/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Sokol 623612 2017. február 19. 10:26
Válasz erre
Pedig meg tudjuk mondani a színéből :P

Györgynek és Gábornak teljesen igaza van.
Nézd meg a két képet!

Már "világosszürkében":
//c1.staticflickr.com/6/5213/5507514364_1f11794c48_b.jpg
//s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/82/86/3882869c85ef39f02957c83a85440cab.jpg

Az utóbbi egy korábbi 1909-es felvétel, és ott az orrán már a javítás!
Erről szól a makettépítés. Utánozzuk a valóságot az adott pillanatban.
Sebi 623605 2017. február 19. 02:43
Válasz erre
A többiek nevében is köszönöm kedves szavaid.
Nos, pedig akármilyen hihetetlen, meg lehet tenni és ennek elég egyszerű oka van. Elég sok kiadvány és netes fórum foglalkozik a témával. Ha tehát szeretnél elmélyedni benne, akkor a lehetőség adott. Egyébként a dolog nem annyira bonyolult.
Az akkori korban, a világ vezető haditengerészeteinél elég egyszerű volt a színhasználat. Az angolok a már említett 507A,B,C-t használták fő színekként. Erre jött rá minden más szín. Feltéve, ha használták őket. Mert az első vh-s álcafestések leginkább fekete-fehér geometriai ábrákból álltak. Ezért az általam feltöltött színkártya nagy része második vh-s színeket tartalmaz.
A Dreadnoughtról nem maradt fenn leírás, hogy álcafesrést viselt volna. Egyébként sem volt jellemző, hogy csatahajókat ilyen ábrákkal pingáltak volna le. Vagyis marad a három alapszín. Ebből az A a legsötétebb és ez kellett a honi flotta hajóira.
Ha ezt lefordítod makettfestékre, akkor lehet Tamiya XF-50 vagy Humbrol 67, vagy más ezeknek megfelelő szín. Csakhogy ezek a festékek nem abból az anyagból készültek, mint az eredeti. Ezért az árnyalatuk is csak megközelítőleg lesz jó.
De személy szerint ezzel én már nem foglalkozom, mert az már tényleg szőrszálhasogatás lenne.
Willi 623601 2017. február 18. 21:38
Válasz erre
Pedig úgy érzem, ez nem más, mint a halvány, a világos és a kevésbé szürke közötti választás lehetősége. Ha én megépítem a hajót egy bizonyos színnel, ti megmondjátok, mikorról való? Kizártnak tartom, pedig szeretlek benneteket.
Sebi 623544 2017. február 17. 22:15
Válasz erre
Szia Willi!

Ebben a dologban semmi szőrszálhasogatás nem volt. Narn feltett egy kérdést és "mi" összedobtuk a választ. Ez alapján megállapítható, hogy az XF-50 alapvetően jó szín lesz a hajójához. Csak tegnapelőtt annyit jegyeztem meg, hogy a Dreadnought viselhette mind a három fő színt, amit az angolok abban az időben használtak. Az, hogy Narn végül milyen színűre festi a hajóját, az az ő döntése lesz.
Ahogy látom, a kép körül is kezd kialakulni a konszenzus. Én egy kissé benéztem a torpedóvédő hálót, így túlkalkuláltam a kép korát. A többiek kiigazítottak. Semmi szőrszálhasogatás nem volt benne. Észrevettek olyan részleteket, amit én nem.
Simi 623534 2017. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia!
Ez igaz. A lövegtorony is leemelhető. Csak azért gondoltam a kazánokra, mert a második kémény fölé volt telepítve ez az állványzat.
Willi 623529 2017. február 17. 20:43
Válasz erre
Gyerekek, ez már szőrszálhasogatás. Én is Dreadnought építek, de ennyire sohasem mélyedtem bele a dologba és nem is fogok. Kiválasztok egy szürkét, aztán majd ti bekorhatároljátok :-)
DzsunKa 623514 2017. február 17. 14:44
Válasz erre
Csak még egyszer és utoljára! Most olvastam a Wikipedia-n, hogy "Dreadnought" nem vett részt a jütlandi csatában. Ugyanis tervezett nagyjavításon volt. Ergo, ez a kép akkor is készülhetett. Simi, egy ilyen daruval, nem csak hajókazánokat, hanem a lövegtornyokat is leemelhették a hajóról, pl: a toronyokat fordító szerkezetek felújításához stb.
zs180 623495 2017. február 17. 01:20
Válasz erre
Biztos, hogy nem a háború után készült a kép. A hajón ugyanis ekkor már nem voltak torpedóvédő hálók és egyéb részletei is változtak a képen látható állapothoz képest. Forrásaim alapján 1913 körülire saccolom a kép készültét.
Simi 623489 2017. február 16. 23:24
Válasz erre
Nyilván a bontáskor is valahogy kiemelik a kazánokat... tehát akkor is készülhetett a fotó.
Sebi 623480 2017. február 16. 21:01
Válasz erre
Hát szakértő én sem vagyok, de amennyire tudom, egy hadihajóra addig húznak fel lobogót, amíg nem törlik az adott haditengerészet állományából. Ezt azért fontos így kihangsúlyozni, mert a szolgálatból történő kivonás és a bontás között évek telhetnek el.
A Dreadnoughtot 1920 márciusában adták el bontásra és előtte egy évet töltött tartalékban. Ez a kép tehát készülhetett mondjuk 1918 őszén, amikor már úgymond "semmire nem használták", csak ki volt kötve a mólóhoz.
De természetesen figyelembevéve Tamás észrevételét, elképzelhető, hogy marad az, amire Dzsunka és Imi barátom utalt. A kép egy javítás alkalmával készülhetett még 1918 előtt. Ahogy szép magyarosan szokták mondani: revideálom a tippemet :)
Simi 623449 2017. február 16. 13:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem a kazánok kiemelésére készült ez az állványzat.
Egy idő után annyira tönkre mentek, hogy cserélni kellett őket.
DzsunKa 623433 2017. február 16. 07:20
Válasz erre
Sziasztok!
Nem vagyok igazi Hadi- ( csata )hajós, de azt hiszem, egy szétbontásra váró hajóra nem vonnak fel lobogót. Én inkább, egy javításra, festésre kikötőbe beállt helyzetre gondolok. Fontos, nem ismerem a brit haditengerészet lobogó és zászló használtra vonatkozó szabályzatait.
TAMÁS78 623430 2017. február 15. 23:55
Válasz erre
Akkor már a védőháló nélkül kellene lennie, nem?
Sebi 623427 2017. február 15. 23:43
Válasz erre
Legyen. A festményt én sem tudom mikori állapotában ábrázolja a hajót. De a képre van egy olyan tippem, hogy szétbontás előtt.
narn08 623410 2017. február 15. 20:45
Válasz erre
hms-dreadnought-L
hms-dreadnought-L
FY1Z0bh
FY1Z0bh

Akkor legyen a AP 507B :) Az se nem A se nem C

Azt nem tudom, hogy mikori ez a festmény, de ezen is kb a AP 507B színhez közelít.
A fényképen is inkább középszürke.
Sebi 623409 2017. február 15. 20:36
Válasz erre
Az igazság az, hogy 1914 végéig-'15 elejéig A-ra festették a honi flotta hajóit. 1915 elejétől kezdték el használni a B-t. Amit pedig Narn láthatott, az valószínűleg egy 1913-as Dreadnought volt. 1913 szeptembere és decembere között a Dreadnought a Földközi tengeren szolgált, így gyanítom, hogy akkor 507C-re festették. Így tulajdonképp az 507A,B,C mind jó lehet.
Simi 623368 2017. február 15. 17:07
Válasz erre
Az AP 507A nagyon sötét szín! A II.VH-s brit hajóknál ez a fedélzetek járófelületének a színe.
Nem inkább aa AP 507B-re gondolotál? Az szokott a törzsnek meg a felépítmények oldalának a standard színe lenni.
narn08 623344 2017. február 15. 09:46
Válasz erre
Sebi, köszi szépen!
Ennyire sötét, kékes színű lenne ?
Valahol láttam egy szépen kivitelezett Dreadnought-ot, de ott Humbrol 128-ast használt, ami viszont igen világos.
Sebi 623333 2017. február 14. 22:13
Válasz erre
RNchip01
RNchip01

Szia!

Jó a szín árnyalata, bár konkrétan az XF-50 nem szürke, hanem kék. A neten lehet fotókat találni a hajóról ilyen sötétszürke festéssel. Mellékeltem egy képet a brit színekről.
Az 507a fog kelleni a hajódhoz. De ha nem akarod túlzottan bonyolítani, akkor az XF-50 is megteszi.
narn08 623293 2017. február 14. 10:08
Válasz erre
20170214_001444
20170214_001444

Igazatok van és tényleg látszik.

Ez a Jim Baummanos ötlet nagyon jó. Szabi, köszi szépen !
Be is megyek a cérna boltba és szétnézek, hogy mit lehetne venni.

Lassan az építés végére érek és jöhet a festés.
Szerintetek jó a megadott szín vagy inkább más szín lenne jó erre a hajóra ?
Tamiya XF50-est ajánl, ami egy elég sötét szürke.

Most itt áll az építés:
TAMÁS78 623258 2017. február 13. 16:05
Válasz erre
Biztos? A szárnytoronynál és attól hátrafelé határozottan látni vélem a "hurkát".
SSZABI 623253 2017. február 13. 14:54
Válasz erre
Szia!

Én most ezen a képen, és a többin is azt látom, hogy az 1916 április-májusi tuningolás előtt rajta van a háló és a hálótartó rendszer is a hajó oldalán. Ha az 1915-ös hajót építed, akkor kell rá szerintem(én ezért vettem meg a 1918-as verziót :P)Sok helyen néztem én is, és a legjobb erre az a rugalmas zsinór, amit pl a kabátoknál is használnak, a legvékonyabb még pont arányos is, Jim Baumann-nál láttam, én onnan vettem.

www.modelwarships.com/reviews/ships/ru/bb/Imperatrisa-Maria/700-com.html
www.steelnavy.com/WSW%20Bayern&DerfflingerJB.htm
narn08 623248 2017. február 13. 13:28
Válasz erre
HMS_Dreadnought_1906_H61017
HMS_Dreadnought_1906...

Az lenne a kérdésem, hogy a torpedók elleni hálót leszedhették időnként a hajóról?
Van olyan kép, amin nem látom.
Mindez azért lenne érdekes számomra, mert most gondolkodom, hogy miképpen lehetne megcsinálni 1/700-ben a hálót összehajtva ...

Ezen a képn nekem úgy tűmik mintha nem lenne a háló a hajón
Simi 623118 2017. február 12. 07:21
Válasz erre
Szia!
Én a Blue Tak-ban annyira nem bíznék, mert nem keményedik meg, képlékeny marad. Ki tudja, hogy a festék hogy fog rajta viselkedni a későbbiekben... Én inkább Milliputot javasolnék. Nem régiben (Kicsivel aláb) narn is azzal készítette el a hajójához.
modano 623099 2017. február 11. 20:52
Válasz erre
Sebi 623096 2017. február 11. 20:16
Válasz erre
Szia!

Itt egy lehetőség:

www.thewebernets.com/2015/01/05/how-to-make-quick-easy-blast-bags-for-scale-ship-models/

Nem muszáj Blue Tack-ot használnod, ahogy a cikkíró is tette. Lehet más gél vagy tömítőanyag, ami lassan szárad, jól alakítható és száradás után festhető.
modano 623094 2017. február 11. 19:50
Válasz erre
Sziasztok! Nagyon kezdő vagyok még csatahajó ügyben , remélem tudtok segíteni... A lövegek védőponyváját miből lehet elkészíteni ? ( vagy esetleg külön meg lehet venni?)
Előre is köszi.
Safranek 622941 2017. február 9. 15:23
Válasz erre
Ma megérkezett HB 1/350 Pola. (Egyszer úgy is rájövők, h kell képet csatolni).
Simi 622939 2017. február 9. 14:45
Válasz erre
Albion Alloy... Korábban én különböző vastagságú injekciós tűkkel csináltam ugyanezt.
Akkor még jobban bízok ezekben az Uschi féle "cérnák"-ban...
narn08 622937 2017. február 9. 13:40
Válasz erre
Szia,
Nem Master árbócok, hanem Albion Alloy csövek.
Azoból vágtam le különböző vastagságuakat és csúsztattam egymásba, ahol kellet.

Huzalozáshoz az Uschi féle cérnát használom majd, mert már régóta dolgozom a termékeivel. A rugalmassága miatt nagyon jók.
Móváron az előadása előtt mutatott is egy kis hajó részletet, ahol ilyennel huzalozott és nagyon meggyőző volt.
Én eddig a repülőkhöz használtam fel antennákhoz meg az első világháborús gépek huzalozásához.
Simi 622936 2017. február 9. 13:21
Válasz erre
Szia!
Nagyon gyorsan és izgalmasan alakul az építésed!
Master árbocokat használtál? Nagyon szép! A kötélzethez milyen anyagot tervezel használni? Én nem rég Usch rugalmas damilt vettem 0.01 , 0.03. éa 0.05 mm-es kivitelben. Sokat remélek tőlük... Mindazon által tudom, hogy csak nagyon kis mértékben szabad feszíteni, mert akár még a réz árbocot is képesek meghúzni.
Különben Master árbocok beszerzését én is tervezem.
narn08 622931 2017. február 9. 12:33
Válasz erre
20170209_003926
20170209_003926

Szép lassan haladok a hajómmal.
Lecseréltem az árbócokat fémre, mert félek, hogy a műanyag gynegesége miatt a huzalozásnál gondok lesznek.
A kis kaliberű ágyúk cső cseréje is elkezdődött, de oda ideg kell, hogy kész legyen mind a 26 :)
narn08 622673 2017. február 6. 11:13
Válasz erre
Eladó az Edu 1/350-es maratása a HMS Dreadnoughthoz, ha valakit érdekel igen kedvezményes áron.
narn08 622672 2017. február 6. 11:11
Válasz erre
20170206_014924
20170206_014924

Üdv,
Most, hogy már a helyes méretarányú maratás is megvan a hajóhoz, így már mehet a munka.
Sajnos elnéztem a maratást, amikor rendeltem és véletlnül 1/350-est rendeltem meg. Meg kellet rendelnem az újat, a jót :)

Lecseréltem a csöveket és Miliputból kialakítottam a vászon részeket.
A maratások is felkerülnek rá szép lassan.
Albion csövekből leszabtam az árbócokat és ma összeforrasztgatom őket.

Bízom benne, hogy Szolnokra el tudom vinni a kész hajót.
BBalázs 622374 2017. február 2. 09:51
Válasz erre
tirpitz_egyutt
tirpitz_egyutt

Sziasztok!
Elkészültem a Tirpitz rajzzal, sajnos nincs időm rendesen Photoshopolni, de idővel majd elkészítem rendesen. Addig is...
Neo954 621578 2017. január 19. 18:42
Válasz erre
P1190090c
P1190090c
P1190091c
P1190091c

Sziasztok!
A Kagero rajz alapján kicsit feldobtam a dobozt. :)
A merevítőket 0,07mm-es papír lapból csináltam rá, az ajtókat meg 0,08mm vastag WEM 1/700-as maratás keretéből. :)
Még nincs kész természetesen.
Üdv.:Neo
Neo954 621561 2017. január 19. 13:54
Válasz erre
595708
595708
sd026-01
sd026-01
sd026-02
sd026-02
sd026-03
sd026-03
sd135-01
sd135-01

Sziasztok!

Batka!
Igyekszem. Köszi a tippet, a neten találtam egy képet a karego féle könyvből amin nagyjából megvan a vetőegység "doboza" (páncél kalitka stb nevezzük egyszerűen doboznak.. :D ). Az ajtók rajta szerintem csak a kivető mechanizmus javítására szolgálnak, mivel a csövek teli vannak vezetékekkel, szelepekkel, stb, amin keresztül a sűrített levegő (gondolom én) indítja útjára a torpedót.
Ha összegyűjtöttem elegendő infót a dobozról akkor azt megpróbálom feljavítani, és ha tetszik nektek akkor csinálhatunk belőle gyantából egy kisebb sorozatot kicsi pénzből. ;)

Tamás! Köszönöm a képeket! Nagyon hasznosak!

Üdv.:Neo
TAMÁS78 621552 2017. január 19. 13:11
Válasz erre
1939_10_17_huntsman_sinking
1939_10_17_huntsman_...
1939_11_20_storm_indian_ocean_neu
1939_11_20_storm_ind...
1939_12_07_streonshalh_2
1939_12_07_streonsha...
2015-12-21-131
2015-12-21-131
2015-12-21-143
2015-12-21-143
Ar196_AdmiralScheer_18f
Ar196_AdmiralScheer_...
b84f2c77fa2591282a76d5e30f563821
b84f2c77fa2591282a76...
galldeutschlandcommis02
galldeutschlandcommi...
galldeutschlandcommis03
galldeutschlandcommi...
galldeutschlandcommis03
galldeutschlandcommi...
gallgrafspeecommis01
gallgrafspeecommis01
ngrJPvh
ngrJPvh
scheer-2
scheer-2

Ezt találtam most hirtelen a képeim között.
Batka 621550 2017. január 19. 12:39
Válasz erre
Szia!

Ez jó lesz szerintem. A melósabb rész az inditó lesz, mivel ha jól láttam, kismillió nyitható szervíznyílás van rajta. A Kagero féle Graf Spee könyv nagy segítség lehetne.

Üdv,
Batka
Neo954 621545 2017. január 19. 11:01
Válasz erre
P1190091
P1190091
P1190092
P1190092
P1190093
P1190093

No! Vetőcső upgrade vol 1. :)

A csöveket fel kellett fúrni 1,5mm-esre (53,3cm-es torpedókhoz) szerencsémre bőven hagytak ott anyagot, így volt hova fúrni. Nem vagyok vele még 100%-ig elégedett. Ha találok hozzá méretben csövet akkor lehet kicserélem majd őket.
A doboz végét kivágtam, szóval ide pedig megcsinálom majd a a csövek végeit.

Üdv.:Neo
Neo954 621535 2017. január 18. 23:24
Válasz erre
Sziasztok!

Tamás! Nekem egyenlőre lövegcső készlet van hozzá, illetve korlátot kívánom még beszerezni. A létrákat egyéb dolgokat itthoni fém sallangokból valahogyan megmahinálom majd. :)

Batka! Valóban nincs kidolgozva a torpedóvető. Így első körben a csöveket kifúrom, a doboz végét kinyitom majd, oda megcsinálom a vetőcsövek végét, illetve a dobozra teszek majd egy kis rezet. Csak előbb találnom kell a szerkezetekről közeli képeket.

Nem bírtam ki persze, hogy ne essek neki, így a hajótestet összeragasztottam, de mivel kicsit meg voltak szállva ezért a vízvonal lapot is beragasztottam, hogy szépen megvezesse a hajótest vonalát. Majd hozok képeket, bár elsőnek szeretném legalább a Dresdent elkészíteni.

Üdv.:Neo
Sebi 621521 2017. január 18. 20:50
Válasz erre
Szia!

Esetleg lapozgass itt:

www.shapeways.com/search

Szerintem ha nincs, akkor szívesen legyártják neked.
Batka 621516 2017. január 18. 19:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ehhez az Academy Spee-hez nem lehet kapni utángyártott torpedóinditókat? A trumpter verzió lényegesen jobban kidolgozott, és hát jó lenne ha ezen is ilyen lenne.

Üdv,
Batka
TAMÁS78 621485 2017. január 18. 14:14
Válasz erre
Ez megvan, némi fémmel, fafedélzettel, satöbbi. Szerintem nem rossz alapanyag.

Köszi a lakkos tapasztalatokat mindkettőtöknek, kipróbálom majd.

(A GPM honlapján egyébként nagyon jó ablakmaratások vannak különböző méretekben. Meg csónakok, horgonyok, és egy csomó hasznos dolog. Ha vkinek van kedve, néha összeállhatnánk 1-1 rendelésre.)
Neo954 621482 2017. január 18. 13:40
Válasz erre
1
1

Sziasztok!

Ma meghozta a posta az unaloműzőt a következő hónapokra.. :)
Innen is köszönöm Balogh Zsoltnak!

Üdv.:Neo
Sebi 621397 2017. január 16. 20:47
Válasz erre
Sziasztok!

Azért a "nem sokat haladtam" után tőled is várjuk a folytatást Gyuri :) Én ugyan most nem csináltam képeket, de célegyenesbe kerültem a Derfflingerrel. A mentőcsónakokat leszámítva minden kész. Remélem a jövő hét végére már tudok képeket is feltenni.
zs180 621348 2017. január 15. 23:53
Válasz erre
IMG_4646
IMG_4646
IMG_4647
IMG_4647
IMG_4648
IMG_4648
IMG_4649
IMG_4649

Sziasztok!
Látom, sokan szépen beindultak.
Látjátok, jó a lakk apróságok felragasztásához. Nyilván nem olyan erős a kötés, mint pl. pillanatragasztóval, de lejönni csak durva behatás eredményeképp fog.
Neo, nagyon jók az ereszek! Ez azért némi monotóniatűrést igényló munka...
Balázs, ez a rajz engem is érdekel!
Batka, igen jól felkészültél, hogy egy igazi szépséget hozz létre.
Várom a folytatást!

Ami engem illet, ha nem is sokat, de haladtam.
Miután levagdostam szinte mindent az előfedélzetről, feldíszítettem azt különféle maratott, esztergált és saját építésű bigyókkal.
Neo954 621257 2017. január 14. 22:36
Válasz erre
Eddig úgy néz ki, hogy igen. Az ujjammal nem tudom lesodorni, szóval elég jól fogja. Festés után már szerintem tuti nem fog lejönni. :)
Sebi 621255 2017. január 14. 22:16
Válasz erre
Szia Batka!

Jól hangzik a téma. Ha megkérhetlek majd tegyél fel légyszíves képeket az építésről, ha nekiállsz. Nekem is összejött egy hasonló anyag a Gneisenauhoz és érdekelne mit lehet kihozni belőle.
TAMÁS78 621239 2017. január 14. 18:04
Válasz erre
Bevált a lakk? Elég erősen megfogja?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.