/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
ChevyG 425142 2006. augusztus 13. 09:03
Válasz erre
lucky 425141 2006. augusztus 13. 08:21
Válasz erre
Rosszul írtam
A groserben van a fura betű.:p
lucky 425140 2006. augusztus 13. 08:15
Válasz erre
Nekem a Grosser Kurfürst(S=a görög bétához hasonló jellel) van meg egyelőre szintén dobozban.
Egyelőre anyagot próbálok gyűjteni róla.
Tényleg tudja vki mi a franc az a kurfürst?
ChevyG 425139 2006. augusztus 12. 21:16
Válasz erre
Macal 425138 2006. augusztus 12. 21:12
Válasz erre
www.kaisersbunker.com/pommern/

Hogyan építsünk csatahajót.:)
SImi 425137 2006. augusztus 12. 20:02
Válasz erre
Nekem van egy ICM Markgraf-om (1/350), de még nem álltam neki, mert nem tudtam hozzá használható rajzot szerezni. Minőségre kb annyit tud, mint a Tamiya Bismarck.
ChevyG 425136 2006. augusztus 12. 16:41
Válasz erre
ICM hajót készített már valaki?
SImi 425135 2006. augusztus 12. 13:13
Válasz erre
Ha kipróbálod a Gunze matt lakkot, feltétlenűl végezz vmin próbafújást, nehogy meglepetés érjen! Ha túlhigítod, szabálytalan alakú fehér foltok tűnnek fel száradás után, ha pedig túl sűrű, apró, fehér pöttyök jelentkezhetnek a felületen. De ha elkapod a higítást, nagyon szép matt felületet kapsz. Arra is ügyelj, hogy ne legyen nagyon vastag a lakkréteg.
hellodebil 425134 2006. augusztus 12. 09:39
Válasz erre
Na látod, én osztom a te véleményed! Mivel én mint már mnodtam nem vagyok profi modellező - csak a saját szórakoztatásomra készitek néha néha maketteket - számomra az a legfontosabb, hogy az én szememet gyönyörködtesse az elkészült hajó! Persze próbálok a valósághoz ragaszkodni, de kétlem hogy közülünk bárki is tudná, milyen festést kapott egy 60-90 évvel ezelőtti hadihajó! Ki fogom próbálni a Gunze lakkját - az alapozója tényleg jó(életembe előszőr használtam alapozó festést) - sokan dicsérik modell boltokban is!
SImi 425133 2006. augusztus 11. 22:11
Válasz erre
Pontosan erről írtam én is! A különböző fórumokon késhegyre menő vitákat folytatnak a különböző festésekről, árnyalatokról. De ezeket az "elméleteket" sehogy se lehet bizonyítani. Különösen nem egy hajó viszonylatában, amelyet ma lefestettek egy színre, holnapra megfakult a napsütéstől és a tengervíztől, holnaputánra pedig még jobban megfakult, egy hét múlva pedig már rozsda foltok is jelentkeztek itt-ott. Persze nem azt mondom, hogy mindegy, hogy milyen színre festjük, bármelyik szürke szín jó. Törekedni kell, hogy az a szín nagyjából fedje a valóságot, a többin vitatkozni abszolut fölösleges. Ráadásul létezik a "Scale effekt " is... Egy szóval: ha te olyannak láttad a kurei 1/10-es Yamato-n azt a szürkét, és azt kikeverted és lefestetted vele a hajót, az teljesen jó. Különben én a Tamiya által megadott XF 53-t használtam, szerintem az is jó szín a hajóhoz. Én mondjuk ragaszkodnék a matt lakkozáshoz a végén. Egy festő barátom szerint érdemes kipróbálni a Plextol nevű akril lakkot, ami félfényes és ecsettel is nagyon jól terül.
hellodebil 425132 2006. augusztus 11. 21:45
Válasz erre
Utánna néztem tüzetesebben, és a Tamiya is vmi hasonló szint használ, de ha megnézed a Yamato múzeum képeit, meg máshol is ott készült képeket, lehet fogalmad arról, hogy milyen szinű votl az igazi. Ugyanakkor 61 év után honnan tudhatná bárki is h milyen volt pontosan? A Musashiról és Yamato-ról kb ha 40 képet össze tudtam szedni, azok 90% semmire nem jó, főleg h mind fekete fehér kivétel nélkül. Ezért úgy gondolom h a Yamato múzeumban készült képek a legmérvadóbbak, hisz ők tudhatják leginkább milyen szinnel votl festve a hajó. Az h a képek mennyire adják vissza ezt az árnyalatot, más kérdés, nincs pénzem arra h személyesen meggyőződjek erről :D
SImi 425131 2006. augusztus 11. 18:56
Válasz erre
A lakkozást semmiképpen nem ajánlatos kihagyni: véd a fénytől, amely meg tudja sárgítani-fakítani a festést. Persze ha a festék nem tapad a felületre jól, azt nem tudja korrigálni. Egy biztos: egy árnyalatnyit a lakkozás változtat a festésen. Ettől nem szabad megijedni. Ugyan melyik szín az autentikus??? Látsz egy színt egy fotón, az a valóságban nem valószínű, hogy pont ugyanolyan. Ha selyemszínű a festés, és ennél akarsz maradni, akkor válassz ilyem lakkot. Bár én a leginkább a Gunze matt lakkot javasolnám. Bár előbb próbáld ki vmin a fújás előtt!!!
Fodi 425130 2006. augusztus 11. 18:18
Válasz erre
A lakktól golyóálló biztosan nem lesz, de érdemes lelakkozni. :) Védi a festéket és a felkerült matricákat a portól, nedvességtől stb.
hellodebil 425129 2006. augusztus 11. 17:38
Válasz erre
Msolat - 100_4508.JPG méret: 98.1 KB
Nah én ennyit nem költök egy hajóra... a Missourim is amit félbehagytam 30ba van eddig az tuti, Musashit nem számolom már... én annyira nem vagyok megszálott h kiegészitőket vásároljak hozzá... de az a lényeg h tetszetős legyen, és eddig aki látta a Tirpitzem, annak teccet!
Egyébként Simi! A helyemben te lelakkoznád a hajót? egy félfényes szürkével fújtam, és nem akarom hogy elveszitse a hatását, mert nagyon eltaláltam a szint, én a Yamato múzeumban lévő munstrum alapján választottam a MM 2085-ösét. Eléggé sérülékeny a festése, viszint azt mnodták h a lakk valamennyire véd a mechanikai sérülésektől... ez igaz?
Egyébként hogy teccik a szine?
SImi 425128 2006. augusztus 11. 16:09
Válasz erre
"én csak korlátot szoktam venni hozzá" Én meg pont azt szeretem hanyagolni. Több hasznát veszem a daruknak, radaroknak, csúszásgátló lemezeknek, ajtóknak stb... A korlát egy egyszerű dolog, de nem igazán szeretnék bonyolult, apró és érdekes formájú dolgokat kézzel legyártani mondjuk 1/700-ban és több példányban, mert nem szeretnék megőrülni...
ChevyG 425127 2006. augusztus 11. 14:47
Válasz erre
70e Ft??? abbol 1 flottát ősszehozok!

én csak korlátot szoktam venni hozzá
SImi 425126 2006. augusztus 11. 14:33
Válasz erre
Sebi!
Persze még bele kell számolni a tervrajzokat és egyéb háttéranyagot, plusz festék, lakk stb apróságok és ott tartasz, hogy 70.000.- FT ... ez már nem kis pénz! De aki szereti a témát, és egy kicsit ügyeskedik, szép dolgot hozhat ki belőle. Ennyi pénzért...
Kalóz 425125 2006. augusztus 11. 14:24
Válasz erre
Sebi!

All right, de a maketten nem így néz ki! :)))
ChevyG 425124 2006. augusztus 11. 13:13
Válasz erre
Sebi 425123 2006. augusztus 11. 09:12
Válasz erre
Kalóz !

Spee gróf leszármazottai szerintem agyoncsapnak téged, ha a családi címerüket holmi lengyel sakktáblának titulálod :)))
Egyébként ha a Hellernek normális matricái lennének, akkor ez így nézne ki:

cgi.ebay.com/German-Battleship-Graf-Spee-Crest-Wappen-Navy-Patch_W0QQitemZ6589652965QQcategoryZ36049QQcmdZViewItem
Sebi 425122 2006. augusztus 11. 09:08
Válasz erre
Plusz a kiegészítő a Hood-hoz kb 18e pénz, úgyhogy egy ötvenesből össze is lehet hozni egy igencsak felsőkategóriás makettet. Bár összeállítva még nem láttam, de volt szerencsém belenézni a dobozba és kezemben is volt a maratás (kb mint egy A4-es lap). Úgy csináltam, mint az ewokok a Jedi visszatérben, mikor Thripio történetét hallgatták: Vooo
SImi 425121 2006. augusztus 11. 08:35
Válasz erre
A Tamiyának persze van sok új és gyönyörű kitje, de ezek mind harcjármű, repülő, meg autó makettek. Hajót csak nagyon ritkán adnak ki. A legutolsó hajós készlet a Missouri-New Jesrsey volt 1/700-ban 2003-ban. 2000-ben pedig a Mikumát dobták ki szintén 700-ban. Szóval tőlük nagyon ritkán jön ki valami új. 350-ben pedig 1986 óta semmi... (King Gerorge V. volt az utolsó) A mai készleteik pesze már jobbak, mint a régiek, de nem pisil be az ember az örömtől, amikor egy-egy ilyenhez hozzájut. Ehhez képest a Trumpeter vagy tízet is kiad egy évben és ezek között vannak 350-esek is. A legnagyobb "baj" ezzel a kínai céggel az, hogy szinte csak amerikai hajókat adnak ki, mert azt a piacot akarják kiszolgálni. Azért persze a Trumpeter se szégyellős: az új készletekért ők is tudnak szép pénzeket kérni. A 350-es Hood kb 25 ezer Ft + 5 ezer postaköltség...
ChevyG 425120 2006. augusztus 11. 02:39
Válasz erre
már mijóta erröl beszélek!

a tamiya régen hatalmas volt, és még most is abbol él... mennyi új kitje van? és illreálisan drága.
SImi 425119 2006. augusztus 10. 22:44
Válasz erre
Majd elfelejtem! A legszebb Bismarck-Tirpitz kitet a Trumpeter adta ki 1/700-ban! Messze kenterbe veri precizitásban a 350-es Tamiyákat! Csak néhány csemege: ajtók, ablakok a helyükön (az utóbbikanak még a vízvetői is kidolgozva!!!), vésett pallók, gyönyörű lövegtornyok stb... szóval egy ékszer a készlet. Mindez potom 4500 Ft -ért... a GMM maratásával (olyan 3 e körűli az ára) és némi ügyességgel - nem vért izzadva - egy gyönyörűen részletezett hajót lehet belőle kihozni!
SImi 425118 2006. augusztus 10. 21:56
Válasz erre
Hát azért én nem vagyok a Tamiya Bismarck-Tirpitz-el 1/350-ben nagyon megelégedve. Azért ezek is elég régiek, ma-holnap 30. életévüket töltögetik be a cégnél. A 70-es évek végén nagy számok voltak, de ma már sokkal többet ki tudnak hozni egy ilyen plasztik kitből. A legfőbb hiányosságok: a fedélzeti elemek (3 db a fő fedélzet) illesztése nagyon ciki; ablakok, nyílászárók sehol (!!!), a csónakok, daruk, katapult elnagyoltak itt is, a fedélzet nem vésett stb. Ha pl megnézed a Trumpeter 350-es Hood-ját, amit az idén adtak ki, elámulsz, hogy mennyivel kifinomultabb! Pesze tavaly a Tamiya megígérte, hogy felújítja ezeket az ősi kiteket, de gyakorlatilag semmi nem történt, csak néhány plusz dolgot raktak a készletbe (pl fém propellerek) és minden maradt a régiben. Ezzel a sok apró hibával együtt még mindig ez a legjobb - sajnos. Ennek leginkább a maratások készítői (WEM; Eduard stb) örülnek a legjobban, mert ha vki kicsit szebbet akar kihozni belőlük, meg kell, hogy vegye a feljavítóikat. Ez pl a WEM estében kb 40 e Ft-ot jelent... de pl a fedélzet hibáira ők sem kínálnak gyógyírt...
Kalóz 425117 2006. augusztus 10. 19:10
Válasz erre
Sebi!
Mi az a lengyel sakktábla a hajó orrán?

Kalóz
Sebi 425116 2006. augusztus 10. 15:41
Válasz erre
Hi,

Konkrétan az elülső radar az maratás. A keresztárbócokon a lábalórészek szintén maratások (bár ha van türelmed hozzá drótból is megcsinálhatod), a kötélzet pedig 0.2-es és 0.5-ös rézdrót. A technika elég egyszerű: vágd ki a kellő hosszúságú darabot, majd fogd meg csipeszekkel a két végét. Aztán kezd el húzni, mintha szét akarnád tépni. Azt fogod tapasztalni, hogy a drót egyszercsak megfeszül. Ekkor próbáld oda ismét a helyére és vágd le a felesleges darabokat ( a feszítés miatt biztos, hogy hosszabb lesz a drót). Ha megvan ragaszd be a helyére és fesd le. Arra figyelj, hgy a megfeszített drótot már csak a végeinél fogva mozgasd, mert ha például középen fogod meg, könnyen meghajolhat.
hellodebil 425115 2006. augusztus 10. 14:22
Válasz erre
Hy!
Szép lett a hajó!
Egy kérdés, a kötélzetet antennák ilyenek, miből készited? Én most küzdök a Musashival, és szeretném elkésziteni a kötélzetet!
Előre is thanx a választ!
Sebi 425114 2006. augusztus 10. 13:45
Válasz erre
ChevyG 425113 2006. augusztus 10. 13:41
Válasz erre
ChevyG 425112 2006. augusztus 10. 13:41
Válasz erre
ChevyG 425111 2006. augusztus 10. 13:40
Válasz erre
Sebi 425110 2006. augusztus 10. 13:36
Válasz erre
Hát Debilnek abban igaza van, hogy a Heller hajók minősége igencsak hagy némi kívánnivalót maga után, de azt azért nem mondanám, hogy teljesen kukába valók.
Némi türelmmel és maratással nekem ezt sikerült összehozni:

www.modelshipgallery.com/gallery/ca/dkm/grafspee-400-gs/gs-index.html
Ha jól értettem, akkor Chevy valami hasonlót szeretne építeni.
A Revell 1/570-es hajók pedig szerintem minőségileg majdnem ugyanolyanok, mint a Heller hajók. Megvan a Scharnhorst és a Gneisenau is. Gyakorlatilag nem láttam minőségi különbséget a Graf Spee-hez képest. Ugyanolyan elnagyolt dolgok és pontatlan illesztések vannak mindegyik a maketten.
A Tamiya uralma (legalábbis hajós témában) lassan már csak itthon lesz megkérdőjelezhetetlen. Legfőképp azért, mert viszonylag könnyű beszerezni őket.
De kint már igen erős a konkurencia. Főleg a Trumpeter nevű kínai cég nyomul.
Másrészt akármilyen hihetelenül is hangzik, a Chevy által felsorolt hajókat 1/350-ben senki(!) 400-ban pedig csak a Heller gyártja ! Pontosabban ha Chevy esetleg rászán kb 400 dollárt, akkor vehet egy ilyent:

http://www.steelnavy.com/ISGraf.htm

Ha jól emlékszem, akkor egy, a fenti linkben szereplő kisszériás céghez hasonló, vállalkozás már vagy 2 éve tervezgeti a 350-es Scharnhorstot, de eddig még semmi nem lett belőle. Úgyhogy a Heller jelenleg, ezekkel a közel 30 éves makettekkel, egyedül van a piacon.
ChevyG 425109 2006. augusztus 10. 13:27
Válasz erre
heller bismarckot tuti nem vennék
de az aca 9e, a tam (MIN) 16e

tehát szerintem ha a tamiya 100%, akkor az aca 90% (a hellert hagyjuk), és ha ezekután nézed az árakat, akkor (NÁLAM) az aca a nyerő

hellertöl csak két hajót épitenék meg: valamelyik zsebcsatahajót,vagy az 1ik csatacirkálót
hellodebil 425108 2006. augusztus 10. 13:19
Válasz erre
A Revell 1:570-est kb 15 éve tuti gyárt, rengeteg ilyen léptékű hajója van, valószinüsitem h azért, mert igy takarékos, alacsony áron, kb 2-3 ezer Ft-ért megveheted a Tirpitzet is akár, ami nem is olyan kicsi (42 cm) És elég jó a kidolgozása! Egyébként a Tamiya nagyon jó, akármit mondasz, épitettem Tirpitzet Academy-t 1:350-ben és a Tamiya azért egy minőségibb szint, bár mint mondom az Academy sem rossz! Van összehasolitási alapom. A ha oylan hajót akarsz épiteni, ami nem fedi a valóságot alapjaiban sem, akkor nosza rajta Heller, de az vmi más lesz, nem az ami rá van irva a dobozra...
Én nem vitázom, csak a javad akarom. Sajnos a minőséget mindenhol meg kell fizetni!
ChevyG 425107 2006. augusztus 10. 12:23
Válasz erre
én megértem, de ilyen lökött méreteket? 570??? honnan vették ezt? a 720ast még valahogy megértem de ezt? meg van 1 570es (:S) titanicom... hát büntetném vele azt aki kitalálta! (föleg h megvan az academy 400as...

nekem anno megvolt a 400as scheer (heer:P) és annak idelyén valahogy elb@szarintottam. szal nosztalgia is és azóta eltelt kb 8-10 év és más szemszögböl látom a dolgokat.

a tamiya szerintem meg annyira nem nagy szám -kövezzetek- 9e-ért megveszem a bismarckot academybe, és még bőven marad lvé korlátra stb.
belenéztem az 1ik Ivh-s ICM csatajóba (könig 1iik tesója) ... hát izé, szova a tamiya elmehet a ...
hellodebil 425106 2006. augusztus 10. 11:40
Válasz erre
Chevy!
A 3 zsebcsatahajóra ott van az Italeri! Igaz 1:720-as kicsinyitések, de gyönyörüek! Scharnhorst és Gneisenau-t illetően meg Revell 1:570-esek! A Revell egyébként nagyon sok olyan hajót gyárt, amit más gyártók nem! Mindenesetre a Tamiya 1:350-esben megkérdőjelezhetetlen!
Ha utánna nézel sztem külföldről beszerezhetőek más gyártók ezen hajói! Tuti h van nagyobb méretben ezek közül a hajók közül!
Heller-t felejtsd el, nem méltó arra h hozzá fogjak, én inkább megépitem újra kicsiben ezeket a hajókat!
ChevyG 425105 2006. augusztus 10. 01:48
Válasz erre
Bundesign 425104 2006. augusztus 10. 01:35
Válasz erre
pedig az airfixnek vannak szép hajói! pl a belfast! kifejezetten tetszik! :)
MrChef 425103 2006. augusztus 9. 23:08
Válasz erre
hellodebil 425102 2006. augusztus 9. 22:39
Válasz erre
Én nem tudom h mi mivel készült, mindenesetre elmondom amit láttam egy haveromnál:
Bismarck 1:400 Heller
-ha fogsz egy tervrajzot de elég egy kép vagy egy másik makett, és mellé rakod a heller makettjét, mintha nem is azt a hajót látnád. Nem fedi a valóságot a makett felépitése! Pontatlan és más... más a daruja más a kéményén a rács stb. had ne soroljam. Ezen nincs mit vitázni ezek TÉNYEK. De ha nem hiszitek vegyétek meg, és aztán a doboz felbonáta után rájöttök amiről beszéltem... Hellert hajóban felejtsétek el!!!
Kalóz 425101 2006. augusztus 9. 20:00
Válasz erre
A Lenin is Heller szerszámmal készült, ahogy az Auróra meg a Potemkin (Patyomkin) is. És igazán nem lehet elmondani róluk, hogy gagyik lennének. Sajnos a Szibírt már nem sikerült megszereznem, pedig az sem volt egy rossz jégtörő(makett).
lucky 425100 2006. augusztus 9. 14:09
Válasz erre
ChevyG 425099 2006. augusztus 9. 14:03
Válasz erre
nem látszik Lucky hozzászólása:S
ChevyG 425097 2006. augusztus 9. 12:06
Válasz erre
én csak 350, és 700as mératben dolgozok (400 csak a heller miatt)

addig szerzek sok anyagot hozzá, és majd homéjd lessz:)
hellodebil 425096 2006. augusztus 9. 11:54
Válasz erre
Gneisenau.JPG méret: 80.9 KB
Graf Spee1.JPG méret: 79.3 KB
Graf Spee2.JPG méret: 92.7 KB
Figyelj... az egy dolog h nem gyártja más 1:400-asban, de oylan szintű eltérések vannak... pl egy daru mintha az űrből szedték volna, köze nincs az eredetihez! Ha a Bismarck ilyen ,akkor nincs kétségem afelől, hogy a többi hajója is ilyen! Nekem egyébként van egy régi Gneisenau-m, Revell gyártmány 1:570-es, akkor inkább azt ajánlom, egész jópofa kis makett! És még egy Graf Spee 1:720-as Italeri, nagyon jó a minősége, csak kár h ilyen kis picike!
(a festésük nem oly igényes és pontos, mint ahogyan ma elkésziteném, de ezeket kb 10 évvel ezelőtt épitettem... 12 évesen)
ChevyG 425095 2006. augusztus 9. 11:17
Válasz erre
bismarck academy lessz az tuti (esetleg, ha valaki hozzám vág egy tamiyát)

más nem gyártja ezeket a hajókat abben a méretben
hellodebil 425094 2006. augusztus 9. 11:03
Válasz erre
Hy!
Heller hajókat nem ajánlom! Rengeteg eltérés és pontatlanság van rajtuk, egyszer láttam egy 1:400-as Bismarckot, félelmetes milyen gagyi volt...
Kalóz 425090 2006. augusztus 8. 22:06
Válasz erre
ChevyG 425088 2006. augusztus 8. 21:08
Válasz erre
olvastam a "festés" tápikban, bots!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.