/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
hellodebil 425360 2006. augusztus 30. 22:58
Válasz erre
Naggyon duurva! A Yamaton igy elkésziteni ezeket a hidroplánokat! Azt viszont láttam h feljavitottad ezeket is, mert pl az üveg ki lett vmivel pótolva, bár azt csak te tudod mivel!
Az enyémre túlzás mondani h nagyon szép, rég raktam össze, és azóta a lenti oldalon láttam a pontos festési sémát. Mindensetre a talpak csúcsára, lehet utólag a piros festést felviszem majd. Egyébként egy 1:72-es Revell, rég vettem kb 5-6 éve, elég ritka dolog volt akkor is. Nem tudok arról h más gyártó is előjött volna ezzel.
Jól mondtad, az Arado Ar-196-os volt a Bismarckon és a Tirpitzen, gondolom a másik két csatacirkálón is, de pl a Graf Spee féle 1:720-as makettemhez vmi duplafedelű hidroplánt mellékeltek, majd utánna nézek mi a tipusa pontosan.
SImi 425359 2006. augusztus 30. 22:43
Válasz erre
webDSCN5134.jpg méret: 111.2 KB
webDSCN5167.jpg méret: 100.3 KB
webDSCN5154.jpg méret: 102.1 KB
webDSCN5125.jpg méret: 98.7 KB
webDSCN5175.jpg méret: 116.2 KB
Ez nagyon szép! Ugyebár a német hajókon is ez a típus szolgált? Méretarány? Ezt pedig én követtem el 1/350-ben...
hellodebil 425358 2006. augusztus 30. 22:26
Válasz erre
M?solat - Ar196 - 002.JPG méret: 103.8 KB
M?solat - Ar196 - 003.JPG méret: 115.3 KB
M?solat - Ar196 - 005.JPG méret: 96.7 KB
Nah és egy kis meglepi - repülő - de szorosan ide tartozik a fórumhoz, réges rég épitettem :DDD
hellodebil 425357 2006. augusztus 30. 21:52
Válasz erre
Egyébként ha valakinek kell, nekem vannak elég nagyban (kb méteres) kinyomtatott Tirpitz festési sémák a lenti oldalról.
SImi 425356 2006. augusztus 30. 18:56
Válasz erre
Persze, hogy elkészítheted, akkor majd mellékelek egy kis anyagot is a kötélzethez.
ChevyG 425355 2006. augusztus 30. 18:39
Válasz erre
fuffuuu, ez az oldal nagyon jóóó! kel keresnem a heller Scharn-t!
ChevyG 425354 2006. augusztus 30. 18:38
Válasz erre
hellodebil 425353 2006. augusztus 30. 16:39
Válasz erre
Tudom, hogy ez már nagyon sok igy egyszerre... de ha az eddigieket jól fogtam, akkor - a már évek óta kész - Tirpitzem kötélzetét is elvileg elkészithetem? Hmm... újabb kihivások elében ézek :D
SImi 425352 2006. augusztus 30. 15:10
Válasz erre
Hamarosan küldöm akkor az anyagot, remélem, tudod majd valamire használni...
hellodebil 425351 2006. augusztus 30. 13:58
Válasz erre
Húh, thanx!!! :D Most aztán nagy teher nyugszik a vállamon! Elküldtem a mailt, mégeccer ezer köszönet!
SImi 425350 2006. augusztus 30. 13:02
Válasz erre
Az egész maradékot elküldöm neked, ha kell. Ára nincs, ill. annyi, hogy a legjobbat igyekszel a Musashi-ból kihozni. A korlátok kb 90%-a van meg, a hajótestre biztosan elég. Ezen kívül is van még benne néhány dolog, ami hasznos lehet... Persze legalább a postacímedet küldd el emailben.
hellodebil 425349 2006. augusztus 30. 10:21
Válasz erre
Hmm... felkeltetted az érdeklődésem a korlátok iránt, (Musashira - oder Yamato - (1:350) valókról beszélünk - ugye? :DD ) Mennyire hiányos? És ha neked nincs szükséged rá, milyen árban adnád el?
hellodebil 425348 2006. augusztus 30. 10:18
Válasz erre
Jaja, most h mondod elég valószinű, hogy csak lefedték a horogkersztet.
Egyébként a Scharnhorst festésének rengeteg variációja van, nekem nagyon teccik a későbbi hadműveletek alatt alkalmazott festése is. Mindenesetre a lenti oldalt tanulmányozd át, mert sok elég jól használható kép van a festéseiről!
Sebi 425347 2006. augusztus 30. 09:40
Válasz erre
Kalóz 425346 2006. augusztus 30. 08:51
Válasz erre
Egy régebbi Top Gunban nagyon jó vízalatti felvételek vannak a Bismarck roncsáról. És ott valóban jól látszik a svasztika. Ha lesz időm, előkeresem, ha addig nem kerül elő máshonnan.
Kalóz
ChevyG 425345 2006. augusztus 29. 23:00
Válasz erre
scharnhorst.jpg méret: 139 KB
ez a festés valós lehet? mert ha sikerül 1 hellert szerenem akkr ilyen lesz! 1edül az nem tetszik (más hajón se), hogy eltérő szinüek a lovegtornyok felső részei.
ChevyG 425344 2006. augusztus 29. 22:57
Válasz erre
igenigen!

nemrég láttam a Bismarck roncsáról a d.filmet, és ott 1értelmüen kivehető volt a kereszt! (nem volt az egész látható, mert pont ott tört le a hajó orra)
SImi 425343 2006. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Bocs, azt hiszem, a könyvben szószerint arra ad utasítást a parncsnok, hogy "távolítsák el" a horogkereszteket. A roncs feltárásakor ezek a helyükön voltak!!! Tehát valószínűbb, hogy egyszerűen letakarták vmilyen ponyvával, hogyha újra kell, ne kelljen újra kimérni, meg festegetni az egészet...
SImi 425342 2006. augusztus 29. 22:25
Válasz erre
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
Törékenyek??? Még a saját készítésű korát se oly nagyon sérülékeny, pedig az rézdrótból van. Ez a maratás pedig rozsdamentes acélból. Nem mondom, ha fejjel lefelé leejted, lehet hogy megsérül, de remélem, nem készülsz ilyen atrakcióra. Ezt kifejezetten a festés után kell a felület szélére ragasztani (természetesen pillanatragsztóval) és utána festeni (ezt a legjobb akrillal, mert az egyből fedi a fémet; nem baj, ha nem pont az a színárnyalat). Gyorsan megy a dolog. És a nálad sokkal ügyetlenebb amerikai makettezők is szépen meg tudják csinálni...
Igen, csak a főfedélzet fa borítású, a többi ugyanolyan szürke, mint a felépítmények oldala.
hellodebil 425341 2006. augusztus 29. 17:37
Válasz erre
Sajnos az a nagy bajom van, hogy a hajótestet már lefújtam - és igy hogy rögzitem a korlátot? Miből van a korlát? Mert annyira kicsi törékeny dolgok ezek, h ezért félek hozzáfogni, nem akarom elrontani az eddig elkészült munkám :S
Egyébként a Musashi fedélzeteinek a festése (leszámitva az ágyúfedélzeteket) ugyanoylan szürke szinüek voltak ,mint oldalról nézve a felépitmények?
SImi 425340 2006. augusztus 29. 14:40
Válasz erre
Figyelj! Nekem megmaradt szinte az egész korlát-készlet a maratásomból (mivel ugyebár saját korlátot készítettem; különben Eduard maratás). Szívesen elküldöm neked a "maradékot", ha nem sértelek meg vele. - Igen, a szárazecsetelés úgy működik, ahogy leírtad; persze ez csak az elv, a többire meg rájössz magadtól. Az a lényeg, hogy csak a pallók osztásai kapjanak egy kis feketét jó hegyes szögből.
hellodebil 425339 2006. augusztus 29. 14:31
Válasz erre
Jah és az Óriások csatájában azt irja a szerző, hogy miután kifutott Bergenből a Bismarck, 22.én átfestették a horogkereszteket az orron és a hátsó fedélzeten, valamint az ágyútornyok megkülönböztető (sárga) festését is átmázolták. Amint vmi újabb infót kapok el -azt megosztom veletek :DD
hellodebil 425338 2006. augusztus 29. 14:23
Válasz erre
Háát... igen, sajnos jól látod a helyzetet, én is sokat filóztam ezen a két fedélzet panel közti résen... elég csúnya, és kezdem belátni h ez a Tamiya sem olyan nagy durranás! Mindenesetre a kötélzetet szeretném elkésziteni, és ha jól sikerül majd, akkor a Bismarckon - amit tervbe vettem - elkészitem majd a korlátokat is! Persze az sem mellékes, hogy 10 rongy egy iylen készlet ha jól láttam, de ha neki állok arra nem fogom sajnálni a pénzt! De egyenlőre nagyon messze vagyok ugyebár a végkifejlettől.
Másik - amit szintén emlitettél - a fedélzetet kicsit kopottasra szeretném akkor, ez a szárazecsetelés hgoy is működik? A nevéből adódóan úgy képzelem el, h nagyon vékonyan ecsettel - kicsitk idörzsölöm pl egy papirra és amikro alig fog, azzal kenegetem üvatosan a fedélzetet? Vmi hasonlót eccer egy VII-C-n évekkel ezelőtt rozsda készitésénél próbáltam - közepes sikerrel.
SImi 425337 2006. augusztus 29. 14:15
Válasz erre
A képek rossz emlékeket idéznek bennem... hát még a középső darabbal mennyi ilyen munkád lesz!!! Különben nagyon klassz lett, ami eddig elkészült. Azt azonban biztos te is észrevetted, hogy a középső és az első fedélzet-darab közt tekintélyes rés tátong... ide - ha szabad javasolnom - egy méretes húzottszálat ragassz be (az lenne a jó, ha jól kidudurodna a résből) és csiszold el, aztán pedig kicsit karcold újra ott a felületet. Bár a pallók osztása - sajnos - pozitív, vagyis kiálló, (Én ezeket feketével szárazecseteltem a végén. )de a karcolással is szépen össze lehet hozni a két darabot. Különben szerintem ne add fel a korlátok elkészítését! Nagyon sokat dob egy hajón! Én kézzel készítettem el a Yamato-m korlátredszerét 3 (!) nap alatt kézzel. (a hajó 2 évig épült.) Ma már sok jóféle maratás létezik, ezekkel viszonylag könnyen megoldhatod ezt a kérdést. És ehhez nem kell profinak lenni, én sem vagyok az. Amit eddig csináltál, nagyon színvonalas, ne add lejjebb!!!
hellodebil 425336 2006. augusztus 29. 13:59
Válasz erre
maszkol?val.JPG méret: 58.7 KB
M?solat - 100_4562.JPG méret: 88 KB
Mindig ámulok bámulok, amikor a munkáidról készitett képeket látom! Gratula mégeccer ezekhez a hajókhoz! Én már többször is emlitettem, h nem vagyok profi - nem vállakozok korlátok és egyéb feljavitások elkészitésére, de szeretném az alap kittet szépen elkésziteni. Biztos ezért sokan fújolhatnak, de nekem az is szép, ha a dobozban lévő makettet elkészitem. Mindenesetre a Musashi kötélzetét szeretném majd megcsinálni, csak nagyon félek, attól h balul sül el vmi... :S
Addig is h lássátok a maszkolósánál mire gondoltam... hát ami a képen lácci, azt kb egy óra alatt ragasztgattam körbe... :D (magamhoz képest a festés utáni eredmény is szép)
SImi 425335 2006. augusztus 29. 13:15
Válasz erre
9a.jpg méret: 268.6 KB
10a.jpg méret: 242.6 KB
DSCN5608.jpg méret: 249.3 KB
Az olajfestékek közt is nagy különbség tud lenni. Pl a Tamiya olajfestékkel festett felületet bármikor - akár fél év múlva is - oldani tudja a higító, de a Humbrolt (és általában a többit nem). Ezt csak azért írom, mert pont a Yamato fedélzetének festésekor erre nagyon ráfaragtam. Én ugyanis a megadott sárgás színre (deck tan) még finoman ráecseteltem két világosbarna árnyalatot jól felhigítva... szóval errősen meglepődtem... végülis akrilra kellett váltanom, és úgy tudtam csak kivitelezni a dolgot. - Szerintem elég a 3 óra várakozási idő, gondolom, nem valami rettentő vastag rétegeket fújtál. Különben elárulom, én egy fújással elintéztem a festést: az a lényeg, hogy jól takarjon. - Én is kb fele-fele arányban szoktam a festékeket higítani. Az alsó rész festése jól sikerült, milyen színt használtál oda? Vagy te is úgy keverted ki? Mellékeltem két képet a kötélzetekről: az első a Yamato kötélzete majdnem teljesen rézdrótból van, ez azért kicsit rizikósabb (könnyen megsérülhet) és nehezebb is a készítés. A másik a Montana-é, viszont rugalmas damilból van, kivéve a két árboc közti állókötélzetet (a jelzőzászlók kötelei is a damilból vannak), mert azok az említett mp3-as rézdrótok.
hellodebil 425334 2006. augusztus 29. 11:47
Válasz erre
Olajos festékkel dolgozom! Épp most végeztem az első réteggel a fedélzet festésén, azt mondták h 6 órát várjak két réteg felvitele közt, de sztem kevesebb lesz max 3 óra, nem hinném h megoldja az alatta lévő réteget, hiszen fújtam, az eleve gyorsabban szárad! Vélemény? :D
Jah és én kb fele fele arányban használok higitót, ill olajos festéket, elárulom h az alját - a vöröset a hajónak egy rétegben fújtam le, sztem igy is jó lett. (régen is igy csináltam)
SImi 425333 2006. augusztus 29. 06:27
Válasz erre
SZia!
Az enamel olajfesték, véletlenűl nem a akril festékekre gondolsz? Különben mindegyiket lehet kapni, mindegyiknek van előnye és hátránya is.
Kötélzet, antenna: én pl a Montana-n rugalmas damilt használtam, ami persze egy kicsit vastag, de szépen több szálra lehet bontani. Én vagy 3 éve vettem Móváron, az idén is láttam a lengyeleknél. Aztán jó még a lycra is, bár szerintem azt jóval cikisebb felilleszteni, mert egy kis gombolyag-szerű az egész. Talán ez nyerhető a harisnyából. Igen ám, de az állókötélzetet nem lehet ezekből csinálni, ami illeszkedik a fekvő kötelekhez, mert behúzza azt. Ide réz drótot ajánlok. Az mp3-asok elromlott fülhallgatójában a vezeték kb 0.05-ös, ez remekül megfelelt nekem. De mondjuk a Musashi 350-es, oda jó a 0.1-es is. Természetesen pillanatragasztót használok. Hogy ne legyen megfolyás, én 0.2-es rézdrót darabkával szoktam odatenni a ragasztócseppet. Ja, és ez már a leg-leg utolsó fázis!
Kopi 425332 2006. augusztus 29. 02:03
Válasz erre
Szia Hellodebil !

Kötélzet, antenna,... stb kialakítására a javaslatom a következő:
Végy egy női harisnyát ( ha barátnőről zsákmányolod még izgalmasabb :-) )
Vágd fel az oldalát csípötől bokáig (csak a harisnyát) szedj ki belőle néhány szálat a kívánt antenna ill kötél vastagságának megfelelően s finoman megfeszítve s megsodorva kész az antenna ill kábel a ragasztáshoz pillanatragasztót kell használni.
Sok sikert! ha kérdésed van irj.
Üdv Kopi
hellodebil 425331 2006. augusztus 28. 23:14
Válasz erre
Erről még nem is hallottam, h sötét lett volna a fedélzet festése! Mindenesetre már elkezdtem fa szinnel, szóval én igy épitem meg, én alapozót azért használok h jobb tapadást érjek el a festéshez. Én vagyok az aki most szembesült azzal h az új festékek (enamel) igencsak megváltoztak (kárukra) - régen sokkalta erősebb védelmet nyújtott a festés, most ha megkarcolom kicsit, annak igencsak nyoma marad, a régi Tirpitzemen bezzeg csak a kalapács fogna :DD
Egyébként a lenti Musashinak h készitették el a kötélzetét? Ezen én is szeretném elkésziteni, de a lehető legegyszerűbb módon... mi a titka, hogy feszes legyen, milyen anyagból va egyáltalán, hol lehet ezt kapni (én nem drótból akarom elkésziteni) milyen ragasztót használnak hozzá, h ne follyon meg stb... tudna vki ebbe nsegiteni? Jah és ezt gondolom akkor készitik el, amikor már teljesen kész a makett - ugye?
ChevyG 425330 2006. augusztus 28. 19:53
Válasz erre
kellene 1 oldal, ahhol csak hajók festései vannak

tud valaki ilyenről?
SImi 425329 2006. augusztus 28. 18:45
Válasz erre
Musashi.jpg méret: 282 KB
musashi-omami.jpg méret: 68.3 KB
musashi-seitaroohki4.jpg méret: 33 KB
musashi-seitaroohki5.jpg méret: 22.9 KB
Őszintén megvallva én még soha nem használtam alapozót... Szerintem akkor éri meg az alkatrészeket lefesteni, ha már kész a beépítésre (pl sorja nélkül), mert különben mégegyszer festheted. A kis dolgokat (hacsak nem fém) nyugodtan lehet festeni ecsettel később is - ne maszkold le. A Musashi festéséhez annyira nem értek. Erről is időnként nagy vita folyik. Vannak, akik szerint pl a fedélzet fekete v. sötétszürke volt az utolsó bevetésen.
ChevyG 425328 2006. augusztus 28. 18:42
Válasz erre
1 revell 570es hajóm van (emlitettem pár sorral lejjeb), és azut mondom soha többet

sok helyen a hellert szidják, pedig mióta vadászok valami 400as felszinit közülük
hellodebil 425327 2006. augusztus 28. 15:14
Válasz erre
Persze! Mostmár a Musashit akarom elkésziteni, de még nagyon messze a vége! Te minden apró elemet lefújsz egyébként alapozóval? Most ezen filózom, mert akkor - ahogy korábban emlitettem - az öntőkereten fújom le a kis részeket, és aztán fogok neki a "fűrészelésnek" és a festésnek... egyébként a Musashi felépitményének a tetején, milyen szinű volt a radar (vagy mifene) mert én fehérnek láttam bizonyos maketteken, festményeken... és a fedélzeten azt a sok csörlőt stb.-t maszkolóval fedjem le? Mert van pár zűrös rész, ami elég horror igy...
Egyébként a Bismarck iránti szenvedélyem régről leledzik, vmikro 10 évesen kaptam életem első hajómakettjét 1:570 Revell Bismarck :D
SImi 425326 2006. augusztus 28. 15:01
Válasz erre
Én a kísértés ellenére is inkább a Musashi-t fejezném be, csak utána állnék neki a Bismarck-nak. Gondolj bele: fél év múlva felkelti az érdeklődésedet egy másik hajó, akkor annak álsz neki? A végén csupa félkész hajóid lesznek...
hellodebil 425325 2006. augusztus 28. 14:52
Válasz erre
Ma meghozta a postás bácsi az Óriások csatáját, már el is olvastam az izgi részeket (elfogom az elejétől a végéig) - nagyon jó könyv, kicsit másképp tekintek arra a legendás ütközetre, és még ehez hozzá jön az is, hogy egy kicsit haladtam a Musashival (kb egy hónap után)! De a könyv olvasása után, azt érzem h Bismarckot kéne épiteneeem... :DD
ChevyG 425324 2006. augusztus 28. 12:33
Válasz erre
Sebi 425323 2006. augusztus 28. 10:24
Válasz erre
Hello !

Nem tudom mennyire vagy jó németes, de itt le van írva:

www.modellversium.de/galerie/artikel.php
ChevyG 425322 2006. augusztus 28. 07:16
Válasz erre
van 1 revell titanicom (570es), és már gyüjtöm az anyagot hozzá, hogy az oceán fenekére küldhessem! (ennél a hajónál sokkkal nagyobb munka lessz, mint a Mushashinál.
SImi 425321 2006. augusztus 27. 23:15
Válasz erre
Szóval az ilyen roncs-építés egészen más műfaj: itt nem kell korlátokkal, ajtókkal, egyéb apróságok százaival bíbelődni (vagy csak nagyon kis mértékben). Viszont a realisztikus megjelenítés nagy kihívás.
Bundesign 425320 2006. augusztus 27. 22:47
Válasz erre
hellodebil 425319 2006. augusztus 27. 22:38
Válasz erre
www.modellversium.de/galerie/artikel.php EZt nézzétek, ezen betojtam... vááá, ezt már tényleg nem lehet überelni!
SImi 425318 2006. augusztus 27. 20:56
Válasz erre
4 hónap alatt egész jó ez a Trumpi Hood, bár lehet, hogy a sietség (nyilván időben az elsők közt szeretett volna lenni a készítője) itt-ott a minőség rovására ment: az első kémény szikrafogó rácsa nem sikerült valami tökéletesre. Úgy látom, a kötélzet sem az erőssége, de azért egész jól összehozta a WEM maratást az alapkészlettel.
ChevyG 425317 2006. augusztus 27. 19:30
Válasz erre
ez a víz hogyan készülhetett?

www.modellversium.de/galerie/artikel.php

de a hajó se rossz...
ChevyG 425316 2006. augusztus 27. 19:16
Válasz erre
Sőőőt, én köszönöm Nektek, mert a "vita" "kirobbantója" én voltam!
Keri 425315 2006. augusztus 27. 19:12
Válasz erre
SImi 425314 2006. augusztus 26. 14:44
Válasz erre
Köszön, Sebi barátom, hogy a tényállást ilyen korrektül összefoglaltad. Véleményeddel teljes mértékben egyetértek. A lefestett tat- és orr-részekről és a hullámokról én annyit tudok, hogy ez a módszer nagyon bevált az I.VH alatt, és így sikerült sokszor becsapni az ellenség távolság és irányszög bemérését - különösen a tengeralattjárókét - és ez a módszer sok hajót mentett megannak idejében. Úgy tudom, az un balti csíkokat a saját tengeralattjárók számára festették fel a könnyű azonosítás miatt. Ugyanis a háború első felében a németek teljesen uralták a Balti-tengert. A Balti-tengeren kívül pedig természetszerűleg értelmét vesztette ez a jelzés. A legutolsó napokban pedig azért festették sárgára a tornyok tetejét, hogy a saját repülőgépek (Franciaországból felszállva)tudják azonosítani a hajót.
ChevyG 425313 2006. augusztus 26. 11:27
Válasz erre
ja, mert a villanymotoros megoldásokbol indultam ki!
Sebi 425312 2006. augusztus 26. 11:13
Válasz erre
Sziasztok !

Tudom, hogy nem illik beleszólni két ember vitájába, főleg ha nem is kérik meg rá az embert, de szeretném egy kissé világosabbá tenni a Bismarck festése körüli polémiát. Szóval a Bismarck mikor elkészült a békebeli festést viselte, vagyis a törzse sötétszürkére, a felépítménye pedig világosszürkére volt festve. Amikor elkerült lengyelbe, átfestették a balti színekre. Ez egy az előzőtől eltérő sötétszürke és világosszürke festés volt. Álcázásképp pedig felfestették az ún. balti csíkokat és a hajó orrát és tatját befestették egy egészen sötétszürke színre. Aztán úton Norvégia felé a felépítményen lévő csíkokat lefestették, és mielőtt kifutottak volna Norvégiából szintén volt egy festés. Ekkor a törzset is újrafestették és csak az orrhullámot hagyták meg. De ez a festék nem fedett rendesen, így az előző nyoma ottmaradt. Azon sokáig el lehetne vitázni, hogy ezt különböző képeken mennyire lehet látni, de egy dolog tény. A Bismarck sötétszürke törzzsel és világossszürke felépítménnyel indult el Norvégiából. A Debil által mutatott linken pedig szépen le lehet követni, hogy a lövegházak tetejét milyen színűre fesették.
SImi 425311 2006. augusztus 26. 11:06
Válasz erre
Szerintem az ACA Bismarck hajócsavatjai egész jók, én nem erőltetném túlzottan a cserét.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.