/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
atu71 609421 2016. május 25. 20:54
Válasz erre
DSCF5026
DSCF5026
DSCF5030
DSCF5030
DSCF5023
DSCF5023
DSCF5019
DSCF5019
DSCF5018
DSCF5018
DSCF5015
DSCF5015

Hali,
Elco 80 Merit 1:48
DzsunKa 609305 2016. május 23. 17:02
Válasz erre
flottila 1
flottila 1
DSCN1085
DSCN1085
DSCN1086
DSCN1086
DSCN1089
DSCN1089
DSCN1091
DSCN1091

Sziasztok! Szombaton a szolnoki "lengyel piacon" találtam ezt a levelezőlap maradványt. Kérlek benneteket írjatok valamit bővebben erről a hadilobogóról (rendszeresítve, méretei, stb), és ha felismeritek a hajótípust.
atu71 608797 2016. május 15. 07:32
Válasz erre
DSCF4950
DSCF4950
DSCF4953
DSCF4953
DSCF4954
DSCF4954
DSCF4955
DSCF4955

Hali,
Elco-80, Merit 1:48
Azért igy szebb az Oerlikon 20mm-es,a dupla csoves keretet is jol àtdolgoltam mert a gyàri csak nem olyan szép mint gondoltam elso làtosra.
Gabusch 608767 2016. május 14. 17:23
Válasz erre
Helyenként elég furcsa az öntés, de lehet, hogy ez 22-23 cm-es hosszon nem látszik.
SSZABI 608749 2016. május 14. 12:30
Válasz erre
Srácok jó építgetést mindenkinek ;) Képet én csak akkor teszek fel, ha már látszódik is valami a hajón, mert én még mindig csak farigcsálok...

Na de, ez a kész makett szerintem egy Posseidon 1/700 Viribus Unitis:

www.rolexforums.com/showthread.php
hergert 608676 2016. május 13. 10:07
Válasz erre
Sziasztok!

Jó látni, hogy milyen szép hajók épülnek nálatok! A Móvári hajók is szépek voltak, sajna idén nem tudtam eljutni a versenyre.

Szeretném megkérdezni, hogy matricát és maratást tud-e készíteni valaki, vagy ismertek-e valakit aki tud? A most épülő hajócskámhoz kellene pár apróság.(most nem hadihajót építek,nem tudom itt megmutatni)

További jó makettezést!
Üdv.: Herger Tomi
atu71 608621 2016. május 12. 17:12
Válasz erre
DSCF4940
DSCF4940
DSCF4941
DSCF4941

Hali,
Az uj munka - hàt nem kicsi,Elco 80 a Merit-tol 1:48.A loveg csovek màr megvannak a tobbi az sajàt épités lesz,szerencsére elég szép a kidolgozotsàg.
Sebi 608486 2016. május 9. 21:52
Válasz erre
20160509_190514[1]
20160509_190514[1
20160509_190453[1]
20160509_190453[1
20160509_190441[1]
20160509_190441[1
20160509_190341[1]
20160509_190341[1
20160509_190157[1]
20160509_190157[1
20160509_190229[1]
20160509_190229[1

Sziasztok!

A hétvégén megcsináltam a Derfflinger kötélzetét. Pontosabban a nagyját. Még festetlen és pár apróság hiányzik, de szerintem rövidesen kész lesz.
Gabusch 608321 2016. május 6. 21:35
Válasz erre
Pisti barátom találta valami fórumon. Működik, de perzse ki kell tapasztalni a levilágítás idejét. Olyan pausz-szerű valami lesz belőle.

A következő felhasználási kísérletem festéshez lesz maszknak, mert viszonylag talán vízhatlan. Ecsettel telibe ugyan nem, azt próbáltam már, de ha pisztollyal jó, akkor az nagyon fáin lenne, mert simán lehet nyomtatni, aztán kivágni a szükséges részeket, mert elég merev is.
lucky 608318 2016. május 6. 21:05
Válasz erre
Étolaj, hümm. Mindig tanul az ember..:D
Gabusch 608253 2016. május 5. 16:42
Válasz erre
Biztosan macerás az egész dolog. Egy-két próbát megér, többet nem. A laminálgatás, stb. is eléggé macerásnak tűnik gép nélkül, azt meg nem fogok venni, mert annyit nem fogok marni, az fix.

A transparent spray helyett teljesen jó a mezei étolaj. És sokkal olcsóbb. 0.3-as vonalat, 1.8 mm magas félkövér feliratokat simán hozza NYÁK-on.
lucky 608243 2016. május 5. 13:16
Válasz erre
A P20 jól működik,de!
Egyforma vastagnak kell lennie mindkét oldalon ( és még az oldalon belül is),mert el fognak térni a megvilágítási idők.Ez gyakorlattal kivitelezhető, kérdés egy olyan aki elsőként próbálkozik hány flakont használ el? Olyat is hallottam, hogy öreg P20 esetén nem lesz sikeres a dolog.

A dry garantáltan egyforma vastag. 2 éves megfelelően tárolt anyagnál még jól működik.
A P20-hoz képest fényévekkel egyszerűbb, elsőre is. Fémtiszta lemezre hidegen majd melegen laminál, megvilágít, hív, mar, eltávolít, megcsodál.
Az ára 5db A4 kb 1,5-2 EUR kéz alól. Ha saját maga veszi az ember akkor csak 1méterenként, de egyből 300 ( 2X150) métert kell venni.

A tökéletes pozicionálás, kétoldalas marás alapdolog.

Ha sikerül jó minőségben ( tűéles, UV tömör ) kinyomatni mondjuk írásvetítő fóliára, akkor mehet házilag is a maszk. Na ez volt az ahol feladtam, és ment a nyomdába...

Nyákoknál a papír alap + Transparent spray bejött, de nagyon kell figyelni a megvilágítási időre ( ha gyorsan kell valami egyszerű nyák ezt használom). Persze ennek is megvannak a korlátai ( 1mm vonal és vonaltáv alatt már necces).

Elvileg az anyagvastagság az alja a lehetőségeknek. De ez nagyon sok összetevős dolog. Maszk, maratólötyi,annak áramlási sebessége,az áramlás eloszlása, a lötyiben lévő lemez helyzete..
Gabusch 608237 2016. május 5. 10:40
Válasz erre
Ez alighanem a dryfóliára is áll.

A levilágítási eljárás u.a., mint a kétoldalas NYÁKok esetén (tasak), sőt, mivel azok minimum ötször vastagabbak, talán a vékony lemezzel még könnyebb is pozicionálni.

Engem egyébként leginkább két dolog érdekel, az egyik az, hogy a nyomda kihagyásával működik-e a dolog, mert úgy lenne igazán nyerő, illetve az, hogy mi az a legvékonyabb alkatrész, illetve hézag, amit még alacsony selejtszázalékkal meg tudok csinálni.
Varjúbácsi 608228 2016. május 5. 07:31
Válasz erre
A P20 teljesen jól működik rézlemezen is. Egyetlen gond van vele, mégpedig az, hogy kétoldalasan kell kezelni, levilágítani, maratni, stb. és a hajszálpontos beállítás elengedhetetlen.
Gabusch 608221 2016. május 4. 21:49
Válasz erre
Szia Lucky!

Én egy időben Viessmannékkal csináltattam nagyon profi maratásokat, nagyon korrekt áron. Nem tudom, él-e még a lehetőség. Egyébként ha van olyan kisebb cég, amelyik NYÁK-gyártással foglalkozik, elvileg elvállalhatja.

Ez az egész maratásosdi a NYÁKok mellé jutott csak eszembe, mert ugye az eljárás kb. azonos.

Eladásban nem gondolkozom, de van, amikor nagyon jól jönne egy példány valamiből valamihez, még akkor is, ha nem profi a végeredmény. Pl. a Polar Lights 1:1000-es Enterprise matricával adja az ablakokat, úgy meg nehezen megy át rajta fény, kifúrni viszont az ovális lyukakat reménytelen. Valaki csinált nekem hozzá innen a fórumról sok éve pár maratást hozzá, de mivel azokat én fúrósablonnak gondoltam volna használni (nem is jött be), elkelne még egy pár darab.

Ha nem sikerül, nem fogom erőltetni, csak mivel a feltételek adottak, szerintem egy próbát megér.

A P20 annyival jobb elviekben, mint a Dryfólia, hogy ha nem sikerül a levilágítás tökéletesen, le lehet mosni és szerintem sokkal olcsóbb, illetve kevesebb vele a macera is. Mondjuk azt persze nem tudom, hogy milyen hatásfokkal dolgozik ilyen vastag lemezen, mert ugye a NYÁK reze sokkal vékonyabb.
lucky 608217 2016. május 4. 21:11
Válasz erre
Gabusch!
Ha már maratásban gondolkozol:
Maszknak a nyomdában készített filmet javaslom.
A P20 se rossz, de tudni kell vele bánni. Nekem a dryfólia jobban bejött.
Egyébként Gumikacsa ( Lassú Tibor) kolléga szépen dolgozik. Kérdés belefér-e neki a sok vasúti témába.
decente 608163 2016. május 4. 09:33
Válasz erre
Sziasztok!

Tettem fel pár 1:350-es hajót a csereberébe.
Hátha valakit érdekel.

Zsolt
Gabusch 608154 2016. május 3. 22:41
Válasz erre
Ez elég korrekt lett neki. Egyre inkább kezdek kíváncsi lenni, Positive 20-szal mit lehetne elérni.
Sokol 608152 2016. május 3. 22:24
Válasz erre
Sokol 608151 2016. május 3. 22:18
Válasz erre
Jaj, hát keress rá a munkáira és látni fogod a "munkavédelmi" műanyag pacskert a felmosóvödröt, meg a nárciszokat is :)!

www.jbadiorama.com/completed-blog-display/24/Seddul-Bahir
Gabusch 608146 2016. május 3. 21:28
Válasz erre
Nárcisz nincs. Plusz videó kéne, ahogy Szabadságszobrot játszom, hol new yorkit, félkézzel tartva, hol budapestit két kézzel fogva a fejem fölött egy füstölgő, ordenáré mód büdös műanyagedényt. Hang, az inkább ne legyen. :)

Amúgy hol van a maratásról valami a linkelt oldalon?
Sokol 608140 2016. május 3. 20:50
Válasz erre
XD na még egy Jean-Bernard André követő www.jbadiorama.com/

Te is majd gubbasztasz a sav fölött kint a nárciszok közzött a kertben vadul kavarva a felmosóvödörben a lötyit és hevesen imátkozva, hogy legalább az alkatrészek negyede meglegyen áztatás után ?

Képeket ne felejts el majd feltölteni :) !
Gabusch 608135 2016. május 3. 19:15
Válasz erre
Csak azért kérdezem, mert most gondolkozom rajta, hogy ha már szép sikereket értünk el a NYÁK-lapok marásával, esetleg meg lehetne próbálkozni azzal is. Az eljárás elvileg ugyanaz. Csak erősen kérdéses, hogy mivel sokkal vastagabb az anyag, a nekünk szükséges pár tizedes alkatrészeket (pl. korlát) nem marja-e szét nagyon rondán.

De előbb-utóbb úgyis kipróbálom. :)
SSZABI 608127 2016. május 3. 18:43
Válasz erre
Szia!

Én ahhoz nem értek :( Nem lenne rossz, mert akkor a híd tartóelemeit sem magamnak kellene vékony fémszálakból összebarkácsolni, de jobb híján marad ez.

Sebi!

Lehet szerzek még egyet majd, megvárom a Kombrig-ot, hátha kiadják a saját verziójukat, ahogy a télen írták nekem mailben.
Gabusch 608085 2016. május 2. 21:16
Válasz erre
Szia!

Maratást is rajzolsz hozzá?
Sebi 608080 2016. május 2. 20:35
Válasz erre
Helló!

Akkor építs mindjárt kettőt. Egy máltait és egy nem máltait :) Ha mégsem páros építést szeretnél, akkor esetleg összehozhatod azt a jelenetet, ahogy érkezik vagy távozik Máltáról. Valahogy mint Kostas:

www.modelshipgallery.com/gallery/dio/hms/Warspite-700-kk/index.htm
Sebi 608078 2016. május 2. 20:29
Válasz erre
Szia Szami!

Azt hiszem ilyen részletfotókat sajnos nem fogsz találni. Esetleg próbáld meg beszerezni ezt a kiadványt:

www.modelwarships.com/reviews/books-plans/warship-pictorial/wp-22/wp-22.html
SSZABI 608068 2016. május 2. 18:33
Válasz erre
Valetta
Valetta
Valetta 2
Valetta 2

Szia!

Azt még nem találtam ki, hogy milyen legyen a színe, mert van egy olyan ötletem (lopva a többiektől, akik párosával építenek), hogy a képen látható jelenetet örökítem meg, ami Máltán volt látható 1914 májusában. A kép alapján én pedig azt mondanám, hogy a hajó már szürke színű volt, és nem zöld. Ehhez mondjuk kellene még az Infelxible is, hogy teljes legyen a páros, de azt gyártja a Kombrig, szóval csak a beszerzése jelent apró gondot... A zöld szín mellett viszont az egy erős érv, hogy érdekes a színe így a hajónak :)
Szamuráj 608040 2016. május 2. 07:49
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék: megépítem a CV-14 Ticonderoga hordozót 1965-ös állapotában. Tudtok olyan képeket csatolni vagy linket, ahol a részleteket jobban szemügyre lehet venni, tanulmányozni? A parancsnoki toronyról, liftektől, fedélzet deszkázatáról, hangárról, stb. Köszönöm

Üdv:

Tanárúr

ttpeti@tvn.hu
Sebi 608033 2016. május 1. 23:03
Válasz erre
Szia Szabi!

Így elnézve a képeket, az illető tényleg nagyon bátor volt. Jó lenne tudni, hogy mi lesz a projekt vége. Csak sajnos a modelwarships-en elég sok elkezdett építés van, aminek nem látni a végét. Az illető feltesz pár kezdőképet, aztán nagy méla hallgatás jön. Te is zöld VU-t építesz?
SSZABI 608028 2016. május 1. 20:51
Válasz erre
Üdv!

Korábban volt szó a Poseidon 1/700 osztrák-magyar dreadnought-jairól, most valaki volt olyan bátor és megvette, így vannak közelebbi képek. Így ránézésre, a maratás jó...

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Remélem nem találja ki a gyártónál senki, hogy a maratást magában is kiadják, mert már elkezdtem magam feljavítani a birtokomba került WSW makettet, ami alapból sokkal szebb mint a fenti linken látható hajó...
balogh zsolt 607912 2016. április 29. 11:30
Válasz erre
Sziasztok!
1/350 eladó hajót keresek.
(Német, Japán)
bzsolesz77@gmail.com
Simi 607900 2016. április 28. 22:52
Válasz erre
szia!

Én használtam már Humbrol, Revell enamel, Gunze akril festékekhez Tamiya maszkolót. Néha, nagy ritkán kisebb mértékben enameleknél előfordult, hogy felszedte, de akrilnál még egyszer se. Fontos a festés előtt a zsirtalanítás, PL sebbenzinnel átecsetelni a felületet. Az alapozó is sokat segít a jobb tapadás érdekében.
brumi_na 607864 2016. április 28. 17:40
Válasz erre
Szia!

Én is nemrég váltottam Tamiya acrylicra, és frankón nem szedi fel a Tamiya maszkoló. Ráadásul én az első szín fújása után 5 perc múlva már maszkoltam is.

Brumi
atu71 607853 2016. április 28. 16:14
Válasz erre
Hali,
Tamiya acryl,a tamiya maszkolo soha nem szedi fel.
Ha neked felszedte akkor valami nagy gàz van azzal a festékkel vagy a technikàddal,mit hasznàltàl?
A tamiya ''beton kemény'' lesz szàradàs utàn.
kissis54 607844 2016. április 28. 13:46
Válasz erre
Sziasztok azt szeretném kérdezni, hogy ti mivel festitek a hajó testét, amit nem szed fel a tamija maszkolo, a festék ára nem gond csak itthon hol lehet kapni?
Ti hogy festitek, régebben Humbrol Enamel festettem most akrylal de felszedi, köszi elöre is a segitségeteket
Sebi 607669 2016. április 24. 21:00
Válasz erre
Szia!

Én a Tamiyára szavazok. A Revellnél elég sok érdekes alkatrészbontást láttam, amit valószínűleg elég nehéz lesz utólag csiszolni vagy tömíteni. Másrészt mostanában én sem nagyon láttam sehol "eladósorban".
lacipapa 607627 2016. április 24. 10:03
Válasz erre
Szia!
A csereberében most hirdetnek egyet!
SSZABI 607620 2016. április 24. 07:32
Válasz erre
Szia!

A Revell Tirpitz a befutó szerintem is, az Academy simán csak a Tamiya átvétele, és elég régiek. Bár, alapnak jók és ha azt veszem, akkor az Academy egy 11 ezres körül van, + ha igényeled, akkor fa fedélzet+ maratások+lövegcső és máris "olcsóbban" jössz ki, viszont több mindent is kell építeni rajta. De most hirtelen én sem látom sehol webshopban...
Hrothgar 607617 2016. április 24. 00:40
Válasz erre
Sziasztok!

Bocsánat a félig-meddig "off topic"-ért előre is!
Mostanában kalandozgatok makettek terén a hajók irányába és fejembe vettem, hogy egy 1:350-es Tirpitzet szeretnék birtokolni\elkészíteni. Itt jött a nagy kérdés: Na de melyiket? (gyártó tekintetben) Amikről tudok: Tamiya, Academy, Revell... Revell? Sok fórumon olvasom, hogy sokak szerint a Revell 1:350-es Tirpitze a "legjobb" (ha szabad így fogalmaznom) Igen ám, de egyszerűen nem bukkanok rá, mármint eladó darabra. (A revell hivatalos honlapján sem) Kérdéseim a következőek lennének a hajós témában (nálam biztosan) tapasztaltabbak felé: Ti melyik gyártót ajánlanátok? Illetve a Revell Tirpitz még létezik ebben a méretarányban? Pontosabban beszerezhető? (Mert dobozbontást és építést láttam róla, de egy boltban sem találkoztam vele)

A válaszokat köszönöm előre is!

Üdv:
Hrot
Sokol 607616 2016. április 24. 00:00
Válasz erre
Értem mire célzol, de még a Hajdúságban is tudják szerencsére néhányan mi a driftwinkel-üveg meg a boguskater nász XD

Komolyra fordítva a szót,nem csak flottilások, de kiváló parthajózók is származnak a környékről akik tudnának neked igazi magyar hagyományokról mesélni talán még napjainkban is.

Valójában a fórum hiányzik ahhol összetalálkozhatnának a szakik és az érdeklődők szerintem. Így jórészt tényleg elvesznek a még meglévő hagyományok sajnos.

A szakmai alázatnak, meg eleve a zsűri alapvető tulajdonságának kellene, hogy legyen. Ugyan úgy, ahogy az igazi makettezőknek is.
lukasan 607599 2016. április 23. 21:33
Válasz erre
A Lex süllyedése kölyökkorom óta megmozgatta a fantáziámat.
Amikor a diorámát láttam, egy az egyben azt kaptam, ami a "lelki szemeim" előtt megjelent és, amit a korabeli filmhíradók is közvetítenek.
Hogy a zsűri részéről mi motiválja az ilyenfajta döntéseket, arról lehetnek elképzeléseink, de meg kell jegyezni, hogy nehéz egy olyan országban ítéletet alkotni ilyen témában, ahol nincsenek komoly tengerészeti hagyományok.
Ez a zsűri részéről komoly önmérsékletet és szerénységet követelne meg.
TAMÁS78 607535 2016. április 22. 22:02
Válasz erre
Szia Sebi!
Némi késéssel én is köszönöm a képeket!
Sebi 607523 2016. április 22. 20:27
Válasz erre
Szia Boatman!

Sajnos nincs több kép és az alkotót sem ismerem. Bevallom férfiasan, hogy már hazafelé jutott eszembe, hogy a nevezési lapon lévő szám alapján biztos meg tudták volna mondani a szervezők.
boatman 607518 2016. április 22. 19:49
Válasz erre
Szia Sebi!
Köszi a fotókat! Végre voltak vitorlások is. Mit lehet tudni a 80-as képen látható makett alkotójáról. Van még több kép is róla? Magyar vagy külföldi?
Batka 607398 2016. április 20. 08:03
Válasz erre
Sziasztok!

A Lexington-os dio-t volt időm megnézni Marijn előadása közben. Fantasztikus, nem nagyon van rá másik szó.
Az hogy a zsűri megint milyen volt, arról lehetne beszélni elég sokat, hallottam most is elég sok negatív dolgot.

Annak öröljünk,hogy voltak hajók, mert ez a téma sajnos elég mostoha itthon.
A börzén se nagyon lehetett látni, pedig valami jófajta 350-es IJN cirkálóra benveztem volna.

Üdv,
Batka
Podva 607396 2016. április 20. 07:26
Válasz erre
Itt van az ominozus dió építéséről egy link:
www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Üdv
Sokol 607391 2016. április 19. 23:07
Válasz erre
Egyet értek teljesen EDE írásával.

Nagyon tisztelem Marijn van Gils, igaz elsősorban figurásként. Nagyon sajnálom, ha esetleg az értékelés során történt tévedés miatt került hátrébb, mint ami a munka minősége alapján megérdemelt lett volna,- viszont tényleg jó volna látni, azok számára is akik nem tudtak részt venni a rendezvényen, hogy az aranyat mely munka vitte el.

így, a rendezvényt követően azon rágódni, hogy hogyan történhetet tévedés (mennyiben történt) nem vezet sehova. Az óvás rendszerét kell átgondolni, illetve ahogy már nagyon rég óta szorgalmazom, főleg a ítészkedés rendszerében kellene néha valami minőségbiztosítási rend-szerűséget megalkotni. (nem, nem azzal jövök megint, hogy régen az MHSZ meg a TIT szakosztályi berkeiben is voltak bizonyos szakmai biztosítékok, félre ne értsetek! - csak most valahogy olyan gyakran fordul elő, hogy egy-egy eredmény vagy zsűri tag nyílvánosan kerül szakmai objektivításában megkérdőjelezésre. Azt is értem, ha kor-jelenségről van szó, de amikor mondjuk aluminium csatos szíjjal díszelgő templomos lovag kerül kiemelésre, ne adj Isten aranyat ér, nekem is viszket a tenyerem és nem kicsit.
Az "Ők" ahogy exec nevezi, egy olyan kategória ami nem biztos, hogy elbírja a tényleges éles kritikát, viszont éppen ezért fájó, ha pont ebben az esetben csúszik be némi baki esetleg felkészületlenség miatt.

Javaslat:
1. általános védési lehetőség ---mindenki, aki megfizeti (nem csak az alkotó) és tényszerűen, több forrásból objektívan igazolni tudja az esetleges tévedést --- utánna viszont nincs helye nyilvános "zsűriköpködésnek" semmilyen formában.

2. minősített zsűri (a japánoknál jól működik)---ez viszont többletköltség az utaztatás és szállás miatt amit valakinek ki kell gazdálkodnia valamilyen formában.

3. A reformok helyett most nagyon komoly összefogásra volna szükség elsősorban. A a makettező társadalom, a látszat ellenére meggyengült, szervezettsége arnyéka önmagának. Sem a társadalmi sem a gazdasági környezett nem segítette a tényleges szakmai fejlődést ami a legaktívabb emberek elvesztésével beláthatatlan problémákhoz fog vezetni. Nem lehet tovább elodázni a szakmai utánpótlásnevelést. Nem csak a hajósok de az összes többi szakosztály számára is primer célként kell megjelenni ennek, mert most még van kit szídni, ha nem tetszik a zsűri összetétele
...na de 2-5-10 év múlva kit szídunk majd?

Tanulni kell vagy baj lesz meglátjátok :(

elnézést kérek a hosszú, nem teljesen ide vágó gagyogásért
EDE 607380 2016. április 19. 21:56
Válasz erre
Köszönet Sebinek a fotókat!

Én sajnos csak a ilyen híradásokból élvezhetem ezt a showt.
A Lexington nekem is nagyon bejön, már csak a téma miatt is.
A leszólásokat sohasem kell komolyan venni, az ezüst meg mindig szépen csillog,
ha meg az aranyat kapott mű tényleg jobb, akkor semmi probléma.

Szerintem egyébként nem az érem a fontos, hanem az alkotás, az érdeklődők elismerése.
Én mindig hálás vagyok a makettezőknek, akik műveikkel gyönyörködtetnek!
Úgyhogy én gratulálok mindenkinek, akik ezeket a színvonalas, gyönyörűen elkészített
makettet bemutatta!
zs180 607349 2016. április 19. 18:33
Válasz erre
Üdv, Uraim!

Az alább leírtakhoz néhány észrevétel:
Volt szerencsém Marijn van Gils-szel megismerkedni, és roppant szimpatikus és szerény embernek találtam. Magam nem vettem részt a zsűri munkájában, mivel indultam a versenyen. Utólag sajnálom, hogy nem tudtam segíteni a zsűrizést Marijn nálam levő kiadványával, ekkor fel sem merültek volna az autentikusságot kétségbevonó szempontok (pl. a festés, a sérülések, a romboló típusa). Nem gondoltam, hogy ez a dioráma az én támogatásomra szorul, azt hittem, másokat is ugyanúgy lenyűgöz, mint engem.
Egyébként Marijn egyáltalán nem látszott csalódottnak, vagy bosszúsnak az ezüstérme miatt - azt mondta, nagyon tetszett neki a rendezvény és jól érezte magát, a szűrizés pedig szükségszerűen szubjektív. Ott voltam az általa tartott workshopon is, érdekes volt látni a vízkészítési technikáját élőben.
P.Gy.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.