/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Tibcsi 425574 2006. október 5. 10:45
Válasz erre
Az Aurorát (a vízvonal felett, a padlót és a felépítményt) milyen színűre kell festeni? Szürkére, vagy fémszínűre? A vízvonal alatt úgy tudom zöld.
ChevyG 425573 2006. október 5. 09:51
Válasz erre
400as

asszem ex Heller
és most a maquette forgalmazza (ha jól írom és tudom)

amúgy az Aurora is megvan. 1x nincs agyon részletezve, dde 1 kitűnő makett, szép hajót lehet csinálni belőle némi odafigyeléssel, és abszolút elérhető áron van
Tibcsi 425572 2006. október 5. 09:47
Válasz erre
Apropó: régesrégen lehetett kapni Aurora, Patyomkin orosz maketteket. Ezek milyen méretarányúak? Elsősorban az Aurora érdekel, mert egy olyanom is van. :)

Kösz: Tibcsi
ChevyG 425571 2006. október 5. 09:10
Válasz erre
és még is aranyáron mérik...
SImi 425570 2006. október 5. 09:03
Válasz erre
Szerintem nem nehezebb egy műgyanta hajóval bánni, mint egy műanyaggal. Különben azért "erőltetik" a műgyantát, mert a gyártása jóval kisebb és olcsóbb technikai hátteret kíván, mint a fröccsöntés.
ChevyG 425569 2006. október 5. 08:55
Válasz erre
van 1 400as Potemkine-em. bőven elég a korszakból. legszivesebb valami 350es hajót csinálnék abbol a korszakból, pl Szent István (álmodozik)
ChevyG 425568 2006. október 5. 08:53
Válasz erre
nekem már kiis esett ha nem "full hull" verzió:(

müanyagból is csodás készleteket lehet készíteni. nem értem mért erölteti mindenki a műgyantát?! 1000x nehezebb vele dolgozni.
SImi 425567 2006. október 5. 08:43
Válasz erre
Pl itt a legújabb Combrig hajó:www.steelnavy.com/CombrigMonmouth.htm
Kb havonta adnak ki egy-egy új készletet.
SImi 425566 2006. október 5. 08:41
Válasz erre
Még nem, mert a Combrig szinte kizárólag I.VH-s brit csatahajókat/csatacirkálókat és századfordulós egyéb hajókat gyárt 1/700-ban. Ezek eddig kiestek az érdeklődési körömből. Egy barátomnál láttam az HMS Tigert, az szép darab volt, kb 10e Ft-os áron.
ChevyG 425565 2006. október 5. 08:34
Válasz erre
SImi 425564 2006. október 4. 23:22
Válasz erre
Sajnos nem tudom, ki gyártja az "R"-eket. Mintha úgy emlékeznék, hogy Revell katalógusban láttam valamikor a Royal Oak-t, de lehet, hogy tévedek. A Combrig hajók közt is meg kéne nézni, hátha. Ha a Combrig gyártja, az jó minőség mellett viszonylag olcsó árat is jelent.
ChevyG 425563 2006. október 4. 23:07
Válasz erre
1/2es méretarányban is durva dolgok vesznek el...
ChevyG 425562 2006. október 4. 23:07
Válasz erre
jogos, csodálkoztam is! (azért hittem el mert gondoltam veterán és ezértr "csak" csatacirkáló:))

szal nem tudod ki gyártja?
SImi 425561 2006. október 4. 22:41
Válasz erre
Hidd el, már 1/10-ben is sok részlet el tud veszni: pl a csavarfejek... és minden, ami a valóságban néhány milliméteres volt. Szerintem a modellezésben nem lehet meghúzni egy vonalat, hogy effölött már nem érdemes, ez alatt pedig igen, mert itt nem veszik el semilyen részlet. A kicsinyítés sajnos ezzel jár... Az 1/1-es replikán van meg minden részlet, de az meg nem modell (ill. makett).
Különben igazad van: az 1/10-es Yamato szerintem is fantasztikusabb alkotás.
hellodebil 425560 2006. október 4. 22:03
Válasz erre
Ez igaz. De 1:10 méretarányú Yamatonál nem hinném, hogy sok részlet elveszett, azért az sokkal szebb, mint ez az Iowa...
SImi 425559 2006. október 4. 21:32
Válasz erre
Ezek szerint Iowa állan nagyon büszke erre a csatahajóra (mámint hogy a saját parlamentjükben állították ki). Nyilván megrendelésre készült egy csinos kis összegért jónéhány év alatt.
Szóval minél nagyobb a méretarány, annál több részletet lehet és kell kidolgozni. Vki valahol azt írta, hogy 1/150 fölött nem érdemes hajót építeni, mert ott már elvesznek a részletek. Szerintem ez nem igaz, mert mindenféle kicsnyítésnél vesznek el részletek, még 1/48-nál is...
Tibcsi 425558 2006. október 4. 21:18
Válasz erre
Fodi 425557 2006. október 4. 21:12
Válasz erre
www.internetmodeler.com/2006/october/features/USSIowa.php
1/48-as U.S.S. Iowa. Kicsit durva... :)
SImi 425556 2006. október 4. 21:07
Válasz erre
Mi annak a szakirodalomnak a címe, amelyik az "R" osztályt csatacirkálónak sorolja be??? Az nem lehet komoly mű.
A csatacirkálónál, mint kategóriánál, az első helyen a sebesség szerepelt a páncélvédettség és a tűzerő előtt. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy az utóbbiak egyikét, vagy mindkettőt feláldozták a sebesség oltárán. (A britek a páncélvédettségről, a németek a tűzerőről mondtak le inkább.) Az "R" osztály mindennek mondható, csak nem gyorsnak a maga 42.000 Le-vel és max 21 csomójával. A páncélvédettsége és tűzereje azonban tiszteletet parancsol (8X380 mm-es lövegek; 330 mm-es övpáncél). Még az I.VH-s csatacirkálók is kötelezően elérték a 27-28 csomót (pl a Hood 150.000 LE-vel és 31 csomóval bírt). A Viribus Unitis pl 25.000 Le-vel tudott 20 csomót. A 20-21 csomó volt a korabeli csatahajók szokványos sebessége.
Egy szónak is száz a vége: az "R" osztály egyértelműen a csarahajók kategóriájába tartozott.
hellodebil 425555 2006. október 4. 18:50
Válasz erre
Az a Szent István dioráma naggyon ott van :) 1:700-asban - ha jól számolom kb 20 cm-es lehet a makett - igy elkésziteni... nem mondom, ámulok-bámulok!
lucky 425554 2006. október 4. 16:42
Válasz erre
Szép makett!
Így olyan a hatása mintha ff kép lenne.
Különösen azok az óriás tavirózsa levelek tetszenek!:)
ChevyG 425553 2006. október 4. 16:17
Válasz erre
uhh, 350ben még ok de ez sajna arany-áron van:(

a szakirodalom csatacirkálónak irja, de csatahjóként is sok helyen láttam
5 hajó tartozik ide: Royal Oak, Revenge, stb.
ChevyG 425552 2006. október 4. 16:13
Válasz erre
Hellodebil!
Joak a képek! Szép makett!
szerintem sokatdobna, ha pótóolnád a korlátokat, és a köteélzetet!
SImi 425551 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Nekem nagyon tetszik ez a Tirpitz, különösen is ezen a felvételen!
Sebi 425550 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Szia !

A WSW-nek van egy szép makettje. Ebben a listában láthatod az árát is:

www.nntmodell.com/menu/menu-frame.php
Itt pedig egy leírást és egy remek diorámát:

smmlonline.com/reviews/models/szent_istvan/szent_istvan.html
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/szent-istvan-700-jb/sinking-index.html

Az R osztálynál nem az R osztályú brit csatahajókra gondoltál véletlenül ?
hellodebil 425549 2006. október 4. 14:36
Válasz erre
Ne haragudjatok, hogy igy rakosgattam be a képeket, de máshogy sajna nekem nem műxik, pedig eddig ezzel semmi gond nem volt.
Egyébként a Tirpitz festéséről annyit, hogy 2000-ban - tizenéves fejjel - épitettem, és akkor csak egy könyv képe alapján készitettem el, és szimmetrikusra festettem, miközben a két oldal teljesen más volt valójában - de ezt csak később láttam. Az alap szürke is túl világosra sikeredett, de a sötét szürke minta, sztem pont jó lett. A fedélzet azért lett ilyen furcsa szinű, mert azt állitották a megamodellban akkor, hogy azt is lemázolták fehérre, és ezért halvány sárgás volt. Ráadásul fényes... ennyit erről.
Mégis kedves emlék számomra ez a hajó, mert nagy álmom vált valóra a Tirpitz megépitésével akkor.
hellodebil 425548 2006. október 4. 14:31
Válasz erre
t9.JPG méret: 196.8 KB
hellodebil 425547 2006. október 4. 14:31
Válasz erre
t8.JPG méret: 286.2 KB
hellodebil 425546 2006. október 4. 14:30
Válasz erre
t7.JPG méret: 244.1 KB
hellodebil 425545 2006. október 4. 14:30
Válasz erre
t6.JPG méret: 269 KB
hellodebil 425544 2006. október 4. 14:29
Válasz erre
t5.JPG méret: 171.1 KB
hellodebil 425543 2006. október 4. 14:29
Válasz erre
t4.JPG méret: 225.3 KB
hellodebil 425542 2006. október 4. 14:28
Válasz erre
t3.JPG méret: 173.1 KB
hellodebil 425541 2006. október 4. 14:28
Válasz erre
t2.JPG méret: 263.9 KB
hellodebil 425540 2006. október 4. 14:27
Válasz erre
t1.JPG méret: 283.6 KB
ChevyG 425539 2006. október 4. 13:53
Válasz erre
köszi, azt ismerem (és nem olcsoak)
Abban reménykedek, hogy Hévizen lessz.
ChevyG 425538 2006. október 4. 13:50
Válasz erre
ChevyG 425537 2006. október 4. 13:47
Válasz erre
"R" -osztályú csatacirkálót ki gyárt?
ChevyG 425536 2006. október 4. 13:46
Válasz erre
soha nem volt akril festékem
kizárólag olaj, és humbrol. ha megfelelően higítod hidd el h meglepőenszép munkát lehet vele elérni. (és rengeteg időt spórolsz vele,m ert ecsetet mosni 1xübb)
akkor fogok még pisztolyt használni, ha sok aprót is kell festenem.
EDE 425535 2006. október 4. 13:24
Válasz erre
ChevyG!

Szerény hazánkban a www.modellposta.hu-n láttam Eduard figurákat.
Ha magad mész el a termékért, megspórolod az 1500 Ft fuvardíjat is.
SImi 425534 2006. október 4. 13:02
Válasz erre
Pesze én is így csinálom: a nagy felületeket pisztollyal, a kisebb dolgokat ecsettel festem. A fém (pl réz, acél, alu) dolgokat is éremesebb pisztollyal festeni, mert ezeket ecsettel csak vastagabb felület árán lehet befedni a kívánt festékkel. Ez viszont azt is jelentheti, hogy részletek tűnnek el, vagy válnak ormótlanná. Szóval el kell gondolkodni azon, hogy mit mivel érdemes festeni. Pl ha a fedélzet festésekor a maszkolás nem lett 100%-os, természetesen a vékony szegélyt ecsettel érdemesebb kijavítani stb stb... Aztán az is számít, hogy acryl, vagy enamel (olaj) festéket használsz-e? Mert nem hiszem, hogy az acrylt nagy felületre szépen rá lehet festeni ecsettel; ez legfeljebb az olajossal sikerülhet, ha valaki nagyon ügyes és gyakorlott.
ChevyG 425533 2006. október 4. 11:20
Válasz erre
aztán beilleszt ctrl+v:)

(de több helyre írok és "vágólapnak" használom) persze nem mindig
MrChef 425532 2006. október 4. 10:52
Válasz erre
Én meg egyszerűen elmentem a szöveget (ctrl + c).
ChevyG 425531 2006. október 4. 10:27
Válasz erre
én is jártam így, azóta a notepadot használom (hosszab kommentekhez)!
ChevyG 425530 2006. október 4. 10:26
Válasz erre
mindigis ecseteltem:)
de van pisztolyom! (a nagy, nagyobb felületeket festem pisztolyal, a kissebbeket ecsettel. (nem szeretek pisztolyt tisztitani)

régebben mindent ecsettel festettem, és a zsűrinek eszébe se jutott h nem stukkerral követtem el.
hellodebil 425529 2006. október 4. 09:23
Válasz erre
Tegnap fél óráig irtam a hozzászólásom, de feltöltés helyett, egyszerüen nem jelent meg.
SImi 425528 2006. október 3. 21:34
Válasz erre
Én nem szidtam az ecsetet, csak azt írtam, hogy "ecsettel csapnivalóan lepingálva." Persze ecsettel is lehet szépen festeni, csak ahhoz jó adag ügyesség és nagy-nagy gyakorlat kell. És a nagy, sima felületek (gondolj egy 350-es Musashi-ra) sem kedveznek az ecsetes festésnek. Szerintem ma Mo-on nem sok ember tudná úgy ecsettel lefesteni pl a 350-es Musashi-t, hogy azt ne lehessen észrevenni. A szórópisztoly ehhez képest egyszerűbb, de drágább megoldást kínál.
ChevyG 425527 2006. október 3. 14:37
Válasz erre
Ne szidjuk kérem szépen a jo öreg ecsetet!:)
Nagyon szépen lehet festeni ecsettel, csak az a titka, hogy ügyesen kell higitani, és jó ecsetett kell beszerezni!
SImi 425526 2006. október 3. 13:27
Válasz erre
Hello!
Azt látom, hogy a festésben nagyon jó vagy! A Tirpitz-nek is - amennyire a képen látszik - gyönyörű a festése. A Musashi is szépen kezd alakulni. A modelwarships.com -on gyakran látok olyan hajót, ami egy nagyon drága kitből (néha többszáz dolláros!) és drága fotomaratásokból van összehozva, de ecsettel csapnivalóan lepingálva. Hát ilyenkor a falra tudnék mászni! A te munkádon látszik nagyon jól, hogy egy jó festés tudja a legjobban feldobni a készletet. Minden más feljavítás rangsorban csak ez után következik. Gratulálok! Sajnos még sok munkád lesz a fedélzet és a test összehozásánál is... Talán a héten már tudom neked postázni az ígért maratás-maradványt. Csak így tovább: Imre
MrChef 425525 2006. október 3. 12:50
Válasz erre
hello!

Iszonyú szépek a csatahajóid! Sosem fordult meg a fejemben, hogy csatahajót is építsek, de most utánad kedvet kaptam hozzá! Mondjuk a Trumpeternek van jó sokféle csatahajója, és nem hinném, hogy csalódnék a minőségükben.

Végül hogy sikerült a festés? Mivel kezelted és hogyan?

Üdv:

MrChef

(Tamás)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.