/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Varjúbácsi 633780 2017. október 17. 08:12
Válasz erre
A vékony dróttal az a gond, hogy a hőtágulás miatt nem lesz mindig feszes.
dberdav 633768 2017. október 16. 21:04
Válasz erre
Bakker... De igen,arra gondoltam :)
A húzott szálat alapból hanyagolom,nekem nincs arra türelmem,hogy mérethelyes kábelt húzzak.(Pedig türelmesnek titulálnak itthon)
Erre az Uschi féle "cérnára" már gondoltam,elég szép végeredményt lehetne belőle csinálni. De előtte megnézem majd dróttal is,asszem van szép vékony a fiók mélyén,majd most jól jön :)
Egyenlőre még pihen a bismarck,míg a fa fedélzet meg nem jön hozzá,és nem megy le a vizsgaidőszakom. Majd decemberben,mikor kint repkednek a mínuszok,a meleg kályha mellett gyorsan fog már megépülni. :)
Sebi 633767 2017. október 16. 21:00
Válasz erre
Sebi 633766 2017. október 16. 20:56
Válasz erre
Bocs, de a modelkastenes link nem működött. Itt egy másik. Erre gondoltam:

www.store.spruebrothers.com/product_p/mdkhs001.htm
Sebi 633765 2017. október 16. 20:53
Válasz erre
Üdv a fedélzeten!

Bocs, de nem a kötélzetre gondolsz véletlenül? Csak mert a Bismarckon kevés antennahuzal volt.
Két megoldást javaslok. Az első a „hagyományos” húzott szál vagy drót használata.
Mondjuk a húzott szál nem annyira jó kötélzetnek, mert ha nem jól találod el a vastagságot, akkor csúnya lesz.
A dróttal elég jó eredményeket lehet elérni és a használata sem túl bonyolult. Vágd ki a szükséges hosszt, majd óvatosan húzd meg a két végét, hogy kiegyenesedjen. Aztán ragaszd fel a helyére.
A manapság „divatos” anyagok pedig itt találhatók:

www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-rigging-and-various/
www.store.modelkasten.com/shopbrand/ct452/

Ha szükség van segítségre, gyere nyugodtan a fórumba. Leszünk itt páran, hogy összehozzuk a választ.
Sebi 633763 2017. október 16. 20:45
Válasz erre
Szia Brumi!

Jó megint hallani rólad. Csak tölts fel minél több képet, mert úgy látom a végeredmény igencsak jó lesz!
dberdav 633757 2017. október 16. 19:31
Válasz erre
Sziasztok!
Idén szeptemberben gondoltam egy merészet,és úgy döntöttem,hogy behajózom közétek :)
Egy olyan kérdésem lenne a profi szaktársak felé,hogy az antennahuzalt egy 1/350-es bismarckon miből tudnám megvalósítani. A cérna elég béna megoldás lenne vastagsága miatt.
Köszönöm a tanácsokat előre is
Jó szelet :)
zs180 633724 2017. október 16. 00:53
Válasz erre
Urak, igazán örülök, hogy tetszik a kémény.
vfrtom, ugye, nem gondolod komolyan... látod, máris lecsapnának a hordozóidra!
Attila, nagyon szépen alakul a Taiho! Anno én is megépítettem a Tamiya-féle verziót...hát, nem raknám a tied mellé.
Az offszetlemez nyomdai munkafolyamatok melléktermékeként keletkezik, én is egy nyomdásztól szereztem be nagyobb mennyiséget. Ha egyszer összefutunk, szívesen adok belőle.
A fafedélzet leoperálása bravúros volt, csak azt nem értem, végül hogyan oldottad meg a szintkülönbség problémáját.
brumi_na 633721 2017. október 15. 22:59
Válasz erre
01

madártávlatból
01
02

részletek kidolgozása I.
02
03

további részletek
03
04

Azért az eredeti készletből is használtam pár dolgot. Például a hajótörzset...
04
04a
04a
05

Árulás a fedélzeten!
05
06

A nagy "nyisssz művelet"
06
07

A skalpolás után...
07

Sziasztok!

Szerintem majdnem egy éve jelentkeztem utoljára itt (de fél év biztosan). Minimum heti gyakorisággal figyeltem a munkálatokat, és elismerésem mindenkinek. Szerencsére folynak építések, bár pont tegnap néztem meg feltöltött videó felvételeken, hogy sajnos versenyeken, kiállításokon egyre kevesebb a hajó. Én magam is maximum ezen fórumon tudom - elektronikusan - bemutatni amin jelenleg dolgozok. Gyuri. Bámulatos amit alkotsz, hozod a Pék Gyuri szintet, le a kalappal. A hajódról készített képeket nézegetve kicsit bánom, hogy a nálam éppen épülő Taihon nem cseréltem le a csöveket fúrtakra. Először próbáltam kifúrni magam, de természetesen kifutott a fúró, nem lett központos, stb. Eszembe sem jutott, az amúgy elég kézenfekvő megoldás, hogy előre kifúrt csöveket vegyek és méretre vágjam, hajlítsam. Na majd utánanézek a helyi makettboltban. Ilyen dolgokkal viszonylag jól felszerelt. Pontosabban polisztirol dolgokkal elsősorban, de remélem ilyen is lesz. Más. Ez az offszetlemez valójában hol beszerezhető? Neten? Mert a USS Wisconsin híd körüli folyosóinak mellvédjei pont ilyen formájú lemezek. Én polisztirol lapkákat hajtogattam erre a formára inkább kevesebb sikerrel.

No, akkor mutatnék pár képet a nálam készülő japán csodáról. Szokásom szerint 700-as. Fujimi, új szerszámos. Sok kiegészítőt használtam, de a legfontosabbak közül pár: Fujimi fotómaratás (ehhez a készlethez kiadott extraként beszerezhető), Flyhawk maratott fedélzet (főleg az alsó merevítő bordázat miatt), Fujimi fa fedélzet imitáció. Az alapkészlet alapvetően tetszett, sok részletet tartalmazott, amitől már az elején megszabadultam... Mivel szeretem sok esetben inkább felépíteni a "semmiből". Ennél a hajónál az volt az alapkoncepcióm, hogy igyekszem nem elveszni a részletekben, koncentrálni arra, hogy a kevesebb néha több. Eleinte grandiózus terveim voltak a hajó minden részének alapos feljavítására. Ezzel szemben, inkább egy belátható időn belül elkészülő hajó terve került megvalósításra. Amolyan "ujj gyakorlat" az Akagi és a Kaga előtt. Természetesen ez nem jelentette, hogy ne adnék részeleteket a hajónak. Mindenki örömére kicsit több mint fél év alatt hajó formája lett. Az építés alapvetően haladt minden probléma nélkül. Ami érdekesség, hogy teljesen benéztem a fedélzet építését. Így, utólag teljesen értetlenül állok magam előtt, hogy hogyan tettem meg az alábbiakat. Méghozzá, felragasztottam a fotómaratott fedélzetet, majd lefestettem a hajót. Ezt követően felkerült a fa imitáció is. Erre pedig a liftek borítása. Természetesen ez 3 jól látható lépcsőfokot eredményezett. Legalább egy hétig győzködtem magam, hogy ez nem is látszik annyira. Nem sikerült levennem a tekintetem róla, ami azt jelentette, hogy dolgozzuk ki a mentőakciót. A hajó jól láthatóan körbe volt építve kacatokkal. Amikre látványosságukon kívül legalább ugyan ennyire jellemző, hogy törékenyek. Illetve, nem állt több rendelkezésre belőlük. Egy további hét, amíg rászántam magam... Fogtam a szikét, és kivágtam a fa fedélzet körvonalát (saját magát sablonként használva) a fotómaratásból. Aztán törés nélkül sikerült. Egymásba raktam mindent mindennel. Nyilván azért nem bántam meg, mert alapvetően sikerült a művelet. Ezt követően jött a sziget, a huzalozás. A mellékelt fotók nem a hajó aktuális állapotát mutatják, egy következő hozzászólásban hozom azt, ahogy időm engedi.

Üdv.:
Attila
74gabor 633654 2017. október 14. 13:02
Válasz erre
Üdv,ha megválnál tőlük engem érdekelne!
vfrtom 633602 2017. október 13. 07:47
Válasz erre
Van. Bár nem igaziak, csak másolatok.
4 db, Akagi, Soryu, Shokaku és Zuikaku.
Atlantisz cirkáló 633517 2017. október 10. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Közreadom ismerősöm levelét...

Egy 1/350-es TIRPITZ restaurálásához keresek sérült, törött, részben hiányos 1/350-es BISMARCK vagy TIRPITZ példányt egészben, vagy darabokban – méltányos áron. A gyártó mindegy. Lehet Ravell, Tamiya, vagy más, csak a méret fontos.
A lényeges részek: felépítmény és tornyok felső része, a két nagy daru, a légvédelmi lövegek és mentőcsónakok, illetve hajócsavarok.
Keresek még : 1/700-as NELSON-t vagy RODNEY-t olcsón, sérült, vagy hiányos példány állapotban. A hajótest a fontos. A gyártó cég mindegy.
Válaszokat a vajda.zsuzsa@upcmail.hu e-mail címre, vagy a
06-20/939-42-96 számra kérek.
Batka 633516 2017. október 10. 17:38
Válasz erre
vfrtom 633505 2017. október 10. 10:17
Válasz erre
Szerintem most fogom a leendő japán hordozóimat és beolvasztom őket és maradok tiszteletteljes bámuló.
Ez fenomenális.
Varjúbácsi 633499 2017. október 10. 08:06
Válasz erre
A Pék Gyuri monnyon le! :-) Brutál, nagyon tetszik!
zs180 633498 2017. október 10. 01:03
Válasz erre
IMG_6753
IMG_6753
IMG_6752
IMG_6752

Nem tudtam eljönni a Bolyaira... viszont mellékelek két képet a kész kéményről (4 db létrát csak a festés után fogok felrakni). A WEM maratott rácsát nem használtam fel, mert túl vaskosnak találtam, inkább fúrtam 20 kicsiny lyukat a kémény tetejére és harmincöt 0,1mm átmérőjű rézdrót-darabból felépítettem a saját rácsomat.
Willi 633349 2017. október 6. 10:19
Válasz erre
Szia!
Köszönöm és utána nézek. Eddig azt csináltam, hogy alufóliát helyeztem egy szitaszövetre, amit kissé eltoltam, hogy trapéz mintát adjon, azután a fóliát a hálóra dörzsöltem, míg át nem vette a mintát. Így a vékony alufólián már látszik a nyomat, de a maratás eredetibbnek tűnik.
zs180 633338 2017. október 6. 00:39
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a sok dicséretet! Szabi, Sebinek van igaza - nagyon lassan haladok, nem tudom elképzelni, hogy Móvárra kész lehetek. De, ha Batka és esetleg más is kíváncsi rá, a Bolyaira elhozhatom (csak szombaton tudok jönni).
Imi, emlékszem, milyen jó lett a Tone kéménye. Még képem is van róla. Örülök, hogy erre a megoldásra rájöttem, féltem, hogy nem fog működni, mivel a körkörös mellvédeknél a felső peremnek meg kell nyúlnia, de kiadta.
Willi, ezt a maratást valamelyik börzén vettem, neve: Extratech 2004, AFV Steel Plate, Rhomb Type, és valóban harcjárműre való.
Willi 633324 2017. október 5. 19:04
Válasz erre
Szia!
Mesés látni ezt a liliputi világot. Ámulok és bámulok. Tuti, hogy temérdek időbe került, de igen látványos lett. A trepnire pedig igény tartok az 1:25-ös pzkpfw III tankomhoz. Hol lehet ilyet kapni?
Simi 633321 2017. október 5. 18:11
Válasz erre
Szia!
Nagyon szuper lett a kémény! Eszembe jut, hogy 12 éve az IJN Tone kéményével én is vagy fél évet dolgoztam... A jó végeredmény mindenért kárpótol, mint ahogy az amúgy is lenni szokott az életben.
Nekem különösen is a fényszóró-platformok mellvéd megoldása tetszik! Hogy ez eddig nem jutott eszembe..! Pedig sok hasonlót elkéazítettem már és én is eddig húzott szállal oldottam meg a kifelé hajló szélét. Hát Gyuritól mindig lehet tanulni..!
Batka 633275 2017. október 4. 21:15
Válasz erre
Szia!

A gőzcsöveknél és azok rögzítőinél leesett az állam és azóta is lent van. Valami hihetetlen kidolgozottság, megérte a munkát.

Bolyain nem láthatjuk,hogy hol tartasz vele?

Üdv,
Batka
Sebi 633271 2017. október 4. 20:57
Válasz erre
SSZABI 633251 2017. október 4. 18:10
Válasz erre
Szia!

Nagyon szépek a részletek :) Móvárra elkészül?:P
zs180 633209 2017. október 3. 22:15
Válasz erre
IMG_4708

B-barbetta alu csíkkal
IMG_4708
IMG_4710

green putty-val "leöntve"
IMG_4710
mws7

készre csiszolva
mws7
IMG_4654

kis doboz vágódik le
IMG_4654
IMG_4655

kis doboznak hűlt helye van
IMG_4655
IMG_4728

kémény alatti felépítmény oldalán a bemélyedés
IMG_4728
IMG_4729

fekete lett
IMG_4729
IMG_6715

sztirollal felhízlalt házikó + oldalsó szellőzőrácsok
IMG_6715
IMG_6710

készül a fedélzeti szellőző
IMG_6710
IMG_6711

tovább készül...
IMG_6711
IMG_6713

kész!
IMG_6713
IMG_6714

itt is kész
IMG_6714
IMG_4725

melyiket szeressem? (a középsőt!)
IMG_4725
IMG_6716

belül is legyen valami (úgyse látszik)
IMG_6716
IMG_6719

Trumpy-tető
IMG_6719
IMG_6721

gőzcsövek
IMG_6721
IMG_6720

és rögzítőik
IMG_6720
IMG_6724

hátul már fenn van egy cső...
IMG_6724
IMG_6725

már kettő!
IMG_6725
IMG_6726

még mindig csak kettő:(
IMG_6726
IMG_6727

hátsó fényszóró-platform
IMG_6727
IMG_6728

ez is az
IMG_6728
IMG_6737

fogja az ember az offszetlemezt, bekarcolja
IMG_6737
IMG_6738

levégja, szélét felhajlítja
IMG_6738
IMG_6739

aztán szépen, körkörösen meghajlítja
IMG_6739
IMG_6729

hátsó fényszóró-platform mellvéddel
IMG_6729
IMG_6730

kémény oldalról
IMG_6730
IMG_6733

elülső fényszóró-platform (a középső a legszebb, nem?)
IMG_6733
IMG_6734

itt látszik, mire jó a mellvéddel való pepecselés
IMG_6734
IMG_6735

itt meg a távtartók látszanak
IMG_6735
IMG_6740

ideiglenes odarakott pom-pom platformokkal
IMG_6740
IMG_6741

más nézetból ugyanaz
IMG_6741
IMG_6744

itt nincs pom-pom platfrom, de vannak támasztékok, gőzcsövek, stb.
IMG_6744
IMG_6745

azért már kinéz valahogy!
IMG_6745
IMG_6746

innen is mutatós
IMG_6746
IMG_6747

meg alulról is
IMG_6747
IMG_6748

meg hátulról is
IMG_6748
IMG_6749

látszik, hogy lett vele foglalkozva...
IMG_6749
IMG_6750

szerintem megérte a fáradságot!
IMG_6750

Sziasztok!
Három és fél hónap múltán jelentkezem ismét a nálam épülő H.M.S. Barham-mal kapcsolatos hírekkel. Nyáron a szokásosnál is lassabban halad az építés, ilyenkor annyi minden mást is lehet csinálni…
De azért van némi előrelépés.
Észrevettem, hogy a B-barbetta teteje nem vízszintes, kissé hátrafelé lejt. Ez a második barbetta a kiten, amivel baj van… A problémán úgy lettem úrra, hogy egy keskeny, félköríves offszetlemez-csíkot ragasztottam a barbetta peremének hátsó felére, rákentem egy jó adag green putty-t, majd óvatosan szintbe csiszoltam mind felül, mind oldalt. Egész jó lett.
Ezt követően rátértem a kémény alatti felépítményre. Levágtam a jobb oldali, felesleges dobozt –darabonként. Ezen a felépítményen néhány rács van, melyek nem állnak ki a fal síkjából. Némi fejtörés után úgy döntöttem, hogy kannibalizálom az úgyis e célból vett FlyHawk Hood maratást, és ennek rácsait szabtam be az offszetlemezzel burkolt oldalfalak közeibe. Ahová a tényleges rács került, ott kimélyítettem és feketére filceztem az oldalfalat, így gondoskodva megfelelő kontrasztról, illetve arról, hogy a majdani festésnél nehezebben tömődjenek el az apró nyílások. A kémény két talpa között van egy kis házikó ferde tetővel – ez túl kicsi volt, falai nem egészen függőlegesek, úgyhogy sztirollapokkal felhízlaltam, alakján csiszolással finomítottam, majd maratott részleteket pakoltam rá.
A kémény mögötti fedélzetrészt két kis szellőző ékesíti, amit a derék gyártó letudott egy-egy műgyanta hasábbal. Ezekre építettem fel maratott rácsból és sztirolból a szellőzőket.
A következő feladat annak eldöntése volt, melyiket használjam fel a rendelkezésemre álló három kémény közül. A képen középső, WaveLine-féle változat lett a befutó. Erről levágtam minden ráöntött részletet, kb. 1 cm mélyen kifúrtam a tetejét, ide tettem egy kis maratott „függőfolyosót”, a tetejére felragasztottam a Trumpeter kit laposabbra csiszolt, idevonatkozó darabját, majd a kéménybelsőt feketére festettem. Kissé megizzadtam a kilenc gőzcső elkészítésével, melyek közül három egyenes, de a hat oldalsó eléggé kanyarog. Az Albion Alloys 0,4 mm-es nikkel-ezüst csövéból hajtogattam őket a képen látható eredménnyel. Rögzítésüket a Rainbow külön erre készült maratásából vett gyűrűkkel oldottam meg, melyeket ráhúztam a csövekre, majd a kis pöcköket a kémény oldalára fúrt lyukakba ragasztottam.
Következtek a kémény oldalsó, hátsó része körül elhelyezkedő fényszóró-platformok. Ezeknek mindhárom kiten ugyanaz a bajuk: túl vastag a mellvéd, illetve belülről még alacsony is, mivel a padló is vastag. Mit lehetett mást tenni, le kellett gyártani őket. A padlóhoz csúszásgátló mintájú lemezt imitáló maratást használtam. Ez a minta durván túlméretes, de alig fog látszani, mikor a fényszórók a helyükre kerülnek. A mellvédeknél új technikát kísérleteztem ki. Gyakran látni olyan mellvédet, melynek felső pereme kissé kifelé hajlik. Eddig ezt úgy jelenítettem meg, hogy egy vékony húzott szál-csíkot ragasztottam rá felül-kívül, majd a tetejét megcsiszoltam. Ennek a módszernek a legfőbb hibája a vastag mellvéd-tető. Most rájöttem, hogy ha az offszetlemez felső részén egy kb. 0,1 mm csíkot kifelé hajlítok, akkor ez megmarad, még ha utána körkörösre hajlítom a lemezt (a képeket nézve érthető lehet, amit írok). Evvel a technikával készültek a fényszóró-platformok mellvédjei, és meg kell mondjam, igen kedvemre való kinézetük lett. Az elülső fényszóró-platformról készült képeken látható, hogy mivel nem simulnak a kéményhez, távtartókat kellett alkalmaznom a rögzítésükhöz. A platformokat alul magtámasztó rudak és néhány cső felrakása után következhetett az oldalsó gőzcsövek rögzítése. Ezek nem lettek tökéletesek (párhuzamosság, felső vég magassága, állása), de Isten őrizz, hogy megpiszkáljam őket. A kéményről hiányzik még két létra, illetve a felső rács, aztán jöhetnek a pom-pom platformok.
Megérte ennyit vesződni a kéménnyel? Ha megnézitek a másik kettőt, azt hiszem, egyetértetek, hogy igen.
Sebi 632699 2017. szeptember 20. 20:55
Válasz erre
Szia Sanyi!

Az igazság az, hogy ez a Montana annyira nem újdonság. Már 20 éve is voltak „papírhajók”, műgyantából, kis szériában, mint például ez az IHP makett, amit egy kedves barátom rakott össze:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-67/700-is/is-index.html

Mivel a gyártók folyamatosan keresik az új piacokat, így az „újdonság” inkább abban rejlik, hogy úgy tűnik, hogy az eddigi kisszériás makettek is tömegcikké válnak.
Abban igazad van, hogy egy „papírmakettnél” nagyobb a mozgástér, de azért a lehetőségek száma itt sem végtelen. A Montanánál is illik figyelembe venni a háború végén használt fegyvereket és radarokat.
Egyébként adtak ki „igazi” hajókat is. Ha visszalépsz a főoldalra, még fenn van a Kongo dobozbontása. Olyan jól néz ki, hogy nem fogok hisztizni egy fél mm miatt :)
Willi 632688 2017. szeptember 20. 15:56
Válasz erre
Szia!
Ilyen nekem is van, de be fogom fejezni.
sanyi 632687 2017. szeptember 20. 14:38
Válasz erre
Szia!
Nem épült meg, papíron maradt: papírhajó!:)
Willi 632685 2017. szeptember 20. 13:14
Válasz erre
Szia!
Bocs, de nem értem problémádat.
sanyi 632676 2017. szeptember 20. 08:40
Válasz erre
Sziasztok!
Félre ne értsétek, de a papírrepülők, papírtankok után itt vannak a papírhajók is? Mi a következő? Papírautó, papírkamion... Mondjuk ezt a legkönnyebb legyártaniuk, mert nincs aki felelmeli a szavát, hogy ezazamaz nem olyan, mint az igazin - tekintve, hogy nem készült el... Nem lehet olyat kiadni, ami volt, meg is épült, ne adj' isten, harcolt is? Nem, mert az előbb írtam az okot, a kötözködő, egy fél mm miatt hisztiző makettezők...:)
stug 632671 2017. szeptember 20. 06:23
Válasz erre
Üdvözlet

Összeállítási útmutatót keresnék (letölthető verzió)az Italeri 5506 U.S.S. Carl Vinson CVN-70 (1999)készletéhez. Köszönöm. Zoli
Sebi 632628 2017. szeptember 18. 00:39
Válasz erre
Sziasztok!

Azért ez az ebayen egy kissé drága. Itt postával együtt annyi, amennyi ott az induló ár:

www.hobbyeasy.com/en/data/nct9hxgrrcnxm5tzr4zb.html
ChevyG 632578 2017. szeptember 17. 08:53
Válasz erre
Szia Szabi!

Ennyit ez így megér, műgyantáért fele ennyit sem adnék!
Én nagyon várom a KuK témát.Idén nyáron "elzarándokoltam" Pulába.:)

Most-hogy a Danton-osztályt is kiadták, több remény is van rá, hogy lesznek KuK hajók is.

üdv!
SSZABI 632575 2017. szeptember 17. 08:10
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam ezt: Very fire 1/700 USS Montana. Fröccsöntve, tele kiegészítőkkel.

www.ebay.com/itm/veryfire-1-700-USS-battleship-Montana-BB-67-/182626482551

Kezdhetek reménykedni, hogy egyszer akkor kiadnak 1/700-ban műanyag osztrák-magyar hajókat is?
vackor 632506 2017. szeptember 15. 16:56
Válasz erre
Szia DzsunKa !

Mint írtam, elfogadom és köszönöm a pontosításokat, hiszen aki ebben a szakmában dolgozik (dolgozott), nyilván sokkal jobban tudja a részleteket, a szakkifejezéseket, stb. A 70-es évek elején megszereztem a kishajóvezetői "jogosítványt" én is - igaz, csak hobby-szinten műveltem a hajózást (motorcsónakázást). Innen erednek a "régi" információmorzsáim is. A 2011-es vizikreszt pedig a napokban lapoztam fel, önmagam javítására. Tehát mégegyszer: köszönöm a javító-, kiegészítő észrevételeidet (jól elkalandoztunk az egyszerű "milyen színűek a poziciólámpák" kérdéstől...)
DzsunKa 632484 2017. szeptember 15. 08:18
Válasz erre
Üdvözöllek "vackor"!
Az általam leírtakat a tulajdonomban lévő, a VIZITERV SZABVÁNYTÁR által hitelesített J-1839 Lsz.3818 számú " 9/1969 (XII. 16.)KPM-BM számú együttes rendeletében" kiadott HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT -ból idéztem. Ezzel a szabályzattal cserélték le a 3/1956 (VIII. 18.) KPM számú rendelettel kiadott, később többször módosított előző HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT-ot.
Illetve mint vizsgázott matróz dolgoztam MAHART hajókon (Balatonfüred, Mátra, Szekszárd) 1973.-76. között a Duna hajózható szakaszát Regensburgtól - Sulináig, valamint a Kiliai ágban.
Remélem így már használhatóbb lett a tegnapi írásom.
vackor 632475 2017. szeptember 14. 22:23
Válasz erre
Köszönöm a pontosításokat, tudom, más a sodrás- és folyásirány (pl a limányoknál is...). Egy pontosítással én is korrigálom magamat: korábban olyan képet tettem föl, amin a hátsó poziciólámpa kék volt. A 2011-es hajózási szabályzat szerint ez fehér fény. Elnézést, hogy ragaszkodtam a régi információkhoz...
DzsunKa 632446 2017. szeptember 14. 13:15
Válasz erre
fresnel-marine-lighting

ez egy ilyen hajólámpa
fresnel-marine-...

Tiszteletem minden "Megvilágosult"-nak!
Figyelemmel kísérve a pozíció fényekről írt elképzeléseiteket, engedjétek meg, hogy én is leírjam az enyémet. Véleményem szerint a hajófaron lévő helyzetjelző lámpa nem elektromos, hanem karbidlámpa volt. Az ilyen lámpákban világító acatilén gáznak van kékesfehér fénnye. Akkoriban pedig az elektromos izzók még eléggé megbízhatatlanok voltak. A fényszórók használatához valószínű ívfényt állítottak elő. Megboldogult matróz koromban is, még ilyen reflektor volt a MAHART néhány hajóján is. A túlmelegedés veszélye miatt, korlátozott ideíg lehetett bekapcsolni ezeket.
"vackor" minden bántani akarás nélkül: a folyókon a hajózás nem feltétlenül a "fő sodorvonalban" történik. Ezt általában inkább "hajózóútnak" nevezzük. Nem sodrásirány, hanem folyásirány megnevezést használunk, mert a víz sodrása néha eltérhet a víz folyásirányától. Ez nem egy havariának volt már az oka. Még egyet pontosítanék nem lefelé és fölfelé, hanem völgy- és hegymenetben hajózunk, és a hegymenetben lévő hajónak van általában elsőbbsége.
vackor 632436 2017. szeptember 14. 08:11
Válasz erre
Üdv !

Csak a továbbgondolkodás kedvéért: Ha hátulról közelítesz meg egy hajót, elég sokáig csak a hátsó kék fényt látod, majd - már majdnem mellette vagy - tűnik fel vagy a piros, vagy a zöld fény, attól függően, hogy balról, vagy jobbról előzöd meg (631668.hsz ábrája). A folyami hajózásban a kikötést a sodrással szemben hajtják végre, függetlenül attól, hogy melyik partoldalon kell kikötni. Így pl. fő sodorvonalban lefelé hajózva balra- illetve jobbrakanyarodva kell a kikötőpontont megközelíteni, majd 180 fokot fordulva rákanyarodni. Felfelé hajózva "símán" a ponton mellé lehet állni. Ilyenkor nem a klasszikus jobbkéz-szabály érvényesül...
piratvitorla 632430 2017. szeptember 13. 22:53
Válasz erre
Sziasztok!
A repülő technikánál is zöld/kék, illetve piros van.
A forgószárnyasoknál a törzsre szerelik ezeket, a lapátokon max. kontúr fények vannak...
A piros és a zöld a hajóknál és a levegőben is a jobbkéz szabály miatt van... Ha a pirosat látod akkor nem neked van elsőbbséged - és fordítva...
üdv
Regal 632428 2017. szeptember 13. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!

1/700-as hajó-fotomaratásokat keresek megvételre. Lehet maradék is!
Elérhetőségem: tgea78@gmail.com
Üdvözlettel,
Gábor
Forgacs 631694 2017. augusztus 25. 21:17
Válasz erre
Érdekesnek hangzik ez a kötélzeten való parancsok és jelzések továbbítása fénnyel. Ha a németek alkalmazták akkor nagyon valószínű, hogy mi is. Erről van valami szakirodalom ahol ezt tárgyalják vagy esetleg az egyes lobogó jelzéseket?
Próbáltam a K.u.K. által használt kódolás után is keresgélni, de sajnos sikertelenül.

Az tény, hogy mára sokat fejlődött a technika miatt is az egymás észlelésének módja. Bár a radar miatt nem hiszem, hogy a jelzőfények használatán lazítottak volna.

Ha a helikoptereknél a rotorlapátok villognának szabályos oldalon pirossal illetve zölddel az nem lenne megbízható, mert valami érzékelő kell, hogy tudja pontosan melyik oldalon és milyen pozícióban van az adott lapát illetve mind a két színt ki kellene építeni minden lapátra és a megvalósítása is költséges lenne továbbá nem lenne üzembiztos, mert ha hiba lép fel akkor össze vissza villoghat, az meg ha hiba vagy jelvesztés esetén kikapcsolja a fényeket meg nem lenne túl szerencsés.

Ugyan ezen rajz alapján építem a hajót.
Tehát ha élethűen akarom a fényeket utánozni LED-es megoldással, akkor felteszek baloldalra egy pirosat ami 112 fok 30 percre világít, ugyan így 112 fok 30 perc-es szöggel jobbra egy zöldet, a tatra egy halvány kéket 135 fokban (azért egy jelentésben csak nem fordulhat elő ilyen elírás, hogy kéket írnak a fehér helyett) és az árbocra egy meleg fehéret 225 fokban, és ezek mind folyamatosan világítanak?
vackor 631680 2017. augusztus 25. 12:38
Válasz erre
Egy apró adalék még a menetfényekhez: a hajóknál a legszélesebb pontokon kell elhelyezni a piros és zöld lámpákat, míg a repülésben ez már nem egyértelmű: utasszállítóknál a szárnyvégek, F-16-nál a szívócsatorna oldala, és pl. a Medicopter 117-nél a két hátsó pótvezérsík (mi lenne, ha a rotorlapátok villognának szabályos oldalon pirossa-zölddel...)
hergert 631668 2017. augusztus 25. 10:03
Válasz erre
belvizi fények ábra
belvizi fények á...
tengeri hajó fények ábra
tengeri hajó fé...
tengeri hajó fények
tengeri hajó fé...
Huszár oszt fények 01
Huszár oszt fények...
Huszár oszt fények 02
Huszár oszt fények...
Huszár oszt fények 03
Huszár oszt fények...

Sziasztok!

Pár gondolat a hajók fényeihez!

Árbóc fény 225 fokban látható
Pozíció fények Jobb zöld, Bal piros 112 fok 30 perc látható
Far fény 135 fok

Amit vackor irt a kék zászlókról, az ma már egy villogó fehér fény éjszaka, nappal egy kék tábla függőlegesbe fordul és közben villog a fehér fény. továbbá villogó sárga fény a gyorsjáratú hajó, pl szárnyashajó. Kék fények a belvízi hajózásban a veszélyes árut szállítóhajók viselnek. Van még a vontató hajóknak is egyéb árboc fényei.

A tengeri hajók ugyan olyan alap fényeket viselnek(akit részletesen érdekel ezt keresse COLREG)

A huszár osztály fényei árboc fény, pozíció lámpák, far fény. De valószínű használtak a kötélzeten jelző fényeket, amivel azonosíthatták egymást, ill. parancsot továbbíthattak egymásnak éjszaka(a német flottánál is volt ilyen)
vackor 631649 2017. augusztus 24. 22:16
Válasz erre
Csupán az együttgondolkodás kedvéért (hadihajót sajnos még nem láttam, tengert pedig csak partról...): az, hogy a hajót hátulról közelíted meg, az igazolja, hogy az oldalsó fényeket (piros, zöld) nem látod. Azok csak előlről, illetve a megadott szögben oldalról láthatók. Valamikor régebben még úgy szólt a szabály, hogy ezeknek a menetfényeknek mindenképpen látszaniuk kellett és a személyszállító hajók egyéb fedélzeti fényei sem zavarhatták meg a menetfények egyértelműségét. Lehet, hogy manapság, amikor már szinte minden hajón van radar, "lazábbak" ezek a szabályok. Egyébként a különböző színű és különböző poziciókban elhelyezett más jelzőfényeknek is van szerepük: vontatmány (tolatmány), veszélyes árut szállító hajó, veszélyben lévő hajó, stb.

A mellékelt képek egyikén azt rajzolták le (a szöveget csak részben fotóztam), hogy egymás melletti elhaladás esetén a találkozási oldalon nappal kék zászlót, éjszaka fehér fényű lámpát kellett lengetni. Erre a műveletre gyerekkoromból emlékszem, akkortájt még gőzhajók pöfögtek a Dunán és a hidak alatt lehajtották a kéményt.. A kék fény pedig éjszaka is látható, mint pl. a megkülönböztetett járművek villogója.
Gabusch 631643 2017. augusztus 24. 21:33
Válasz erre
Tengeren, levegőben, de akár a talajon is, tudnod kell, hogy a másik éppen mit csinál.
Ha az orrban és a taton is fehér a lámpa, nem tudhatod, hogy a másik jön, avagy megy. Nyilván, egy fehér fényt messzebbről lehet látni, mint a kéket és ez jó is, hiszen rossz esetben teljes gőzzel száguldanak egymás felé. A kék lámpa esetén max. ráfutásos baleset történhet.
A - mondjuk úgy - alapszínekből csak a kék működőképes, mert az izzók sárgás fényt adhatnak ki, tehát a sárgásabb fehéret is el lehetne nézni, ami csúnya problémákhoz vezethet.
Forgacs 631638 2017. augusztus 24. 21:14
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a segítséget vackor!
Ezek szerint úgy nézhetett ahogy az általad csatolt képen is van, legalább is nekem a jelentésekből is az jön le. Elvileg 1890 körül rendszeresítették ezt a szabályzatot és nem is változott. Annyira bevált a rendszer, hogy a repülőkön is ezt alkalmazzák a cikk szerint amit Sebi te is linkeltél.

Hát nem tudom, hogy mennyire logikátlan. Még sosem láttam a tengert élőben. Bár ha tényleg korom sötét van akkor a kék is észlelhető, és nem is biztos, hogy cél lenne a könnyű észlelhetőség hadihajó révén. Lehet hogy csak arra alapoztak, hogy az találja csak meg aki tudja mit kell keressen, illetve lehet hogy az olaszoknak fehér volt vagy sárga és ezért a mi haditengerészetünk a kéket használta hogy véletlen se téveszthessék össze, hisz mikor még "szövetségesek" voltak is egymás ellen versenyeztek.
Bár ezek csak merő feltételezéseim.
Szepi 631636 2017. augusztus 24. 19:50
Válasz erre
Sziasztok.
Eladóvá vált néhány hajómakett, kiegészítőkkel együtt:
1/350 TAMIYA Yamato (78014)+Eduard maratás (53019)+Master Modell 155mm-es lövegcsövek (SM350006)+Master Modell 25mm-es lövegcsövek (SM350011)+460mm-es fő lövegcsövek: 32000Ft
1/350 TAMIYA Missouri (78018)+Eduard maratás (53021)+Blue deck+Aber 406mm-es lövegcsövek: 32000Ft
1/350 TAMIYA New Yersey (78017)+Hunter fa fedélzet: 30000Ft
1/350 REVELL DKM Tirpitz+ fa fedélzet+ fém lövegcsövek: 30000Ft
1/350 ICM Markgraf: 13000Ft
1/350 ACADEMY USS Indianapolis (14107)+Eduard maratás (53101)+Eduard korlátok maratás (53105)+Master Modell Fegyverzet szett (SM350075): 25000Ft
1/350 ACADEMY DKM Bismarck, fa fedélzettel és fém lövegcsövekkel (komplett készlet)+Eduard maratás(53002): 20000Ft
1/400 ACADEMY Titanic(14205)+Eduard maratás+Hunter fa fedélzet: 25000Ft
1/200 NICHIMO Minegumo (modern japán hadihajó)(régi készlet kicsit megviselt az összeállítási útmutató és a doboz): 13000Ft
1/350 TRUMPETER Admiral Graf Spee (05316)+Eduard maratás (53045)+Hunter fa fedélzet+280mm-es fém lövegcsövek: 25000Ft
1/350 TRUMPETER DKM Prinz Eugen+ Eduard maratás (53048)+Eduard korlátok maratás (53060)+Hunter fa fedélzet+Master model fegyverzet (SM350043): 35000Ft
Minden készletnél 1000Ft a posta (ha több azt állom). Minimális alku lehetséges.
Üdv.
szepizoli32@freemail.hu
06-30-975-1204
Sebi 631630 2017. augusztus 24. 18:03
Válasz erre
Én nem vagyok hajós, így kènytelen vagyok elfogadni, ha a Kresz könyben ès a jelentèsben így szerepel a lámpa színe. De az az igazság, hogy tengerhajózásban kèk fènyről mèg nem olvastam. A leírások mindenhol 135 fokban világító fehèr vagy sárga farfènyt említenek. A kèk logikàtlannak tűnik, mert a sötètben nehèz èszrevenni.
vackor 631623 2017. augusztus 24. 14:45
Válasz erre
01
01
02
02

Egy 1962-es kiadású könyvből másoltam ki ezeket a képeket, az akkor hatályos viziközlekedési szabályokat ismerteti. Gondolom, a tengeri- és a folyami hajózásnál ezen a téren nincs nagy különbség...
Forgacs 631622 2017. augusztus 23. 22:45
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ és a felvilágosítást Sebi!
Lehet, hogy a fehér pozíciólámpák helyén kékek voltak?

Ez elvileg egy francia jelentésből van:
"21 óra 48 perc. Előttünk lövegtüzek villantak, fényük megvilágított bennünket. Erős tűzfényeket és fehér jelzőfényeket láttunk. (...) Felraktuk az R/B megkülönböztető jelzést az árbocra. Úgy tűnt, mintha mindenki bennünket lőne. Mi viszonoztuk. (...) 21.52. Kiáltás, jobbra torpedó! 100 méterre tőlünk megpillantottunk egy ellenséges rombolót, amely nyomban tüzet nyitott ránk. Teljes erővel fordultunk, a torpedó elsiklott mellettünk. Ezután két találat robbant a kazánházban, sebességünk rohamosan csökkent, s nyugati irányban elhagytuk a csatateret."

Ez pedig egy Osztrák-Magyar jelentésből:
"Láttuk a fényjeleiket, de mi még a taton lévő halványkék jelzőfényeket is eloltottuk. Ekkor a VELEBIT előtt 100 méterre fényszóró villant fel és egy torpedó csapódott a vízbe, de célt tévesztett. Az ellenség most (22.05) legázolással próbálta elpusztítani a VELEBIT-et, de a magyar Dudás lövegirányzó az irányzócsövére napszűrő üveget helyezve szétlőtte az ellenség fényszóróját. Az ellenséges rombolót más találatok is érték, így sietve eltávozott."

Ezek alapján lehetséges, hogy a bal oldalon piros, a jobb oldalon zöld, az árbocon fehér, a taton meg kék lehetett?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.