/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
ChevyG 425060 2006. augusztus 5. 00:04
Válasz erre
Imi!

Már tettem is lépéseket trumpeter ügyben:)

hát igen, az a dioráma nagyon tetszett, talán azért mert a kor 1ik legmodernebb hadihajója és egy ősdinoszaurusz érdekes témát tud adni!:)

Zsile Péter Zsoltal én is szivesen beszélnék! (bár volt 1 munkálya, ami nekem nagyon nem tetszett)
Imi 425059 2006. augusztus 4. 22:09
Válasz erre
Kedves Kalóz barátom!
Örülök, hogy jól megvagy, és egyet is értünk! Éljenek a (K)kalózok!!!
Imi 425058 2006. augusztus 4. 22:05
Válasz erre
Kedves ChevyG barátom!
Hidd el, érdemes lemondani neked arról az Aoshima makettről, abból még a II.Vh-s hajót is naggyoón nehéz megépíteni, nem hogy a konvertáltat. Inkább dobd fel valahol eladásra, ha jót akarsz magadnak. Ezt vedd baráti jó tanácsnak. Inkább gyűjtsd a pénzed és két hónap után vedd meg a Trumpetertől azt a kitet, előbb fogsz végezni vele, mint az Aoshimával.
Különben hálás vagyok Zsille Péter Zsoltnak, mert az a cikk, ill. dioráma adott nekem is sok bátorságot és ötletet a kitek feljavításához. Min vagy 20 X elolvastam. Bár most már nem hiszek el neki mindent, ahogy csinálta az egészet. Pl szerinte nem lehet réz drótból megfelelő korlátot csinálni, csak acél drótból, meg horgász damilból... nos a Yamato-m egész korlát-rendszere réz drótból készült, de még a kötélzet is... és nem nagyon sérülékeny. Végülis felnyitotta a szememet, hogy milyen sok dolgot meg tudunk mi magunk is csinálni egy hajón. És milyen sok különböző megoldás létezik!!! Szóval azért nagyon hálás vagyok neki, és remélem, egyszer élő szóban is megköszönhetem neki ezt.
Ja, a Gold Medal maratással kapcsolatban inkább keress olyan vkit az ismeretségi kőrben, akinek van olyan kártyája, amivel lehet az internetről (www.pacificfront.com -ról) rendelni. Elfogadható áron kb két héten belűl mindent megkapsz.
Kalóz 425057 2006. augusztus 4. 21:09
Válasz erre
Imi!

Azt hiszem, ugyanarról beszélünk! :)))

Üdv: Kalóz
ChevyG 425056 2006. augusztus 4. 20:38
Válasz erre
váá ez mér ment el 2x???
ChevyG 425055 2006. augusztus 4. 20:38
Válasz erre
1 diráma lenne: annak ideléy Zsile Péter Zsolt csinálta 350es ben (yorktown(cg48)+NJ). nekem már (sajnos) adott az aoshima iowa.

gold medals-okat hol lehet rendelni (magyar oldalrol)
kiváncsi lennék, hogy milyen minőségű az a biz trumpeter kitt. (pont van eladó bizományis)
ChevyG 425054 2006. augusztus 4. 20:37
Válasz erre
1 diráma lenne: annak ideléy Zsile Péter Zsolt csinálta 350es ben (yorktown(cg48)+NJ). nekem már (sajnos) adott az aoshima iowa.

gold medals-okat hol lehet rendelni (magyar oldalrol)
kiváncsi lennék, hogy milyen minőségű az a biz trumpeter kitt. (pont van eladó bizományis)
Imi 425053 2006. augusztus 4. 20:14
Válasz erre
A japánok legnagyobb vesztesége Midway-nál talán nem is a négy nagy hordozó volt, hanem a kiváló pilóta-állomány elvesztése. Sokak véleménye szerint a II.VH legjobb haditengerészeti pilótái voltak ezek a japán harcosok. És ezeket a rendkívül képzett, veterán pilótákat nem tudták pótolni. Gondolj bele: egy maroknyi maradt meg ezek közűl, mégis az ellencsapás alkalmával a 3 ami hordozó pilótái se tudták megakadályozni, hogy haza ne vágják a Yorktown-t, pedig nekik még a radar is jelezte a helyet, az irányt stb. Szóval, ha a pilótaállomány megmarad, még sok fejfájást okoztak volna az amcsiknak. Yamamoto nagyon jól ismert Amerikát. Tudta, ha nem sikerül rövid idő alatt győzni, mindennek vége. Ez szerintem nem volt rossz gondolat, de tudhatta volna, hogy Amerika sohase törődött volna bele a vereségbe, néhány év "béke" után csúnyán visszavágtak volna.
Imi 425052 2006. augusztus 4. 19:59
Válasz erre
A modern New Jersey-ről nincs anyagom, de nem olyan nagyon vészes a dolog szerintem. Először is miért akarsz átalakításba fogni??? Ha jól tudom, ez a hajó kapható 1/700-ban a Trumpetertől (ha az esetleg a modernizált Iowa, ott se kell sokmindent átvariálni). Ráadásul nagyon valószínűleg a minőség kiváló, mindez - ha jól emlékszem - 4.500 Ft-ért. Régebben a Fabulis oldalán (kb fél éve) sokat találkoztam vele. Interneten is biztosan megrendelhető.
Az átalakítás iszonyatos sok türelmet, sziszifuszi munkát kíván... van, amit el kell tüntetned, lefaragnod, marnod, csiszolnod... van, amit meg le kell gyártanod... ez már majdnem olyan, mintha egy modellt építenél.
Ha megvan a Trumpeter makett, ahhoz talán még rajz se nagyon kell, csak keress hozzá képeket a neten. Azokat igyekezd jól átnézni. Esetleg még veszel hozzá egy Gold Medal-os maratást - és kezdődhet a munka! Legalábbis én így állnék hozzá.
Kalóz 425051 2006. augusztus 4. 19:49
Válasz erre
A "Ha" nem történelmi kategória!

Viszont, "ha" Hitler nem támadja meg a Szu-t, miközben meginvázolja Angliát, elveszíti Németországot. Sztálinék már csak hetekre voltak a támadás megkezdésétől! Erre egyre több bizonyíték kerül elő.
És akkor nem lett volna szocialista béketábor, hanem csak a Szu határai tolódtak volna ki - talán - az Atlanti óceánig! Mivel baráti segítséget nyújtottak volna a szövetséges Angliának.
Hááát, nem éppen szívderítő perspektíva ...

Üdv: Kalóz
Bundesign 425050 2006. augusztus 4. 19:42
Válasz erre
ezekszerint egy véleményen vagyunk! de mondjuk ha hitler nem támadja meg a szut, elfoglalja angliát, és aott megáll, akkor lehet máshogy alakult volna atörténelem, de nem tette!
üdv
Kalóz 425049 2006. augusztus 4. 19:39
Válasz erre
Bund!

A II. vh-t a tengelyhatalmak már az első befejezésekor elvesztették!, de lehet, hogy már annak megkezdése előtt. Ha egy kicsit számoltak volna, hogy mi mivel áll szemben, talán el sem kezdik. A tecnikai (minőségi) fölény, meg a kreatív agy sajna mit sem ér a tömeg ellen. Hiába semmisítesz meg sok mindent: Mindig van másiíík!!!

Csakhát vannak önhitt emberek a világon.

Üdv: Kalóz
Bundesign 425048 2006. augusztus 4. 19:33
Válasz erre
az én véleményem szerint a történelem 1ik legnagyobb vicce, hogy japán megtámadta az usát, és amikor hitler is hadat üzent neki..akkor aztán rányomta a pecsétet a háborúra... kb olyan mintha bemennék egy grizli barlangba, és belerúgnék a medvébe hogy takarodjon ki... igen, belerúghatok, de utána a grizli feláll, -- :D
Kalóz 425047 2006. augusztus 4. 19:24
Válasz erre
A magyarázat tetszetős, de nem igazán fedi a valóságot.
1.: az amik a nyugati parton is meg tudták volna építeni a nagy hajóikat, nem kellett volna átzsilipelni őket a Panama-csatornán.
2.: az Atlanti-óceán nem beltenger, aminek egyetlen kijárata a Panama-csatorna. A Csendes-óceán a Horn-fokot megkerülve, vagy Afrika felől is megközelíthető. Az adott szituációban a P-cs által biztosított időnyereség nem döntő tényező. Az indok a többek által felvetett tény: az amik rájöttek, hogy vége a csatahajó monstrumok időszakának, sokkal fontosabbak a repgép-hordozók.

Kalóz
Kalóz 425046 2006. augusztus 4. 19:19
Válasz erre
Bendegúz!

Az elsöprő győzelem nem azt jelenti, hogy kis ráfordítással érték el! Négy hordozó (és a repülőgépeik) megsemmisítést méltán lehet megsemmisítő győzelemnek nevezni. A csata után japcsik igazán már nem tudtak magukhoz térni, elvesztették a kezdeményezést (akár a németek Kurszk után). És ezen az sem változtat, hogy egyes csatákat még megnyertek, a háborút ekkor vesztették el (pontosabban: amikor elkezdték, mivel anyagi erejük nem versenyezhetett a megtámadottakéval: USA, Anglia, SzU, Kína, és még nehány kisebb ország).
Bundesign 425045 2006. augusztus 4. 17:51
Válasz erre
de a végére már hiába volt ipari létesítmény, ha em volt rendes nyersanyag, üzemanyag, és pénz :S
Macal 425044 2006. augusztus 4. 17:45
Válasz erre
Azért a japánokat se kellett félteni ipar szempontjából. Ugyanis japán akkor nemcsak a szigetekből állt, pl ott volt Mandzsúria. Ami azért nem kevés, ráadásul annak a környéknek japán építette ki az egész iparát:D
Bendeguz 425043 2006. augusztus 4. 17:18
Válasz erre
Köszi, de már kivégezte, kb egy éve:DDD
lucky 425042 2006. augusztus 4. 17:06
Válasz erre
Bendi!
Csata az lett volna.Az végeredmény az meg más kérdés.
De a Midway-i csatánál a kódfejtőkön tényleg sok múlt.Meg a hadiszerencse is az amikhoz húzott.
Ajánlom a témában Walter Lord Hihetetlen győzelem c könyvét.
Ha kell holnap hozom:)
ChevyG 425041 2006. augusztus 4. 14:46
Válasz erre
uhh, kis segitségre lenne szükségem:
1/700as iowat (1943-45) szeretnék New jersey-vé (1983-84) alakitani! van valami anyagod hozzá? nagyon fontos lenne!
Imi 425040 2006. augusztus 4. 14:36
Válasz erre
Mondjuk ez a mellékelt kép csak egy skicc. Azért a Montana nem lett volna csak egy egyszerűen megnövelt Iowa. Küllemében és páncélzatában is inkább a North Carolina-ra emlkéeztetett volna. A Montana-hoz is nagyon nejéz volt rajzot szerezni. A Floating Drydock anyaga (10 e Ft) csalódás volt. Végülis Alan Raven általános rajzát használtam a részleteket a Floating Drydock "Missouri" alapján építettem. Szóval egy ilyen meg nem épült hajót valahogy így lehet megalkotni. Egy német szupercsatahajót is ilyenformán lehet kidolgozni: szerzel egy ált. rajzot az alapfelépítéséről, és ehhez hozzáadod mondjuk a Bismarck-ról ismert szerelvényeket stb... Sajnos nekem csak az utóbbiról van anyagom.
hellodebil 425039 2006. augusztus 4. 13:13
Válasz erre
Jaja, tök azonos a sziluett, egyedül az elején van kissé "megröviditve" egyel több ágyútorony és ugyanolyan páncélzat... persze a Panama-csatorna kapcsán a japánok akarták olyan hajók épitésére birni az usa-t, hogy azok a monstrumok ne tudjanak átkelni rajta.
Imi, ilyen tervrajzod nincs a német tervezett szupercsatahajó osztályról? Az nagyon érdekelne!
ChevyG 425038 2006. augusztus 4. 13:05
Válasz erre
nézem a képet, és a felépitmény 1az1ben iowa. végül is két iowábl tuCC épiteni 1 montanát!
Imi 425037 2006. augusztus 4. 12:11
Válasz erre
1945.jpg méret: 178.1 KB
A Montana-kat kifejezetten a japán szupercsatahajók ellen szánták. Azért ha voltak is róluk jelentések és infók, az amerikaiak nem tudták biztosan, hogy mire is képes egy Yamato, vagy évek múltán mennyi is fog megépülni belőlük, mert a japánok sem akartak a kettőnél megállni. És egy ilyen hatalmas és bonyolult csatahajó építése sok évet vesz igénybe. Tehát nem akartak olyan helyzetbe kerülni, hogy mondjuk a japánok 3-4 ilyen hajóval rendelkeznek, ők meg egyet se tudnak velük szembe állítani. És hangsúlyozom: a háboru kezdetekor a tisztikaron belűl is sokan a nagy csatahajók erejében hittek, nem a hordozókban.

A Montana osztály főbb adatai a következők lettek volna: teljes vízkiszorítás: 70.500 t; teljes hossz: 281 m; legnagyobb szélesség: 37 m; legnagyobb merülés: 11 m; meghajtás: 8 kazán, 4 turbina, 172.000 LE, legnagyobb sebesség: 28 csomó. Páncélzat: övpáncél: 457 mm, horizontális (fedélzet)páncélzat: 154 mm.

Tervezték, hogy az osztály miatt még a Panama-csatornát is kicsit átszabják... A Kongresszus megszavazta az egész projektet. Az öt (!) hajó építése szabad utat kapott. A gyártó kapacitást viszont ekkor már teljes mértékben a hordozók kötötték le. Az építés kezdetét ezért többször elhalasztották, végül az egész értelmét vesztette és 1943.július 21-én törölték a tervet.
Bendeguz 425036 2006. augusztus 4. 10:29
Válasz erre
hát jah, azért a midway-i"elsöprő" győzelemről nem árt tudni, hogy az amiknak rengeteg repülőjükbe került, mire mag tudták lékelni a japán hordozókat, és mellesleg ők is veszítettek egyet, ha meg nincsenek olyan jó kódfejtőik, akkor nem is lett volna csata
ChevyG 425035 2006. augusztus 4. 10:27
Válasz erre
az amerikaiak nem épithettek volna nagyobb hajót a yamaton osztálynál, mivel vot 1 fntos kritériumuk: a panama csatornán át kellet kelni...

eredetileg 6 hajóból állt volna az iowa osztály(+BB 65 Illinois,BB 66 Kentucky), de azokat nem fejezték be.
volt még egy osztály (lett volna), de azok csak a tervezésik jutottak. Iminek igaza van, kisértetiesen hasonlított az iow-ákra, de ezek már 4 toronnyal épültek volna.

Imi: ha jol értem most te ezt az osztályt épied? lehetne képeket kérni róla?
ChevyG 425034 2006. augusztus 4. 10:14
Válasz erre
eleve akkor szorultak volna meg az amcsik, ha pearl harbor-ben ott lettek volna a horzók! de szerintem csak a háború elhúzásához vezetett volna. amerika iparát nehéz legyűrni.
Macal 425033 2006. augusztus 4. 09:57
Válasz erre
Ha midway egy kicsit másképp alakult volna, akkor is megszorultak volna az amcsik... érdekes módon azonban nem úgy alakult, szerencséjük volt, pedig nem sokon múlott...
Solo 425032 2006. augusztus 3. 23:55
Válasz erre
Helló!

Bocs, hogy belekotyogok, kő hülye vagyok a tengeri hadviseléshez, de az amcsik egyik legnagyobb fegyverük a Japánok ellen az volt, hogy belehajszolták őket egy olyan erőforrás háborúba, amiből nem jöhettek ki jól. A nagy hajók erőltetése is erre volt jó. Ha az amcsik nem építenek a japcsik sem. Ha a Japánok több erőforrást fordítottak volna a hasznosabb hordozók építésére az nagy baj lett volna az amcsiknak. Ez az én magánvéleményem. :)
hellodebil 425031 2006. augusztus 3. 23:54
Válasz erre
Jah, és a Glorius esete a német csatacirkálókkal, egy legendás ütközet volt, de mai napig tisztázatlan körülmények közt futottak egymásba az ellenséges hadihajók, és egyetlen egy repülőgép nem tartózkodott a levegőben... gyerekjáték volt elbánni a Gneisenaunak és a Scharnhorstnak azokkal a hajókkal...
hellodebil 425030 2006. augusztus 3. 23:51
Válasz erre
Nem, a Tamiya naggyon jó!!!
Láto megy igazi szakértővel akadt dolgom, való igaz amit irtál , de akárhgoy is nézzük az Iowa-k is egy méretbeli verseny jeles példái voltak... tényeket irtál, a sebesség meg más dolgok miatt is, de a haditengerészeti vezetők (akik modern felfogásúak voltak) már évekkel azelőtt látták h a nagy csatahajók kora lejárt... az első vh után már elkezdték épiteni a repülőgép-hordozókat... a Bismarck elsüllyesztése volt az első példa h egy rep hordozó gyakorlatilag a végzetét jelentette egy csatahajónak. Viszont az is igaz h a csatahajók ekkora már a kisérő feladatok ellátására voltak használva főként, vagy légi fölény esetén partok ágyúzására. Számos példa mutatja h a Prince of Walles vagy a Repulse esete, h a csatahajók légitámadásokkal szemben is szinte védtelenek voltak. De vegyünk más példát, a tengeralattjárók is a Barham esetében az U-331-es... sorolhatnánk, az amerikai gyárak kapacitása megengedte h befejezzék az Iowa-kat, de akkor is, sztem semmi nem indokolta akkor már ezeknek a hajóknak a létét! Sőt az h az 1990-es években is szolgálatba álltak... hát kissé furcsa, persze az amerikai flotta mára messze világelső, van annyi pénz ott, h megengedhették maguknak ezeknak a látványos hadihajóknak az üzemben tartását...
Minas 425029 2006. augusztus 3. 22:44
Válasz erre
Minas 425028 2006. augusztus 3. 22:41
Válasz erre
Szia hallodebil,

Mármint a Tamiya Missourit (78008 v. 780018) akarnám venni. Ugye nem arra gondolsz, mint gagyi? Más nem érdekel, még a Revell sem (mostmár).
Imi 425027 2006. augusztus 3. 22:37
Válasz erre
Bocs, tényleg a hüvelyk 25.4 mm ... A II. VH előtt még nem dőlt el egyértelműen, hogy a csatahajók kora lejárt. Szinte minden haditengerészetnél két párt alakult ki: a hordzó pártiak, és az "álgyú" pártiak. A Taranto elleni brit támadás és leginkább az 1942. májusában és június elején lezajlott Korall-tengeri és Midway-i csaták billentették át a mérleg nyelvét egyre inkább a hordozók felé. Azért ne felejtsük el, hogy a háború elején még a Scharnhorst és a Gneisenau elsüllyesztette a Glorious hordozót.. Az Iowa-kat nem a Yamato-k elleni erőfitogtatásra tervezték-építették elsősorban, hanem a gyors repülőgéphordozó egységek támogatására. A repülőgépek által megrongált - de el nem süllyesztett nagy hadihajók "kivégzésére" szánták eredetileg (én nem tudok végülis olyan konkrét esetről, amikor ez a koncepció meg is valósult volna). A 33 csomós sebességet azért erőltették, hogy birják a tempót a hordozókkal. És az Iowa-t már 1943. jún. 22-én szolgálatba is állították. A fő különbség a South Dakota-kkal szemben elsősorban a sebesség és a fő tüzérség volt (A South Dakota 9 db 406 (16') 45 kaliberhosszúságú ágyúval bírt, míg az Iowa szintén 9, de 50 kaliberhosszúságú 406 mm-essel; tehát az ágyú hosszát megnövelték). Az Iowa-k ágyúi kereken 5km-el messzeb hordtak. Azért a páncélzaton is módosítottak egy csomót. Szóval a két hajó koránt sem volt ugyanolyan.
A Yamato-k elleni erőfitogtatásra a Montana osztályú csatahajókat tervezték rendszebe állítani: ezek sebessége ugyan csak 27 csomó lett volna, de páncélzatban és tűzerőben jelentősen erősebbre tervezték az előző osztályoknál. A fő tüzérségük pl 12 db (!!!) 406/50-es löveg lett volna. Az építéshez nagyon közel kerültek, de végülis törölték a projektet. Különben éppen ennek a hajónak az építésével végzek most (IHP, 1/700).
Kalóz 425026 2006. augusztus 3. 19:20
Válasz erre
Bocsi, de egy hüvelyk 25,4 mm-rel egyenlő.
hellodebil 425025 2006. augusztus 3. 18:31
Válasz erre
Igen, ehez a nem a méret a lényeghez hozzáfűznék annyit, hogy az amerikai és japán haditengerészet, egy "méretharcba" bocsájtkozott bele... gyakorlatilag egymást überelték a hatalmas csatahajókkal, és végül a japánok "nyertek". Ebben az egészben az volt a szép, hogy mindkét ország a háború előtt-alatt már jelentős repülőgép-hordozó hajókra épülő flottával birt, felismerve hogy a csatahajók ideje lejárt (Yamamoto tengernagy)
Nyilván ez csak az én véleményem... de mi szükség volt az Iowa-osztály hajóira (33 csomó), amikor a South Dakota-osztály (27 csomó) is ugyanazzal a főtüzérséggel birt... nyilván voltak változtatások az eltelt két év alatt, mivel a South Dakotát kb 1942-re szerelték fel, mig az Iowákat 1944 után, de akárhogy is nézzük a két hajótipus majdnem megegyezik... csak az Iowak gyorsasága volt ami kiemelkedett.
South Dakota 207 méter hosszú volt, az Iowa 270... jah és a Yamato 263...
Biztos van rá magyarázat, de akkor is, az Iowa o. nem fölösleges erőfitoktatás volt válaszul a Yamato-ra???
ChevyG 425024 2006. augusztus 3. 16:53
Válasz erre
sejtettem, köszi. amúgy ezt a hajja és fiai kiadó gondozásában megjelent a IIvh német haditengerészete c könyvben olvastam!

felhasználtál vlami kiegészítőket?
Imi 425023 2006. augusztus 3. 15:34
Válasz erre
Momi!
Nagyon köszönjük a tűzvezetésről írt értekezésedet! Valóban: a radarvezérlés döntő fölényhez juttatta a brit és az amerikai haditengerészetet a II.VH-ban. De azért a japán hajók sem voltak abszolút kiszolgáltatottak egy éjszakai ütközetben. Ők infravörös optikákat használtak, ld a savo-i tengeri ütközetet 1942. aug.9-én, amikoris e technikának köszönhetően egy gyenge fél óra alatt 3 amerikai és egy ausztrál nehézcirkálót küldtek a hullámsírba Mikawa tengernagy hajói. Csak a radarnak sokkal nagyobb volt a hatótávolsága és pontossága, mint az ilyen infra optikáké. Azért a japánok is próbáltak visszalőni, de meddigre belőtték volna magukat, már ronccsá lőtték a hajójukat...
Momi 425022 2006. augusztus 3. 14:01
Válasz erre
SZIASZTOK!

Hát akkor egy kis tengerészeti tűzvezetés!

A kor csatahajóin alapvetően optikai tűzvezetés volt. Ebben pedig a német és az osztrák-magyar haditengerészet mindig nagyon jó volt az I. vh-ban. A második vh-ban pedig a német csak jobb lett köszönhetően a precíz Carl-Zeiss optikának (jobb fényképezőgépek mai is ezzel vannak fel szerelve lásd egy-két japán digi csodát is!!). Tehát a németek mindig pontosan lőttek ha jó látási viszonyok voltak.Ha rosszak akkor mégjobban az ellenfélhez képest! ( I.vh Jütland; II.vh. Hood) Az angolok és amik pedig ezért is fejlesztették a rádiótávmérőket és lokátorokat. Különösen a Graf Spee önelsüllyesztése után!! Mert már a Graf Spee is majdnem lemészárolta az angolokat,mert már akkor neki is Carl-Zeiss optikai bemérő és irányzó távcsövek és rádiólokátoros távmérője volt!!!
Vissztérve a tűzvezetéshez. Sajnos ennek ellenére egy találathoz iszonyú sok lövés kellett. A tengerészeti könyvekben pontos arányok találhatók.
Sikeres lokátoros tűzvezetést éjszaka először az angolok alkalmaztak olasz cirkálók éjszakai elsüllyesztésénél(POLA,ZARA,Fiume tragédiája)
Ezután jött Scharnhorst elsüllyesztése amit már a kiváló lokátorainak köszönhetett a Duke of York parancsnoka,habár ágyútűzzel nem tudta elsüllyeszteni
,de ronccsá lőtte és lelassította,hogy megtudják torpedózni.
A tűzvezetés fejlődése A Surigao átjáróban érte el csúcspontját ahol például volt olyan USA csatahajó amely nem tudott lövéshez jütni,mert nem került lőhelyzetbe a japánok ellen a saját hajók sűrűsége és lokátoros tűzvezetés hiánya miatt.
Viszont aki lőtt és új építésű USA BB-volt az lokátoros tűzvezetése folytán az általában 5-7 sortűzzel roncsá lőtte japán ellenfelét a teljes trópusi éjszakában.
Japán BB-k és BC-k vissza sem tudtak lőni!!!
Tehát uraim nem az űrméret számít hanem a pontosság!!! és a gyorsaság!!! mármint a töltés gyorsasága.
A japán super BB-k tehát teljesen felesleges erőfitogtatás volt,mert hiába voltak óriási ágyúi ha nem találták el a célpontot elég gyorsan!
Mára ennyit a tűzvezetésből. Akit érdekel tudok egy-két könyv címet adni.

Momi
Imi 425021 2006. augusztus 3. 13:18
Válasz erre
DSCN5540-trip.jpg méret: 209.3 KB
DSCN5577 25mm.jpg méret: 128.9 KB
DSCN5577 127 mm.jpg méret: 240.2 KB
ChevyG !
Nem létezik, hogy 390 mm-es löveg lett volna a Bismarck egyik tornyában, ez tutira egy elírás. Sok érvet lehetne felsorolni: pl én egy szakirodalomban sem találkoztam ilyen adattal és soha nem is gyártottak ilyen űrméretű löveget. Igazából a lövegek kaliberének elfogadott mértékegysége a hüvelyk volt. Egy hüvelyk=25.5 mm. A Bismarck lövegei 15 hüvelykesek (15'), az Iowa lövegei 16'-esek, a Yamato-éi pedig 18'-esek voltak. Ebbe a rendszebe tehát sehogy sem fér bele a 390 mm.
lucky 425020 2006. augusztus 3. 13:02
Válasz erre
hellodebil 425019 2006. augusztus 3. 11:53
Válasz erre
Gratula a Yamato-hoz! Gyönyörű lett!
Való igaz, a német technikai fölény tette olyan félelmetes hajóvá a német csatahajókat és csatacirkálókat. A Bismarck tűzvezető rendszeréről mindent elárul, hogy a német tüzérek rögtön találatokat értek el a két brit csatahajón, Hood-t pár perc alatt elintézték egy meredek pályát leiró a vékony fedélzeti páncélzatot átütő sorozattal... és valóban nem az (űr)méret a lényeg, a német haditechnika mind szárazföldön, mint levegőben és tengeren is világelső volt...
Ugyanakkor nekem azért tetszenek annyira a japán hadihajók, mert magukon hordozzák az anyaország épitészetére jellemző stilusjegyeket is... és egyszerüen jól néztek ki :D
ChevyG 425018 2006. augusztus 3. 11:35
Válasz erre
ezeket keresem:

Gold Medal models:
700-30 MODERNIZED USS NEW JERSEY/IOWA
700-1D Naval Ship Decals (1/700 - 1/720 Scale) photo shown

nem tudjátok ki forgalmazza?
cstomm 425017 2006. augusztus 3. 11:35
Válasz erre
Ez gyönyör? Imi! Gratulálok!
ChevyG 425016 2006. augusztus 3. 11:34
Válasz erre
létezik az, hogy a Bismarcknak az "A" tornyába nem 380as, hanem 390es lövegek voltak?

(könyvben olvastam)
ChevyG 425015 2006. augusztus 3. 11:34
Válasz erre
nagyon szép hajó! grat! főleg a kötélzet lett pazar!
ChevyG 425014 2006. augusztus 3. 11:33
Válasz erre
hát legyen akármilyen minőségű, de én a 700as ért nem fogok 1 10est kipengetni...
azt a 4-5-6e forintot inkább maratásba ölöm
Imi 425013 2006. augusztus 3. 10:38
Válasz erre
DSCN5575v.jpg méret: 185.7 KB
DSCN5548.jpg méret: 244.1 KB
DSCN5550.jpg méret: 213.9 KB
DSCN5583.jpg méret: 236.4 KB
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
DSCN5548.jpg méret: 244.1 KB
A Yamato 460 mm-es lövegcsöve 160 t , egy lövedéke pedig 1440 kg volt. Az Iowa 405 mm-es lövegei 119 t-ak voltak, míg a lövedék 1224 kg-ot nyomott. A Bismarck 380mm-es lövegei pedig 109 t -ak voltak, a lövedéke pedig kereken 800 kg. A nagy különbség azonban a tűzvezetésben volt: a Bismarck és az Iowa osztály hajói kiváló tűzvezetéssel rendelkeztek, a Yamato osztály hajóinak azonban sok gond adódott a pontos tűzvezetéssel. A leyte-i csata volt az egyetlen, amikor harcba vetették a 460 mm-es tüzérséget: egyetlen egy értékelhető találatot sem értek el... Ja, ezt a Yamato-t én készítettem: 1945. ápr.7-i verzió; Tamiya 1/350.
Imi 425012 2006. augusztus 2. 22:47
Válasz erre
A Tamiya 1/350-es és 1/700-as Missouri egyaránt a kategória legjobbjai. Nem mondom, hogy tökéletesek, de fröccsöntött kivitelben még egy gyártó sem csinált jobbat.
hellodebil 425011 2006. augusztus 2. 22:44
Válasz erre
Yamato - 006.jpg méret: 75.4 KB
Yamato - 010.jpg méret: 99.7 KB
Yamato - 004.jpg méret: 60.4 KB
Yamato building - 003.jpg méret: 142.9 KB
Jah, és mostmár a csatahajókról is irjatok vmi érdekeset :D
Csak kis kedvcsináló egy Musashihoz...
hossz: 263 m
szélesség: 39 m
merülés: 10,5 m
max. vizkiszoritás: 72809 t !!!
max. sebesség: 27.5 ft
főfegyverzet: 9x46 cm-es L45-ös löveg
1944 Október 24.-én süllyedt el
Utánna néztem és nem találtam... volt ennél nagyobb hadihajó a II. világháború befejeztéig??? Persze a Yamatot leszámitva :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.