/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
SImi 425343 2006. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Bocs, azt hiszem, a könyvben szószerint arra ad utasítást a parncsnok, hogy "távolítsák el" a horogkereszteket. A roncs feltárásakor ezek a helyükön voltak!!! Tehát valószínűbb, hogy egyszerűen letakarták vmilyen ponyvával, hogyha újra kell, ne kelljen újra kimérni, meg festegetni az egészet...
SImi 425342 2006. augusztus 29. 22:25
Válasz erre
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
Törékenyek??? Még a saját készítésű korát se oly nagyon sérülékeny, pedig az rézdrótból van. Ez a maratás pedig rozsdamentes acélból. Nem mondom, ha fejjel lefelé leejted, lehet hogy megsérül, de remélem, nem készülsz ilyen atrakcióra. Ezt kifejezetten a festés után kell a felület szélére ragasztani (természetesen pillanatragsztóval) és utána festeni (ezt a legjobb akrillal, mert az egyből fedi a fémet; nem baj, ha nem pont az a színárnyalat). Gyorsan megy a dolog. És a nálad sokkal ügyetlenebb amerikai makettezők is szépen meg tudják csinálni...
Igen, csak a főfedélzet fa borítású, a többi ugyanolyan szürke, mint a felépítmények oldala.
hellodebil 425341 2006. augusztus 29. 17:37
Válasz erre
Sajnos az a nagy bajom van, hogy a hajótestet már lefújtam - és igy hogy rögzitem a korlátot? Miből van a korlát? Mert annyira kicsi törékeny dolgok ezek, h ezért félek hozzáfogni, nem akarom elrontani az eddig elkészült munkám :S
Egyébként a Musashi fedélzeteinek a festése (leszámitva az ágyúfedélzeteket) ugyanoylan szürke szinüek voltak ,mint oldalról nézve a felépitmények?
SImi 425340 2006. augusztus 29. 14:40
Válasz erre
Figyelj! Nekem megmaradt szinte az egész korlát-készlet a maratásomból (mivel ugyebár saját korlátot készítettem; különben Eduard maratás). Szívesen elküldöm neked a "maradékot", ha nem sértelek meg vele. - Igen, a szárazecsetelés úgy működik, ahogy leírtad; persze ez csak az elv, a többire meg rájössz magadtól. Az a lényeg, hogy csak a pallók osztásai kapjanak egy kis feketét jó hegyes szögből.
hellodebil 425339 2006. augusztus 29. 14:31
Válasz erre
Jah és az Óriások csatájában azt irja a szerző, hogy miután kifutott Bergenből a Bismarck, 22.én átfestették a horogkereszteket az orron és a hátsó fedélzeten, valamint az ágyútornyok megkülönböztető (sárga) festését is átmázolták. Amint vmi újabb infót kapok el -azt megosztom veletek :DD
hellodebil 425338 2006. augusztus 29. 14:23
Válasz erre
Háát... igen, sajnos jól látod a helyzetet, én is sokat filóztam ezen a két fedélzet panel közti résen... elég csúnya, és kezdem belátni h ez a Tamiya sem olyan nagy durranás! Mindenesetre a kötélzetet szeretném elkésziteni, és ha jól sikerül majd, akkor a Bismarckon - amit tervbe vettem - elkészitem majd a korlátokat is! Persze az sem mellékes, hogy 10 rongy egy iylen készlet ha jól láttam, de ha neki állok arra nem fogom sajnálni a pénzt! De egyenlőre nagyon messze vagyok ugyebár a végkifejlettől.
Másik - amit szintén emlitettél - a fedélzetet kicsit kopottasra szeretném akkor, ez a szárazecsetelés hgoy is működik? A nevéből adódóan úgy képzelem el, h nagyon vékonyan ecsettel - kicsitk idörzsölöm pl egy papirra és amikro alig fog, azzal kenegetem üvatosan a fedélzetet? Vmi hasonlót eccer egy VII-C-n évekkel ezelőtt rozsda készitésénél próbáltam - közepes sikerrel.
SImi 425337 2006. augusztus 29. 14:15
Válasz erre
A képek rossz emlékeket idéznek bennem... hát még a középső darabbal mennyi ilyen munkád lesz!!! Különben nagyon klassz lett, ami eddig elkészült. Azt azonban biztos te is észrevetted, hogy a középső és az első fedélzet-darab közt tekintélyes rés tátong... ide - ha szabad javasolnom - egy méretes húzottszálat ragassz be (az lenne a jó, ha jól kidudurodna a résből) és csiszold el, aztán pedig kicsit karcold újra ott a felületet. Bár a pallók osztása - sajnos - pozitív, vagyis kiálló, (Én ezeket feketével szárazecseteltem a végén. )de a karcolással is szépen össze lehet hozni a két darabot. Különben szerintem ne add fel a korlátok elkészítését! Nagyon sokat dob egy hajón! Én kézzel készítettem el a Yamato-m korlátredszerét 3 (!) nap alatt kézzel. (a hajó 2 évig épült.) Ma már sok jóféle maratás létezik, ezekkel viszonylag könnyen megoldhatod ezt a kérdést. És ehhez nem kell profinak lenni, én sem vagyok az. Amit eddig csináltál, nagyon színvonalas, ne add lejjebb!!!
hellodebil 425336 2006. augusztus 29. 13:59
Válasz erre
maszkolval.JPG méret: 58.7 KB
Msolat - 100_4562.JPG méret: 88 KB
Mindig ámulok bámulok, amikor a munkáidról készitett képeket látom! Gratula mégeccer ezekhez a hajókhoz! Én már többször is emlitettem, h nem vagyok profi - nem vállakozok korlátok és egyéb feljavitások elkészitésére, de szeretném az alap kittet szépen elkésziteni. Biztos ezért sokan fújolhatnak, de nekem az is szép, ha a dobozban lévő makettet elkészitem. Mindenesetre a Musashi kötélzetét szeretném majd megcsinálni, csak nagyon félek, attól h balul sül el vmi... :S
Addig is h lássátok a maszkolósánál mire gondoltam... hát ami a képen lácci, azt kb egy óra alatt ragasztgattam körbe... :D (magamhoz képest a festés utáni eredmény is szép)
SImi 425335 2006. augusztus 29. 13:15
Válasz erre
9a.jpg méret: 268.6 KB
10a.jpg méret: 242.6 KB
DSCN5608.jpg méret: 249.3 KB
Az olajfestékek közt is nagy különbség tud lenni. Pl a Tamiya olajfestékkel festett felületet bármikor - akár fél év múlva is - oldani tudja a higító, de a Humbrolt (és általában a többit nem). Ezt csak azért írom, mert pont a Yamato fedélzetének festésekor erre nagyon ráfaragtam. Én ugyanis a megadott sárgás színre (deck tan) még finoman ráecseteltem két világosbarna árnyalatot jól felhigítva... szóval errősen meglepődtem... végülis akrilra kellett váltanom, és úgy tudtam csak kivitelezni a dolgot. - Szerintem elég a 3 óra várakozási idő, gondolom, nem valami rettentő vastag rétegeket fújtál. Különben elárulom, én egy fújással elintéztem a festést: az a lényeg, hogy jól takarjon. - Én is kb fele-fele arányban szoktam a festékeket higítani. Az alsó rész festése jól sikerült, milyen színt használtál oda? Vagy te is úgy keverted ki? Mellékeltem két képet a kötélzetekről: az első a Yamato kötélzete majdnem teljesen rézdrótból van, ez azért kicsit rizikósabb (könnyen megsérülhet) és nehezebb is a készítés. A másik a Montana-é, viszont rugalmas damilból van, kivéve a két árboc közti állókötélzetet (a jelzőzászlók kötelei is a damilból vannak), mert azok az említett mp3-as rézdrótok.
hellodebil 425334 2006. augusztus 29. 11:47
Válasz erre
Olajos festékkel dolgozom! Épp most végeztem az első réteggel a fedélzet festésén, azt mondták h 6 órát várjak két réteg felvitele közt, de sztem kevesebb lesz max 3 óra, nem hinném h megoldja az alatta lévő réteget, hiszen fújtam, az eleve gyorsabban szárad! Vélemény? :D
Jah és én kb fele fele arányban használok higitót, ill olajos festéket, elárulom h az alját - a vöröset a hajónak egy rétegben fújtam le, sztem igy is jó lett. (régen is igy csináltam)
SImi 425333 2006. augusztus 29. 06:27
Válasz erre
SZia!
Az enamel olajfesték, véletlenűl nem a akril festékekre gondolsz? Különben mindegyiket lehet kapni, mindegyiknek van előnye és hátránya is.
Kötélzet, antenna: én pl a Montana-n rugalmas damilt használtam, ami persze egy kicsit vastag, de szépen több szálra lehet bontani. Én vagy 3 éve vettem Móváron, az idén is láttam a lengyeleknél. Aztán jó még a lycra is, bár szerintem azt jóval cikisebb felilleszteni, mert egy kis gombolyag-szerű az egész. Talán ez nyerhető a harisnyából. Igen ám, de az állókötélzetet nem lehet ezekből csinálni, ami illeszkedik a fekvő kötelekhez, mert behúzza azt. Ide réz drótot ajánlok. Az mp3-asok elromlott fülhallgatójában a vezeték kb 0.05-ös, ez remekül megfelelt nekem. De mondjuk a Musashi 350-es, oda jó a 0.1-es is. Természetesen pillanatragasztót használok. Hogy ne legyen megfolyás, én 0.2-es rézdrót darabkával szoktam odatenni a ragasztócseppet. Ja, és ez már a leg-leg utolsó fázis!
Kopi 425332 2006. augusztus 29. 02:03
Válasz erre
Szia Hellodebil !

Kötélzet, antenna,... stb kialakítására a javaslatom a következő:
Végy egy női harisnyát ( ha barátnőről zsákmányolod még izgalmasabb :-) )
Vágd fel az oldalát csípötől bokáig (csak a harisnyát) szedj ki belőle néhány szálat a kívánt antenna ill kötél vastagságának megfelelően s finoman megfeszítve s megsodorva kész az antenna ill kábel a ragasztáshoz pillanatragasztót kell használni.
Sok sikert! ha kérdésed van irj.
Üdv Kopi
hellodebil 425331 2006. augusztus 28. 23:14
Válasz erre
Erről még nem is hallottam, h sötét lett volna a fedélzet festése! Mindenesetre már elkezdtem fa szinnel, szóval én igy épitem meg, én alapozót azért használok h jobb tapadást érjek el a festéshez. Én vagyok az aki most szembesült azzal h az új festékek (enamel) igencsak megváltoztak (kárukra) - régen sokkalta erősebb védelmet nyújtott a festés, most ha megkarcolom kicsit, annak igencsak nyoma marad, a régi Tirpitzemen bezzeg csak a kalapács fogna :DD
Egyébként a lenti Musashinak h készitették el a kötélzetét? Ezen én is szeretném elkésziteni, de a lehető legegyszerűbb módon... mi a titka, hogy feszes legyen, milyen anyagból va egyáltalán, hol lehet ezt kapni (én nem drótból akarom elkésziteni) milyen ragasztót használnak hozzá, h ne follyon meg stb... tudna vki ebbe nsegiteni? Jah és ezt gondolom akkor készitik el, amikor már teljesen kész a makett - ugye?
ChevyG 425330 2006. augusztus 28. 19:53
Válasz erre
kellene 1 oldal, ahhol csak hajók festései vannak

tud valaki ilyenről?
SImi 425329 2006. augusztus 28. 18:45
Válasz erre
Musashi.jpg méret: 282 KB
musashi-omami.jpg méret: 68.3 KB
musashi-seitaroohki4.jpg méret: 33 KB
musashi-seitaroohki5.jpg méret: 22.9 KB
Őszintén megvallva én még soha nem használtam alapozót... Szerintem akkor éri meg az alkatrészeket lefesteni, ha már kész a beépítésre (pl sorja nélkül), mert különben mégegyszer festheted. A kis dolgokat (hacsak nem fém) nyugodtan lehet festeni ecsettel később is - ne maszkold le. A Musashi festéséhez annyira nem értek. Erről is időnként nagy vita folyik. Vannak, akik szerint pl a fedélzet fekete v. sötétszürke volt az utolsó bevetésen.
ChevyG 425328 2006. augusztus 28. 18:42
Válasz erre
1 revell 570es hajóm van (emlitettem pár sorral lejjeb), és azut mondom soha többet

sok helyen a hellert szidják, pedig mióta vadászok valami 400as felszinit közülük
hellodebil 425327 2006. augusztus 28. 15:14
Válasz erre
Persze! Mostmár a Musashit akarom elkésziteni, de még nagyon messze a vége! Te minden apró elemet lefújsz egyébként alapozóval? Most ezen filózom, mert akkor - ahogy korábban emlitettem - az öntőkereten fújom le a kis részeket, és aztán fogok neki a "fűrészelésnek" és a festésnek... egyébként a Musashi felépitményének a tetején, milyen szinű volt a radar (vagy mifene) mert én fehérnek láttam bizonyos maketteken, festményeken... és a fedélzeten azt a sok csörlőt stb.-t maszkolóval fedjem le? Mert van pár zűrös rész, ami elég horror igy...
Egyébként a Bismarck iránti szenvedélyem régről leledzik, vmikro 10 évesen kaptam életem első hajómakettjét 1:570 Revell Bismarck :D
SImi 425326 2006. augusztus 28. 15:01
Válasz erre
Én a kísértés ellenére is inkább a Musashi-t fejezném be, csak utána állnék neki a Bismarck-nak. Gondolj bele: fél év múlva felkelti az érdeklődésedet egy másik hajó, akkor annak álsz neki? A végén csupa félkész hajóid lesznek...
hellodebil 425325 2006. augusztus 28. 14:52
Válasz erre
Ma meghozta a postás bácsi az Óriások csatáját, már el is olvastam az izgi részeket (elfogom az elejétől a végéig) - nagyon jó könyv, kicsit másképp tekintek arra a legendás ütközetre, és még ehez hozzá jön az is, hogy egy kicsit haladtam a Musashival (kb egy hónap után)! De a könyv olvasása után, azt érzem h Bismarckot kéne épiteneeem... :DD
ChevyG 425324 2006. augusztus 28. 12:33
Válasz erre
Sebi 425323 2006. augusztus 28. 10:24
Válasz erre
Hello !

Nem tudom mennyire vagy jó németes, de itt le van írva:

www.modellversium.de/galerie/artikel.php
ChevyG 425322 2006. augusztus 28. 07:16
Válasz erre
van 1 revell titanicom (570es), és már gyüjtöm az anyagot hozzá, hogy az oceán fenekére küldhessem! (ennél a hajónál sokkkal nagyobb munka lessz, mint a Mushashinál.
SImi 425321 2006. augusztus 27. 23:15
Válasz erre
Szóval az ilyen roncs-építés egészen más műfaj: itt nem kell korlátokkal, ajtókkal, egyéb apróságok százaival bíbelődni (vagy csak nagyon kis mértékben). Viszont a realisztikus megjelenítés nagy kihívás.
Bundesign 425320 2006. augusztus 27. 22:47
Válasz erre
hellodebil 425319 2006. augusztus 27. 22:38
Válasz erre
www.modellversium.de/galerie/artikel.php EZt nézzétek, ezen betojtam... vááá, ezt már tényleg nem lehet überelni!
SImi 425318 2006. augusztus 27. 20:56
Válasz erre
4 hónap alatt egész jó ez a Trumpi Hood, bár lehet, hogy a sietség (nyilván időben az elsők közt szeretett volna lenni a készítője) itt-ott a minőség rovására ment: az első kémény szikrafogó rácsa nem sikerült valami tökéletesre. Úgy látom, a kötélzet sem az erőssége, de azért egész jól összehozta a WEM maratást az alapkészlettel.
ChevyG 425317 2006. augusztus 27. 19:30
Válasz erre
ez a víz hogyan készülhetett?

www.modellversium.de/galerie/artikel.php

de a hajó se rossz...
ChevyG 425316 2006. augusztus 27. 19:16
Válasz erre
Sőőőt, én köszönöm Nektek, mert a "vita" "kirobbantója" én voltam!
Keri 425315 2006. augusztus 27. 19:12
Válasz erre
SImi 425314 2006. augusztus 26. 14:44
Válasz erre
Köszön, Sebi barátom, hogy a tényállást ilyen korrektül összefoglaltad. Véleményeddel teljes mértékben egyetértek. A lefestett tat- és orr-részekről és a hullámokról én annyit tudok, hogy ez a módszer nagyon bevált az I.VH alatt, és így sikerült sokszor becsapni az ellenség távolság és irányszög bemérését - különösen a tengeralattjárókét - és ez a módszer sok hajót mentett megannak idejében. Úgy tudom, az un balti csíkokat a saját tengeralattjárók számára festették fel a könnyű azonosítás miatt. Ugyanis a háború első felében a németek teljesen uralták a Balti-tengert. A Balti-tengeren kívül pedig természetszerűleg értelmét vesztette ez a jelzés. A legutolsó napokban pedig azért festették sárgára a tornyok tetejét, hogy a saját repülőgépek (Franciaországból felszállva)tudják azonosítani a hajót.
ChevyG 425313 2006. augusztus 26. 11:27
Válasz erre
ja, mert a villanymotoros megoldásokbol indultam ki!
Sebi 425312 2006. augusztus 26. 11:13
Válasz erre
Sziasztok !

Tudom, hogy nem illik beleszólni két ember vitájába, főleg ha nem is kérik meg rá az embert, de szeretném egy kissé világosabbá tenni a Bismarck festése körüli polémiát. Szóval a Bismarck mikor elkészült a békebeli festést viselte, vagyis a törzse sötétszürkére, a felépítménye pedig világosszürkére volt festve. Amikor elkerült lengyelbe, átfestették a balti színekre. Ez egy az előzőtől eltérő sötétszürke és világosszürke festés volt. Álcázásképp pedig felfestették az ún. balti csíkokat és a hajó orrát és tatját befestették egy egészen sötétszürke színre. Aztán úton Norvégia felé a felépítményen lévő csíkokat lefestették, és mielőtt kifutottak volna Norvégiából szintén volt egy festés. Ekkor a törzset is újrafestették és csak az orrhullámot hagyták meg. De ez a festék nem fedett rendesen, így az előző nyoma ottmaradt. Azon sokáig el lehetne vitázni, hogy ezt különböző képeken mennyire lehet látni, de egy dolog tény. A Bismarck sötétszürke törzzsel és világossszürke felépítménnyel indult el Norvégiából. A Debil által mutatott linken pedig szépen le lehet követni, hogy a lövegházak tetejét milyen színűre fesették.
SImi 425311 2006. augusztus 26. 11:06
Válasz erre
Szerintem az ACA Bismarck hajócsavatjai egész jók, én nem erőltetném túlzottan a cserét.
ChevyG 425310 2006. augusztus 26. 10:32
Válasz erre
az ACA bismarcknak, hogy vannak kialakitva a hajócsavarjai?
a 800as sorozatát ismerem, és vettem 1 U-boat IXB-t és az is fürdőkád-edition:S
hellodebil 425309 2006. augusztus 25. 23:12
Válasz erre
De durva, most esett le... ha megnézitek Simi 388-as hozzászólásánál a Bismarck festését... tudtam mindig is h mire van, de tényleg... szóval a hajó orra és a tat sötét szürkével van lefestve... a két hullmá formája pedig - az orron, amikor hasitja sebesen a vizet oylan a tajték, a tatnál meg a hajócsavarok által keltett hullámot formázták meg... de nagyon egyszerű és hatásos módszer! Tényleg élethűen hat nem? És már irtam... de a Dánia-szorosnál lezajlott ütközet végkifejletéhez hozzátartozott, hogy pár órával az ütközet előtt, elvesztették szem elől a két hajót az angolok, a Bismarck és a Prinz Eugen helyet cseréltek! A tűzerejüket igy a Prinz Eugenre összpontositották... igaz, ekkor már a Bismarckot átfestették és a látási viszonyok sem voltak túl jók, de érdekes! Jah és ha a két hajót összehasonlitjuk, a sziluettjük azonos! Az pedig biztos, h ennek szerepe volt abban h az Angolok elvesztették a Hood-ot! Nem véletlen h más hajóosztályba tartozó hajók is kisértetiesen hasonlitottak egymásra...
hellodebil 425308 2006. augusztus 25. 22:50
Válasz erre
Jah és nekem akkor is az eredeti balti csikos festés teccik, ahol sötét szürke a hajó orra és a tat, ill fehér hullámok vannak felfestve, valamint a felépitményeken már nincs ott a csikozás, szerintem ez a legjobb :D én igy késziteném el...
hellodebil 425307 2006. augusztus 25. 22:46
Válasz erre
Őőőh... szóval?
Az alábbi linken www.bismarck-class.dk/bismarck/bismarck_menu.html szerintem nagyon korrekten le va nirva minden, és nagyon sok jó fotó van, bár a vitás napokon már a Prinz Eugenről fotózták, és nem egyértelmű a dolog, mindenesetre ha én épiteném a Bismarckot jelen pillanatban, az orrán ott lenne a fehér hullám, kicsit sötétebb lenne az orr, és hát igen a képeken láccik h a Anton, Bruno, C,D tornyok világosabb szinüek (sárgák??? -de miért???), mint a hajó egyéb részei, ill. a 380 mm-esek feketék, és fehér szinű védőponyva van rajtuk. Egyébként miért scannelted? - az általam emlegetett oldalon minden fotó szerepel, ami a könyvekben fellelhető!!!
De jövő héten meglesz a könyv (Óriások csatája) és mniden apró részletre figyelni fogok, ami a festéssel kapcsolatos :DD
Addig is kéne vmit kezdeni a Musashival... már egy hónapja porosodik...
SImi 425306 2006. augusztus 25. 21:49
Válasz erre
1w.jpg méret: 257.7 KB
2w.jpg méret: 244.8 KB
4w.jpg méret: 250.3 KB
Kedves hellodebil!
Aki szelet, vet, vihart arat... szóval úgy kell nekem! Fél este képeket szkenneltem, meg szerkesztettem. Szóval: az ismert utolsó közeli kép a Bismarck-ról a 2w kép. Az 1w-n már lefestették a csíkokat a felépítményről, de a testen még megvannak. Aztán van az a kép (meg persze még vannak azon felűl is), amit te mutatsz. És itt van a végén 4w... hol vannak a csíkok??? Ez a csata után készült: látszik, hogy az orr mélyen a vízbe bukik. Ez után már igazán nem festették át, hanem a francia partokhoz közeledve a lövegtornyok tetejét mázolták be sárgára. Remélem, nem kell újra egy csomót szkennelnem...
ChevyG 425305 2006. augusztus 25. 14:27
Válasz erre
basszus, ha nem mondod akkor soha nem veszem észre!
hellodebil 425304 2006. augusztus 25. 13:19
Válasz erre
Prinz Eugen már korábban levált (24-25?) miután a Bismarckot is találatok érték, és árulkodó olajcsikot húzott maga után, a Prinz Eugen parancsot kapott, hogy egyedül folytassa a küldetést.
Jövő héten kapom meg az Óriások csatája cimű könyvet, és akkor már mindent pontosan fogok tudni - remélem :D
hellodebil 425303 2006. augusztus 25. 13:10
Válasz erre
www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismrhein3.html
Az oldalon a második képen láccik h az orron ott a fehér hullám, és ahogy elnézem nagyon halványan láccik csak a csikozás. Szöveget olvasva is erre a következtetésre jutottam, ez 21.én készült fotó, ezután átfestették volna még? Ezek az utolsó képek a Bismarckról, ha vki tud mutatni olyan fotót, ami ezután készült és nincs rajta a hullám, hát akkor meggyőzött!
SImi 425302 2006. augusztus 25. 10:00
Válasz erre
Remélem, amíg oda jutok, hogy elkészülök a 3 hajóval, addigra kiadja vki 350-ben a Prinz Eugen-t, igaz vki most is gyártja, kisszériásan műgyantából, aranyáron.
ChevyG 425301 2006. augusztus 25. 07:01
Válasz erre
ez már 1 komoly befektetésnek se utolsó!
feltétlen prezenáld, amikor elkezded (bármelyiket)!
ChevyG 425300 2006. augusztus 25. 07:00
Válasz erre
akkor már csak az Eugen huiányzik! (persze ö nem volt ott végig ugy tudom)
ChevyG 425299 2006. augusztus 24. 22:53
Válasz erre
SImi 425298 2006. augusztus 24. 22:28
Válasz erre
POW=Prince of Wales kezdőbetűi. (KGV=King George V. ; Duke of York=DOY) Ezt az osztályt csak így szokták rövidíteni. A Hood az USA-ból lett rendelve, és a kiegészítő készlettel együtt 40.000 Ft volt. Hála Istennek, szüli napi ajándékként kaptam. Plusz 30.000 Ft volt a maratás+rajz+festékek...
ChevyG 425297 2006. augusztus 24. 22:23
Válasz erre
tegnap megrendeltem (tük) többek között a Cutty Sharkot, academy 350es kittet. már régóta szemezek (de csak kicsit!) a vitorlásokkal, és ez a hajó tökéletes lessz kezdésnek. (1000pénz vot)
ChevyG 425296 2006. augusztus 24. 22:20
Válasz erre
ez kellene nekem valahonnan digi formában!
ChevyG 425295 2006. augusztus 24. 22:20
Válasz erre
mi az a POW? (én csak azt a jelentést ismerem, hogy: prisonel of war)

és megkérdezhetem, hogy mennyibe került a HOOD?
SImi 425294 2006. augusztus 24. 22:18
Válasz erre
Bocs, elírtam, nem 368/374, hanem 368/375 a hozzászólás száma, ami alatt a hivatkozási kép van...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.