/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
atu71 615150 2016. szeptember 24. 07:41
Válasz erre
DSCF5610
DSCF5610
DSCF5612
DSCF5612
DSCF5613
DSCF5613

Hali,
Sikerult szépen osszehangolni a szineket igaz ez csak màsodik neki futàsra sikerult.Az elsot teljesen le fujtam mert nem tetszett.
balogh zsolt 614396 2016. szeptember 9. 10:02
Válasz erre
20160908_223422
20160908_223422
20160908_223351
20160908_223351
20160908_223247
20160908_223247
20160908_223149
20160908_223149

Sziasztok!
Eladó 1/350 icm Groser kurfürst test elkezdve.
Fém lövegcsövek;kiegészitök ; wooden deck
bzsolesz77@gmail.com
bcsszgab 613826 2016. augusztus 27. 10:41
Válasz erre
Üdv a hajókedvelőknek!
Tettem fel a cserebere -rovatba pár talapzatot, ha esetleg valakinek ilyesmire lenne szüksége..
Szamuráj 613400 2016. augusztus 19. 14:57
Válasz erre
Szia! Köszönöm, Dupuy de Lome-nak köszönhető ez a különleges forma.
ChevyG 613378 2016. augusztus 19. 08:44
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik!
Mintha Jules Verne tervezte volna!:)
üdv!
Sebi 613319 2016. augusztus 17. 20:24
Válasz erre
20160817_160245
20160817_160245
20160817_155934
20160817_155934

Sziasztok!

Látom más is szakított időt rá, hogy nyaralás alatt építkezzen. Csak így tovább uraim! A Balatonról visszatérve, csak egy kicsit haladtam. Feltettem a jobboldali figurákat is.
Szamuráj 613182 2016. augusztus 14. 14:34
Válasz erre
thu-crimea-battery-1
thu-crimea-battery-1
thu-DevastationClassCrimeanWinter1855-1856k
thu-...
thu-French_floating_battery_Lave
thu-...

A következő kiszemeltem egy igazi különlegesség (floating battery), a Dévastation, amelyet a krími háborúban alkalmaztak a franciák. Nagyon hasonlít az amerikai New Ironsides-hoz, vitorlázattal nem rendelkezett. Diorámába szeretném megépíteni, ahogy a befagyott Fekete-tengeren vesztegel és utánpótlást pakolnak a fedélzetére.

1/200-as emberkéket honnan lehet beszerezni?

Üdv.
Szamuráj 613181 2016. augusztus 14. 14:22
Válasz erre
20160810_140905
20160810_140905
20160810_141027
20160810_141027
20160810_140802
20160810_140802
20160814_140506
20160814_140506
20160814_140513
20160814_140513
20160814_140519
20160814_140519

Sziasztok!

Helyzetjelentés Taureau ügyben. Egyre jobban tetszenek ezek a francia áramvonalas monstrumok. Közel sem tökéletes, igyekszem életszagúbbá tenni a csónakokkal, kötélzettel és a francia trikolórral majd. Nem titkolom, Jim Baumann munkái inspiráltak leginkább. 1/200-as egyébként.

Üdv: Tanárúr
TAMÁS78 613135 2016. augusztus 12. 18:55
Válasz erre
Aha. Más forrás szerint pedig 8,8cm-es SK (vagy TK) L/30-ast (vagy L/35-öst) tettek rájuk. A neten fellelhető képek is azt támasztják alá, hogy az 1906-os financiális tervezet nyomán épített nagy torpedónaszádokra 8,8-asok kerültek. De milyen lafettával...?

A nézeti rajzról szinte már le is tettem, két jó fényképtől már szaltót ugranék fejben. :)

Köszi!
Sokol 613134 2016. augusztus 12. 18:52
Válasz erre
Közben megtaláltam hol a csalafintaság:
Egységesítették 1917 október elején a különböző gyártású egységeket, így a Vulcan egységek is egy hosszabb csövű 88mm-es javított forgó-laffettés TK L/30-at kaptak a "T" jelzésen kívül. Ezért keverik a leírások!
Sokol 613132 2016. augusztus 12. 18:34
Válasz erre
A "V" jelű GTB egységek is az 50mm-es L/40 gyorstüzelőket használták.
Az L/40-et cserélték később Tbts KL/40 változatokra 1912-től.

www.navweaps.com/Weapons/WNGER_5cm-40_skc93.htm

A forgó laffette meg C/92 meg sTM vető volt a Krupp-tól.

Viszont nézeti rajzot találni ezekről :( - na az lesz a szép mutatvány.
Szorítok neked!
TAMÁS78 613130 2016. augusztus 12. 16:46
Válasz erre
Köszi! Ne is mondd, jó ideje azután kutatok, hogy vajon milyen lövegtalpon volt, és pontosan melyik löveg, de kemény dió...
hatvanilaci 613119 2016. augusztus 12. 09:14
Válasz erre
SAM_1043
SAM_1043

Üdv!
Eddig így állunk kérem.
Na jó nemcsak így, hanem az első mellék ágyútornyok a helyükre rögzítve, a tat lobogó újra kifeszítve, és egy két kikötőbak is fel lett rakva.
A fedélzet olyan szép sima lett, hogy többet simogatom, mint a kedves élettársamat. :D
Üdv!
Sokol 613103 2016. augusztus 11. 21:11
Válasz erre
Szép! 1:72-ben nem lesz egyszerű a fegyverzet megépítése.
TAMÁS78 613091 2016. augusztus 11. 16:43
Válasz erre
V161 001
V161 001
V161 002
V161 002
V161 003
V161 003
V161 004
V161 004

Sziasztok!

Lassan ezt is reszelgetem. A jó múltkor Forgács kolléga kérdése kapcsán indult el a lavina: tervrajzot kerestem, méretarányt választottam, és nekiálltam. V161, német 1908-ban szolgálatba állított nagy torpedónaszád, 1/72. Pont 1 méter hosszú.
Sebi 613065 2016. augusztus 10. 19:46
Válasz erre
20160810_183535
20160810_183535
20160810_183551
20160810_183551
20160810_183610
20160810_183610
20160810_183633
20160810_183633
20160810_183450
20160810_183450

Sziasztok!

Mivel most nincs túl nagy hőség, így haladtam egy kicsit a Derfflingerrel. Feltettem pár figurát a bal oldalra. Ha megjöttem a Balatonról, megcsinálom a jobb oldalt is :)
hatvanilaci 612923 2016. augusztus 7. 07:21
Válasz erre
Matt lakkal gondoltam kezelni.(Ha ez jó rá...)
Sokol 612918 2016. augusztus 6. 21:26
Válasz erre
Szuper!

A Ciba kétkomponensű műfa és az autóipari poliészter gittek gasonló rétegvastagságnál is jobban kezelhetők, mint a cement. (sajnos nem környezetkímélő anyagok, -ez igaz)
Viszont karcolható és szilárdab/egységesebb tartású felületet ad ebben a méretarányban. Főleg ilyen nehezen alakítható formáknál lehet segítség.
Jó munkát kívánok!
Sokol 612917 2016. augusztus 6. 21:17
Válasz erre
A fedélzetet beitatod valamilyen uretángyantával? Vagy hogyan tudod ellenállóvá tenni?
hatvanilaci 612908 2016. augusztus 6. 15:07
Válasz erre
Persze majd ha kész a fedélzet fel lesz csiszolva!
Üdv!
Szamuráj 612902 2016. augusztus 6. 13:17
Válasz erre
20160806_130114
20160806_130114
20160806_130305
20160806_130305
20160806_130330
20160806_130330

Sziasztok!

Pár kép a Taureau-ról. Bocsássátok meg nekem, a képek minősége nem a legjobb. A vázat egy hétig terveztem, a külhéjra (papír) cementporból és faragasztóból álló anyagot ecseteltem, amit száradás után lecsiszoltam. Még messze a vége, a test áramvonalas formája azért kivehető.

Üdv.
Batka 612874 2016. augusztus 5. 21:38
Válasz erre
Szia!

Ez még mindig nagyon állat! Ha kész a palánkozás, utána felcsiszolod?

Üdv,
Batka
hatvanilaci 612857 2016. augusztus 5. 17:26
Válasz erre
SAM_1021
SAM_1021
SAM_1020
SAM_1020
SAM_1019
SAM_1019

Szép napot!
Közben megy a parkettázás...
Még a ebben hónapban tervezem a vízre tételt is, ha sikerül akkor a jövőhéten.
Üdv!
Sokol 612817 2016. augusztus 4. 20:42
Válasz erre
Remek elképzelés, és az előző építés is nagyon látványos lett! Jó munkát kívánok hozzá, és kérlek majd mutass róla képeket menet közben is :) ! Nagyon ritkán látni ennyire üdítő témákat sajnos.
Szamuráj 612813 2016. augusztus 4. 20:31
Válasz erre
Köszönöm. Áttanulmányozom a szöveget. Annak idején a cikkben szereplő metszetről mintáztam a hajót, azt hiszem egész jól sikerült.
MoMi 612811 2016. augusztus 4. 19:45
Válasz erre
Szamuráj 612803 2016. augusztus 4. 16:56
Válasz erre
PC061725
PC061725
PC061727
PC061727

Sziasztok!

Építem a francia ironclad-ot, a Le Taureau-t, 1/200 méretben. Mellékelek két képet, jó pár éve már megcsináltam 1/350 méretarányban, sajnos az iskolai kiállítás elbontásakor megsérült és javíthatatlanná vált. Most újra megépítem.

Esetleg lenne valakinek információja erről a hajóról? Pár metszet maradt fent róla, érdekelne a részletes története, részletesebb rajzok, képek. Maga a test vázszerkezete már készen van. A Cérbere-osztály valamennyire hasonlít hozzá. Felhasználtam hozzá még az amerikai polgárháború hasonló hajóinak felépítését, pl Manassas, vagy Spuyten Duyvill, Keokuk.

Köszönettel: Tanárúr
hatvanilaci 612741 2016. augusztus 3. 02:00
Válasz erre
DzsunKa!
Ez igen kérem! Ez még ha "összecsapott" írásnak is lett kikiáltva, meg kell hagyni benne volt minden ami lényeges. Köszönjük!
Üdv!
DzsunKa 612677 2016. augusztus 1. 17:45
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!
Tisztelt " hatvanilaci " Sokol válaszához szeretnék, néhány mondatot hozzáírni: Ez valójában egy hidrodinamikai jelenség, melyet másod és harmadrendű differenciál- függvényekkel szinte pontosan le lehet írni. A farvíz, nyomdokvíz kialakulása elsődlegesen a hajótest vízbe merülő hidrodinamikai alakjától függ, hasonlóan egy repülőgép szárny profiljához melyen repülés közben körüláramlik a levegő, és azon különböző irányú légerők ébrednek. Kísérletekkel (pl. szélcsatorna, hidrodinamikai medence ), vagy matematikai úton meghatározhatjuk, mekkora az a sebesség ahol a szárnyprofilon, vagy hajótest körüláramlása során már a levegőben, vagy a folyadékban örvények válnak le az alakzatokról. Ezekre az örvényekre, mint ahogy Sokol írta nagyon sok környezeti tényező hat. Főleg géphajóknál, ahol a hajót vízben mozgató hajtómű, hajócsavar, lapátkerék, vízsugármeghajtás, stb. milyen hatással van ezeknek az örvényeknek a tartósságára, ill. annak a víztömegnek amit a hajtóművek hátranyomnak, hogy a hajó előremozduljon mekkora a mozgási energiája. Azaz a meddig képes a környezetének nyugalmi állapotát megbontani. Például gondolj bele abba, hogy egy 150000 tonnás tankernek amelynek gyakorlatilag nem áramvonalas a teste, mekkora teljesítményű, hatásfokú hajócsavarra van szüksége a test 15 csomó körüli sebességgel történő előremozdításához. Milyen erők ébrednek a vízben, mi történik ott, és mikorra áll helyre a nyugalmi állapot. A folyadékokban létezik még olyan jelenség is, amit kavitációs hatásnak hívunk. Ez a folyadék sebességének megnövekedése miatt robbanászerűen kialakuló gázbuborékok tömégét jelenti, ez a jelenség a hajócsavarok egyik legnagyobb kártevője. képes kikagylósítani azok felületét, ezzel lerontatni azok hatásfokát. Kis kitérő, a repülésnél pl az ilyen gépek által keltett légörvények miatt kell korlátozni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két gép leszállása között, azaz mikorra szünnek meg az előző gép által keltett káros légörvények. Sziasztok, sajnos csak ennyi időm volt. Bocs a pongyola, kapkodó stílusért.
hatvanilaci 612634 2016. július 31. 23:12
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ!
Egy dologgal okosabb lettem.
Üdv!
Sokol 612633 2016. július 31. 22:54
Válasz erre
Szerintem:
Igazából nem a méret és sebesség az irányadó, hanem a folyadék sűrűsége és felületi feszültsége. A merülés is, mert megadja azt a mélységet, ahhol a haladás miatt keletkező jelentős szívóerő hatására hullám mozgás keletkezik és terjed ki.
Magyarul jobban látszik, ha sós a víz, vagy eső után van, vagy sok az organizmus a felületen, vagy a sodratba gázok szabadulnak el, illetve sok bubborék képződik a rétegek eltérű tulajdonságai pl. hőmérséklete miatt, vagy csak simán állandó erejű és irányú szél feszíti a víztükröt/veti a hullámokat, a hajó megtöri a felszín alatti áramlás általános irányát stb. stb.

maga a szívóhatás, és az ellentétes irányú hullámterjedés a legjobban érzékelhető erő
ezért volt előírás a nyomdokvízen a 60-65m távolságtartás a meghatározott szorgalmi csatornákon, közlekedési folyosókon.

Nyomdokvíz és nyomdokvonal igazából, nem maga a farvíz, vagy sodrat neve. Ezek menetalakzat, illetve iránykoordináta meghatározást segítő, idegenből átvett fogalmak.

Mindenesetre tényleg érdekes kérdés :)
Batka 612613 2016. július 31. 18:30
Válasz erre
Szia!

Szerintem függ a hajó méretétől, sebességétől.

Üdv,
Batka
hatvanilaci 612546 2016. július 30. 15:33
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!

Olyan kérdést tennék fel felétek, hogy ki tudna engem felvilágosítani a nyomdokvízzel kapcsolatosan? Mitől van ez, hogy több száz méteren illetve kilométereken keresztül látható a hajó haladási iránya?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
balogh zsolt 611467 2016. július 5. 18:32
Válasz erre
Szia Dephnull!
Köszönöm a segitséget de nem szoktam külföldröl rendelni.
Ráadásul csak egy kellene nekem.
De köszönöm hátha találok valahol.
Dephnull 611452 2016. július 5. 09:27
Válasz erre
atu71 611450 2016. július 5. 06:14
Válasz erre
Hali,
Koszi,igazàn inkàbb fotokrol dolgozom igaz talalàltam egy oldalt ahol 3D-s rajzok vannak de ezek sem mindenre kiterjedoek.A fedélzet elég problémàs mivel a dolgok nagy részének nincs meg a kijelolt helye, igy lehet keresgélni és talàlgatni hol is lehet pontosan.
Egy kulfoldi (USA) forumban màr irtàk hogy nem jo a fedélzet és a zàszlo is hasznàlhatatlan mert kevesebb benne a csillag.
Ilyen léptékben azért illett volna normàlisabban megcsinàlniuk.
SSZABI 611444 2016. július 4. 21:07
Válasz erre
Szia!

Szép lesz ez is, csak fényképek alapján javítod fel vagy vannak hozzá rajzaid is?
balogh zsolt 611443 2016. július 4. 20:51
Válasz erre
Sziasztok!
1/72 revell S100 schnellboot keresek matricákat.
bzsolesz77@gmail.com
Batka 611431 2016. július 4. 15:19
Válasz erre
Szia!

A szürkés se rossz, de a zöldes camo jobban tetszik:)
Köszi az infót mindenkinek!

Üdv,
Batka
atu71 611417 2016. július 4. 06:51
Válasz erre
DSCF5315
DSCF5315
DSCF5316
DSCF5316
DSCF5317
DSCF5317
DSCF5318
DSCF5318
DSCF5319
DSCF5319

Hali,
Elco 80,Merit 1:48,az épités most màr az utolso fàzisba ért màr csak néhogy dolog hiànyzik rola.
Sokol 611416 2016. július 4. 00:55
Válasz erre
Ezen már jól meglódult fantázia, de legalább szép :)
mmoloda-kancolle.x0.com/image/95092.jpg
szürkében (viszont nagyon nem olyan a kontraszt hatás, mint az eredeti fotón, ezért biztos, hogy rossz színeket választott ez a bácsi)
hobbycom.jp/my/774037658e/photo/products/29355
Sokol 611415 2016. július 4. 00:37
Válasz erre
Azért nem kell ennyire lezsibbadni :)!

3 minta volt,- osztályonként eltérő, de ugyan azok a színek. Ha el is rontanád a mintát, szerinted ki az aki kiszúrná?
Nagy levegő, aztán hajrá!

-ez nem színhelyes vigyázz! de mintának jó
www.tinami.com/view/839959
ezeknek meg jó az árnyalata csak -Takao-
nabeck.web.fc2.com/mtakao.htm
Sebi 611414 2016. július 4. 00:23
Válasz erre
Mint arra utaltam, sajnos nagyon kevés anyag maradt fenn. A japánok már nagyon későn, kb 1944 őszén kezdték el álcázni a nagy felszíni hajóikat. De gyakorlatilag csak olyanokat, amelyeket már nem voltak bevetésre alkalmasak, így egy partszakasz vagy kikötő közelében végleges horgonyzóhelyre kerültek. Ezek a Takaos és Myokos sémák is már akkor készültek, amikor ez a két hajó már nem volt más, mint úszó légvédelmi platform. Tehát ha nagyon bejön neked ez a séma, akkor megpróbálhatod azt, hogy a Warship Pictorials képen látható mintát, amit először töltöttél fel, kifested azokkal a zöldekkel, amit vettél.
Batka 611408 2016. július 3. 22:44
Válasz erre
DSC_0704_resize
DSC_0704_resize

Köszi!

Szert tettem egy ilyenre közben, és jó lenne megfesteni ilyen zöldes kamora. A kétféle zöldem van, mert vettem egy szett japán hordozó festékszettet. Kérdés, hogy a lenti séma érvényes-e a Myoko-ra is.

Üdv,
Batka
Sebi 611400 2016. július 3. 21:30
Válasz erre
Szívesen. Egyébként ez nem egy makettgyártó sémája. A Takaonak volt ilyen színe. Amit Sokol töltött fel a japán színekről, ott találsz egy olyat, hogy Type 2 green. Bár hordozókhoz írják, de valószínű, hogy a legsötétebb zöld az volt. A világosabb pedig Type 22.
Batka 611343 2016. július 3. 07:57
Válasz erre
_18_24_11_1mTAKAO_kamu_1945
_18_24_11_1mTAKAO_ka...

Köszi mindenkinek!

Takao-ról találtam egy ilyen képet, de azt hiszem valamelyik makettgyártó festési sémája:

Üdv
Batka
Sebi 611341 2016. július 3. 00:44
Válasz erre
Mivel kevés megbízható kép maradt fenn, így igen. Lehetett akár háromszínű is. Akkor a type 21 ment a törzsre, a 22 a felépítményre és a lövegtornyokra. A foltok pedig valamelyik arzenál szürkéből voltak.
Sokol 611340 2016. július 2. 23:01
Válasz erre
Sebi 611331 2016. július 2. 20:33
Válasz erre
Szia Batka!

Ha minden igaz, ez egy 1945-ös festés és a neten megtaláltam ezt a képet, azzal a felirattal, hogy Szingapúrban készült a Myokoról. Elvileg ez egy kétszínű szürke álcafestés volt és az összhatás kb ilyen lehetett, mint ezen a Nagatos képen:

www.livedoor.2.blogimg.jp/irootoko_jr/imgs/5/f/5f1c68a6.jpg

Vedd figyelembe, hogy ez egy színezett kép.
Batka 611254 2016. július 1. 08:00
Válasz erre
Myoko_front_cover
Myoko_front_cover

Sziasztok!

A képen látható camo-ról lehet többet tudni? A hajó egy IJN Myoko.

Köszi előre is!

Üdv,
Batka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.