp a tripód beállításával szívok, nem akar teljesen szimmetrikusan állni. Mindennek szétszedhetőnek kell maradnia a festés miatt. Minél több a részlet, annál nagyobb a károkozás veszélye... | |||||
Sebi | Adatlap | 638636 | 2018. január 22. 21:02 | ||
Szia Gyuri! Nagyon szép, csak így tovább! Én biztos vagyok benne, hogy be fogod fejezni :) | |||||
Willi | Adatlap | 638591 | 2018. január 21. 18:11 | ||
Szia! Nagyon tetszik. Látszik benne a rengeteg meló. Ne sajnáld, hogy alig haladsz! Had irigykedjenek csak a türelmetlenek. | |||||
Simi | Adatlap | 638587 | 2018. január 21. 17:56 | ||
Szia Gyuri! Mindegyik szint egy külön kis gyönyörű alkotás! Ez az offset lemez igazi kincs! Nem igazán látni a különböző fórumokon, hogy valaki is használná. Általában sztirolt, néha rézlemezt alkalmaznak ilyen feladathoz. Pedig erre a célra (pl mellvédek) ez jobb anyag, mint a másik kettő. Pont annyira merev, hogy legyen jó tartása; ill. pont olyan puha, hogy könnyen lehessen formálni. A vastagsága pedig 0.2 mm. Beszerezni se nehéz. Köszönöm, hogy annak idején még te hívtad fel rá a figyelmemet.Régi ötletem, hogy mi volna, ha papír helyett erre nyomtatnák rá pl egy hajó alkatrészeit..? | |||||
zs180 | Adatlap | 638576 | 2018. január 21. 14:02 | ||
Ismét jelentkezem a Barham építésével. Néha úgy érzem, sosem fogom ezt a hajót befejezni, olyan lassan halaldok. Általában az egyes fázisokban szereplő létrákat akkor készítem elő, mikor épp a kérdéses területnél tartok. Az első képeken a pom-pom platformokra vezető létrák láthatók. Belekezdtem a híd elkészítésébe – ez valódi kihívást jelent, mivel elég bonyolult térbeli szerkezet. Először a shelter deck-et vettem kezelésbe. Levágtam a mellvédeket és újakat készítettem offszetlemezből, melyeket belülről sok kis merevítővel, alul maratott támasztékokkal láttam el. A fedélzetről mindent legyalultam, a saját építésű felszerelések itt láthatók egy papírlapra ragasztva (AP507C színre lesznek fújva). A híd következő szintje a conning tower platform. Innen is levágtam(úgy tűnik mindenhonnan le kell) a mellvédet, és a jól bevált offszetlemezből készítettem újat. Számos merevítés és támaszték került fel ide is. A páncélozott parancsnoki állás (conning tower) lőrésein is finomítottam, remélem, ez festés után jobban látszik majd. Az állás tetején levő tüzelésirányító tornyot (DCT) is módosítottam. A felépítmény oldalán egy ajtót kinyitottam. Következett a signal platform. Itt is lecseréltem a mellvédet, és mivel ezt a szintet szerintem corticene-nel (linóleum-szerű borítás) fedték, megjelenítettem ennek lefogató csíkjait maradék maratásból. Ezek elrendezése végképp nem tudható, ezért itt a fantáziámra támaszkodtam. Kerültek ide még kis (de nem elég kicsi) hurkok félbevágott horgonylánc-szemekből, melyeken majd a jelzőzászlók köteleit szándékozom átvezetni, hogy a megduplázott köteleket csak fent, a rúdon kelljen ragasztóval rögzíteni. Látható itt még négy, igazán csinos jelzőzászló-tároló szekrény – az Artist Hobby termékei. A fedélzetet hátul részben a Trumpeter eredeti maratásából származó, részben saját építésű dúcok támasztják alá. The supporting braces came from Trumpeter’s PE fret supplemented by scratchbuilt ones under the after surface. Készült ide még két kis fényszóró-állvány, padlójuk maratott rács, oldaluk offszetlemez. | |||||
Gabusch | Adatlap | 638178 | 2018. január 15. 15:23 | ||
Sajnos pont úgy van elhelyezve, hogy derékszögben ne lehessen képet csinálni róla, a másodikon látszik is az üvegfal valamilyen tartóeleme. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 638172 | 2018. január 15. 14:29 | ||
Köszönöm. Talán lesz még fotóm, mert találkozom valakivel, aki részt vett a felújításban. | |||||
Gabusch | Adatlap | 638147 | 2018. január 15. 10:08 | ||
Szívesen. Találtam egy kicsit más szögből képet róla, amit pár éve fotóztam. Sajnos a vaku nem volt engedélyezett, egyedül voltunk (most mindenki helytelenkedett és - stílszerűen - annyian voltunk, mint az oroszok), úgyhogy szét kellett gammáznom, de talán használható. Az eredetin alig látszik valami. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 638139 | 2018. január 15. 08:14 | ||
Gabusch | Adatlap | 638126 | 2018. január 14. 22:16 | ||
Szia András! Tagnap lóttem a Hadtörténetiben. Telefonos, nem túl jó, makettről, de talán használható. | |||||
MoMi | Adatlap | 637897 | 2018. január 11. 17:58 | ||
Szia András! www.libri.hu/konyv/ifj_margitay-becht_andras.tank-a-dunan.html "Tank a dunán" című könyvet ajánlom figyelmedbe. Nálam is volt a könyv a Rebekkán,de nem vetted észre. Momi | |||||
Gabusch | Adatlap | 637792 | 2018. január 10. 00:01 | ||
Szia András! Nincs mit, remélem, tudod használni. Ha nem, akkor talán Bicskei János hagyatékában valahol fellelhetők a tervek, minthogy nem csak a szép Titanicot követte el. Visszatérve a hajóra, persze, hogy volt motorja, de jelenleg a gőzgép is csak valami utánzat, a silányabb, mondjuk úgy, jelzésértékű fajtából emlékeim szerint. Ennek okán simán el tudom képzelni, hogy most nem is állították helyre a hajócsavarokat, tehát hiába is találnál képet a sólyán róla, az nem feltétlenül használható a csavarok tekintetében. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 637785 | 2018. január 9. 21:45 | ||
Szia Gabi! Köszönöm a tippet, próbálok majd arányítani. Volt motorja, eredetileg gőzgép, 1928-tól Diesel motor. | |||||
Gabusch | Adatlap | 637764 | 2018. január 9. 15:02 | ||
Szia András! Van a Lajtának egyáltalán hajócsavarja? Merthogy tudtommal csak vontatható, akkor meg nem feltétlenül fontos, a vízben úgysem látszik. Az alábbi oldalon az "External links" alatt vannak kezelési leírások a victoriai könyvtárból, abban vannak a Nordenfeldtről szép, színes ábrák. Némelyik méretarányosnak tűnik és megadták az átváltást is. Ismerve az 1" űrméretet, talán ki lehet méretarányosan nyomtatni és arról méricskélni. en.wikipedia.org/wiki/1-inch_Nordenfelt_gun | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 637760 | 2018. január 9. 14:23 | ||
Sziasztok! Kellene egy segítség a guruktól! Keresek fotókat a Leitha (Lajta) felújításáról. A neten sajnos kevés a " work in progress" fotó. Két részlet érdekelne különösen, a hajó sólyán, főleg a tat része,a hajócsavar környéke, illetve a Nordenfeld fegyverzet méretei. Előre is köszönöm. varjasiandras@gmailpontcom | |||||
Sebi | Adatlap | 637598 | 2018. január 6. 19:38 | ||
Szamuráj | Adatlap | 637478 | 2018. január 5. 11:08 | ||
Sebi | Adatlap | 637239 | 2017. december 31. 11:11 | ||
Kedves Barátaim! Még néhány óra van hátra az évből és idén már valószínűleg nem "találkozunk". Ezért szeretnék mindenkinek Boldog Új Évet kívánni! | |||||
Gabusch | Adatlap | 637088 | 2017. december 27. 16:55 | ||
Fogalmam sincs a méretarányról. Van egy katalógusom, amiben a soktucat DVD tartalomjegyzéke van, ott a papírmakettek között van egy CSS North Carolina. Ha kell, előkotrom és átküldöm valahogy. Ezeknél a tuti az, hogy rendszerint PDF vagy JPG a képanyag. PDF-ből is lehet JPG-t csinálni és utána a DPI változtatásával olyan méretarányt csinálsz belőle, amilyet akarsz. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 637078 | 2017. december 27. 15:07 | ||
Hm, az Észak-Karolina szinte megegyezik a Palmetto State-tel. Mekkora méretarány? Én 1/144-ben építem, vitrinbarát méretarány. | |||||
Gabusch | Adatlap | 637071 | 2017. december 27. 12:31 | ||
Az ironclad a katalógusom alapján a CSS North Carolina, illetve van még egy CSS Virginia, azaz a Merrimac. Monitorból én meg akartam csinálni a Lajtát gyantából, hogy a haveromnak is legyen. Aztán most nekem nincs (a Skoda 11/16M ágyúmmal is majdnem így jártam, de ott megembereltem magam, úgyhogy van nekem is). Kicsit pontatlan lett, meg fogalmam sincs, hol lehetnek a gumijai és a maratása. Pedig amúgy egészen korrekten nézett ki 1:350-ben. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 637062 | 2017. december 27. 10:39 | ||
Szia! A legegyszerűbb egy monitort megépíteni. Melyik ironclad van meg neked? Én most a képem bal oldalán lévő nagyobbik kompot építem, USS Commodore Barney. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 637030 | 2017. december 26. 19:46 | ||
Gabusch | Adatlap | 637026 | 2017. december 26. 18:52 | ||
Ezzel már majdnem meg is lehet nyerni. :) Van valahol egy papír ironcladem, azon is évek óta gondolkozom, hogy meg kéne csinálni egyszer sztirolból. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 637025 | 2017. december 26. 18:04 | ||
Szamuráj | Adatlap | 636957 | 2017. december 24. 17:46 | ||
Aha, értem amit írsz. Valószínű, hogy a gyors megoldásra felhasználtak már meglévő szerkezeti elemeket. Nemrég tudtam meg, hogy a konföderációs hajók páncéllemezeit a sok helyen felszedett vasúti sínekből, beolvasztás, majd hengerlés -megmunkálás után hasznosították. Van jó pár polgárháborús hajóm vitrinben: CSS Governor Moore, CSS Palmetto State, USS Coeur de Lion, USS Chillicothe, CSS Robert E Lee, USS Canonicus monitor. Üdv | |||||
Gabusch | Adatlap | 636949 | 2017. december 24. 15:38 | ||
Én inkább arra gyanakodnék, hogy ezzel a megoldással inkább lepattannak róla a lövedékek. Középkori várak kialakításából is meríthették akár az ötletet. És ennek a hajótípusnak meglehetősen vitális pontja a lapátkerék. De persze akár lehetett az is a háttérben, amit mondasz, vagy simán csak ehhez a formához voltak anyagaik, pl. víztorony, szélkerék, stb. alkatrészek a tartószerkezethez. Nyilván persze, ha hajót tudnak építeni, akkor ez totál mindegy, bár ha sietni kellett, nem mindegy, mi van kéznél azonnali felhasználásra. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 636947 | 2017. december 24. 14:57 | ||
Köszi, hasznosnak bizonyultak a linkek, látom mást is érdekelt a téma a polgárháborús fórumban. Tényleg inkább csonkakúp formája volt. Messziről, amikor már csak a hajó sziluettje látszik, nekem úgy tűnik, mintha két lövegtornya lenne...lehet ez is célja volt a különleges kialakításnak? Furcsa egy monitor volt, de legszokatlanabb hajó ebben a témában szerintem a Lafayette, Choctaw és Eastport hármas. | |||||
Gabusch | Adatlap | 636946 | 2017. december 24. 14:06 | ||
Nézegesd ezeket a képeket is! Erősen gyanítom, hogy az nem is csonkagúla, hanem csonkakúp (erre utal az általad csatolt képen az a lépcsős rámpa is. www.navsource.org/archives/09/86/86080.htm www.shapeways.com/product/C9YJAUJKJ/uss-osage-1-600 civilwartalk.com/threads/uss-osage-and-neosho-shape-of-their-paddlewheel-housing.85658/ | |||||
Gabusch | Adatlap | 636945 | 2017. december 24. 13:57 | ||
Szia! Szerintem ugyanúgy, mint a többin. Ha megnézed, pl. a Caironál van egy viszonylag magas felépítmény, ami az ágyúfedélzetet takarja és ebből még kissé kiemelkedik a kerékház. Mivel ez egy monitor, aminek nincs ágyúfedélzete, csak lövegtornya, valahogyan be kellett fedni a lapátkerekét. Összességében kb. pont olyan magas, mint a Cairo vonatkozó, de eltérő kialakítású része. Viszont ezt a formát lényegesen egyszerűbb felépíteni, mert kell hozzá néhány gerendából egy csonkagúla alakú tartószerkezet, amit aztán be lehet fedni vaslemezzel vagy deszkával. Semmi ívelt felület, ami lényegesen problémásabb, mint néhány gerendát összerakni. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 636943 | 2017. december 24. 13:10 | ||
Szia! Azokat ismerem, és a meghajtásukat is (építek egyet, USS Lioness), de ennek el van rejtve abba a kazamata-szerű képződménybe, ezért nem látható hogyan oldották meg. A City-class-nál (Cairo, carondelet, stb) és a Louisiana-nál jól látható a középvonalban elhelyezett lapátkerék, azoknál semmi probléma. De itt? Számomra rejtély... | |||||
Gabusch | Adatlap | 636941 | 2017. december 24. 12:25 | ||
Nézz rá a Mississippin közlekedő XIX. századi gőzhajókra! Jelentős részük hátsó lapátkerekes volt, abból ki tudsz indulni. Talán még most is van mutatóban ilyen, mint nosztalgiajárat vagy múzeumhajó. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 636926 | 2017. december 24. 04:28 | ||
Sebi | Adatlap | 636924 | 2017. december 23. 23:54 | ||
Kedves Barátaim! Nem tudom mennyire leszek netközelben az elkövetkező 2-3 napban, ezért ezúton szeretnék Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánni nektek. Az ünnepi készülődés közben azért ma még volt 3-4 órám, hogy beépítsem az árbócot a Kellyre. A radar sajnos nem ragadt oda rendesen, így egy darab sztirolt kellett használnom, hogy legyen felület. Majd még kicsit igazgatni kell, hogy az alja is hozzáérjen az árbóchoz. De az már karácsony utáni feladat lesz. | |||||
Neo954 | Adatlap | 636797 | 2017. december 20. 20:19 | ||
Sziasztok! Simi! Nagyon jól néz ki a Warspite! Ez a hajóosztály lett volna a másik esélyes karácsonyra. :) Közérdekű közlemény! A docer pont pl oldalon pdf formátumban letölthetők a következő füzet sorozatok Ships of War Collection, JSC , Warship Profile , Marine-Arsenal. Üdv.:Neo | |||||
Gabusch | Adatlap | 636753 | 2017. december 19. 23:58 | ||
Igazság szerint én csak olvastam, sosem próbáltam ki. Talán jövőre (... Matula bácsi, mondta Tutajos, de ez nem releváns itt), de valószínűbb, hogy inkább Humbrol Clearfix-eszel kísérleteznék, ha nem egyáltalán valami optoszállal. | |||||
Simi | Adatlap | 636752 | 2017. december 19. 23:10 | ||
Neo954 | Adatlap | 636751 | 2017. december 19. 23:01 | ||
Sziasztok! Simi! Nem tudom milyen rajzok ezek, egy orosz nyelvű makett-modell építő oldalon találtam őket. :) Gyuri! Köszi a tippet, hasonló volt az elképzelésem, a Revell Contacta Clear ragasztóval csináltam már repülőgép ablakokat egész jó eredménnyel. Viszont a hajónál megpróbálom elsőre sima hígítatlan fényes lakkal, mert szerintem a 0,93mm-es furatot az is szépen kitölti majd. Hamarosan lemázolom majd a Dresdent, és akkor azon ki is tudom próbálni majd a technikát-anyagokat. :) Gabusch! Nincs kizárva, a pillanatragasztós technika sem, bár én a kigőzöléstől lehet tartanék. Üdv.:Neo | |||||
Simi | Adatlap | 636750 | 2017. december 19. 22:43 | ||
Gyuri! Örülök, hogy tetszik a hajóm... Igen, Móvárra szeretném elvinni. Most éppen a csónakokkal szórakozok. A két 45 foot-os csónak 3D-s készletből származik. A legkisebb csónak (a parancsnoki motorcsónak mögött) pedig nemes egyszerűséggel nem is szerepel a kitben... De azért az is el fog készülni: két kisebb csónakból, azokat szétvágva. Most itt tartok. | |||||
Gabusch | Adatlap | 636749 | 2017. december 19. 22:27 | ||
Ugyan én most kicsit félretettem a csatahajóm, mert elkezdtem (illetve folytatom) Star Trekben és csillaghajóban (az is csak hajó, ugye) utazni, de ott úgy láttam, használnak fúrt ablakok üvegezésére pillanatragasztót is. Állítólag pár nap alatt teljesen vízszerűvé válik. Egy próbát megér valami lyukon. | |||||
zs180 | Adatlap | 636747 | 2017. december 19. 22:20 | ||
Imi, még nem írtam le, mennyire jól néz ki a Warspite-od! Nagyon tetszik! Ugye ott lesz Móváron? narn, köszi. Nagyon szép ez a kis tug! Milyen gyártmány (ismerősnek tűnik valahonnan)? Neo, sokan használják ablakok üvegének készítésére a Microscale Industries Micro Kristal Klear nevezetű termékét, ami egy faragasztó-szerű anyag. Pont arra való, hogy "beüvegezz" olyan ablakokat, mint amilyeneket te kifúrtál. | |||||
Simi | Adatlap | 636746 | 2017. december 19. 22:14 | ||
Szia! Tök mindegy, hogy milyennel fested le, a végén úgyis matt lakkkal kell lefújni, aztán kell fényes lakkal fényessé tenni az ablakokat. Legalább is én így szoktam. Ez milyen anyag? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |