Szia!
Az íves elemeket különböző átmérőjű fém hengerekkel próbáltam hajlítani, de a lövegek mellvédje egy ponton össze volt kötve a talplemezzel és nem fértem oda rendesen, minden bizonnyal a tapasztalatlanság az oka, de nem sikerült szépen meghajlítanom, próbáltam javítgatni kicsit csipesszel is, végül olyan lett amilyen. Köszönöm az árbócos ötletet, eszembe jutott, hogy van itthon 0,5-ös rézrúd megpróbálok összeütni valamit belőle.
A Yamato kémény valami elképesztő! Lenne is egy kérdésem, hogy a kéményre a funnel foot railt hogyan szokás felaplikálni?
Köszönettel,
Coroman |
|
376385566_676642767698076_2818260252336646516_n
|
Szia!
Híg ragasztót célszerű használni, mert azt végig lehet futtatni az alkatrészek élein, ott ahol illeszkednek. Azt javaslom készíts célszerszámokat, olyanokat, mint amelyek a mellékelt képen láthatók. Vagyis fogj egy fogpiszkálót és rögzíts hozzá egy vékony drótot. Meg szintén vékony drótból csinálj "szabadkezes" eszközt. Aztán fogj egy darab alufóliát és csepegtess ki rá néhány csepp ragasztót. A két szerszám közül azzal, amelyik kézreáll, kend fel a ragasztót a kívánt felületre. Nagyjából ennyi az egész.
A fafedélzet elkészítése egyike az utolsó lépéseknek. Legalábbis célszerű utoljára hagyni. Mert éppenséggel lehet maszkolni őket, de ezek lényegében öntapadó matricák. Ezért megeshet, hogy a szalag felszedi őket. Egyébként, ha fafedélzetet használsz, figyelj arra, hogy az összes fedélzeti szerelvényt meg kell magasítani. Mert a legtöbb fafedélzet annyira vastag, hogy egy síkba hozza őket a fedélzettel, holott ki kellene emelkedniük. |
Sziasztok !
Nemrégiben elkezdtem az első hajómakettem építését egy 1:700 Bismarck-ot. Van hozzá sok réz, fa fedélzet, fém csövek. A kérdésem az lenne hogy ki milyen pillanatragasztót használ a nagyon nagyon apró fém alkatrészekhez? Híg ragasztó a jobb, vagy a sűrűbb? Műanyag-fém, és fém-fém ragasztás érdekelne.
Továbbá, a fa fedélzetet építéskor illesztitek a helyére és maszkoljátok, vagy esetleg újrafestitek a fa részeket? vagy be sem ragasztjátok előre?
Nagyon köszönöm a válaszokat.
Üdv. |
|
380837693_224579673631785_8633979758800589210_n
|
|
382622803_295965646510175_1968080421048212358_n
|
|
382645000_990498872205675_5763072927283808176_n
|
|
383113672_847009213770364_1075118166491541265_n
|
|
382635551_1462277434507317_2125951526977207120_n
|
|
382626651_227853293603942_5962436850802462583_n
|
|
382583116_256904357333532_9155990340551587865_n
|
|
382636881_3513029075579220_337497185412808790_n
|
|
382609984_1362783627991571_8098186054090538052_n
|
|
382617828_1070622343976377_4731457391847021197_n
|
|
367405345_319112090585362_649184022965923071_n
|
A hétvégén én is haladtam egy kissé az építéssel és hozzákezdtem a felépítményhez.
A munka nagyja csiszolás volt, mert a "gyári" 10 centis lövegek lényegében alaktalan műanyagdarabok voltak. Ez sajnos a makett egyik gyengéje. Így a műanyagot műgyanta lövegekkel pótoltam, de ki kellett alakítani a helyüket a felépítményen. Ezért a felső sornál lecsiszoltam a mellvédeket, az alsó sornál pedig kicsit megemeltem az alapot. Ehhez sztirolból vágtam ki köröket. Helyükre kerültek a 25 mm-es lövegek is.
A felépítmény elülső, felső részéről csak pár apróságot kellett levágni, ott a "leglátványosabb" rész a parancsnoki híd ablaksorának elkészítése volt. Átlátszó gélt használtam hozzá. A következő lépés a maratások felragasztása lesz és szurkoljatok, hogy jól sikerüljön annak az alkatrésznek a beillesztése, amely az utolsó képen látható. A 3D nyomtatott kéményről van szó és mivel minden részlet rajta van, így igazából nem lehet csiszolni vagy alakítani. Illeszkednie kell, ahogy van :D |
Szia!
Szép munka! A mellvédeket mivel próbáltad hajlítani? Mi volt a nehéz benne?
Azt javasolnám, hogyha a következő projektnél mindkét árbóc maratásból van és az egyiket nem sikerül összeállítani, akkor azt cseréld le fém árbócra. Érdemes beszerezni árbóckészleteket, mert sokkal jobban mutatnak egy maratás mellett. |
|
202309291
|
|
202309292
|
Üdvözletem!
Haladás a könnyű cirkálón, némely maratást csak sűrű bíztató szavak közepette sikerült megvarázsolnom. Sajnos a hátsó árbócon még a varázsszavak sem segítettek. A másik számomra nehéz az erkélyek szép ívbe hajlítása volt, nem is sikerült szépen, de majd ráfogom harcban szerzett sérülésnek.
Üdv,
Coroman |
|
|
381433747_1135549194079355_6717943329348367999_n
|
|
381405590_1508048696630634_6674136036285624851_n
|
Egy mai apró lépés. Szárazpróbát csináltam a felépítmény és a fegyverzet elemeivel. |
|
378302492_3575323899406126_6213452538558525720_n
|
Sziasztok!
Úgy látom egy könnyűcirkáló csatlakozott a kötelékhez. Valaki beszáll még egy rombolóval? Ma kicsit adjusztáltam a 155 mm-es löveget. Még kell majd dolgozni vele, mert a korlát nehezen ragad meg a lövegtorony tetején. |
|
Oyodo1
|
|
Oyodo2
|
|
Oyodo3
|
|
Oyodo4
|
Üdvözletem!
Épülgetünk. Elkezdtem a küzdelmet a maratásokkal. Közben addig nézegettem a fellelhető anyagokat, hogy észrevettem a felépítmény mögötti részen valami nincs rendjén. Ott egy erkély van és alatta egy kisebb építmény. Ezért csináltam magamnak egy kis plusz munkát, eltávolítottam a nagy műanyag tömböt, és elkezdtem az átalakítást jelenleg ezzel szöszmötölök:
Üdv,
Coroman |
|
IJN Oyodo
|
Üdvözletem!
A felkelő nap sugarai olyan erősek, hogy kénytelen vagyok csatlakozni a hívószóra :) 1/700 Fujimi Oyodo gyári maratásos verzió. Dobozbontás megvolt, maratás tanulmányozva és pár fő alkatrész leválasztva.
Üdv,
Coroman |
|
369975834_683449353643057_2809227985470758146_n
|
|
369623261_6382144211823120_8970467841594587403_n
|
|
369645173_965202674570726_5018113769544432143_n
|
|
370072474_261422773369184_7552906521440263831_n
|
|
369852956_2109419139400835_5247249723125854106_n
|
Sziasztok!
Ahogy alább látom más is japán témán dolgozik, elég szép eredménnyel. A végén még lesz egy japán kötelékünk, ha valaki beszáll egy cirkálóval és egy rombolóval :)
Én is szeretnék mutatni néhány képet hol tart a projektem. |
|
20230723_184401
|
|
20230723_184358
|
|
20230723_184355
|
|
20230723_184346
|
|
20230722_113813
|
|
20230704_214415
|
|
20230704_204652
|
Sziasztok!
Némi haladás az Akagival. Sajnos egyébb teendők miatt nagyon kevés időm van rá, pedig rettentően élvezem az építést.
Sebi, nagyon szép lesz a hajó és 3D printelt Yamato kiegészítők gyönyörűek!
Üdv,
Batka |
|
|
367405892_1368685197053594_5658068135139840908_n
|
|
365395294_1246571945872885_6146002190260100085_n
|
|
367400717_1287111105506276_1379998814401634029_n
|
|
367405345_319112090585362_649184022965923071_n
|
|
367420242_2012957512410030_3922744800965434198_n
|
|
367426108_219799070690996_3805380529251179892_n
|
|
367426205_998837261237331_521179647735863605_n
|
|
367427499_828155335301832_3309699947608752446_n
|
|
367427898_200618919437054_5097186337731694046_n
|
|
367429799_272725351840116_7798724516209495108_n
|
|
367435188_6959689990721251_4067097211561319493_n
|
|
367434921_680369560190901_3845976428981860539_n
|
|
367433613_504504671872034_6556894793777146606_n
|
|
367431590_867312364987662_4409822729013827306_n
|
|
367430992_1347095576186606_5300400496009955613_n
|
|
367437226_860288398849204_6552051420502925226_n
|
|
367471608_299325089449006_6983730606985283903_n
|
|
367487055_358884076703863_8648627092893794140_n
|
|
367497713_269614745828990_3043650899196010776_n
|
|
367496838_313281681103837_2712405815494200294_n
|
Sziasztok!
A mai postával érkzett pár hajós "izé" :) Döbbenet hogy hova fejlődött a 3D nyomtatás, nem? A mérethatás érzékeltetéséhez néhány képben bennehagytam az ujjam is. Hogy mégis mi van a képeken? Nos, négy darab nagyjából 3x2x2 centis keret, amelyeken a Yamatohoz való alkatrészek vannak. Az első dobozban a híd felső részének elemei vannak, a radarral és a légterelőkkel együtt, aztán a következőben a kémény és végül a kémény mögötti hátsó távmérő tornya. A részletek egyszerűen döbbenetesek. |
|
359675641_113699291813004_4122150960815010638_n
|
|
364016069_1014050466506530_2314390312657796415_n
|
|
364059398_828662345276375_1218568522292783010_n
|
|
364092256_598469385783942_11661304635889952_n
|
Sziasztok!
Ma haladtam egy kicsit a japán projektemmel. Kialakítottam néhány részletet a tatfedélzeten. |
|
2h
|
|
1 h
|
Sziasztok
Projekt 1125 típusú szovjet folyami/partközeli ágyúnaszád, második világháború. Zvezda 1:350 wargames cuccból, némi tuninggal. |
Az Akagi nagy falat, de úgy látom, megvannak a hozzávalók.
Sikeres építést! |
Sebi, az ötlet remek! Mikor meséltél róla, már akkor tetszett.
Kíváncsian várom a folytatást! |
|
20230418_221736
|
|
20230519_194803
|
|
20230519_194808
|
|
20230531_212445
|
|
20230531_212840
|
|
DSC_4064
|
|
DSC_4066
|
|
DSC_4072
|
|
DSC_4084
|
Sziasztok!
Nekikezdtek a Fujimi 1/700-as Next kitjének. Ami annak ellére nagyon kidolgozott, hogy ez egy összepattintható kit lenne. Vettem mellé egy kis Fujimi maratást, és fa fedélzetet is. A fedélzet rettentő vékony, ennyire vékonnyal még nem dolgoztam kíváncsi leszek milyen lesz felrakva.
Addig is pár kép ízelítőnek.
Üdv,
Batka |
Imádom a what if dolgokat!
Az elsüllyedt Arizona mellett mondjuk jól mutatna... |
|
battleship A-150
|
|
272262231_378954344032163_7929582081937354826_n
|
Szia!
Köszönöm. Majd még teszek fel képeket. A kész makettről egyenlőre csak a mellékelt képet találtam a neten. Én majd igyekszem egy kicsit jobban feltuningolni. A sztori pedig nem lesz túl bonyolult. Egy horgonyzóhelyről fog szólni, Pearl Harborban, 1947-ben. |
Jók lettek ezek az ajtók!
Kíváncsivá tettél mind az építéssel, mind az alternatív történelemmel kapcsolatban! |
|
343726614_194735263107661_373834255788307001_n
|
|
345148410_924664418644083_6742436898835139254_n
|
|
344653054_1417418075758267_8239486650917713732_n
|
|
343621385_271323435466738_2871105945035307571_n
|
|
343711796_220446170772694_157076687043070432_n
|
Sziasztok!
Kicsit haladtam a japán projekttel. Sztirolból és drótból megcsináltam a hangárajtót és a csónaktároló fedélzet két ajtaját. |
Atika, Johnie,
köszönöm szépen! |
Áh! Döbbenetesen jól néz ki!
Emelem kalapom, aziránt is, hogy ilyen kis lépték mellett is jelentős részletességgel tudtál építeni.
Részemről csillagos ötös! |
|
343041167_597050549046368_8258286892147355782_n
|
|
342978821_1245719572728986_661470226273897660_n
|
|
343286810_770879591109667_800900904689061238_n
|
|
344783143_772599761240784_3287970961086241835_n
|
|
343545697_3536850963212023_98898635942137497_n
|
|
343425732_1501489877052836_379294418649273777_n
|
|
336791187_135412855993115_1324119132582182563_n
|
Sziasztok!
A hétvégén én is maketteztem egy kicsit és szeretnék pár képet mutatni egy új japán projekt kezdetéről. Egyenlőre csak levágtam és lecsiszoltam azt, aminek a helyére majd maratás kerül, valamint kifúrtam a fedélzeten a gépágyúk helyét. Ha elkészül a makett, egy kis darab alternatív történelem lesz. |
Ez fantasztikus!
Világszínvonal és még azon is túl! Gratulálok! |
|
mws27
|
|
20230410_222201
|
|
20230410_222321 (1)
|
|
20230410_222345
|
|
20230415_130443
|
|
mws28
|
|
mws1
|
|
mws2
|
|
mws3
|
|
mws4
|
|
mws5
|
|
mws6
|
|
mws7
|
|
mws8
|
|
_DSC6506
|
|
mws20
|
|
_DSC6508 (1)
|
|
_DSC6509
|
|
mws30
|
|
DSC_8230
|
|
DSC_8231
|
|
DSC_8232 (1)
|
|
mws33
|
És most néhány szó és kép a diorámáról:
Íme az elkészült diorámám, mely a Barham és Valiant csathajókat és az őket kísérő Griffin rombolót mutatja be 1941 november 25-én, mielőtt a Barhamot végzetes torpedótámadás érte az U-331 részéről. A hajók több mint hét évig készültek, elsősorban mert költözésem miatt jelentős késedelmet szenvedett a Barham építése. Korábbi bejegyzéseken részletes leírás alapján nyomon követhető mindhárom hajó építése.
A diorámán a hajókat a valóságosnál egymáshoz lényegesen közelebb helyeztem el, mert kiegyensúlyozott megjelenésű és kezelhető méretű alkotást kívántam készíteni. Felhívnám a figyelmet a Valiant “A” lövegtornya mellet egy kamera körül állók kis csoportjára – éppen forgatják a Barham elsüllyedését megörökítő, híres filmet, mely a YouTube-on megtekinthető. A dioráma a következő módon készült: Az hajók pozícióját még építésük előtt határoztam meg, és lyukakat fúrtam az alapba az őket rögzítő csavarok számára. Miután az utolsóként elkészült Griffin építését befejeztem, nekifogtam a a víz elkészítésének. Volt Magic Sculpom, amiről azt hittem, elég lesz. Mivel még nem dolgoztam vele, csak a víz készítése közben derült ki, hogy nem tudom vele befedni a teljes felületet. Kétségbeesetten kezdtem keresgélni, honnan szerezhetnék még, mert már csak pár nap volt hátra a Móvári versenyig. Végül egyik barátomtól kaptam egy kisebb adagot, majd, mivel ezzel együtt is csak a felület kb. kétharmada volt befedve, Milliputra váltottam, mert ezt tudtam hirtelen beszerezni egy másik barátomtól. Ezért a kétféle szín. Miután a két komponenst összekevertem, vékony rétegben kiterítettem az alapra. Ezután vizet bőven használva, egy kanalat és egy kisolló nyelét belenyomkodva előállítottam a textúrát. A hajók helyét kihagytam. Jól jött, hogy nem sikerült egyenletes vastagságú vizet készítenem: a csatahajók, különösen a Valiant, “belefúrják” az orrukat a vízbe - ez jellemző volt a Queen Elizabeth osztályra. A felületet lealapoztam, majd kék árnyalatait fújtam rá egy csipetnyi zölddel. Világoskék csíkokat fújtam a hajók helye köré, ez jeleníti meg a felkavarodott vizet. A hullámtarajokat finom ecsettel fehérre festettem egyenként, ez igen hosszadalmas és fárasztó műveletnek bizonyult. Ezt követően akril gélt “pacsmagoltam” a teljes felületre, így adva meg a végső, harmadik réteg textúrát. Ezután a hajókat az alapra csavaroztam, és a körülöttük levő hézagot akril géllel töltöttem ki. Utolsó lépésként papírzsebkendőből egy réteget tépkedtem formára és ragasztottam akril géllel átitatva a hajók orra mellé két oldalra, ezzel megjelenítve az orrhullámot. Végül úgy mentem el Móvárra, hogy előző éjjel szemhunyásnyit sem aludtam, mert a dioráma csak reggel fél hatra lett kész… |
Willi, mati, dani416, Johnie, köszönöm szépen!
Willi, külön a fotózásokra készült a félméteres toll :)
mati, hát, évtizedes gyakorlatom van az 1:700-as méretarányban...
dani416, igaz, nincs kutya, pedig az egyik, legénység tagjait tartalmazó maratásban megtalálható.
Majd legközelebb...
Johnie: mindjárt! |
Eszméletlen jól mutat a vízen!
A három hajó egy időben, egy diorámában mikor lesz látható? |
Ebben a méterben már csak a kabalakutya hiányzik a fedélzetről, hogy teljes legyen az agybaj, na meg egy mikroszkóp, hogy látni is lehessen mindazt, amit összeraktál. Még jó, hogy ilyen jó képeket készítettél, mert szabad szememmel semmit nem látnék belőle. Tudom, ezért van a szemüveg, de ehhez már az se elég. Nem semmi a munkád! |
Na ez a számomra felfoghatatlan kategória. Hogy a p...ba tudtad ezt ilyen méretben megcsinalni? Apám, ez fantasztikus! |
Szia!
Gyönyörű munka. Hol szereztél ilyen óriási tollat? |
|
mws11
|
|
mws12
|
|
DSC_8221
|
|
DSC_8222
|
|
DSC_8224
|
|
DSC_8226
|
|
mws17
|
Még néhány kép az elkészült makettről: |
Batka, köszönöm szépen!
Valóban gyorsan kész lett, de ez azzal járt, hogy öt hónapon át, sok mindent elhanyagolva szinte minden nap dolgoztam rajta valamennyit, és még így is csak úgy lettem kész a diorámával, hogy előző éjjel egy percet sem aludtam...
A koreaiak nagyon szigorúan pontoztak, rengeteg időt fordítottak a zsűrizésre, de lehet, hogy le kellett volna ellenőrizni a munkájukat... |
Szia!
Szép lett ez is, és most egész gyorsan készen is lettél vele :)
Az egész dioramat volt szerencsém megnézi Móváron, nagyon impozáns. Az éremnek pedig külön nagy-nagy gratula!
Mellékesen elég érdekes eredmények születtek hajóban, mintha a koreai delegáció nem lett volna a toppon...
Üdv,
Batka |
|
20230319_161300
|
|
20230319_161315
|
|
20230328_013439
|
|
20230328_013507
|
|
20230410_105657
|
|
20230410_105806
|
|
IMG_1187
|
|
20230419_234746
|
|
20230419_234541
|
Jelentem, elkészültem a Griffinnel (aki volt Móváron, láthatta, hogy a dioráma is kész lett, erről képeket később teszek fel).
Itt a leírás befejező része.
Nehéz volt megtalálni a megfelelő maratott korlátot: a brit rombolókon a Royal Navy modern hajóin láthatóhoz hasonló, egyenetlen függőleges osztású korlát volt, ezt pedig nem tudtam az általam preferált GMM Gold Plus-szal megoldani, lévén, hogy nincs ilyenjük. Csak néhányan kínálnak ilyen típusú maratott korlátot. Vettem is kétfélét, de a Big Blue Boy-félét túl alacsonynak, az EV Model termékét túl vastagnak találtam.
Végül arra kényszerültem, hogy a WEM Tribal-osztályú rombolókhoz kiadott készletét dézsmáljam meg. A képeken ez látszik, no meg a vékony rézrúdból kialakított árbócok a Master Model esztergált réz keresztrúdjaival. A legénység 62 tagját készítettem el az Eduard, FlyHawk, Lion Roar és Five Star maratott készleteiből csemegézve. Törzsüket pillanatragsztó-géllel vastagítottam meg, és a részleteik kifestése után elhelyeztem őket a harckészültségnek magfelelően a fegyverzet elemei körül, valamint a parancsnoki hídon. A hajó parancsnoka a székében ücsörög, egy matróz pedig az előárbóc kosarában kémleli a láthatárt. A kötélzet lycrából (jelzőzászlók kötelei,antennák), húzott szálból (árbóc-, és kéménymerevítő huzalak, illetve Caenisből (másik árbócmerevítők) készült. A szigetelőbólyákat és a blokkokat egy-egy csepp faragasztóval imitáltam.
A haditengerészeti lobogó a Hawk Graphics, a jelzőzászlók a Five Star matricái. Alufóliára ragasztottam, világosszürkével átmostam őket, és “szélben lobogó” formára hajtogatve kerültek a helyükre.
Ezzel befejeződött a Griffin építése. Mivel siettem vele, hogy kész legyen a dioráma Móvárra, nem sok képet készítettem róla. Kettőn a majdnem kész vízen látható. Hamarosan a kész diorámáról I teszek fel fotókat. |
|
IMG_1161
|
|
IMG_1162
|
További részletek, mint a 3 inch-es légvédelmi ágyú, illetve némi korlát is látható ezeken a valamivel jobb minőségű képeken. |
|
IMG_1156
|
|
IMG_1157
|
|
IMG_1158
|
|
IMG_1159
|
|
IMG_1160
|
A végső összeépítés megkezdődött: lőszeres ládák, a híd szerelvényei, létrák, fényszórók, mentőtutajok, aknamentesítő (TSDS) eszközök, torpedóvetőcsövek és a Vickers légvédelmi gépágyúk kerültek fel. |
Gratulálok, Sebi Mester! |
|
333920282_1260285844588789_6299078064286038796_n
|
Ez még lemaradt :) |
|
333550621_1140461969960473_5198221981689164104_n
|
|
334096433_507756078221654_686922484608275690_n
|
|
333582764_1162852251045003_4735157157710270460_n
|
|
333745017_755185736022793_6703585247154087111_n
|
|
333970665_933340424513341_132494840645626247_n
|
|
334244214_168492322671338_2712179372687506132_n
|
|
334263325_536819185259498_6862995158547596829_n
|
|
333444678_772355670704489_5847145798696679391_n
|
|
333455624_921491895856070_3257189345090948251_n
|
|
333767241_1305172520073860_2027822534824198342_n
|
|
333996864_721969786235290_2933395735201952118_n
|
|
334207219_213302897951965_4748874362071948935_n
|
|
333614442_165406693027856_2318889867379133299_n
|
|
334516258_783146219421495_2292497889808590395_n
|
|
334440849_760524229083843_4881705226028563044_n
|
|
334019640_507217744959788_7918677960419732754_n
|
Tiszteletem! Szeretnék megosztani néhány képet a XXXI. Szolnoki Országos Makettkiállítást és Verseny hajó kategóriában nevezett makettekről. Sok szép munka volt és nem tagadom számomra is jól kezdődött az idei szezon. |
Szia és köszönöm! nagyon szép az Árpád, értékes és különleges a saját építés miatt!
A víz megoldása is igen érdekes, hatásos. |
|
335339557_661726812622268_7892803748722269928_n
|
Sziasztok!
Látom gyűlik az anyag Móvárra és ismét színvonalas darabok lesznek. Gratulálok uraim, csak így tovább! Én egy friss hírt szeretnék megosztani veletek, amit a facebookon láttam. A Flyhawk újabb gyönyörű kitet adott ki. Ha ezt így folytatják, akkor a végén a Tamiya bedobja a törölközőt :) |
Eszméletlen! Motiváló! Gratulálok! |
|
335069247_769883034470230_8963484788964489370_n
|
|
333536835_204716255483624_5666552804145666626_n
|
|
335066394_931035698077403_2304797252350771567_n
|
|
335111078_1262158947672856_415620188240894902_n
|
|
335070666_529236069120639_6941334990381954555_n
|
|
335287579_3818340978392691_555671210453352657_n
|
|
334977131_599359891708857_2267250188531196629_n
|
|
335092848_1263533201208488_8602514762401023542_n
|
|
335271524_1378730336235655_2960810162718292272_n
|
|
333575759_595451725960501_5675962249163586554_n
|
|
334985133_1161486361217150_5205729248906269830_n
|
Sziasztok!
Befejeztem az SMS Árpád építését. Ilyen lett. Saját építés, fél kiló rézzel és sok türelemmel.
Gyuri! Nagyon szép a HMS Griffin, örülök, hogy ilyen szépen leírtad az építést, mindig jó elolvasni! Külön örülök, hogy decemberben a Naviga kupán végre élőben is láthattam pár munkád!
Üdv.: Herger Tomi |
Kedves Szabi, az a helyzet, hogy a vízkészítésben te vagy a mester. Remélem, sikerül valami hasonlóan hatásosat alkotnom. |
Szia!
Nagyon szép lett a festés! A diorámára is nagyon kíváncsi vagyok, főleg, hogy a vizet hogy valósítod meg. Sajnos én idén nem tudok menni a Mosonshowra, pedig ezt (is) élőben szívesen láttam volna... |
Köszi Batka!
A titok: novemberben kezdtem hozzá, és még nincs kész, de Móvárra el szeretném készíteni a teljes diorámát a három hajóval. |
Az íves elemeket különböző átmérőjű fém hengerekkel próbáltam hajlítani, de a lövegek mellvédje egy ponton össze volt kötve a talplemezzel és nem fértem oda rendesen, minden bizonnyal a tapasztalatlanság az oka, de nem sikerült szépen meghajlítanom, próbáltam javítgatni kicsit csipesszel is, végül olyan lett amilyen. Köszönöm az árbócos ötletet, eszembe jutott, hogy van itthon 0,5-ös rézrúd megpróbálok összeütni valamit belőle.
A Yamato kémény valami elképesztő! Lenne is egy kérdésem, hogy a kéményre a funnel foot railt hogyan szokás felaplikálni?
Köszönettel,
Coroman