/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
ChevyG 425416 2006. szeptember 4. 14:12
Válasz erre
mennyibe került így a hajó? és mennyi volt a szállítási költség?

(ir6od imélbe)
ChevyG 425415 2006. szeptember 4. 14:10
Válasz erre
nézd meg ott, amit vrauko ajánlott nekem!
hellodebil 425414 2006. szeptember 4. 13:24
Válasz erre
Model Master 2085-ös enamel Grauviolet pontosan. A Musashit is a Hobbyeasytól rendeltem, de pár festéket nem fogok kissebb vagyonért. Azt mondták, h jövő héten valószinű legkésőbb kapnak, de azért ez siralmas. Jah és náluk eleve 500 Ft/db volt, mig a Modell&hobbyinál (eurocenter) 370 Ft/db. Se fehér, se model master higitó, se semmi.
Anno vettem több Tamiya maszkolót is a hobbyeasynál, mert itthon - ha épp lehet kapni - rengeteg pénz, onnan meg 200-460 Ft-ért vettem tokkal együtt.
Sebi 425413 2006. szeptember 4. 12:59
Válasz erre
Azért ne add fel ilyen könnyen. Vannak külföldi lehetőségek. Ajánlhatom esetleg a White Ensign Models-t, a Tridenthobbies-t vagy a Pacific Front Hobby-t a figyelmedbe. Eddig még egyik sem okozott csalódást nekem sem választékban, sem a szállításban.
SImi 425412 2006. szeptember 4. 12:59
Válasz erre
Bocs, mi az a 2085-ös? Az üzeletekre ne számíts, az internetes rendelést próbáld megszervezni!
hellodebil 425411 2006. szeptember 4. 12:40
Válasz erre
Sajna zátonyra futott a Musashi projekt, az ok a szokásos. Magyarországon nem lehet szinte semmit beszerezni, 2085-ös jelen pillanatban egy darab van a Megamodellban, más üzletekben egyáltalán nincs :D Katasztrófa!!!
maxor 425410 2006. szeptember 4. 12:35
Válasz erre
ChevyG!
köszönöm az infót
üdv maxor
ChevyG 425409 2006. szeptember 3. 22:28
Válasz erre
vrauko 425408 2006. szeptember 3. 21:49
Válasz erre
Hát igen. Mostanában viszont már Airfix dobozolással piacra dobtak 1 csomó eksz-Heller makettet, a Hannants pl. "új beszerzésűnek" jelöli a Scharnhorst-Gneisenau kitet, idei nyári szállítás. Így hát van reményed. Ha pedig Varsóban jársz, a hadtörténeti múzeum kertjében saját kezűleg megsimogat6od a Gneisenau eredeti hajóharangját.
ChevyG 425407 2006. szeptember 3. 15:16
Válasz erre
hellodebil 425406 2006. szeptember 3. 15:06
Válasz erre
Prince of Wales roncsainál a roncsvadászok, most a NGC-n! Nézzétek :D
ChevyG 425405 2006. szeptember 3. 12:45
Válasz erre
ez nagyon rossz hír. nem az airfix miatt, hanem a hellert sdajnálom. akárki akármit mond a hajói nagyon jó alapot adnak 1-1 szép makett elkészítéséhez. és hasonló méretarányban SEMMI normális cég nem árulja. (persze biztos lehet venni, gyantát, stb aranyáron..., de azokat nem nekem találták ki)

hajtóvadászatot indítok jópár heller kittért!

a 3 zsebcsatajót keresem, és a két csatacirkálót.
ChevyG 425404 2006. szeptember 3. 12:36
Válasz erre
a franciát gyártja a heller 1/400ban.
engem se érdekelnek a fikcionális dolgok, de érdekességnek nem rossz! (mint a Montana)
ChevyG 425403 2006. szeptember 3. 12:35
Válasz erre
bazzz, majnem megálmodtam:)

amugy a mpostán a 800as ACA 1020ft... szal nem vészes. (igaz fürdőkád edisön)

nem kezdek bele más (hajóba) ameddig nincs kész a dio.
hellodebil 425402 2006. szeptember 3. 12:18
Válasz erre
Egyébként ami elkerülte a figyelmem, de a Prince of Walest több találat érte szintén, és egy 200 mm-es lövedék a tornyok alatti lövedékkezelő helyiségbe csapódott, de nem robbant fel! Nem nehéz elképzelni, hogy mi történt volna a PoW-vel, ha az a lövedék felrobban! persze "ha"-k nincsenek :D
vrauko 425401 2006. szeptember 2. 23:46
Válasz erre
Kalóz,
a hivatalos közölmény szerint az Airfixet csődeljárás alá vonták, és már csak 11 alkalmazott maradt a gyárkapukon belül, gyártás nincs, megrendeléseket csak a raktárkészlet erejéig teljesítenek. 2005. decemberében új vezetést kapott a cég, amely jól teljesített, és nem is maga az Airfix okozta a csődöt, hanem franciaországi gyártóbázisa, a korábban önálló Heller bedőlt, és már a nyár elejin a francia 6óságok csődeljárást indítottak ellene. A közölmény szerint a felszámolók tisztában vannak a cég öntőformáiban, tervrajzaiban és gyártási kultúrájában megtestesülő 6almas szellemi értékkel, és szakmai befektetőt igyexenek találni rája. Ha elmész az Airfix honlapjára, s a "Shop"-ra kettyintesz, akkor azt írja ki, hogy "a leltárkészletek tisztázásának idejére a vezetés átmenetileg bezárta ezt a menűpontot." Nagy kár, hiszem emblematikus cég, ráadásul magyar kivándorló alapította 1949-ben. Nékem az első 1:72 makettem is egy Airfix Messer volt, amit 1976 augusztusában (ha jól számlálom, épp 30 esztendeje) vettem Angliában. Sic transit...
SImi 425400 2006. szeptember 2. 23:10
Válasz erre
Azért volt a támadási kényszer, mert attól féltek a britek, hogy a Dánia-szoroson átjutva a németek eltünnek, ahogy az meg is történt, és ha nem lett volna sérült a Bismarck, bottal üthették volna a nyomát.
hellodebil 425399 2006. szeptember 2. 23:08
Válasz erre
Az egy dolog h modern hajó volt a King V George osztály, de ekkor ezek a hajók nem álltak készen a harcra. Mindkét hajónál az ágyútornyok felmondták a szolgálatot. Ilyen körülmények közt nem voltak túlerőben egyáltalán! Másfelől minden találat szerencsés egy ütközetben nem? És előtte már a Prinz Eugen egyik gránátja is eltalálta a Hood-ot. Jütlandnál sorra robbantak fel az angol hadihajók, ugyanezen oknál fogva - gyenge fedélzeti páncélzat ill. dokfilmben láttam h a fedélzeten felhalmozott gyúlékony anyag is segitett abban h a németek ilyen sikeresek legyenek. És az h szerencse... hát azért annak a lövedéknek nem véletlen votl oylan pályája, nyilván való h a németek célja a fedélzeti páncélzat átlövése volt. És mint emlitettem ennyi erővel minden találat véletlen... "véletlenek márpedig nincsenek" :DD
hellodebil 425398 2006. szeptember 2. 23:00
Válasz erre
Ez igaz, de - én naivan úgy gondolom - hogy ezeknek a hajóknak nem kellett volna támadnia. Fölösleges volt, feláldoztak 1490 embert... sztem ezek óriási vezetési hibák - amiről a könyv is irt (és köztudott), a vezetők közt rossz időben rossz emberek voltak... gondoljunk csak arra, h ez volt az első eset h egy rep hordozó támadása vezetett egy csatahajó vesztéhez. Ennek ellenére nem sokkal később Szingapúrnál az angolok ismét két csatahajót (Repulse, Prince of Wales) vesztettek rengeteg tengrésszel. Ezek akárhogy is nézem háborúban is óriási hibák! Légifedezet nélküli csatahajók tengerre küldése = öngyilkosság. A japánokat még megértettem (Yamato) mert ők valóban egy öngyilkos küldetetésre mentek...
SImi 425397 2006. szeptember 2. 22:59
Válasz erre
Csak néhány dolog: a POW egy nagyon korszerű hajó volt, a páncélzata kb olyan jó, mint a Bismarck-é, bár ágyúi "csak" 700 kg-os lövedékeket tudtak kilőni, de 10-et. (A Bismarck 8 db 800kg-os lövedéket. Igaz, a Bismarck percente 3, míg a brit hajók csak 2 sortüzet tudtak leadni.) A Hood oldalpáncélzata majdnem vetekedett a Bismarck-éval, a horizontális páncélzata volt csak lényegesen gyengébb. Mers el Kebir-nél már sikeresen harcolt csatahajók ellen is. Szóval a mindent eldöntő találat egy szerencsés találat volt a németek részéről, mert sok más helyen is eltalálhatták volna, amitől nem robbant volna fel. Elméletileg a két brit hajó tűzereje pedig kétszerese volt a Bismarck-énak. Azért az Admiralitás szerintem nem volt tisztában a Bismarck rendkívül hatékony és pontos tűzvezetésével, ill tűzgyorsaságával (a németek is igyekeztek titkot tartani a hajó körül...).
Kalóz 425396 2006. szeptember 2. 22:52
Válasz erre
hellodebil!
Az Admiralitáson tisztában voltak a dolgokkal! Azzal is, hogy mire képesek a saját, és azzal is, mire a német hajók. És pont ez utóbbi miatt küldtek minden rendelkezésre álló erőt oda, hogy ha egy mód van rá, elpusztítsák a Bismarck egységet. A Hood és egysége volt kéznél, a hajó és legénysége tragédiájára. De végül is az Admiralitásnak lett igaza, súlyos áron, de legyőzték a Bismarckot.
Kalóz
hellodebil 425395 2006. szeptember 2. 22:41
Válasz erre
Egyébként a Rajna hadművelet kapcsán hihetetlen belegondolni, h mekkora szerencséje volt az angoloknak... a Bismarck tűzvezető rendszere mennyivel jobb volt, mint az angol csatahajóké, 5 perc kellett a Hood megsemmisitéséhez a Bismarcknak, nem is értem mit gondoltak az angol admiralitáson, pedig ők nálam kicsit jobban értettek a témához :D Tudni lehetett h a Hood páncélzata gyenge és egy elavult hajó, a Prince of Wales pedig még gyerekcipőben volt - biztak a meglepetésben, de a preciz német technika és magasan képzett személyzet ellen ez érthetetlen kockázat volt... mondjuk a PoW is eleve gyengébb hadihajó volt, mint a Bismarck. Ugyanakkor az is félelmetes h mekkora pusztitó erővel birtak ezek a hajók, amikor egy lövedékük becsapódott, megtizedelte a legénységet.(amiről nem hallottam még h akár a saját sortűz is kárt tehetett a hajóban - ez mindent elárul az ágyuikról) Bele gondolni is félelmetes, mit élhettek át azok az emberek, mikor megjelentek az angol csatahajók és a megtépázott nem manőverezhető Bismarckkal kellett felvenni a küzdelmet, mind a 2200 ember tudta, hogy megfognak halni...
SImi 425394 2006. szeptember 2. 22:36
Válasz erre
Ha van 500 euród, akkor nemsokára bele is kezdhetsz a Veneto-ba... A kiszériás műgyanta hajóknak már csak ilyen az áruk, különösen, ha még kurrens is. Végülis a jelzett hajókat meg lehet venni 350-es méretarányban, csak győzzed pénzzel (vagy inkább arannyal). Sajnos a Trumpeter pedig elsősorban az amerikai makettezők kedvét igyekszi keresni, akik leginkább a saját hajóikat preferálják...
hellodebil 425393 2006. szeptember 2. 22:28
Válasz erre
Egyébként engem jobban izgatnak a valós hajók. Nagyon sok oylan csatahajó volt, amit szivesen megépitenék, ilyen például a Nelson vagy a Rodney 1:350-esben (ha lenne) De ami nagyon teccik az a Vittorio Veneto!!! Nah azt megépiteném szivesen! Richelieu vagy a régi I vh.-s német csatacirkálók is baromi jól néznek ki! Csak sajna nem látnak elég fantáziát ezekben a gyártók, pedig nem túl nagy példányszámban ki lehetne adni. Persze ennek gazdasági okai vannak :( De most h a Musashi felépitmenye alakul, abba vagyok "belezúgva" :DD
SImi 425392 2006. szeptember 2. 20:55
Válasz erre
H-oszt?ly.jpg méret: 245.5 KB
Na, végre volt időm szkennelni. Szóval a terved nem rossz. De... nem érdemes 2Bismarckot ennek beáldozni, mert attól nem lesz jobb a végeredmény. Véleményem: 1Bismarck középen kettévágva, megtoldva, kicsit megszélesítve (sztirol lapokkal), az ágyúcsöveket kicsit megvastagítod (pl néhány vastagabb fújással; végülis 25.4 mm a két löveg közti valós különbség), a lövegtorony marad az eredeti; a hátsó kéményt előállítani az egyik legnagyobb feladat a projektben. Talán el lehet intézni, hogy vki leöntse az eredeti Bismarck-kéményt műgyantából és azt kifaragod erre a formára.
Látom, mozog a fantáziád: sok hajóhoz volna kedved. Ez nem baj, én is sokszor vagyok így. De ha az ember belekezd valamibe, akkor az a legjobb, ha csak az érdekli.
Kalóz 425391 2006. szeptember 2. 20:21
Válasz erre
Chevy!

Nem!

Amúgy a Tesco-kban szokott előfordulni, meg több internetes boltban.
Viszont olvastam egy rossz hírt: állítólag csődeljárást kezdeményeztek az Airfix, a Humbrol és a Heller cégek ellen. Tud valaki többet?

Kalóz
hellodebil 425390 2006. szeptember 2. 14:11
Válasz erre
Hmm... érdekes? Ez űrméret :D 16 hüvelykes ágyúk elég elterjedtek voltak a világ különböző haditengerészeteinél. Angoloknál Nelson-osztály, japánoknál Nagato-osztály, amcsiknál Iowa vagy South-Dakota-osztály. Legelterjedteb mégis a 380 mm-es lövegek voltak.
ChevyG 425389 2006. szeptember 2. 13:41
Válasz erre
érdekes, hogy az Iowa osztálynak is 406os főlövegei vannak
ChevyG 425388 2006. szeptember 2. 13:38
Válasz erre
valami ilyesmiikre gondoltam, de saját kútfőböl
hellodebil 425387 2006. szeptember 2. 13:08
Válasz erre
bal1.jpg méret: 170.2 KB
bal2.jpg méret: 227.7 KB
bal3.jpg méret: 209.3 KB
Én ezeket az infókat tudtam megszerezni a második vh. előtti német flottaépitési tervekről.
A képen látszik a H osztály kissé elnagyolt, ám alapnak megfelelő tervrajza, ill. h milyen főtüzérséggel tervezték.
SImi 425386 2006. szeptember 2. 13:04
Válasz erre
Nem tudom, melyik szupercsatahajóra gondoltál? Végülis a "H" osztályú csatahajók (1939) kerültek az építéshez a legközelebb: még a főtüzérség ágyúit is legyártották már hozzá, sőt már az első hajók neve is le volt fixálva (Gross Deutschland, Friedrich der Grosse), de végülis törölték a projektet. Legnagyobb hossza vízvonalon 265.8 m; felűl a legnagyobb hossz: 277.8 m. Legnagyobb szélessége 37.2 m. Teljes vízkiszorítása: 62.497 t. Fegyverzete: 8 db 406 mm/47; 12-150/55; 16-105/65; 16-37; 24-20 (A Bismarck legnagyobb szélessége 36 m volt.)Gyakorlatilag a Bismarck osztály megnövelt verziója lett volna nagyobb űrméretű főtüzérséggel, két kéménnyel és Diesel/turbina hajtással. Nekem van is róla egy kis koncepciórajzom, ha érdekel, ezt is beszkennelem.
hellodebil 425385 2006. szeptember 2. 12:29
Válasz erre
Akkor nézz utánna! Alapvető infókat szerezd meg ezekről a hajókról, én tudok vmi kicsikét segiteni. Türelem! Nemsokára válaszolok!
ChevyG 425384 2006. szeptember 2. 12:09
Válasz erre
ma megfogant 1 ördögi terv bennem:

építek 1 német szupercsatajót 2 bismarckbol!

a dolognak annyi valóság alapja van, hogy tudom, hogy terveztek a németek 1 szupercsatahajót, de semmi mást nem tudok rola.

röviden a föbb változtatások:

az alap 2 800as academy kitt lenne.

-az 1ik hajót kettévágnám hosszába, és a másik középsö 1/3át beilleszteném ugy, hogy a hajó 2 kéményes legyen.
-a 4 fö tornyot megszélesiteném ugy, hogy beférjen a két cső köé 1 harmadik
-több katapult és daru lenne (tehát több gép)
-a 6 150es torony helyett 10 lenne.
- tööbb apró változtatás:
több légvédelem
átalakitott irányito torony, stb

kb a 42000tonnás hajóból 60ezreslenne, 248m helyett min 265m lenne, a 8x380mmesek helyett 12x380mmesek, 12x150mm helyett 20x150mm lenne
mit szoltok?
ChevyG 425383 2006. szeptember 2. 11:38
Válasz erre
tud valaki olyan boltot, ahol lehet kapni heller hajókat?
ChevyG 425382 2006. szeptember 1. 19:14
Válasz erre
hellodebil 425381 2006. szeptember 1. 16:28
Válasz erre
Yamato - feh?r.jpg méret: 103.7 KB
hmm... igaz ez csak egy makett, de elég részletesen kidolgozta az elkészitője, tehát vmi csak rávezette erre a megoldásra, sőt ez ráadásul a Yamato.
hellodebil 425380 2006. szeptember 1. 16:19
Válasz erre
Erre gondoltam én is! Ha a Kongo osztály valamely hajóján megörtént ez, akkor sztem a Musashin is lehetséges, vmi oka csak van annak, h többen is igy készitették el! Az itt a nagy probléma, hogy nagyon kevés, és nagyon rossz minőségű fotó maradt fenn ezekről a hajókról.
Én azért gondoltam erre, hogy kicsit feldobja a kissé egysikú szürke hajót.
maxor 425379 2006. szeptember 1. 16:11
Válasz erre
Ahoj!Tisztelt hajósok!

Zvezda követi el 1/350-ben a Varjag páncéloscirkálót. Tapasztalat van-e rólla valaki tengerészládájában?
üdv.maxor
SImi 425378 2006. szeptember 1. 15:50
Válasz erre
hiei-10.jpg méret: 44.6 KB
hiei-07.jpg méret: 47.9 KB
Hát nem tudom... végülis láttam már ilyen festéssel Musashi-t. Csak annyit tudok, hogy amit én referencimunkának el tudok fogadni, ott még nem láttam ezt a variációt. Attól persze még lehet, hogy vmilyen korábbi időben fehérre festették a fő távmérőt. A képen egy 42-ben elsűllyedt hajó makettje... lehet, hogy a szolgálatba állításkor festették ilyenre???
hellodebil 425377 2006. szeptember 1. 15:30
Válasz erre
Az első felépitményen, úgy döntöttem hogy a radar legteteje (Simi - amennyiben megvan a leirásod a Yamatohoz, az én leirásomban E23-as alkatrész), fehérre fogom lefújni - Mit szólsz ehez? - ill. tud vki erről vmit?
hellodebil 425376 2006. szeptember 1. 12:19
Válasz erre
Én meg szép lassan készitgetem a Musashit... :D
lucky 425375 2006. szeptember 1. 11:46
Válasz erre
Ld Végső visszaszámlálás.:)
Igaz az pár évvel korábban ( és későbben is ) játszódik.
De ezzel már át is mentünk a filmtopicba...
Kalóz 425374 2006. szeptember 1. 10:23
Válasz erre
Hát sugárhajtású gép a Midway-i csata idején ..., hmmm, elég érdekes lett volna.
Kalóz
maxor 425373 2006. szeptember 1. 10:15
Válasz erre
Kalóz!
Hihetetlen győzelem borítóján csatahajó a lemenő nap előtt.Mig 21-nek néztem én is.
üdv maxor
Kalóz 425372 2006. szeptember 1. 09:51
Válasz erre
ChevyG 425371 2006. szeptember 1. 07:12
Válasz erre
SImi 425370 2006. augusztus 31. 22:27
Válasz erre
?sz?2w.jpg méret: 257.9 KB
Most készítettem ezt a montázst: a saját Yamato-mat összehoztam egy kis vízzel. Tudom, hogy nem tökéletes, de azért talán elmegy...
hellodebil 425369 2006. augusztus 31. 22:14
Válasz erre
270 oldal, de én két nap alatt elolvastam, utoljára ilyen az 1984-el volt (ez más tészta :D) Egyébként sokkal jobban teccet nekem, mint a Walter Lord regénye, ez egy igazi klasszikus tengeri csata olvasmányosan! Olvastam sokat már a témával kapcsolatban, de igy teljesen más... ami új benne ,az leginkább az érzelmi oldala. Egyébként van benne pár térkép, ami pont abban segitett, h megértsem miylen útvonalon zajlottak az események ,ugyanis ez nekem eddig szürke folt volt.
Ajánlom a Vaterát figyelmedbe, mert én ott vettem a könyvet, 500 Ft-ért.
ChevyG 425368 2006. augusztus 31. 21:46
Válasz erre
Kalóz 425367 2006. augusztus 31. 21:37
Válasz erre
Chevy!
Közepes. Ha nekiülsz, hamar végzel vele (nem tudod letenni! :). Én már sokszor olvastam, akárcsak a Hihetetlen győzelem-t Walter Lordtól (ez utóbbinak a borítója kakukktojás: egy levegőben lévő Mig-21 sziluett van rajta).
Képek sajnos nincsenek benne, csak térkép. Ennek ellenére alapmű!
Kalóz
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.