/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
medor 618906 2016. december 3. 19:45
Válasz erre
Szia!
Kisállat felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozom.
Ez egy ~10 literes 'akvárium'.Ezt egy üveges max(!) 2000ft-ból összerakja neked.
A talpazat sem hiszem,hogy kitenné a maradék 5 rongyot.(Egy asztalos legyártja neked kevesebbért.)Nem lesz Trumpeter,de szerintem szebb...
SSZABI 618899 2016. december 3. 18:16
Válasz erre
Sziasztok!

1-2 kérdés:
Szerintetek a Trumpeter, hajókhoz gyártott 501 x 149 x 146 mm-es "vitrinje" megér 7600 forintot? Plexi és nem üveg, de pont akkora, amekkora nekem kell, de fogalmam sincs reális-e az ára... csináltatott már valaki magának ilyet?

Forgács! Érdekelne, hogy miből és hogyan készült a hajótest?

Üdv!
Forgacs 618709 2016. november 30. 07:52
Válasz erre
Hajótest félig nyers állapotban
Hajótest félig...
Hajótest félig nyers állapotban 2
Hajótest félig...

Sziasztok!
Sajna már régen jártam erre és nagyon el is maradtam a kis hajócskám építésével, de mentségemre szóljon, hogy kompresszoros rendszert barkácsoltam a légecsetemhez.

Pár képet mellékelek is nektek gyorsan az épülő Huszár osztályú rombolómról, igaz ezek nem a legfrissebbek mert a múlt hétvégén haladtam tovább a hajótest igazgatásával de arról még nem készült fotóm. Elnézéseteket kérem, hogy ezek sem a legjobb minőségű képek.
SSZABI 618609 2016. november 27. 20:16
Válasz erre
Srácok tudom, hogy ott van az óceánjárós, de sajnos az a topic is az utóbbi években a kihalás szélére került. De a következő bejegyzést majd oda teszem ;)

Egyébként Prasky-féle rajzaim vannak a Viribus Unitis-hez, az sokat segít + a Tegetthoff-klasse könyv is. A festésnél én maradok a világos szürke változatnál, így harmonizál majd a Zrínyivel :)
TAMÁS78 618606 2016. november 27. 20:00
Válasz erre
Van egy óceánjárós topik, de nekem itt is jók a civil hajók.
hergert 618600 2016. november 27. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!

Gyuri!

A Barham-ra én is kíváncsi leszek! Nemsemmi a irodalom és feljavító amit beszereztél hozzá!

SSZABI!

A Viribus Unitishez van vmi rajzod? Illetve milyen színűre fogod festeni?

Kérdés: Ebbe a topicba lehet felrakni "civil" hajót? (mostanság én épp a volt munkahelyemet építem, ezért kérdezem)

Jó makettezést mindenkinek!

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 618599 2016. november 27. 19:08
Válasz erre
Szia Szabi!

Én szívesen olvasgatok az Olympicról is, akár részletekbe menő írásokat is. Az eddigi munkád nagyon tetszik, elképzelni nem tudom, hogy lehet 1/700-ban pl. precízen ablaksort felragasztani maratásból.
TAMÁS78 618597 2016. november 27. 18:52
Válasz erre
Szia Gyuri!

Épp a napokban jutott eszembe, hogy vajon hova tűntél. Minél több képet ossz majd meg velünk, minél több részletről!

Én egy nagyobb durranást faragok mostanában saját építésben, és akkor szeretném megmutatni, amikor már valóban van mit nézni rajta.
SSZABI 618591 2016. november 27. 18:18
Válasz erre
VU felépítmény
VU felépítmény
VB felépítmény 2
VB felépítmény 2
30,5 lövegtorony
30,5 lövegtorony
parancsnoki híd
parancsnoki híd
híd tartószerkezete
híd tartó...
Olympic csónakfedélzet
Olympic csónakfedé...
forward well deck
forward well deck
aftward well deck
aftward well deck
zárt kormányosfülke
zárt kormányosfü...
totál hibás maratás híd
totál hibás marat...

Szia!

No, pár kép. És persze hátha mást is érdekel :)

A Viribus Unitis makett alapból egyébként szerintem szép, ad jó részleteket, de sok mindent át kel faragni. A legnagyobb gondot az a kevés felépítmény adja, egy részét le, és átfaragtam, majd pótoltam (tovább kell még finomítani).
Újra kell majd készíteni a csónakok tartószerkezeteit, mert a műgyanta vetemedett, pontatlan, és rossz a formája. A parancsnoki hidat az alapjáig lecsiszoltam, majd szintén maradék maratásokból építettem az ablaksort újjá. A gondot a híd tartószerkezete adja, maratás nincs (csak a Posseidon maketté lenne, de az se biztos, hogy pontos). A készlet ugyan adja ezeket, de mint a képeken is látszik, túl vastagok, ezért próbáltam vékonyítani, kevés sikerrel...
Az elülső tűzvezető központ(?)tornyának alapjának a formája jó volt, de a magassága, és a két nagyobb rész nem, szóval ezeket valahogy újra kell gyártani szintén...
Továbbá a két nagy csónakdarut, a kéményeket, az árbocokat stb. Ami viszont vitán felül a készlet legszebb részei: a mentőcsónak.
Móvár után rögtön nekikezdtem, de a lelkesedésem alábbhagyott, és a Revell 1/700 Olympic-jának láttam hozzá végül.

A Revell készlete az EGYETLEN Olympic a piacon, meg kell becsülni, hatalmas kincs. De bajos...
Megvettem hozzá a Rainbow 1/700-as Titanic feljavítóját, amiben az ablakkeretektől a padokon át a nyugágyakig minden van, csak a leglátványosabb részei rosszak.
Elég kicsapongó a munkám, mivel éppen annak esek neki, ami tetszik, de a képeken szerintem már látszik, hogy azért sok minden elkészült már.
Meg kellett építeni a "forward" vagy "for" és az "aftward vagy aft well deck" falait, mivel ezek eredetileg csak sima falak voltak (ez a két süllyesztett fedélzet, de nem tudom mi a magyar nevük). Na ez az rész, amit egyetlen Titanic maketten sem tudtak még megcsinálni, pedig elég feltűnő... szóval sztirollapocskákból méricskélés után készítettem újra ezeket a részeket.
A csónakfedélzeten a felépítmények nagyjából jók , de a szellőzők egy típusának alakja teljesen rossz, és majdnem az összes rossz helyen van, mivel a Titanic-ot másolták e téren, de, 1911-ben, az Olympic első útján más volt a helyzet. Amit meghagytam, azt hol keskenyebbre, hol szélesebbre kellett venni.
Cserélni akartam a nagy lépcsősör feletti vihartetőt maratásra, de ennek a formája is rossz, így marad az alap, és a festés. Ugyanez volt a helyzet a hátsó lépcsősor tetejével is... A vihartető oldala kapott 4-4 új ablakot, a rájuk tolható védőlemezekkel, amit húzott szálból, és tejfölös pohár csíkokból vágtam ki..
Pár ablakot tömítettem, mert vagy a Titanic-on láthatóak, vagy volt az Olympic-on is, de nem 1911-ben, hanem '12, vagy a háborút követő átépítések után. A negyedik kémény alatti felépítményre meg vágtam újakat, mert azok meg sehol sem voltak. Érthetetlen.
Mindenhol pótoltam a képek alapján a korlátokat húzott szál csíkokból, nem maratásból (a képeken sajnos nem látszik) azért, mert az eredeti is max 10 centire volt az falaktól, és méretarányosan szerintem nem lehet megcsinálni. Majd a festésnél árnyékolom a jobb hatás érdekében.
Ezekkel és a még korrigálásra váró gondokkal megbirkózom, de a legnagyobb pofont akkor kaptam, amikor a Rainbow egy darabból álló, és egyébként szép hajóhídját+teljes első szekciót a helyére próbáltam. Mivel eredetileg az Academy maketthez készült - mely szintén torz arányokkal küzd - egyszerűen azt másolták le, így köze sincs a valósághoz: túl széles, túl magas. Olyannyira, hogy még átszabva sem használható, a szárnyakat kivéve, amiket le fogok vágni. Így ezt is barkácsolni kell majd, mert az alapmaketté még rosszabb.

A hajótesten a rajzok és képek alapján a "lemezosztások" helyén vannak, de annyira eltúlozták őket, hogy muszáj lesz csiszolással korrigálni, mert most olyan, mintha helyenként pótpáncélt kapott volna a hajótest. Pótolni kell itt is pár ajtót, de ez nem vészes.

Az eredeti terv az volt, hogy 1912. március 2-i jelenetet örökítek meg: Az Olympic-ot bevontatják a belfasti szárazdokkba, míg a Titanic félkészen mellette áll.
Ehelyett inkább az első New York-ba való megérkezést fogom megépíteni: a hajó tele utasokkal (már megrendeltem az eduard utasait elvileg lesznek 700-an), kis tolóhajókkal meg mindennel. Na de, hogy a sok kis lobogót az árbocok kötelein végig milyen sorrendben és mégis honnan fogom előszedni, hogy teljes legyen a díszítés, azt nem tudom...
Addig viszont el kell még jutni, és rengeteg a munka.

Mivel nem akarok senkit untatni - pedig gyakorlatilag minden felépítményről tudnék valamit motyogni- így befejezem, így is sokat írtam.

Mindenféle kritikát várok! És bocsi a képek miatt...

További szép estét!
zs180 618536 2016. november 26. 22:15
Válasz erre
IMG_4613
IMG_4613
IMG_4614
IMG_4614
IMG_4615
IMG_4615

Szia Szabi!

Köszönöm az érdeklődést!
Valóban két hajónyi alkatrész marad meg - nem tudom mit kezdek velük majd, főleg, hogy mindkét meg nem épülő kitből fogok "kannibalizálni". Valószínűleg csak simán elteszem a maradékot.
Engem az Olympic is érdekel, tegyél fel képet mindkettőről!

Itt van néhány kép a "bulge" csiszolásáról.
SSZABI 618479 2016. november 26. 07:09
Válasz erre
Szia!

Minél több képet tégy majd fel, kíváncsi vagyok erre :)
Egy kérdés: amikor így összegyűjtöd a lehetséges makettváltozatokat, akkor mit szoktál csinálni a kimaradt alkatrészekkel? Mert ahogy kivettem, gyakorlatilag 2 hajónyi alkatrész marad majd mindenhonnan.

Amúgy én tennék fel képet, de a Viribus Unitis-t félretettem, elakadtam a parancsnoki felépítménnyel... és az Olympic itt nem nagyon érdekel szerintem senkit, mivel csak a civil verziót építem(Móvárra el akarok vele készülni).

Sok sikert az építéshez!

Üdv!
zs180 618475 2016. november 25. 23:38
Válasz erre
mi4

A három Barham dobozban
mi4
IMG_4609

A három Barham felülről Trumpeter, Waveline, WEM
IMG_4609
IMG_4610
IMG_4610
mi1

Irodalom
mi1
mi2

Maratások
mi2
mi3

Egy őrült naplója
mi3
IMG_4612
IMG_4612
IMG_4611
IMG_4611

Jó estét mindenkinek!
Ma van a Barham csatahajó elsüllyesztésének 75-ik évfordulója.
Lehet-e jobb alkalom, hogy elkezdjem veletek megosztani a fenti híres hajó makettjének építéséről szóló leírást?

Bizony, régóta nem jelentkeztem és ez a fórum sem pezseg igazán.
Nekem van mentségem: elköltöztem és bárki, aki ezen keresztülment, tudhatja, mivel jár.
Viszont jelenleg külön szobám van a makettezésre (bár még mindig nincs teljesen berendezve), és mivel sokkal több a helyem, ki tudja, talán majd 1:350-es hajót is építhetek…

Ez a projekt azonban marad a jól bevált 1:700-as méretaránynál.
Sok-sok évvel ezelőtt Nürnbergben nyertem a Repulse-szal. Akkor még volt levásárolható kupon is nyereményként (1000 márka!), vettem is gyorsan (többek közt) egy Waveline Barham-ot.
Az akkori mezőnyben az egyik legszebb 1:700-as makett volt, gyönyörű műgyanta alkatrészekkel. A kisebb alkotóelemek viszont az általam nem igazán kedvelt fehérfémből készültek, maratás egyáltalán nem volt benne.
Később azt vettem a fejembe, hogy a hajót az elsüllyedése előtt közvetlenül, a Valiant csatahajó és a Griffin romboló társaságában fogom megjeleníteni.
A közelmúltban a Trumpeter kihozta a Barham műanyag makettjét, persze megvettem, sőt mivel a törzs és a fedélzet szebb benne, úgy gondoltam, inkább ezt építem meg.
Tavaly Telfordban Jim Baumannal beszélgettem, aki felajánlott egy WEM Barham-ot (nem lehet hozzájutni) azzal a feltétellel, hogy most már ezt kell megépítenem, mivel ennél a legfinomabb a fedélzeti palánkozás megjelenítése.
Így esett, hogy három 1:700-as Barham birtokába jutottam.
Még a régi lakásomban nekiálltam az előkészületeknek, összeszedtem az irodalmat, képeket szedtem le a netről, beszereztem egy vagonnyi kiegészítőt (WEM, Gold Medal Models, Artist Hobby, Flyhawk, Lion Roar, Five Star, Rainbow, Admiralty Modelworks, Master).
Elkészítettem a szokásos rajzos tervemet, hogy semmit ki ne hagyjak, el ne felejtsek a hosszú építés alatt, majd nekiláttam: a WEM által a hajóra öntött hatalmas műgyanta lapot, melyet le kellett volna csiszolni, szinte hoztam a hajó oldalával, így extra magasságot nyerve, ami majd a művízbe eresztésnél jön majd jól. Ekkor kellett elköltözni és mindent elcsomagolni.
Az új házamban nemrég vettem fel a fonalat, még nem sokra jutva - erről a következő posztokban fogok beszámolni.
Üdv,
P.Gy.
Batka 617469 2016. november 5. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

A Dragon féle USS Buchanan rombolóhoz a GMM-en kívül gyárt valaki maratást? Tudom, vagy egy CyberHobby kiadás, de az alapmakett már megvan.

Köszi!

Üdv,
Batka
SSZABI 615196 2016. szeptember 25. 11:35
Válasz erre
Szia!

Szépek ezek színek, meg a festésminta is nagyon klassz :)
atu71 615150 2016. szeptember 24. 07:41
Válasz erre
DSCF5610
DSCF5610
DSCF5612
DSCF5612
DSCF5613
DSCF5613

Hali,
Sikerult szépen osszehangolni a szineket igaz ez csak màsodik neki futàsra sikerult.Az elsot teljesen le fujtam mert nem tetszett.
balogh zsolt 614396 2016. szeptember 9. 10:02
Válasz erre
20160908_223422
20160908_223422
20160908_223351
20160908_223351
20160908_223247
20160908_223247
20160908_223149
20160908_223149

Sziasztok!
Eladó 1/350 icm Groser kurfürst test elkezdve.
Fém lövegcsövek;kiegészitök ; wooden deck
bzsolesz77@gmail.com
bcsszgab 613826 2016. augusztus 27. 10:41
Válasz erre
Üdv a hajókedvelőknek!
Tettem fel a cserebere -rovatba pár talapzatot, ha esetleg valakinek ilyesmire lenne szüksége..
Szamuráj 613400 2016. augusztus 19. 14:57
Válasz erre
Szia! Köszönöm, Dupuy de Lome-nak köszönhető ez a különleges forma.
ChevyG 613378 2016. augusztus 19. 08:44
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik!
Mintha Jules Verne tervezte volna!:)
üdv!
Sebi 613319 2016. augusztus 17. 20:24
Válasz erre
20160817_160245
20160817_160245
20160817_155934
20160817_155934

Sziasztok!

Látom más is szakított időt rá, hogy nyaralás alatt építkezzen. Csak így tovább uraim! A Balatonról visszatérve, csak egy kicsit haladtam. Feltettem a jobboldali figurákat is.
Szamuráj 613182 2016. augusztus 14. 14:34
Válasz erre
thu-crimea-battery-1
thu-crimea-battery-1
thu-DevastationClassCrimeanWinter1855-1856k
thu-...
thu-French_floating_battery_Lave
thu-...

A következő kiszemeltem egy igazi különlegesség (floating battery), a Dévastation, amelyet a krími háborúban alkalmaztak a franciák. Nagyon hasonlít az amerikai New Ironsides-hoz, vitorlázattal nem rendelkezett. Diorámába szeretném megépíteni, ahogy a befagyott Fekete-tengeren vesztegel és utánpótlást pakolnak a fedélzetére.

1/200-as emberkéket honnan lehet beszerezni?

Üdv.
Szamuráj 613181 2016. augusztus 14. 14:22
Válasz erre
20160810_140905
20160810_140905
20160810_141027
20160810_141027
20160810_140802
20160810_140802
20160814_140506
20160814_140506
20160814_140513
20160814_140513
20160814_140519
20160814_140519

Sziasztok!

Helyzetjelentés Taureau ügyben. Egyre jobban tetszenek ezek a francia áramvonalas monstrumok. Közel sem tökéletes, igyekszem életszagúbbá tenni a csónakokkal, kötélzettel és a francia trikolórral majd. Nem titkolom, Jim Baumann munkái inspiráltak leginkább. 1/200-as egyébként.

Üdv: Tanárúr
TAMÁS78 613135 2016. augusztus 12. 18:55
Válasz erre
Aha. Más forrás szerint pedig 8,8cm-es SK (vagy TK) L/30-ast (vagy L/35-öst) tettek rájuk. A neten fellelhető képek is azt támasztják alá, hogy az 1906-os financiális tervezet nyomán épített nagy torpedónaszádokra 8,8-asok kerültek. De milyen lafettával...?

A nézeti rajzról szinte már le is tettem, két jó fényképtől már szaltót ugranék fejben. :)

Köszi!
Sokol 613134 2016. augusztus 12. 18:52
Válasz erre
Közben megtaláltam hol a csalafintaság:
Egységesítették 1917 október elején a különböző gyártású egységeket, így a Vulcan egységek is egy hosszabb csövű 88mm-es javított forgó-laffettés TK L/30-at kaptak a "T" jelzésen kívül. Ezért keverik a leírások!
Sokol 613132 2016. augusztus 12. 18:34
Válasz erre
A "V" jelű GTB egységek is az 50mm-es L/40 gyorstüzelőket használták.
Az L/40-et cserélték később Tbts KL/40 változatokra 1912-től.

www.navweaps.com/Weapons/WNGER_5cm-40_skc93.htm

A forgó laffette meg C/92 meg sTM vető volt a Krupp-tól.

Viszont nézeti rajzot találni ezekről :( - na az lesz a szép mutatvány.
Szorítok neked!
TAMÁS78 613130 2016. augusztus 12. 16:46
Válasz erre
Köszi! Ne is mondd, jó ideje azután kutatok, hogy vajon milyen lövegtalpon volt, és pontosan melyik löveg, de kemény dió...
hatvanilaci 613119 2016. augusztus 12. 09:14
Válasz erre
SAM_1043
SAM_1043

Üdv!
Eddig így állunk kérem.
Na jó nemcsak így, hanem az első mellék ágyútornyok a helyükre rögzítve, a tat lobogó újra kifeszítve, és egy két kikötőbak is fel lett rakva.
A fedélzet olyan szép sima lett, hogy többet simogatom, mint a kedves élettársamat. :D
Üdv!
Sokol 613103 2016. augusztus 11. 21:11
Válasz erre
Szép! 1:72-ben nem lesz egyszerű a fegyverzet megépítése.
TAMÁS78 613091 2016. augusztus 11. 16:43
Válasz erre
V161 001
V161 001
V161 002
V161 002
V161 003
V161 003
V161 004
V161 004

Sziasztok!

Lassan ezt is reszelgetem. A jó múltkor Forgács kolléga kérdése kapcsán indult el a lavina: tervrajzot kerestem, méretarányt választottam, és nekiálltam. V161, német 1908-ban szolgálatba állított nagy torpedónaszád, 1/72. Pont 1 méter hosszú.
Sebi 613065 2016. augusztus 10. 19:46
Válasz erre
20160810_183535
20160810_183535
20160810_183551
20160810_183551
20160810_183610
20160810_183610
20160810_183633
20160810_183633
20160810_183450
20160810_183450

Sziasztok!

Mivel most nincs túl nagy hőség, így haladtam egy kicsit a Derfflingerrel. Feltettem pár figurát a bal oldalra. Ha megjöttem a Balatonról, megcsinálom a jobb oldalt is :)
hatvanilaci 612923 2016. augusztus 7. 07:21
Válasz erre
Matt lakkal gondoltam kezelni.(Ha ez jó rá...)
Sokol 612918 2016. augusztus 6. 21:26
Válasz erre
Szuper!

A Ciba kétkomponensű műfa és az autóipari poliészter gittek gasonló rétegvastagságnál is jobban kezelhetők, mint a cement. (sajnos nem környezetkímélő anyagok, -ez igaz)
Viszont karcolható és szilárdab/egységesebb tartású felületet ad ebben a méretarányban. Főleg ilyen nehezen alakítható formáknál lehet segítség.
Jó munkát kívánok!
Sokol 612917 2016. augusztus 6. 21:17
Válasz erre
A fedélzetet beitatod valamilyen uretángyantával? Vagy hogyan tudod ellenállóvá tenni?
hatvanilaci 612908 2016. augusztus 6. 15:07
Válasz erre
Persze majd ha kész a fedélzet fel lesz csiszolva!
Üdv!
Szamuráj 612902 2016. augusztus 6. 13:17
Válasz erre
20160806_130114
20160806_130114
20160806_130305
20160806_130305
20160806_130330
20160806_130330

Sziasztok!

Pár kép a Taureau-ról. Bocsássátok meg nekem, a képek minősége nem a legjobb. A vázat egy hétig terveztem, a külhéjra (papír) cementporból és faragasztóból álló anyagot ecseteltem, amit száradás után lecsiszoltam. Még messze a vége, a test áramvonalas formája azért kivehető.

Üdv.
Batka 612874 2016. augusztus 5. 21:38
Válasz erre
Szia!

Ez még mindig nagyon állat! Ha kész a palánkozás, utána felcsiszolod?

Üdv,
Batka
hatvanilaci 612857 2016. augusztus 5. 17:26
Válasz erre
SAM_1021
SAM_1021
SAM_1020
SAM_1020
SAM_1019
SAM_1019

Szép napot!
Közben megy a parkettázás...
Még a ebben hónapban tervezem a vízre tételt is, ha sikerül akkor a jövőhéten.
Üdv!
Sokol 612817 2016. augusztus 4. 20:42
Válasz erre
Remek elképzelés, és az előző építés is nagyon látványos lett! Jó munkát kívánok hozzá, és kérlek majd mutass róla képeket menet közben is :) ! Nagyon ritkán látni ennyire üdítő témákat sajnos.
Szamuráj 612813 2016. augusztus 4. 20:31
Válasz erre
Köszönöm. Áttanulmányozom a szöveget. Annak idején a cikkben szereplő metszetről mintáztam a hajót, azt hiszem egész jól sikerült.
MoMi 612811 2016. augusztus 4. 19:45
Válasz erre
Szamuráj 612803 2016. augusztus 4. 16:56
Válasz erre
PC061725
PC061725
PC061727
PC061727

Sziasztok!

Építem a francia ironclad-ot, a Le Taureau-t, 1/200 méretben. Mellékelek két képet, jó pár éve már megcsináltam 1/350 méretarányban, sajnos az iskolai kiállítás elbontásakor megsérült és javíthatatlanná vált. Most újra megépítem.

Esetleg lenne valakinek információja erről a hajóról? Pár metszet maradt fent róla, érdekelne a részletes története, részletesebb rajzok, képek. Maga a test vázszerkezete már készen van. A Cérbere-osztály valamennyire hasonlít hozzá. Felhasználtam hozzá még az amerikai polgárháború hasonló hajóinak felépítését, pl Manassas, vagy Spuyten Duyvill, Keokuk.

Köszönettel: Tanárúr
hatvanilaci 612741 2016. augusztus 3. 02:00
Válasz erre
DzsunKa!
Ez igen kérem! Ez még ha "összecsapott" írásnak is lett kikiáltva, meg kell hagyni benne volt minden ami lényeges. Köszönjük!
Üdv!
DzsunKa 612677 2016. augusztus 1. 17:45
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!
Tisztelt " hatvanilaci " Sokol válaszához szeretnék, néhány mondatot hozzáírni: Ez valójában egy hidrodinamikai jelenség, melyet másod és harmadrendű differenciál- függvényekkel szinte pontosan le lehet írni. A farvíz, nyomdokvíz kialakulása elsődlegesen a hajótest vízbe merülő hidrodinamikai alakjától függ, hasonlóan egy repülőgép szárny profiljához melyen repülés közben körüláramlik a levegő, és azon különböző irányú légerők ébrednek. Kísérletekkel (pl. szélcsatorna, hidrodinamikai medence ), vagy matematikai úton meghatározhatjuk, mekkora az a sebesség ahol a szárnyprofilon, vagy hajótest körüláramlása során már a levegőben, vagy a folyadékban örvények válnak le az alakzatokról. Ezekre az örvényekre, mint ahogy Sokol írta nagyon sok környezeti tényező hat. Főleg géphajóknál, ahol a hajót vízben mozgató hajtómű, hajócsavar, lapátkerék, vízsugármeghajtás, stb. milyen hatással van ezeknek az örvényeknek a tartósságára, ill. annak a víztömegnek amit a hajtóművek hátranyomnak, hogy a hajó előremozduljon mekkora a mozgási energiája. Azaz a meddig képes a környezetének nyugalmi állapotát megbontani. Például gondolj bele abba, hogy egy 150000 tonnás tankernek amelynek gyakorlatilag nem áramvonalas a teste, mekkora teljesítményű, hatásfokú hajócsavarra van szüksége a test 15 csomó körüli sebességgel történő előremozdításához. Milyen erők ébrednek a vízben, mi történik ott, és mikorra áll helyre a nyugalmi állapot. A folyadékokban létezik még olyan jelenség is, amit kavitációs hatásnak hívunk. Ez a folyadék sebességének megnövekedése miatt robbanászerűen kialakuló gázbuborékok tömégét jelenti, ez a jelenség a hajócsavarok egyik legnagyobb kártevője. képes kikagylósítani azok felületét, ezzel lerontatni azok hatásfokát. Kis kitérő, a repülésnél pl az ilyen gépek által keltett légörvények miatt kell korlátozni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két gép leszállása között, azaz mikorra szünnek meg az előző gép által keltett káros légörvények. Sziasztok, sajnos csak ennyi időm volt. Bocs a pongyola, kapkodó stílusért.
hatvanilaci 612634 2016. július 31. 23:12
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ!
Egy dologgal okosabb lettem.
Üdv!
Sokol 612633 2016. július 31. 22:54
Válasz erre
Szerintem:
Igazából nem a méret és sebesség az irányadó, hanem a folyadék sűrűsége és felületi feszültsége. A merülés is, mert megadja azt a mélységet, ahhol a haladás miatt keletkező jelentős szívóerő hatására hullám mozgás keletkezik és terjed ki.
Magyarul jobban látszik, ha sós a víz, vagy eső után van, vagy sok az organizmus a felületen, vagy a sodratba gázok szabadulnak el, illetve sok bubborék képződik a rétegek eltérű tulajdonságai pl. hőmérséklete miatt, vagy csak simán állandó erejű és irányú szél feszíti a víztükröt/veti a hullámokat, a hajó megtöri a felszín alatti áramlás általános irányát stb. stb.

maga a szívóhatás, és az ellentétes irányú hullámterjedés a legjobban érzékelhető erő
ezért volt előírás a nyomdokvízen a 60-65m távolságtartás a meghatározott szorgalmi csatornákon, közlekedési folyosókon.

Nyomdokvíz és nyomdokvonal igazából, nem maga a farvíz, vagy sodrat neve. Ezek menetalakzat, illetve iránykoordináta meghatározást segítő, idegenből átvett fogalmak.

Mindenesetre tényleg érdekes kérdés :)
Batka 612613 2016. július 31. 18:30
Válasz erre
Szia!

Szerintem függ a hajó méretétől, sebességétől.

Üdv,
Batka
hatvanilaci 612546 2016. július 30. 15:33
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!

Olyan kérdést tennék fel felétek, hogy ki tudna engem felvilágosítani a nyomdokvízzel kapcsolatosan? Mitől van ez, hogy több száz méteren illetve kilométereken keresztül látható a hajó haladási iránya?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
balogh zsolt 611467 2016. július 5. 18:32
Válasz erre
Szia Dephnull!
Köszönöm a segitséget de nem szoktam külföldröl rendelni.
Ráadásul csak egy kellene nekem.
De köszönöm hátha találok valahol.
Dephnull 611452 2016. július 5. 09:27
Válasz erre
atu71 611450 2016. július 5. 06:14
Válasz erre
Hali,
Koszi,igazàn inkàbb fotokrol dolgozom igaz talalàltam egy oldalt ahol 3D-s rajzok vannak de ezek sem mindenre kiterjedoek.A fedélzet elég problémàs mivel a dolgok nagy részének nincs meg a kijelolt helye, igy lehet keresgélni és talàlgatni hol is lehet pontosan.
Egy kulfoldi (USA) forumban màr irtàk hogy nem jo a fedélzet és a zàszlo is hasznàlhatatlan mert kevesebb benne a csillag.
Ilyen léptékben azért illett volna normàlisabban megcsinàlniuk.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.