/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
zs180 620357 2017. január 1. 20:38
Válasz erre
BÚÉK mindenkinek!

Tamás, pedig itt nem fúrtam új helyre minden ablakot, illetve nem sikerült mindent egyenes sorban fúrni... A maratásokkal sokat tudtam javítani az ablaksorok szabályosságán, ez tény. Matt lakkal szoktam őket felragasztani, és mindegyiket ellenőrzöm skurcból is - ennél nincs több titok.

Neo, szerintem élőben nem lesz olyan rossz az a - kétségtelenül eltúlzott - fa erezet, a négy "azték" lépcső, ami a sarkaiban van, ami inkább bánt...

Lehet, hogy később kevésbé látszik, de én ezeket le szoktam vágni és maratott lépcsővel pótolni.
Neo954 620310 2017. január 1. 01:19
Válasz erre
Tessék megnyugodni.. :D
Azt ki is kellett önteni jááá :D Szóval ez ilyenre sikerült.. :D
Mindenesetre mosogatom még egy kicsit, hátha eltűnik a minta :D
Üdv.:Neo
hatvanilaci 620293 2016. december 31. 19:28
Válasz erre
Lehet mamutfenyőből csinálták.
Willi 620279 2016. december 31. 15:58
Válasz erre
Üdv! Azért durva, hogy a fa erezete olyan durva...
Neo954 620273 2016. december 31. 15:21
Válasz erre
9217
9217

Sziasztok!

Boldog Újévet kívánok a csapatnak!

Üdv.:Neo
Sebi 620249 2016. december 30. 22:27
Válasz erre
20161224_182155
20161224_182155

Sziasztok!

Látom az év vége az első világháború jegyében telik el. Én is remélem, hogy legkésőbb Móváron sikerül élőben látni ezeket a remekműveket. Én a Derfflingerrel annyit haladtam a legutolsó állapothoz képest, hogy a főfedélzetre felkerültek a korlátok. Úgyhogy mostmár közel a befejezés.
Mivel pedig nem tudom, hogy mennyire leszek netközelben vasárnapig, így szeretnék az első lenni, aki Boldog (makettekben is gazdag) Új Évet kíván nektek! Szeretnék ugyanakkor egy kicsit "dicsekedni" az egyik karácsonyi ajándékommal. Nem éppen hajós téma, de kényelmes viselet és biztos, hogy ott lesz Móváron is :)
Neo954 620241 2016. december 30. 18:31
Válasz erre
WP_20161230_18_25_32_Pro
WP_20161230_18_25_32...
WP_20161230_18_25_43_Pro
WP_20161230_18_25_43...
WP_20161230_18_25_50_Pro
WP_20161230_18_25_50...

Szia!

Megkaptam az email-eket! Köszönöm szépen a képeket! A Dresdenről küldött kép megvan igen, szerencsére nagy felbontású, így elég sok részletet elárul a hajóról. :)

A fedélzet fa mintázatát elkezdtem életre kelteni. :)

Üdv.:Neo
TAMÁS78 620240 2016. december 30. 18:15
Válasz erre
Ja, figyelmen kívül hagytam, hogy mikori állapotban építesz.

Küldtem két ímélt az adatlapon lévő címre, azt megkaptad?
TAMÁS78 620239 2016. december 30. 18:14
Válasz erre
Szia Gyuri!

Épp mostanában állapítottam meg, hogy a német dreadnoughtok hajótesten lévő ablakai jelentősen nagyobb átmérőjűek, mint a felépítmények szabvány 11 inches védett változatai. 1/144-ben én 2,5 mm-re fúrtam a hajótesten az ablakokat.

Hogyan ragasztod ilyen szép, szabályos sorba az ablakmaratásokat?
Neo954 620211 2016. december 30. 08:00
Válasz erre
WP_20161229_23_17_02_Pro
WP_20161229_23_17_02...

Sziasztok!

Tamás!
Köszönöm az infókat! :) Fedélzet tényleg nem vészes, viszont a háborúban mindkét hajón már csak a fedélzet középső része volt fa, illetve a 4db 10,5cm lövegtorony alatti rész, az Emden-en a többi rész ilyen bordós bakelit színű míg a Dresden-en szürke volt. A Revell a fedélzet középső részét fa mintázattal látta el, úgyhogy ezt megpróbálom sok-sok átmosással és kis koszolással élethűvé tenni. Meglátjuk mennyire sikerül. :)

Gyuri!
Piszok jó lesz a Barham! Remélem Móváron láthatom majd élőben is, illetve össze tudunk futni majd egy kicsit beszélgetni is. :)

Közben én is haladtam a Dresden az orr 5cm-s lövegeinek állásai kinyitottam, a kéményről eltávolítottam a ráöntött csövezést, mert azokat megcsinálom rá drótból.
Azon gondolkodom, hogy a gyűrűket is lecsiszolom a kéményekről, és drótból hajtok rá kicsit finomabbat, tudom nem egy maratás, de valamivel mégis pofásabb lenne.

Üdv.:Neo
zs180 620208 2016. december 29. 23:33
Válasz erre
IMG_4622

Előkészítve az alapozásra
IMG_4622
IMG_4623
IMG_4623
IMG_4624
IMG_4624
IMG_4625

Mr. Surfacer után
IMG_4625
IMG_4626
IMG_4626
IMG_4627
IMG_4627
IMG_4628
IMG_4628
IMG_4629
IMG_4629
IMG_4630
IMG_4630
IMG_4631
IMG_4631
IMG_4633
IMG_4633
IMG_4634
IMG_4634
IMG_4635
IMG_4635
IMG_4636
IMG_4636
IMG_4637
IMG_4637
IMG_4639
IMG_4639
mws13
mws13
mws14
mws14
mws15
mws15
mws16

FlyHawk csodaszett, őrülteknek
mws16

Újra jelentkezem. Az új munkaasztal elkészülte okozott egy kisebb kimaradást, de most már tényleg jó itt építeni.
Az elmúlt időszakban a hajótest oldalán dolgoztam ki a részleteket. A szokásos fa munkatalapzatra rögzítettem a hajót, kifúrtam az ablakokat (jó nagyra, mivel megfigyelésem szerint ezeknek a régi dreadnoughtoknak nagyobb átmérőjű ablakaik voltak, mint a későbbi hajóknak), majd maszkolószalaggal letakartam a mélyebbnek szánt lemezeket és lefújtam Mr. Surfacerrel az oldalát. Ezután számos maratott és egyéb apróságot raktam fel - miután elég sokat dolgoztam a bulge-on levő fedelek kialakításával, vettem észre, hogy létezik egy Warspite és egy Queen Elizabeth superszett a FlyHawktól (sajnos Barham nincs), amiben maratott fedelek vannak (több száz más csoda mellett). Gyorsan megrendeltem őket (a Valiant lesz a következő építésem) és már fel is használtam a fedeleket.
Az úgynevezett sternwalk (hajótat séta-erkélye) csak félig került fel, a teteje csak a festés után lesz felragasztva.
A következőkben legyalulok szinte mindent a fedélzetekről és rászórom az összes rezemet…
TAMÁS78 620198 2016. december 29. 20:53
Válasz erre
Az Emden nagyon népszerű téma, annyi nagyméretű modellt és makettet talál az ember, amennyit akar.

steelnavy.com/emden100.htm
www.sms-navy.com/models/sms_model-photos_cl.htm

A roncsról meg elég jó részletfotók vannak sokfelé a neten.

atlantic-cable.com/Article/1914BattleOfCocos/
TAMÁS78 620195 2016. december 29. 20:46
Válasz erre
TAMÁS78 620193 2016. december 29. 20:45
Válasz erre
SMS_Emden_10.5_cm_gun_AWM_P02729.050.jpeg
SMS_Emden_10....

Ennek örülök, már én is nézegettem többször ezt a készletet, de mindig arra jutottam, hogy nekem túl kicsik. :) De nagyon kíváncsi leszek az építésre, hátha mégis kedvet kapok.

https://www.dersockelshop.de/sms-dresden-sms-emden-wooden-deck-revell-1-350_flyhawk_fhw35057.html

Én ezt nézegettem hozzá, nem túl drága.

A löveg szerintem a kép alapján nagyjából oké.

A legtöbb helyen háromsoros lánckorlát volt rajta, azt hiszem.
Neo954 620189 2016. december 29. 20:05
Válasz erre
WP_20161229_18_28_52_Pro
WP_20161229_18_28_52...
WP_20161229_18_39_11_Pro
WP_20161229_18_39_11...
WP_20161229_18_39_31_Pro
WP_20161229_18_39_31...
WP_20161229_18_39_42_Pro
WP_20161229_18_39_42...
samir-karmieh-smsemden-screenshot003
samir-karmieh-...

Sziasztok Urak!

Ismét a tengeren vagyok! :)
A minap megláttam ezt a készletet, és nem tudtam neki ellenállni.
Többi régebben elkezdett hajóm (Belfast 1/600, 1/700 Hood, New Jersey, South Dakota, Graf Spee)jelenleg bedobozolva pihen költözés miatt konzerválásra kerültek.
Mivel ez a két hajó kéznél van így ezeket készítem el első körben, és a többit csak ezek befejezése után szándékozom előszedni.

A készletről: Két hajót tartalmaz SMS Dresden és SMS Emden könnyűcirkálókat. A két hajó gyakorlatilag néhány elemet leszámítva szinte ugyan az (hiszen testvérhajók :) ). A legnagyobb különbség talán a hajócsavar a Dresden-t 4 míg az Emden-t 2 hajtotta előre. A hajók egy-egy része eléggé gyenge kidolgozottságú, szóval lesz vele munka bőven.

Mindkét hajótestet összeragasztottam, a fedélzetet csak a helyére raktam, nem ragasztottam még be.
A Dresden-nel kezdem az építést, az orr és a tat részén lévő lövegek páncéllemezeit kivágom, és kiépítem a lövegeket. A fedélzeten lévő 4db 10,5cm-es lövegtorony sajnos nagyon puritán, így azt házilag megpróbálom a lehető legjobban kidolgozni.

Néhány dologban szeretném a segítségeteket kérni.
Elsőként az lenne a kérdésem,hogy a képek közt feltöltött lövegtorony grafika mennyire tükrözi a valóságot?
Maratásokat nem kívánok beszerezni hozzá, csak korlátot vennék, én az RB Models 3 soros láncos korlátját szemeltem ki. Az a korlát illik-e ezekhez a hajókhoz? (még van valamennyi HMS korlátom a fedélzet belsejére)
Illetve a színekben nem vagyok biztos, hogy melyik milyen, a Revellben nem szeretnék vakon megbízni. :) Mindkét hajót az elsüllyedésekor használt festéssel szeretném elkészíteni (Dresden 1915, Emden 1914) ,ehhez szeretnék tőletek információt kérni, színek, séma, ami van biztos infó, mert a neten elég sok verziót találtam.

Előre is köszönöm az infókat!

Amint valami haladást értem el jelentkezem.

Üdv.:Neo
trooper 619254 2016. december 11. 12:49
Válasz erre
dobozeleje
dobozeleje
dobozhatulja
dobozhatulja

Kedves Kollégák!

A minap került birtokomba ez a prehisztorikus lelet. Nekem nem jó a méretaránya. Ha valaki érez hozzá affinitást, és van esetleg cserébe 1:700-as 2.VH-s vagy az utáni hajómakettje cserébe, akkor könnyű szivvel válnék meg tőle.

Levelezési cim: girirzli@gmail.com

Üdv:
Levente
Forgacs 619234 2016. december 10. 19:39
Válasz erre
Jobb oldal
Jobb oldal
A két szögletes nyílás
A két szögletes ny...
Szintén a jobb oldali kifolyók
Szintén a jobb...
A hajó bal oldala
A hajó bal oldala
Bal oldal
Bal oldal

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy az orrlöveg alatt a vízvonalon mire szolgálhatott az a kettő darab négyszögletes nyílás?

Illetve elképzelhető, hogy a kazánok hűtővizét csak a hajó jobb oldalán engedték ki?

Laci!
Ha minden igaz akkor küldtem emailt, nem tudom megkaptad-e. Találtam pár dolgot a füstölővel illetve a füsttel kapcsolatban!

Üdv.:
Forgacs
hatvanilaci 619168 2016. december 9. 06:18
Válasz erre
Szia Forgacs!

Igen működik még a citromail-em.
Kétféle képpen láttam a Bismarckot füstölni. Az egyiken (szerintem csak fűtik a motorokat) a kémény két végén (jobban mondva az elején és a végén) ereget halvány vékony szürke füstöt, viszont a másikon a nyílt vízen olyan koromfekete füstöt okád, ami csak kifér a "csövön". Na nekem a kettő közötti állapot bőven elég lenne.

A hajót szoktam mindíg mérni, hogy mennyit "hízott", és a jelenlegi súlya összesen olyan 20-25 kg körül lehet. A hajótest maga 13 kg, a fő lövegek együtt 2 kg, a kémény jelenleg 0,5 kg, és az első felépítményt igaz nem mértem, de elég súlyos, tehát olyan 3 kg-ra saccolom. Én is úgy számoltam, hogy olyan 50 kg környékén lesz a versenysúlya, úgyhogy belefér még ez-meg az.

Köszönöm a segítsége4
További szép napot!
Üdv!
Forgacs 619165 2016. december 8. 22:48
Válasz erre
Laci!
Neked még működik a citromail-os email címed? Mert próbáltam neked írni a múltkorában de nem sikerült.

Hát az nem kis kémény, de attól is függ, hogy mennyire akarod hogy pöfékeljen. Pl van egy Bismarckos videó amin éppen, hogy csak füstölög a kémény. Mondjuk ez eltérő is lehet akár ha pl a sebesség függvényében akarod a füstöt megvalósítani, vagy ha azt mondod hogy a "dízel motorokkal van hajtva" akkor is bele fér a kisebb füst. De láttam egy olyan "homemade" megvalósítást ami neked lehet, hogy jó is! Megkeresem neked a hétvégén azt a videót.

Bár ennek is van valamekkora súlya, de ez elvileg bele kell hogy férjen mint "felszerelés". Nem tudom, te milyen tömegűre tervezed a hajód megvalósítását?
Ha jók az információim akkor olyan 42,9-50,9 kg között mozog valahogy 1/100-as méretarányban. Eddig mérted már, hogy kb mennyi a tömege?
Sebi 619153 2016. december 8. 21:02
Válasz erre
Szia Tomi!

Igen, igazad van. Az A és D tornyon szerintem is kissé túlhúztam a csöveket. Majd még befejezés előtt állítok rajtuk. Vagy átépítem Iowának és akkor maradhat így :)
hatvanilaci 619139 2016. december 8. 17:41
Válasz erre
Szia Tamás78!

Köszi szépen!
Na majd ha teljesen kész lesz... Így is úgy féltem tőle, hogy annyi minden van rajta.
hatvanilaci 619137 2016. december 8. 17:38
Válasz erre
Szia Forgacs!

Úgy volt, hogy vízhűtésesre csinálom, de végül letettem róla. Eleve a motor sem az kerül bele amit vettem hozzá, hanem másik, na meg úgy voltam vele, hogy nem akarok több veszélyes dolgot tenni a hajótestre, nehogy ott is esetleg szivárogjon a víz. Elég nyílás maga a kormánylapát és a csavartengely is.
Hát igen a kémény nyílása 10 cm hosszú és 5 cm széles (ránézésből írom hirtelen). Oda pedig kell egy kis füstmennyiség.
TAMÁS78 619133 2016. december 8. 16:36
Válasz erre
TAMÁS78 619132 2016. december 8. 16:33
Válasz erre
Szia Sebi!
Biztos kóser a csövek emelkedési szöge? Emlékeim szerint olyan 15 fok körüli volt a maximum, inkább kevesebb. (Feltéve, hogy jól emlékszem.)
Forgacs 619126 2016. december 8. 14:23
Válasz erre
Hát ezt nem tudom, hogy mennyire szeretik vagy nem szeretik de valószínűnek tartom, hogy az extrém méretek miatt az a füst kevés.

A működési elvük az valami ilyesmi:
Van egy tégely amibe bele öntik a löttyöt amiből a füst lesz. Ennek a tégelynek az aljában van egy fűtőszál amit villamos energiával fűtenek fel. A tégely tetején van egy kis kinyúló cső, ezen megy ki a füst illetve van mellette egy kis ventilátor ami szívja be a levegőt a tégelybe és nyomja ki a már felmelegedett és hő hatására füstté vált folyadékot.

Laci esetében még lehet hogy kompatibilis is lenne egy repülős (bár azokat szerintem nem szokták szabályozni csak kiokádja magából monotonan azt az x mennyiséget) vagy talán több tankos füstölő annak megfelelően mennyire akarja, hogy nyomja a füstöt.

Az én esetemben pedig az a baj ezekkel, hogy nem rendelkezek akkora feszültséggel a hajómban ami ezekhez elegendő lenne ugyanis az aksim 7,4V-ot maximálisan és nekem erről kell meghajtanom.

Valamelyik modellvasutas fórumon olvastam, hogy tudnak füstöt színezni de majd annak még utána járok, és ha megtudok valamit szólok!
Sherman 619125 2016. december 8. 13:33
Válasz erre
Az olcsóbb rc tankokban van füstölő. A tankosok nem szeretik mert fölöslegesen eszi az aksit. Valszeg olcsón jutsz hozzá az rctankfórumon. Sajnos az is csak fehér füstöt állít elő.
Forgacs 619124 2016. december 8. 13:07
Válasz erre
Szervusz Laci!
Gyönyörűen alakul a Bismarckod! Utoljára Szolnokon láttam valamikor régen.
Teljesen megértem a problémád, ugyan ebben a cipőben járok a huszár osztályú rombolómmal. Nézegettem videókat ilyen házi készítésű füstgenerátorokat de csak annyit sikerült megtudnom, hogy paraffint füstölnek el, de arról nincs információm, hogy keverik-e valamivel, illetve hogy hány Celsiuson üzemelnek ezek a ketyerék. Ami még probléma hogy az élethűséget szerintem jobban vissza adná ha nem csak fehér füst lenne egyszerűen hanem szürke vagy akár fekete is.

Tényleg, te vízhűtésesre építetted a Bismarckod?

Üdv.:
Forgacs
hatvanilaci 619120 2016. december 8. 09:19
Válasz erre
SAM_1223
SAM_1223
SAM_1345
SAM_1345
SAM_1346
SAM_1346
SAM_1348
SAM_1348
SAM_1349
SAM_1349
SAM_1350
SAM_1350
SAM_1368
SAM_1368
SAM_1376
SAM_1376
SAM_1377
SAM_1377
SAM_1379
SAM_1379
SAM_1380
SAM_1380
SAM_1381
SAM_1381
SAM_1382
SAM_1382
SAM_1383
SAM_1383
SAM_1384
SAM_1384
SAM_1391
SAM_1391
SAM_1392
SAM_1392
SAM_1395
SAM_1395
SAM_1396
SAM_1396
SAM_1397
SAM_1397
SAM_1398
SAM_1398
SAM_1399
SAM_1399

Üdv mindenkinek!

Mint már oly megszokott módon ismét eltűntem egy kicsit, de ennek szintén a hajó az oka. Mellékeltem képeket is, hogy éppen hol járok most. Viszont ha már kémény... Nézegettem a neten, hogy hol lehetne kapni ekkora méretű hajóhoz olyan füstgenerátort, ami ki tudná szolgálni ezt a méretet. Az a baj, hogy jobban inkább mozdonyokhoz vannak, azok meg túl kicsik hozzá. Nincs valakinek esetleg ötlete, hogy hol lehetne kapni, vagy esetleg hogyan lehetne csinálni hozzá ilyen készüléket?

Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
DzsunKa 619114 2016. december 8. 07:03
Válasz erre
Szia Pilatus!
Valószínű láttad már, de azért mégis megírom: a Vaterán "zelky01" néven Tamiya Bismarck 1/350 új állapotú makettet hirdet fix 15000 -ért.
Sebi 619110 2016. december 8. 00:09
Válasz erre
20161207_193547
20161207_193547
20161207_193552
20161207_193552
20161207_193605
20161207_193605
20161207_192928
20161207_192928
20161207_192916
20161207_192916
20161207_192907
20161207_192907
20161207_192758
20161207_192758
20161207_192721
20161207_192721

Sziasztok!

Én jelenleg itt tartok a Derfflingerrel. Igazából a főfedélzet korlátait kell még feltennem és a légi azonosítókat a tornyok tetejére. Remélem karácsonyra elkészül.
Pilatus 618963 2016. december 4. 18:29
Válasz erre
Sziasztok !

Megvételre keresek 1-350 méretarányban BISMARK csatahajót .

Lehetőleg kiegészítők nélkül karácsonyi ajándék lenne !

Elérhetőségem : lutyoludovikusz@gmail.com

Köszönöm !
P
medor 618913 2016. december 3. 21:50
Válasz erre
Az ilyen gyári display-ek nem érik meg az árukat.Esetleg a felét.
Ráadásul kis kreativitással a talapzatot még te is le tudod gyártani.
(Főleg,ha egy 'vízvonal' makettről van szó.)
Egyetlen pozitívumuk,hogy a plexi/műanyag kombó könnyebb mint az üveg/fa.
Forgacs 618912 2016. december 3. 21:46
Válasz erre
Szia!
Megmondom őszintén, a test üvegszálas műgyantából készült, de nem én csináltam mert elsőre nem mertem volna egy ilyen volumenű munkát bevállalni, így inkább "kiöntettem" egy hozzáértő modellező kollégával. Úgy tudom, hogy az üvegszálra epoxi gyantát vittek fel ecsetes módszerrel, nem fújással készült.
A merevítők már az én alkotásaim benne, bár már azokat átcseréltem vékony rétegelt lemezre, illetve kifúrtam az ablakok helyét és a 3 tönkcső helyét is (a két hajócsavar tengelyének illetve a kormánylapátnak), már csak be kell ragasszam őket műgyantával ha elérkezett az ideje. De addig még a belső részét is elő kell készíteni.

Illetve akadt egy problémám, vagyis továbbra is fenn áll:
1. Megoldódott a szegecsek méretének kisakkozása és azok geometriai elhelyezése is, viszont a tervezett technikája valószínűleg dugába dőlt. (A problémát a felragasztandó lemezek plusz súlya illetve azok festési nehézségei jelentik.)

2. A lemezkiosztást szintén ki tudom totózni, de csak a felső sort a többi a képeken "végtelennek tűnik" hosszirányban. Az átlapolódások miatti különbségek még kivitelezhetőek lennének panelvonal karcolással illetve vékony csiszolgatással.

3. És egyben legérdekesebb dolog az az, hogy csak a hajó jobb oldalán a tat felé találtam 3 "lyukat" ahol a kazánok hűtővize távozik, de a bal oldalon egyetlen ilyen nyílást sem találni, míg az orrnál olyan mintha két szögletes nyílás lenne az elülső páncélozott parancsnoki állás alatt a vízvonalon.

Sajnos most az említett problémákról nem tudok képeket mellékelni, de mihelyt is alkalmam adódik felteszem a kérdéses képeket.

Üdv.:
Forgacs
SSZABI 618909 2016. december 3. 20:13
Válasz erre
Szia!

Köszi az infót, akkor utánanézek itthon ki az aki le tud nekem ilyet gyártani. Amúgy véletlen láttam meg az egyik netes áruházban, és nem tűnt rossznak... sejthettem volna, hogy drága lesz ez :)
medor 618906 2016. december 3. 19:45
Válasz erre
Szia!
Kisállat felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozom.
Ez egy ~10 literes 'akvárium'.Ezt egy üveges max(!) 2000ft-ból összerakja neked.
A talpazat sem hiszem,hogy kitenné a maradék 5 rongyot.(Egy asztalos legyártja neked kevesebbért.)Nem lesz Trumpeter,de szerintem szebb...
SSZABI 618899 2016. december 3. 18:16
Válasz erre
Sziasztok!

1-2 kérdés:
Szerintetek a Trumpeter, hajókhoz gyártott 501 x 149 x 146 mm-es "vitrinje" megér 7600 forintot? Plexi és nem üveg, de pont akkora, amekkora nekem kell, de fogalmam sincs reális-e az ára... csináltatott már valaki magának ilyet?

Forgács! Érdekelne, hogy miből és hogyan készült a hajótest?

Üdv!
Forgacs 618709 2016. november 30. 07:52
Válasz erre
Hajótest félig nyers állapotban
Hajótest félig...
Hajótest félig nyers állapotban 2
Hajótest félig...

Sziasztok!
Sajna már régen jártam erre és nagyon el is maradtam a kis hajócskám építésével, de mentségemre szóljon, hogy kompresszoros rendszert barkácsoltam a légecsetemhez.

Pár képet mellékelek is nektek gyorsan az épülő Huszár osztályú rombolómról, igaz ezek nem a legfrissebbek mert a múlt hétvégén haladtam tovább a hajótest igazgatásával de arról még nem készült fotóm. Elnézéseteket kérem, hogy ezek sem a legjobb minőségű képek.
SSZABI 618609 2016. november 27. 20:16
Válasz erre
Srácok tudom, hogy ott van az óceánjárós, de sajnos az a topic is az utóbbi években a kihalás szélére került. De a következő bejegyzést majd oda teszem ;)

Egyébként Prasky-féle rajzaim vannak a Viribus Unitis-hez, az sokat segít + a Tegetthoff-klasse könyv is. A festésnél én maradok a világos szürke változatnál, így harmonizál majd a Zrínyivel :)
TAMÁS78 618606 2016. november 27. 20:00
Válasz erre
Van egy óceánjárós topik, de nekem itt is jók a civil hajók.
hergert 618600 2016. november 27. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!

Gyuri!

A Barham-ra én is kíváncsi leszek! Nemsemmi a irodalom és feljavító amit beszereztél hozzá!

SSZABI!

A Viribus Unitishez van vmi rajzod? Illetve milyen színűre fogod festeni?

Kérdés: Ebbe a topicba lehet felrakni "civil" hajót? (mostanság én épp a volt munkahelyemet építem, ezért kérdezem)

Jó makettezést mindenkinek!

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 618599 2016. november 27. 19:08
Válasz erre
Szia Szabi!

Én szívesen olvasgatok az Olympicról is, akár részletekbe menő írásokat is. Az eddigi munkád nagyon tetszik, elképzelni nem tudom, hogy lehet 1/700-ban pl. precízen ablaksort felragasztani maratásból.
TAMÁS78 618597 2016. november 27. 18:52
Válasz erre
Szia Gyuri!

Épp a napokban jutott eszembe, hogy vajon hova tűntél. Minél több képet ossz majd meg velünk, minél több részletről!

Én egy nagyobb durranást faragok mostanában saját építésben, és akkor szeretném megmutatni, amikor már valóban van mit nézni rajta.
SSZABI 618591 2016. november 27. 18:18
Válasz erre
VU felépítmény
VU felépítmény
VB felépítmény 2
VB felépítmény 2
30,5 lövegtorony
30,5 lövegtorony
parancsnoki híd
parancsnoki híd
híd tartószerkezete
híd tartó...
Olympic csónakfedélzet
Olympic csónakfedé...
forward well deck
forward well deck
aftward well deck
aftward well deck
zárt kormányosfülke
zárt kormányosfü...
totál hibás maratás híd
totál hibás marat...

Szia!

No, pár kép. És persze hátha mást is érdekel :)

A Viribus Unitis makett alapból egyébként szerintem szép, ad jó részleteket, de sok mindent át kel faragni. A legnagyobb gondot az a kevés felépítmény adja, egy részét le, és átfaragtam, majd pótoltam (tovább kell még finomítani).
Újra kell majd készíteni a csónakok tartószerkezeteit, mert a műgyanta vetemedett, pontatlan, és rossz a formája. A parancsnoki hidat az alapjáig lecsiszoltam, majd szintén maradék maratásokból építettem az ablaksort újjá. A gondot a híd tartószerkezete adja, maratás nincs (csak a Posseidon maketté lenne, de az se biztos, hogy pontos). A készlet ugyan adja ezeket, de mint a képeken is látszik, túl vastagok, ezért próbáltam vékonyítani, kevés sikerrel...
Az elülső tűzvezető központ(?)tornyának alapjának a formája jó volt, de a magassága, és a két nagyobb rész nem, szóval ezeket valahogy újra kell gyártani szintén...
Továbbá a két nagy csónakdarut, a kéményeket, az árbocokat stb. Ami viszont vitán felül a készlet legszebb részei: a mentőcsónak.
Móvár után rögtön nekikezdtem, de a lelkesedésem alábbhagyott, és a Revell 1/700 Olympic-jának láttam hozzá végül.

A Revell készlete az EGYETLEN Olympic a piacon, meg kell becsülni, hatalmas kincs. De bajos...
Megvettem hozzá a Rainbow 1/700-as Titanic feljavítóját, amiben az ablakkeretektől a padokon át a nyugágyakig minden van, csak a leglátványosabb részei rosszak.
Elég kicsapongó a munkám, mivel éppen annak esek neki, ami tetszik, de a képeken szerintem már látszik, hogy azért sok minden elkészült már.
Meg kellett építeni a "forward" vagy "for" és az "aftward vagy aft well deck" falait, mivel ezek eredetileg csak sima falak voltak (ez a két süllyesztett fedélzet, de nem tudom mi a magyar nevük). Na ez az rész, amit egyetlen Titanic maketten sem tudtak még megcsinálni, pedig elég feltűnő... szóval sztirollapocskákból méricskélés után készítettem újra ezeket a részeket.
A csónakfedélzeten a felépítmények nagyjából jók , de a szellőzők egy típusának alakja teljesen rossz, és majdnem az összes rossz helyen van, mivel a Titanic-ot másolták e téren, de, 1911-ben, az Olympic első útján más volt a helyzet. Amit meghagytam, azt hol keskenyebbre, hol szélesebbre kellett venni.
Cserélni akartam a nagy lépcsősör feletti vihartetőt maratásra, de ennek a formája is rossz, így marad az alap, és a festés. Ugyanez volt a helyzet a hátsó lépcsősor tetejével is... A vihartető oldala kapott 4-4 új ablakot, a rájuk tolható védőlemezekkel, amit húzott szálból, és tejfölös pohár csíkokból vágtam ki..
Pár ablakot tömítettem, mert vagy a Titanic-on láthatóak, vagy volt az Olympic-on is, de nem 1911-ben, hanem '12, vagy a háborút követő átépítések után. A negyedik kémény alatti felépítményre meg vágtam újakat, mert azok meg sehol sem voltak. Érthetetlen.
Mindenhol pótoltam a képek alapján a korlátokat húzott szál csíkokból, nem maratásból (a képeken sajnos nem látszik) azért, mert az eredeti is max 10 centire volt az falaktól, és méretarányosan szerintem nem lehet megcsinálni. Majd a festésnél árnyékolom a jobb hatás érdekében.
Ezekkel és a még korrigálásra váró gondokkal megbirkózom, de a legnagyobb pofont akkor kaptam, amikor a Rainbow egy darabból álló, és egyébként szép hajóhídját+teljes első szekciót a helyére próbáltam. Mivel eredetileg az Academy maketthez készült - mely szintén torz arányokkal küzd - egyszerűen azt másolták le, így köze sincs a valósághoz: túl széles, túl magas. Olyannyira, hogy még átszabva sem használható, a szárnyakat kivéve, amiket le fogok vágni. Így ezt is barkácsolni kell majd, mert az alapmaketté még rosszabb.

A hajótesten a rajzok és képek alapján a "lemezosztások" helyén vannak, de annyira eltúlozták őket, hogy muszáj lesz csiszolással korrigálni, mert most olyan, mintha helyenként pótpáncélt kapott volna a hajótest. Pótolni kell itt is pár ajtót, de ez nem vészes.

Az eredeti terv az volt, hogy 1912. március 2-i jelenetet örökítek meg: Az Olympic-ot bevontatják a belfasti szárazdokkba, míg a Titanic félkészen mellette áll.
Ehelyett inkább az első New York-ba való megérkezést fogom megépíteni: a hajó tele utasokkal (már megrendeltem az eduard utasait elvileg lesznek 700-an), kis tolóhajókkal meg mindennel. Na de, hogy a sok kis lobogót az árbocok kötelein végig milyen sorrendben és mégis honnan fogom előszedni, hogy teljes legyen a díszítés, azt nem tudom...
Addig viszont el kell még jutni, és rengeteg a munka.

Mivel nem akarok senkit untatni - pedig gyakorlatilag minden felépítményről tudnék valamit motyogni- így befejezem, így is sokat írtam.

Mindenféle kritikát várok! És bocsi a képek miatt...

További szép estét!
zs180 618536 2016. november 26. 22:15
Válasz erre
IMG_4613
IMG_4613
IMG_4614
IMG_4614
IMG_4615
IMG_4615

Szia Szabi!

Köszönöm az érdeklődést!
Valóban két hajónyi alkatrész marad meg - nem tudom mit kezdek velük majd, főleg, hogy mindkét meg nem épülő kitből fogok "kannibalizálni". Valószínűleg csak simán elteszem a maradékot.
Engem az Olympic is érdekel, tegyél fel képet mindkettőről!

Itt van néhány kép a "bulge" csiszolásáról.
SSZABI 618479 2016. november 26. 07:09
Válasz erre
Szia!

Minél több képet tégy majd fel, kíváncsi vagyok erre :)
Egy kérdés: amikor így összegyűjtöd a lehetséges makettváltozatokat, akkor mit szoktál csinálni a kimaradt alkatrészekkel? Mert ahogy kivettem, gyakorlatilag 2 hajónyi alkatrész marad majd mindenhonnan.

Amúgy én tennék fel képet, de a Viribus Unitis-t félretettem, elakadtam a parancsnoki felépítménnyel... és az Olympic itt nem nagyon érdekel szerintem senkit, mivel csak a civil verziót építem(Móvárra el akarok vele készülni).

Sok sikert az építéshez!

Üdv!
zs180 618475 2016. november 25. 23:38
Válasz erre
mi4

A három Barham dobozban
mi4
IMG_4609

A három Barham felülről Trumpeter, Waveline, WEM
IMG_4609
IMG_4610
IMG_4610
mi1

Irodalom
mi1
mi2

Maratások
mi2
mi3

Egy őrült naplója
mi3
IMG_4612
IMG_4612
IMG_4611
IMG_4611

Jó estét mindenkinek!
Ma van a Barham csatahajó elsüllyesztésének 75-ik évfordulója.
Lehet-e jobb alkalom, hogy elkezdjem veletek megosztani a fenti híres hajó makettjének építéséről szóló leírást?

Bizony, régóta nem jelentkeztem és ez a fórum sem pezseg igazán.
Nekem van mentségem: elköltöztem és bárki, aki ezen keresztülment, tudhatja, mivel jár.
Viszont jelenleg külön szobám van a makettezésre (bár még mindig nincs teljesen berendezve), és mivel sokkal több a helyem, ki tudja, talán majd 1:350-es hajót is építhetek…

Ez a projekt azonban marad a jól bevált 1:700-as méretaránynál.
Sok-sok évvel ezelőtt Nürnbergben nyertem a Repulse-szal. Akkor még volt levásárolható kupon is nyereményként (1000 márka!), vettem is gyorsan (többek közt) egy Waveline Barham-ot.
Az akkori mezőnyben az egyik legszebb 1:700-as makett volt, gyönyörű műgyanta alkatrészekkel. A kisebb alkotóelemek viszont az általam nem igazán kedvelt fehérfémből készültek, maratás egyáltalán nem volt benne.
Később azt vettem a fejembe, hogy a hajót az elsüllyedése előtt közvetlenül, a Valiant csatahajó és a Griffin romboló társaságában fogom megjeleníteni.
A közelmúltban a Trumpeter kihozta a Barham műanyag makettjét, persze megvettem, sőt mivel a törzs és a fedélzet szebb benne, úgy gondoltam, inkább ezt építem meg.
Tavaly Telfordban Jim Baumannal beszélgettem, aki felajánlott egy WEM Barham-ot (nem lehet hozzájutni) azzal a feltétellel, hogy most már ezt kell megépítenem, mivel ennél a legfinomabb a fedélzeti palánkozás megjelenítése.
Így esett, hogy három 1:700-as Barham birtokába jutottam.
Még a régi lakásomban nekiálltam az előkészületeknek, összeszedtem az irodalmat, képeket szedtem le a netről, beszereztem egy vagonnyi kiegészítőt (WEM, Gold Medal Models, Artist Hobby, Flyhawk, Lion Roar, Five Star, Rainbow, Admiralty Modelworks, Master).
Elkészítettem a szokásos rajzos tervemet, hogy semmit ki ne hagyjak, el ne felejtsek a hosszú építés alatt, majd nekiláttam: a WEM által a hajóra öntött hatalmas műgyanta lapot, melyet le kellett volna csiszolni, szinte hoztam a hajó oldalával, így extra magasságot nyerve, ami majd a művízbe eresztésnél jön majd jól. Ekkor kellett elköltözni és mindent elcsomagolni.
Az új házamban nemrég vettem fel a fonalat, még nem sokra jutva - erről a következő posztokban fogok beszámolni.
Üdv,
P.Gy.
Batka 617469 2016. november 5. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

A Dragon féle USS Buchanan rombolóhoz a GMM-en kívül gyárt valaki maratást? Tudom, vagy egy CyberHobby kiadás, de az alapmakett már megvan.

Köszi!

Üdv,
Batka
SSZABI 615196 2016. szeptember 25. 11:35
Válasz erre
Szia!

Szépek ezek színek, meg a festésminta is nagyon klassz :)
atu71 615150 2016. szeptember 24. 07:41
Válasz erre
DSCF5610
DSCF5610
DSCF5612
DSCF5612
DSCF5613
DSCF5613

Hali,
Sikerult szépen osszehangolni a szineket igaz ez csak màsodik neki futàsra sikerult.Az elsot teljesen le fujtam mert nem tetszett.
balogh zsolt 614396 2016. szeptember 9. 10:02
Válasz erre
20160908_223422
20160908_223422
20160908_223351
20160908_223351
20160908_223247
20160908_223247
20160908_223149
20160908_223149

Sziasztok!
Eladó 1/350 icm Groser kurfürst test elkezdve.
Fém lövegcsövek;kiegészitök ; wooden deck
bzsolesz77@gmail.com
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.