<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 425157 | 2006. augusztus 14. 11:40 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 425156 | 2006. augusztus 14. 11:37 | ![]() | |
Hi, Sajnos tévedsz Hellodebil. Abban az értelemben, hogy azért maradtak leírások arról, hogy 60-90 éve milyen színűre festették a hajókat. Konkrétan a második vh.-s festésekkel kapcsolatban engedd meg, hogy a figyelmedbe ajánljam ezt az oldalt: www.shipcamouflage.com/index.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 425155 | 2006. augusztus 14. 10:40 | ![]() | |
engem érdekel! (bots, ha tolakodok!):) | |||||
hasfalka | Adatlap | 425154 | 2006. augusztus 14. 08:58 | ![]() | |
Lucky! A Kurfurst legjobb ismereteim szerint választofejedelmet jelent. Ha érdekel akoor küldhetek róla egy pár fotót is. Z | |||||
ChevyG | Adatlap | 425153 | 2006. augusztus 14. 07:56 | ![]() | |
Köszi! Megkaptam! | |||||
SImi | Adatlap | 425152 | 2006. augusztus 13. 23:25 | ![]() | |
ChevyG! Elment az anyag, remélem, megkapod és tudod használni. Én ezzel a módszerrel már nem csak korlátot, de kapaszkodósorokat és félkorlátokat stb is el tudok készíteni. Sok sikert! | |||||
gluer | Adatlap | 425151 | 2006. augusztus 13. 23:15 | ![]() | |
I. Frigyes Vilmos brandenburgi választófejedelem "jelzője" volt "Der Große Kurfürst" | |||||
ChevyG | Adatlap | 425150 | 2006. augusztus 13. 22:37 | ![]() | |
megköszönném! mehet imélbe is!!! | |||||
SImi | Adatlap | 425149 | 2006. augusztus 13. 21:41 | ![]() | |
A képen egy csónakdaru van, csak látható a korlátrendszer egy kis részlete is, azért mellékeltem. Ugyanis a 350-es Yamato-m egész korlátrendszere saját készítés. Természetesen nagyon szívesen leírom neked részletesen is a technikát, ha érdekel. Drótot nagyon egyszerű szerezni: 1.Drágább mód: bemész egy hobbiboltba és megveszed; 2.Olcsóbb: elmész egy villanymotor-tekercselőhöz és tőle kérsz némi pénzért; 3.Legolcsóbb: szétbontasz elromlott elektromos kütyüket és abból kiszeded (az utóbbiakhoz nem árt egy tolómérő). Persze kell egy jó kis könnyű fúrógép és hozzá fúrószárak. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425148 | 2006. augusztus 13. 21:22 | ![]() | |
ezek az amlített korlátok? konkrétan leírnád a technikát? hol lehet venni drótot? (bots h kicsit buta a kérdés) | |||||
SImi | Adatlap | 425147 | 2006. augusztus 13. 21:18 | ![]() | |
Én nagy vonalakban úgy csinálom, ahogy Zsille Péter Zsolt leírja, csak nem acéldrótot használok a korlátoszlopokhoz, hanem rézdrótot (0.2 v 0.3) a vízszintes részhez pedig nem horgászdamilt, hanem vagy szintén rézdótot (0.1) vagy legutóbb a Montana-hoz pedig lycrát. A Zsille által használt anyagokkal próbálkoztam legelőször, de nem volt könnyű vele dolgozni, és a végeredmény se volt igazán szép. A rézdróttal viszont nagyon egyszerű a munka, és az eredmény is szép - szerintem. | |||||
SImi | Adatlap | 425146 | 2006. augusztus 13. 15:14 | ![]() | |
Szerintem tökéletes! (lehet, hogy azért írom, mert az enyém is pont ilyen?) Szóval, ami mérvadó szines képet eddig láttam (Yamato Múzeum, Kure; komolyabb makettek 99 %-a ezt a színt adja vissza. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425145 | 2006. augusztus 13. 13:27 | ![]() | |
Nos ismét erőt vettem magamon, és lefújtam az alját a hajómnak, Simi, szted jó a szin? Már kezd alakot ölteni nagyvonalakban... | |||||
lucky | Adatlap | 425144 | 2006. augusztus 13. 12:53 | ![]() | |
ChevyG! Igen! Menet közben más forrásból már sikerült megoldani a problemát. Szerinte Nagy Választófejedelem. Már csak az a kérdés h a kersztségben vajon milyen nevet viselt ez az alak.:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425143 | 2006. augusztus 13. 12:47 | ![]() | |
ki hogyan csinál korlátot? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425142 | 2006. augusztus 13. 09:03 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 425141 | 2006. augusztus 13. 08:21 | ![]() | |
Rosszul írtam A groserben van a fura betű.:p | |||||
lucky | Adatlap | 425140 | 2006. augusztus 13. 08:15 | ![]() | |
Nekem a Grosser Kurfürst(S=a görög bétához hasonló jellel) van meg egyelőre szintén dobozban. Egyelőre anyagot próbálok gyűjteni róla. Tényleg tudja vki mi a franc az a kurfürst? | |||||
ChevyG | Adatlap | 425139 | 2006. augusztus 12. 21:16 | ![]() | |
Macal | Adatlap | 425138 | 2006. augusztus 12. 21:12 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 425137 | 2006. augusztus 12. 20:02 | ![]() | |
Nekem van egy ICM Markgraf-om (1/350), de még nem álltam neki, mert nem tudtam hozzá használható rajzot szerezni. Minőségre kb annyit tud, mint a Tamiya Bismarck. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425136 | 2006. augusztus 12. 16:41 | ![]() | |
ICM hajót készített már valaki? | |||||
SImi | Adatlap | 425135 | 2006. augusztus 12. 13:13 | ![]() | |
Ha kipróbálod a Gunze matt lakkot, feltétlenűl végezz vmin próbafújást, nehogy meglepetés érjen! Ha túlhigítod, szabálytalan alakú fehér foltok tűnnek fel száradás után, ha pedig túl sűrű, apró, fehér pöttyök jelentkezhetnek a felületen. De ha elkapod a higítást, nagyon szép matt felületet kapsz. Arra is ügyelj, hogy ne legyen nagyon vastag a lakkréteg. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425134 | 2006. augusztus 12. 09:39 | ![]() | |
Na látod, én osztom a te véleményed! Mivel én mint már mnodtam nem vagyok profi modellező - csak a saját szórakoztatásomra készitek néha néha maketteket - számomra az a legfontosabb, hogy az én szememet gyönyörködtesse az elkészült hajó! Persze próbálok a valósághoz ragaszkodni, de kétlem hogy közülünk bárki is tudná, milyen festést kapott egy 60-90 évvel ezelőtti hadihajó! Ki fogom próbálni a Gunze lakkját - az alapozója tényleg jó(életembe előszőr használtam alapozó festést) - sokan dicsérik modell boltokban is! | |||||
SImi | Adatlap | 425133 | 2006. augusztus 11. 22:11 | ![]() | |
Pontosan erről írtam én is! A különböző fórumokon késhegyre menő vitákat folytatnak a különböző festésekről, árnyalatokról. De ezeket az "elméleteket" sehogy se lehet bizonyítani. Különösen nem egy hajó viszonylatában, amelyet ma lefestettek egy színre, holnapra megfakult a napsütéstől és a tengervíztől, holnaputánra pedig még jobban megfakult, egy hét múlva pedig már rozsda foltok is jelentkeztek itt-ott. Persze nem azt mondom, hogy mindegy, hogy milyen színre festjük, bármelyik szürke szín jó. Törekedni kell, hogy az a szín nagyjából fedje a valóságot, a többin vitatkozni abszolut fölösleges. Ráadásul létezik a "Scale effekt " is... Egy szóval: ha te olyannak láttad a kurei 1/10-es Yamato-n azt a szürkét, és azt kikeverted és lefestetted vele a hajót, az teljesen jó. Különben én a Tamiya által megadott XF 53-t használtam, szerintem az is jó szín a hajóhoz. Én mondjuk ragaszkodnék a matt lakkozáshoz a végén. Egy festő barátom szerint érdemes kipróbálni a Plextol nevű akril lakkot, ami félfényes és ecsettel is nagyon jól terül. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425132 | 2006. augusztus 11. 21:45 | ![]() | |
Utánna néztem tüzetesebben, és a Tamiya is vmi hasonló szint használ, de ha megnézed a Yamato múzeum képeit, meg máshol is ott készült képeket, lehet fogalmad arról, hogy milyen szinű votl az igazi. Ugyanakkor 61 év után honnan tudhatná bárki is h milyen volt pontosan? A Musashiról és Yamato-ról kb ha 40 képet össze tudtam szedni, azok 90% semmire nem jó, főleg h mind fekete fehér kivétel nélkül. Ezért úgy gondolom h a Yamato múzeumban készült képek a legmérvadóbbak, hisz ők tudhatják leginkább milyen szinnel votl festve a hajó. Az h a képek mennyire adják vissza ezt az árnyalatot, más kérdés, nincs pénzem arra h személyesen meggyőződjek erről :D | |||||
SImi | Adatlap | 425131 | 2006. augusztus 11. 18:56 | ![]() | |
A lakkozást semmiképpen nem ajánlatos kihagyni: véd a fénytől, amely meg tudja sárgítani-fakítani a festést. Persze ha a festék nem tapad a felületre jól, azt nem tudja korrigálni. Egy biztos: egy árnyalatnyit a lakkozás változtat a festésen. Ettől nem szabad megijedni. Ugyan melyik szín az autentikus??? Látsz egy színt egy fotón, az a valóságban nem valószínű, hogy pont ugyanolyan. Ha selyemszínű a festés, és ennél akarsz maradni, akkor válassz ilyem lakkot. Bár én a leginkább a Gunze matt lakkot javasolnám. Bár előbb próbáld ki vmin a fújás előtt!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 425130 | 2006. augusztus 11. 18:18 | ![]() | |
A lakktól golyóálló biztosan nem lesz, de érdemes lelakkozni. :) Védi a festéket és a felkerült matricákat a portól, nedvességtől stb. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425129 | 2006. augusztus 11. 17:38 | ![]() | |
Egyébként Simi! A helyemben te lelakkoznád a hajót? egy félfényes szürkével fújtam, és nem akarom hogy elveszitse a hatását, mert nagyon eltaláltam a szint, én a Yamato múzeumban lévő munstrum alapján választottam a MM 2085-ösét. Eléggé sérülékeny a festése, viszint azt mnodták h a lakk valamennyire véd a mechanikai sérülésektől... ez igaz? Egyébként hogy teccik a szine? | |||||
SImi | Adatlap | 425128 | 2006. augusztus 11. 16:09 | ![]() | |
"én csak korlátot szoktam venni hozzá" Én meg pont azt szeretem hanyagolni. Több hasznát veszem a daruknak, radaroknak, csúszásgátló lemezeknek, ajtóknak stb... A korlát egy egyszerű dolog, de nem igazán szeretnék bonyolult, apró és érdekes formájú dolgokat kézzel legyártani mondjuk 1/700-ban és több példányban, mert nem szeretnék megőrülni... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425127 | 2006. augusztus 11. 14:47 | ![]() | |
70e Ft??? abbol 1 flottát ősszehozok! én csak korlátot szoktam venni hozzá | |||||
SImi | Adatlap | 425126 | 2006. augusztus 11. 14:33 | ![]() | |
Sebi! Persze még bele kell számolni a tervrajzokat és egyéb háttéranyagot, plusz festék, lakk stb apróságok és ott tartasz, hogy 70.000.- FT ... ez már nem kis pénz! De aki szereti a témát, és egy kicsit ügyeskedik, szép dolgot hozhat ki belőle. Ennyi pénzért... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425125 | 2006. augusztus 11. 14:24 | ![]() | |
Sebi! All right, de a maketten nem így néz ki! :))) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425124 | 2006. augusztus 11. 13:13 | ![]() | |
uhh, ezt nem is tudtam! | |||||
Sebi | Adatlap | 425123 | 2006. augusztus 11. 09:12 | ![]() | |
Kalóz ! Spee gróf leszármazottai szerintem agyoncsapnak téged, ha a családi címerüket holmi lengyel sakktáblának titulálod :))) Egyébként ha a Hellernek normális matricái lennének, akkor ez így nézne ki: cgi.ebay.com/German-Battleship-Graf-Spee-Crest-Wappen-Navy-Patch_W0QQitemZ6589652965QQcategoryZ36049QQcmdZViewItem | |||||
Sebi | Adatlap | 425122 | 2006. augusztus 11. 09:08 | ![]() | |
Plusz a kiegészítő a Hood-hoz kb 18e pénz, úgyhogy egy ötvenesből össze is lehet hozni egy igencsak felsőkategóriás makettet. Bár összeállítva még nem láttam, de volt szerencsém belenézni a dobozba és kezemben is volt a maratás (kb mint egy A4-es lap). Úgy csináltam, mint az ewokok a Jedi visszatérben, mikor Thripio történetét hallgatták: Vooo | |||||
SImi | Adatlap | 425121 | 2006. augusztus 11. 08:35 | ![]() | |
A Tamiyának persze van sok új és gyönyörű kitje, de ezek mind harcjármű, repülő, meg autó makettek. Hajót csak nagyon ritkán adnak ki. A legutolsó hajós készlet a Missouri-New Jesrsey volt 1/700-ban 2003-ban. 2000-ben pedig a Mikumát dobták ki szintén 700-ban. Szóval tőlük nagyon ritkán jön ki valami új. 350-ben pedig 1986 óta semmi... (King Gerorge V. volt az utolsó) A mai készleteik pesze már jobbak, mint a régiek, de nem pisil be az ember az örömtől, amikor egy-egy ilyenhez hozzájut. Ehhez képest a Trumpeter vagy tízet is kiad egy évben és ezek között vannak 350-esek is. A legnagyobb "baj" ezzel a kínai céggel az, hogy szinte csak amerikai hajókat adnak ki, mert azt a piacot akarják kiszolgálni. Azért persze a Trumpeter se szégyellős: az új készletekért ők is tudnak szép pénzeket kérni. A 350-es Hood kb 25 ezer Ft + 5 ezer postaköltség... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425120 | 2006. augusztus 11. 02:39 | ![]() | |
már mijóta erröl beszélek! a tamiya régen hatalmas volt, és még most is abbol él... mennyi új kitje van? és illreálisan drága. | |||||
SImi | Adatlap | 425119 | 2006. augusztus 10. 22:44 | ![]() | |
Majd elfelejtem! A legszebb Bismarck-Tirpitz kitet a Trumpeter adta ki 1/700-ban! Messze kenterbe veri precizitásban a 350-es Tamiyákat! Csak néhány csemege: ajtók, ablakok a helyükön (az utóbbikanak még a vízvetői is kidolgozva!!!), vésett pallók, gyönyörű lövegtornyok stb... szóval egy ékszer a készlet. Mindez potom 4500 Ft -ért... a GMM maratásával (olyan 3 e körűli az ára) és némi ügyességgel - nem vért izzadva - egy gyönyörűen részletezett hajót lehet belőle kihozni! | |||||
SImi | Adatlap | 425118 | 2006. augusztus 10. 21:56 | ![]() | |
Hát azért én nem vagyok a Tamiya Bismarck-Tirpitz-el 1/350-ben nagyon megelégedve. Azért ezek is elég régiek, ma-holnap 30. életévüket töltögetik be a cégnél. A 70-es évek végén nagy számok voltak, de ma már sokkal többet ki tudnak hozni egy ilyen plasztik kitből. A legfőbb hiányosságok: a fedélzeti elemek (3 db a fő fedélzet) illesztése nagyon ciki; ablakok, nyílászárók sehol (!!!), a csónakok, daruk, katapult elnagyoltak itt is, a fedélzet nem vésett stb. Ha pl megnézed a Trumpeter 350-es Hood-ját, amit az idén adtak ki, elámulsz, hogy mennyivel kifinomultabb! Pesze tavaly a Tamiya megígérte, hogy felújítja ezeket az ősi kiteket, de gyakorlatilag semmi nem történt, csak néhány plusz dolgot raktak a készletbe (pl fém propellerek) és minden maradt a régiben. Ezzel a sok apró hibával együtt még mindig ez a legjobb - sajnos. Ennek leginkább a maratások készítői (WEM; Eduard stb) örülnek a legjobban, mert ha vki kicsit szebbet akar kihozni belőlük, meg kell, hogy vegye a feljavítóikat. Ez pl a WEM estében kb 40 e Ft-ot jelent... de pl a fedélzet hibáira ők sem kínálnak gyógyírt... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425117 | 2006. augusztus 10. 19:10 | ![]() | |
Sebi! Mi az a lengyel sakktábla a hajó orrán? Kalóz | |||||
Sebi | Adatlap | 425116 | 2006. augusztus 10. 15:41 | ![]() | |
Hi, Konkrétan az elülső radar az maratás. A keresztárbócokon a lábalórészek szintén maratások (bár ha van türelmed hozzá drótból is megcsinálhatod), a kötélzet pedig 0.2-es és 0.5-ös rézdrót. A technika elég egyszerű: vágd ki a kellő hosszúságú darabot, majd fogd meg csipeszekkel a két végét. Aztán kezd el húzni, mintha szét akarnád tépni. Azt fogod tapasztalni, hogy a drót egyszercsak megfeszül. Ekkor próbáld oda ismét a helyére és vágd le a felesleges darabokat ( a feszítés miatt biztos, hogy hosszabb lesz a drót). Ha megvan ragaszd be a helyére és fesd le. Arra figyelj, hgy a megfeszített drótot már csak a végeinél fogva mozgasd, mert ha például középen fogod meg, könnyen meghajolhat. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425115 | 2006. augusztus 10. 14:22 | ![]() | |
Hy! Szép lett a hajó! Egy kérdés, a kötélzetet antennák ilyenek, miből készited? Én most küzdök a Musashival, és szeretném elkésziteni a kötélzetet! Előre is thanx a választ! | |||||
Sebi | Adatlap | 425114 | 2006. augusztus 10. 13:45 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425113 | 2006. augusztus 10. 13:41 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 425112 | 2006. augusztus 10. 13:41 | ![]() | |
szpen sikerült! grat! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425111 | 2006. augusztus 10. 13:40 | ![]() | |
szerintem nem müxik a link | |||||
Sebi | Adatlap | 425110 | 2006. augusztus 10. 13:36 | ![]() | |
Hát Debilnek abban igaza van, hogy a Heller hajók minősége igencsak hagy némi kívánnivalót maga után, de azt azért nem mondanám, hogy teljesen kukába valók. Némi türelmmel és maratással nekem ezt sikerült összehozni: www.modelshipgallery.com/gallery/ca/dkm/grafspee-400-gs/gs-index.html Ha jól értettem, akkor Chevy valami hasonlót szeretne építeni. A Revell 1/570-es hajók pedig szerintem minőségileg majdnem ugyanolyanok, mint a Heller hajók. Megvan a Scharnhorst és a Gneisenau is. Gyakorlatilag nem láttam minőségi különbséget a Graf Spee-hez képest. Ugyanolyan elnagyolt dolgok és pontatlan illesztések vannak mindegyik a maketten. A Tamiya uralma (legalábbis hajós témában) lassan már csak itthon lesz megkérdőjelezhetetlen. Legfőképp azért, mert viszonylag könnyű beszerezni őket. De kint már igen erős a konkurencia. Főleg a Trumpeter nevű kínai cég nyomul. Másrészt akármilyen hihetelenül is hangzik, a Chevy által felsorolt hajókat 1/350-ben senki(!) 400-ban pedig csak a Heller gyártja ! Pontosabban ha Chevy esetleg rászán kb 400 dollárt, akkor vehet egy ilyent: http://www.steelnavy.com/ISGraf.htm Ha jól emlékszem, akkor egy, a fenti linkben szereplő kisszériás céghez hasonló, vállalkozás már vagy 2 éve tervezgeti a 350-es Scharnhorstot, de eddig még semmi nem lett belőle. Úgyhogy a Heller jelenleg, ezekkel a közel 30 éves makettekkel, egyedül van a piacon. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425109 | 2006. augusztus 10. 13:27 | ![]() | |
heller bismarckot tuti nem vennék de az aca 9e, a tam (MIN) 16e tehát szerintem ha a tamiya 100%, akkor az aca 90% (a hellert hagyjuk), és ha ezekután nézed az árakat, akkor (NÁLAM) az aca a nyerő hellertöl csak két hajót épitenék meg: valamelyik zsebcsatahajót,vagy az 1ik csatacirkálót | |||||
hellodebil | Adatlap | 425108 | 2006. augusztus 10. 13:19 | ![]() | |
A Revell 1:570-est kb 15 éve tuti gyárt, rengeteg ilyen léptékű hajója van, valószinüsitem h azért, mert igy takarékos, alacsony áron, kb 2-3 ezer Ft-ért megveheted a Tirpitzet is akár, ami nem is olyan kicsi (42 cm) És elég jó a kidolgozása! Egyébként a Tamiya nagyon jó, akármit mondasz, épitettem Tirpitzet Academy-t 1:350-ben és a Tamiya azért egy minőségibb szint, bár mint mondom az Academy sem rossz! Van összehasolitási alapom. A ha oylan hajót akarsz épiteni, ami nem fedi a valóságot alapjaiban sem, akkor nosza rajta Heller, de az vmi más lesz, nem az ami rá van irva a dobozra... Én nem vitázom, csak a javad akarom. Sajnos a minőséget mindenhol meg kell fizetni! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.combinedfleet.com