/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
Sebi 594799 2015. október 28. 20:41
Válasz erre
Szia Laci!

Jó megint hallani rólad. Szép munka és a festés is jól sikerült!
Willi 594757 2015. október 28. 06:52
Válasz erre
Üdv!
Ez igazán impozáns! Ettől belém fagyott a szó. Csodálatos és gratulálok a műhöz. És mindezt rézből! A tezsvríek rínak.
hatvanilaci 594741 2015. október 27. 19:45
Válasz erre
IMG_0103
IMG_0103
IMG_0105
IMG_0105
IMG_0106
IMG_0106
IMG_0107
IMG_0107
IMG_0108
IMG_0108
IMG_0109
IMG_0109
IMG_0110
IMG_0110
IMG_0111
IMG_0111
IMG_0113
IMG_0113
IMG_0114
IMG_0114
IMG_0115
IMG_0115
IMG_0116
IMG_0116
IMG_0117
IMG_0117
IMG_0119
IMG_0119
IMG_0120
IMG_0120
IMG_0121
IMG_0121
IMG_0122
IMG_0122

Szép jó estét mindenkinek!
Kicsit el vagyok veszve,ismét a munka rovására írható.Viszont ha tehetem akkor időt fordítok a hajóra.Ezt osztanám meg veletek.Amitől féltem kész lett.Be kell valljam gondolkodtam,hogy inkább a könnyebb utat választom és marad sima szürkén,vagy a balti csíkozás legyen.Igaz így jobban tetszik a hajó így belevágtam a nagy feladatba.Hogy hogy sikerült ezt bíráljátok el Ti!
Üdv!
Sebi 594656 2015. október 25. 23:09
Válasz erre
Szia Zsola!

Azt azért szeretném hozzátenni, hogy nem tudom pontosan, hogy a Tribalokat hogy építették. Amit írtam a hegesztésről, csak általános dolog volt. Egy ilyen kis hajó építéséhez már abban az időben is inkább a hegesztést használták, hogy súlyt takarítsanak meg. Ez persze nem zárja ki, hogy szegecseléssel is készültek még hajók. Ha esetleg tudsz pár képet mutatni, hátha többet tudok segíteni. A módosításokhoz keress rá a neten úgy, hogy írd be a keresésbe, hogy Tribal class wartime modifications. Szerintem találni fogsz használható anyagot. Ha pedig szükség van segítségre, gyere nyugodtan ide a fórumra.
Zsola 594597 2015. október 25. 11:52
Válasz erre
Szia!
Köszi! Akkor a szegecselésről lehet hogy lemondok. Van rajta szegecs,nem is kevés,én a HMCS Haidáról készült képekből indultam ki,mert szintén Tribal osztályú,és az is brit gyártmány alapvetően. Nem hinném hogy a háború utáni felújításoknál,meg később a restaurálásnál szegecseltek volna. A semtexet és a corticent illetően elég hézagosak voltak az ismereteim,annyit tudtam hogy a kanadai hajókon a zöldet részesítették előnyben,a briteknél(ahogy te is mondtad) inkább a tejcsokiszínt. Így most már tisztábban látom a dolgot:) Én a WEM makettjének a festési útmutatójából indultam ki,ott ez világosabbnak volt ábrázolva,de mivel nem voltam képben,ezt el is fogadtam készpénznek. A minap sikerült átnéznem egy témához kapcsolódó könyvet,de azzal sem lettem sokkal okosabb. Azt én is olvastam hogy pontatlan a makett. Leginkább a fedélzet hátsó része az ami furcsa a képekkel összehasonlítva. Meg úgy tűnik hogy nem volt két egyforma hajó ezen az osztályon belül sem,főleg később.
Sebi 594542 2015. október 23. 22:28
Válasz erre
Szia!

Jól látod, tényleg nem szoktak. Egyrészt 1/350-ben nem olyan látványos a szegecselés, ezért legfeljebb a fő lövegtornyokon érdemes jobban kidolgozni. Másrészt biztos, hogy a hajó törzsén van szegecselés? A '30-as évek közepén már általában hegesztéssel készültek a rombolók, így magán a törzsön nem sok szegecsnyom lehet.
A fedélzetnél egy kicsit rosszul látod a dolgot. Ez nem teljesen olyan részlet, amit valaki vagy megcsinál vagy nem. A hajó színe függ attól, hogy milyen időszakban szeretnéd ábrázolni. A britek semtexet és corticent használtak a rombolóik fedélzetén. Ha megnézed a makettet, akkor a fedélzet hátsó részén, a kémények mellett van két kis "utca". A semtex egy paszta volt, amit ezen a kis "utcán" kívülre kell felkenni. A háború elején szürke árnyalata volt, a háború közepétől pedig zöld. A corticene pedig lenmagolaj és darált parafadugó keveréke. Azért nincs pontos árnyalat erre, mert a szín attól függött, hogy mennyi dugót daráltak bele. Az általános konszenzus a tejcsoki színt fogadta el. Ezt kell a kis "utcákba" festeni. Aztán volt olyan verzió is, hogy a corticenet elhagyták és semtexet használták csak. A Trumpi Eskimoval kapcsolatban még arra vigyázz, hogy állítólag pontatlan makett. Nem a háború alatti, hanem a az 1936-38-as állapotban ábrázolja a hajót.
Zsola 594451 2015. október 22. 07:39
Válasz erre
És még egy teljesen más kérés: Valaki építette már meg a Heller T-23 torpedobootját (Elbing-osztály)? Nagyon borzasztó? Az jutott az eszembe,hogy a Zvezda Z-17-esének alkatrészivel turbóznám fel,többek között. Előbbi 1/400,az utóbbi 1/350.
Zsola 594449 2015. október 22. 07:35
Válasz erre
Sziasztok! Hamarosan jobban nekiugrok egy trumpi-féle HMS Eskimo-nak,és arra gondoltam hogy a hajótest szegecselését nem lenne rossz megjeleníteni valamilyen szinten. Van hozzá rádlizó,elég kicsi fogakkal. Viszont nem tudom,érdemes ezzel pepecselni? Én úgy vettem észre hogy nem szoktak. Az HMCS Haidáról készült fotókat nézve elég aprónak tűnnek a szegecsek,néhol meglehetősen sűrűn is vannak,és ehhez a művelethez nagyjából ennyi is a max. referenciám. Erről az osztályról túlzottan sok infót nem találni. Illetve még egy kérdés: a fedélzet linóleumborítását milyen színnel lenne érdemes felfesteni? Én sötétebb tónusú vászonszínre gondoltam. De ez is egy olyan részlet amit valaki megcsinál,valaki nem,ahogy észrevettem. Eredetileg az 1944-es állapotot szerettem volna,a festés miatt,de mivel teljesen új árboc is kéne többek között,így marad a 41-42-es. Előre is köszi! Kellemes építgetést! :)
Sebi 593988 2015. október 14. 23:35
Válasz erre
Ááá...nem várunk túl sokat! Hozd helyre a Derfflingert és építsd meg a diorámát a Tigerrel. Aztán jöhetnek a képek :D
De komolyra fordítva, remélem, hogy sikerül helyrehozni a kárt és elkészülni Telfordig a diorámával.
zs180 593917 2015. október 14. 00:14
Válasz erre
Tamás, Gabusch, köszönöm szépen!
Batka, Silver, tervezem, hogy a vízkészítést is leírom, ahogy a többi fázist
is. Nem lesz akkora szám ez a víz (nem vagyok se Chris Flodberg, se Kostas Katseas), csak a szokásos akvarellpapíros megjelenítés, úgyhogy ne várjatok tőle túl sokat...
Silver 593810 2015. október 12. 23:07
Válasz erre
Nemcsak Batka, hanem én is örülnék egy részletes bemutatónak a vízkészítésről:)
Előre is köszönjük, ha szánsz egy kis időt erre.
Gabusch 593798 2015. október 12. 20:24
Válasz erre
Én láttam eredetiben, elképesztő.
Batka 593797 2015. október 12. 20:21
Válasz erre
Szia!

Sajnálom a Derfflinger, nagyon szép az is. Remélem sikerül a nagygenerál.
Ha csinálod a vízet, akkor nagyon hálás lennék, ha tudnál egy lépésről-lépésre bemutatót írni. Megköszönném!

Üdv,
Batka
TAMÁS78 593712 2015. október 11. 23:28
Válasz erre
Bámulatos. Lassan kifogyok a jelzőkből.
zs180 593710 2015. október 11. 23:15
Válasz erre
IMG_4053
IMG_4053
IMG_4052
IMG_4052
IMG_4056
IMG_4056
IMG_4057
IMG_4057
IMG_4058
IMG_4058
IMG_4059
IMG_4059
IMG_4060
IMG_4060
IMG_4061
IMG_4061
IMG_4062
IMG_4062
IMG_4064
IMG_4064
IMG_4065
IMG_4065
IMG_4066
IMG_4066
IMG_4067
IMG_4067

Batka, köszönöm szépen!
Hát igen, miután kicsit leamortizáltam a Derfflingert (a dioráma alap próbálgatása közben kivettem a vitrinből, majd egy papírhenger esett a főárbócára), később mentem ki, mint terveztem.
Azért kijavítható a Vaskutya, de most vele kell foglalkoznom, mielőtt vizet készítek.

Itt van néhány kép a legénységről. 77 fő a fedélzeteken, 3 korábban a tájolóházban, immár láthatatlanul elhelyezve.
Talán így jobban látszanak, mint élőben.
Építésükhöz a GMM, Eduard, de főleg a Flyhawk és Lion Roar készleteit használtam, ez utóbbiban nagyon hasznos, kikönnyített "izületekkel" rendelkező, ezért pozícionálható emberkék is vannak.
Megvastagítottam a törzsüket pillanatragasztó géllel, majd le lettek alapozva, végül kifestve.
Igyekeztem sokuknak "feladatokat adni", pl. jelzőzászlók köteleinek húzása, a hangár tetejére ponyva ráhúzása, stb.
Egész jók lettek, kevesebb köztük a lapos és a természetellenes tartású, mint korábbi munkáimon.
Ezzel a hajó elkészült, bár, ha időm engedi, lehet, hogy majd finomítok az antennákon (ha tudok).
Egyelőre megreparálom a Derfflingert, majd elkészítem a diorámát, ami Telfordba is el kell jusson...
Batka 593702 2015. október 11. 21:18
Válasz erre
Szia!

Kedvem lett volna, de nem találtalak, csak már az eredményhírdetés után, akkor meg már káosz volt. Legközelebb összejön!
Gratulálok a díjhoz!

Üdv,

Batka
zs180 593639 2015. október 10. 22:07
Válasz erre
Köszönöm szépen, túlzol. Holnap kinn leszek , ha van kedved, keress meg.
Hrothgar 593638 2015. október 10. 21:51
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!

Most már minden világos! :)
Batka 593629 2015. október 10. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Aki nem látta ma, az szerintem nézze meg Gyuri hajóját a Bolyain... Sima best of show. Gyuri fényképei jók, de élőben...

Üdv,
Batka
TAMÁS78 593615 2015. október 10. 13:54
Válasz erre
aaa 6-PE-Arado-torpedo-tubes
aaa 6-PE-Arado-...
aaa letöltés
aaa letöltés
aaa weapons19
aaa weapons19
aaa zGerPrinzEugenx304-17Dec45lr
aaa...

Pár kép:
TAMÁS78 593614 2015. október 10. 13:42
Válasz erre
A korlátok jelentős részét le lehetett fektetni a fedélzetre.
vfrtom 593613 2015. október 10. 13:12
Válasz erre
0,15 mm horgászzsinór megfelelő-e 1/700-ban kötélzetimitálásra?
SSZABI 593597 2015. október 10. 08:40
Válasz erre
Szia!

Ezeken a képeken is látszik azért, hogy nem fix korlátok ezek, mint ahogy azt a maratás sejtetni engedné, hanem (és ide valami szakkifejezést kellene írnom, de fogalmam sincs mi a neve...) olyanok mint ami a képen látható: a merevítő rudakon átvezetett kötél-kábel fut körbe a hajó szélén, a felépítmény már más tészta. Nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy le is lehet hajtani bizonyos szakaszokon (a Tegetthoff-ról és Radetzky-ről készült képeken láttam ezt).
Ezeken a fotókon látszik szerintem amire én gondolok:
www.admiral-hipper-class.dk/prinz_eugen/gallery/galleugenfittingout.html
www.bismarck-class.dk/bismarck/gallery/gallbismfinalprep.html

A Bismarck-ról készült képeken ez jobban kivehető. Valaki ha ráér, írja már le mi a szakkifejezés erre, mert nekem csak olyan ugrik be. hogy láncos-korlát, de lehet ez inkább a parkok szegélyezésére való cumó neve :D
Hrothgar 593595 2015. október 10. 07:56
Válasz erre
Sziasztok!

Ismét én kontárkodok itt... :) A Prinz építése közben lettem figyelmes egy dologra amit nem értek. Amikor a hajó test következett a korlát darabok felhelyezése szempontjából ugye az Eduard ábra szerint valahogy www.super-hobby.hu/zdjecia/8/9/1/3264_2-auto_downl.jpg így kéne csinálni. Ami szemet szúrt, hogy így (legalábbis a maketten) a korlát blokkolja a torpedó vető csöveket. Ez a korlát szakasz a valóságban is ott volt? Illetve ha igen, akkor hogyan oldották meg a csövek "szabadon hagyását"? (Esetleg levehető\nyitható volt az a korlát szakasz?)

Köszönettel:
Hrothgar
Sebi 593304 2015. október 5. 21:28
Válasz erre
Szia!

Én pedig azt szeretném kérdezni, hogy az összeállítási rajzon nincsenek olyan jelölések, hogy (B)PE 1, (B)PE 2 stb.? Mert elvileg azok jelölik a korlátok helyét. Ha nincs, akkor az 1-es jelölés megy a főfedélzetre. A 2-es és 3-as jelölés a felépítmény alsóbb részeire, valamint a légvédelmi gépágyúk köré, amelyek a lövegtornyokon vannak. A 4-es a felépítmény felső részeire, mondjuk például a fényszóró köré a hátsó árbócnál vagy a hangár köré. Az 5-ös pedig egész a "tetőre", pl. a kémény körüli járórácsok köré. Továbbá az 5-ös nemcsak korlátként szolgál, hanem, ha minden igaz, ebből tudod megcsinálni az árbócok alatti ún. lábalóköteleket. Ez az árbócrudak alatti téglalap alakú "kötél".
Hrothgar 593275 2015. október 5. 17:16
Válasz erre
Joce1214 593270 2015. október 5. 16:35
Válasz erre
Hrothgar 593264 2015. október 5. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget (vagy tanácsot) szeretnék kérni tőletek! Épp egy Trumpeter 1:350-es Prinz Eugenen munkálkodok és eljutottam oda, hogy a maratott részeket tegyem föl, pontosabban a "korlátozásnak" :) állnék neki, csak épp semmi útmutató nincs a készlethez ezzel kapcsolatban. (Első hajó lévén pedig magamtól magán akcióba bonyolódni még nem igazán szeretnék) Ezért érdeklődök, hogy van-e valakinek anyaga a Prinz Eugenről (1945-ös állapot) ahol jól látszik ez a rész? Esetleg netalán valami útmutató? (Pl.: Kerestem Eduard maratás útmutatót, de csak a tartalomról készült képeket sikerült megtalálni, a hozzá tartozó útmutatásokra nem leltem, pedig valamennyit biztosan tudna segíteni... gondolom)

Köszöntem!
zs180 593022 2015. október 1. 22:23
Válasz erre
Atu, narn, Imi, Willi, Szabi, Batka, köszönöm szépem! Rumcájsz, Neked is köszönöm a tanácsot, de nem merem kipróbálni, mert nem akarok a hajóra ráködölni, maszkolni meg ebben a teljesen kész stádiumban nem tudok sérülésveszély nélkül.
Akit érdekel, kérem, keressen meg a Bolyain, hogy beszélgethessünk.
Úgy néz ki, mind a két nap kint leszek.
Batka 592950 2015. szeptember 30. 22:03
Válasz erre
Szia Gyuri!

Ez a hajó... Keresem az állam azóta is. A legszebb dolog az egészben, hogy élőben sokkal szebben fog mutatni. Hála égnek, a Bolyai már nincs olyan messze, hogy lássuk...

Üdv,
Batka
SSZABI 592923 2015. szeptember 30. 17:15
Válasz erre
Szia!

Csatlakozni tudok csak az előttem szólókhoz, nagyon szép hajót lett ez, kár hogy élőben nem tudom megnézni ...

Egyébként folyamatosan követem mi zajlik itt, mindenkinek gratula a sok szép munkához ;)
Artmis01 592921 2015. szeptember 30. 16:33
Válasz erre
Köszönöm a válaszod :) Szerintem még a héten megrendelem :) teszek fel majd képeket a munkafolyamatról :)
Willi 592920 2015. szeptember 30. 16:18
Válasz erre
Eszem eldobom. A képek magukért beszélnek. Csodálatos. Tetszik a kereten lévő sok apró karika és a szálak halmaza.
Simi 592916 2015. szeptember 30. 13:50
Válasz erre
Az Academy Bismarck (1/350) kb 95%-ban ugyanaz, mint a Tamiya. Szóval nem rossz. Nyugodtan megveheted. Persze a Revell a legjobb, de ebből is lehet szépet építeni.
Artmis01 592915 2015. szeptember 30. 13:24
Válasz erre
Sziasztok!
Régóta szeretném megépíteni a Bismarckot, csak eddig az 1:350-es arányú modell mindenhol 23.000 - forint körül mozgott ( Revell) De most találtam egy oldalt ahol, ugyan ez a méretarányú makett 13.490ft-ba kerül, csak a gyártó más: Academy.
Tudtok esetleg erről a gyártóról valamit? Érdekelne hogy itt miért kerül több mint 10.000 forinttal kevesebbe. lehet hogy nem annyira részletes?
replica.hu/kategoriak/hajo/bismarck-1-350
Rumcájsz_52 592905 2015. szeptember 30. 09:54
Válasz erre
Próbáld meg a vékony antenna-szálakat nagyon híg matt halvány vagy világos-szürkével átfújni, átködölni, lehet, hogy a valódi színét tekintve ez egy kicsit csalás, de akkor talán nem látszik olyan feltűnően "vaskosnak". Egyébként a hajó ezzel együtt is irigylésre méltóan csodálatos!:-)
Üdv R.
Simi 592903 2015. szeptember 30. 09:35
Válasz erre
Szerintem ennél jobb kötélzetet nem igen lehet készíteni.
Láttam én is jónéhány archiv fotót az antenna drótokról: nagyon vékonyak voltak - konkrétan alig látszanak. Még talán 350-ben sem lehetne igazán méretarányos vastagsággal elkészíteni. Ilyen kötélzetet a világon nem sokan tudnak csinálni...
Gyuri! Mindig a határokat feszegeted és ez most is így van... Gyönyörű lett a Tiger!
narn08 592902 2015. szeptember 30. 09:30
Válasz erre
Szia, ez egyszerűen csodálatosan néz ki.
Majd a Bolyain bevizsgáljuk élőben is.
atu71 592896 2015. szeptember 30. 06:36
Válasz erre
zs180 592891 2015. szeptember 29. 23:09
Válasz erre
Baumannak=Baumann
zs180 592890 2015. szeptember 29. 23:09
Válasz erre
IMG_4045
IMG_4045
IMG_4046
IMG_4046
IMG_4047
IMG_4047
IMG_4048
IMG_4048
IMG_4049
IMG_4049

A hajó gyakorlatilag készen van, csak a mintegy 80 főnyi legénység elkészítése és elhelyezése van hátra.
Bolyaira vinném, később az angliai Telfordban megrendezendő versenyre is, de akkorra a Derfflingerrel együtt a diorámán kell legyen (ez sajnos nem lehet meg a Bolyaira). Nem vagyok elégedett az antennákkal, Jim Baumannak sem.
Még gondolkodom, hogyan lehetne finomítani rajtuk, egyelőre így maradnak, míg készül a legénység.
zs180 592889 2015. szeptember 29. 23:03
Válasz erre
mws8
mws8
mws9
mws9

A lobogók elkészítése volt a következő feladat. A hadilobogó (White Ensign) a Hawk Graphics, a jelzőzászlók a Five Star matricái.
Utóbbiakból egyfajta tisztelgésből Édesapám nevét raktam ki, aki tavaly decemberben halt meg.
A lobogókat egy alufólia-darabra ragasztottam, majd lefújtam matt lakkal.
Kicsit átmostam őket világosszürkével, hogy tompítsam a kontrasztokat, majd kivágás és hajtogatás után helyükre kerültek.
zs180 592888 2015. szeptember 29. 22:48
Válasz erre
IMG_4033
IMG_4033
IMG_4031
IMG_4031
IMG_4032
IMG_4032
IMG_4035
IMG_4035
IMG_4038
IMG_4038
IMG_4039
IMG_4039
IMG_4040
IMG_4040

Az árbócrudakat Caenis szálak merevítik felfelé. Ha valaki nem ismeri, ez egyfajta horgászzsinór, igen vékony (kb. 0,05 mm) és erős.
A kötélzet nagy része azonban továbbra is húzott szálból készült.
Ezután következett a legnehezebb rész: a "cage aerial" készítés. Ezek a távíróantennák jellemzőek voltak a korszak hajóira, több (4-69) párhuzamos szálból és gyűrű, sokszög, vagy csillag alakú merevítőkből álltak.
1:700-ban nagyon nehéz méretarányosan elkészíteni őket, nekem sem sikerült, pedig nagy elszánással fogtam munkához.
Először elkészítettem a távtartókat egy tűre csavart finom drótból, melyet körökre szeleteltem. Az első képen látszik, miért nem használtam a maratott távtartókat. Szerintem csak 1:350-ban lehet gondolni a használatukra.
Következő lépésként egy öntőkeret-darabra két húzott szálat ragasztottam, majd erre felragasztottam a távtartókat. A keretre magasítónak sztiroldarabok kerültek, majd kért további húzott szál, ami a távtartókhoz erősítve kiadta a kész szerkezetet. A végeket még a kereten kúposra alakítottam. A rézszínű gyűrűket le kellett fújni feketére.
Felerősítésük nem kezdőknek való feladat. A főárbóc keresztrúdjához húzott szállal rögzülnek, majd előre szögben megtörve mindkét végükön egy szálban folytatódnak. Szimmetrikus rögzítésükkel alaposan megszenvedtem.
Sajnos messze nem lettek elég finomak, az igazi hajó képeivel összevetve nagyon vaskosnak és feltűnőnek látszanak.
zs180 592887 2015. szeptember 29. 22:27
Válasz erre
IMG_2737
IMG_2737
IMG_2738
IMG_2738

A hajón a kötélzet kidolgozása volt a következő feladat.
A szokásos húzott szál mellett számomra új anyagokkal kezdtem kísérletezni:
lycra és Caenis.
Előbbiből több hét szenvedés után elkészítettem a jelzőzászlók köteleit.
A szenvedés: az első próbálkozás vastagra sikerült és a kötelek együttes húzása kétszer is letörte az árbócrudat (az új helyesírási szabályzat szerint már hosszú ó-val írandó). Nehéz volt visszaragasztani a csaknem kész hajóra kellő erősségű kötéssel, végül kétkomponensű ragasztó fogta meg. A második fajta lycrából már sikerült igen vékony elemi szálakat kihúzni és ezekből megcsinálni a köteleket.
A két képen az egyik oldalon a régi, vastagabb, a másikon az új, vékonyabb szálak láthatók.
zs180 592885 2015. szeptember 29. 22:17
Válasz erre
m2
m2
mwsc

Ez volt a hajónk.
333 méter, 136000 tonna...
mwsc
mwsd
mwsd

Magam már régen nem jelentkeztem; augusztusban a nagy meleg és a sok munka miatt alig haladtam, szeptemberben pedig elutaztam és ilyen szépségeket láttam:
zs180 592884 2015. szeptember 29. 22:12
Válasz erre
Tomi, nagyon szép lett a Thüringen, olyan amilyet Tőled várhat az ember!
Gratulálok és sajnálom, hogy egy ideig nem fogsz új hajót építeni.

Willi, most kezd csak kialakulni a hajód. Nem lesz egyszerű felhízlalni a törzset megfelelő szélességűre.

atu, ez a Vosper is olyan igényes munka, amilyet általában produkálsz.

Várom a folytatást!
atu71 592726 2015. szeptember 27. 17:35
Válasz erre
(001) DSCF3748
(001) DSCF3748
(001) DSCF3749
(001) DSCF3749
(001) DSCF3767
(001) DSCF3767
(001) DSCF3768
(001) DSCF3768
(001) DSCF3769
(001) DSCF3769

Hali,
Gratu mindenkinek a munkàjàhoz,nem szeretek omlengeni de tisztelem mindenki munkàjàt :)
Tehàt : a Vospert igen jelentosen àtépitem de aki figyeli a munkàimat az tudja hogy mindennel ezt csinàlom,amit mostanàban készitettem a torpedo csovek tartoit - a teljes irànyito torony àtalakitàsa a végéhez kozeledik - elulso tarto doboz fedelek szintén teljes àtalakitàsa - a fedélzet szélén talàlhato peremek eltàvolitàsa majd ujboli felépitése,de inkàbb tolom a képeket.az utolso foton még a tarto dobozok alkatrészei vannak és az elso gépàgyu àlvàny tartoi.
Willi 592713 2015. szeptember 27. 12:39
Válasz erre
Szia Tamás!

Való igaz, az orr és a fedélzet találkozásánál, ill. nem találkozása közötti hézagot nem lehet csak úgy egyszerűen gittelni, arra rá kell építeni. Ennek mikéntjén még gondolkodom, de nem hiszem, hogy nagy problémát okoz majd a megoldása. Inkább a pepecselés, ami aggaszt kissé, hogy pontosak legyenek az illeszkedések.
TAMÁS78 592687 2015. szeptember 26. 22:15
Válasz erre
Szia Willi!

Komoly kihívás ezeket az eltéréseket korrigálni. Konkrétan gittel akarod "felhizlalni" a hajótestet a fedélzethez? Nem lenne jobb balzával vagy sztirollal intézni a nagyját, és csak azután gittelni?
hergert 592682 2015. szeptember 26. 21:50
Válasz erre
Sziasztok!

Örülök, hogy tetszik nektek a Thüringen! Most egy ideig nem fogok hajót építeni. A következő hajó amit építeni fogok valószínűleg a PM-1 hadihajó lesz a Folyamőrségtől.

Üdv.: Herger Tomi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.