/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
EDE 425624 2006. október 11. 13:40
Válasz erre
Bocs! Igazad van, utólag én is úgy éreztem, hogy ellenségesnek tűnhetett, de tényleg csak a jó szándék vezérelt!
Viszont van egy tényleg szakmai kérdésem az itt társalgó urakhoz: Mi a véleményetek a fedélzet fa burkolatának "parkettázásáról", azaz a világosabb és sötétebb fa lemezek feltűntetéséről? Pl.: SImi rakott fel egy képet:
bismarck model5.jpg a 705-ös hozzászólásban.
hellodebil 425623 2006. október 11. 13:21
Válasz erre
Sztem meg ne menjünk bele, nyelvtani dolgokba, ez egy fórum, nem szakmai szószedet. Egymás szavába belekötni, olyan ellenséges...
EDE 425622 2006. október 11. 12:38
Válasz erre
Bocs, de a repülőgépnek meg légcsavarja van!
ChevyG 425621 2006. október 11. 12:21
Válasz erre
lehet h valakinek segitség, de arra a megállapításra jöttem rá, hogy a számítógépes ventilátorok (főleg a kicsik) nagyon sokoldaluak:
1. nagyon vékony rézdrót található bennük
2. lapátjaikból hajócsavar kreállható
SImi 425620 2006. október 10. 22:18
Válasz erre
Szóval téged a kép fogott meg? Igaz, én is láttam már olyan dobozfedelet, ami megdobogtatta a szívem... Az a lényeg, hogy legyen hozzá kedved. Már hozzá is foghatsz a háttéranyag begyüjtéséhez.
hellodebil 425619 2006. október 10. 21:25
Válasz erre
Bár még nincs kész a Musashi, rövidesen megveszem a Ticonderogát... :) annyira szép a dobozon a kép róla, hogy már rég megfogott, és most h van boltban...
Kalóz 425618 2006. október 10. 20:40
Válasz erre
SImi!
A hajócsavar (bocsi, de propellere a repülőgépnek van. Meg egy dunai hajótípust hívtak így, de nem a hajócsavart) azért készül bronzból, mert sokkal jobban ellenáll a korróziónak más anyagokhoz képest, megfelelő szilárdsággal rendelkezik, valamint jól önthető, pontosan kitölti a formát, és elég kevés utómunkát igényel. Azon kívül egy hajócsavar árában az alapanyag menniysége a kevésbé döntő (a megmunkálás adja az ár nagyobbik hányadát, márha pontos végterméket feltételezünk). Az ár a fentiek miatt nem lényeges, főleg a nagyobb méreteknél van így (egy kis csavar értéke az előállítás olcsóbbsága miatt nem nagy, ott döntő lehet az anyaghányad).
A hetvenes években takarékosságból megpróbálták itthon az öntöttacél hajócsavarokat alkalmazni a bronz helyett, végül is rájöttek, hogy hosszabb távon olcsóbb a bronz. Az alumínium a nagyobb terheléseknél nem jöhet szóba, mert gyakran törik, kis terhelésű csavaroknál azonban használják (pl. vízibusz, kishajók, külmotorok és hasonlók).

Kalóz
hellodebil 425617 2006. október 10. 15:21
Válasz erre
Egyébként a srác munkáiban az a szörnyű, hogy nem is lenne olyan rossz minden makettje, de a rozsdamániája, totálisan elrontja a hajóit. Egyszerüen ilyen nincs...
ChevyG 425616 2006. október 10. 09:38
Válasz erre
érdemes megnézni a kolléga többi munkáit! az összes foltos.
eles 425615 2006. október 10. 08:36
Válasz erre
Sziasztok!

A hajók rendbentartásának alapvetően gyakorlati okai voltak. A tengereken a vízpára az, ami a sivatagogban a finom por. Mindenütt ott van! A leglátványosabb bizonyítéka ennek az, ha megnéztek egy északi vizeken hajózó hajót. Minden egyes kitüremkedésen vastag jág rakódik le. A tengeri páranak van egy rossz tulajdonsága: agresszív sókat hagy maga után, amely a korrodációs faktort jelentősen megemeli és ennek veszélyeire egy vashajón nem kell kitérni. A fából való hajókon is szigorú előírások voltak a napi, heti havi és éves karbantartásokra. Ez alól sok magánkézben lévő kereskedelmi hajó kivétel lehetett, de a hadihajóknál ez kizárt volt. A karbantartás ráadásul a fedélzeti drill egyik eszköze is volt a hosszadalmas, unalmas tengeri utakon.
Ezért azután valóban nem túl életszerű ripityára antikolt csatahajót művelni, bár kihívásnak nem semmi. Akkor már inkább a belövésektől és robbanásoktól tarkított hajótörzs a valószerűbb.

üdv,

LS
hellodebil 425614 2006. október 10. 07:38
Válasz erre
Ebben igazad van! Az a makett, sajnos valóban el van rontva. Nem tisztem mások munkáját kritzálni, de a hajó úgy néz ki a képen, mint amikor egy több hónapja elsüllyedt hajót emeltek ki. A Hood ráadásul békeidőkben az egész világot körbe járta, mint a világ legmonumentálisabb hadihajója, és az angol hadiflotta büszkesége! A Hood pont az a hajó, ami csillogott villogott minden percében a pályafutásának!
Ekkora rozsdafoltok kikötőben (elhanyagolva) is hosszú idő alatt keletkeznek, sőt az teljesen elképzelhetetlen, hogy a felépitmények, ágyútornyok, fedélzet igy nézzen ki. Az újpesti kikötőben ritkán látok ennyire elhanyagolt hajót, pedig azok évek óta ott rozsdásodnak... másfelől nem ezzel van az egyetlen porbléma. A festése alapjában véve el van rontva, leginkább a fényes fetekével!!!
SImi 425613 2006. október 9. 23:04
Válasz erre
ameriHood.jpg méret: 71.4 KB
oellerrefugees.jpg méret: 63.8 KB
Itt egy szörnyű példa!
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-cl/cl-index.html
A Hood-ról talán csak a hajógyári képek közt találunk kicsit "rendetlenebbet". Mindenegyes fotón úgy néz ki, mintha a skatulyából húzták volna elő...
SImi 425612 2006. október 9. 22:56
Válasz erre
Köszönöm a dícséretet... de most igazából egy - szerintem - fontos dolgot vetettél fel a koszolással kapcsolatban. Évek óta az agyonrozsdázott, koptatott, koszolt hajókat láthatjuk a különböző kiállításokon. Többek véleménye szerint (Pék György, Sebi stb)és szerintem is ez téves dolog! Egy hajót nem lehet pl egy tankhoz, rohamlöveghez stb hasonlítani, mert ezeket a harcmezőn nem igen festegették, ápolták külsőleg, meg különben is, ha le is festették 10 perc múlva úgyis jó koszos lett. Nem így voltak a hajók! Ezeket még mostoha körülmények közt is igyekeztek tisztán, rendben tartani. Pl a fedélzet felmosását akár naponta többször is elvégették. A hajók gyakori lefestéséhez is ragaszkodtak. Az archiv felvételek közt ritkán látható rozsdás hajó. Ez érthető is, hiszen egy csatahajó - kis túlzással - milliószorta nagyobb értéket képviselt pénzben, mint egy tank... (Ezt nem sértésnek szántam.) Némelyik hajómaketten pedig akkora rozsdafoltok éktelenkednek (néha még a parancsnoki tornyon és a kéményen is!!!), hogy az a valóságban akár 4-5 m-es átmérővel is rendelkezne...
Véleményem szerint tehát a hajókat nem szabad nagyon koszolni, rozsdázni; csak finoman!
hellodebil 425611 2006. október 9. 22:20
Válasz erre
Én értem, és egyetértek veletek! Szerintem a Yamato osztálynál a csavartengely be volt vonva vagy le volt festve a hajócsavar szinére - erről tanúskodnak a képek is - és a lényeg... a Yamato múzeumban kiállitott Yamato, a hajót újszerű állapotban ábrázolja! Nyilván való, hogy egy rozsdás kopottas hajó kevésbé látványos ilyen helyen. Az autókiállitásokon is csillogó villogó gépjárművek vannak. Én nekem nem célom a hajó "öregitése". Én újszerű állapotában szeretném elkésziteni. Egyébként ettől függetlenül, le a kalappal minden makettező előtt, de én nem mélyedek el ennyire a hajó aprólékos elkészitéséeben... most bizonyára megköveztek :D Persze szivesen tenném, de nem érzem annyira fontosnak ezt... És őszintén mondom, Simi Yamatojánál szebbet még sosem láttam!
SImi 425610 2006. október 9. 21:10
Válasz erre
Köszönjük szépen a kimerítő (természetesen nem átvitt értelemben!)magyarázatot! Én is azt gondolom, hogy rézből, vagy bronzból biztosan nem készült a csavartengely. Különben az a kérdés merült fel bennem, hogy miért készül maga a propeller bronzból??? Azért az egy kicsit drága mulatság lehet egy több méteres átmérőnél!
Kalóz 425609 2006. október 9. 21:03
Válasz erre
hellodebil!
Elvileg a tengelyburkolat is készülhet bronzból, azonban ennyire fényes csak gyári állapotban lehetséges (a hajócsavarnál is!). Viszont kétségkívül látványos! És a makettezés egyik célja a látványosság (is)! Tehát, hogy milyenre készíted el a makettedet, az a te dolgod. Neked tetszen, ez a fő! Én sem kifogásként írtam le azt, amit írtam, mindössze annak segítségül, aki nagyon valósághűen akarja elkészíteni a hajóját. Ami persze mindig csak bizonyos kompromisszumokkal lehetséges. Mert tökéletes makett, mint azt SImi nagyon találóan megjegyezte, nem létezik (de azért törekedni kell a megépítésére. Vagy mégsem ...).
Üdv: Klaóz
hellodebil 425608 2006. október 9. 20:33
Válasz erre
Mi hiszünk neked, mert te hajómérnök vagy! Mindenesetre én erre a képre hagyatkoztam, az 1:10-es Yamato-ra... nyilván van vmi oka annak, hogy igy készitették el!
www.oshipee.com/omami/e-photo-yamatomuseum-stern03.htm
Kalóz 425607 2006. október 9. 19:46
Válasz erre
SImi!
A hajócsavarok a valóságban bronzból készülnek, ami a vízben beoxidálódik, tehát egy barnás árnyalatot vesz fel (nem tévesztendő össze a patinával, ami zöld színű!).
A csavartengelyek általában acélból (ritkábban saválló anyagból ill. saválló bevonattal) készülnek, amik a vízben egy feketészürkésbarna árnyalatra korrodálódnak (a saválló fémszínű marad!). Ha kiemelik a hajót a vízből, akkor ez az oxidréteg nem sok idő alatt átmegy rozsdába, aminek a színe, azt hiszem, ismert.
A tengelyeket a hajótest színére a legritkább esetben festik, ill.általában nem festik semmilyen színűre.
A hajótest színére festik viszont a nadrágcsöveket (ez az a tengelynél vastagabb kilépő rész, ami a hajótesthez csatlakozik) mivel azok a test részét képezik. Ugyanilyen színűek az ún bakcsapágyak, ill. tartókonzoljaik (ezek a hajócsavar előtt közvetlenül található elemek). Egyes hajóknál a bakcsapágyház ill. a nadrágcső egybeépül, nem különálló elem.
Ha van kérdés, nyugodtan tegyétek fel, nekem igazán szakmába vág a dolog :)

Kalóz
ChevyG 425606 2006. október 9. 08:21
Válasz erre
az építést kezd a hajtörzsel, amikro az kész van, le is festetted, akkor kezd "rápakolni" a felépitményeket, fegyvereket, stb. ezután jön a korlát építés és az árboc kötelek pótlása. végül, öregités, koszolás.

dióhéjban ennyi a munka menet.
hellodebil 425605 2006. október 9. 07:00
Válasz erre
Én a Yamato muzeumban készült hajóra hagyatkoztam... azon egyszerű oknál fogva, hogy a japánok épitették, és sztem náluk jobban senki nem tudhatja a valóságot :) ... pl a makett és az ott kiállitott 1:10-es hajó közt felfedeztem pár eltérést... a legszembetűnőbb a nagyobbik kormánylapát, ami vizszintesen bordázott, a 350-esen egyszerüen nem igy öntötték ki, pedig nem lett volna túl nagy munka. Én is gondolkodtam azon, hogy a katapultok ill. a daru karját nem épitem majd be, hanem vmi igényesebb kidolgozású alkatrésszel - fotómaratással - készitem el. Azért az olyan gagyi, hogy kis tömör dolgokkal elintézik ezeket a részeket...
ChevyG 425604 2006. október 9. 06:55
Válasz erre
hogy honnan rendelted (szeretem a heller hajókat, és énis szeretnék veni)

SIminek igaza van! Minnél több szakikirodalmat győjts be hozzá, mielött elkezded!
SImi 425603 2006. október 8. 23:36
Válasz erre
Yamato class szines.jpg méret: 112.8 KB
Sajnos egyáltalán nem tökéletes a Yamato-m... hiányzik innen-onnan néhány kapaszkodó, a hátsó fedélzeten lévő sínrendszert is jó volna feljavítani, de sajnos már nem lehet! Sajnos a Skulszky-féle rajzokon nem volt részletes ábrázolása ennek, és csak később találkoztam jó rajzokkal a sínekről.
Szerintem tökéletes hajómodell/makett nem létezik: kisebb hibája szinte biztos, hogy mindegyiknek van, csak legfeljebb a kevésbé szakavatott szemlélő nem tudja, hogy hol van ez. Pl úgy gondolom, hogy a Yamato-témába elég jól beledolgoztam magam és ha látok egy Yamato-t, el tudom dönteni, hogy az jól sikerült-e. De ha pl. mutatnak nekem egy HMS Repulse-t (vagy valamilyen számomra kevésbé ismert hajót), nem biztos, hogy a kevésbé látványos (pl szerelvények, szellőzők meg vannak-e? stb) hibákat észre fogom venni.
Hellodebil!
Úgy láttam, a csavartengelyeket is sárgaréz színre festetted. Először én is, de egy hajós barátom felhívta rá a figyelmem, hogy a hajókon ez sosem készült rézből, ill nem volt ilyen színű. Én végülis a hajótest színére festettem. Az itt lévő szines képen pl rézszínnel adják meg. SZóval mi az igazság???
SImi 425602 2006. október 8. 23:12
Válasz erre
Hát nagy fába vágtad a fejszét... vmi jó rajzok, meg fotók kellenének hozzá - egyszóval gyűjtsd az anyagot - mert csak ezek alapján lehet kis ügyességgel egy hiteles hajót építeni.
hellodebil 425601 2006. október 8. 21:49
Válasz erre
Bár az imént visszanéztem Simi Yamato-ját, hát kicsit szégyenlem magam, nem is ildomos az én hajóm képeit betenni, mikor vki igy eltudja késziteni... mondhatni tökéletes :)
Mégegyszer gratula!
NSVT 425600 2006. október 8. 21:22
Válasz erre
ChevyG 425599 2006. október 8. 21:20
Válasz erre
NSVT 425598 2006. október 8. 18:35
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e a Heller 1:400-as T-23 Torpedoboot-jával (81011). Erről szeretném kikérni a véleményeteket. Most rendeltem egyet az Alfából, majd november elején érkezik. Az a helyzet, hogy eddig még hajót nem építettem, ez lenne az első, és azt sem tudom, hogy hogyan kezdjek hozzá.
hellodebil 425597 2006. október 8. 17:05
Válasz erre
m-1.JPG méret: 157.8 KB
m-2.JPG méret: 185 KB
m-3.JPG méret: 149 KB
Remélem nem zargatok mindenkit azzal, h kis festések után is beteszek friss képet a makettem alakulásáról... de annyira teccik :) kezd pofás lenni, hogy lefújtam az árbócot, a kéményt - bár annak nem vmi szép a festése, de mostmár igy hagyom...
SSgt_Chris 425596 2006. október 8. 15:34
Válasz erre
SImi! Köszi a képeket, most elraktározom magamnak, s mihelyt ismét összkomfortos lesz a ház (mindeféle felújítás folyik..) rászánom magam a feljavításra...
hellodebil 425595 2006. október 8. 12:26
Válasz erre
Hello Mindenki! Ma kissé szétesve betértem az eurocenterben lévő modell & hobby-ba, és egyből magamhoz tértem :D ... mert Trumpeter 1:350-es hajók érkeztek - nem is kevés - nagyon jó áron! Amit láttam Yorktown, Essex 18700-ért, volt még Kuznetsov meg Nimitz - gondolom drágábbak, az eladó azt mondta, hogy 7 féle hajó érkezett. Én asszem egy Ticodenderogara befizetek majd... bár előbb a Musashival kéne végezni...
SImi 425594 2006. október 7. 23:04
Válasz erre
8.jpg méret: 258.4 KB
10-m?solata.jpg méret: 247.2 KB
bisII.jpg méret: 260.3 KB
bismarck class 2jpg.jpg méret: 67.3 KB
bismarck class 3.jpg méret: 65 KB
bismarck class 11.jpg méret: 56.9 KB
bismarck model5.jpg méret: 45 KB
biz-08.jpg méret: 49 KB
biz-10.jpg méret: 55.9 KB
Itt küldök egy kis anyagot, ha jól átnézed, talán nagyjából "megérted", és szépen ki tudod egészíteni a meglévő kötélzetet. Ha van még valami kérdés, csak írj!
Különben ezt a néhány apróságot leszámítva egész jó lett a Bismarck-od.
SSgt_Chris 425593 2006. október 7. 18:34
Válasz erre
Igaz, jogos, ez fel sem tűnt a nagy igyekezetben, hogy a tornyok talapzata a fedélzettel egyszínű... Majd, ha lesz rá lelkierőm, átmázolom, de retuspisztoly hijján, ecsettel elég volt lekezelni az egészet... Ugyanigy lesz majd a fekete vízvonal, és a kötélzet esetében is.
Köszi az észrevételeket!

Ja SImi! Egy átlátható ábrát nem tudnál küldeni, vagy linkelni az árbócokról???
hellodebil 425592 2006. október 7. 18:07
Válasz erre
Nekem teccik a hajó, főleg a koptatása miatt! Ugyanakkor azt én is kérdem, hogy az ágyútornyok talapzatát miért nem festetted még le? No meg a vizvonatal jelző fekete csik is később kerül fel rá? Egyébként fasza, abból a kittből kihozni ezt, gratula!
SImi 425591 2006. október 7. 15:28
Válasz erre
Bocs, de még tehetnél fel néhány kötelet: pl a főárboc vastag merevítő teljesen hiányoznak... a két árboc közti antennákból is lehetne még egy kicsit több...stb stb
SSgt_Chris 425590 2006. október 7. 13:49
Válasz erre
1:350 a gyártó a méltán ismert és elismert :-))) MiniHobbyModels cég... Még M.óváron vettem az idén...
ChevyG 425589 2006. október 7. 13:45
Válasz erre
SSgt_Chris 425588 2006. október 7. 11:29
Válasz erre
Bismarck_1.jpg méret: 77.8 KB
Bismarck_2.jpg méret: 146.2 KB
Üdv Urak! Már régebben tettem fel képet a félkész Bismarckomról, de most már 99,9%-ban kész, gondoltam megosztom veletek. Lefestettem az alját végre, meg a csíkokat az oldalára, illetve a kötélzet is megvan...
SImi 425587 2006. október 5. 18:11
Válasz erre
Az általam használt Floating Drydoc's c. rajz és fotogyüjteményben szerepel a Missouri modell. Ott csak ennyi infó volt. Csak valószínűsíteni tudom, hogy amolyan "reklámanyagnak" szánta a tervező cég.
ChevyG 425586 2006. október 5. 14:54
Válasz erre
lehet találni adatokat? pl milyen súlyú, méretei, készités ideje, felhasznált anyagok és technológiák, mennyien csinálták, stb
SImi 425585 2006. október 5. 14:34
Válasz erre
Közben annyit sikerült megtudni erről az Iowa 1/48-as modellről, hogy ezt ill. a másik 3 testvérhajó modelljét a tervező cég, a Gibbs&Cox of New York készítette és 1950-re lettek készek. Valószínűleg ők adományozták Iowa államnak. Az 1/48-as USS Missouri ebből a sorozatból pedig a washingtoni Haditengerészeti Múzeumban látható. A hajók festése a készítés idejét, a háború utáni éveket idézi. Ha valaki arra jár, feltétlenűl nézze meg!
ChevyG 425584 2006. október 5. 14:33
Válasz erre
az idei katalógusban tuti nincs:(
ChevyG 425583 2006. október 5. 14:32
Válasz erre
ChevyG 425582 2006. október 5. 14:25
Válasz erre
maxor 425581 2006. október 5. 13:57
Válasz erre
Hétfőn (a sprekt. ha jól emlékszem ) a Szent István csatahajóról készült filmet is bemutatták. Vasárnap ismétlés akit érdekel.
üdv maxor
Sebi 425580 2006. október 5. 13:47
Válasz erre
Igen, rendeltem, de neked azt javaslom ne tedd !
Ma van másfél hónapja, hogy feladtam egy rendelést náluk és jelen állás szerint még a számlámat se terhelték meg a vételárral, nemhogy küldtek volna bármit is. Mivel úgy tűnik nekik nem fontos az én pénzem, így a linket csak azért adtam meg, hogy lásd az árat. A rendelést nem javaslom.
SImi 425579 2006. október 5. 13:36
Válasz erre
Igen, és ráadásul magyar oldalon is vannak képek az Auróráról!!! www.hajomakett.innotica.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php
(Lehet, hogy regisztrálni kell a hozzáféréshez.)
ChevyG 425578 2006. október 5. 11:09
Válasz erre
ma muzeum hajó, ezért sok jo fotó található a hajóról!
Tibcsi 425577 2006. október 5. 11:09
Válasz erre
Stefan 425576 2006. október 5. 10:52
Válasz erre
Stefan 425575 2006. október 5. 10:49
Válasz erre
igaz, papír modell, de legalább látod összerakás előtt a kész festést:
www.freeweb.hu/istf/sea.html
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.