<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 425733 | 2006. október 27. 18:08 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 425732 | 2006. október 27. 16:07 | ![]() | |
Még egy dolog! Bár a Tamiya alszik, a Hasegawa ébredezni látszik az 1:350 méretarányban! A Mikasa után itt a Yukukaze romboló fröccsöntött modelje! www.hasegawa-model.co.jp/e-w/NEWDETAIL/0609/Z22.html Talán meglepnek egyszer bennünket egy japán nehézcirkálóval, vagy egy repülőgéphordozóval... | |||||
EDE | Adatlap | 425731 | 2006. október 27. 15:59 | ![]() | |
A link pontosabban: www.h3.dion.ne.jp/~mokei/e-frame-gallery.htm | |||||
EDE | Adatlap | 425730 | 2006. október 27. 15:56 | ![]() | |
SImi! Jó szórakozást a "kábelfektetéshez"! Ha jól számolom a bilincsek nincsenek 1 mm-esek. Gondolom Te követted el a Tone cirkálót a Hajomakett.hu-n, mert azok után semmin nem lepődök meg. Van itt egy őrult japán, bár repülőgéphordozókat gyárt, ajánlom a honlapján szétnézni mindenkinek. www.h3.dion.ne.jp/ | |||||
EDE | Adatlap | 425729 | 2006. október 27. 15:32 | ![]() | |
ChevyG! Tényleg nagyon jó a link! A Musashiról néztem egy fotót, mintha szürke lenne a fedélzet, de legalábbis sötét. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425728 | 2006. október 27. 08:24 | ![]() | |
nekem a kedvencem az ahhol a háttérbe található a HOOD, és az előtérben 1 nagy felszini német 1ség van (asszem a Graf Spee)! amúgy az egész oldalt lerántottam, hogy lehessen vwinchesterröl nézni:) | |||||
SImi | Adatlap | 425727 | 2006. október 26. 22:58 | ![]() | |
ChevyG! Köszi a linket: nagyon jó! Pl a Hood-ról és a Bismarck-ról is találtam olyan képeket, amiket eddig még nem ismertem, pedig szép gyüjteményem van, különösen az utóbbiról. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425726 | 2006. október 26. 20:41 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425725 | 2006. október 25. 23:06 | ![]() | |
Nos, itt látható az a bizonyos Degaussing-kábel az archiv fotón és a saját kiadásban. A kábel imitálására 0.3-as, a bilincsekhez 0.2-es rézdrótot használok. Bízok benne, hogy a festés után azért majd nem lesz ennyire hangsúlyos ez a "kábel". A hajó feljavításához WEM maratást használok. Ezt a kábelköteget ők is adják, de tudni kell, hogy mivel a maratás csak kb 0.08-as vastagságú, két felet egymásra kellene ragasztani, ami - szerintem - szépen és pontosan nehezen kivitelezhető, ráadásul túl szabályos is a beosztása és véleményem szerint nem is hasonlít annyira az eredetire. Ezért döntöttem a saját kivitelezés mellett. Ez kb 3 métert jelent és 600 bilincset... szóval lehet bűnhődni! Szóval egy darabig el leszek vele. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425724 | 2006. október 25. 21:13 | ![]() | |
Kalóz | Adatlap | 425723 | 2006. október 25. 19:44 | ![]() | |
Sebi! Valóban ez az a lobogó, bár a képen látható kicsit elnagyolt. Megpróbálok a gugliban cirilül utánakeresni, hátha kiad valamit. Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425722 | 2006. október 25. 17:16 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425721 | 2006. október 25. 16:00 | ![]() | |
Szivesen, talán este majd készítek néhány fotót. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425720 | 2006. október 25. 14:58 | ![]() | |
örülök,k h nem csak én vagyok elvetemült megszállott:D képeket majd prezentálsz nekünk? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425719 | 2006. október 25. 14:57 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 425718 | 2006. október 25. 14:56 | ![]() | |
Hello ! Kalózé a 2 pont :) tényleg nem brit zászló Chevy ! Ha minden igaz, akkor Kalóz erre a lobogóra gondol: tmg110.tripod.com/russia2.htm Próbáld meg nyomtathatóvá tenni a 'jack and naval fortress flag' című zászlót. Az fog kelleni neked. | |||||
SImi | Adatlap | 425717 | 2006. október 25. 13:06 | ![]() | |
EDE! Nem tudom, az archiv felvételeken nem látszik oly nagy különbség az egyes pallók közt - igaz ezek a fotók többnyire ff képek. Az Iowa-k szép kort megért hajók, és az elmúlt 60 évben gondolom többször kellett pallókat pótolni - szerintem ez a magyarázata a "parkettás" fedélzetüknek. Nem gondolom, hogy egy új hajónál ez ilyen szedett- vedett anyagokból készült volna. Különben ha a makettnek szépen vésett a fedélzete, nem hiszem, hogy a parkettás festés lenne a legnagyobb és legidőigényesebb művelet (ld pl a Trumpeter Hood). Én pl most azzal küszködök ezen a hajón, hogy a kettős Degaussing-kábelt (eredetileg mágneses aknák elleni megoldás) imitáljam 0.3-as drótból körben a hajótesten. Ez kb 3 métert jelent 600 db felfogató bilinccsel... szóval ez tényleg szado-mazoch dolog. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425716 | 2006. október 25. 10:01 | ![]() | |
szerény angol tudásom miatt leirnád nagy vonalakban, hogy mire jutottál? | |||||
EDE | Adatlap | 425715 | 2006. október 25. 09:43 | ![]() | |
SImi! Ha még erre jársz, köszi a "parkettázásra" adott válaszod. Azóta sikerült egy sereg képet végignézni a steelnavy.com-on, és úgy nézem elég trendi az eljárás. Én igencsak túlzásnak tartottam, de egyszer elém bukkant egy színes légifotó az egyik Iowa osztályú csatahajóról és megdöbbenésemre feltűnően elkulönültek az egyes falemezek színárnyalatai. Mindenesetre elég szado-mazoch lehet imitálni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425714 | 2006. október 24. 19:27 | ![]() | |
abbol a lobogóbol kelene nekem nyomtathato verzio | |||||
Kalóz | Adatlap | 425713 | 2006. október 24. 18:22 | ![]() | |
A hajó színe valszeg a Sebi által említett világos szürke. A lobogó viszont nem BRIT, hanem cári lobogó. A 778-ban mellékeltem róla képet. Kalóz | |||||
hellodebil | Adatlap | 425712 | 2006. október 24. 16:08 | ![]() | |
Csak kiváncsiságból... ha jól látom -1903-ban Kniaz Potemkin-Tavricheskii ként bocsájtották vizre -1905-ben Panteleimon névre keresztelték át -1917-ben Potemkin nevet kapta -1920-ban Borets za Svobodu lett és végül ez maradt pályafutása végéig a neve ??? érdekes :) Eddig csak "Hitler Deutschland-járól" tudtam h Lützow lett - joggal, mint később kiderült :) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425711 | 2006. október 24. 15:16 | ![]() | |
huhh, reméltem h nem az a szörnyű fekete-tengeri festés:) | |||||
Sebi | Adatlap | 425710 | 2006. október 24. 15:05 | ![]() | |
Opál-metál-brutál sárga :D Komolyra fordítva: egy olyasféle szürke színre tippelek, mint amilyenre az Aurora van festve, amely Péterváron van kiállítva. | |||||
Sebi | Adatlap | 425709 | 2006. október 24. 14:57 | ![]() | |
Majd elfelejtettem ! Ezt a linket szerettem volna még megmutatni: www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/questions/flag.html | |||||
ChevyG | Adatlap | 425708 | 2006. október 24. 14:52 | ![]() | |
a hajó szinére lennék még kiváncsi! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425707 | 2006. október 24. 14:52 | ![]() | |
szoval erröl a képröl volt szó: | |||||
Sebi | Adatlap | 425706 | 2006. október 24. 14:43 | ![]() | |
Meglehet félreértettelek. Akkor próbáld meg simán, hogy british flag. Annál andráskeresztesebb lobogót talán nem is találsz. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425705 | 2006. október 24. 14:37 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 425704 | 2006. október 24. 14:01 | ![]() | |
Hello ! Íme: en.wikipedia.org/wiki/British_ensigns Ha konkrét kulcsszó kell, akkor írj be olyasmit, hogy british naval ensign, jack | |||||
ChevyG | Adatlap | 425703 | 2006. október 24. 11:43 | ![]() | |
NSVT: lebeszéltem velük! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425702 | 2006. október 24. 11:42 | ![]() | |
a "brit" lobogós képröl tud valaki mondani valamit? ugye világos, v közép dszürke a hajó? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425701 | 2006. október 24. 11:41 | ![]() | |
András-keresztes lobogóra milyen kulcsszavakkal kereshetek rá?:S lobogót kellene nyomtatni:) | |||||
EDE | Adatlap | 425700 | 2006. október 24. 11:36 | ![]() | |
ChevyG! A Hadihajók típuskönyv is azt mondja, hogy az 1905-ös forradalom után átnevezték Pantelejmonra. Nem is csoda, a Patyomkin név forradalmi jelszó lett.Lásd versek, film stb. | |||||
lucky | Adatlap | 425699 | 2006. október 24. 08:30 | ![]() | |
Kalóz! Köszi! Tehát akkor a legvalószínűbb az, h átnevezték a hajót.Az angol szöveg is ezt erősíti meg (már amit szegényes tudásommal kihámoztam belőle). | |||||
ChevyG | Adatlap | 425698 | 2006. október 23. 18:03 | ![]() | |
oks, azért köszi! holnap felhívom öket, és maj letárgyalom velük! (így is sokat segitettél, mert tom hol kell keresni!) | |||||
NSVT | Adatlap | 425697 | 2006. október 23. 16:41 | ![]() | |
ChevyG! Voltam szombaton az Alföldben, de sajna semmi jót nem tudok mondani. Megkértem az eladó csajt, hogy segítsen és nézzük meg a számítógépen, hogy milyen 1/400-as Heller és Airfix hajó makettek vannak. Azt mondta, hogy ő csak cikkszámokat tud mondani, és turjam ki én azt amire kiváncsi vagyok. Meg is tettem volna, ha nem most kapnak árút, az új maketteket szépen a régiek elé/fölé pakolták. Bocs, hogy nem voltam lelekesebb, de elégnagy meló lett volna. | |||||
Kalóz | Adatlap | 425696 | 2006. október 23. 13:11 | ![]() | |
www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Potemkin_1905_Casemate_Aft.jpg jól olvasható a hajó nevének első része: Potemkin. Tehát a teljes név valószínűleg: Potemkin knyáz Tavricseszkij.
Az alábbi Képen www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Panteleimon_drydock_1.jpg viszont a név első része: Panteleimon.
Nem igazán olvasható, főleg, hogy óorosz betűkkel van írva, de a következő képen Viszont egy helyesbítés: az ominózus képen lévő lobogó nem angol!, hanem egy orosz hadilobogó András-kereszttel. A mellékelt képen látható is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425695 | 2006. október 23. 11:16 | ![]() | |
kulcs mondat: "For the next twelve years she sailed under that name." | |||||
lucky | Adatlap | 425694 | 2006. október 23. 09:44 | ![]() | |
Na mit találtam? Commissioned in 1903, the Kniaz Potemkin Tavricheskii served a long and eventful career in the Black Sea Fleet. On June 27, 1905 Kniaz Potemkin Tavricheskii was away from the rest of the fleet for firing practice. Mutiny broke out about rotten meat. Officers were murdered and mutineers took control of the ship. The Kniaz Potemkin Tavricheskii raised the red flag of revolt and for the next eleven days steamed about the Black Sea, with the fugitives finding refuge in Romania. The battleship arrived back in Sevastopol on August 9, 1905. Under the old Russian calendar, the day was July 27, the day when the Orthodox Russian Church celebrated Saint Panteleimon. The Kniaz Potemkin Tavricheskii was renamed Panteleimon (Пантелеймон). For the next twelve years she sailed under that name. | |||||
lucky | Adatlap | 425693 | 2006. október 23. 09:38 | ![]() | |
Kalóz! A képen lévő feliratot el tudod olvasni? www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Panteleimon_drydock_2.jpg | |||||
Atesz | Adatlap | 425692 | 2006. október 22. 23:47 | ![]() | |
Atesz | Adatlap | 425691 | 2006. október 22. 23:31 | ![]() | |
Sziasztok! Bocs, hogy belevaú, de én úgy tudom, hogy akiről a hajó a nevét kapta, az a pravoszláv egyház egyik híres szentje. Ha jól tudom, Odesszában temploma is van. home.it.net.au/~jgrapsas/pages/panteleimon.htm Üdv. Atesz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425690 | 2006. október 22. 22:47 | ![]() | |
Jó kérdés, fogalmam sincs! Vagy nem ugyanaz a hajó (a képek alapján nem valószínű), vagy az angolok nem tudták átírni a Potemkint (vagy nem akarták, vannak annyira sznobok). A többi variációt meghagyom, hátha valaki tud róla valamit. Üdv: Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425689 | 2006. október 22. 22:35 | ![]() | |
de akkor mért hívják Panteleimonnak? | |||||
Kalóz | Adatlap | 425688 | 2006. október 22. 22:27 | ![]() | |
Megnéztem, némelyik nagyon jó. Egyébként amelyiken visel lobogót, azon a cári András-keresztes lobogó van. A hajóknál egyébként a lobogóviselést szabályok írják elő, a nemzeti lobogót a főhelyen kell viselni, ami vagy a főárbóc kereszrúdja, vagy a farlobogó-rúd. Az orrlobogó-rúdon általában annak az államnak a lobogóját viselik, amelyiknek a felségvizein hajóznak. Az ominózus kép valszeg egy látogatás alkalmával készülhetett, ezért visel az orrán angol lobogót (nem zászlót, a hajón csak lobogót ismernek, csak egyes nyeles jelzőzászlókat hívnak zászlónak). Kalóz | |||||
ChevyG | Adatlap | 425687 | 2006. október 22. 21:41 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425686 | 2006. október 22. 21:40 | ![]() | |
Kalóz | Adatlap | 425685 | 2006. október 22. 21:01 | ![]() | |
Na, megnéztem. 1898 szeptember 28-án kezdték építeni Nyikolájevben. Részt vett az 1905-ös eseményekben, majd az első világháborúban a Fekete tengeren. 1918 május 1-én Szevasztopolban német, majd november 24-én angol-francia intervenciósok foglalták el. 1919. április 22-24 között angol utasításra felrobbantották és használaton kívül került. Április 29-én a Munkás-Paraszt Vöröshadsereg visszafoglalta, majd június 24-én a fehérgárdisták hatalmába került. 1920 november 25-én került vissza orosz tulajdonba. 1923-ban bontani kezdték és 1925 november 15-én kivonták a flotta állományából. A Potemkin vagy Patyomkin tehát ezek szerint sohasem volt HMS. Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 425684 | 2006. október 22. 20:38 | ![]() | |
Valahol van egy orosznyelvű története, ha megtalálom, lefordítom. Üdv: Kalóz |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
350esben CSAK a Bismarck-Tirpitz párost lehet megvenni a kategóriában. a Heller hajói hiánypótlok, de meddig?