<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hellodebil | Adatlap | 425209 | 2006. augusztus 16. 18:15 | ||
Azért nem rossz! Nagyon szép a festése. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425208 | 2006. augusztus 16. 17:32 | ||
kötélzet nem ártott volna | |||||
ChevyG | Adatlap | 425207 | 2006. augusztus 16. 17:32 | ||
2 kéményes :-o | |||||
hellodebil | Adatlap | 425206 | 2006. augusztus 16. 17:09 | ||
bocsi a sok "milyen"-ért :DD | |||||
hellodebil | Adatlap | 425205 | 2006. augusztus 16. 17:08 | ||
Egyébknét csak átköltözött az oldal ChevyG, ha ezt nem érted! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425204 | 2006. augusztus 16. 16:40 | ||
www.modelwarships.com/reviews/books-plans/warshipbooks/german-pocket-bb/dkmbb-05.jpg hát ezt nem értem!:S | |||||
hellodebil | Adatlap | 425203 | 2006. augusztus 16. 12:08 | ||
Végre vita szintere lett a fórum :D Te más véleményen vagy ezzel a Laconia paranccsal kapcsolatban, az h kiadták a parancsot, az én egyéni véleményem szerint sok mindennek tudható be, úgy mondanám, hogy a Laconia utasainak mentésekor történtek tetézték be ezt a folyamatot. Én igy gondolom, te úgy! Én ezt úgy értem kb., hogy mivel a háborúban előtte is előfordult számtalan esetben a túlélőket azért nem vették fel, mert igy - ahogy irtad - a személyzetben elszenvedett vesztesség fájóbb volt, mint maga a hajó elvesztése! Én csak azt állitom, mivel a nemzetközi egyezmények tiltották az ilyesfajta magatartást, ezért a Laconia elsüllyesztése után történt események kiválló indoknak bizonyúltak ahoz, h Dönitz kiadhassa a Laconia parancsot! És ezért mondom h egy folyamat végkifejlete volt a Laconia parancs, ürügy, hogy nyiltan szembe szegüljenek mindenfajta egyezménnyel. Ez már messze túl mutatott a korlátlan tengeralattjáró háború kifejezésen... Azért azzal nem árt tisztában lennünk h a háború azért háború, mert kegyetlen, és emberek halnak meg... egy akkora tengeralattjárón mint a német (vagy korabeli) U-boot-ok voltak, a személyzet is nyomorgott - nem hogy több száz embert kimenthessenek - egy gyilkoló gép volt, nem mentőhajó... a tengeralattjárók személyzetének volt a legminimálisabb esélye a túlélésre a fegyvernemek közül... A VII tipusai inkább... vizalá merülő naszádok voltak :D viccesen hangzik, de nagy részt a felszinen kellett haladniuk, a XXI tipus hozta a tengeralattjárók közt a robbanásszerű fejlődést. Ha bele gondolunk, a német tengeralattjárók a kor technikai csúcsát jelentették, és hatalmas jelentőséggel birtak a mai modern tengeralattjárók fejlődésében. Mégeccer mindenki figyelmébe ajánlom a "Das Boot"-ot A film sztem hibátlan, semmi ferdités, túlzás nincs benne. | |||||
Sebi | Adatlap | 425202 | 2006. augusztus 16. 10:57 | ||
Hi, Értem mire gondolsz és ugyan nem vagyok vérbeli "tengeralattjárós", de sajnos az összes forrás, amit találtam azt írja, hogy a Laconia parancs kiadásához csak a Laconia elsüllyesztése és a túlélők mentésekor történt dolgok vezettek. Vagyis semmi kapcsolat nincs a Bismarck túlélői és a Laconia parancs között. Az előzmény valahogy így nézhetett ki: Már 1939 őszén létezett egy parancs, 154 v. 156(?) számú hadparancs, aminek a lényege az volt, hogy tilos a segítségnyújtás. Emögött a parancs mögött egy elég embertelen számítás húzodott meg: Meg akarták fosztani az ellenséget a képzett személyzettől. A parancs ellenére azért akadtak "lovagias" parancsnokok, akik a lehetőségekhez képest valamilyen formában azért segítséget adtak az elsüllyesztett hajósoknak (mondjuk a szovjetekkel szemben nem voltak annyira gálánsak). A Laconia esete ennek vetett véget. Dönitz itt világossá tette, hogy ettől kezdve "nincs irgalom". Ami ezután történt (mint például a Peleus esete) tulajdonképp azért volt, mert sem a fentebb említett hadparancs, sem a Laconia parancs nem fogalmazott egyértelműen. Nem is lehetett egyértelmű a parancs, hisz a németeket (akármennyire is kegyetlenek voltak) azért kötötték bizonyos nemzetközi szabályok. Nem lehetett tehát nyíltan leírni, hogy az ellenséges hajósokat le kell gyilkolni. Ami tehát a Bismarck túlélőivel történt, az inkább bosszú volt a Hood-ért és ezt a németek is tudták. Ami Freyer könyvét illeti. Egyrészt igaza van Kalóznak (281-es hozzászólása). Más művekben én is találtam már idézeteket a könyvből. Másrészt az utószót leszámítva egyáltalán nem érzem szubjektívnek. Sőt ! Elég reálisan ír le dolgokat, mint például az Athenia elsüllyesztését vagy Prien Scapa Flow-i rajtaütését. | |||||
SImi | Adatlap | 425201 | 2006. augusztus 16. 10:10 | ||
Az óriások csatája-t kb 4 éve adták ki utóljára, még lehet, hogy könyvesboltokban is itt-ott meg lehet venni. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425200 | 2006. augusztus 16. 09:46 | ||
Jaja, ezt az "Óriások csatáját" már régóta kinéztem csak vhogy még nem jutottam el oda, hogy megvegyem, de most beszerzem... | |||||
Kalóz | Adatlap | 425199 | 2006. augusztus 15. 19:05 | ||
Ahhoz képest, hogy Freier könyvét mikor adták ki és mennyire szubjektív, Földi Pál és Géczi József is elég sokat felhasznál belőle. FP. akár oldalakat is változtatás nélkül. Akit egyébként a Bismarck története érdekel, olvassa el Ludovic Kennedy: Óriások csatája könyvét. Abban szinte minden benne van, sok későbbi munka is csak abból "idéz". | |||||
ChevyG | Adatlap | 425198 | 2006. augusztus 15. 17:30 | ||
pedig, ha forditva lett volna a németek nem hagyták volna ott öket! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425197 | 2006. augusztus 15. 17:17 | ||
Én is ovlastam e könyvet - ém félre értettél - már 1940-ben nyiltan kimondták, hogy nem ajánlatos a megtorpedózott hajók legénysége számára segitséget nyújtani (sőt ez vhova az I. világháborúba nyúlik vissza). Ennek összetett okai voltak, elsősorban h a saját hajót megvédjék, ill. a túlélők számát is csökkentsék. És a Bismarck túlélőivel történt események - az h hagyták őket vizbe fulladni a bosszús angolok - is vezetett oda h ezt nyomatékositsák. Minden iylen esetnek köze volt a Laconia parancshoz, ám ez az eset vezetett oda, hogy akár a mészárlást is elnézzék a parancsnokoknak... mondjuk úgy, hogy az események láncolata vezetett a La... blabla A Laconia-val történtek miatt adták ki a parancsot, de ennek már számos előzménye volt, többek közt a Bismarck esete is! Sztem elég érthetően kifejtettem h mire gondoltam :D Egyébként az ominózus könyv jó alap, ám szubjektiv! 1971-ben adták ki, azóta eltelt 35 év... sok könyvet el kell olvasni, tárgyilagos álláspont erről nincs is (hogy is lehetne, mindenkinek húz valamerre a szive :D ), de ha sokat olvasunk - sok forrásból, akkor talán közeledhetünk az objektivitás felé... | |||||
Sebi | Adatlap | 425196 | 2006. augusztus 15. 15:34 | ||
Nem tudom olvastad e P.H. Freyer-től a Halál a tengereken-t ? Egy-két mondatodból úgy tűnik igen, de azért engedd meg, hogy kissé kiigazítsam a dolgokat. Szóval annak, hogy az angolok hány túlélőt szedtek fel a Bismarck elsüllyesztése után és mennyit hagytak ott, igazából nincs köze a Laconia parancs kiadásához. A parancsot Dönitz admirális adta ki azok után az események után, melyek 1942 szeptember 12.-én történtek az Atlanti-óceán déli részén. Azon a napon este az U-156 tengeralattjáró elsüllyesztette az RMS Laconia nevű óceánjárót. Miután a hajó elsüllyedt, a tengeralattjáró parancsnoka felszínre vitte a hajóját, mert szerette volna a hajó rangidős tisztjeit elfogni. Rá kellett azonban döbbenie, hogy a vízben lévő hajótöröttek közt közel 2000 olasz hadifogoly is van. A kapitány ezt azonnal jelentette a parancsnokságnak és ugyanakkor mentőakcióba kezdett. Aztán szeptember 13.-án reggel nyílt adást adott le, melyben megadta a mentéshez szükséges koordinátákat. A mentés még 3 napig tartott, közben megérkezett még két német és egy olasz tengeralattjáró, hogy segítsen. Szenegálból pedig (vichy) francia hajók indultak el a túlélőkért. Szeptember 16.-án egy Ascension szigetéről felszállt amerikai B-24-es észrevette a felszínen lévő tengeralattjárókat és annak ellenére, hogy mind a négy tengeralattjáró tornyán vöröskeresztes jelzés volt és az U-156 parancsnoka jelzett is a gépnek, hogy mentőakció folyik, a repülőgép támadott. Dönitz ezekután bizonyítottnak látta, hogy az amerikaiak nem törődnek a vöröskeresztes jelzéssel és azzal sem, ha mentőakció folyik. Ezért kiadta a Laconia parancsot, mely a továbbiakban megtiltotta a segítségnyújtást a megtorpedózott hajók legénysége és utasai számára. Hát "röviden" ennyi. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425195 | 2006. augusztus 15. 14:55 | ||
igen! alap film! viszont az u 571et messze kerülje el mindenki!!! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425194 | 2006. augusztus 15. 14:54 | ||
ajkkor 1 véleményen vagyunk! | |||||
Sebi | Adatlap | 425193 | 2006. augusztus 15. 14:48 | ||
Hello ! A Shinano elsüllyesztésében akármilyen furcsán is hangzik, de semmi szerepe nem volt a páncélvédettségnek. A történet sokkal egyszerűbb. Ha jól emlékszem Kuréban építették és az a hely egyre közelebb került az amerikai repülőgépek hatósugarához. Úgy döntöttek, hogy a végső szerelést máshol végzik el, ezért a hajó kifutott anélkül, hogy a belső vízzáró falak rendesen ki lettek volna építve (akárcsak valami japán Titanic). Maga a torpedótalálat nem lett volna végzetes ( ha jól tudom a találat után még vagy 6 órán át a felszínen volt a hajó). Sőt ! Megpróbálták partrafuttatni is, és a kísérőrombolók kb 30 km-t el is húzták a torpedótalálat helyétől. De hát ugyebár nem volt ami megállítsa a vizet és a hajó elsüllyedt. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425191 | 2006. augusztus 15. 14:17 | ||
Simi, eszméletlen a Montana-d! :O Le a kalappal előtted, én ilyet nem tudnék késziteni, lusta vagyok, türelmetlen, de tényleg 1:700-ban ezt kivitelezni... nem rossz, nem rossz... | |||||
hellodebil | Adatlap | 425190 | 2006. augusztus 15. 14:06 | ||
Jah, és ha már itt tartunk, a "Das Boot" kötelező minden hadihajó őrült társamnak!!! :D Alap film! | |||||
hellodebil | Adatlap | 425189 | 2006. augusztus 15. 14:03 | ||
De! Német tengeralattjárók mentették a Laconia több ezer túlélőjét, amikor is szövetséges repülőgépek tüzet nyitottak az egyértelmű szituban, nem valószinű h nem tudtak arról mi folyik alattuk... a német tengeralattjáróparancsnoka még a környék "diplomáciai semlegesitését is kérte" hogy menthessék a túlélőket! Az, hogy likvidálni kell őket, soha nem hangzott el ily formában. Sajnos a görög Peleus legénységének lemészárlása az embertelenség jeles példája volt. Annak ellenére h mindkét fél részéről háborús bűntettek történtek, nem lehet azt mondani h a német tengerészek kegyetlenek lettek volna. Tudom h nem a topichoz tartozik, de azért azt nem árt tudni, h az I. vh-ban a németek 178 (199) tengeralattjárót vesztettek és kb 14 millió tonna hajóteret semmisitettek meg. A II. vh-ban 14,5 milliót, mig 718 tengeralattjárót vesztettek! A szürke farkasok 37000 főnyi személyzetéből 32000 soha nem tértek vissza. A II. vh minden egyes napján 20000 ember halt meg naponta!!! A tengeralattjáró háború - noha nagy vesztességeket okozott a szövetségeseknek - soha nem voltöntő befolyással a háború kimenetelét illetően. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425188 | 2006. augusztus 15. 13:35 | ||
Szal Te is nézted "A Bismarck felktatása" című doksi filmet:) Ballard szerint a 2 eggyüttesen sülyesztette el. (önelsűlyesztés + lékelés) Laconia nem az a parncs, hogy a német (tengeralattjárók) nem segíthetnek a túlélőknek? (söt asszem likvidálni kellett öket?) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425187 | 2006. augusztus 15. 13:30 | ||
Tudom :) A Rodney és a King V George reggel 8:47-kor kezdte el lőni a Bismarckot, ami nem tudott megfelelően manőverezni igy esélytelen volt. A közrefogott hajót másfél órán át lőtték az angolok, 2860!!! lövedéket lőttek ki a Bismarckra. Egyébként a mai napig tisztázatlan az, h a rommá lőtt Bismarckot valóban a Dorsetshire-ről kilőtt 3 torpedó süllyesztette-e el, mert felmerült annak a lehetősége, hogy a német tengerészek! Egyben viszont nem osztom véleményed, mert az angolok nem mentették a a túlélőket! Az h 107 embert vettek a fedélzetre bosszúvágyásból... a Hood és legénysége megsemmisülése után úgy gondolták, h ez a "méltó bosszú", pedig az ütközetben történt, 65 év után is érthetetlen, h tengeralattjáró veszélyre hivatkozva abbahagyták a mentést, és ott hagytak több száz segitségre váró embert, tv-ben láttam Bismarckon szolgáló tengerész elbeszélését: Elmesélte h a cirkálók fedélzetéről lógó kötelekbe kapaszkodtak - ő már fent volt - és egyszercsak érezték, ahogy a hajó elkezd lassan siklani, és értetlenül nézték a vizben fuldokló bajtársai ezt... soha nem felejti el a tekintetüket... Ez volt az egyik fő momentum a tengeralattjáró háború fordulópontján kiadott Laconia parancshoz vezető eseményeknek | |||||
ChevyG | Adatlap | 425186 | 2006. augusztus 15. 13:24 | ||
csak ámulok GRAT! (a gép alsó része tuti, hogy fehér! (másba nem tudok belekötni:)) | |||||
SImi | Adatlap | 425185 | 2006. augusztus 15. 13:21 | ||
Végülis szerintem inkább a 350-esekre érdemesebb saját korlátot készíteni, de 700-ban sem lehetetlen a dolog. A Montana-ról küldök képeket illusztrációnak: a felépítményen maratás, a hajótesten pedig saját korlát van. De pl a fő lövegtoronyokon látható kapaszkodók is saját készítés, ezeket speciel maratásból nem hiszem, hogy meg lehetne csinálni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425184 | 2006. augusztus 15. 13:07 | ||
1. két torpedo találat swordfishekröl: -hajótest (nem fontos) -kormánylapát (pont ez ellenséggel szembe kellet hajózni, amúgy csak 6-10 óra kelett volna és obeért volna a luftwaffe oltalma alá!) 2. az ellenséges hajók tüzvonalába kerül és pokoli ütközet történt. 5. György v a Wales-i herceg meghátrál müszaki gondok mijatt. közben a hajó 100 sebböl vérzik. 3. végül (megtorpedózzák a magatehetettlen hajótestet (ha jol tom a dorsetshire-röl, ami mentő hajója is lett a német tengerészeknek) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425183 | 2006. augusztus 15. 12:57 | ||
Elég rövid pályafutása volt, ugyanakkor olvastam h a háború éveiben 23 repülőgép-hordozót vesztettek a japánok és legalább 10 japán rep. hordozót amerikai tengeralattjárók süllyesztettek el!!! Azon gondolkozom, hogy vajon a Shinano-t is a Yamato osztályéhoz hasolnó övpáncéllal látták-e el,és akkor is ilyen "könnyen" elsüllyedhetett a hajó... a Musashit is torpedókkal (és bombákkal) süllyesztették el. 409 mm-es páncélzat a vizvonalban (torpedók tipusát nem ismerem annyira) ennyit ért egy légi vagy tengeralattjáróról inditott torpedó ellen? Mindenesetre azt is olvastam h. az amerikaiak minden 13. torpedója volt "eredményes". Nyilván sokmindentől függ egy torpedó hatása, de az is tény, h a Bismarck csatahajót boritó Wotan-acél páncélzat megvédte a torpedóktól a hajót, a vesztét az okozta h a tat alatt robbant torpedó eldeformálta a kormánylapátot és a hajócsavarokat is. Régről rémlik h a német tengeralattjárók torpedói a norvégiai háborúban katasztrófális eredményt produkáltak, ugyanakkor azt ezt követő fejlesztések már a mágneses tér változását érzékelő torpedók kifejlesztéséhez vezettek, ezek a torpedók a hajó gerince alatt robbantak fel, és a viznyomás roppantotta ketté a hajótestet. Ez sokkal pusztitóbb fegyver volt, mint a hagyományos érintő-gyújtós torpedó. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425182 | 2006. augusztus 15. 11:17 | ||
ChevyG | Adatlap | 425181 | 2006. augusztus 15. 11:07 | ||
700as hajóra érdemes rakni korlátot? kb 3mm magas lenne :-S | |||||
SImi | Adatlap | 425180 | 2006. augusztus 15. 07:45 | ||
A Shinano építésének története is bizonyítja, hogy az igaz szemléletváltás a midway-i csata után következett be a repülőgép-hordozók javára. Addig ugyanis a Shinano-t cstahajónak építették, utána - a történtek hatására és persze a veszteségek pótlására - a projektet hordozó építésére módosították. Ha jól emlékszem, 44 végére, novemberre készültek el vele. Első próbaútján egy amerikai tengeralattjáró megtorpedózta és elsüllyesztette (talán a USS Skate?). Itt küldök néhány képet is egy szép makettről, amelyet sajnos nem én készítettem... | |||||
ChevyG | Adatlap | 425179 | 2006. augusztus 15. 03:50 | ||
jobban jártak volna, ha a másik két hajót is hordozóvá alakitják (igaz, Mi maketezők nem jártunk volna jól...) | |||||
hellodebil | Adatlap | 425178 | 2006. augusztus 14. 22:32 | ||
Ezt a két képet érdekességként raktam be, ami arra utal, h a háború éveiben igenis már a repülőgép-hordozók épitését szorgalmazták, ez a Yamato osztály 3. hajója, amit végül rep. hordozónak fejeztek be, Shinano volt a neve és a vh. legnagyobb rep. hordozója volt. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425177 | 2006. augusztus 14. 17:34 | ||
gluer | Adatlap | 425176 | 2006. augusztus 14. 16:42 | ||
lucky | Adatlap | 425175 | 2006. augusztus 14. 16:05 | ||
lucky | Adatlap | 425174 | 2006. augusztus 14. 16:04 | ||
hasfalka! Köszi! A fotók I. Frigyes Vilmos brandenburgi választófejedelem-ről lennének?:) | |||||
ChevyG | Adatlap | 425173 | 2006. augusztus 14. 15:45 | ||
nem, de az alapján, amit küldtél látom, hogy menni fog! ennek örömére már szét is bontottam 1 hajszárítót, ami megörvendeztetett jópár méter rézdróttal!:) | |||||
SImi | Adatlap | 425172 | 2006. augusztus 14. 14:59 | ||
Kipróbáltad a korlátkészítést??? Azért néha a fotomaratott korlát is jól jöhet néhány cikis helyre. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425171 | 2006. augusztus 14. 14:36 | ||
amúgy igazad van! soha többé nem veszek fotomaratott korlátokat. sokkal szebb a kézi és legalább nem lapos! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425170 | 2006. augusztus 14. 14:32 | ||
ezaz! lehet megcsinálom az angolt!!! meg van az aurora is és annak is világosas szürke a hajóteste (de azt legalább jol van dokumentálva, mivel péterváron muzeum) | |||||
Sebi | Adatlap | 425169 | 2006. augusztus 14. 13:37 | ||
Sajnos a későbbi festésekről már mondhatni nem sok van (sőt, igazából semmi). Ebben a linkben van egy kép, ami a hajót akkor ábrázolja, mikor az orosz forradalom alatt egy rövid ideig az angolok kezére került: www.steelnavy.com/CombrigPanteleimon.htm Leírás híján csak következtetni lehet, hogy valószínűleg az egész hajó szürke volt és mivel akkor még nem használtak olyan sötét színeket, mint a második vh-ban, így nagyjából bármilyen szürke lehet, amit medium grey-nek írnak le. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425168 | 2006. augusztus 14. 13:32 | ||
Mindenesetre a Tirpitz-et már megépitettem. Most a Musashin a sor, akármilyen lomha szörny volt, mégis gyönyörűen néz ki :D Egyszer neki állok a Bismarck-nak is, szerintem aki hadihajókat készit, annak az kötelező! :D | |||||
Sebi | Adatlap | 425167 | 2006. augusztus 14. 13:21 | ||
Igen, olvastam azt a részt is és megmondom őszintén, hogy az effajta összehasonlítósdit nemigen szeretem. Főleg azért, mert tényleg szubjektívek. | |||||
hellodebil | Adatlap | 425166 | 2006. augusztus 14. 13:18 | ||
Ugyanezt irtam én is! a Bismarck tűzvezetése nagyon preciz volt, ahogy egyszer régen a Top gunban olvastam: " A tüzéreik azonnal viszonozták a tüzet, és gyorsan be is lőtték magukat. 7 perce tartott a tűzpárbaj, mikor a saját lövéseinek füstjétől és a közelében becsapódó ellenséges lövedékek viz és füstpermetétől beboritott Hood-ot végzetes találatok érték... a Bismarck legalább egy, a levegőből meredeken lecsapódó lövedéke áttörte a vékony páncélzatú fedélzetet, és a hajótestben robbant a lőszerraktárban. A hatás elképesztő volt.. Tilburn kadét csak arra emlékszik, hogy valaki jelentette: eltűnt a tájoló, egy másik pedig, hogy eltűnt a kormánykerék... és a viz elérte a normális körülmények közt a viz felett 14 méterrel álló hid szélét." | |||||
ChevyG | Adatlap | 425165 | 2006. augusztus 14. 13:10 | ||
A Bismarck nem volt a leg nagyobb csatahajó a világon, de a tűzvezetése nagyon profi volt és talán meg is haladta a korát. Sokan a csatahajó témában keverik a leg jobbat a leg nagyobbal. Mire ment a yamato a 9 db 460 lövegeivel, ha el se találja a célpontot? A Bismarcknak 8db 380asa volt de az pontos volt! | |||||
ChevyG | Adatlap | 425164 | 2006. augusztus 14. 13:06 | ||
ChevyG | Adatlap | 425163 | 2006. augusztus 14. 12:58 | ||
Köszi! örülök is meg nem is: örülök, hogy végre valami infó, de ez a festés szerintem nagyon bazári? csak 1 festése lehetett a hajónak? | |||||
Sebi | Adatlap | 425162 | 2006. augusztus 14. 12:36 | ||
Ja ! Bocs ! Most nézem, hogy az árbóc szürke. Legyen mondjuk humbrol 140 v. 145 | |||||
hellodebil | Adatlap | 425161 | 2006. augusztus 14. 12:36 | ||
Hmm... ismerem régről ezt az oldalt, mindenesetre irnak érdekes dolgokat... eléggé szubjektiv, pl a Bismarckot az összehasonlitásban eléggé lehúzzák, ami kissé nevetséges... a Bismarck 1941-ben a világ egyik legmodernebb csatahajója volt! Nem véletlen h porrá zúzta az angolok csatahajóit, ha utánna nézel bármely szakirodalomban, technikailag és egyéb téren is messze felúlmúlta bármely angol, francia vagy olasz csatahajókat! Ezek tények, ez az összehasonlitás meg pont az ellenkezőjét állitja, "érdekes" az egész :DDD | |||||
Sebi | Adatlap | 425160 | 2006. augusztus 14. 12:26 | ||
Hello ChevyG ! Íme: www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ru/potemkin2-400-rw/rw-index.html Tulajdonképp négy szín az egész: fekete, fehér, sárga (de az a sárga, amit angolosan buff yellownak írnak le) és valami teak a fedélzetre. | |||||
ChevyG | Adatlap | 425159 | 2006. augusztus 14. 11:41 | ||
csak a szinek érdekelnek (már vadáászopm nem is tudom mióta!) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |