/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
ChevyG 425194 2006. augusztus 15. 14:54
Válasz erre
Sebi 425193 2006. augusztus 15. 14:48
Válasz erre
Hello !

A Shinano elsüllyesztésében akármilyen furcsán is hangzik, de semmi szerepe nem volt a páncélvédettségnek. A történet sokkal egyszerűbb.
Ha jól emlékszem Kuréban építették és az a hely egyre közelebb került az amerikai repülőgépek hatósugarához. Úgy döntöttek, hogy a végső szerelést máshol végzik el, ezért a hajó kifutott anélkül, hogy a belső vízzáró falak rendesen ki lettek volna építve (akárcsak valami japán Titanic). Maga a torpedótalálat nem lett volna végzetes ( ha jól tudom a találat után még vagy 6 órán át a felszínen volt a hajó). Sőt ! Megpróbálták partrafuttatni is, és a kísérőrombolók kb 30 km-t el is húzták a torpedótalálat helyétől. De hát ugyebár nem volt ami megállítsa a vizet és a hajó elsüllyedt.
hellodebil 425191 2006. augusztus 15. 14:17
Válasz erre
Simi, eszméletlen a Montana-d! :O Le a kalappal előtted, én ilyet nem tudnék késziteni, lusta vagyok, türelmetlen, de tényleg 1:700-ban ezt kivitelezni... nem rossz, nem rossz...
hellodebil 425190 2006. augusztus 15. 14:06
Válasz erre
Jah, és ha már itt tartunk, a "Das Boot" kötelező minden hadihajó őrült társamnak!!! :D Alap film!
hellodebil 425189 2006. augusztus 15. 14:03
Válasz erre
De! Német tengeralattjárók mentették a Laconia több ezer túlélőjét, amikor is szövetséges repülőgépek tüzet nyitottak az egyértelmű szituban, nem valószinű h nem tudtak arról mi folyik alattuk... a német tengeralattjáróparancsnoka még a környék "diplomáciai semlegesitését is kérte" hogy menthessék a túlélőket!
Az, hogy likvidálni kell őket, soha nem hangzott el ily formában. Sajnos a görög Peleus legénységének lemészárlása az embertelenség jeles példája volt. Annak ellenére h mindkét fél részéről háborús bűntettek történtek, nem lehet azt mondani h a német tengerészek kegyetlenek lettek volna.
Tudom h nem a topichoz tartozik, de azért azt nem árt tudni, h az I. vh-ban a németek 178 (199) tengeralattjárót vesztettek és kb 14 millió tonna hajóteret semmisitettek meg.
A II. vh-ban 14,5 milliót, mig 718 tengeralattjárót vesztettek! A szürke farkasok 37000 főnyi személyzetéből 32000 soha nem tértek vissza.
A II. vh minden egyes napján 20000 ember halt meg naponta!!! A tengeralattjáró háború - noha nagy vesztességeket okozott a szövetségeseknek - soha nem voltöntő befolyással a háború kimenetelét illetően.
ChevyG 425188 2006. augusztus 15. 13:35
Válasz erre
Szal Te is nézted "A Bismarck felktatása" című doksi filmet:)
Ballard szerint a 2 eggyüttesen sülyesztette el. (önelsűlyesztés + lékelés)

Laconia nem az a parncs, hogy a német (tengeralattjárók) nem segíthetnek a túlélőknek? (söt asszem likvidálni kellett öket?)
hellodebil 425187 2006. augusztus 15. 13:30
Válasz erre
Tudom :)
A Rodney és a King V George reggel 8:47-kor kezdte el lőni a Bismarckot, ami nem tudott megfelelően manőverezni igy esélytelen volt. A közrefogott hajót másfél órán át lőtték az angolok, 2860!!! lövedéket lőttek ki a Bismarckra.
Egyébként a mai napig tisztázatlan az, h a rommá lőtt Bismarckot valóban a Dorsetshire-ről kilőtt 3 torpedó süllyesztette-e el, mert felmerült annak a lehetősége, hogy a német tengerészek!
Egyben viszont nem osztom véleményed, mert az angolok nem mentették a a túlélőket! Az h 107 embert vettek a fedélzetre bosszúvágyásból... a Hood és legénysége megsemmisülése után úgy gondolták, h ez a "méltó bosszú", pedig az ütközetben történt, 65 év után is érthetetlen, h tengeralattjáró veszélyre hivatkozva abbahagyták a mentést, és ott hagytak több száz segitségre váró embert, tv-ben láttam Bismarckon szolgáló tengerész elbeszélését:
Elmesélte h a cirkálók fedélzetéről lógó kötelekbe kapaszkodtak - ő már fent volt - és egyszercsak érezték, ahogy a hajó elkezd lassan siklani, és értetlenül nézték a vizben fuldokló bajtársai ezt... soha nem felejti el a tekintetüket...
Ez volt az egyik fő momentum a tengeralattjáró háború fordulópontján kiadott Laconia parancshoz vezető eseményeknek
ChevyG 425186 2006. augusztus 15. 13:24
Válasz erre
csak ámulok
GRAT!

(a gép alsó része tuti, hogy fehér! (másba nem tudok belekötni:))
SImi 425185 2006. augusztus 15. 13:21
Válasz erre
DSCN8543w.jpg méret: 228.1 KB
DSCN8548w.jpg méret: 245.2 KB
DSCN8554ww.jpg méret: 233 KB
DSCN8580ww.jpg méret: 253.5 KB
Végülis szerintem inkább a 350-esekre érdemesebb saját korlátot készíteni, de 700-ban sem lehetetlen a dolog. A Montana-ról küldök képeket illusztrációnak: a felépítményen maratás, a hajótesten pedig saját korlát van. De pl a fő lövegtoronyokon látható kapaszkodók is saját készítés, ezeket speciel maratásból nem hiszem, hogy meg lehetne csinálni.
ChevyG 425184 2006. augusztus 15. 13:07
Válasz erre
1. két torpedo találat swordfishekröl:
-hajótest (nem fontos)
-kormánylapát (pont ez ellenséggel szembe kellet hajózni, amúgy csak 6-10 óra kelett volna és obeért volna a luftwaffe oltalma alá!)

2. az ellenséges hajók tüzvonalába kerül és pokoli ütközet történt. 5. György v a Wales-i herceg meghátrál müszaki gondok mijatt. közben a hajó 100 sebböl vérzik.

3. végül (megtorpedózzák a magatehetettlen hajótestet (ha jol tom a dorsetshire-röl, ami mentő hajója is lett a német tengerészeknek)
hellodebil 425183 2006. augusztus 15. 12:57
Válasz erre
Elég rövid pályafutása volt, ugyanakkor olvastam h a háború éveiben 23 repülőgép-hordozót vesztettek a japánok és legalább 10 japán rep. hordozót amerikai tengeralattjárók süllyesztettek el!!! Azon gondolkozom, hogy vajon a Shinano-t is a Yamato osztályéhoz hasolnó övpáncéllal látták-e el,és akkor is ilyen "könnyen" elsüllyedhetett a hajó... a Musashit is torpedókkal (és bombákkal) süllyesztették el. 409 mm-es páncélzat a vizvonalban (torpedók tipusát nem ismerem annyira) ennyit ért egy légi vagy tengeralattjáróról inditott torpedó ellen? Mindenesetre azt is olvastam h. az amerikaiak minden 13. torpedója volt "eredményes". Nyilván sokmindentől függ egy torpedó hatása, de az is tény, h a Bismarck csatahajót boritó Wotan-acél páncélzat megvédte a torpedóktól a hajót, a vesztét az okozta h a tat alatt robbant torpedó eldeformálta a kormánylapátot és a hajócsavarokat is.
Régről rémlik h a német tengeralattjárók torpedói a norvégiai háborúban katasztrófális eredményt produkáltak, ugyanakkor azt ezt követő fejlesztések már a mágneses tér változását érzékelő torpedók kifejlesztéséhez vezettek, ezek a torpedók a hajó gerince alatt robbantak fel, és a viznyomás roppantotta ketté a hajótestet. Ez sokkal pusztitóbb fegyver volt, mint a hagyományos érintő-gyújtós torpedó.
ChevyG 425182 2006. augusztus 15. 11:17
Válasz erre
SImi: ha még nem láttad!

www.modellversium.de/kit/artikel.php
ChevyG 425181 2006. augusztus 15. 11:07
Válasz erre
700as hajóra érdemes rakni korlátot? kb 3mm magas lenne :-S
SImi 425180 2006. augusztus 15. 07:45
Válasz erre
sinano1.jpg méret: 162.2 KB
sinano2.jpg méret: 134.8 KB
ss6.jpg méret: 168.4 KB
ss4.jpg méret: 156.8 KB
DSCF0168.jpg méret: 104.6 KB
A Shinano építésének története is bizonyítja, hogy az igaz szemléletváltás a midway-i csata után következett be a repülőgép-hordozók javára. Addig ugyanis a Shinano-t cstahajónak építették, utána - a történtek hatására és persze a veszteségek pótlására - a projektet hordozó építésére módosították. Ha jól emlékszem, 44 végére, novemberre készültek el vele. Első próbaútján egy amerikai tengeralattjáró megtorpedózta és elsüllyesztette (talán a USS Skate?). Itt küldök néhány képet is egy szép makettről, amelyet sajnos nem én készítettem...
ChevyG 425179 2006. augusztus 15. 03:50
Válasz erre
jobban jártak volna, ha a másik két hajót is hordozóvá alakitják (igaz, Mi maketezők nem jártunk volna jól...)
hellodebil 425178 2006. augusztus 14. 22:32
Válasz erre
shinano 1.JPG méret: 30.7 KB
shinano & yamato.JPG méret: 66 KB
Hy!
Ezt a két képet érdekességként raktam be, ami arra utal, h a háború éveiben igenis már a repülőgép-hordozók épitését szorgalmazták, ez a Yamato osztály 3. hajója, amit végül rep. hordozónak fejeztek be, Shinano volt a neve és a vh. legnagyobb rep. hordozója volt.
ChevyG 425177 2006. augusztus 14. 17:34
Válasz erre
köszi!
szerintem angol lesz belőle!
gluer 425176 2006. augusztus 14. 16:42
Válasz erre
lucky 425175 2006. augusztus 14. 16:05
Válasz erre
lucky 425174 2006. augusztus 14. 16:04
Válasz erre
hasfalka!
Köszi!
A fotók I. Frigyes Vilmos brandenburgi választófejedelem-ről lennének?:)
ChevyG 425173 2006. augusztus 14. 15:45
Válasz erre
nem, de az alapján, amit küldtél látom, hogy menni fog! ennek örömére már szét is bontottam 1 hajszárítót, ami megörvendeztetett jópár méter rézdróttal!:)
SImi 425172 2006. augusztus 14. 14:59
Válasz erre
Kipróbáltad a korlátkészítést??? Azért néha a fotomaratott korlát is jól jöhet néhány cikis helyre.
ChevyG 425171 2006. augusztus 14. 14:36
Válasz erre
amúgy igazad van! soha többé nem veszek fotomaratott korlátokat. sokkal szebb a kézi és legalább nem lapos!
ChevyG 425170 2006. augusztus 14. 14:32
Válasz erre
ezaz!

lehet megcsinálom az angolt!!!

meg van az aurora is és annak is világosas szürke a hajóteste (de azt legalább jol van dokumentálva, mivel péterváron muzeum)
Sebi 425169 2006. augusztus 14. 13:37
Válasz erre
Sajnos a későbbi festésekről már mondhatni nem sok van (sőt, igazából semmi). Ebben a linkben van egy kép, ami a hajót akkor ábrázolja, mikor az orosz forradalom alatt egy rövid ideig az angolok kezére került:

www.steelnavy.com/CombrigPanteleimon.htm

Leírás híján csak következtetni lehet, hogy valószínűleg az egész hajó szürke volt és mivel akkor még nem használtak olyan sötét színeket, mint a második vh-ban, így nagyjából bármilyen szürke lehet, amit medium grey-nek írnak le.
hellodebil 425168 2006. augusztus 14. 13:32
Válasz erre
Mindenesetre a Tirpitz-et már megépitettem. Most a Musashin a sor, akármilyen lomha szörny volt, mégis gyönyörűen néz ki :D Egyszer neki állok a Bismarck-nak is, szerintem aki hadihajókat készit, annak az kötelező! :D
Sebi 425167 2006. augusztus 14. 13:21
Válasz erre
Igen, olvastam azt a részt is és megmondom őszintén, hogy az effajta összehasonlítósdit nemigen szeretem. Főleg azért, mert tényleg szubjektívek.
hellodebil 425166 2006. augusztus 14. 13:18
Válasz erre
Ugyanezt irtam én is! a Bismarck tűzvezetése nagyon preciz volt, ahogy egyszer régen a Top gunban olvastam:
"
A tüzéreik azonnal viszonozták a tüzet, és gyorsan be is lőtték magukat. 7 perce tartott a tűzpárbaj, mikor a saját lövéseinek füstjétől és a közelében becsapódó ellenséges lövedékek viz és füstpermetétől beboritott Hood-ot végzetes találatok érték... a Bismarck legalább egy, a levegőből meredeken lecsapódó lövedéke áttörte a vékony páncélzatú fedélzetet, és a hajótestben robbant a lőszerraktárban. A hatás elképesztő volt.. Tilburn kadét csak arra emlékszik, hogy valaki jelentette: eltűnt a tájoló, egy másik pedig, hogy eltűnt a kormánykerék... és a viz elérte a normális körülmények közt a viz felett 14 méterrel álló hid szélét."
ChevyG 425165 2006. augusztus 14. 13:10
Válasz erre
A Bismarck nem volt a leg nagyobb csatahajó a világon, de a tűzvezetése nagyon profi volt és talán meg is haladta a korát.
Sokan a csatahajó témában keverik a leg jobbat a leg nagyobbal.

Mire ment a yamato a 9 db 460 lövegeivel, ha el se találja a célpontot?

A Bismarcknak 8db 380asa volt de az pontos volt!
ChevyG 425164 2006. augusztus 14. 13:06
Válasz erre
ChevyG 425163 2006. augusztus 14. 12:58
Válasz erre
Köszi!

örülök is meg nem is: örülök, hogy végre valami infó, de ez a festés szerintem nagyon bazári?
csak 1 festése lehetett a hajónak?
Sebi 425162 2006. augusztus 14. 12:36
Válasz erre
Ja ! Bocs ! Most nézem, hogy az árbóc szürke. Legyen mondjuk humbrol 140 v. 145
hellodebil 425161 2006. augusztus 14. 12:36
Válasz erre
Hmm... ismerem régről ezt az oldalt, mindenesetre irnak érdekes dolgokat... eléggé szubjektiv, pl a Bismarckot az összehasonlitásban eléggé lehúzzák, ami kissé nevetséges... a Bismarck 1941-ben a világ egyik legmodernebb csatahajója volt! Nem véletlen h porrá zúzta az angolok csatahajóit, ha utánna nézel bármely szakirodalomban, technikailag és egyéb téren is messze felúlmúlta bármely angol, francia vagy olasz csatahajókat! Ezek tények, ez az összehasonlitás meg pont az ellenkezőjét állitja, "érdekes" az egész :DDD
Sebi 425160 2006. augusztus 14. 12:26
Válasz erre
Hello ChevyG !

Íme:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ru/potemkin2-400-rw/rw-index.html

Tulajdonképp négy szín az egész: fekete, fehér, sárga (de az a sárga, amit angolosan buff yellownak írnak le) és valami teak a fedélzetre.
ChevyG 425159 2006. augusztus 14. 11:41
Válasz erre
csak a szinek érdekelnek

(már vadáászopm nem is tudom mióta!)
ChevyG 425158 2006. augusztus 14. 11:40
Válasz erre
nekem a potemkine-röl kellene anyag!!!
Sebi 425157 2006. augusztus 14. 11:40
Válasz erre
A japán hajókhoz pedig ezt:

www.combinedfleet.com
Sebi 425156 2006. augusztus 14. 11:37
Válasz erre
Hi,

Sajnos tévedsz Hellodebil. Abban az értelemben, hogy azért maradtak leírások arról, hogy 60-90 éve milyen színűre festették a hajókat. Konkrétan a második vh.-s festésekkel kapcsolatban engedd meg, hogy a figyelmedbe ajánljam ezt az oldalt:

www.shipcamouflage.com/index.htm
ChevyG 425155 2006. augusztus 14. 10:40
Válasz erre
engem érdekel! (bots, ha tolakodok!):)
hasfalka 425154 2006. augusztus 14. 08:58
Válasz erre
Lucky!

A Kurfurst legjobb ismereteim szerint választofejedelmet jelent. Ha érdekel akoor küldhetek róla egy pár fotót is.

Z
ChevyG 425153 2006. augusztus 14. 07:56
Válasz erre
SImi 425152 2006. augusztus 13. 23:25
Válasz erre
ChevyG!
Elment az anyag, remélem, megkapod és tudod használni. Én ezzel a módszerrel már nem csak korlátot, de kapaszkodósorokat és félkorlátokat stb is el tudok készíteni. Sok sikert!
gluer 425151 2006. augusztus 13. 23:15
Válasz erre
I. Frigyes Vilmos brandenburgi választófejedelem "jelzője" volt "Der Große Kurfürst"
ChevyG 425150 2006. augusztus 13. 22:37
Válasz erre
megköszönném! mehet imélbe is!!!
SImi 425149 2006. augusztus 13. 21:41
Válasz erre
Yamato88.jpg méret: 87.7 KB
ChevyG!
A képen egy csónakdaru van, csak látható a korlátrendszer egy kis részlete is, azért mellékeltem. Ugyanis a 350-es Yamato-m egész korlátrendszere saját készítés.
Természetesen nagyon szívesen leírom neked részletesen is a technikát, ha érdekel. Drótot nagyon egyszerű szerezni: 1.Drágább mód: bemész egy hobbiboltba és megveszed; 2.Olcsóbb: elmész egy villanymotor-tekercselőhöz és tőle kérsz némi pénzért; 3.Legolcsóbb: szétbontasz elromlott elektromos kütyüket és abból kiszeded (az utóbbiakhoz nem árt egy tolómérő). Persze kell egy jó kis könnyű fúrógép és hozzá fúrószárak.
ChevyG 425148 2006. augusztus 13. 21:22
Válasz erre
ezek az amlített korlátok?

konkrétan leírnád a technikát? hol lehet venni drótot? (bots h kicsit buta a kérdés)
SImi 425147 2006. augusztus 13. 21:18
Válasz erre
csnakdaruk.jpg méret: 228.4 KB
Én nagy vonalakban úgy csinálom, ahogy Zsille Péter Zsolt leírja, csak nem acéldrótot használok a korlátoszlopokhoz, hanem rézdrótot (0.2 v 0.3) a vízszintes részhez pedig nem horgászdamilt, hanem vagy szintén rézdótot (0.1) vagy legutóbb a Montana-hoz pedig lycrát. A Zsille által használt anyagokkal próbálkoztam legelőször, de nem volt könnyű vele dolgozni, és a végeredmény se volt igazán szép. A rézdróttal viszont nagyon egyszerű a munka, és az eredmény is szép - szerintem.
SImi 425146 2006. augusztus 13. 15:14
Válasz erre
Szerintem tökéletes! (lehet, hogy azért írom, mert az enyém is pont ilyen?) Szóval, ami mérvadó szines képet eddig láttam (Yamato Múzeum, Kure; komolyabb makettek 99 %-a ezt a színt adja vissza.
hellodebil 425145 2006. augusztus 13. 13:27
Válasz erre
Msolat - 100_4515.JPG méret: 83.5 KB
Hy!
Nos ismét erőt vettem magamon, és lefújtam az alját a hajómnak, Simi, szted jó a szin? Már kezd alakot ölteni nagyvonalakban...
lucky 425144 2006. augusztus 13. 12:53
Válasz erre
ChevyG!
Igen!
Menet közben más forrásból már sikerült megoldani a problemát.
Szerinte Nagy Választófejedelem. Már csak az a kérdés h a kersztségben vajon milyen nevet viselt ez az alak.:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.